Z zamienników Jubana/Hitachi chodzą ładnie. Na łożyskach. Ale poprawnie zrobiony R11 z dobrym akumulatorem i przewodami, klemami oczywiście działa. Jak działał 40lat temu w zimy to i teraz musi.
Cylinder mógł pęknąć z kilku powodów: 1. Wada fabryczna, 2. Podczas montażu uległ uszkodzeniu, 3. Zawór przeciążeniowy cylindra jest zatkany i np na nierównościach na drodze doszło do przeciążenia i nadmiernego wzrostu ciśnienia. W takim wypadku zawór powinien zadziałać i wypuścić nadmiar ciśnienia a podnośnik opuściłby się trochę.
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Jeśli na uszczelkach nie widać śladów przedmuchów, sprawdź tuleje cylindrów.
Oczywiście że może, świadczy to o zużyciu pierścieni na tłokach. Sprawdz ciśnienie na cylindrach.
Odkręć kolektor wydechowy, odpal i przygazuj , będziesz widział jaki dym idzie z poszczególnych cylindrów. Problem może być z jednym cylindrem.
Jakiś opiłek mógł przerysować rozdzielacz albo cylinder.
Witam! Zdarzyło się to zaraz po założeniu nowego cylindra. Skręciłem wszystko i włączyłem ciągnik. Po poruszeniu pierwszej wajchy podniósł normalnie tylko jak zacząłem poruszać drugą to coś strzeliło i urwało mi wszystkie 4 śruby w tym dwie z korpusu cylindra. Jak zmierzyć ciśnienie w układzie ??? :| Proszę o pomoc !!!
Wtrysk do 1 cylindra wielowypust na godz, 7
Tuleje i tłoki? Tak jak motor i samochód. Normalnie pracuj tylko nie przeciążaj silnika. Dbaj by temperatura silnika była na zielonym polu na dwuwskaźniku.
Mam pytanie czy to jest wina gniazda zaworowego, zaworu, pierścieni czy wszystkiego na raz? Duże przedmuchy stąd dym z pod korka. Wytarte pierścienie, cylindry, tłoki...
Tylko pod obciążeniem
Dzień dobry, mam problem z podnośnikiem w Ursusie c360. Czy wiecie jak wymienić pierścienie w cylindrze podnośnika?
Witaj. Gratulacje! Tylko co ma pęknięty cylinder do ciśnienia oleju?! Pozdrawiam
średnice cylindra pojemność skokową etc. może ktos posiada takowe dane z jakiś książek bądź czegoś innego bo nic w necie nie moge znaleźć. Proszę bardzo. :)
Czegoś nie rozumiem... Kolega napisał: Witam Jak się wyciąga tuleje cylindrów w Ursusie C-330M? Mam problem przedostawania się oleju do ukł. chłodniczego. Oringi tulei to chyba troszkę nie w ta stronę by puszczały. No chyba ze się mylę, to niech mnie ktoś poprawi :>
Wszystko jasne. Kupiłem sobie katalog.
a jak ropa pojawia się w kolektorze wydechowym chyba ze dostaje za mało i dlatego nie pali
W 60-ce po wymianie kompletów często się zdarza że pluje olejem. Przechodzi po ułożeniu, dotarciu się pierścieni do cylindra.
Kolego cylinder jest z zakręcanym deklem.
Odkręć rurkę i dokładnie obejrzyj. Zwłaszcza część pod nakrętką, bo tam często właśnie lubią pękać od drgań, może być potrzebna lupa. Zakładam, że sprawdziłeś czy jest dobrze dokręcona. Jeśli będzie uszkodzona, to próbuj kupić identyczną, choć do starej 328 może być trudno, a nie wiem czy takie same były do 330. Jeśli będą się różnić np. długością czy...
Znając życie to tłok z 4 cylindra?
Jeżeli myślimy o tej samej tulei, to jest w niej otwór średnica ok. 5-6mm. Powinien się on pokryć bardzo dokładnie z otworem rozdzielacza który jest już wyjściem do przewodu wysokiego ciśnienia na cylinder podnośnika.
Dym biały to objaw przedostawania się wody do cylindra.
Bez sensu, 360 powinien zapalić z półobrotu - sprawdź kompresję na cylindrach, jest ciepło.
Kompresja jest na 99.9% prawidłowa. A mam pytanie. Jak mógł bym w ogóle sprawdzić czy jest prawidłowa zarówno w pierwszym jak i w drugim cylindrze?
Podobna pojemność ale dla rozrusznika liczy się pojemność pojedynczego cylindra.
3p nie ma 4 cylindra :)
hmm Wytarty wałek rozrządu nie bardzo. (mniejsze krzywki ni powoduj większego otwarcia zaworu tylko przeciwnie i do tego jest regulacja luzu.) Cały silnik był robiony czy tylko głowice? Może źle ustawiony rozrząd o 1 ząbek. :D
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Witam . Jeżeli wymieniłeś tłok ,cylinder ,to czy prawidłowo zamontowałeś głowiczkę.
Wszystko możliwe, ale najpierw posprawdzaj co się da. Jak silnik był zamrożony to teraz można długo dochodzić co go boli... W stuki postaraj się wsłuchać skąd dochodzą - czy jest to jakiś metaliczny dźwięk czy np efekt spalania np źle ustawiony kąt wtrysku. Pompę próbowałeś przestawiać? Co do dymienia niezależnie od koloru zdejmij kolektor i odpal -...
Znajduję gmp kołkiem. Ustawiam luz na 1 cylindrze obracam wałem o 180 stopni i ustawiam luz na drugim cylindrze?
Z wydechu to raczej pierścienie albo ogólnie zużycie cylindrów (rysy ) , tłoków i pierścieni.
Witam mógłby ktoś podać jakim momentem i w jakiej kolejności należy dokręcić głowicę w tym Ursusie? Jest tam 6 cylindrów. Interesuje mnie również luz zaworowy. Wspomoże ktoś? Pozdrawiam
Zawsze możesz się machnąć o 180 stopni jeśli wcześniej ( przed demontażem pompy) nie ustawiłeś palenia na pierwszy cylinder.
Końcówka wtryskiwacza co najmniej leje albo uszkodzona. Jeśli wtryskiwacz nie rozpyla dobrze to ON spływa po ściankach cylindra. Wtryskiwacze do sprawdzenia, także ciśnienie otwarcia. Post do innego działu.
Smaruje się i tłom i tuleję smarem/gęstym olejem i wkręca tłok, układając obrzeża uszczelniaczy tępym nożem z wąskim, okrągławo zakończonym ostrzem. Ponadto przeróbka na plasticzany uszczelniacz zamiast stalowego jest błędem, uwierz. Zaglądałeś do wnętrza cylindra, czy przypadkiem nie jest ostro porysowany?
Witam Zakupiłem MF 275 z silnikiem Perkins A4.236 popularnym w MF4 oraz Ursus 4 cylindry 4512/14 i następne. Odpala ładnie, równo, nie dymi z komina ani z odmy, ciśnienie oleju OK. Jest jeden problem coś wyje, jęczy wraz ze wzrostem obrotów silnika Zdjąłem pasek więc to nie alternator, pompa płynu, wykluczona pompa wspomagania. Pozostaje rozrząd lub...
Wymieniłem cylinder i tłok o dalej podnośnik opada? Ma ktoś jakis pomysł czego opada podniśnik
Przez szpilki olej dostaje się do kolektora w 330 a nie w 360. Jeśli już wali olejem w kolektor to remont cię nie minie. Taką ilość oleju w 60-ce może przedostać się tylko między tłokiem a cylindrem.
No to masz kolego piecia273 pęknięty cylinder siłownika.
tak cylinder i tłok był nowy
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
Jeśli cały czas to nie, objawy dymienia na czarno, takie obfitsze występują raczej kiedy silnik jest obciążony i nie spala całego wtryśniętego do cylindra paliwa. A co do pracy jak C-330 to jedyne co może zmienić prace silnika to moment podania/lub nie paliwa do cylindrów.
Sprawdź dźwigienki zaworowe i ich mocowanie.
Najpierw wyczyść zawór przeciążeniowy, później bierz się za ściąganie plecaka. Sprawdzałeś w jakiś sposób szczelność tłoczyska w cylindrze? :D :D
wtryskiwacz jest dobry bo rozpyla tak jak trzeba. Gdyby to była jego wina to przeciez ciągnik palił by i tak na 2 cylindry.
Rozrusznik żwawo kręci silnikiem? Akumulator naładowany? Jak by nie było powinien zapalić na cylindrach które nie były ruszane. Jeśli umiesz zapodaj mu jakiegoś rodzaju samostartu.
Spokojnie. Jemu nie zaszkodzą obroty ale zbyt duże obciążenie i większa z tego powodu temp. spalania w cylindrach co może się przyczynić do przytarcia tłoka.
Tłok, pierścienie, cylinder i rozdzielacz.
Dokładnie. Dwa środkowe to ssące. Zostaw może ten rozrząd. Jak nikt w nim nie grzebał to będzie dobry. Powąchaj spaliny. Jak to ropa to wtryski przykręć koło pompy i sprawdź. Nie zdziwił bym się jak jeden z cylindrów pływa w paliwie. Nie spala się ono tylko paruje i stąd ten dym.
Po remoncie kapitalnym może przez 10-20h popluć olejem trochę pokopcić na siwo, po tym czasie musi się uspokoić. Chodzi o dotarcie się pierścieni z cylindrem. Co do dźwięku to trzeba sprawdzić, może kąt wtrysku trzeba ustawić.
Luz zaworowy sprawdzałeś? Ja miałem taki przypadek, że ciągnik bardzo ciężko odpalał, trzeba było z minutę kręcić nim odpalił. Okazało się, że był niewłaściwy luz na zaworach, wyregulowałem je zgodnie z instrukcją i silnik zaczął palić "od strzała". Także to bym najpierw sprawdził, tym bardziej, że regulacja zaworów w tym ciągniku to nie jest jakaś...
zamiast ON proponuje naftę techniczną. Najszybciej przyrdzewiały pierścienie tłoka do cylindra sprężarki.
a jak to by było na 3 cylindrach????? Zetor jakiś tam stary.
juz dziala wszystko nowe wjebalem i chodzi nowy rozdzielacz, tlok z cylindrem pierscienie wszystko nowiutkie
po odpowietrzeniu pompy musisz jeszcze popuścić wężyk przy wtrysku, jak silnik odpali na 2 cylindry to wtedy dokręcasz wężyk i wszystko jest ok
sprawdzałeś ciśnienienie w cylindrach?
głowica nie była testowana na płaskość, ale jak ona mogła się skrzywić? Powiem więcej - nie tylko skrzywić ale i pęknąć. Sprawdzić natychmiastowo ciśnienie sprężania, a także pod kątem przedostawania się wody do cylindra.
Ursus c330 zostawiony na deszczu Cześć, Rozumiem, że Twojego Ursusa C330 może dotknąć deszcz. Jest kilka kwestii, na które powinieneś zwrócić uwagę. Pierwszą rzeczą, o której musisz pomyśleć, jest ochrona silnika. Deszcz i wilgoć mogą powodować korozję metalu, co może prowadzić do poważnych problemów, takich jak zużycie tłoków, cylindrów oraz uszkodzenie...
Dzisiaj mały remont hs 11 w domowym kompresorze Rozebrany na części pierwsze w środę umyte gorącą wodą Dzisiaj poskładałem Cylinder Laleczka Nowe pierścienie ursus-Chełmno Zestaw uszczelek Bo wiecznie lał się olej na połówkach Wyczyszczone z oleju i syfu zaworki w głowicy na koniec dotarte Wreszcie cmoka jak się obróci wałem Jutro zalać olejem i skonstruować...
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Trzeba kolektor odpowiednio pospawać bo nie spaliny napędzają turbawke a ich energia kinetyczna. Oczywiście przewymiarowane turbo ma taki sam efekt. Nie podejdzie z 6 cylindrówki do 3 cylindrów.
Popuść przewody z ciekawości na pracującym silniku. Jeśli ustanie będziesz wiedział która sekcja i który cylinder. Można wtryskiwacze zamienić. Jeśli się przeniesie razem z nim to jego wina choć jeśli mnie pamięć nie myli już to robiłeś. Możesz sprawdzić z ciekawości jak rozpylają wtryskiwacze na ciągniku. Może wyjdzie jakaś anomalia. Sprawdzić czy...
cześć w moim ursus'ie C-328 z pod wtrysku na 2 cylindrze wydobywają się spaliny czy to możeby być problem z podkładką miedzianą pod wtryskiem
Tak , dokładanie uszczelek [podkładek ] bez usunięcia starych może doprowadzić że silnik na dany cylinder może nawet nie pracować .Pozdrawiam
Ja już głupi jestem :D Sprawdź jeszcze raz ten cylinder, ewentualnie rozdzielacz gdzieś puszcza. :|
A kompresja jest właściwa na obu cylindrach? To podstawa w takich sprawach. Przed zabawą z pompą chodził dobrze?
Po co Ci korba? Wentylatorem możesz kręcić powoli pójdzie :D Pierwszy cylinder zawsze jest od rozrządu. Pierwszy otwór w kole zamachowym to jest kąt 30° przed GMP(górny martwy punkt) a drugi otwór to punkt GMP, na nim ustawiasz luz zaworów dla pierwszego cylindra. Następnie obracasz wałem o 180° i ustawiasz luz dla drugiego cylindra.
Witam.Zauważyłem kiedyś że dźwignie popychaczy na trzecim cylindrze po uruchomieniu silnika smarowane są dopiero po około minucie od uruchomienia silnika ale gdy już dotrze tam olej wydaje się że wypływa go podobna ilość do pozostałych cylindrów.Co może być tego przyczyną?Problem zauważony jeszcze gdy było ciepło na zewnątrz.
Zacznij od sprawdzenia: - czy wyłączona jest regulacja siłowa ( mała dźwigienka pod siedzeniem z prawej strony) - czy rurka od cylindra do rozdzielacza nie jest pęknięta - czy zawór przeciążeniowy mocujący rurkę (wkręcony w cylinder) nie jest zablokowany
A sprawdziłeś ile wystaje tuleja zgodnie z procedurą, czy podłożyłeś na pałę myśląc, że będzie ok?
Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
Wyjęcie tłoków niby prosta sprawa, dół silnika odkryty. Czy sugerujesz wymianę pierścieni tłoków? Tylko jeśli zmieniać pierścienie na tłokach to zaraz pojawi się zapytanie czy panewek nie wymieniać i czy tulei cylindrów nie wymieniać...?
No po prostu założyć dodatkowy siłownik wspomagający z tyłu tak jak np w zetorze 7211, tylko do końca nie wiem skąd wziąć zasilanie tak aby działały razem, pisałem gdzie się myślę wpiąć nr 1 na zdjęciu ale nie wiem czy tędy leci ciśnienie do cylindra pod pokrywą
Tak ja ten problem rozwiązałem. Zaślepić otwory przelewowe żeby powierzchnia od wewnętrznej strony cylindra była gładka a następnie naciąć kanał w cylindrze na szerokość dwóch segerów 70W. Podnośnik malina.
Jeśli nie ubywa płynu chłodzącego to głowica nie jest pęknięta. Przed postojem zakryj wydech i wtedy sprawdź, prawdopodobnie zbiera się w kolektorze woda deszczowa lub skrapla z powietrza. Sprawdź czy w dole kolektora masz mały otworek przez który woda może wykapać i nie dostaje się do cylindrów silnika.
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
czy można wymienic sprężyny zaworowe bez ściagania głowicy z ciagnika? Czy to głupi pomysł i po ich wyjęciu zawory wpadną mi do tulei na tłok? Zawsze możesz odkręcić wtryskiwacze, i tłoczyć sprężone powietrze do cylindra.
A jak się liczy kolejność cylindrów ? Zaczynamy od zbiornika paliwa czy wentylatora ?
Witam Mam pytanie czy przed wymianą tulejek pracował normalnie , co było jeszcze robione w tym silniku , ponieważ przy montażu mogli zostać zabrudzone wejścia do wtryskiwaczy , i w tej chwili wtryski nie pracują normalnie [ mogą być zapieczone ] , poza tym że kopci na czarno i nie ma mocy czy pracuje normalnie na wszystkie cylindry . Pozdrawiam
Zastanawiam się czy te świece umieszczone w kolektorze blisko każdej z głowic miałyby sens? Wszystko zależało by od sposobu ich montażu, żeby nie ograniczyć przepływu powietrza (mniejsze napełnienie cylindrów), może wzrosnąć zużycie paliwa.
Cylinder z tłokiem mogą być w zamienniku (jeden pies szkoda kasy), uszczelniacze twarde np. http://agromasklep.pl/sklep/product.php?... nie żadne silikonowe (wywracają się).
Od sterowania zaworami w silniku jest rozrząd/wałek rozrządu i cały zespół popychaczy, a nie głowica. Gdyby rzeczywiście tłok walił Ci w zawory, to była by to raczej pojedyncza sytuacja i zakończyło by się pewnie uszkodzeniem głowicy i brakiem pracy jednego z cylindrów. Więc czy jest możliwe, że tłok wali Ci w zawory? Nie.
Sprawdź pierwsze czy hydraulika zewnętrzna w ogóle działa. Jeśli tak i ciśnienie jest prawidłowe to zostaje sam plecak a w nim cylinder, rozdzielacz, mechanizm sterujący.
Stuki w silniku były spowodowane przez tłoka, który był od nowości niewymiarowy, a skoki podnośnika przez uszczelnienie tłoku w cylindrze . Dziękuję za pomoc.
Witam. Po remoncie sprężarki w Ursusie 360, nowy: - tłok, - cylinder, - sworzeń, - pierścienie, - głowica. Sprężarka nadal nie bije ciśnienia. Można palcem zatkać wylot powietrza i ciśnienie go nie wyprze. Zmiana głowicy na starą daje minimalnie lepszy efekt. Słyszałem, że głowice można regulować tylko jak? Druga sprawa to pierścienie. Dowiedziałem...
Witam. Mam taki mały problem. Jakieś dwa tygodnie temu odebrałem Ursusa od mechanika. I między innymi była wymieniana pompa na nową 17. Bo jak to powiedział mechanik większej się nie da. No ale pomijając to podnosnik chodził tysiąc razy lepiej. Był też robiony cylinder podnosnika i było bardzo pięknie. Na wolnych obrotach bez trudu podnosił bele siana...
Witam. Jeżeli wydmuchuje spod korka oznacza to zużycie pierścieni oraz tłoków. Może nawet znacznemu zużyciu uległy cylindry. Podejrzewam, że ciśnienie spreżania jest za małe i dlatego ciężko odpala. Tak jak napisał (at)1 Marcin, pomiar ciśnienia sprężania wyjaśni sprawę.
Cześć, Wracam ponownie z tematem. Miałem nadzieję że w tym tygodniu będę mógł go już zamknąć ale niestety ... Mam teraz pytanie do osób które zajmują się naprawą ursusów. Jaki zestaw cylinder + tłok polecacie do C360? Średnica standardowo, taka jak w C360. Nie zakładam jednak żadnego większego od zetora. Zależy mi natomiast na tłoku z czterema pierścieniami....
Chodzi o brak synchronizacji na na pozostałych cylindrach ?Jak to sprawdzić? Tylko zostaje demontaż?
A to niby na czym? Zetor 3011 i 4011 to ciągniki na bazie których powstał ursus 4011. Zasady ustawiania kata wtrysku takie same. Tyle że trzeba patrzyć na nr. silnika jedne miały 18 stopni a drugie 20-21. Zawsze ustawia sie do pierwszego cylindra. Do niego nabity jest znak na kole zamachowym.
fakt może cylindry i tłoki zostawił stare i jest teraz efekt
Rurka od podstawy wzmacniacza do cylindra luzowania taśmy szczelna?Tj. nie popękana,poluzowana,przetarta?Tłoczek i oring na tłoczysku cylindra luzowania taśmy wymieniałeś?
Może to wina rozdzielacza, albo jeżeli jest zaworu ciśnieniowego?
Mi tak tłukło po regeneracji głowic. Zawory poszły nieznacznie wyżej i pokrywa zaworowa opierała się na miseczce sprężyny zaworowej zaburzając pracę jednego cylindra. Czy przy zdjętych pokrywach też waliło?
Od czegobzacząć pompa czy cylinder???? Rozdzielacza . Pozdrawiam
Tak tylko pojemność jednego cylindra ma wpływ na trwałość tanich zaworów od np spreżarki ursus . Silnik 1.6 ma 0,4 l pojemności na każdym cylindrze . To cztery razy więcej niż sprężarka od której pochodzą zawory . Następna sprawa to znalezienie silnika 1.6 z płaskimi tłokami .W uno 1.0 są płaskie .
No widzisz i temu jest aż taka różnica. Siłowniki jakie zakładają do 60-tek, 30-tek czy mtz-ta mają wymiar 50mm wewnątrz cylindra i 25 mm tłoczysko. Chociaż są i inne. U ciebie jest większa różnica pomiędzy stronami tłoka i dla tego taka różnica w ilości obrotów.
głowica cylindrów ursus obrotomierz cylindrów tuleje cylindrów
antena radia detektorowego pralka przycisk renault laguna przycisk
technicolor cga4236tch1 technicolor cga4236tch1
Trudności z odpalaniem piły Oleo Mac 937 na zimno Ustawianie kąta wtrysku w VW LT 2.5 TDI za pomocą czujnika zegarowego