Płyn chłodzący w oleju skutkuje korozją panewek. Widziałem to w jednej książce, ale teraz tego nie odszukam przez kilka tysięcy stron książek. Z drugiej strony, dziwne że płyn Borygo Eko (glikol propylenowy) miesza się z olejem i nie powstaje żadna emulsja. Olej czarny, woda nie oddziela się od oleju. Widziałem emulsję olejową w silniku zasilanym gazem...
Niektórzy właśnie kombinowali z montażem normalnego Simmerringu w miejsce labiryntu, z tego względu iż rozwiązanie oryginalne jest dość archaiczne i skutkuje wyciekiem oleju/poceniem się. Wał korbowy chyba jest na tyle utwardzony na tej powierzchni aby mógł współpracować z uszczelniaczem, nie powodując wycierania się powierzchni. Dopiero w 1990 roku...
Witam wszystkich jak widać macie problemy z jednym cylindrem który nie pali tak dla sprostowania napisze bo kolega wyżej napisał że głowicę można sprawdzić podłączając ciśnienie do gniazda wtrysku otóż nie bardzo dlatego że ciśnienie może uciekać przez pierścienie moja propozycja jest nie kombinować skoro wtrysk jest wyjęty sprawdzić ciśnienie sprężania...
na bank zle zrobiona pompa, u mnie przy -30 palil na dotyk, mozecie wierzyc lub nie ale tak bylo, zadnego dymu nie bylo widac ale zaczela mi lpuszczac rope na skladaniu miedzy glowica a obudowa, dalem do pompiarza na uszczelnienie i po tym zabiegu zaczal duzo palic kopcic a o odpaleniu go w mroz nawet -5 to juz problem, prawdopodobnie zamienil mi glowice,...
Ciśnienie pompy olejowej silnika zmierzysz samemu wpinając zamiast czujnika kontrolki manometr. Nie jest powiedziane że to panewki wału bo one mają największy wpływ. Sprawdził bym pierwsze pompę i zawór przelewowy. Lubi się zacinać a sama pompa nie należy do najtrwalszych. Jeśli chodzi o hydraulikę to wepnij manometr w wyjście zewnętrzne. jak nie uzyskasz...
Odnośnie tekstu zbigniew125 to Witam Koledzy pomyślcie logicznie , wzmacniacz momentu to przekładnia planetarna ,która zmniejsza obroty , dajac większą moc na skrzynie Jak najbardziej się z tym zgadzam żeby mógł się obracać , musi być zwolniona taśma z bębna Tak, przy zaciśniętych tarczkach taśma musi być zwolniona, bo się uszkodzi. jest to działanie...
W sumie za taką robotę koło 20 tys. Ostatnio robiłem remont 914. Kapitalny remont silnika i skrzyni plus uszczelnienie serwomechanizmu. Naprawa wyszła coś koło 15 tys.
Układ nie odpowietrzony, lub dostaje się kompresja do układu chł. Dróg jest wiele: pęknięta tuleja, uszczelka, pęknięta głowica. Uszczelnienie tulei-mniej prawdopodobne. Jeśli masz możliwość zakręcenia korka z króćcem i wężykiem do manometru o małym zakresie, to polecam. Wtedy popracuje z pół godziny na różnych obrotach, czy nawet na jałowych, i zobaczysz...
Witam wiosną 2015 roku przeprowadziłem remont kapitalny silnika i głowicy oraz wymianę bloku na nowy ciągnika C-330, zalałem go płynem i założyłem termostat po około 2 miesiącach pojawił sie płyn w oleju usterkę zdiagnozowałem i usunąłem był to przeciek z uszczelki pod głowicą. Teraz jakiś miesiąc temu znów pojawił sie płyn w oleju. Tym razem uszczelka...
Ok, wczoraj wymieniłem przewody na SENTECH 8113 i uszczelniłem silikonem mikser i cały kolektor dolotowy. Nie wiem czy to przewody czy uszczelnienie kolektora spowodowało, ale znacznie poprawiła się kultura pracy silnika na gazie ;) Teraz już nie podszarpuje, nawet przy bardzo delikatnym przyspieszaniu :) Chodzi równiutko i przyspiesza żwawo nawet od...
witam! potrzebuje pomocy,ponieważ wlałem wodę do chłodnicy i mróz złapał:(rozmroziłem to wszystko i nalałem wody,i to chyba był błąd;/odpaliłem go i woda zaraz uciekła gdzieś do środka,wiec dolewałem żeby był stan...i wywaliło mi tą wodę z olejem korkiem od wlewu oleju.:( co teraz musze zrobić?? czy silnik do wymiany???proszę o pomoc. Witam Patrz,...
Witam.W moim ursusie 4011 widać jak z otworu wlewu oleju do silnika wydostaje się dym.A drugi problem to wyciek oleju na sprzegło przez co musiałem wymieniać tarcze sprzegłową tylko niewiem czy olej wydostaje się z tylnego mostu czy z pokrywy bloku silnika ,a może te dwa zjawiska są ze sobą związane np może ten dym wydmuchuje uszczelkę.Proszę o odpowiedź
Witam. Mam problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu załączenie silnika 3 fazowego powoduje wyrzucenie różnicówki( dodam, że wcześniej wszystko działało bez zarzutów) sprawdzałem czy nie ma przebicia miedzy fazami, nie ma. Nie ma też przebicia z obudową. Zauważyłem jedną niepokojącą rzecz zaśniedziałe styki i resztki rdzy w puszce prawdopodobnie dostała...
Witam . Mój problem jest taki , ze przy zapalonym silniku po 10 min od rozruchu zaczyna coś buczeć (jęczeć) w silniku .Odgłos dochodził z okolic filtra oleju , wymieniłem go bo myślałem ze zapchany ale problem po wymianie nie ustąpił . Podłączyłem zegar by sprawdzić ciśnienie na zimnym pokazywał 4atmosfery po lekkim przy gazowaniu dochodziło do 5 i...
witam jestem tutaj nowy mam taki proble z moim ursusem po dlugim postoju udalo sie odpalic jednak problem polega na wydostajacym sie oleju z wydechu i korku wlewu paliwa znajdujacym sie na pokrywie rozrzadu jak temu zaradzic
Witam mam taki problem robiłem remont silnika ursus c-328 pierwszy raz wiec wszystko już złożyłem i jak odpalałem go na odprężniku to nic nie stukało a jak wyłączyłem odprężnik to tak stukało ale nie zapaliłem bo ak. już ledwo dyszały słabe ale chwilkę kręciło i stukało co może być nie tak przecież jak kręciłem z odprężnikiem to nie stukało a jak wyłączyłem...
Witam mam problem z Ursusem 2812 mianowicie kopci jak wściekniety. Przy dodawaniu gazu kopci jak wściekniety na czarno / lub siwo i to z małych obrotów kopci , potem przestaje i potem na dużych obrotach z 1800-2000 kopci a potem przy na maxymalnych przy 2250 przestaje. Przy dodawaniu gazu słychać taki metaliczny stukot (czym cieplejszy silnik tym ciszej)....
Witam. Mam problem... Po jakiejś chłodniejszej nocy wywaliło mi brogi na głowicy (oba od strony chłodnicy i od strony zbiornika) i pękła lekko chłodnica. Brogi wymieniłem i było ok. Dziś było - 3 stopnie a że wody miałem niewiele chciałem jej dolać i zaczął się problem. Nie dość że lałem i lałem to jeszcze szybciej niż chłodnica napełnił się... silnik....
W jakim sensie wadliwe uszczelnienie arterii olejowej
Na zimnym silniku będzie większe ciśnienie, w miarę rozgrzewania będzie spadać,ale nie powinno spać tak drastycznie z 4 do zaledwie 1 at Jeśli silnik miał remont robiony nie dawno to jeszcze jest kwestia dotarcia(silnik musi się spasować,uszczelnić,chyba że nie był dobrze zrobiony remont?).
Pompa na pewno nie odpowiada za opadanie podnośnika ale uszczelnienie siłownika, rozdzielacz, połączenie jednego z drugim, zawór bezpieczeństwa siłownika podnośnika.
Musisz uszczelnic pompę.
Nie wiem jaką masz sprężarkę, ale jeśli jest od Ursusa C-385 lub podobna to uszczelnienie powinno być pod kołem pasowym na wyjściu wału z korpusu. W oryginale olej spływał do silnika pewnie i stąd brak odpowietrzenia w sprężarce bo było centralne w silniku. Olej trzeba wlać po prostu taki jak do silnika, a odpowietrzenie z boku najlepiej w okolicy górnej...
Nie chodzi mi o uszczelnienie, lecz o wyciszenie przyczyną są wszechobecne luzy na kołach zębatych, łożyskach, mechanizmie różnicowym Żaden dodatek nie uszczelni inie wyciszy luzu międzyzębnego.
Do wymiany pompa oleju, pewnie do tego jeszcze do naprawy uszczelnieni tłoka. Pisane wielokrotnie na forum.
Stuki w silniku były spowodowane przez tłoka, który był od nowości niewymiarowy, a skoki podnośnika przez uszczelnienie tłoku w cylindrze . Dziękuję za pomoc.
Hmnn Zakładając że podczas składania silnika nie został popełniony żaden błąd. Dylikatny wyciek oleju (ale bez przesady) to normalne zjawisko w takim ciągniku w momencie docierania silnika, w pierwszych godzinach pracy. Wiem to z własnego doświadczenia. Nie ma co wtedy patrzeć na spaliny bo skoro pluje olejem to wiadomo że spaliny koloru niebieskiego....
Nie znalazłem głowicy do HS-11 Mojego typu, tylko te z czterema wyjściami. Tak samo z uszczelką. Nie wiem czy można użyć jakiejś innej, lub w inny sposób to uszczelnić.
Oryginalnie były tylko mieszkowe (alkoholowe). Może masz rację, że trwalsze bo to tylko mosiężna puszka. W termostatach woskowych krytycznym elementem jest gumowe uszczelnienie tłoczka. Jednak największa różnica wychodzi w cenie - oryginał Mera kosztuje ok. 60 zł, a woskowy 20-30 zł. Miałem oryginał Mera - jednak okazało się że ze został fizycznie uszkodzony...
Jak dla mnie to trochę dziwne rozwiązanie. Ja pod tym numerem katalogowym widzę element składający się z przejściówek i zwykłego 1/2 calowego zaworu do wody lub do gazu produkcji KFA. Czy takie zawory nadają się do stosowania z paliwami płynnymi? One mogą posiadać uszczelnienia typu EPDM lub NBR, przy biopaliwach należy używać FPM/FKM. Moim zdaniem...
A wiesz że takim sprzętem można zrobić zagłębienia i nierówności w powierzchni bloku. to tak jakbyś chciał pilnikiem splanować głowice . ;( teraz trzeba sprawdzić czy tam nie ma nierówności bo uszczelka może nie dać rady uszczelnić ich.
Będę się jednak starał zrobić smarowanie ciśnieniowe. Nie muszę się martwić odpowietrzeniem skrzyni korbowej, bo ciśnienie spod tłoka będzie uchodzić przewodem odprowadzającym olej do specjalnie zrobionej skrzynki olejowej, w której będzie pompa oleju napędzana paskiem klinowym. Skrzynka będzie miała odpowietrznik. Wtedy olej dodatkowo chłodzi sprężarki....
Biały dym podczas rozruchu świadczy o niezapaleniu się oleju napędowego. Skutkiem tego jest niemożliwość uruchomienia silnika. Jeśli to wszystko nastąpiło po kapitalnym remoncie to nie masz się czym martwić. Po dotarciu uszczelni się tłok+pierścienie+tuleja. i biały dym na pewno ustapi. Niebieski dym to objaw brania oleju przes silnik, też ustąpi po...
Osiowanie bloku raczej nie potrzebne, jeśli jest próg na tulei a nie chcesz rozbierać to wymień zestawy, ja daję Mahle, korby daj do regeneracji razem z zestawami żeby dopasowali tulejki do sworzni przy czym niech nie zamieniają sworzni w tłokach, uszczelnienie na simering i tu kup jakiś corteco czy reinz żeby za 3 miesiące nie ciekło. Wał szlif i oczywiście...
Witam . Przyłączam się do problemu... W moim przypadku problem pojawił się po zdjęciu pokrywy pompy wtryskowej (tłoczkowa). Z wszystkich możliwych połączeń po zakupie ciągnika były wycieki paliwa, tak wiec wszystko uszczelniłem łącznie z wtryskami i pracował ładnie, ale został mi do usunięcia wyciek z cięgieł pompy wtryskowej. Po uszczelnieniu , złożeniu...
Taki wlaśnie posiadam silnik, dolnozaworowy. Co z tymi zaworami?, pozostałe kanały wydechowy, i ten od gażnika mam uszczelnić blacha?, ponieważ wlot ,i wylot powietrza znajduje sie w glowicy od sprezarki, czy mam racje?
Olej masz w skrzyni biegów i sprawdzenie odbywa się jak w zwykłej trzydziestce. Zapewne masz problem z rozdzielaczem, albo ze szczelnością cylindra podnośnika. Maszyna zawieszona na TUZ nie może opadać przy niskich obrotach silnika, ponieważ w przeciwieństwie do C-330 w rozdzielaczu zastosowano zawór zwrotny. Minimalne opuszczanie przy niepracującej...
Jesteś pewien, że sączy się spod głowicy, a nie spod szpilek kolektora? Ze szpilek kolektora też kapało. Wczoraj dałem nowe uszczelki kolektora, wyczyściłem gwinty szpilek i skręciłem na masę Victor Reinz. Wymyję jeszcze raz silnik i zobaczę czy dalej się poci. Też cieknie z pod gniazd wtryskowych, w miejscu gdzie wtrysk wchodzi w głowicę. To też można...
Jak zrobisz test ciśnienia i jak będzie małe to możesz zrobić test olejowy. Przed pomiarem polać cylinder przez otwór po wtryskiwaczu olejem. Olej uszczelni na chwile pierścienie. Jak ciśnienie wzrośnie to znaczy ze pierścienie puszczają, jeśli nie to zawory.
Jeżeli tu zachwala się czerwony silikon to pozostaje tylko parsknąć. O matko. Nic tu się nie zachwala. O silikonie tylko wspomniałem. Radzę na klej do metalu. Też nie lubię silikonu i jak jego resztki pływają w oleju albo przylepiają się do filtra pompy oleju. Nikt mu nie każe głowicy montować na silikon (czy pastę Dirco), tylko lekki ubytek (wżer...
Nigdzie nie dostałem, powiększyłem otwory na 12, uszczelniłem klejem gwinty żeby się nie odkręcały i zakręciłem, zobaczymy czy będzie siedziało. Mam jeszcze jedno pytanie czy aby wymienić uszczelką boczną silnika pod wydechem trzeba wypuszczać olej z silnika ?
Teraz nie mam zdjęcia, ale to Mercedesa silnik, tylko przez rok produkowali te ładowarki z tymi silnikami. Jak wpiszesz w necie, to ci się wyświetli silnika. Nie luzowałem nic, bo nie znam maszyny jeszcze dobrze, nie chcę nic popsuć, a druga sprawa, tutaj nie ma zwykłej pompy wtryskowej jak w silnikach Perkins, tutaj jest chyba pompowtryski czy common...
Leje mi się olej na połączeniu pompy wtryskowej z blokiem silnika (sprężarką), zwłaszcza jak się ciągnik zagrzeje. Moje pytanie jest takie, co bym tam musiał wymienić? (http://sklep.lyskawaserwis.pl/pl/c/2.-P... Widzę że jest tam jakiś pierścień uszczelniający i uszczelka. Czyli trzeba by wymienić obie te rzeczy? czy tylko pierścień...
To właśnie sprawdzałem silnik z 5 lata temu przechodził remąt ja jestem początkujący i jeszcze wszystkiego nie wiem. Wałek nie ma luzu jak go uszczelnić olej cieknie w dużej ilości wystarczy że ciągnik chwile postoi i już plama oleju.
Osobiście rozwiązałem ten problem półśrodkami: 1) Wymiana rozrusznika na wysokoobrotowy - zdecydowana poprawa ! 2) Ustawienie kata wtrysku (z reguły trzeba pompę paliwa przekręcić w stronę silnika, poprawiło mi znacznie dynamikę pracy) 3) Uszczelnienie wszystkich złączy (wywaliłem wszystkie podkładki i założyłem nowe miedziane na wszystkich złączach....
Mam takowy problem z podnośnikiem, nie podnosi na małych obrotach silnika, po drugie przy cięższych maszynach np. kosiarka rotacyjna, opryskiwacz (oczywiście pełny ) ciężko mu jest w ogóle podnieść. Myślałem ,że jest za mało oleju w skrzyni, ale uzupełniłem ubytki i dalej to samo. Podnośnik nie opada ! Gdy podnoszę to tak jakby podnośnik podskakuje,...
Najpierw pozbywasz się maski, spuszczasz płyn z układu i odpinasz przewody chłodnicze, powietrzne i elektryczne. Podpierasz ciągnik i odjeżdżasz przednim wspornikiem. Spuszczasz olej z miski jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś i możesz odkręcać miskę od bloku i obudowy sprzęgła. Wygodniej dla ponownego montażu miski wraz z uszczelnieniami jest gdy silnik...
Kupiłeś jeden z najtańszych orbitroli na rynku i jesteś najmniej setną a pewnie tysięczna osobą która trafiła na wadliwy. Odwrotne podłączenie nic nie zepsuje jest a przynajmniej powinien być zawór zwrotny a uszczelnienie gumowe jest dosłownie jedno na wyjściu frezowanej osi. Reklamuj bo do niczego nie dojdziesz. Sorrki uszczelnienia gumowe w orbitrolu...
W skrzyni na pewno nic sie nie stało z powodu postoju jedynie uszczelnienie. Jak zapalisz będziesz wiedział jak chodzi skrzynia. Wcześniej nie ma sensu w niej dłubać. Jeśli chodzi o silnik to fakt międzu 40-ką a 60-ką róznica widoczna to filtry oleju. Nie są one zamienne miedzy tymi silnikami. Reczny to inna pokrywa skrzyni a czasem taka sama tyle że...
Wymiana oringów na nowe na pewno uszczelni wycieki ciśnienie w silniku sprawdzisz manometrem tylko cze ba dorobić taki trójnik z gwintem 10mm X1 gwint zewnętrzny , z boku 10mm X1 gwint wewnętrzny , 12x 1,25 [1,5]pod manometr wykręcasz czujnik oleju i tam ten trójnik wkręcasz z czujnikiem i manometrem tak miałem u siebie tylko w c-360 a manometr miałem...
W Ursusie C-330 zaczęła wypływać ropa z rurki przelewowej (odpowietrzającej?) pompy wtryskowej, szczególnie przy przechyle ciągnika przodem do dołu. Ropę która napłynęła do mechanizmu pompy wtryskowej wymieniłem na olej i zastanawiam się co dalej robić. Co i jak trzeba uszczelnić, a jeżeli trzeba wymieniać podzespoły to jakie? Czy wystarczy zmienić...
Z tym rozpuszczaniem kamienia przez płyn to ciekawa teoria i ten kamień ma zeżreć chłodnicę hmnnn. Myśle że to jest tak, jesli miałeś gdzieś minimalny wyciek wczesniej (np. popękały luty) to kamień go uszczelnił. Jeśli jeżdziłeś 20 lat na wodzie to chłodnica i tak już pewnie ładnie zakamieniona. Nie radzę dosypywać kretów. A w kwestii zamiany wody...
Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
Sterownik to zaawansowana elektronika i nie jest wodoszczelny, obudowa nie nadaje się do ciągnika, sam czujnik skrętu który siedzi na wałku też nie jest wodoszczelny i jak napcha się tam syfu to zwyczajnie odmówi współpracy, samo wspomaganie działa na zasadzie skrętnego wałka o średnicy ok 9mm, wałek ten widać od dołu kolumny osadzony jest w jej osi,...
To chyba jakieś jaja są. Skoro tak dziadek mierzy, to ma nadmiar. Należy albo oleju troszkę ubrać strzykawą dla krówek i rurką, albo mieć nadzieję że silnik to przełknie i że do tej pory nie wyciśnie uszczelnień (jesli nic się dotąd nie stało)! Zobacz tylne uszczelnienie wału w tym silniku i odmę - co i którędy wyciśnie? CO najwyżej pokapie troszkę....
racja lepiej próbować uszczelnić Ale za pomocą lutowania, a nie przez dodawanie "cudownych" środków, które tylko pogarszają oddawanie ciepła podobnie jak kamień kotłowy. tak Grzegorz tyle że te silniki mają tendencje do niedogrzewania więc o przegrzanie się niema sie co martwić. Mój c 4011 zalany jest wodą więc napewno ma kamień kotłowy i w orce pługiem...
Cóż - odnosząc się do wypowiedzi które tu padły, to nie jest to ani jakaś supernowoczesna jednostka (jak się orientuję, ośmiozaworowiec z jednym wałkiem rozrządu, ulepszona wersja jednostki z E36), ani też toporny silnik od Ursusa, który latami będzie pracował przy 1/4 nominalnego ciśnienia smarowania i operator nawet nie zauważy. Reasumując - wymagań...
uszczelnienie silnika uszczelnienie silnika benzynowego ursus remont silnika
delphi skaner znaleźć alternator przesunięte kolory projektor
filtr weglowy uszkodzony licznik wymiana eeprom
Philips 49PUS8303 – trzask, brak reakcji po USB z PC, orientacyjny koszt naprawy Radio lampowe Menuet – brak dźwięku na AM, cichy UKF, czyszczenie przełącznika, wymiana lamp