Posiadam Ursusa-2812 rok 1995 mam taką problem paliwo dostaje się do oleju silnikowego jaki może być tego powód i zarówno zmienił trochę dźwięk silnika jak chodzi na małych obrotach??? Proszę o odpowiedź :|
Takie rady zachowaj dla siebie. To nie URSUS. Pezo, Ostatni klient, ktory probowal oszcedzac na paliwie w takim samym aucie, odjechal zaplaciwszy 2300€ za czyszczenie calego ukladu paliwowego i wymiane wtryskiwaczy. Mozesz tylko liczyc na to, ze w Polsce jest troche taniej... Pozdrawiam, Georges
Tak się składa że uruchamiałem kiedyś koparkę radziecką, która stała pod chmurką ponad 10 lat. Powiem ci tak, jeśli się daje obracać wałem silnika i silnik nie stał rozgrzebany to nalewaj paliwa odpowietrz układ paliwowy wymień tylko olej i filtr oleju i odpalaj tylko zaopatrz się w porządne akumumulatory.Podczas odpalania ściąnij węża z filtra powietrza...
Potrzebna jest oryginalna świeca płomieniowa od MF-a, oraz przewód paliwowy. Wszystko do kupienia w agromie. Ten przekaźnik wystarczy.
nie odbija gdy nie odpali Trochę pokrętne. Przecież rozrusznik ma "odpalić". Kolega zupełnie przemilcza sprawność silnika i układu paliwowego. Aż się boję, że stosuje metodę piłowania do skutku. Efekt, ogromne prądy na stykach, przegrzania z racji długotrwałych prób. I wszystko możliwe. Nic nie czytamy o konserwacji/naprawie rozrusznika.
Witam wszystkich ! Mam problem przy zakładaniu wspomagania hydraulicznego. Mianowice w całym zestawie kupionym w sklepie, znajduje sie wałek ktory ma przechodzic przez spręzarke do pompy paliwowej. Czy wałek ktory znajduje sie w tym miejscu w obecnej chwili nie jest taki sam jak ten nowy ktory dostalem w zestawie ? Koncówka na ktorej jest kolo zebate...
Kolego to poszukaj więcej te linki to było 20 sekund szukania w google. Co do wskazówek to tak odłącz wszystkie przewody paliwowe które idą do pompy możesz zaznaczyć położenie pompy względem korpusu silnika ale lepiej jest potem ustawić zapłon na nowo, kąta wyprzedzenia niestety nie znam ale mogę ci powiedzieć jak ustawić zapłon jest to bardzo proste....
Witam Mam problem ze swoim Ursusem. Dosyć często nie mogę Go zgasić. Mechanizm dźwigniowy gazu sprawdzałem. Pompa paliwowa ma plomby na sobie. Czy bez jej wymontowania da się coś zaradzić?
Sprawdź czy na wolnych obrotach pompa podaje tam paliwo. Możesz to zrobić poprzez odkręcenie przewodu doprowadzającego paliwo do wtryskiwacza lub na początek chwycić owy przewód w 2 palce i spróbować wyczuć ruch paliwa. Porównaj co się dzieje na wszystkich 4 przewodach. Wtedy będziesz miał odpowiedź czy jest to wina pompy czy czegoś innego.
Witam.Mam problem z moim ciągnikiem.Po ostatnim remoncie podczas którego zostały wymienione:pierscienie, uszczelka pod glowica pompka paliwowa, regulowane wtryskiwacze,wyregulowana glowica, nowy filtr paliwa i olejowy.Po tym remoncie, gdy sie zagrzeje nie chce zapalic, kręci normalnie ale tak jakby paliwo nie dochodzilo.Sprawdzalem to i paliwo dochodzi...
Moim zdaniem jest to nieopłacalna ingerencja w strukturę silnika, zważywszy na to, że nie zmniejszy to spalania. Tak, turbosprężarki przyczyniają się jedynie do spalania większej dawki paliwa w danej pojemności silnika (silnik mniej dymi pod obciążeniem, bo następuje spalanie zupełne całej dawki paliwa podanej przez pompę) przez co można uzyskać wzrost...
Oczyszczanie tylko wirówką bo filtry będziesz często wymieniał - koszt. Potrzebujesz pompę oleju od byle czego zeby te 4bar zrobiła i filtr-wirówkę od ursusa chyba c-360. Co jakiś czas wyczyścisz wirówkę i po zawodach. Dodano po 4 Co do pracy silnika na oleju - pewnie ze pracuje i nie ma powodu do zmartwień, no może trochę słabszy jest i może być problem...
po wymianie uszczelki pod głowicą i ustawieniu zaworów 330 nie odpala Czy ustawienie zaworów oznacza regulację luzów, czy coś innego? Skoro wymiana uszczelki pod głowicą to być może woda w cylindrach i korozja. Więc pytanie o stan rozpylaczy i pierścieni tłokowych. Oczywiście ważny dopływ paliwa do pompy. Trzeba zrobić/sprawdzić coś więcej .
Witam Moj ursus c360 podczas pracy zaczyna slabnac aż zgsnie. Ostatnio jak zaczął slabnac wyskoczylem z traktora i szybko zanim zgasnie zaczolem pompowac pompka paliwa odziwo dziala luzno (jakby byla pusta) a jak odpiołem odniej przewod paliwowy od strony baku nagle silnik wyrównał prace. Ogolnie traktor dziala z talezowka ok 10 min poczym po objechaniu...
A czy nie wie ktos czasem czy w c360 perkins 91r występuje regulator bo jakos nie mogę znaleźć. A a lternator prawdopodobnie nie ładuje bo na klemach jest aby 12,96 v. Czy może sprawdzić każdą diodę odzielnie miernikiem czy aby w jedną stronę puszcza? JUz znalazłem i wyeliminowalem usterke. Regulator jest kolo baku na paliwo. Problem tkwil że regulator...
Odpal bez pokrywek zaworów. U mnie po remoncie jedna z pokrywek naciskała na talerzyk na sprężynie zaworu. Dźwięk jak by młotkiem w żelazo walił. Po regeneracji głowic tak się zdarza bo zawór razem z trzonkiem przesuwa się ku górze i nie mieści się pod deklem. Szlifowałem pokrywkę od środka i przeszło. Jak nie domyka zaworu to może być w cylindrze niespalone...
Na pewno wyczyścić cały układ paliwowy,wymienić filtry paliwa. No i olej silnikowy pasowało by zmienić, razem z filtrem, olej w filtrze powietrza. No ,ale musisz sam zdiagnozować go czy wszystko jest dobrze, nie ma sensu wymieniać oleju, jak silnik do kapitalki... Dalej jeśli wszystko sprawdzone wymień końcówki wtryskiwaczy (wyreguluj) w zakładzie nie...
ursus c -330 1963 roku witam chciałem zapytać bo od ponad dwoch lat moj ursus stoi nie odpalany czy moge go tak poprostu sprubować odplic czy musze cos zrobić przy nim prosze o rady!!! Ten ursus jest jednym z pierszych c 330 z 1963 roku Po takim okresie proszę naładować akumulatory,ewentualnie pożyczyć od sąsiada.Wymienić paliwo i przepłukać układ...
Witam. Mam problem z Ursusem c-360 i nie umiem sobie z nim poradzić. Na pierwszym cylindrze wyrzuca spaliny zaworem ssącym, czemu towarzyszy odgłos stukania. Pompa paliwowa oraz wtryskiwacze zostały zregenerowane. Na głowicy (zdejmowana) nie widać pęknięć, zawory były docierane. Załączam filmik z pracy silnika. [youtube][/youtube] [youtube][/youtube]...
Witam koledzy . Mój ursus c-360 3p zaczął dużo palić . zawsze 60l ropy mi starczało na 5 ha łaki skosić wysuszyć i zwieść . ateraz starsczyło na 2,5ha łaki tylko i podymuje na niebiesko sporawo ale nie mocno . zwłaszcza jak sie przygazuje to puści sporą chmure . dodam że oleju nie bierze ani nic wody też nie ubywa . jest ok . ktoś mi powiedział że moga...
Witam, mój Ursus C360 ma problemy z zapaleniem na zimnym silniku, na dworze temperatura +5 stopni. Na ciepłym pali od strzała. Jak zaczynam kręcić to dymi na biało (trzeba dość długą chwile pokręcić żeby załapał), jak już załapie to zgaśnie, zapalam drugi raz to przez kilka sekund faluje na obrotach i po chwili się obroty się stabilizują i jest już...
Witam szanownych forumowiczów. Opiszę swój problem , a może znajdzie się ktoś kto na tych modelach zęby zjadł i pomoże:-). Zacząłem remont Ursusa, bo zaczął stukać metalicznie podczas pracy. Jak sprawdziłem wał, to nadawał się do szlify. Silnik wyjąłem i wał do szlifierza. Kiedy miałem tłoki na wierzchu, to ukazała mi się przyczyną szukania czyli na...
No niestety dach w 912 mam zwykły, ten cienki. I już sporo przeżył. Ja ten ciągnik kupowałem okazyjnie przez znajomego mechanika który pracował w SKR-ze i właśnie z SKR-u go odkupowałem jak był likwidowany także ten ciągnik tam nie stygł dzień w dzień. Może jakby go wyciszyć, doszczelnić kabinę to było by lepiej ale i tak w ten ciągnik włożyłem bardzo...
To ja się pochwalę że u mnie był tamtej zimy też zmrożony silnik w ciapku i pękł blok w najcieńszym miejscu tj. nad pompą paliwową, taka ryska 10cm, oczyszczona dokładnie i... zaklejona poxipolem:D i trzyma. Te zaślepki "broki" nie mają uszczelek, one są wypukłe lekko a podczas montażu wsadza się je do swojego gniazda i uderza w sam środek młotkiem,...
Bez przesady znowu z tym odkręcaniem kolektora. Gdyby to faktycznie był taki problem to przynajmniej w połowie remontowanych silników wymieniało by się z tego powodu głowice a nie regenerowało. Można odkręcić wydechowy kolektor. Powie to czy oba cylindry zawsze palą, czy któregoś nie zalewa paliwo. Ogólnie to wydaje mi się że wiesza się sekcja przy...
Albo masz rasowany zawór przelewowy, wymień go, albo zawór jest ustawiony na filtr odśrodkowy, zmień na nim ciśnienie na mniejsze przekładajac zawleczke do otworów dalej odadalonych od sprążyny, albo gdzieś coś faktycznie zatkane. A odnośnie gaszenia silnika to sprawdz szczelność i czystość układu paliwowego bo w większości przypadków to jego wina.
Zobacz czy przeciw wagi nie są luźne, czy sworznie w korbowodach nie mają luzu. A jak wszystko jest dobrze to zostaje układ paliwowy, końcówki wtrysków, ustaw zapłoni rozrząd.
Witam .Mam pewien problem z C-385, po rozgrzaniu silnika w polu (ok 30minut) gaśnie mi podczas orki ale tylko jak spuszczę pług w ziemie i dostanie ciągnik trochę obciążenia to traci moc i gaśnie, ale jak zgaśnie to odpala bez odpowietrzania. Wymieniłem filtry, przeczyściłem wszystkie przewody paliwowe i odstojnik i nic nie pomaga. Ciągnik miał w listopadzie...
To jaki skok mam kupić, na razie spróbuje zrobić tak jak ma być jak się nie uda to zrobię po swojemu, ładnie mam teraz gwint więc powinno trochę potrzymać. :D Jutro napiszę o wynikach i jeszcze mam zamiar instalację paliwową przeczyścić. :D
Przepompuj go przed odpaleniem ręczną pompką. Zobacz czy tak samo odpala. Do sprawdzenia układ paliwowy, czyszczenie, wymiana filtrów, odpowietrzenie. To jest podstawa w eksploatacji.
Trzeba wyciąć rurę w tylnej części i wspawać blachę na wzór baku 60-ki lub na bieżąco dopasować kształt do zamontowanej już kolumny. Bak 60-ki Bak 4011
Witam Problem polega na tym iż po odpaleniu traktor wkręca sie na naprawdę duże obroty, jedynym sposobem na zatrzymanie silnika to odcięcie mu paliwa. Ursus stał około 2 lata, przez ten czas nie był odpalany. Stał z uszkodzonymi uszczelkami głowicy, po naprawie i próbie odpalenia dzieje sie tak jak opisane wyżej.
Wujek akuratnie skończył remont silnika S4002 (taki mu wmontowali na wymianę, zamiast oryginalnego s4003). Remonto, ze spawaniem bloku (pęknięcia między cylindrami 2-3, 3-4) wyniósł 5900 zł (2,3 tys. zł części silnika, 600 zł robota pompy paliwowej, 880 zł demontaż silnika i wymiana przedniej osi z dorobieniem tulei). Sam silnik to około 3 tys. zł....
Witam! Mam problem z ursusem c-355. W maju przeszedl on remont głowic(planowane), nowe tłoki,pierscienie, tuleje,pompa paliwowa po regeneracji,wtryski tez byly na ustawieniu. ogolnie taki grubszy remont. teraz gdy zrobilo sie cieplej i dluzej nim pojezdze to zaczyna palic mi sie kontrolka oleju. Po 15min jazdy pali sie od 8tys obrotów, potem po 20min...
Regulacja ta służy do ustawiania kąta wtrysku paliwa. Na początek ustaw pompę na środku , odpal silnik i obserwuj jak pracuje. Gdy będzie pracował zbyt twardo (metalicznie) to jest za wczesny wtrysk paliwa i wtedy odsuń pompę od silnika. Gdy praca będzie zbyt "miękka" i będzie biały dym to masz za późny wtrysk paliwa . Wtedy pompę przekręć w stronę...
Witam państwa - mam problem z wyciekami paliwa w pompie rotacyjnej ursus c360 3p wycieka , a raczej tryska paliwem na kolektor wydechowy z krócca gdzie styka się on z obudową pompy wtryskowej -jest to w tylnej części pompy gdzie dochodzi przewód drugiego wtryskiwacza ,w jaki sposób to uszczelnić .Leje się również z spodu gdzie jest odejście na trzeci...
Jak pompkę ręczną wciąga, to może być niedrożny otwór w korku zamykającym zbiornik paliwa. W takiej sytuacji ciągnik trochę przejedzie zanim zgaśnie. Objaw nasila się przy większym obciążeniu silnika. Poza tym jak koledzy wspomnieli najprawdopodobniej niedrożny jest układ paliwowy (kranik, wąż, odstojnik, pompka, filtry).
U mnie znaki spotykały się co 73 obroty wału przy czym pompę paliwową nie ustawia się na znaki "kropki" a na symbol "0". Jest to dokładnie różnica jednego ząbka.
A-przewód powietrza doładowującego kolektor ssący do korektora doładowania B- króciec przewodu oleju silnikowego -smaruje pompę centralnie- po uruchomieniu odcina dawkę rozruchową C-zasilanie pompy olejem napędowym z filtra oleju D-powinien być połączony z ,, I" jest to kanał odciążający hydraulicznie sekcje żeby olej napędowy nie dostawał się do wnętrza...
W niektórych starych kosiarkach są filtry olejowe. Nie tak wielkie jak od Ursusa :)
Panowie zamykam temat problem rozwiązany poluzowane przewody paliwowe
Powrót oleju do misy: Fajnie że się pochwaliłeś. 3 peany o Uaz-ie żeby przekazać informację, że pod czujnikiem ciśnienia jest wstawiony trójnik :lol: a powrót specjalnie wykonanym króćcem i rurką fi 6mm którego w C360 na próżno szukać i taka średnica nie aplikuje się do turbosprężarki :lol: (at)romet2 Z istotnych informacji. Dopływ oleju bierzesz z...
Witam, Na początku chciałbym nadmienić, że jestem nowym użytkownikiem i proszę o wyrozumiałość. Temat założyłem, ponieważ większość tematów tego typu jest starych i bez odpowiedzi, oraz nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem z moim ciapkiem. Mianowicie, przyprowadziłem od dziadka starą 30-stkę na chodzie. Ciągnik za wiele nie pracował, przez zimę...
W jakich czasach ja żyję, w internecie jest wszystko, a oni nie wiedzą jak zdjąć zbiornik. Wystarczyło wklepać w google Ursus c360 zbiornik paliwa i widać jak byk 4 śruby od spodu. Po demontażu wylać co jest w środku. Jak to tylko syf z paliwa, to płukać. Jak rdza, to zbiornik nie kosztuje majątku u jest łatwo dostępny.
Jeśli zwalnia ciągnik a obroty stoją w miejscu to problem sprzęgła, jeśli obroty spadają też to problem silnika , obstawiał bym układ paliwowy w drugim przypadku
Podejrzane zaworki ale to nowa glowica jutro zaloze stara , znowu kolektor i rurki paliwowe trzeba odkrecic
Witam. Pytanie laika. Bo silniki gdy tłok jest w górnym położeniu wytryskują paliwo, i świeca zapłonowa daje iskrę co powoduje zapalenie się paliwa nie? A w ursusach nie ma świec zapłonowych i jak tam dochodzi do zapłonu? Jakoś tak sobie o tym pomyślałem i szczerze to nie wiem
Tłoki dwupierścieniowe w silnikach benzynowych stosuje się wyłącznie w motocyklach wyczynowych, ze względu na zmniejszenie tarcia. Na zużycie oleju się nie patrzy. A nie że w dwusuwach?? bo tam pierścień olejowy nie ma racji bytu? bo silnik pracuje na mieszance olejowo/paliwowej jest jednocześnie smarowaniem układu korbowo/tłokowego i mieszanką do...
no właśnie w moim przypadku to jest po przekroczeniu 1500 obr i im większe obciążenie tym bardziej słychać i tak stawialiśmy że końcówka albo cały wtrysk bo stukanie pokrywało się z uderzeniami jakie czuć na metalowym przewodzie paliwowym
Oczywiście że się da, tylko po co? -jeśli chodzi o tą wajchę od świec żarowych i rozruchu to załóż porządny przełącznik dwu stopniowy i będzie. Albo kup od kogoś stary przełącznik od c-330 -co do czujnika w skrzyni to kupisz go na każdej składnicy części :) A to że Ci wolno wchodzi na obroty może być przyczyną zbyt małej dawki paliwa, albo silnik jest...
Tylko elektroniczne przepływomierze paliwa da się kalibrować. Przepływomierze mechaniczne- analogowe nie są dają się kalibrować ale błąd ich pomiaru nie powinien być wielki. Uu mnie 1-2 %. Ja mam głównie urządzenia mechaniczne VR-04 z firmy INTEX na ciągnikach Ursus i Perkins i muszę przyznać że jestem bardzo zadowolony z rezultatów ale te elektroniczne...
Ja również widzę tylko przyczynę w zapowietrzającym się układzie paliwowym.
Jutro będe miał sciągacz to sciagne tuleje i zobacze jak wygląda korpus w środku i czy nie ma jeszcze innych peknięć. Narazie zauważyłem te 2. Sprawdze też jeszcze dokładnie skąd leci woda, napewno leci z jednego pęknięcia, ale nie to co na fotce.Tylko na zewnątrz, myślałem że to małe pęknięcie ale po wstępnym oczyszczeniu okazało się że rysa idzie...
Pozostaje kwestia sprawdzenia wtryskiwaczy i pompy. Wykręć przewody łączące wtryskiwacze i pompę, weź 4 jednakowe pojemniki, zamontuj je tak aby w chwili rozruchu paliwo wlewało się do nich. Po kilku sekundach przestań kręcić rozrusznikiem i wtedy zobaczysz czy pompa podaje jednakowe ilości paliwa na każdy cylinder. Wtryskiwaczy niestety nie da się...
Witam! Z racji tego, że nic konkretnego nie znalazłem zakładam ten temat, który przyda się nie tylko mnie i proszę o pomoc. Moje pytanie: jak można prawidłowo ustawić rozrząd i kąt wtrysku w oryginalnym silniku ursusa c-360. Nie chodzi mi tu o znaczki, bo na tych kołach jest już po kilka oznaczeń, każdy kto robił nacinał własne znaki i chce ustawić...
Przegrzanie tulei silnikowej czy tloka powoduje jej szybsze zużycie lub zatarcie przy przegrzaniu, jakikolwiek dym jest oznaką nieprawidłowego spalania, czyli zlego rozpylania paliwa, w niewłaściwym czasie, niepełnym spalaniu itd czyli: lejące końcowki, uszkodzone sekcje pompy, pompa wtryskowa, w tym przypadku jeśli to 1014 turbina, nieustawione zawory(spiete...
Witam . Posiadam ciągnik rolniczy ursus C-330/328 , jestem jego w sumie 3 właścicielem. Dziadek go kupił w 86 r był on po kapitalnym remoncie ( posiada oryginalne plomby na pompie paliwa ),,, potem użytkował go mój wujek do 2005 r i go zostawił w garażu ,,, pewnego pięknego dnia postanowiłem zając się ciągnikiem i mam parę problemów : (Kupiłem nowe...
ja mam ursusa c-360, kolektorem wydechu wyciekało mi coś, mechanicy kazali wymienić pierścienie i głowice ale problem nie ustąpił, wtryski były sprawdzone czy mozę to być wina pompy paliwowej?
Witam, mam problem z moim ursusem c 330, którego nie mogę rozwikłać. Problem polega na tym, że po odpaleniu ciągnik bardzo wolno wchodzi na obroty praktycznie nie ma siły i kopci na czarno. Silnik był remontowany 2 lata temu( pierścienie, szlif wału, i kompletna głowica nowe gniazda, zawory, prowadnic itd.) problem się dopiero rozwinął postanowiłem...
Osobiście rozwiązałem ten problem półśrodkami: 1) Wymiana rozrusznika na wysokoobrotowy - zdecydowana poprawa ! 2) Ustawienie kata wtrysku (z reguły trzeba pompę paliwa przekręcić w stronę silnika, poprawiło mi znacznie dynamikę pracy) 3) Uszczelnienie wszystkich złączy (wywaliłem wszystkie podkładki i założyłem nowe miedziane na wszystkich złączach....
Witam potrzebuje rady EXPERTA. Problem jest z pompą paliwa wspomagającą w mercedesie w123 2.4 d która uległa uszkodzeniu bo nie ciągnie paliwa z baku(jak sie zdejmie wężyk to delikatnie "psika". Zresztą ta ręczna popsuła się już nieco wcześniej. Potrzebuje wiadomości na temat jak ją zregenerować gdzie kupić oringi i jakie muszą być itp. Słyszałem że...
Wiedziałem o tym kolego ale akurat jak napisałeś są to jedynie jakieś grosze niby zawsze dobre i to.... Trzeba byłoby wiedzieć ile paliwa zużywa się do kompletnego obrobienia 1ha pola, np. jeśli miałoby na tym polu rosnąć żyto. Jaki jest zwrot - wiemy 81.7zł za to kupisz prawie 15l paliwa. Intuicja podpowiada mi, że to będzie ok. 10-15%, ale nie wiem...
ciagnik jest po kapitalnym remoncie nowe komplety nowy wał panewki głowica robiona pompa paliwa wtryskowa po regeneracji nowa pompa olejowa .. problemem jest to ze ciagnik dymi na niebiesko na wolnych obrotach moze przyczyna jest to ze jest dopiero w fazie dotarcia
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Powód jest jeden za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Albo muli dopływ powietrza albo dostaje za dużo paliwa. Jakie masz końcówki? Zakładają syfy za 20 zeta które maja biedę pół roku wytrzymać. Sprawdzanie na nowo. od biedy może dobrze było by sprawdzić kompresję. jej brak to też czarny dym z komina.
Co do odpalenia czy dymi na biało? Sprawdź ciśnienie sprężania, może zawory nie trzymają, świece żarowe sprawne? Do zapłonu możesz zrobic sobie kapilarę ze starego przewodu wysokiego ciśnienia, kawałka wężyka i wkładu z długopisu. Prosty sposób: Ustawiasz pierwszy tłok 24* przed GMP(pierwszy otwór w kole zamachowym). Odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia...
georgesgr Wiesz w ciągniku czy kombajnie to raczej nie sprawdzają;] Nie wiem, jak w Polsce, ale u nas rolnicy w maszynach i rybacy w kutrach maja prawo lac olej opalowy. Ale nie daj Boze, aby celnicy znalezli chocby slady "czerwonego" w zbiorniku samochodu.
Zamontowałem turbo od leyland'a- trzecie z kolei (po golf 1,9 TDI, i inne silniejsze 2,5- nie zdały egzaminu) do ciągnika zetor k25 silnik wolnoobrotowy i nie ma efektu mocy. Dopływ powietrza, wydech jest dobry. Nie wiem dlaczego nie działa. Czego brakuje? Z jakiego leylanda to turbo? Większe nie zawsze znaczy lepsze. Ten silnik ma 2080 cm3 pojemności...
Czy częste wypalanie uszczelki pod głowicą czyli przedmuchy do chłodnicy może być spowodowane dużą dawka paliwa w ursus c-360 ?
Ja ustawiałem w 4 c-330 początek wtrysku i na ustawieniu na "0" po prostu silnik nie prawował tak jak miał pracować. Niekiedy silnik ładniej pracuje kiedy się go przyśpieszy lub opóźni, zależy od stopnia zużycia silnika. W instrukcji to tego modelu ursusa widnieje taki zwrot "ustawienie na "0" jest dopiero początkiem regulacji początku wtrysku paliwa...
Witam Tak jak w temacie, czy ktoś próbował używać zużytego oleju transformatorowego jako paliwa do Diesla? Wiem że jest to zależne od silnika i na takim z pompowtryskiwaczami, common rail i innymi zaawansowanymi metodami zasilania lepiej nie próbować, ale jak sprawa się ma przy takim silniku jak np. od ursusa c 360 lub podobnych w których pompa wtryskowa...
Problem z zasilaniem w paliwo pompy wtryskowej?
A mi przyszła do głowy taka przypadłość jak zasysanie powietrza w układzie paliwowym, stąd raz na jakiś czas który cylinder źle odpali i mamy nierównomierną pracę.
Przedmuchaj wszystkie śruby drążone, węże, kranik. załóż najwyżej wężyk igielitowy na powrót do baku i zobaczysz czy leci nim czyste paliwo bez powietrza lob włóż go w osobnym zbiorniczku do paliwa ładnie będzie widać.
Witam, Remontuję z wujem Ursusa C-328, niestety z przyczyny braku części oryginalny silnik (wał korbowy pękł na pół) został wymieniony na inny od C-330. Po wielkich trudach i wymianach praktycznie wszystkich części (pierścienie, głowica itd.) ciągnik zaczął zapalać :D Niestety po dniu docierania silnika traktor podczas jazdy zgasł. Nie usłyszałem żadnego...
Witam, koledzy doradźcie bo składam silnik Ursus C-360 i banalna rzecz ale za szybko to zrobiłem i założyłem miskę odwrotnie tzn, nie tą stroną korek zlewu oleju, jest teraz od strony pompy paliwa a nie pod filtrem oleju... czy to ma jakiś wpływ na pracę, czy gdzieś coś się może stać/obijać coś...?
20 s w Google : DZIĘKUJE bardzo jednak nie o to Mi chodziło ... oczywiście to schemat budowy pompy wtryskowej do C328 lecz chodzi mi o taki schemat w którym będzie opisane gdzie znajduje się np. wlew oleju do pompy gdzie np. jest odstojnik paliwa i gdzie jest śruba odpowietrzająca paliwo itp. : Taki opis tylko co gdzie jest nazwy tych części bardzo...
witam jestem tutaj nowy mam taki proble z moim ursusem po dlugim postoju udalo sie odpalic jednak problem polega na wydostajacym sie oleju z wydechu i korku wlewu paliwa znajdujacym sie na pokrywie rozrzadu jak temu zaradzic
Powiem tak, pogrzebałem dziś przy zaworach i na tym najgorszym zaworze, zdjąłem sprężyny z niego i pod sprężyny dałem podkładki, w celu lepszego dociśnięcia zaworu do głowicy i uszczelnienia, i stuki prawie że ustąpiły, i to też nie były puszki zaworowe, natomiast jest też inna sprawa, dziś to zauważyłem, na to wychodzi że któryś wtrysk leje, bądź pompa...
Nie rozumiem do końca panskiej odpowiedzi . Wymieniałem Pompe wtryskową ( Paliwa ) w ursusie c360 . I motyw jest taki że kiedyś tam obiło mi się o uszy że można wymienić w niej olej to jak Pompa po regeneracji to napewno w niej tego oleju nie ma I pytanie takie czy to prawda Z tym jak tak to Gdzie się go tam wlewa I jaki no I ile tam o
Szóstki czy 12-ki dadzą radę jak silnik dobry i sekcje w pompie nie wypracowane, o wtryskiwaczach nie muszę chyba wspominać. Problemem w tych Ursusach jest dawka rozruchowa. Jak sekcje wypracowane to na rozruszniku (małe obroty) wtryskuje mizerną ilość paliwa do cylindra i kończy się na dymie z komina a zimą trzeba więcej ropki wtrysnąć. W rezultacie...
Witam Proszę o pomoc. Na co zwrócić uwagę przy zakupie ciągniak Ursus C330, który rocznik lepszy? Jakie ciśnienie oleju powinno być na zimnym silniku, a jakie na ciepłym? Gdzie zwrócić uwagę na pęknięcie bloku (rozmarzanie), tylko przy pompie paliwa? Jak sprawdzić luzy, zwolnić? itd.
Jak pompa dostaje powietrza to tak się dzieje. Albo nieszczelności w układzie paliwowym albo przytkany układ zasilania.
Czasami traktorzyści ( najczęściej w nieswoich ciągnikach ) przestawiali listwę w pompie paliwa żeby zwiększyć dawkę paliwa. Czym to skutkowało w dłuższej perspektywie wiadomo ale "na teraz" silnik miał moc a i przy okazji dymił też nieźle....
Więc poszukaj od jakiegoś Ursusa końcówki i zamontuj elastyczny przewód. Ewentualnie po szrotach szukać.
Witam mam taki temat ursus 1634 po wymianie wałka rozrządu stracił moc tj. wałek był wytarty i gubił luzy zaworowe fachowcy wymienili wałek i stracił moc .Turbina,pompa wtryskowa,wtryski po regeneracji rozłożyliśmy sprzęt sami w celu sprawdzenia ustawienia rozrządu wszystko ok sprawdzone na znaki i wg.zasady zawory luzy ok,sprawdzone wszystko:dolot,filtry...
Witam, Proszę o pomoc w podłączeniu obrotomierza i wskaźnika paliwa w Ł34, silnik Sw680 turbo. Całą instalacje ułożyłem na nowo zgodnie ze schematem (stare kable były zerwane). Mam kilka pytań: 1. Wskaźnik paliwa wyświetla mi stan na maxa (a w baku jest z 350L - pojemność baku to 480L wg. DTR). Zauważyłem że wskazówka leci na maxa od razu jak podam...
Jeżeli leci to membrana jest w porządku. A jeśli tam nie ma membrany to co robić? W zasadzie to ona nie zasysa z racji iż paliwa napływa samoczynnie. Natomiast faktycznie tłoczy, czyli utrzymuje ciągłość strumienia paliwa podczas pracy silnika (zasilenie sekcji tłoczących). Jakimś kryterium będzie przepływ paliwa do zbiornika (powrót) oraz oczywiście...
Witam mam problem z Ursusem 2812 mianowicie kopci jak wściekniety. Przy dodawaniu gazu kopci jak wściekniety na czarno / lub siwo i to z małych obrotów kopci , potem przestaje i potem na dużych obrotach z 1800-2000 kopci a potem przy na maxymalnych przy 2250 przestaje. Przy dodawaniu gazu słychać taki metaliczny stukot (czym cieplejszy silnik tym ciszej)....
Witam mam problem z ursusem c360 mianowicie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopci tak jak by na niebiesko słychać też jak by stuki w silniku jak by wtrysk był źle ustawiony czy jak albo dawka paliwa za duża pompa i wtryski po regeneracji oraz chodzi jak by się zapowietrzal
Dzień dobry mam problem z Ursusem 2812 mianowicie nierówno pracuje na biegu jałowym obroty falują, przy wyższych obrotach klepie klekocze jak stado bocianów,brak mocy, pusty albo z wozem jedzie (ale na 3-4 nie osiąga pełnych obrotów tylko 1900-1700) ale z talerzówką już nie jedzie. A i jeszcze przy oddawaniu gazu głośno klekocze mocno kopci na a i zwłaszcza...
Odpal i daj pełny gaz, gdy zacznie spadać z obrotów zacznij pompować paliwo ręczną pompką. Zobaczysz czy ręczne podawanie paliwa ma wpływ na pracę silnika. Możliwe że padła pompa zasilająca.
Kołem pośrednim możesz kręcić dowoli, ono jest tylko pośrednie i jest tylko na łożysku. Z tego co pamiętam to trzeba ustawić kropke na pośrednim pomiędzi kropki na wałku rozrządu i pompie wytyskowej a nacięcie (kreska) na pośrednim pomiędzy kreski na kole od wału. Nie pamiętam dokładnie czy czy kreski są na wale czy na rozrządzie i gdzie jest 2 kropki(kreski)...
Nie rozpatruję sprawy sir Likmara, tylko sprawę sir Oporniczka. Czyli zmianę biegunowości. Sprawa sir Likmara nie podlega dyskusji. Ale co do drugiej sprawy, czyli zamiany masy z plusa na minus to sam sprawdź. Weź rozrusznik, albo każdy inny silnik prądu stałego i zmieniaj w nim biegunowość. Zobaczysz, że raz kręci w jedną raz w drugą stronę i nie zmienisz...
Weż to na krótko i jedż dalej.Jak wytłumaczyć kierowcy żeby sprawdził instalację ,zasilania,komputer no i tester w serwisie ewentualnie. Coraz więcej elektroniki to nie "Ursus".
Świece w 30 tce działają tylko muszą się rozgrzać dobrze. Innym patentem na minusowe dni jest zciągnięcie grzybka z filtra powietrza i włożenie w filtr opalarki 2000W która momentalnie nagrzewa silnik. A w dodatku taką opalarką można podgrzać filtry i pompe paliwa jak zamarzłą. :) a cena opalarki do lakieru jest niska. W 60 tce najlepiej włożyć świece...
skoro udawało sie kręcić silnikiem kilkakrotnie to nie wina akumulatora. Jakby był słaby, to prawdopodobnie przy pierwszej próbie zapłonu by odmówił współpracy. Ja stawiałbym na zapowietrzanie się układu paliwowego.
Nie wiemjak w C330, ale w 360 i podobnych czyli 40, czy starych zetorach jest czujnik z gwintem M10x1. Najlepiej jest zrobic jakis trojnik, ktory wkreca sie w blok. do niego wkrecic oryginalny na zarowke, oraz drugi kruciec mozna juz dorobic pod dowolny gwint. Pytanie po za konkursem. Chodzi mi o zrobienie wskaznika paliwa. Denerwujace jest ciagle wsadzanie...
Dodatkowe przekaźniki - myślę że ich stosowanie ma sens a z ich możliwymi uszkodzeniami od wstrząsów to chyba trochę przesada. Zwykły mechaniczny regulator napięcia jest w swej konstrukcji zespołem przekaźników i to działa przez lata. Jedyny warunek to znaleźć dobre miejsce do montażu wolne od przecieków oleju, paliwa, wody, solidnie polutować przewody...
Sprawdzić wtryski, pompę wtryskową, paliwową, paliwo, luz na zaworach ssących i wydechowych, rozrusznik dobrze kręci? Akumulatory naładowane? Niezapowietrzony układ paliwowy?-sprawdź.
Nie prawda, że przedmuch do kanału wodnego zdaża się żadko, w c360-3P, którym jeżdżę w firmie to na 90% przedmuchy były do kanału wodnego i co 3 miesiące wymiana uszczelki, poszła głowica do planowania i narazie jest spokój Rózróżniasz 3 cylindrowego 3P od 4 cylindrowego C360 ? To całkiem inne silniki, łączy je tylko rodzaj paliwa i zasada działania....
Witam, tu nie chodzi o ciśnienie na pompie tylko o wielkość dawki paliwa i ta prawdopodobnie została ustawiona inaczej po regeneracji. Istnieje jeszcze taka możliwość że pompa ze względu na małą sprawność została "podkręcona" jeszcze przed regeneracją i teraz może być ustawiona prawidłowo. Silnik jest słabszy ale na pewno bardziej ekonomiczny.
Wytrzyj do sucha -odpal i popatrz dobrze... moze pekniety przewod doprowadzajacy paliwo pod cisnieniem ???(wazne by dobrze ustalic usterke) :D
Witam. Mam dziwny problem z Ursusem c360-3P. Ostatnio orałem pole i byłem zmuszony do zjechania, ponieważ miałem mało paliwa. Zjechałem na resztkach. Następnego dnia zatankowałem ciągnik, próbuję go zapalić i nawet się nie odezwał. Szukaliśmy z sąsiadem przyczyny, ale nic nie znaleźliśmy. Wyjąłem wtryskiwacz i sprawdziłem czy podaje paliwo. Ropa jest...
Wymien sobie pompke podającą paliwo bo przez nia dostaje sie do silnika paliwo, prawdopodobnie poszedł w niej ta guma tloczaca paliwo. ja mialem tą samą sytuacje, ze przybywalo mi oleju.
do mczapski: silnik daje się uruchomić ale chodził na jednym tłoku( to był mój problem) do robokop: nie znam ciśnienia początku otwarcia wtrysków więc nie napiszę tej wartości. Moim problemem było minimalnie za późny wtrysk paliwa do komory spalania przez co na pierwszym wtrysku paliwo jeszcze jakoś dostawało samozapłonu a na drugim już nie. Taka ciekawostka...
kup kawałek przewodu paliwowego przezroczystego i postępuj zgodnie z pdf czyli do przewodu wysokiego ciśnienia podłącz swój wężyk i odpowiednio go ukształtuj średnice podał ci kolega wyżej więć jakieś zweżki zrób i obserwuj ruch paliwa innej metody nie ma.
podejrzewam że był za duży luz na panewkach albo za duża dawka paliwa ewentualnie poluzowana przeciwwaga.Ale nie pytaj co się mogło stac tylko rozbierz blok i oddaj go do speca nawet jak znajdziesz piętkę to i tak oddaj do speca musi ją dopasowac do reszty pokryw i bloku żeby się wał nie zacinał i w przyszłości Ci nie pekł.pozdro WP.
Dodano po 5 i tak to właśnie wygląda w moim c 328 a i jeszcze przerób sobie powrót paliwa z pompy tak jak ja to zrobilem lepiej sie odpowietrza jak zimą paliwo zamarznie
Wysysa prawie wszystko tylko troche na dnie zostaje. Siatki są dobre bo były stare i na nich nie wysysał oleju a zaczął wysysać po remoncie silnika(wymieniono tłoki tuleje i pierścienie). Na starym filtrze próbowaliśmy bez wkładu z 1, z 2 i z 3 iciągle to samo. Na nowym filtrze( jest inny niż stary zamiast wkładów ma taką wkładaną siatkię) wysysał również...
Nie patrz ile spali na moto godzinę, tylko na ha. Mam c-330m i c375 z silnikiem zetora. Ile ta osiemdziesiątka mniej spali w polu. Do trzydziestki to się leje i leje. Ursus c360 na twoim miejscu dołożyłbym 3 tys i kupił osiemdziesiątkę. Ciągnik fajny, tylko w baku to musi być złoto, bo ja po zimie to mam zawsze problemy, albo zaworek od powrotu paliwa,...
masz nieszczelny układ paliwowy albo pompa siada
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Witam Cię kolego, wiesz mam też podobny problem ze swoją "trzydziestką" silnik oleju nie pobiera, rozrusznik ok, akumulatorki ok, wtryski ok, pompa ok, paliwo ON-zimowy, a jak go pale to odpala jak ciuchcia łapie, łapie i go zmula jak mu gazu nie odejmę, i wiesz wpadłem na taki pomysł, że jak go odpalam w zimę to z odprężnikiem a tak normalnie jak odpalam...
Kolego binladentoja większość pomp wtryskowych, między innymi ta na moich zdjęciach nie potrzebuje paliwa pod ciśnieniem. Paliwo płynie ze zbiornika przez filtry do pompy. Filmu na razie nie będzie bo nie mam czym. Moja pompa rozdzielaczowa pracuje trzeci rok - silnik pracuje równo,mniej pali. A przerabiałeś regulator w jakiś sposób żeby ograniczyć...
Droga 786 Częstochowa-Koniecpol-Kielce. Stacja we wsi Jaźwiny, nikt miejscowy tu nie tankuje, wiedzą dlaczego. Mój ojciec zalał ON do poczciwego Ursusa C-360, ciągnik stanął polu, a co dopiero samochód.
Aby sprawdzić kompresję należy wyjąć wtryskiwacz i w jego miejsce włożyć końcówkę próbnika ciśnienia. Obrócić kilka razy rozrusznikiem i odczytać wartość ciśnienia. To samo dla drugiego cylindra. Jeśli wartości mieszczą się w odpowiednim przedziale podanym przez producenta to jest ok. Jeśli jeden cylinder ma słabe wyniki wykonać próbę olejową. Jeśli...
Pierwsze co bym zrobił to sprawdził co daje oryginalna turbosprężarka (może masz 1 bar w dolocie, a dawki paliwa śmiesznie niskie fabrycznie) później założył intercooler, a następnie ewentualna wymiana turbosprężarki, na jedną, wydajniejszą, która zacznie ładować od niższych obrotów. Dobór turbosprężarki nie jest łatwy. Osobiście dobierał do pewnego...
witam! powiem ci swoj przypadek z c 360, silnik po remoncie kapitalnym, nowe końcówki wtrysków, pompa wtryskowa wymieniona, nowe filtry paliwa, filtr powietrza wyczyszczony i nowe wkłady a do 25 mth silnik nie pracował równo i były oznaki czarnego dymu ale potem wszystko doszło do normy i działalo normalnie
Powiem koledze jak należy prawidłowo ustawić zapłon. Należy zaopatrzyć się w bardzo cieniutką przezroczystą rurkę np. po wkładzie z długopisu. Do końca rurki trzeba dorobić taki stożek jak mają rurki od wtryskiwaczy i stożek ten wkleić w rurkę po czym przykręcić to sekcji w pompie która odpowiada za podawanie paliwa do pierwszego cylindra. Następnie...
Jeśli nie ubywa wody, to można się przyjrzeć wtryskiwaczom i pompie paliwa - sam nie zrobisz w domu ani jednego, ani drugiego.
Gdy wtryski leją niespalone paliwo zostaje w komorze wtryskowej. W trakcie sprężania rozgrzewa się powietrze w cylindrze od którego zapala się wtryśnięte powietrze ( w 330 jest to 30 stopni przed GPZ). Powietrze osiąga temperaturę w której zapala się olej napędowy dużo wcześniej, zapala się niespalone paliwo w komorze wtryskowej i zakłóca normalną pracę...
zobacz czy masz dobre zaworki w pompce zasilajacej moze ci paliwo z powrotem wracac
A prubowałeś przewodem elastycznym (taki jak od paliwa) na podciśnienie .Wystarczy kawałek takiego węża włożyć w ten otwór gdzie znajduje się kulka drugi koniec przyłożyć do ust wytworzyć podciśnienie i wyciągnąć wąż jeśli się nie zaklinowała to wyjdzie
Tak samo się dumi z komina jak jest zbyt póżny wtrysk paliwa. Najczęściej przyczyną złego odpalania silnika jest zła regulacja kąta wtrysku lub niesprawność instalacji paliwowej. Sprawdż chociaż wtryski i kąt wtrysku paliwa bo przy tym najmniej roboty i będziesz widział co się dzieje.
Sprawdz wtrysk paliwa. Jeśli jest zbyt pózny to tez będzie kopcił. Dymienie z kolektora ssącego to już dziwna sprawa. Jeśli jest wypalony zawór to silnik tyka głośni. Zapal silnik, kręć pompą i patrz czy są zmiany. Jeśli jest poprawa to ustaw go tak jak należy na znaczki na kole zamachowym.
Sprawdz filtry paliwowe,ostojnik,wadliwa tez moze byc pompka zasilajaca lub jakis przewod paliwowy moze byc zapchany
Ty są dane o zużyciu paliwa w poprzedniku 60-ki c-4011 przedstawione troszkę inaczej.
Ale ciśnienie oleju było do końca puki nie pęk wał chodziło mi o pompę paliwową ona była powodem pęknięcia i oddałem ją do regeneracji
witam:) Udało się! Wstępnie wygląda to tak > otworek odpowietrzający zbiornik był drożny, filtry mam nowe, siateczkę pompki też, węży gra i buczy.. Po godzinnym myśleniu co może być przyczyną wymyśliłem, że dam solidniejszą sprężynę na docisku tłoka w pompce zasilającej... A DLACZEGO?: A dlatego, że na super rzadkim (rozcieńczonym napędzie) chodził...
Jeżeli do silnika świeżo po remoncie to można tylko co to da? Większej mocy - nie, cichszej pracy - nie, mniejszego zużycia paliwa -nie, a i czy znacząco zwiększy trwałość silnika - wątpię. Ważne aby poziom był zawsze w normie i wymiana zgodnie z zaleceniem (znam takich co do 60-ki leją jakiś drogi bodajże mobil i później jeżdżą bez wymiany 3 lata twierdząc...
Witam Serdecznie mam problem z ciągnikiem C 330 przez ubiegły sezon maszyna pracowała i straciła moc i zaczeła kopcić na czarno przy dodawaniu gazu przy pełnych obrotach pulsacyjnie przerywa. Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłu co może być na początku listopada zrobiłem : - generalny remont silnika (nowe tuleje, tłoki, pierscienie itp.) -planowanie...
Po pierwsze włącznik elektromagnetyczny(starter) nie jest przystosowany do długiej pracy, dlatego ci się pali, nie był przypadkiem ciepły. Rozrusznik także nie powinien długo pracować i powinny być przerwy miedzy takimi odpaleniami. Po tak meczącym zapalaniu to nie myśl że prądnica naładuje ci akumulator, musisz ładować go prostownikiem. A skoro teraz...
Witam! Tak więc:mój ciapek jak jest zimny to nie pali "od ręki", bajeruję z "delikatną pomocą" - przykładaniem palnika do wlotu powietrza (po odchyleniu filtra powietrza, który jest na jednej śrubie), daję dodatkowe paliwo (tym przyczkiem przy pompie), grzeję świecami, gaz do dechy i dopiero wtedy "załapie". Jak jest ciepły to nie ma problemu - pali...
Jak naciskam lewy hamulec to spada ciśnienie na manometrze i syczy głośno, okładzinę patrzyłem jest dobra. Co mogło się stać? Czy może od pneumatyki zawór się zaciął? Ten co na dole jest z strony ciągnika co są 2 pompki paliwa Dodano po 37 przepraszam 2 pompki hamulcowe
świeca w U4514 jest świecą płomieniową Można sprawdzić jej działanie po wykręceniu śruby znajdującej sie obok świecy w kolektorze ssącym to że spirala się rozgrzewa nie znaczy że świeca działa może być uszkodzony zawór bimetaliczny lub zapchany przewód paliwowy, zapas paliwa dla świecy znajduje sie w specjalnej kieszeni w zbiorniku paliwa po załączeniu...
Miło, że dochodzimy do sedna/rozwiązania zagadnienia. Na wszelki wypadek jednak mała uwaga. Praca silnika obciążonego przy 900 obr/min też niewskazana na dłuższy okres. Chociaż mowa o obciążeniu pompą hydrauliczną, czyli mocą ułamkową. Tutaj też należałoby (tak myślę) zakres obrotów w okolicy 1200. Trochę więcej hałasu, ale efekt paliwowy oraz trwałość...
Witam ponownie ten stukot to była wina pompy wtryskowej pewnie miała problem z równym podawaniem paliwa dopiero jak wymieniłem pompę to ten stukot silnika ustąpił i teraz chodzi elegancko :)
Spróbuj zapalać inaczej niż dawka na maksa od razu. Kręć rozrusznikiem i pomału dodawaj gazu. Ja zrobiłem totalny remont w swojej 40-ce i to samo się działo... ale tylko wtedy jak zapalało się silnik na maksymalnej dawce paliwa. Pompa nie kręć na oko, usta na znaki tak jak ma być. To że nie ma podgrzewacza czy bezpośredni wtrysk nie znaczy że ma kiepsko...
Wszystkie poza wskaźnikiem paliwa możesz dopasować dowolnie, będą wskazywały poprawnie. Mogą to być np. wskaźniki z ciężkiej serii Ursusa. Co do wskaźnika paliwa musisz dopasować taki, aby sonda montowany w baku miała odpowiednią długość.
Jaki kolor dymu? Czarny? Wtryski leją, za dużo paliwa. Filtr powietrza do wyczyszczenia, wtryski i pompa do regulacji.
Da się ją rozebrać i kupić tzw. "reperaturke" ale sie nie opłaca bo dużo roboty przy rozbieraniu a przy skądaniu jeszcze więcej, więc lepiej kupić nową. ----------------------------------------... Ja mam z kolei inny problem z moją 30- stką a mianowicie sprawa tego typu: problem polega na tym że na zimnym silniku przerywa na wysokich...
Witam.Panowie,ja stawiam na pompę. Czyszczenie sitka w niczym nie przeszkodziło i nie mogło pomóc. W3P oryginalnie stosowane były pompy rotacyjne i wystarczyło trochę syfu lub wody w paliwie i po pompie. Ten sam przypadek miałem,tzn. ciężkie palenie,nierówna praca silnika,brak mocy i pełnych obrotów. Zamiast tej pompy są pompy z tym samym mocowaniem...
witam . mam takie pytanie czy mozna wykrecać końcówki z pompy paliwa (popsuł się gwint i nie moge dokrecić przewodu który idzie do wtryskiwacz) i czy ważne jest ich dokładne ustawienie
Od pompki zasilającej paliwa do filtra paliwa. To samo, idento, kupuj śmiało.
W moim posiadaniu znalazła się ropa. Jednak nie najlepszej jakości. To po co posiadłeś jakiś syf, trzeba było posiąść ze stacji paliw :D Ile tego masz 1000 litrów ? Kup sobie filtry paliwa od jakiegoś ursusa i przepompuj ze dwa razy. PS. Nie wlałbym podejrzanej jakości ON do niczego innego niż kocioł CO, albo myjka. Filtry od ursusa to też kiepski...
Wyciągcie wtryskiwacze, zamontyjcie na pompie na zewnątrz silnika zobaczysz czy w ogóle podają paliwo. Najlepiej gdybyś sprawdził kompresje. Możliwe że jej nie ma.
U mnie też tak się robiło, jedynym tego powodem było sprawdzanie stanu paliwa patykiem, którego kawałki zatykały wężyk paliwa.
Ja zrobiłem remont kapitalny silnika założyłem pompe po regeneracji, odpalam i chodzi raz jak perkins a raz jak c-360 i to na 2 cylindrze tak marnie chodził. Zawiozłem pompe na reklamacje a dali mi drugą, na tej mi szarpie i faluje obrotami tak od 500 - 1000 rpm poniżej i powyżej tych wartości chodzi równo ale ciezko pali. Gdy go odpalałem po tygodniowym...
kolego mam taki ładowacz po jednym dniu pracy szyja boli idzie paliwa wjęcej niż przy turze ciągnik do tyłu ma mniejszy uciąg niż do przodu. podnośnik nie wytrzymuje tego obciążenia . musiałem na tłoku dorobić dodatkowy rowek na pierścień bo co roku musiałem wymieniać uszczelniacze na tłoku podnośnika . lepiej zrób sobie tura do 60