Masz chyba oryginalne gniazdo na "pulpicie" obok obrotomierza. Nr 10 na schemacie. http://obrazki.elektroda.pl/7274507000_1...
Jeśli w instrukcji jest napisane że takie blokowanie jest dopuszczalne, stosowane między innymi do silników hydraulicznych, mało tego fabrycznie 60-ki były wyposarzone w blokade to o co chodzi temu mechanikowi? Poza tym masz zamiar korzystać równocześnie z podnośnika i hudr. zewnętrznej? Rozdzielacz bardziej dostaje w dupe jak go urzywasz a od otwarcia...
No dokładnie tak jak na zdjęciu , a tak na marginesie to jakiej średnicy i długości są to siłowniki ,bo ta pompa w c330 to nie jest za wydajna.
ja w c-360 mam podłączone tak że z bezpiecznika (ten w którym po włożeniu kluczyka do stacyjki jest napięcie) kabel na przekaźnik, a następnie przełącznik które halogeny (przód czy tył) i na halogeny, a co do bezpiecznika to musisz znać moc tych halogenów jaką pobierają Dobrze zrozumiałem: kolega ma podłączony przełącznik za przekaźnikiem? Proszę rozwiń...
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Na bezpieczniku masz cały czas 12V (po wciśnięciu kluczyka)
Masz jakikolwiek miernik (omomierz) aby sprawdzić które złącza (piny) i jak się załączają ?.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Wpisując w google hasło: "podłaczenie alternatora mitsubishi" znalazłem takie coś https://obrazki.elektroda.pl/2140431800_... myślę, że powinno pomóc.
No jak to gdzie pod styk "15" masz przecież rozpisany pinout stacyjki numerkami.
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
od czego służy ten środkowy kabel? To jest tak samo B+, oba czerwone przewody są podłączone do tego samego wyjścia.
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Pytanie: co pod WOM podłączyłeś?
Czyli jak powinno być ? Mogę prosić o zdjęcie ? Mirr
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Proszę; http://obrazki.elektroda.pl/8649147600_1...
Jej brak grozi pęknieciem rozdzielacza. Były też rozdzielacze, że wkręcało się korek w środku. Powiem tak: że ściany w rozdzielaczu na kanałach powrót są bardziej cienkie niż na kanałach ciśnieniowych, druga sprawa jest taka, że im mniejsze elementy to bardziej wytrzymałe na rozerwanie. Katalog mówi żeby nie przekraczać 25 bar na powrocie.
Rozrusznik będzie działał normalnie, to że działają światła nie znaczy że w stacyjce jest wszystko podpięte wg. schematu. Masz schemat podłącz wszystko wg. niego.
Przewody na przerywaczu źle podłączone. Podłącz do dwóch równoległych konektorów.Na Twoim zdjęciu oznaczone L i P
Tu masz podobny temat i schemat instalacji C4011: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... powodzenia...........
na zdjęciu są zaciski uzwojenia wzbudzenia, na zacisku wzbudzenia powinno być tak jak piszesz 3V-9V na wyższych obrotach a nie żadna masa. Styk z trzema zwojami powinien wibrować, a ten drugi powinien być zwarty. Napisz dokładnie jaki typ prądnicy i regulatora P20d i RG15d, czy jakieś inne wynalazki??? Z tym 16/18 to chyba za ślepy jestem. wrzucę schemat...
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
Jak ma mi to pomóc?? Podpiąć przewody do stacyjki z Ursusa.
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
Masz schemat? Masz miernik?
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
jak podłączyć kable żeby mi alternator ładował akumulatory w ursusie 60????????
W korpusie tylnego mostu MF 255 /3512 jest kilka korków, ten o którym mówisz jest od sprawdzania ciśnienia na cylindrze podnośnika tylnego (max ciśnienie na wewnętrznej pompie). Tu można podłączyć zasilanie podnośnika tylnego i sterować rozdzielaczem hydrauliki zewnętrznej podnoszenie i opuszczenie ramion. Jest opcja 1-sza: Podłączamy zasilanie z zaworu...
Musisz zastosować osobny przekaźnik do kogutów i osobny do lamp ledowych. Jeśli chodzi o bezpieczniki to warto najpierw zmierzyć pobór prądu przez jedną lampę, ponieważ często w rzeczywistości pobierają mniejszą moc niż ta która pisze na opakowaniu.
Unitra 2A to jest Safari 2A, musisz zaopatrzyć się w schemat tego radia. Z tego radia wychodzą trzy przewody jeden to zasilanie, a te dwa to są do przełączenia plus (+) na masie lub minus (-) na masie. To jest taki przełącznik zasilania.
Konektory zostaw w spokoju. Podkręć tylko przewód z oczkiem pod nakrętkę.
W pozostaje wolny, B+ główny przewód do rozrusznika na śrubę gdzie przychodzi "główny" prąd z akumulatora. Lampka kontrolna na zacisk D+, będzie to najmniejszy z tych trzech konektorków. Regler dotychczasowy wyrzucamy. Przewód najlepiej dać "linkę" 10mm² - to nie żart i nie ma przecinka, dziesięć milimetrów! http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1...
Tak, możesz się upewnić i sprawdź gdzie one biegną. Ja obstawiam że jeden do prądnicy, a drugi do stacyjki lub bezpieczników.
Kolego nie tak.Musi znaleźć przewód od kontrolki co dochodzi na przekaźniki. Odłaczyć od przekaźnika i połączyć go z przewodem 67 który dochodzi do regulatora,oczywiście ten przewód musi być zajęty z regulatora.Drugi koniec tego przewodu dochodził do szczotkotrzymacza ,więc teraz ten przewód musi podłączyć do zacisku D+ alternatora.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Witam. Nie jest to skomplikowane bo wszystko kupujesz od 30-ki. Na wlocie głowicy załóż filtr jeśli nie było go ze sprężarką, bo będzie łapała wszystek kurz, ze sprężarki wychodzi rurka, po drodze jest zawór zbijający nadmiar ciśnienia powietrza, z zaworu leci rurka do zbiornika powietrza. Ze zbiornika jest wyjście na złącze np. hamulce przyczepy. Jeśli...
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
30 czyli we zasilania na tę poziomą śrubkę na końcu.Z boku będą pozycyjne a następny wy. na przełącznik mijania/drogowe. Z porcelany wychodzi na podświetlenienie wskażników regulowane obracaniem gałki.
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Zasilanie po kluczyku do zacisku (15) regulatora ,zacisk (67) podłącz do szczotko-trzymacza.Oczywiście regulator (jego obudowa)przykręcona do masy.Zamiast kontrolki ładowania można podłączyć Amperomierz ,lub Woltomierz z maszyn rolniczych,dostępny na internecie ,lub typowy wskaźnik ładowania na diodach.
Zazwyczaj silniczki maja 3 kable Podłączysz masę gdzieś do kabiny + po kluczyku do silniczka bezpośrednio [stacyjka zacisk 45 lub 15] i do jednego z pinów np przez przełącznik lampki nocnej Tak że po wyłączeniu klawiszem silniczek będzie się zawsze zatrzymywał w bocznym położeniu Zasilanie należy puścić przez bezpiecznik ze względów bezpieczeństwa
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42...
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Na zew rozdzielacz jest wyjscie, normalnie jest połączone rurką z boku do góry rozdzielacza.
Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
Witam, nie znam się na ciągnikach, a dzisiaj zacząłem samodzielnie montować ładowacz czołowy, do ładowacza została dołączona instrukcja montażu(nic mi nie pomogła-pełno błędów elementy w instrukcji nawet nie były podobne do tych które dostałem, ale dałem radę), mam problem z zamontowaniem rozdzielacza. Dostałem taką instrukcję: http://obrazki.elektroda.pl/7241307900_1...
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Zrób tak: http://obrazki.elektroda.pl/9978601700_1... Gdyby przekaźnik załączał się po zapłonie to mocniej napnij sprężynkę w przekaźniku.
czy z tego samego zestawu to nie wiem bo facet dał mi taki czujnik i powiedział że pasuje do c 330 i dał zegar od zetora. także nie wiem. Mianowice jeśli chodzi o wskaźnik to mam podłączone że znak takich trzech kresek dane na masę. następnie oznaczenie B-zasilanie a oznaczenie T- czujnik.
W tym temacie masz zdjęcie jak jest podłączona ta pompa: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... i zdjęcie takiej pompy. http://static.elektroda.pl/attach/201705... Nie jest to najlepsze rozwiązanie dlatego je zmieniono wprowadzając zaworek ciśnieniowy do pompy, który dodatkowo odpowietrzał pompę wtryskową. Powrót z wtryskiwaczy...
W czujnik ciśnienia.
Jeżeli chcesz to zrobić, na przycisk to wystarczy znaleźć stałe 12 V, po włożeniu kluczyka do stacyjki. Bierzesz próbówkę, multimetr, żaróweczkę z kabelkami i szukasz, wg powinien być to zacisk 54, ale tam masz pewnie kierunki, STOP, może być też zacisk 30. Lub 54. :D Przycisk musi być solidny, przewody też bo przez nie będzie płyną duży prąd do świec....
Znajde zdjęcia to ci podrzyce. Ale wymiary to będziesz musiał się pytać autorów.
Nie ma znaczenia, były różne konfigurację podłączenia.
Przenoszę z "Układy elektroniczne DIY, ...".
dzięki za rade jutro tak podłączę nara
Zależy w jakim stanie jest twoja instalacja. Może wystarczy wymienić kilka przełączników, wsuwek i oczek, poczyścić punkty masowe i będzie wszystko działać. Jeśli jednak instalacja jest niebezpiecznie przestarzała i trzeba ją wymienić to polecam samemu zrobić wiązki przewodów. Wtedy będziesz mógł wykonać instalację "po swojemu" uwzględniając przeróbki...
Tak najlepiej, można też pod plus stały z akumulatora,ale wtedy będzie cały czas pobierał prąd.
Trzeba zainwestować w przełącznik 12/24 jak w starach 266 czy dużych ciągnikach "Ursus".
Poszło nawet nieźle- foty w linku: [url=http://jarekstryszawa16.strefa.pl/o... Dzięki za rady!
Taniej będziesz miał przerobić przyczepę na jednoobwodowe. Kupić zawór sterujący jakieś 140 zeta i około 80 zawór regulacji. Przewody powinieneś wykorzystać stare.
jak to sprawdzić Sprawdzić, który biegun akumulatora jest podłączony do "ramy" ciągnika.
Wyczyść zbiornik bo za tyle lat może być sporo wszystkiego.
Luz, cewka działa, a jak podłączyć ją? Mam silnik wyjęty, stacyjkę od 33 Ursusa wezmę, tylko jak podłączyć? Pomożesz??
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
Jak już chcesz tak zrobić to radzę założyć przekaźnik na krótkie i długie. Zasilanie dać drugie na bezpieczniku, a przełącznikiem wysterować przekaźniki.
Jak podłączyć siłowniki dwustronnego działania w c330 bez konieczności montowania nowego rozdzielacza Mission imposible.
Napisałem wcześniej czy aż tak ciężko poszukać schematu instalacji. Ale niech Ci będzie zrobiłem to za Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/6615461600_1... Tu masz jeszcze opisy. 1.Lampa przednia lewa 2.Lampa przednia prawa 3.Sygnał dźwiękowy 4.Złącze przednie 5.Alternator Żuk 6.Świece żarowe 7.Czujnik ciśnienia oleju 8.Skrzynka bezpieczników...
Na to pytanie nie można odpowiedzieć jednoznacznie, bowiem wszystko zależy od użytego siłownika. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Jeśli założymy wyżej to będziemy mieli większy moment zamykający i otwierający a co za tym idzie będziemy mogli zamykać łyżkę przy większej masie nabranej. Minusem tego rozwiązania jest fakt, że im wyżej będziemy zakładać...
Sprawdź miernikiem czy jest ładowanie!!!!!
Patryk, weź Ty zrób fotę rozrusznika z widocznymi przyłączami to się nakreśli Ci jak to podłączyć, żeby zakręciło.
Wstawię znów, bo kiedyś dałem: http://obrazki.elektroda.pl/3438324200_1... Zacisk "15" w C330 ma chyba oznaczenie "54", w każdym razie to ten na którym jest napięcie po włożeniu kluczyka. I jeszcze jedno: BIEGUNY AKUMULATORA ! Alternator ma minus na masie , musi Kolega w ciągniku mieć taki układ! A ten "kondensator" to faktycznie kondensator...
wpisz w wyszukiwarce schemat podłączenia alternatora do URSUS C-360 tam będzie wszystko pokazane.
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Posprawdzaj podłączenia mas w lampach.
Brak lub słaba masa.
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Elektryka w Ursusie C385. Ostatnio podłączyłem lampy LED 2x64 W na przekaźniku. Była to gotowa instalacja z przekaźnikiem z Allegro. Dlaczego po włączeniu LED-ów zaczynają one piszczeć, a gdy zapalę wszystkie, tzn. przód, tył i światła drogowe, przestają? Czy coś mogłem źle podłączyć, czy jest to normalne? AI: Czy możesz opisać, jak dokładnie podłączyłeś...
Aha czyli na + regulatora też muszę podać +12V i ma działać. Nie wiem czy wszystkie t25 tak maja ale u mnie stacyjka służy wyłącznie do załączania świecy żarowej i rozrusznika. +12V jest podawane na stałe wszędzie a jedynie jest duży odłącznik masy który jak się załączy to palą się kontrolki i wszystko działa.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
odłączyłem regulator zeby wymienić na nowy i pomieszały mi sie kable moze mi ktos napisze jak mają być
Nie 110W prądu a mocy. Prąd będzie ok 9A, powinien wystarczyć bezpiecznik 10A, a jeśli będzie się przepalał to wstaw 15A.
W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka
Dobrze.
Może masz coś pochrzanione? Jeśli chodzi o podpięcie instalacji to na 100% jest wszystko dobrze podłączone.
Skoro działało, to logiczne jest, że źle podłączyłeś. Podłączanie starej nic nie da.
5 Sek do diagnostyki usterki, skoro w gnieździe jest a z tyłu nie ma i żarówki dobre to urwane przewody w kostce pod siedzeniem, dziękuję - dobranoc
Witam jak podłączyć zegar temperatury cieczy Ursus c385 będę go montował do c360 potrzebuje dowiedzieć się gdzie wpiąć czujnik i tak dalej...
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Najprościej zapiłować. Kolor powie wszystko.
Panowie czy moglibyście prościej... :) Nie jestem w tych tematach biegły. Krok po kroku opisać, który kabel z jakiego wyjścia gdzie podłączyć. Dodano po 51 Patrząc na schemat podłączenia z jednego z powyższych linków, widać podłączone tylko dwa przewody do alternatora. Czy to wystarczy? http://i57.tinypic.com/4kiiyg.jpg Jak chcesz to możesz sobie tez...
podłączenie obrotomierza ursus podłączenie alternatora ursus podłączenie kontrolki ładowania ursus
premier instrukcja podtrzymać sekunda elektrozaczep brzeczy
pralka indesit kabel internetowy uziemienie
Najmniej awaryjny silnik w Audi A6 C6: 2.7 TDI czy 3.2 FSI? Szarpanie auta na LPG, brak problemu na benzynie