To znacie jakiś konkretny model tego tranzystora IGBT, który jest dedykowany do układów zapłonowych ?
Jeśli TICO ma elektroniczny układ zapłonowy to moja porada z #49 jest nieaktualna bo ona dotyczy tylko układów z mechanicznym przerywaczem stykowym w układzie zapłonowym.
Postanowiłem przerobić mój motorower(ogar 205 z silnikiem Dezametu). Ma on prądnicę o mocy 20W co pożeerają światła. Postanowiłem więc cewkę zapłonową wymienić na oświetleniową(10W) aby ładować akumulator(kierunki Stop itp.). Zrobię zapłon bateryjny, wezmę cvewkę od jawki, podłącvzę pod przerywacz i akumulator. Teraz mam pytanie: czy ma ktoś schemat...
Tutaj nie ma żadnego rozdzielacza, to jest elektroniczny, bezrozdzielaczowy zapłon z podwójnymi cewkami pracującymi w układzie z iskrą traconą. Tego typu układ zapłonowy nie wymaga regulacji ani nie zawierz żadnych ruchomych elementów stykowych. Wtryskiwacze stukają bo taką mają konstrukcję, stuka tłoczek zaworu.
Może z jakiegoś powodu zasilanie z akumulatora pomaga. Może w aucie jest mniej zakłóceń bo karoseria ekranuje. Może trzeba by przetestować odbiór w domu na akumulatorze i na zasilaczu. Może to kwestia tego ze samo radio jest dobrze ekranowane obudową. Może w czasach układów zapłonowych rozdzielaczowych/stykowych do radii samochodowych bardziej się przykładali...
Biorąc pod uwagę jaki postęp dokonał się w motoryzacji - raczej z nim do muzeum. To coś kiedyś amerykanie ze wschodu stojący i sprzedający na rynku mieli w swojej ofercie . Pomijam jakość tego , spory rozrzut parametrów . Jest on dedykowany do aut wyposażonych w tradycyjny stykowy układ zapłonowy. Podłączenie go np. pod elektroniczny układ zapłonowy...
1. Nie potrzebujesz zapłonu CDI, tylko zwykły elektroniczny moduł zapłonowy do przerywacza (układ stykowo - tranzystorowy). 2. Schematy są dostępne na forum i w sieci. Nie trzeba więc prosić o nie, tylko samemu poszukać.
Witam. mam poldka na abimexie i chce przerobic jego uklad zaplonowy. mianowicie chce zalozyc kompletny uklad zaplonowy z gaznikowca. spotkalem sie juz z taka opcja w tym samochodzie. mam tylko dylemat ktory uklad wybrac. czy zamontowac stykowca czy bez stykowca. jak myslicie ktory lepszy?? stykowy czy bez??
Sprawdź czy bezpiecznik nie jest spalony,Jaka to jest wersja simsona?electronic?.Jeśli to electronic to mógł sie uszkodzić moduł zapłonowy. Jaki znowu bezpiecznik? Przecież tam nie ma zabezpieczenia instalacji zapłonowej. Odpowiedz czy to elektronik czy zapłon stykowy
Układzik prosty i bardzo "samochodowy" i taki powinien być. Stabilizacja energii iskry jak sam zaobserwowałeś znacząco poprawia kulturę pracy silnika. Taka niewielka zmiana a cieszy skutkami. I te dużo wolniejsze obroty na jałowym... ;-). Jeśli mógłbym coś zasugerować to zastanowiłbym się nad stosowaniem kondensatora/ów elektrolitycznych. Z moich doświadczeń...
Sprawdż działanie urządzenia rozruchowego , to jest tłoczek na końcu którego jest uszczelka gumowa - czy jest cała i czy podczas manipulacji dżwigienką na kierownicy owy tłoczek płynnie się przesuwa i czy dochodzi do końca w swoim gnieżdzie. Może być też ze iskra jest słaba i pod ciśnieniem ginie. Rozumiem że świeca zapłonowa to dedykowana , czyli F-100...
Ale o co ci chodzi? Zapłon to część procesu spalania mieszanki i występuje ona, ta czynność w cylindrze. Jak w każdym silniku spalinowym. A UKŁAD ZAPŁONOWY jest rozbity na kilka podzespołów, na które składa się świeca zapłonowa, cewka zapłonowa, przewód w.n., moduł zapłonowy (nie w każdym pojeździe), układ bezstykowego lub stykowego przerywacza i w...
Wszystko się zgadza, dodam tylko że w starszych układach zapłonowych - np. monomotronic, ljtronic występują klasyczne aparaty zapłonowe - niekiedy stykowe, niekiedy bezstykowe - tam zmiana konto wiadomo przez obrut aparatu, dodatkowo sterowane są podciśnieniem i prędkością obrotową - te wielkości mają wpływ na kąt wyprzedzenia. Niekture układy mają...
Jeżeli chcesz kupic nową cewkę do poloneza z modułem,to polecam taką: http://www.biazetei.pl/go.php?link=ofert... Moduł musi współpracować z cewką niskorezystancyjną,cewka układu klasycznego niespecjalnie się nada
Z reguły silniki z wtryskiem przystosowane sa konstrukcyjnie do spalania paliw bezołowiowych - co dokładniej przekłada sie na zmiany w budowie układu zaworowego polegajace na przystosowaniu go do "obsługi" paliw o wyższej temperaturze spalin ( czyli do pracy na mieszankach ubogich oraz bezołowiowych). Wszyscy wiemy jak reagowały głowice starszych silników...
Tak więc masz do wyboru: 1. Zrobić zwrot, zaznaczając że sprzedawca nie ma pojęcia o tym co sprzedaje. 2. Spróbować naprawić oryginalną stacyjkę, jeżeli konstrukcja pozwala na dostęp do płytki stykowej i rozbiórkę stacyjki. 3. Ominąć układ blokady interlock w module, łącząc przewód (czarno-biały) z masą.
Witam! Zastanawiam się nad zainstalowaniem modułu zapłonowego GL-118 do mojego fiata 125p z silnikiem poloneza AB. Ułatwia on zapalanie auta zwłaszcza w niskich temperaturach oraz poprawia pracę obrotową silnika na niskich i wysokich obrotach. Urządzenie to jest dedykowane do pracy w układzie stykowego zapłonu silnika ale z tego co słyszałem lepiej...
Jako że posiadam maluszka to chciałem go poprawić Więc go popraw, a nie psuj! Deklarujesz, ze chcesz polepszyć jego pracę, a tworzysz jakieś dziwaczne i mocno nieprzemyślane twory! Wróć do cewki dwubiegunowej. Na szrocie kupisz za dychę. A do niej dorób sobie układ stykowo tranzystorowy. Kup sobie też drugi aparat zapłonowy i przerób go na bezstykowy....
Witam temat mnie bardzo zainteresowal sam kiedys zastanawialem sie nad opracowaniem mikroprocesorowego modulu zaplonowego podobnego do dzialania Digiplex lub Nonaploex stosowanego w cc900 cc700 i f126el taki modul mozna by bylo zastosowac do wszystkich starszych konstrukcji silnikow dwusowowych oraz czterosowowych mozna nim reanimowac simsonki mztki...
witam, mam taki problem chciałem zamontować moduły zapłonowe stykowo-tranzystorowe do motopompy strazackiej ( silnik 2t od syreny, elektryka od wsk) tylko mam dylemat jak zrobic ładowanie AKU, w układzie są 2 cewki zapłonowe i 1 świetlna, czy da sie to zrobić z tej świetlnej czy trzeba wstawic cewke ładowania ? no i przez co to puscić że by można to...
hej, jest taki układ : VB024 to wystarczy do zapłonu na aparacie stykowym[opis w EP, a kupić tanio możesz w semiconductors bank ltd. Tylko rozwaz sobie takie istotne zjawisko samooczyszczania styków w normalnym układzie, a wtranzystorowym malutki prąd, styki śniedzieją bardzo szybko, w moim układzie to była zmora. LEpiej zastosować taki ukł. jak wnowych...
Witam Mam problem z moim Punto samochód nie opala . Czyli kręcę kluczykiem i nic wszystko chodzi tak jak powinno, rozrusznik się kręci alternator na pewno sprawny. komputer IAW 8F5T Sprawdzałem na programie IAW-Scan2 wykrył tylko błąd napięcie akumulatora. Testy przechodzi wszystkie jakie oferuje IAW-scan2 i nie wykrył problemu. Powiem co sprawdziłem...
Raczej nie - ten schemat jest do układu stykowego... Kiedyś przerabiałem ( czytaj - wykorzystywałem uszkodzone moduły od poloneza do innych aut) ale pozostawiałem tylko tranzystor i diodę( nie zdarzyło mi się kupić w Bomisie modułu z uszkodzonymi tymi elementami, padały układy wejściowe), resztę wyprówałem z tego radiatora. Wstawiełem elektronike podobną...
Nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania i nie czuję się zbyt mocny w teoretyzowaniu. Teorii może poszukać wyszukiwarka po wpisaniu frazy np.: "stykowe układy zapłonowe silników". Zasugeruję jednak coś innego, bardziej konkretnego, co sam bym zrobił w takiej sytuacji. Jeżeli uważasz, że przerywacz i kondensator jest w tym układzie niepotrzebny, to po...
Schematów modułów zapłonowych jest całe multum. Na forum, w sieci, w czasopismach. Na różnych elementach. A do malucha wystarczy najprostszy moduł do układu stykowo - tranzystorowego. I w zależności od rozwiązania, przewód oporowy usuwa się lub zostawia (częściej usuwa). Usuwa się także kondensator i można zmniejszyć przerwę na przerywaczu (mały prąd...
W najbliższym czasie zamierzam wymieniać same fajki z fajko-cewek oraz przewody zapłonowe w Galancie 2.0 EA2A 97'. Układ zapłonowy posiada 2 fajko-cewki i dwa przewody zapłonowe. Zastanawiam się jakby poprawić połączenie cewki z fajką. Fajka posiada sprężynkę, która styka się ze "śrubą stykową" cewki, która ma nalot (określiłbym jakby pordzewiałe)....
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Witam! Potrzebuję zbudować układ, który będzie działał w następujący sposób - na wejściu jest impuls o nieznanym czasie trwania, niezależnie od tego, na wyjściu musi pojawić się identyczny impuls (na określony czas ma zostać załączony tranzystor kluczujący cewkę zapłonową). Może jest na elektrodzie podobny schemat to bardzo proszę o wskazanie. Cewka...
Właśnie w moim przypadku potrzebny jest przerywacz do CZ 350 472.6 i tu układ 555 odpada nie tylko z powodu przepięć z cewki zapłonowej, ale także z powodu tego, że ten układ działa cały czas, a mi potrzeba, aby układ działał tylko wtedy, kiedy włączam kierunki. Więc przerywacz kolegi mongoł2000 będzie odpowiedni do motocykla. Szczególnie mi się spodobała...
Przedruk dla wszystkich, którzy nie wiedzą po co są elektroniczne układy zapłonowe: Zastosowanie nawet najprostszego elektronicznego modułu zapłonowego w miejsce tradycyjnego układu z przerywaczem daje znaczną, od razu zauważalną poprawę w pracy silnika. Już od wielu lat we wszystkich samochodach montowane są fabrycznie moduły bezstykowe ( w "maluchu"...
A czy była by opcja przystosować układ tak żeby współpracował z innym wyświetlaczem?? dopasować inny wyświetlacz można pod warunkiem, że znana będzie jego dokumentacja i dostępny sterownik. Myślę, że tarcza od ABSu będzie ok, pozostanie kwestia doboru czujnika impulsów i trzeba przeliczyć ile ich wygeneruje na jeden obrót koła. Czy ten licznik testowałeś...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Z tego co wiem to tak testowałem na cewce na 6 v i działało to nie jest nic innego jak klucz tranzystorowy mający zadziałać bez stykowo i bardzo szybko dzięki czemu , mamy iskrę ze konia może zabić :) Dodano po 1 Po za tym to nie mój układ ja tylko zrobiłem projekt płytki
Założyłeś cewkę od jakiegoś zapłonu elektronicznego. W skodach bywały takie. Kup albo cewkę od któregoś z aut wymienionych przez jacka , albo dorób sobie prosty moduł zapłonowy, na początek tranzystorowo stykowy, które to są opisywane na forum. Następnie sprawdź, co się porobiło z przerywaczem, bo zwiększony prąd mógł mu zaszkodzić (mniejsza oporność...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Jeśli wejście modułu ma być zwierane do masy a na masie jest (-) zasilania, to układ ze schematu nie będzie działał. Zamieść schemat Twojego modułu stykowo tranzystorowego z konktetnie oznaczonymi wyprowadzeniami "masa" "wyjscie" "+ zasilania" itp. wtedy można będzie dopasować układ zastępczy optyczny. Tranzystor może być np. BC327, BC337 (50V 0,8A)...
Sprawa się skomplikowała. Zapłon w G621 jest dwuelementowy: -SOURCE COIL(tłumaczone jako starter,lub cewka żródłowa) -IGNITION COIL(tłumaczone jako zakończenie cewki zapłonowej) znalazłem że te numery części figurują jako Zenoah,Husqvarna,i Redmax(Shindaiwa) obydwa elementy są do sprowadzenia z USA Cena łączna około 200$ czyli oryginały jak sugerowałeś...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Witam, mam taki problem: Postanowiłem przerobić zapłon stykowy na bezstykowy gdyż poprawne ustawienie przerywacza po wielu próbach wydawało mi się niemożliwe. W pierwszy etapie postanowiłem wykorzystać cewkę i moduł zapłonowy od Simsona. Funkcję przerywacza pełni cewka i magnes przyklejony do koła magnesowego, zasilanie jest wzięte z wskowskiej cewki...
Dzisiaj zabrałem się do eksperymentów na płytce stykowej. Na razie zbudowałem tylko część wejścia układu i zacząłem proste eksperymenty i pomiary. No i wyszło że ten układ z schematu to istny grzejnik. Oporniki się grzeją, że cho.. cho.. a i prądu bierze to całkiem ładnie. Prawie jak mała żarówka. Dopiero jak pozmieniałem trochę wartości elementów podbór...
Piny komputera sterującego zapłonem oraz wtryskiem, tak jak napisałem, nie są zaśniedziałe, tylko znajduje się na nich bezbarwny, nieprzewodzący żel, którego nie widać gołym okiem, a można go zauważyć pod lupą. Należy go usunąć benzyną ekstrakcyjną z tych pinów, jak i ze wsuwek wtyczki. Dla uzyskania pewniejszego kontaktu w złączu, każdą wsuwkę we wtyczce...
Wszystko ładnie tak jak pomyślałeś jedynie pamiętaj że w samochodzie na pierwotne uzwojenie jest podawane napięcie z akumulatora poprzez przerywacz (stykowy czy też elektroniczny to jest w tym przypadku mało istotne) więc albo zrób jakiś impulsator na p[opularnym 555 z tranzystorem mocy na wyjściu. Ewentualnie jeśli chodzi tylko o sprawdzenie to naładuj...
To może i w teorii jest dobre - ale w praktyce o kant d**y potłuc (mój kolega miał podobnego typu zabezpieczenie i jego pokonanie nie stanowiło żadnego problemu - miał pecha bo auta do dzisiaj nie odzyskał) bo nawet małolaty trudniące się tym fachem "przejażdżki nie swoim autkiem" mają na wyposażeniu przewód zakończony dwoma krokodylkami i poprzez podanie...
Samo wstawienie tranzystora w obwód przerywacza mechanicznego niewiele daje, poza zmniejszeniem przerywanego prądu w jego obwodzie. Ale wtedy styki muszą być idealnie czyste w przciwnym razie przerywacz nie będzie zwierał za każdym razem. Ponieważ brak samooczszczania styków, które występóje w przpadku przerywania większego prądu. Modernizacja zapłonów...
Tak naprawdę nic nie zastąpi tarczy na przykład z 12 stykami (lub więcej) na obwodzie i slizgającego się po tych stykach ruchomego styku. Ruchomy styk powinien zapewnić bezprzerwową sygnalizację, to znaczy odleglości pomiędzy stykami powinny być małe, rzędu 0,3 do 0,5 mm, a styk ruchomy , półokrągły, zapewniający zwarcie dwóch sąsiadujących styków w...
,,Resztki" przewodu podłączone są do wyłącznika zatrzymywania silnika, a drugi styk tego wylacznika do masy. Aby sprawdzić iskrownik w takim stanie (rozebrany) otwórz styki przerywacza przez włożenie pomiędzy nie kawałka tektury i podłącz na moment (dotknięcie !!!!!) jakieś źródło prądu stałego do tych stykow, choćby akumulator motocyklowy. Przedtem...
Witam, tworzę sterownik zapłonu, który ma zajmować się tylko określeniem punktu zapłonu. Chcę wysterować moduł tyrystorowo-stykowy, który posiadam zastępując przerywacz. http://www.elektronika-motocyklowa.pl/mo... Analizując schematy w sieci i dowiadując się,że przez styki płynie prąd 100mA stwierdziłem, że mogę to bez problemu wysterować...
stykowy układ układ stykowy moduł zapłonowy stykowy
piecyk wybrać sterujacy samsung zwarcie wirnika klatkowego
satel awaria stacja normstahl ultra
Aktualizacja Casio CT-S200: Możliwości i Alternatywy Jak dodać modem w Dialer.exe - konfiguracja i ustawienia