S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Wystarczy odłączyć przewód od D+, jeśli kontrolka zgaśnie to obwód sprawny. Jeśli kontrolka się świeci to szczotki są. Proponuje założyć grubszy przewód B+ rozrusznik, 6-10mm2.
Jeżeli ten czerwony przewód idzie do rozrusznika, => bądź akumulatora na + powinien ładować.
Tak jak piszę. Jeden kabel od prądnicy zostawiasz i podpinasz pod D÷ do kontrolki. Gruby dajesz od B÷ na rozrusznik- śruba M10
W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Doczytaj stąd skąd wziąłeś schemat co autor miał na myśli, najczęściej to różne warianty podłączenia, styk 30 to główny styk zasilający stacyjkę więc równie dobrze możesz ten styk podłączyć bezpośrednio pod akumulator i też będzie dobrze. Akurat najczęściej napięcie brane jest z zacisku rozrusznika tak jak na twoim schemacie
https://as-pl.com/p/A3007 L to kontrolka + to prąd po zapłonie (stacyjka) lub do prądu rozrusznika (jeśli masz hebel). Masę i prąd stały już masz.
Jak podłączyć kable do rozrusznika? Kolego zobacz gdzie masz+ na akumulatorze i tam podłącz prostownik +.
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
Mam pytanie bo nie wiem jak podłączyć alternator taki wiem że d+ ma iść pod kontrolkę ładowania a b+ kabel od rozrusznika tylko co z tym pinem na + ?
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Napisałem wcześniej czy aż tak ciężko poszukać schematu instalacji. Ale niech Ci będzie zrobiłem to za Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/6615461600_1... Tu masz jeszcze opisy. 1.Lampa przednia lewa 2.Lampa przednia prawa 3.Sygnał dźwiękowy 4.Złącze przednie 5.Alternator Żuk 6.Świece żarowe 7.Czujnik ciśnienia oleju 8.Skrzynka bezpieczników...
Może byś plus do śruby rozrusznika, jak wygodniej
Mam jeszcze takie pytanie.. Co oznaczająna rysynku te liczby Kl 15+12? i alternator mamy podpiąc do rozrusznika tam gdzie jest to wieksze oczko czy to mniejsze?
Należy więc obrócić akumulatory i połączyć minus na masę.Trzeba zmienić klemę od masy z klemą od rozrusznika.
Witam, mam problem z podłączeniem alternatora do Ursusa C-330. Wiem, że B idzie na plus na rozruszniku, a D na kontrolkę, lecz od czego służy ten środkowy kabel? https://obrazki.elektroda.pl/7984250700_... AI: Jaki model alternatora jest używany w Twoim Ursusie C-330? Bodajże z jakiegoś Forda. AI: Czy zauważyłeś jakieś problemy lub...
Witam, mam problem po podłączeniu nowego alternatora do Ursusa C385 nie ładuje. Alternator nowy firmy Jubana. Przewód czerwony B+ do rozrusznika i D+ do kontrolki. Tak podłączony nie ładuje. Co może być przyczyną? Pozdrawiam i z góry dziękuję https://obrazki.elektroda.pl/2237204300_...
Czy ten alternator ma wbudowany już regulator, jeżeli tak to tutaj gdzie masz czerwony przewód do + akumulatora najlepiej przy rozruszniku, aten fioletowy do lampki kontrolnej , aleobaiam się, że alternator nie ma regulatora. :?: :|
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
Kondensator przeciwzakłóceniowy. Podłączenie tego alternatora jest bardzo proste ,podłączasz na śrubę 30 akumulator (śruba na elektromagnesie rozrusznika ) i przewód do lampki z wolnego styku szczotkotrzymacza.
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Witajcie, Zico63 widać ,że alternator z regulatorem :D , potrzebne ci tylko dwa przewody , jeden do połączenia alternatora z plusem akumulatora, może być do włącznika rozrusznik, drugi do kontrolki ładowania. :D http://obrazki.elektroda.pl/9503451300_1... O ile mnie wzrok nie myli. :D
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
A co ma rozrusznik do tego jakie mają akumulatory? Tak mam duży stary rozrusznik. A jak dam dwa Aku 12v podłączone równolegle?
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
No to przecież ja to samo napisałem - między stacyjkę a akumulator, bo wtedy widać czy prąd płynie do czy z akumulatora. Prądu rozrusznika nie ma po co mierzyć. Alternator podłączyć do stacyjki przed amperomierzem, żeby amperomierz nie mierzył prądu z alternatora do reszty układu.
z śruby fi6 grubym przewodem podłaczyc pod przewod zasilajacy rozrusznika (PLUS OD AKUMULATORA) D+ podlaczyc pod kontrolke ładowania Tyle Reszta opisywana wiele razy Powodzenia
Witam. Ten alternator ma już regulator napięcia na szczotko-trzymaczu. Podłącz jedynie zasilanie od rozrusznika, stałe zasilanie do zacisku B+, kontrolkę ładowania do zacisku D+. Zacisk (-) akumulatora koniecznie na blok silnika.
Witam Mam problem, z połączeniem alternatora przedstawionego poniżej do Ursusa C360. B+ podłączyłem pod + przy rozruszniku, a drugi mniejszy zacisk pod kontrolkę ładowania(zielony przewód, 12V), czy będzie to prawidłowe podłączenie? http://obrazki.elektroda.pl/7996351800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3019833300_1...
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Oczko M6 plus z rozrusznika , na regulator pin 16 kontrolka.
Mam alternator jak na załączonych fotkach i chce go podłączyć do ursusa c360. Wiem że od złącza na śrubę przewód ma iść do rozrusznika na +, ale co z wtyczką 2- pinową? W samochodzie dochodziła do niej wtyczka z białym i czerwonym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/2460043200_... https://obrazki.elektroda.pl/8577632800_...
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
Teraz musi byc dobrze. B+ podpinasz pod rozrusznik a D+ pod kontrolkę a drugi przewód od kontrolki pod napięcie +12 V do stacyjki.
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Wartość ta wskazuje, że akumulator jest ładowany. Jak kolega ma podłączony kabel prądowy? Ze śruby na alternatorze, na śrubę na rozruszniku, czy inaczej. Altek-rozrusznik-akumulator
Są schematy na internecie ,jak również na obudowie (dekielku automatu ,przynajmniej polski automat). 30 -zacisk (+)akumulatora podłączonego bezpośrednio na masę 30a-zacisk(+)akumulatora drugiego podłączonego do rozrusznika 31a-masa drugiego akumulatora,o którym wcześniej mowa 31-masa (-)nadwozia,ramy 50-zacisk automatu rozrusznika 50a-zacisk startera...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Ostateczni można by odłączać drugi akumulator na czas postoju a wlączac tylko podczas rozruchu i pracy alternatora niech się ładuje. Ale przy sprawnym silniku, rozruszniku, akumulatorze, 120Ah wystarcza spokojnie a lata do diesla 4-4.5 dm3...
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje akumulatora. Po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć....
Aha czyli na + regulatora też muszę podać +12V i ma działać. Nie wiem czy wszystkie t25 tak maja ale u mnie stacyjka służy wyłącznie do załączania świecy żarowej i rozrusznika. +12V jest podawane na stałe wszędzie a jedynie jest duży odłącznik masy który jak się załączy to palą się kontrolki i wszystko działa.
podsumowujac - ze szczotkotrzymacza podpinam, przewod do regulatora pod nr. 67 natomiast 15- tke z regul. podpinam do stacyjki omijam kontrolke ponieważ nie bedzie działała bo nie mam przekaznika który by ja wzbudził, dalej do śruby M6 podpinam plus z akum który łączy sie z rozrusznikiem dobrze zrozumiałem?
Ja tak miałem w c360, że były brudne styki w gnieździe żarówki. Po wyczyszczeniu kontrolka świeciła we właściwy sposób. Sprawdzenie czy regulator działa - podłączenie od akumulatora (gruba śruba na rozruszniku) do wejścia regulatora. Już to zrobiłeś i nie działa. W starym alternatorze można wymienić regulator. Nowy alternator wymień w ramach rękojmi....
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
Chodziło mi o założenie że podłączenie prostownika na czas ładowania akumulatora do rozrusznika jest tak samo dobre jak bezpośrednio pod akumulator. W większości przypadków nie ma znaczenia gdzie jest podłączony prostownik w takim ciągniku czy pod rozrusznik, alternator czy też bezpośrednio pod akumulator ale... Właśnie zawsze jest to małe ale
Daj sygnał ze stacyjki w momencie gdy załącza rozrusznik na cewkę przekaźnika i podtrzymanie przez ''siebie'' jako B+ i na pompke. Można jeszcze z altka ale tak jest łatwiej i nie trzeba kabla puszczać przez pół ciągnika, a efekt podobny.
Mam problem nie wiem jak podlonczyć alternator do c-360 za pomoc z gory dziekuje czerwony gróby chyba idzie do rozrusznika a dwa w kupie jeden idzie czerwony do zarówki ladowania a czarny jest z prondem z instalacji http://obrazki.elektroda.net/90_11842717...
Nie będzie pracy, ciągnik nie jeździ Nie chodzi o pracę ciągnika tylko silnika. Jak się alternator wzbudzi i zacznie produkować prąd to bez podłączonego akumulatora padnie. Odłącz regulator napięcia to odpalenie silnika powinien przeżyć.
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
szkoda czasu i kasy na naprawę tego ja sam sie w to bawiłem i nic nie dało,w końcu kupiłem do 4011 nowy 70A z wbudowanym regulatorem za 200 zł :) łatwo podłączyć gruba śrubka kabel plus do rozrusznika wzbudzenie na wsuwkę, kółko jest bardzo małe na wolnych obrotach ładowanie 14,4 i pięknie ładuje,prądnica w porównaniu to jest g...... nie ładowanie
Dwie żarówki 12V 60 W pobierają łącznie nie więcej niż 10-12A. Elektromagnes rozrusznika pobiera nie mniej niż 40-50A.A do tego dodaj jeszcze prąd rozrusznika....Na początek oczyść klemy.A może żle podłączyłeś alternator,o ile pamiętam to U 330 ma plus na masie.
Kurw... Pany jak nie alternator to co innego... Jak próbuje go uruchomić to tylko coś tyka w rozruszniku. Akumulator ładowałem całą noc, jeszcze podłączyłem kablami pod auto i to samo. Kontrolki gasną i słychać tykanie a silnikiem nawet nie ruszy. Coś z rozrusznikiem ?
Masz źle podłączony amperomierz. Należy go włączyć tak jak na schemacie - z rozrusznika do amperomierza na jeden zacisk, a drugi zacisk do stacyjki. Podłączenie alternatora to druga sprawa, ale niezależna od amperomierza. Amperomierz ma być po prostu szeregowo wpięty na kablu zasilającym pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem [akumulatorem]. Amperomierz...
Zgadzam się z kolegą Grzegorz_madera że można założyć iż alternator jest sprawny,a wina leży po stronie instalacji ciągnika. Być może podczas mycia skorodowały połączenia pod wpływem wody i powstają spadki napięć. Niech kolega sprawdzi czy któreś styki nie robią się ciepłe, a dla pewności wszystkie przeczyści. Następnie należy sprawdzić napięcie w poszczególnych...
Witam. Mam wielką prośbę żeby mi ktoś pomógł podłączyć alternator od AUDI (jaki dokładnie widać na dodanym poniżej zdjęciu) do ciągnika URSUS C330. Nie znam się na tyle żeby samemu go podłączyć. Więc mam taką prośbę żeby ktoś mi pomógł, zrobiłem zdjęcie alternatora i ponumerowałem wszystkie styki i teraz jak by ktoś mógł mi opisać co gdzie podłączyć...
Witam Posiadam Taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/7911610800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5549865500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8306738000_1... Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora...
Podłączyć masę do obudowy rozrusznika, a plus bezpośrednio do uzwojenia rozrusznika na czas rozruchu. W tym celu można dołożyć kawałek blachy pod śrubę zeby było za co łapać uchwytem do elektrod. W C330 odpalało się nawet silnik z marnym sprężaniem na dużych mrozach. Oczywiście nie możesz puścić tego napiecia w instalacje bo popalisz żarówki, czy uszkodzisz...
Witam, Po co bawić się w przeróbki na "jakiś tam" alternator, skoro można za 250zł kupić alternator z osprzętem do ciągników zarówno C-360 jak i C-330. Wystarczy udać się do Agromy lub w zasadzie każdego sklepu z częściami do sprzętu rolniczego i na pewno dostaniesz taki zestaw. W C-360 (w przeciwieństwie do C-330) sprawa podłączenia jest prosta bo...
(at)piachu nie wprowadzaj w błąd. No może nie błąd ale nie wiadomo kto i co tam zrobił i może być B+ podłączone pod rozrusznik. Z całym szacunkiem dla Ciebie, ale jeśli ma przełącznik 12/24V to na alternatorze będzie napięcie 12V. Gdyby się pojawiło 24V, to jest duża szansa, ba nawet 100%, że spaliło by wszelkie zegary na desce rozdzielczej (nie wspominając...
Witam. Potrzebowałbym informacji o oryginalnych przekrojach kabli, od podłączenia przełącznika, oraz informacji, które kable można dać większe i na jakie przekroje? 1. Przełącznik (51) - alternator 2. Przełącznik (31) - masa 3. Przełącznik (30a) - rozrusznik 4. Przełącznik (50) - rozrusznik 4. Przełącznik (50a) - przycisk od startera 5. Przełącznik...
mam taki przełącznik elektromagnetyczny jest oryginalnie chodzi tylko o to że zapotrzebowanie na prąd przekracza znacznie możliwości alternatora i musze jakoś to uzupełnić drugim myślałem nad czymś takim: http://obrazki.elektroda.net/57_12448882... przepraszam za jakość tych wypocin w paincie mam nadzieje ze da sie to zrozumieć mimo iz z schematem...
Przede wszystkim panowie, z waszych wypowiedzi widać, że nie macie o tym zbyt dużej wiedzy. I wywnioskować można też, że większość tych napraw/przeróbek próbujecie dokonać metodami chałupniczymi, tnąc przy tym maksymalnie koszty. A to sie zemści. Przed wymianą alternatora radze zaopatrzyć się w najprostszy miernik elektroniczny. To koszt około 10 zł....
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
Witam. Posiadam Ursusa c330m z plusem na masie. Dzisiaj poszedłem na niego popatrzeć trochę inaczej niż zawsze, wniosek z tego taki że coś musi być z tym zabezpieczeniem natykorozyjnym. Rok ciągnika 1985 , uszkodzeń lakieru do gołej blachy na nim nie brakuje, a korozji brak. PS. Jak przy takim podłączeniu akumulatorów z plusem na masie, wygląda zmiana...
Montuje dodatkowe oświetlenie do mojego ursusa. 1214. 2 lampy 48W z przodu oraz 2 lampy 48W z tyłu. Całość planuje zbudować jako oddzielny układ. Mała (4 pozycyjna ) wyspa bezpiecznikowa. 2 bezpieczniki na włączniki, 2 bezpieczniki na przekaźniki. Pytanie z mojej strony skąd mogę podłączyć zasilanie na cały układ. Myślałem o: - stacyjka - przewód podłączjący...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
Prawdopodobnie problem z akumulatorem i/lub układem ładowania. Próbowałeś podłączyć akumulator pod prostownik, podładować go a następnie sprawdzić jak odpali? A próbowałeś odpalić na innym aku o którym wiesz, że jest sprawny? Podczas rozruchu bez odprężnika- 5/6 V Podczas rozruchu z odprężnikiem +/- 7 V ( ale jako tako po męczarni odpalił ) Mi się zdaje,...
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?" https://obrazki.elektroda.pl/2181419700_... https://obrazki.elektroda.pl/5837691000_...
Zamontowałem w Ursusie C 330 alternator od Reanault Laguna 1. Posiada wyjścia(jak na rysunku) na rozrusznik, kontrolke ładowania i plus po stacyjce. Wszystko podłączone i po włączeniu zapłonu pali się kontrolka ładowania. Po uruchomieniu ciągnika kontrolka gaśnie a ładowanie wynosi 14,5V. Po zgaszeniu ciągnika kontrolka ładowania nie zapala się, dopiero...
Masz kabinę? Masz w nim prądnicę czy alternator? Podłączenie lamp i to 2 w oryginalnym miejscu już nie jest(jesli w ogóle było) dobrym pomysłem. Najlepiej do każdej lampy położyć oddzielny przewód do deski rozdzielczej, gdzie trzeba założyć bezpiecznik i włącznik, nawet przekaźnik i zasilić się np. ze styku 30 stacyjki, lub nowym przewodem od rozrusznika...
Prowadzę przewód o przekroju 6mm od zacisku alternatora. Jaki przekrój przewodu posiada zacisk alternatora? Miałeś się podpiąć do ,, grubego " zacisku rozrusznika, który idzie do akumulatora,, lub do klemy akumulatora. Ważne jest umiejscowienie wspomnianego bezpiecznika: najlepiej umieścić go najbliżej źródla zasilania. Może wystąpić sytuacja, że przewów...
Wzmocniony z nazwy, co do podłączenia to są schematy ale ogólnie brązowy na kontrolkę a z śruby na rozrusznik tak z 6mm kup przewód aczkolwiek i ten z kpl z alternatorem daje rade
witam. Miałem w swoim 328 taki oto alternator zamontowany jak na zdjęciach niżej. Robiłem nową instalację i mam teraz problem, jak go ponownie podłączyć żeby działał. Jeden kabel podpięty pod rozrusznik, jeden do kontrolki ładowania, a gdzie ten trzeci podłączyć ? Na zdjęciu kabel niebieski, ten który był podłączony do wsuwki widocznej przy przekaźniku....
Cześć. Zamontowałem już instalację z wersji GOLD. Przewody to FLRY-B. Wszystko działa jak należy ale jest w niej parę błędów. Mianowicie skrzynka bezpieczników ma za mało połączeń dla kabla czerwonego. Musiałem podłączyć 1 kabel pod stacyjkę by mieć podświetlenie zegarów po przekręceniu kluczyka. Ponadto podłączenie rozrusznika jest inne w rzeczywistości...
Witam wszystkich mam problem z ursusem mf 255 mianowicie nie ma ładowania ktoś kiedyś robił sprzęgło porozpinał wszystko i po tej naprawie ładowania brak, zakładam że alternator jest dobry a problem leży w podłączeniu. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to brak żarówki w oprawce kontrolki ładowania.Wsadziłem żarówkę lecz nie świeci sprawdziłem prąd dochodzi...
Też miałem problem z odpalaniem MTZ 82 zimą ,ale już od 3lat radzę sobie z tym problemem w ten sposób (nie linczować ), ze na sam rozrusznik 12V podaję na krótko (max ok. 5sek.) napięcie 24V. Rozrusznik kręci b. szybko i silnik (wcześniej dam mu samostartu) zaskakuje od razu. Ja do tego kombinowanego rozruchu zimą podłączam w szereg stary (ale jeszcze...
Zabrakło czasu, żeby napisać więcej w moim ostatnim poście. Po zmianie biegunowości (minus na obudowie) i po całej zabawie z miernikiem i żarówką, alternator został oczywiście od razu podłączony. Alternator bardzo ładnie ładuje, bez porównania ze starą prądnicą. Szczerze polecam wszystkim zmianę prądnicy na alternator. Poniżej opis instalacji tego typu...
przestało działać ładowanie w Ostrówku (w tytule C360 bo chyba taki ursus ma tak samo) pytanie czy ten alternator jest poprawnie podłączony i co można sprawdzić. Szukałem różnych schematów i opisów ale ciężko tu ustalić co i jak bo nie wiem które wejście jest które, nie ma jak sie doczytać oznaczeń, a identycznego nie znalazłem. Ktoś kto wcześniej odpalał...
Pod akumulator podłączaj. Tylko sprawdź czy alternator masz podłączony solidnie do rozrusznika. A nawiasem mówiąc wyprowadź sobie plus z zacisku rozrusznika. Zasilanie całej instalacji jest stamtąd wyprowadzone. łatwy dostęp, do deski blisko a nie jak spod podłogi z tej rupieciarni.
Witaj ! znam te alternatory GMP ładowanie jest ok .Wspornik pasuje prawie idealnie,czasami trzeba dołożyć tulejkę lub kawałek rurki, na pewno coś znajdziesz. A co do instalacji jest jedna mała zmiana,wypunktuję jak to zrobić: 1. odkręć stary regulator z mocowania,przewody zostaw podłączone 2.na jednym styku łączą się dwa przewody-z prądnicy (16)-do...
Witam Przeszukuję tematy związane z moim problemem a ten najbardziej jest do niego zbliżony.Mam alternator z mazdy 323 1.8 I tak jak u autora tematu sa 3 wyjscia. B ,S ,L.Czyli plus z altka na rozrusznik ,plus.na stacyjke i podłączenie pod kontrolkę.Ale na moim alternatorze jest jeszcze jedno pojedyncze wejscie na konektor i nie wiem co ma być tam podłączone?Zostawic...
no stać to on mógł nie wiadomo ile jak to w agromach, ale od razu po zakupie sprawdziłem go multimetrem to trzymał 12,4v czyli prawidłowo. Jutro jeszcze posprawdzam masę wszędzie i podłącze masę bezpośrednio do rozrusznika. Rozrusznik regenerowałem ze 3 tygodnie temu, wymieniłem szczotki i wszystkie tulejki oraz wyczyściłem szmatką z benzyną. a co do...
No więctak alternator sprawdziłem od łozysk , stojna, wirnika po szczotki, diody oraz przyłacza -induktorem mierzyłem cewki stojana oraz wirnik. brak przebic i jest zachowana wartosc. Dzisiaj niestety nie miałem czasu by przeglądnąc kable. Wiec tak - kabel z styku 30 alternatora idzie prewodem 4mm2 do amperomierza ,z amperomierza jest przyłączony do...
Za stówę lub mniej można kupić alternator od Golfa 2 lub innego VW na pasek 13 i mają już wbudowane regulatory napięcia. Podłączenie to pikuś. Natomiast mechanicznie - potrzebny będzie tylko kawałek rurki wodociągowej o wewnętrznej ø 10,5 mm lub większej (kilkucentymetrowej długości), by wstawić na śrubę mocującą bo alternatory są znacznie krótsze.
Jak podłączysz akumulator 12V i 6V szeregowo to będziesz miał w instalacji 18V. Rozrusznik będzie miał większą moc. Ale jak zacznie pracować alternator (lub prądnica) to nie wiem co się stanie, bo wytwarza napięcie ok 14V. Na pewno akumulatory nie doładują się z powrotem do 18V.
Schemat podłączenia alternatora od Poldka do ciągnika c-330. Podobnie do dowolnego pojazdu się podłącza. Jeśli ma przekaźniki to 30 z alternatora podłącza się również do + przed przekaźnikami (który będzie załączamy na elementy).. http://obrazki.elektroda.net/77_11789754... Czerwonym i szarym zaznaczone są modyfikacje. 30 na zacisk + akumulatora...
Może to się śmieszne wyda ale akumulatory dopasuj do silnika , na 100Ah trzydziestka przepracowała 6 lat częste odpalanie alternator sporadyczne wystarczy dobra prądnica . Po podłączeniu najpierw sprawdź dobrym cęgowym miernikiem pobór prądu . Jeżeli ciągnik długo kręci i ciężko odpala to ani 100Ah ani ani rozrusznik z przekładnia nic nie zmienią bo...
Panowie dokładnie nie wiem gdzie idą te przewody od kontrolki ( ogólnie tam cały panel jest rozwalony) i potrzeba to na nowo składać ale generalny remont chcę zrobić gdzieś na zimę dopiero. Obecnie już zrobiłem mocowanie alternator siedzi i jak podłączę ten gruby czarny przewód pod B+ (który idzie na rozrusznik) a tamten przewód co mam przerobię i podłącze...
wal-ker jak odłączę ten mały kabel to też kręci, gruby + podłączyłem na górną śrubę, co do wyłącznika http://obrazki.elektroda.pl/9929767700_1... to zamocowałem go tak że tak płaska część ze sprężynką jest prostopadła do tej wajchy w rozruszniku , może zrobiłem to źle? czy trzeba tą "wajchę " wsadzić w ten otwór koło sprężyniki?
Instalacja z minusem na masie i alternatorem. Przy bezpośrednim podaniu napięcia kręci i pali bez problemu Miernik celem sprawdzenie napięcia podpinałem wczoraj, napięcie jest ale nie pamiętam jakie. Będę wieczorem w domu to sprawdzę. A najdziwniejsze że jak podpinałem miernik, normalnie tzn. czerwony kabel na elektromagnes, czarny na masę to też kręcił...
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
Fabrycznie zasilanie na przełącznik świec żarowych i rozrusznika szło przez stacyjkę. Tylko problem w tym, że stacyjka nie wytrzymuje takiego obciążenia (60A podgrzewacze i ok. 10A rozrusznik) przez co stacyjki w C-330 regularnie padały na brak zasilania po włożeniu kluczyka (albo wytarcie plastików współpracujących z kluczem, częściej w C-360). Druga...
witam kolegów ! ja osobiście wymieniłem olej w C-330 z superol na olej 10W-40 i 15 W40, zmieszałem dla tego żeby nie był za rzadki i nareszcie mam spokój z męczeniem rozrusznika zimową porą. mój Traktorek pali po podgrzaniu świec bez problemu. mam jedem 12V 100Ah akumulator oraz alternator Bosch. Bosch jest o tyle dobry że posiada regulator na pięcia...
Witam. Jeśli chodzi o połączenia to sprawa wygląda następująco: -zacisk 67 na alternatorze podłącz do zacisku 67 na regulatorze napięcia. -zacisk śrubowy 30 podłącz do plusa na stałe (tak jak masz do rozrusznika. Zakładam, że masz zamienione klemy na kablach i dochodzi tam PLUS :D ). -trzeci zacisk ten w plastikowej oprawce (splot uzwojeń alternatora)...
podłączyć alternator ursus ursus podłączyć alternator podłączyć alternator rozrusznik
kontrolka silnik renault spaliny nierówny praca gaźnik kosiarka panasonic youtube
mikrofon action tablet samsung
Ursus C-330 – wystawanie tulei cylindrowych, tolerancje, regulacja, uszczelnienie głowicy Montaż świateł przeciwmgielnych Suzuki SX4 – instalacja OEM, LED, podłączenie, regulacja