A ja bym zaczął od ....rozrządu, sprawdź czy gdy na zaworach powiedzmy 4 cylindra jest mijanka, a luz na zaworach pierwszego, to tłok jest w gmp (choćby śrubokrętem przez otwór świecy), słaba, nawet bardzo kompresja nie tłumaczy braku zasysania mieszanki. Dopiero gdy upewnisz się, że rozrząd jest ok, to ściągaj głowicę i sprawdź szczelność zaworów,...
w C-330 nie ma większego problemu z wyciągnięciem tulei cylindrowych (zazwyczaj nie ma problemu bo spotkałem się raz z przypadkiem gdzie tuleja była tak zakamieniona i zapieczona w bloku że popękała i połupała się na kawałki przy wyciąganiu ale to miałem tylko jeden taki przypadek). Zrobić sobie prosty przyrząd : od dołu krążek z grubej blachy z otworem...
Na pierwszy rzut oka, wygląda, że silnik zaczyna oddychać "rękawami" Pojawiły się przedmuchy do skrzyni korbowej- zużyte pierścienie, może tylko jeden pęknięty, wypracowane tuleje cylindrów (czy cylindry). Pasuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Chyba, że jest jakiś myk z tą odmą, zapchany separator oleju czy coś, tu akurat nie wiem jak jest w Pajero....
(at)Spider1 komorę w "kapaku" miałem zrobioną z grzejnika żeliwnego (te grube rury 100mm co są z radiatorami, ścianka zdaje się 8 lub 10mm), przez 4 sezony jak ja go eksploatowałem nic się nie przepaliło, a zdego co wiem działa to nadal (zbudowany w 2010r). dobrym materiałem teś są tuleje cylindrów z ciężarówki/autobusu, taki piec miał kolega.
To przeca konstrukcja z tzw. mokrymi tulejami cylindrów . Należy zmierzyć wystawanie tulei według danych serwisowych . Jeżeli tuleje są za nisko w stosunku do krawędzi bloku to zaczyna się zabawa w głębszą rozbiórkę motoru .. https://obrazki.elektroda.pl/7966155600_...
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Tuleja powinna wystawać 0.10-0.16 ponad blok.
W silnikach DAF, MAN, także E6 zajmuję się frezowaniem gniazd cylindrów pod tuleje nadwymiarowe lub podkładki. Zrobiłem już trochę takich bloków bez wyciągania silnika z powodu kawitacji pod kołnierzem tulei. Trudno więc mówić, że nie znam MAN-a, może bardziej silnik, niż resztę. Należy przyjrzeć się zaworowi odmy!
Na silniku pisało castiron cylinder W takim razie, cylinder ma żeliwną tuleję.
Na to pytanie sam sobie musisz dać odpowiedź . Jaką masz pewność przebiegu ? Samochód ma około 15 lat. Co prawda nie słyszałem o zerwanych łańcuchach ( ale też szybko straciłem te samochody z "pola widzenia") ale to silnik nissana , a o trwałości jego łańcuchów można pisać książki :D
Dzięki koledzy. Tuleje mierzyłem suwmiarką, było 60,0 (+coś w błędzie odczytu), pod palcem na dole cylindrów czuć było miejsce gdzie przestaje dochodzić pierścień, coś jakby próg ale raczej szorstkość. Sprężarka przeleżała 30 lat pod stołem u śp. Teścia także nic o niej nie wiem.
Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
Powinno pomóc... 1080558
tam sie obsuwały tuleje cylindrów trzeba dobrze posprawdać
Tuleje i tłoki? Tak jak motor i samochód. Normalnie pracuj tylko nie przeciążaj silnika. Dbaj by temperatura silnika była na zielonym polu na dwuwskaźniku.
Witam ponownie! Znalazło się trochę wolnego czasu i udało rozebrać silnik. Nie dziwi mnie to, ze spalanie oleju było tak duże. Tuleje cylindrów wypolerowane, że brak jakichkolwiek zarysowań honowania, tłoki miejscowo przytarte oraz pomiędzy pierwszym pierścieniem a denkiem wypalone miejscowo. Pierścienie w rowkach zbyt luźne, że na nowych pierścieniach...
Silnik na nikasilu? To będzie bardzo ciężko, o ile w ogóle, naprawić. Pogooglaj się z hasłem "subaru engine rebuild". Jest w sieci trochę materiałów i firm, które to profesjonalnie robią.
Pęknięty jest, wstaw tuleję i sprawdź chłodnicę spalin.
Witam Kolegów, Ponieważ nie zajmuję się mechaniką zawodowo, potrzebuję porady bardziej doświadczonych Kolegów: Pojawił się dość intensywny wyciek oleju gdzieś na styku głowicy i tulei drugiego cylindra, od strony ścianki grodziowej. W zasadzie nagle. Po niedługim czasie dał się słyszeć również charakterystyczny syk uciekającej kompresji, co czuć było...
Moje doświadczenia z tego typu problemami w silnikach ciężarówek, głównie DAF, MAN, (duże ciśnienie w układzie chłodzenia) podpowiadają, że należy zacząć od wykonania testu na CO2 w zbiorniczku wyrównawczym. Pozwala to zawęzić obszar poszukiwań do strefy cylindrów i głowicy. Zdarzają się obniżone tuleje poprzez uszkodzone gniazda osadzenia kołnierza...
silniki 3 cylindrowe potrafią pracować równo, nawet bez wałków wyrównoważających - jakoś silników 5 czy 6 cylindrowych nikt się nie czepia Zgadzam się, mój (odpukać) pracuje równo. Z drugiej strony im większa liczbą cylindrów tym praca równiejsza.
Nie wiem czy zgodzisz się ze mną kol. Stachu. Generalnie silnik marynizowany to nie znaczy wodoodporny i zalewanie go do poziomu uszczelki głowicy jest głupim pomysłem. Przy takim poziomie to chyba także alternator był w wodzie a na pewno rozrusznik. Bagnet pomiaru poziomu oleju jest uszczelniany ale chyba nie jakoś szczególnie mocno - tak aby mgiełka...
Witam. Tuleja cylindrowa w vw to integralna część kadłuba. Można wstawiać tuleje naprawcze po wytoczeniu kadłuba, ale to dotyczy raczej starszych silników do twojego bym nie polecał, silnik zbyt mocno obciążony.
Po wyciągnięciu pompowtrysków przyczyna się znalazła. Dwie tuleje mocowania pompowtrysków okazały się nieszczelne. Kompresja z cylindra dochodziła do układu paliwowego co powodowało zapowietrzanie układu i trudne zapalanie. Podczas pompowania ręcznego układ się odpowietrzał a przez uszkodzone tuleje paliwo dostawało się do cylindrów i stąd te stuki...
Tuleje cylindrów są OK? jak się gazu dodaje to jest ich więcej? Niestety, ale jedyne miejsce gdzie powietrze może dostawać się do wody to albo głowica, albo cylindry.
Jeśli na uszczelkach nie widać śladów przedmuchów, sprawdź tuleje cylindrów.
Dziękuję kkknc. Wierzyłem Ci i tak, że są też cylindry o wymiarze 136,8 mm. Podejrzewałem, że jest inny typ 912. Moja instrukcja po angielsku nie zawiera typu F6l912D jest tylko W, C, G i bez żadnych liter na końcu oznaczenia. Moja jest tylko zwykła 912 bez żadnych liter. Dlatego też skupiałem się na parametrach zwykłej 912, a tam jak byk stoi wymiar...
Witam, Panowie głowica została zdjęta, daje ją do generalnego remontu (miałem wyrobione gniazda pompowtrysków). Po zdjęciu glowicy zobaczyłem stan cylindrów. Jak mamy tuleje cylindra to jest bardzo mały próg na cylindrze, ledwo wyczuwalny palcem. Na cylindrach widać ślady honowania fabryczne. Bolą mnie dwie rzeczy: 1. tłoki ruszają się w cylindrach...
Panie sanfran szpilka cylindra tak wygląda. To co Pan przedstawia to tuleja cylindra
Nie jestem mechanikiem, ale pamiętam perypetie, które kiedyś miałem z R-45 (ogólnie pod tym względem silniki serii K kiepsko wyglądają). Jeśli faktycznie jesteś pewien, że płyn "wywala" przez zbiorniczek wyrównawczy, to tak jak sugeruje Daro122, przyczyn trzeba szukać tam gdzie spaliny mogą się dostać do płynu, by stworzyć ciśnienie w układzie chłodzenia,...
Ciśnienie w chłodnicy najczęściej spowodowanie jest uszkodzeniem gniazd cylindrów pod kołnierzem tulei. One przez to opadają lub pękają. trzeba frezować pod tuleje nadwymiarowe. Szukaj w sieci hasła " frezowanie bloku silnika daf 105 pod tuleje nadwymiarowe"
Kiedyś miałem podobny problem w 120. Silnik się gotował. Powodem był szlam pomiędzy tulejami cylindrów. Było tego kilka centymetrów. Po wyjęciu tulei i wyczyszczeniu bloku problem z gotowaniem silnika ustał.
aha. mam takie jeszcze pytanie. czy te silniki endura mają wymienne tuleje cylindrów czy nie? i gdy jest jakaś usterka to trzeba wydzierać cały silnik??
Norma oplowska to 1l na 1000km, jego poprzednik x16xel w mojej F kupionej w salonie po 120kkm (60kkm na lpg) palił więcej 15W40 niż Pb ;), przy 160kkm po rozebraniu silnika stwierdzono "śladowe ilości pierścieni tłokowych", zużyte grubo ponad normę, tuleje cylindrów wyglądały jak "prosto z fabryki", po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych...
Sprzedawca podaje średnice kołnierza przy tulei cylindra. Patrz na wymiar wewnętrzny, jeśli się zgadza to musi pasowac.
Myślę ze jakaś głupota cos nie łączy na kablach raczej na to stawiam ale sprawdzę za kilka dni . Kompresja ok nowe tuleje i pierścienie wcześniej auto pracowało normalnie tylko jak postało 2 dni i się zepsuło stojąc dziwne. Sprawdzę jeszcze napięcie na sprawnym wtrysku dla pewności jakie napięcie jest .
Brak sprężania - rozhartowane tuleje cylindrów i pierścienie, odkształcone płaszcze tłoków. Nie ma co kombinować, silnik albo do zezłomowania, albo do gruntownego generalnego remontu.
Robienie siatki jest potrzebne do dotarcia układu. Utwardzane powierzchniowo tuleje po szlifie lub honowaniu - złom.
Silnik rozebrałem wkońcu na części. Szukam kompletnego silnika narazie. Naprawa tego będzie kosztowna i powodzenie tej naprawy nie jest pewne. Silnik jest po zerwaniu paska rozrządu i nieudanej naprawie. Trzeba by mu nabijać nowe tuleje albo szukać nadwymiarowych tłoków. Gładź wszystkich cylindrów jest dosyć głęboko porysowana a dodatkowo na jednej...
po pierwsze jaclac26 w ciągnikach nie masz cylindrów tylko tuleje a wymieniane były następujące rzeczy ; 1.tuleje 2.tłoki 3.szlif wału korbowego a remont był robiony rok temu
Zaczerpnięte z internetu: 758725 758726 758727 758728 758729 opis polski: Zalecane okresy wymiany · Wszystkie silniki: · Rok mod. →2000: Co 15 000 km lub co 12 miesięcy, w zależności, co wcześniej nastąpi - sprawdzić stan i szerokość. · AJM: · Rok mod. →2000: Co 60 000 km - wymienić (jednocześnie...
Witam ciagnik lamborghini z silnikiem Same 1000.6W1. Pytanie dotyczy uszczelki pod głowicą. Glowice oddałem do planowania, wróciły i teraz zastanawiam się nad grubością uszczelki pod głowicami. Do wyboru mam 1.2mm , 1,4mm oraz 1,6mm. Wczesniej na pięciu cylindrach miałem uszczelki grubości 1,2mm, a na jednym cylindrze 1,4mm. Pomierzylem czujnikiem zegarowym...
Napisz jaki to silnik. Bo wtedy bedzie wiadomo czy to nie jest wina np uszczelki pod głowicą - ale wtedy miałbyś kałuże oleju na ziemi Jesli wczesniej bym mineralny a ty zalałeś go półsyntetykiem, to nowy jakościowo lepszy olej, z lepszymi środkami myjącymi, rzadszy rozpuścił nagary w karterze silnika. Nagary oderwały sie od ścianek bloku i z olejem...
Witam, Jestem posiadaczem pojazdu Opel Kadett E silnik C16NZ, skrzynia automatyczna 3-biegowa (pozycje na wybieraku: P, N, R, D, 2, 1). Borykam się z problemem nie równych obrotów na pozycji P/N. Najpierw napiszę co zostało zrobione do tej pory: 1. Przeprowadziłem remont silnika (nowe: pierścienie, zawory, prowadnice, popychacze hydrauliczne, dźwigienki,...
Trzeba było chociaż tuleje przechonować. Lepiej by olej trzymały na powierzchni i szybciej sie pierscienie ułożyły. Co do ustawienia pierścieni kolega ma rację. Trzeba obracać względem siebie. Przedmuchy mogą byc też na zaworach głowicy. To że Leyland odpala od strzała to żadna pociecha. Te 6-cio cylindrowe silniki jeśi tylko mają paliwo odpalają bardzo...
Witam. Posiadam silnik jawa 223 od ogara 200, jawy 50 wpadłem na pomysł aby zrobić szlif cylindra aż na 43mm (64cm³) :ok: Oczywiście cylinder ten ma wystającą tuleje która ma 44mm, przy szlifie na 43mm zostaje jedynie po 0.5mm ścianki, więc jest to niedopuszczalne. Okazuje się że wewnątrz radiatora tuleja ma aż 46mm co przy szlifie na 43mm daje...
_JF_ Ja swoja prasę obrazek zamieszczony wyżej wykorzystuję do takich samych celów jak Piszesz. 1.Mam zrobione wykrojniki do kółek z blachy do g 1,5 mm oraz stempel do formowania pokrywek na słupki grodzeniowe. 2.Wykonałem prosty przyrząd krawędziowy do wyginania płaskowników do 16 mm. 3. Wyciskam , wciskam różnego rodzaju łożyska tuleje i wałki. 4....
Wymyśliłem sobie dosyć dawno temu taki projekt na bazie silnika z fiata 126p 650 ccm. Powiększyć pojemność do 700 ccm (układ korbowo tłokowy z bisa, w seryjne cylindry dać do wprasowania tuleje od bisa) - już czesciowo zbudowany. Głowica z CC700 (ponieważ ma wieksze zawory w porównaniu z bisem) i turbosprężarka od Smarta, oczywiście zasilanie gaźnikowe,...
niech mechanik teraz buli za nowe komplety naprawcze bo te sie już do niczego nie nadają :-) A tuleje mogą przegrzać sie nie tylko od braku wody lecz od źle ustawionego zapłonu wtedy silnik strasznie sie grzeje. Druga sprawa cylinder nie może unosić sie do góry podczas gdy tłok przesywa sie do góry . Świadczy to o tanich podróbach cylindrów , jeżeli...
szlif cylindrów układ cylindrów głowica cylindrów
modelarski ładowarka koparka ładowarka jazda nagrzewnica iskra
program kalkulator ne555 belinea 107050
Polonez – znaczenie oznaczeń 1 i 16 na cewce zapłonowej, norma DIN 72552, podłączenie Naprawa przełącznika zakresów UM-Z3 – czyszczenie, regeneracja, zamienniki