Przełącznik kierunkowskazów na środku żółty przewód, lewy 44L 2 przewody zielone, prawy 44P 2 przewody niebieskie. Tak na schemacie jest połączone.
Wszystkie wtyczki i gniazdka. Masa we wtyczce jest na bolcu nr10.
Witam . Nie wiem jakie masz lampy w tym ciągniku ,lecz jeszcze sprawdziłbym masy na lampach .Dziwna sprawa z tym sygnałem,czy to tak nagle się stało?,co było robione.
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
Panowie, stacyjka oryginalna kupiona do c-330, c-360 produkowane w Lublinie, ogólnie temat do zamknięcia, kierunki działają prawidłowo, po odkręceniu przełącznika i spróbowaniu na wyjętym przełączniku nie grzejne przerywacza i oba kierunki działają. Wina jest w izolacji pinów przy przełączniku, musza gdzieś dotykać masy, przy okazji odkręcenia wymienie...
Odwrotnie ,na + z skrzynki bezpiecznikowej.P
Mogło coś pośniedzieć od tej wilgoci i napięcie nie dochodzi. Sprawdź czy w stacyjce na pinie nr 30 jest napięcie , powinno być takie same jak na akumulatorze. Posprawdzaj styki bezpieczników czy nie pośniedziały. Żeby sprawdzić czy starter jest dobry podepnij go na chwile na krótko jeśli ruszy to znaczy że gdzieś w instalacji leży problem.
Opisze jak to wygląda u mnie w ciągniku. Kierunkowskazy świecą się ciągle bez przerywacza tylko i wyłącznie po przereceniu stacyjki w pozycję 1, nie jak zawsze po wciśnięciu kluczyka, gdy podłącze przewód niebieski mrugaja obudwa tak jakby włączyć awaryjne, przypuszczam że jakiś przewód jest podpięty pod stacyjke którego tam nie powinno być. Dlatego...
https://obrazki.elektroda.pl/8899389900_... Proszę schemat (11 to przerywacz, 19 to przełącznik) 3 piny to kierunkowskazy w ciągniku (prawy/przerywacz/lewy) kontrolka ciągnika wpięta pomiędzy kierunki ciągnika 3 piny to kierunkowskazy przyczepy (prawy/przerywacz/lewy)kontrolka przyczepy wpięta pomiędzy kierunki przyczepy 2 piny to...
Wstaw pomiędzy plus zasilania a te kierunkowskazy MOCNĄ żarówkę taką od przedniej lampy tego ciągnika . Wtedy będziesz mógł bezpiecznie bez przepalania bezpieczników ( ZAMIAST bezpiecznika jest ta żarówka ) znaleźć uszkodzenie - prawdopodobnie masz przetarty kabel . Jak tak podłączysz to póki żarówka będzie świeciła to masz zwarcie w układzie . Trzeba...
Te kabelki od palenie od luzu trzeba zewrzeć miedzy sobą wtedy pali cały czas. Kierunkowskazy mogą nie działać jak jest wysunięta wtyczka albo cięgno od świateł awaryjnych albo nie łaczy na włączniku.
Proszę; http://obrazki.elektroda.pl/8649147600_1...
Witam mam taki problem z instalacją a mianowicie od stacyjki z gniazda nr 30 idzie przewód do skrzynki bezpiecznika jeżeli ten przewód jest odczepiony nie jest podłączony jest wszystko dobrze wszystkie światła kierunkowskazy wszystko jest Nie sprawdzałem jeszcze sygnału jeżeli ten przewód podepnę włączają się kontrolki i świecą po wyciągnięciu kluczyka...
Ponad miesiąc temu kupiłem oryginalną instalacje do mojej trzydziestki. Stacyjka i skrzynka bezpieczników była już podłączona, kupiłem jeszcze dwuwskaźnik i lampy tylne. Poprowadziłem wszystko podłączyłem ze schematem w ręku. Kontrolki świecą, światła z przodu działają jak należy. Problem jest z tylnymi, nic tam nie świeci kierunkowskazy też nie świecą,...
Cześć wszystkim! W ursusie c330 wymieniałem wszystkie reflektory oraz wejście do przyczepy, bo prawie nic nie działało i wszystko było pokryte korozją. Tak więc po wymianie reflektorów poprawieniu kabli pojawił się następujący problem. Prawie wszystko działa niestety prawie... Jedyny problem jest w prawym tylnym reflektorze (który ciągnie za sobą problem...
Schemat instalacji elektrycznej Ursus 1634 (zespolone zegary)
też mi sie tak wydaje bo kierunkowskazy mam swiatło hamulca tez ale zwykłych swiateł nie mam dzk za pomoc
Aha ok. Masę zostawię tak jak jest. Tylko muszę zrobić światła z tyłu, kierunkowskazy i przełącznik i stacyjkę.
Montujemy stacyjkę Przewód od śruby rozrusznika 0 przekroju 6mm2 to jest zasilanie stacyjki podłączamy pod nr 30.Po włożeniu kluczyka masz napięcie na zacisku stacyjki nr 15 i nr 54 Od zacisku 54 przewód który zasila kierunkowskazy idzie do tablicy bezpieczników i z tablicy spod bezpiecznika przewód zasila przerywacz kierunkowskazów i z przerywacza...
Witam mam mały problem a mianowicie gdy uruchomienie światła mijania prawy kierunkowskaz świeci ciągle a czasami mruga wraz z światłami stopu a lewy dziala prawidlowo , gdy światła pozycyjne są wyłączone to kierunkowskazy działają poprawnie .co może być uszkodzone lub złe podłączone ?
witam sprawdź co jeszcze nie działa gdy przepali się ten bezpiecznik czy tylko kierunkowskazy czy może coś jeszcze bo jeżeli to coś innego powoduje przepalanie bezpiecznika to też przestanie działać gdy jest on spalony
żrodło pradu alternator !!! Traktor Ursus C-330
Pierwsze słyszę, aby światło hamowania było w samochodzie zasilane prosto z akumulatora. Gdyby to był np. klakson, to mógłbym polemizować. Może ktoś w Twojej Polówce grzebał w instalacji? Tak, instalacja działa poprawnie ale dopóki nie podłączysz przyczepy. Dodatkowe żarówki powodują zwiększenie natężenia prądu do tego stopnia, że bezpieczniki 8A nie...
Kierunkowskazy w przyczepach będą działać, ale kontrolki nie, jeżeli jest padnięty przerywacz. Jest on na pewno elektroniczny i za dołączanie kontrolek w zależności od obciążenia jest odpowiedzialny on. Są w nim obwody sterujące kierunkowskazami i kontrolkami. I ten obwód od kontrolek jest nieżywy. Jaśniej się już nie da.
Mam jeszcze pytanie o kierunkowskazy w 360 jest jedna kontrolka a w 4011 są dwie jak je podłączyć????
No to jedziemy.Gruby przewód przeważnie żółty który idzie od śruby rozrusznika podłącz pod numer na stacyjce 30 przekręć kluczyk w stacyjce na pozycję jeden i na pozycji 58 masz napięcie to jest postój, przewód z 58 idzie do tablicy bezpiecznikowej i w kostce jest rozdział na 2 bezpieczniki to jest postój przód i tył. Pozycja 2 w stacyjce to są światła...
Dokładnie, stacyjka lub ew. bezpiecznik główny. Oświetlenie główne i klakson są zasilane przed stacyjką, natomiast kierunkowskazy i światła stop po stacyjce. Ładowania też nie będzie, gdyż często alternatory samowzbudne potrzebują jednak "wspomagania" poprzez świecenie kontrolki ładowania. Stacyjkę lepiej kupić oryginał LSN.
Może prościej zamontować alternator z poloneza, żuka, fiata. Takie rozwiązanie jest korzystne ponieważ daje większy prąd a przeróbek nie ma wiele, u mojego kolegi tylko w c330 też były jaja z ładowaniem to kupił na szrocie altka z poloneza, dorobiliśmy mocowanie podłączyliśmy przewody i wszystko hula, kierunkowskazy nie przygasają a światła świecą jasno...
Przewody na przerywaczu źle podłączone. Podłącz do dwóch równoległych konektorów.Na Twoim zdjęciu oznaczone L i P
W zasadzie to instalacja została zaprojektowana aby obsłużyć jedną przyczepę - bezpieczniki 8A. Podłączenie drugiej to gwarantowane przepalenie bezpieczników. W C330M awaryjne obsłużą tylko kierunkowskazy ciągnika, do przyczepy konieczne jest założenie bezpiecznika 16A (pierwszy u góry). Jeśli ktoś lubi modyfikacje, to założyć moduł haka przekaźnikowy...
Deski rozdzielczej jeszcze nie zrobiłem, kwestia wskaźników, kontrolek, lampek, przełączników jeszcze do dogadania. Planuje wskaźnik i kontrolkę ciśnienia oleju, wskaźnik temperatury wody, woltomierz, kontrolkę ładowania. Zastanawiam sie nad tym czy zrobić układ czasowy do świec żarowych (Po włączeniu zapłonu), czy po prostu przycisk? Rozrusznik standardowo...
Wszystkie powinny być 21W z tego co pamiętam.
temat jak najbardziej aktualny mam przerywacz od fiata 126p, który ma 4 styki oznaczone j.n 1. + 2. C podejrzewam że jest to kontrolka awaryjnych 3. 31 masa 4. LR podejrzewam że jest to styk oznaczony na twoim rysunku jako 2 i 5 mam też włącznik świateł awaryjnych również od fiata 126p, który ma też 4 styki mam pytanie czy mam wyrzucić z instalacji...
Witam Mam problem z tylnymi światłami na 2 i 3 położeniu kluczyka. Na 1 położeniu świecą światła postojowe i tylnie. Na drugim światła krótkie i z tyłu juz nie świeca i na 3 światła drogowe a z tyłu również brak świateł. Nie wiem czy wcześniej wszystko świeciło bo wymieniałem stacyjka i dopiero po wymianie sprawdzałem czy wszystko działa. Stacyjke podłączyłem...
Jak wszystko nagle padło to może po prostu i najpewniej brak masy na lampach? Przecież nagle wszystkie przewody od stopu, kierunków, pozycji się nie upaliły/rozłączyły.
Witam, sprawdź czy któryś z przewodów do kierunkowskazów nie jest przetarty i nie robi zwarcia do masy.
Swój post u góry poprawiłem, możliwość jest jeszcze jedna brak masy na kierunkowskazach, lub spalone żarówki, ale najprędzej błąd w przewodach. :D
Witam Tak nie znam się na tym. Dwa tygodnie podłączyłem cała instalacje elektryczna w nim no i wszystko jest dobrze mimo tego że użyłem do tego kabli z przedłużaczy itd i schematu chyba z 1970 któregoś roku. Założyłem w nim alternator 57A chyba nie wiem jaki to dokładnie bo taki jak mi załatwili to założyłem i on ładuje początkowo miałem w nim do wzbudzania...
Napisałem wcześniej czy aż tak ciężko poszukać schematu instalacji. Ale niech Ci będzie zrobiłem to za Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/6615461600_1... Tu masz jeszcze opisy. 1.Lampa przednia lewa 2.Lampa przednia prawa 3.Sygnał dźwiękowy 4.Złącze przednie 5.Alternator Żuk 6.Świece żarowe 7.Czujnik ciśnienia oleju 8.Skrzynka bezpieczników...
W tym drugim inaczej na piny stacyjki wchodzą.
C-330 miały masę na karoseri,ale były też z plusem.
z 6 wyjsciami widziałem w ursusie c330m
W większości dwunastowoltowe sprzedają jako do żuka lub nysy. Mam chyba schemat instalacji od żuka jeśli jest taki na schemacie to będziemy wiedzieli jak jest podłączony. Fabrycznie to nigdy nie był montowany w żukach i nysach ten przerywacz. Normalne termobimetaliczne były jak do wszystkich polskich aut. Zresztą typowe podłączenie szeregowe pozwala...
https://www.youtube.com/watch?v=RaRFYSGg...
A właśnie że jest różnica ,raz czujnik luzu-rozruchu.Dwa kierunkowskazy,awaryjne,przerywacz.
Przerywacz kierunkowskazów do sprawdzenia, bądź wymiany.
Żarówki mają mieć po 21W. Jeśli tyle mają, wszystkie są sprawne, i migają za szybko, to przerywacz kierunkowskazów do wymiany.
Gdy planujesz wymianę to rozrysuj sobie sam to co masz aktualnie na wzór np. innych ciągników a będzie Ci to niezmiernie pomocne! https://www.agrofoto.pl/forum/topic/2764... https://chomikuj.pl/kurpes/Instrukcje+na... Albowiem znalezienie oryginalnych schematów dobrej jakości...
Aha, juz zamykam :-)
Witam - znalazłem kilka przełączników kierunkowskazów które można zamontować ma kierownicy. Od Ursusa C380- do kupienia www.skleprolniczy.pl Przełącznik kierunkowskazów WSK 125. Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/6403935300_1... Dodano po 58 http://obrazki.elektroda.pl/5993256600_1... Dodano po 6 Bardzo przepraszam za...
Miganie światła pozycyjnego zamiast kierunkowskazu jest najprawdopodobniej spowodowane brakiem masy w lampie. Co do problemu, piszesz że zaczęło się po wymianie obrotomierza...Wszystko podłączyłeś tak jak było przedtem? Poszukaj schematu i sprawdź to.
Mam problem ze światłami przy URSUS-ie, mianowicie nie działa mi lewy kierunkowskaz i światło drogowe. Nie wiem co może być przyczyną. Czy mógłby mi ktoś pomóc? Proszę o bardzo szczegółowe opisy.
Witam, te numery oznaczają: 30- zasilanie stałe 54- zasilanie po wciśnięciu kluczyka 56a/b- drogowe/mijania 58- pozycyjne tył 57- pozycyjne przód 44l/p- kierunkowskazy czy na pewno w stacyjce jest zacisk 44? Chyba nie...
A "P" gdzie mam połączyć? https://skraw-met-dystrybucja.pl/przeryw...
[url=http://www.agrofoto.pl/forum/topic/... może pomoże.
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
poprzeczyszczaj sobie styki na bezpiecznikach , popatrz czy nie ma jakiegoś wolnego kabla latającego, i jak jest dobrze podłączone to ma chodzić raczej .
57/58- światła pozycyjne 30- napięcie ze stacyjki 56a- światła drogowe 56b- światła mijania 49- sygnał co do 56a i 56b mogę się mylić na pewno są to światła tylko mogą być odwrotnie Nie do końca! 30 to zasilanie STAŁE, czyli zasilanie stacyjki idące z akumulatora. Zasilanie po stacyjce to 15. 49 to wejście przerywacza kierunkowskazów, a nie sygnał!...
To co? Nie masz ładowania w traktorze? Sprawność podzespołów należy mierzyć przy ich nominalnym napięciu zasilania, a nie zaniżonym. Przy tak niskim przerywacz kierunkowskazów ma prawo szwankować.
To jakiś chinol z nr katalogowym reflektora roboczego do Ursusa. Jeden zacisk to plus, drugi wyjście na przełącznik kierunkowskazów a trzeci do lampki kontrolnej. Bardzo często lampka kontrolna była mostkowana z wyjściem na przełącznik stąd tylko 2 przewody. Można je ze sobą zewrzeć, po właczeniu kierunkowskazu żarówka kierunku będzie palić się ciągle....
Jak masz sprawną stacyjkę,to pod stacyjkę .Jak masz na stacyjkę tylko rozrusznik ,bez napięcia (po kluczyku) na kierunkowskazy, kontrolkę ładowania , kontrolkę oleju.
Dołożyłem jeszcze 2 ledy po "126 Wat" w rzeczywistości pobierają 4,8 a.Użyłem dwóch przekaźników jeden na te ledy"126 Wat" a drugi a te 48 Wat.Glowny przewód zasilający ma 2,5 mm.Uzylem jednego bezpiecznika na głównym przewodzie(tym2,5mm), jest to bezpiecznik 7,5a.Masę dałem na kabinę, zobaczymy co z tego będzie, ale jest w takim miejscu że woda nie...
ale gdy będę przekręcał kluczyk powoli to ciągnik normalnie odpala Raczej problem na stykach stacyjki. czy starczy zwykły przerywacz, np. taki jak w Ursusie C-360 Do kierunkowskazów w zupełności wystarczy.
Witam serdecznie, Mam prośbę do Was Forumowicze o radę. Wykonałem kompletną instalację elektryczną w Ursusie C-330. Nie mam jednak zbyt dużego doświadczenia w tej materii. To kompletu brakuje jednak świateł awaryjnych. Mógłbym pociągnąć specjalne przewody pod światła awaryjne, ale zastanawiam się czy może dałoby się zamontować jakiś przełącznik na obecnym...
Witam. W Case 5140 mam uszkodzony sterownik skrzyni biegów, którego nie idzie naprawić. Ratując się podłączyłem dwa półbiegi na krótko poprzez przełącznik od kierunkowskazów od Ursusa C 360. Pytanie brzmi czy jest to bezpiecznie rozwiązanie, czy skrzynia sama w sobie ma zabezpieczenie przed wbiciem dwóch biegów jednocześnie w razie zacięcia elektrozaworu?...
Przecisciłem to miejsce
tylko jakie to ma w tym momencie znaczenie? Do prób wziąłem standardową żarówkę 12V taką która idzie do kierunkowskazów w ursus 330. . W samochodzie żarówka 2-5W, a w kierunku 20W, widzisz różnice? Może twój rezystor, lub cokolwiek tam jest się spalił.
a czy może orientujecie się czy przerywacz kierunkowskazów od samochodu można zamontować do ciągnika? Dokładnie do C-360
Ursus C 360 Ten pojazd nie miał podziału na lewe i prawe światła pozycyjne, oryginalnie były tylko pozycyjne, kierunkowskazy oraz stop + masa. Spójrz na schemat z tematu; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... https://obrazki.elektroda.pl/3141953000_...
Tu nie ma jasnowidzów którzy wiedzą jaki masz włącznik, podejrzewam że taki sam jak do kierunkowskazów więc zasilanie na środkowy. Widzę ze jeden post nie starczył i założony temat.
Możliwe, że masz za małe obciążenie. Żarówki w kierunkowskazach masz 21W, we wszystkich lampach ciągnika i przyczepy?
Byłem teraz u kolegi i ma URSUS-3512 , zrobione 4900mth. i jak do tej pory to wymieniał końcówki wtryskiwaczy , łożyska w kole napinającym pasek klinowy , przerywacz kierunkowskazów i regulacja zaworów.Silnik zero wycieków.Ciężko było dostać oryginalny przerywacz,podróba nie chciała poprawnie działać,a on jest elektroniczny z przekaźnikiem małogabarytowym.
Jak aku są stare lub suche to mają dużą rezystancję wewnętrzną. Powoduje to to że bez obciążenia jest ładnie napięcie powyżej progu ,ale przy obciążeniu siada i sterownik odłącza obciążenie. Sprawdź tylko czy na zaciskach aku pod obciążeniem nie siada napięcie za bardzo bo może być jeszcze spadek na którymś połączeniu. Wypada też sprawdzić przełącznik...
Tak jak koledzy wyzej napisali brak masy robilem dzisiaj tosamo tylko nie w polonezie a w URSUS-ie. POZDRAWIAM
No to przecież ja to samo napisałem - między stacyjkę a akumulator, bo wtedy widać czy prąd płynie do czy z akumulatora. Nie rozumiemy się. Bardzo proszę o przeanalizowanie schematu elektrycznego jakiegokolwiek pojazdu z prostą instalacją elektryczną. Bardzo dużo obwodów jest podłączonych POZA stacyjką. Zawsze: światła zewnętrzne, światła awaryjne,...
Proszę bardzo! Bardzo satysfakcjonujące, że ktoś używa tego pomysłu:) Minęło kilka latek, a przerywacz wciąż działa. Na schemacie zapomniałem dodać diodę do przekaźnika - warto o tym pamiętać No ładnie :) Jeszcze po dobraniu częstotliwości można wywalić rezystor nastawny zastępując go zwykłym o wartości zbliżonej do ustawionej podczas kalibracji. W...
Grzanie świec włączasz dźwignią włączania rozrusznika (na raz świece, na dwa rozrusznik) - oczywiscie kluczyk wciśnięty. W C-330 M jest trochę więcej czujników niż w C-330. Oprócz czujnika ciśnienia oleju i czujnika stop-u jest jeszcze czujnik ciśnienia powietrza (do tej czerwonej kontrolki z prawej strony obrotomierza na dole - ta górna pomarańczowa...
Tam podobno pasuje obudowa od kierunkowskazu od c 330[tego na błotniku] ale tak słyszałem z pewnego źródła bo u siebie nie montowałem
Ja chce jeden przycisk i chciałbym go zamontować obok włącznika kierunkowskazów lub w pobliżu . A ten przycisk z platynowymi stykami byłby dobry ?
Żeby doprowadzić do łądu istniejącą instalacje trzeba wymienić większość przewodów (poprzecierane lub łączone) Dzisiaj naprawiałem światło stop, właściwie jego brak, naprawiłem ale straciłem światła pozycyjne i kierunkowskazy.. Schemat mam, nawet kolorowy. To ile metrów kupić każdego koloru? I nie wiem jak to nazwać, zespół przewodów w otulinie można...
Witam bardzo forumowiczów! Na wstępie chce napisać że jestem nowy więc za jakieś nacięcia regulaminu przepraszam ale pisze na spontabie. Mam więc 3 problemy Pierwsze dwa będą dotyczyć Ursusa c360 3p 1. Działa tylko lewy kierunkowskaz prawy nie działa pomimo sprawnych żarówek i podłączonych kabli bezpieczniki okej 2. Gdy jadę ciągnikiem na szosie z światłami...
kolega mnie prosił żebym mu to podłączył do traktora (ursus c360) Dodano po 12 koledzy, szukałem, sprawdzałem, kombinowałem ale nic nie wykombinowałem. Dlatego proszę o pomoc na forum!
Metoda była stosowana.Tylko dlatego, że kiedyś nie można było kupić akumulatorów ( prawda). Firma w której pracowałem, wysyłała codziennie trzy samochody zaopatrzone w kilka akumulatorów, które jeździły na budowy uruchomić silniki w koparkach,samochodach, itp. maszynach. W tych latach przerywacz kierunkowskazów był tylko elektromechaniczny, regulator...
Nie zakładaj przerywacza w puszce aluminiowej to badziewie. jak już kombinujesz to załóż samochodowy np. z Golfa II z wyjściami 49, 49a i 31 kosztuje 17 zł i jest wieczny. Dzięki wielkie za podpowiedź, jak nie pokonam tego przerywacza, który był ws nim to zakupie właśnie taki od Golfa i od razu dwa to będę miał do Ursusa C330 co tam też ich kilka wymieniłem.
[quote="gromleon"]No wlasnie na swiatłach masz to obciazenie i raz wzbudzony cały czas działa, zatem czemu bez obciążenia sie wyłacza? . Dlatego ,gdyż bez obciążenia szybciej uzyskuje napięcie jakie ma utrzymywać.Kontrolka ładowania,pomaga przy wzbudzeniu alternatora.Przy obciążonym alternatorze odłącz kontrolkę ,to alternator nadal będzie ładował....
Moim zdaniem wystarczyło zamontować przekaźnik i bezpiecznik na zewnątrz skrzynki narzędziowej, Który natychmiast zostanie zalany albo wodą, albo paliwem. Albo olejem... Bez stresu montując instalacje elektryczna pomijałem stacyjkę dla obwodów rozrusznika i świec - które i tak w rzadko którym ciągniku były wymieniane. Stacyjka dużo dłużej żyje wtedy....
W ursusie C360 był instalowany przerywacz który miał styki + , L ,P.Jeżeli chcesz założyć ME183 to musisz podłączyć na49 to co włączone jest na + , na 49a to co na L , no i na 31 masę. Kontrolka C jest podłączona z przełącznika.
Witam Mam problem w moim ursusie c 360 3p rocznik 1989 z jednym akumulatorem, otóż gdy włożę klucz do stacyjki świecą mi dwie kontrolki od ładowania i ciśnienia oleju ( wiem że to normalne ) ale świecą także kontrolki od kierunkowskazów 1 przyczepy i 2 przyczepy i od kierunkowskazów ciągnika, gdy włączę i wyłączę kierunkowskazy te kontrolki dalej świecą...
Witam mam taki problem zakupiłem ciągnik ursus c330 do remontu ma parę pierdołów w tym instalacje elektryczną ona jest gdzieniegdzie potargana po prostu brakuje przewodów mam schemat do niego ale przewody na nim nie są oznaczone chodzi mi o kolory przewodów nie są poznaczone literami tak jak mam na schemacie w c 360 czy ktoś mógł by mi powiedzieć gdzie...
Witam mam dość nietypowy problem z ciapkiem. Ursus C-330. W piątek ciągnik odpalił bez problemu, w sobotę odpalił ale już nie było kierunkowskazów, w niedziele nie odpalił. Po włożeniu kluczyka działają światła i klakson ale nie ma juz kontrolek od oleju od ładowania akumulatora jak i podgrzewania świecy . Ciągnik stał normalnie i odpalał i nagłe nic,...
Po pierwsze, warto podać jaki konkretnie alternator był (jest) założony. Po drugie - ze światłami można się wzorować na np Ursusie C-330, choć to i tak zbyt skomplikowany system: Kolega wszak nie potrzebuje kierunkowskazów czy stopu. Po trzecie gniazdko zapalniczki podpina się środkowym jej zaciskiem do plusa, ale przez bezpiecznik a zewnętrzny zacisk...
Jak już dokładać diody,to od środka (montowałem w takim alternatorze),lecz należy wszystko usztywnić ,by końcówki diod nie uleciały od drgań alternatora przykręconego do silnika.Na zdjęciu za bardzo nie widać ,lecz kolor diody (jej symbol katalogowy)widoczny w miejscu wprasowania ,świadczy jaka dioda jest zastosowana.Kolor czerwony (+) ,kolor czarny(-),jednak...
No jasne że nikt nie hamuje jednym kołem W życiu o tym nie słyszałem Jeśli ktoś to robił, oprócz groźnego kolego moderatora to proszę o sensowne wytłumaczenie. Zdarza się czasem , że są takie mechanizmy które się nie sprawdzają i wcale to nie znaczy że tak ma być (np: przerywacz kierunkowskazów w tym że modelu,to bubel juz dawno wymieniłem na elektroniczny)...
Mam Ursusa c330/328. W nim regulator prądnicy + regulator napięcia. Podpinałem dziś obwód świec żarowych, załączyłem go i nie działa mi kompletnie wejście numer 54 w stacyjce. Nie mam na nim napięcia. Na pozostałych również średnio. Nie mam sygnału (trąbki) oraz kierunkowskazów oraz STOPu. Wcześniej wszystko było. Wymontowałem więc obwód świec żarowych,...
To jest typowy objaw dla przerywaczy bimetalicznych. Jeżeli uszkodzi się któraś żarówka, to migacz chodzi nadal ale wolniej, dając kierowcy sygnał o usterce. Tego efektu możesz się pozbyć, dając w miejsce dodatkowej żarówki cewkę przekażnika a dodatkową żarówkę przez styki pod 12V. Przy okazji, mam pytanie. W RFN przerabiałem Pontiaka i tam się czepiali...
Na początku dziękuje Moderatorowi za odblokowanie tematu. Pochwaliłem dzień przed zachodem słońca... Przerywacz nie działa do końca prawidłowo. Po podpięciu przyczepy miga jedna kontrolka a nie dwie jak powinny. Nie ma mowy o awarii na kontrolce czy tranzystorze bo przy pierwszym mignięciu kierunkowskazu wszystkie kontrolki się zapalają. Mam gorącą...
Czy ja mówię po rusku? Chce podłączyć się pod pozycyjne tak było w każdym ursusie jakiego robiłem nie ważne czy c360 czy c330 Potrzebny mi jakiś mały ''pstrykacz'' który można zamontować obok lampy z tyłu Ma być mały i w miarę hermetyczny W starej lampie był wywiercony otwór i zamontowany przełącznik podobny do tego od kierunkowskazów W lampie ledowej...
Polaryzację alternatora możesz sprawdzić miernikiem bo ma na wyjściu diody.Możesz podłaczyć pod prowizoryczny napęd jak jest z regulatorem i też sprawdzisz .Jeśli brakuję regulatora to podać napięcie wzbudzenia i miernikiem określisz czy ma na wyjsciu napięcie dodatnie czy ujemne. A swoją drogą to przy tego typu ciagnikach przerywacze od kierunkowskazów...
Witam. Kupiłem niedawno Ursusa C 385 z 1980 r. Jest trochę rzeczy do podłubania w nim. Min. Instalacja elektryczna. Totalny bałagan. Na tyle że nie mogę przypasować żadnego schematu z internetu. Czy spotkaliście się kiedyś z różnymi schematami zależnie od roku produkcji? Bo nie wiem czy ktoś tu tak mocno namieszał czy to trochę inna wersja instalacji....
Nie możesz dać rozrusznika 12V ,jeżeli robisz instalację 24V.W ten sposób szybko spalisz rozrusznik.Zostawiając instalacje 24V (masz rozrusznik i alternator o tym napięciu),zmień tylko żarówki ,przerywacz kierunkowskazów na 24V.Jedynie wskaźniki podłącz pod jeden akumulator,lub zastosuj przetwornicę.Powrót do przełącznika 12/24V ,nie jest dobrym rozwiązaniem...
kierunkowskazy ursus kierunkowskazy świecą ursus toyota kierunkowskazy
alpine kostki gasnie silnik mondeo konwerter quatro
schematy elektryczne lampki choinkowe
Input-output tables in electronics: truth tables, state tables, function tables, EDA tools Renault Master 3 DTC226322 – zbyt niskie ciśnienie doładowania po rozgrzaniu silnika