Witam, od jakiegoś czasu w moim magnetofonie (Unitra Etiuda 411D) ciężko chodził przycisk przewijania do tyłu - trzeba było włożyć sporo siły, żeby zaskoczył. Pomyślałem więc, że czas na czyszczenie. Rozkręciłęm przedni panel z przyciskami i dokładnie wyczyściłem styki izopropanolem. Jednak po złożeniu z powrotem co prawda przycisk zaczął chodzić tak...
Po wymianie kondensatora dalej było obciążenie, postanowiłem sprawdzić napięcie na prostowniku (które okazały się za niskie), efekt: zdechły dwie diody w mostku, pomogła wymiana na nowy mostek prostowniczy o podobnych parametrach z nowym kondensatorem. Po tym zabiegu magnetofon ruszył, silnik od razu łapie obroty, odtwarza i przewija ładnie i równo....
Założyć nowy silnik z zespolonym z nim stabilizatorem obrotów. GM
Na drugim zdjęciu widać elementy zasilacza. Wydaje mi się, że regulator mieści się w tej pionowej metalowej puszce, która jest ekranem.
Wymienić silnik na właściwy lub wymienić rolkę na osi silnika na taką która ma mniejszą średnicę
RN 604, patrz schemat. https://obrazki.elektroda.pl/5441991900_... Często regulacja była w obudowie silnika ale czy w Joli 2 też jest to nie pamiętam.
Nie jestem pewien ale moze w samym silniku jest potencjometr od regulacji obrotow , gumowa zaslepka i pod nia moze znajdowac sie .
Przyczyną "ściągania" taśmy w górę lub w dół jest albo brudna bieżnia kółka dociskowego, stwardniała guma, odkształcenie, albo brak równoległości styku płaszczyzny bocznej koła dociskowego względem ośki napędu taśmy. O ile sama ośka raczej nie mogła się przestawić, to możliwe, że dźwignia z kołem dociskowym (gumowym) jest zwichrowana - sama dźwignia,...
http://obrazki.elektroda.pl/5273051900_1... http://obrazki.elektroda.pl/5273051900_1...
zastanawia mnie dlaczego w takim silniku z dwoma nie zależnymi uzwojeniami mniejsze obroty zasilone były normalnie 3f a obroty 1450 nie wykorzystane i ZWARTE - mam pytanie , ponieważ chce ten silnik przezwoić na jeden bieg 950 obr , czy te zwarcie może mieć wpływ na prace uzwojenia wolnoobrotowego ? jest to silnik serii SZJe , oceniam go po wyglądzie...
Witam, Mam małą rozkminę ponieważ chcę obliczyć obroty silnika na podstawie odstępu czasów pomiędzy poszczególnymi cyklami pracy wtryskiwacza (tj. obroty z czasów wtrysku). W skrócie mamy na aucie coś takiego (full grupa, 1 obrót - 1 wtrysk): https://obrazki.elektroda.pl/6427982200_... I wg. oscyloskopu wychodzi mi teraz coś takiego:...
Cześć Może ktoś rozpoznaje silnik ??? Pracuje w krajzedze i potrzebuję określić jego obroty na wałku a z tabliczki niewiele zostało. https://obrazki.elektroda.pl/6155676100_... https://obrazki.elektroda.pl/5818001600_... https://obrazki.elektroda.pl/2972191500_... https://obrazki.elektroda.pl/4339097300_...
Witam! Mam problem z silnikiem 1 fazowym 230v 2 prędkości 1400/2800 obrotów.Muszę go przezwoić ale nie znam sposobu połączenia uzwojenia Silnik 1,1 kw 1400 obr ,2800 obr 6,5 A jedno uzwojenie 24 żłobki wyprowadzone są 2 złączki po trzy przewody ,i jeszcze jeden przewód wspólny,razem siedem przewodów jest przełącznik obrotów 1 bieg ,2 bieg ,kondensator...
Witam kolegów. Poszukuje informacji na temat silnika dwubiegowego M 1 , który wykorzystywany jest w suwnicy(elektrowciąg), do podnoszenia o opuszczania ciężaru, domniemywam, iż jest to silnik o dwóch osobnych uzwojeniach , ponieważ gdyby był silnik jedno uzwojenie o przełączalnej liczbie biegunów , to jego wyprowadzone początki i końce uzwojenia musiałyby...
jak w temacie nabyłem wciągarkę po cenie złomu na tabliczce silnika oznaczenie y/y 430/1370 obr/min .Jak wykombinować sterowanie tego silnika lewo-prawo,i mieć wybór prędkości obrotowej.
Potrzebuje schematu podłączenia uzwojenia silnika dwuwarstwowego. Po przewinięciu go, został nawinięty na 6 biegunów, a nie jestem pewien czy dobrze połączyłem.
Witam. Czy silnik trójfazowy indukcyjny asynchroniczny 11 kW 1400 obr/min po przezwojeniu będzie miał tą samą moc ? Silnik spalił się i nie wiem czy lepiej szukać drugiego czy dać do przezwojenia.
Witam Mam taki problem . Posiadam silnik trzy fazowy w samochodowym podnośniku kolumnowym, niestety nie posiadam sieci trzy fazowej, wiec muszę silnik przerobić na jedna fazę i tu znalazłem interesujące mnie tematy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic54... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic88... Z tym sobie może jakoś poradzę,ale jest...
Moduł po lewej stronie silnika, na nim powinien być w/w RN4.
Tu masz schemat http://www.elektroda.net/service.php?dir... Z tego co widzę to stabilizator, regulator obrotów jest w silniku w obudowie. Można dorobić zewnętrzny .
Wizualnie wygląda bez zastrzeżeń. Sprawdź jaką realnie wartość rezystancji całej ścieżki oporowej ma podkówka 4k7 R102 = 2k7 R100 = 4,7 Ohm R101 = 18 Ohm Tu mogą być rozbieżności, w zależności gdzie silnik był wstawiany, z jakiej serii pochodził, bo nieraz R101 miała wartość 10 Ohm, np. w niektórych radiomagnetofonach, gdzie siedział wizualnie podobny...
... Ostatnie pytanko dotyczy perka, którym reguluje się obroty odtwarzania. Który to ? Pozdrawiam. Ten wewnątrz obudowy silnika. GM
Jeżeli koło zamachowe wprawiłeś w obroty przez inny silnik i masz ciszę, to dalej upieram się, że piski dochodzą z silnika. Wytarte cienkie plastikowe panewki na ośce silnika.
Wymień.Tam jest zdaje się 2,2 k liniowy.W tych gramofonach po nagrzaniu obroty zmieniają się trochę.Obejrzyj fotoopór,czy nie jest mętny/rozmyty.
Deck ma być poziomo do góry nóźkami. Załóż pasek na oś silnika potem z jednej strony na koło zamachowe, przy obrocie koła pasek powinien wskoczyć sam.
Zaobserwuj czy obraca się silnik. Możliwe że pasek się ślizga.
Sprawdź żarówkę od automatycznej regulacji prędkości- wraz z fotoopornikiem była umieszczona przy silniku, a między nimi znajdowała się tarcza z otworami. Kiedyś miałem podobną usterkę, zawiniła właśnie ta żarówka, i po wymianie było cacy.
O ile pamiętam, ten gramofon ma zabezpieczenie przeciążeniowe i na przykład wyłączał się kiedy przez chwilę przytrzymało się palcem talerz. W Twoim przypadku jest taka możliwość, że pojawiły się jakieś momenty hamujące, coś dociąża silniczek i zabezpieczenie działa. Musisz więc sprawdzić cały napęd od silnika. Czyli działanie samego silnika bez paska,...
też miałem taki problem wymieniłem głowicę gra bardzo dobrze i naregulowałem obroty silnika
Witam Potencjometrem regulujesz obroty silnika. Zrób dwa takie układy bo na każdy silnik jeden układ. Typ tranzystora nie musi być dokładnie taki jak napisałem, ważne jest żeby jeden był typu NPN a drugi PNP. Na tranzystory dorób jakieś chłodzenie np. kawałek blaszki. pozdr.
Podgrzej "dziada" zapalniczką :) .
Jak jest silnik typu podkówka to jest otwór na malutki śrubokręt od spodu obudowy.
Silnik silnikiem, ale jeżeli chodzi o zespół napędu to głównie padał stabilizator obrotów zamocowany na tym silniku.
Sprawdziłem silnik. Wyglada ok.
Cześć , jak połączyłeś kulę z silnikiem ?
Wymieniłem fotorezystor , pomogło , obroty prawie idealne , silnika na razie nie ruszam , dzięki za rady!
Na osi silnika napędzającego talerz jest mały talerzyk z otworami. Z jednej strony talerzyka jest żarówka która powinna świecić, a z drugiej jest fotorezystor który zbiera impulsy świetlne. Sprawdź te dwa elementy.
Oczywiście dla całej grupy.zmieniając kąt zapłonu regulujesz obroty silnika
Praktycznie każdy magnetofonowy z wbudowanym stabilizatorem byle miał zasilanie na 12 V oraz prawidłowy kierunek obrotów. Oryginalny zespół silnika demontujesz, ściągasz koło pasowe które następnie kleisz na oś nowego silnika i go montujesz, dobierasz obroty i gra. O ile pamiętam najlepiej sprawdzały się silniki z radioodtwarzaczy samochodowych. Takich...
Witam, Rozwiązaniem problemu okazało sie przeczyszczenie silnika :)
Faktycznie, wygląda to na problem z listwą. Przytrzymanie klawisza zapisu w połowicznej pozycji powoduje pojawianie się tego efektu. Czy nie zaszkodzi użycie Kontaktu S albo izopropanolu? Przy okazji proszę o przypomnienie gdzie znajduje się potencjometr do regulacji obrotów silnika.
Wygląda na to, że wcześniej ktoś przy nim grzebał i przy okazji coś delikatnie mówiąc sknocił. Może wyjmował silnik i następnie odwrotnie przylutował przewody? Jeżeli obroty są prawidłowe a tylko kierunek odwrotny, wystarczy zamienić przewody zasilające silnik. W którą stronę powinien obracać się talerz? Wiadomo bez odsłuchu, że powinien obracać się...
Na razie mam ustawione oba R 29 tak samo naocznie. A skąd masz pewność że napięcie zasilające silnik z każdego stabilizatora jest takie samo? Robiłeś pomiar na silnikach?
Sprawdzał kolega sam silnik ? Wygląda na uszkodzone uzwojenie .
Mam GS-460 - trochę inna płytka. Po długim nieużywaniu miał za szybkie obroty. Sprawdziłem całą płytkę z elektroniką i nic. A wystarczyło tylko zdjąć talerz i przeczyścić fotoopór pod tarczą obrotów silnika i przy okazji współpracującą żarówkę. Tam się kurzy! Pozdrawiam.
Regulacja obrotów pomoże ale na chwilę. jak juz ktoś wyżej wspomniał, silnik do wymiany.
Witam , problem rozwiązałem, ale jest problem bo magnetofon ma troszkę niskie obroty i fałszuje,
Rozmowa o gramofonach konstruktorów z Foniki i Nowej Unitry, dość złożone tematy, postęp elektroniki otworzył dużo nowych możliwości: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... A tutaj amatorska modyfikacja gramofonu, która m.in dodała kwarcową stabilizację obrotów silnika: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Sprawdż jeszcze czy pasek napędowy jest założony prawidłowo na małym kole tym na silniku.
Zrób próbę i po zdjęciu talerza włóż pasek z papieru pomiędzy czujnik światła obok silnika i talerzyk z perforacją na wałku silnika nad żarówką. Po zasłonięciu czujnika światła silnik powinien wskoczyć na o wiele wyższe obroty. Jeśli tak nie będzie to szukamy głębiej w elektronice.
Silnik powinien ruszyć przy napięciu 12V. Trzeba sprawdzić. Nie sprawdzałem tej przeróbki w modelu z autostopem na szczotkach. Ja sobie przerobiłem na auto stop optoelektroniczny (przekładka elektroniki). A więc tak: Pomysłodawcą tej przeróbki jest kol. parsifal7 z forum elektroda.pl i za jego wskazówkami wykonałem tą modyfikację. Magnetofon musi być...
Jakie zabiegi wykonałeś? Będzie prościej ustalić przyczynę. Rolka dociskowa ma dobrą przyczepność/jest wymieniona na nową? Siłą docisku rolki można regulować zmieniając położenie sprężynki przy sankach z głowicami. Luz kola zamachowego nie jest ustawiony za ciasno? Paski są w miarę sztywne? Nie ślizgają się? Mają tą samą grubość na całym obwodzie? Silnik...
Akurat tyłu silnika na tym filmie nie widać. https://obrazki.elektroda.pl/6184648000_... A tam się znajduje otwór, w który należy wsunąć cienki wkrętak i trafić nim w nacięcie w potencjometrze regulującym obroty silnika.
Ale co mam czytać? To, że wylutował kondensatory i podłączył magnetofon do prądu w celu sprawdzenia napięć? Po twoim pytaniu widać ile z tego tematu zrozumiałeś. Wyjaśnij mi w takim razie dlaczego po włączeniu zasilania ten wylutowany w/g ciebie kondensator wybuchł? Dodano po 2 Jutro pomierze Nie włączaj zasilania dopuki ta część zasilacza jest uszkodzona....
https://obrazki.elektroda.pl/4715063700_... Jak widzisz zasilanie modułu silnika jest bardzo proste: załącza je przełącznik S1 ( mechanicznie sprzężony z sankami-przycisk "start"). Napięcie zasilania musi być po wciśnięciu "start" na pinach 20(+) i 19(- stała masa). Teanzystory T801 i T802 wyzwalają elektromagnes stop w przypadku braku...
schemat magnetofonu powinieneś znaleśc na elektrodzie włącz szukaj wpisz m9010 albo9100 wszystlie magnetogony seri m9000 są bardzo podobne co do obrotów jeżeli są za wolne to pewnie uszkodzony silnik stabilizator jest wbudowany w silnik i całośc do wymiany ja tam zakładam silniki zachodnie są mniejsze ale pasują idealnie nawet otwory na śruby trzeba...
Po wymianie bezpiecznika silnik raczej działa poprawnie i trzyma obroty ale występuje jakieś dziwne zjawisko gdy włączam zasilanie czerwonym włącznikiem to silnik od razu rusza dopiero jak się naciśnie stop to się zatrzymuje jedynie przy opcji auto tak się nie dzieje. Morze ktoś mi powiedzieć czemu to występuje ?
Jeszcze co do niedziałania RSD to ma na niego wpływ prędkość (3s przerwy między nagraniami) przesuwu taśmy. Piszesz, że wymieniałeś silnik, a obroty masz ustawione prawidłowo?
Witam. Jakiś czas tem otrzymałem gramofon Unitra GS 472. Okazało się,że jest problem z obrotami,które spadały i wzrastały gigantycznie. Wymieniłem silnik,ale to nie pomogło bo silnik się kręci,ale łatwo go zatrzymać. Przeczytałem gdzieś,że wina może być po sronie stabilizatora napięcia BD 135. Wymieniłem go i nic nie pomogło. Podejżewam któryś z kondensatorów....
unitra obrót silnik magnetofon unitra silnik gramofon unitra obrót
lodówki bosch opinie radio fabryczny toyota regulacja temperatura pomieszczenie
zmywarka elektrolux zasilacz bz2030
Jak rozmontować lokówkę Grundig HS7080? Telewizor LG nie wyłącza się na zimno - przyczyny i rozwiązania