Witam serdecznie, potrzebuję pomocy w identyfikacji sprężarki. Posiadam ją po dziadku, postanowiłem przeprowadzić jej remont, wygląda trochę nie oryginalnie, ale nie mam pojęcia jaki to typ. Aktualnie mam ją rozkręconą na wszystkie części, na korpusie "bloku" od spodu pisze ZMU - czyżby Zakłady Mechanicze Ursus? Wszystkie części mają powybijane numery,...
Tutaj masz dla różnych ciągników. Jest tam 385 i na tym się wzoruj . Podane są wartości ciśnienia sprężania dla silników w dobrym stanie i do remontu. http://obrazki.elektroda.pl/4004183700_1...
Reklamuj u tego co robił 'remont'...
Miał, czy nie miał, masz rozbity albo sworzeń tłokowy albo na panewce na wale. Tak i tak remont się szykuje...
Robiłem ostatnio remont 30-ki i po założeniu nowego termostatu alkoholowego na postoju na wolnych obrotach silnik rozgrzewa się do 80-ciu stopni. Trójwskaźnik w tych ciągnikach każdy inaczej pokazuje i nie jest w ogóle wart zaufania. Poszukaj jakiegoś bardziej wiarygodnego żeby być pewnym temp. silnika.
Na zimnym silniku będzie większe ciśnienie, w miarę rozgrzewania będzie spadać,ale nie powinno spać tak drastycznie z 4 do zaledwie 1 at Jeśli silnik miał remont robiony nie dawno to jeszcze jest kwestia dotarcia(silnik musi się spasować,uszczelnić,chyba że nie był dobrze zrobiony remont?).
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
Ile ten silnik przepracował, że tak wyglądają panewki? W moim C 330 po 9000mth ledwo widać ślady że pracowały. Co do tulei to zrobiłbym szlif jeżeli są oryginalne. Do tego nowe tłoki WSK Gorzyce i będzie ok. Reszta tak jak kolega (at)kwok napisał. Oleje Superol czy Turdus nadają się do smarowania pługa żeby nie rdzewiał. Niekoniecznie. Superol przy...
Nie, dopiero będzie wyciągany i się pytam bo będę robił remont silnika
Jak się "postarać" to i fendt straci kompresję w kilka chwil - wystarczy trochę kurzu ciagnietego poza filtrem. Pomiar kompresji obowiązkowy ale licz się z remontem.
Pamietaj tylko aby zmienić olej i filtr na dotarciu na świeży po niewielkim przebiegu.
Nieszczelne prowadnica(e) zaworów.
Nie jesteś pierwszy który po remoncie spodziewał się szalonego przyrostu mocy. Kiedy był robiony remont, czy silnik njest porzadnie ustawiony, czy reszta nie podlegajaca remontowi jest sprawdzona? Filtry, zasilanie paliwa. Możliwe że przed remontem ciągnik nie miał takiej straty mocy jak by sie wydawało.
Popieram wypowiedź CICHUS Przy braku termostatu woda nie kraży prawidłowo gdyż miesza sie w obudowie termostatu i nie chłodzi prawidłowo i na pewno przy najdalszym cylindrze woda Ci sie gotowała i powstawały babelki a wskaznik nie pokazywał przegrzania. Przerabiałem temat w c-330 jest tak samo nie można wyjmowac termostatu ale można go zmodyfikowac...
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Może najpierw coś zmierz sam. I co to za "remont instalacji" skoro widać że śruba +B na alternatorze przez 30 lat nie była odkręcana ? Rozumiem że słowo remont oznaczał wymianę akumulatorów czy też tylko zdjęcie klem i przeczyszczenie ?
Jeszcze troszkę za wysokie. Ale teraz pojeździj nim niech się wszystko jeszcze ułoży. Nie wiemy ile motogodzin zrobiłeś po remoncie.
Witam Skąd masz pewność,że tulejki korbowodowe są sprawne?Robiłeś remont?
Po prostu zakończ podziwianie Przy tak spieprzonym remoncie za bardzo nie ma co podziwiać. Trzeba było zregenerować głowicę i jeszcze sprawdzić jak wygląda wał. Wtedy byłoby ok. A teraz problem, że silnik nie pracuje równo. Jak ma pracować przy takiej głowicy? Przy tak zagłębionych gniazdach zawór jest jak żyletka i tylko czekać jak wpadnie w gniazdo,...
Nom nie wiem. Widzę, że ty też nie wiesz bo nie rozpoznasz po panewce ale szczegół nie chce się spierać. Jak by te panewki były takie jak inne że np pisze NO25 to bym nie prosił o pomoc. A powie mi ktoś jakie są wymiary naprawcze np. ile powinien mieć czop walu po pierwszym szlifie i jaki po drugim byłbym bardzo wdzięczny.
kolego seweryn czytajcie post kolega napisał ze robił remont silnika .
Skoro paliwo się leje strumieniem to albo wina wtryskiwaczy albo pompy moim zdaniem. Ja bym dał do mechanika albo kupił książkę i się nauczył. Jeżeli pompa nie była ruszana 3000 motogodzin to na 100% powinno się ją regenerować.
Z ustawieniem pompy na wycięty ząbek w sprzęgięłku różnie to może wyjść. Jeśli jesteś pewny ,że rozrząd ustawiłeś dobrze to proponował bym ci albo kupić nowe sprzęgiełko albo zaspawać ten wycięty ząbek wtedy będziesz pewny ,że założyłeś pompę prawidłowo.
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Witam, posiadam Ursusa C330M z 1991r. W ostatnim czasie wykonywałem remont i wymieniłem w nim tłoczysko podnośnika wraz z uszczelniaczami, cylinder był dobry to go nie zmieniałem. Dodatkowo wysłałem do regeneracji rozdzielacz pod siedzeniem i ten na błotniku. Teoretycznie wszystko zrobione a podnośnik nie działa tak jak bym oczekiwał. Jak podniosę podnośnik...
jesli tak manometr pokazuje - mozna byłoby pompe oleju podmienić - co do oleju nie zaszkodzi wymienić - ale jesli olej i pompa nie pomoze kłania sie remont
I masz remont silnika przeprowadzony :)
Został Władek u mnie po byłym gospodarstwie 5ha. Wszystko puściłem w dzierżawę. Zostawiając sobie 40 ar za domem i do tego jest yen ciągnik. Jednak potrzebuję większy do ciągnięcia przyczepy. Co wożę w sumie nie ważne jednak władek i 4 tony latem jako tako. Zimą to już problem. Tak więc remontuj przynajmniej wiesz co masz. Tym bardziej że potzebujesz...
Mam trzy C360 i na te traktory nie narzekam co mogę powiedzieć to nie pala dużo a remont można za grosze zrobić powiem ci ze Ursus C360 zrobisz więcej niż ta trzydziestka i równe zużycie paliwa jest.
Powiedz tyle na ile się cenisz. Ile czasu zajął ci ten remont?
Witam Wracam do tematu z tym ciśnieniem, kupiłem następną nową pompę, dzisiaj rozsiewałem nawozy, zimny silnik 3 bar, przy dość dobrze rozgrzanym silniku ciśnienie oleju na wolnych 600 obr. ciśnienie spadło na 0 bar, spotkał się ktoś z takim problemem?
Końcówka wtryskiwacza co najmniej leje albo uszkodzona. Jeśli wtryskiwacz nie rozpyla dobrze to ON spływa po ściankach cylindra. Wtryskiwacze do sprawdzenia, także ciśnienie otwarcia. Post do innego działu.
sprawdz termostat,,chłodnicę może być mocno zakamieniona
Dzięki wielkie ,a mogę dalej pracować tym ciągnikiem czy musze koniecznie zrobić remont ?
Nie może tak skakać i żaden zegar tego nie uleczy, trudno zdalnie podać powód. Trzeba szukać co sp.....
Dymi na biało? Do poprawki kąt wtrysku i jeszcze raz sprawdź wtryskiwacze. Możliwe że za małe ciśnienie otwarcia mają.
witam jestem nowy i niewiem czy na temat pisze Mam problem z ursusem c 355 zrobiłem kapitalny remont silnika i kopci kopci mi cały czas na czarno
Wręcz rzeczy nie możliwe do zrozumienia , po prostu się poddaje nie widząc tego silnika , bo przecież nie ma rzeczy nie możliwych , ale 10 lat temu nie wiesz jak był ustawiony rozrząd przed remontem. Pozdrawiam Zbyszek
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
Jeśli ci zgasł po stukach, to ale sprawdzaj panewki. Tam może się dziać coś niedobrego. Skoro już zdjąłeś misę to tam szukaj dalej. Ten niedawny remont daje do myślenia. Ciśnienie smarowania jest w porządku?
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
jak dla mnie zle wykonany remont scisniety wał na panewkach głównych
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Witam. Mam taki problem z ciągnikiem Ursus C360. Przeprowadzam generalny remont całego ciągnika w związku z tym też instalacji elektrycznej. Kupiłem alternator w sklepie rolniczym przystosowany do tego typu ciągnika. I tu do was pytanie jak mogli byście mi podpowiedzieć jak podłączyć alternator ze zdjęcia (tak na krótko ) do czasu położenia porządnej...
Przed remontem na tych akumulatorach odpalał? Ile lat maja akumulatory? Jakie napięcie przy próbie kręeania?
Odłącz drążki i ustaw koła na wprost, spróbuj dopasować wąsy do drążków być może tylko jeden przeskoczył. Jeśli skręcisz maksymalnie przekładnię bez podpiętych drążków to koła półtalerzowe powinny się wyzębić od kolumny i można będzie je ustawić w odpowiedniej pozycji. Trochę zabawy z tym jest ale szybko załapiesz o co chodzi.
Lub pomyłka przy składaniu rozrządu. Jeśli były wymieniane koła zębate w rozrządzie na nowe, to zdarza się, że znaki nie zgrywają się.
Zakres pracy termostatu typu TS 4 do silnika S-4002 /S-4003 wynosi od 82 st. C do 90 st. C.
A po remoncie to musi się traktor docierać?
no właśnie najpierw po remoncie była inna pompa, ale na niej był zły początek wtrysku i paliła przy -8 z pół obrotu, ale potrzebowała świecy, bo tak to nawet nie chciała odpalać przy 10 stopniach. A na tej pompie to żem przestawił od razu, to nie wiem, ale mi dużo osób mówiło, że tam się zwiększa dawkę. Co do kompresji to nie wiem, ale jak korbą kręciłem,...
Witam mam problem, zrobiłem remont silnika, wymieniłem w nim tłoki, pierścienie, uszczelkę pod głowicą i blok silnika. Dzisiaj już po zalaniu nowego oleju i nowej ropy, przeczyściłem filtry oraz wyregulowałem klawiaturę. No i chciałem go dziś odpalić, ale tylko kręci i nic. Nie wiem co teraz zrobić. Bardzo proszę o pomoc? Czy dobrze ustawiłeś rozrząd...
była po regeneracji ze 2 lata przed remontem a remont był 2 lata temu
Witam szanownych forumowiczów. Opiszę swój problem , a może znajdzie się ktoś kto na tych modelach zęby zjadł i pomoże:-). Zacząłem remont Ursusa, bo zaczął stukać metalicznie podczas pracy. Jak sprawdziłem wał, to nadawał się do szlify. Silnik wyjąłem i wał do szlifierza. Kiedy miałem tłoki na wierzchu, to ukazała mi się przyczyną szukania czyli na...
Witam, zabieram się za remont silnika ursus 3p, który jest połączony ze skrzynią od Zetora k25. Czy może ktoś posiada książkę napraw w pdf? Pozdrawiam
Witam, remontowałem skrzynie biegów w c-360. Po montażu wałków oraz kół zębatych zostały do założenia wodziki. Ktoś może wie jak włożyć kulki oraz wałeczek żeby działała blokada wodzików?
Jeżeli trafił źle nabite znaki to nie jego wina , musi porównać ze starymi tak jak piszesz . Ciekawe jak mu chodził przed remontem ? :|
A może prowadnice zaworów w głowicy (głowicach) nie trzymają, są wytarte. Odkręc kolektor i sprwadź z której głowicy wali. Ja tak miałem w c330 olej dostawał się przez prowadnice zaworów
Sprawdź czy poziom oleju nie jest zbyt wysoki i czy ciśnienie oleju jest odpowiednie. Bardzo prawdopodobny będzie remont silnika.
Dzięki wszystkim za pomoc,remont zakończony pomyślnie :D
Z tym czyszczeniem to bardziej chodziło mi o wał ,tam po wykręceniu korków technologicznych zobaczysz całą masę ubitego syfu ,i jak tego nie wyczyścisz to szkoda twojej roboty .To jest najczęstrzy błąd popełniany przy remontach tych silników
I tak będziesz przez conajmniej 50 motogodzin zmieniał?
A sprawdziłeś ile wystaje tuleja zgodnie z procedurą, czy podłożyłeś na pałę myśląc, że będzie ok?
Jaka cena samej tulei a jaka zestawu? Skłaniałbym się do wymiany zestawu. W jakim stanie jest silnik, może od razu zrobić mu mały remont?
Piszesz o ciśnieniu oleju... Może być uszkodzony zawór na pompie olejowej w silniku, a że dymi... W jakim stanie są pierścienie tłokowe? Chyba będzie potrzebny remont...
Dopóki nie masz pewności co do rzeczywistego ciśnienia jaki jest w silniku , nie powinieneś użytkować silnika . Z błahej sprawy może wyniknąć wielki remont . Pozdrawiam
Założyłem, że jeśli kolega robił remont, a przynajmniej go składał do kupy, to potrafi zdiagnozować i wykluczyć problemy z zasilaniem w paliwo. Również jeśli mówi, że coś go blokuje, to wie co mówi. Czyżbym był w błędzie?
Dziwne historie. Może Pan jakieś części prywaciarskie kupił (tarcze sprzęgłowe) i przez to coś ociera o coś. Luz między łapkami a łożyskiem powinien być jakiś tam nie pamiętam dokładnie jaki. Są chyba trzy łapki od pierwszego stopnia i trzy od drugiego. Odległości tych łapek od łożyska znaczy pierwszego i drugiego stopnia powinny się różnić. Są książki...
Mogą sie przycinać wtryskiwacze, albo sekcje w pompie i przestaje pracować na wszystkie cylindry- co do dymu, jeśli ktoś kopał w pompie, to mógł zwyczajnie żle ustawić dawkowanie ( za duże). Kto to remontował?, radzę pojechać do kogoś, kto zna się na tym naprawdę, bo ten remont może szybko uśmiercić silnik.
Witam, robię remont w Ursusie C-360 i wał, korbowody były u szlifierza, główne 2 korbowodowe 3 i po wsadzeniu wału i przykręceniu tylko stopek głównych wał trzeba obracać z dużą siłą. Może mi ktoś powiedzieć, co mam zrobić?
Tak naprawdę to ten mechanior co Ci robił ten remont powinien to zrobić, chyba że sam go remontowałeś :D
Tylko na wolnych nie docieraj .
A wtryskiwacze sprawdzone chociaż przy tym "remoncie" ?
Remont zrobiłem sam. Nie jest to mój pierwszy remont silnika więc wszystko zrobione jest ok. Od razu po remoncie tak było
Nie znam tej konstrukcji, ale zasada doboru O-ringa jest dość prosta, niezależnie od sposobu jego pracy/umieszczenia. Poza tym zapewne w dowolnym warsztacie remontowym dowiesz się, jaki to rozmiar. Jeśli masz dostęp do miejsca gdzie ten O-ring jest zastosowany (w kanałku, na trzpieniu, w szczelinie), zdejmij wymiary i określ średnicę przekroju gumy;...
Witam, mam problem z swoim Ursusem C 360, leje on olejem przez kolektor, do tego kopci na biało gęstym dymem. Silnik pół roku temu był remontowany - nowy wał, wałek rozrządu, szklanki, laski popychaczy, pompa, współosiowość silnika głowice i tuleje wraz z tłokami zostawił bo były w bardzo dobrym stanie. Lecz po remoncie olej pokazywał się przez kolektor,...
Dym na niebiesko świadczy o spalaniu oleju. Pierścienie zgarniające dobrze założone.Szansa że się ułożą jest ale niewielka.
Wał nie był ruszany tylko spradzane korbowody bo jak sie okazało to wał był wczesniej robiony tak stwierdził mechanik a jak z tym było to nie wiadomo bo ja go kupiłem takiego złoma do remontu i nic nie wiem owczsniejszych remontach
Witam mam pytanie.Robię remont silnika w ursusie 1212 i pytanie brzmi czy mogę założyć tuleje i tłoki od turbo orientuje się ktoś?
robilem remont silnika w Ursusie C-360, i chyba ktos obrocil kolem posrednim w czasnie remontu, jak ustawić rozrząd od początku? w tej chwili jakims trafem ciągnik pali na 2 tłok tylko!!! prosze o szybką odpowiedz, pilne, z gory dziekuje
Może świece nie grzeją, poza tym zależy kto robił remont Kolego o jakich świecach wspominasz?
No posprawdzaj, a dużo zobiłeś już mth po remoncie??
Witam. Zrobiłem remont silnika w Ursusie c-360 3P. Mechanik doradził mi żebym tylko wymienił pierścienie ponieważ ciśnienie trzymał więc je wymieniłem. Teraz ciągnik strasznie wyrzuca olej kolektorem. Mechanik powiedział że to jest chwilowe ponieważ pierścienie nie zostały jeszcze dotarte ale nie wiem czy to jest prawda. Kazał trzymać ciągnik na wysokich...
Normalna czyli jaka bo były 3 grubości, w zależności ile tłoki wystają taka zakładasz. Nie jestem pewny na 100% Bo remont miał około rok temu Ale wydaje mi się że 1.5mm I on się zaczyna tłuc powyżej 1500 bo tak to chodzi normalnie.
A to już zależy od stanu ciągnika. Czy po remoncie? Na jakich tolerancjach wykonany? Jak wcześniej olej był wymieniany. Silnik projektowany był pod zwykły mineralny 15W-40.
Jak nie ma termostatu to pompa pompuje 90% przez mały obieg a tylko 10% przez chłodnicę. W obudowie termostatu musisz zatkać otwór małego obiegu tak aby 100% płyny było pompowane przez chłodnicę. wentylator musi pracować w obudowie, która jest przykręcona do chłodnicy. Bez tej obudowy wentylator nie przedmuchuje powietrza przez chłodnicę. Jak silnik...
Ciągnik nie osiąga prędkości takiej jak przed remontem tak jagby było mało gazu.Jaka może być przyczyna?
A zestaw chełmno premium bez plusa? Potrzebuje coś dobrego ale nie w cenie 600 zł. Ciągnik robiony dla mnie. I ile może kosztować remont głowicy?
Jeżeli będzie się zawieszał to będzie to słychać . Mówiłeś że są luzy bo to stare nie po remoncie .
A remont robiłeś ty? Znaczy widzę, że z rozrządem nic nie robiłeś. Jak napisałem wyżej - wszystkie elementy do weryfikacji, skoro żadnego nie jesteś pewien. Rozrząd ustawiony źle, musisz dojść dlaczego.
Generalnie silnik do kapitalnego remontu i jeżeli powierzchnia cylindrów nie jest "zajechana" przez spękane pierścienie to porządny remont silnika i będzie jak nowy .
Ursus C-360 ciężko pali jak zimny, na ciepłym na dotyk. Przed remontem palił normalnie i chodził lepiej. Czy źle ustawiony rozrząd kopci na niebiesko, na wolnych obrotach, na wysokich nie? Nowe wtryski, pompa po regenaracji. Proszę o pomoc.
Podstawowe pytanie ci zadam czy jest obieg wody ( płynu chłodniczego), Sprawdź jeśli wskazówka wejdzie na zielone pole, jaka temperatura wody jest w chłodnicy. Jak si zachowuje woda w chłodnicy, nie ma powietrza (bąblów), nie wygania wody z chłodnicy ? Za mało szczegółów podałeś, Dodam ze grzeje sie na wolnych obrotach i nawet nie wyjade z podworka...
Dorzucę jeszcze rysunek sprzęgła c 330 by móc lepiej ocenić co potrzeba wymienić :) http://obrazki.elektroda.net/4_127159299...
Założyłem uszczelniacze zaworowe od jakiegoś perkinsa bo luzy na trzonkach były ale jeszcze nie kwalifikowały się do remontu wg zakładu, trochę byłem na zakład zły bo nie wymienili prowadnic a chciałem mieć na tip top. Te uszczelniacze to bardziej zgarniacze ale coś na pewno pomogą. kapturki zmieściły się w sprężyny bez problemu, na prowadnicę trzeba...
mam podobny problem po polerce walu i zlozeniu silnika cisnienie na wolnych obrotach 1,5 na wiekszych 5, 6. pompa nowa ,, co to moze byc??? srubka mocujaca przewod z dziurka
Ile chodził ten ciągnik po remoncie?
Witam u mnie problem ten nadal pozostał nie rozwiązany mimo że prawie rozebrałem cały silnik jeszcze raz i podmieniałem wałek rozrządu na stary przestawiałem rozrząd o jeden ząbek w prawo i lewo nic to nie zmieniło moja pompa wtryskowa pracowała na innym silniku idealnie więc pompę wykluczam myślę że przyczyną takiej pracy jest nierówne ciśnienie w...
Po problemie, mało czasu dlatego teraz napisze. Wszystko było szczelne i dobrze założone więc oddałem traktor do mechanika i okazało sie, że tłok spadł z odpowiedniego miejsca na sprzęgiełku (z jakieś przekładni, zębatki czy coś takiego) i dlatego tak słabo biło. Może komuś to pomoże;)
przed ściągnieciem głowicy trzeba było zdjąć miskę olejową i przy zalaniu wodą spr blok i tuleje w 60 są mokre tuleje i też potrafią peknąć albo oringi na tulejach potrafią przeciekać jak się odkreciła przeciwaga musisz ja przykrecić ale od razu spr panewki prawdopodobnie wał nie wyważony podczas pracy wybił panewki główne . jednym słowem pewnie czeka...
Witam. Powinno się udać. Czyli remont dopiero za kilka lat? Pozdrawiam.
remont ursus ursus remont silnika remont silnik ursus
podsłuch telefon analogowy tranzystory mutujące pomiar prądu przez opornik
nadajnik iskrowy zasilacz urmet
Ustawienia parametru P09 w piecu Termet Silver Pro Migająca zielona dioda w centralce Risco ProSYS 16