Jeżeli masz smykałkę do mechaniki i jakie takie warunki (garaż) to możesz zrobić to sam. Nic skomplikowanego. Zwrócić tylko uwagę na kolejność demontażu, żeby w odwrotnej kolejności po wymyciu (lub wymianie membran zmontować. Po założeniu do instalacji ustawić śrubą ciśnienie gazu. Ja sobie ustawiłem na 1.6atm. To cała filozofia. Zestaw naprawczy możesz...
Ja nie musiałem sugerować specowi i z nim dyskutować, bo sam wyczyściłem reduktor. Może się kazać, że będzie potrzebny zestaw naprawczy, jak membrana(y, mogą być dwie) będą zesztywniałe, u mnie nie było takiej potrzeby. Przy czyszczeniu należy zwrócić szczególną uwagę na czystość otworu tulei pod trzpień i samego trzpienia jak i gniazda w którym chodzi...
dobrać odpowiednie nawiertki i podmienić stare gniazda wtryskiwaczy w kolektorze. NIe powinno byc z tym żadnych problemów. Dodano po 37 Mam wrażenie,że to falowanie które pojawia się na lpg może wynikać z jakiejś lewizny w kolektorze ssącym - TYLKO SKĄD ? Miałem już nadzieję, że to wtrysk ale wyniki pokazują, że pracują wszystkie równo./ śrubę reduktora...
Planuje samemu wyczyścić reduktor. Mam kilka pytań: 1) Rozumiem ze przed demontażem reduktora trzeba "zakręcić" gaz Czy wystarczy zdac sie na elektrozawór przy butli: http://obrazki.elektroda.net/58_12406644... Czy trzeba cos jeszcze zrobic? 2) czy po złozeniu ponownym reduktora trzeba zalac go płynem chłodzacym czy zamontowac na sucho? 3)...
Konkretna odpowiedz , tak spróbuję ustawić . Tylko chodzi mi o to ze może czujnik nie działa skoro podało wyższe ciśnienie . Bo instalacja wcześniej działała jak trzeba .
Dziś założyłem manometr i przy pierwszej próbie gdy powien się przełączyć na gaz ciśnienie wynosiło 2.3 bara Jak na wskazanie manometru to za wysoko. Do wskazania manometru trzeba dołożyć 1 bar - czyli ciśnienie wskazywane przez program diagnostyczny byłoby 3.3 bara. Nic innego nie pozostaje jak zainteresować się reduktorem. Jak duży przebieg reduktora,...
Witam, to jest moje gniazdo diagnostyczne w Chrysler Voyager 98r 2.4 instalacja Prins I (po wymianie reduktora i filtrów w zakładzie pan powiedział mi, że zapomniał sprawdzić czy ma takie interfejsy i teraz nic nie może ustawić a próbował z interfejsem 4 PIN może nie potrafił podłączyć) Dodano po 7 http://obrazki.elektroda.pl/4109242900_1...
Ja też mam taką instalacje przejechałem ok 600 km 140 km/h autostradą, zatankowałem do pełna i po jeżdzie już sie nie przełaczy, elektrozawory sprawne co moze byc?? pomóżcie , ew program do diagnostyki auta z niemiec galaxy 2,3 97 rok. Przy takim opisie, na odległość to tylko jasnowidz coś może zdziałać lub niektóre dochtory, ale mimo że nie jestem...
Ja bym założył BRC PLUG&DRIVE na 2 reduktorach BRC 1500 lub jednym BRC MAX (napewno obsłuży te 388KM) koszt takiej instalacji to max 5000zł masz 2 lata gwarancji bez limitów kilometrów i gwarancje w wiekszych miastach calej Polski. Wtryskiwacze BRC sa niezawodne a co najważniejsze odporne na zanieczyszczony gaz w Polsce. Jeśli chodzi o STAGa 300 mysle...
wydaje mi sie ze dobrze jest wpięty bo nagrzewa sie szybko i to w pierwszej kolejności, po odpaleniu sprawdzałem poszczególne elementy które sie pierwsze nagrzewają i właśnie pierwszy nagrzewa sie parownik, Ja nie twierdzę, że parownik jest źle wpięty, bo jak piszesz stało się to po regeneracji parownika, więc coś musiało się stać w trakcie jak parownik...
Wskazanie będzie działać, trzeba założyć normalny czujnik 0-90Ω, i przeprogramować centralkę, co do obrotów to jeżeli są niższe na gazie to radziłbym zajrzeć i skontrolować ustawienie instalacji, przy prawidłowym ustawieniu obroty powinny być takie same jak na benzynie.
Witam!! Z nieba mi spadliście z tym tematem. Właśnie zakładam sobie prinsa i potrzebuje program do niego żeby go ustawić. A orientujecie się gdzie można nabyć tanio zbiornik z wielozaworem? Pozdrawiam ;)
Wystarczy sprawdzić parownik 90% usterek w tych instalacjach. Wymienić membrany i rozwiercić na fi 3,3-3,4 otwór do popychacza regulującego ciśnienie. A wskazania to można ustawić na zbiorniku i zrobi to każdy gazownik.
Kolego na początek - opis jest nieprecyzyjny: Problem jest taki, że po pierwszym przełączeniu z PB na LPG auto gaśnie. Za chwilę zaczyna pracować bardzo nierówno, gaśnie, obroty szaleją. sam się uruchamia i pracuje na gazie czy na benzynie?, bo jeżeli na benzynie, a tak powinno być po uruchomieniu, to nie powinien szaleć tylko równo pracować. Reduktor...
Witam, jedyna słuszna instalacja do tego autka Prins VSI z Brązową listwą Keihin, ewentualnie Vialle LPI, robiłem kilka takich autek, począwszy od chipowanych ze 180KM na 210KM lub 230KM, po oryginalne 225KM chipowane na 250KM, pierwsze z nich mają już po 100 tyś km na gazie zrobione i jakoś żadnemu się tłoki nie potopiły, ani zawory nie powypalały....
W czasie jazdy silnik przechodził na benzynę i instalacja gazowa piszczała. Błąd to: Fault310: Idle pressure outside range. Moc silnika to 180KM a co do koloru wtryskiwaczy to nie wiem jak to sprawdzić :( Z reduktora idzie wężyk który trójnikiem jest podpięty do kolektora oraz do czujnika ciśnienia. Hmmm nie wiem czy to jest istotne ale w tym czasie...
To żeby ciśnienie ustawić zgodnie ze sztuką, to trzeba mieć program diagnostyczny do danej instalacji (w tym przypadku do prins'a), a nie każdy gazownik go ma. Powiem jak ja to zrobiłem nie mając programu. Dużo wcześniej, aby obserwować jak się zmienia ciśnienie gazu w instalacji, zamontowałem sobie manometr na przewodzie gazowym po reduktorze, więc...
Ja bym się martwił bardziej tym, żeby wybrać właściwy warsztat, który by tą instalacje starannie zamontował i umiał ją ustawić. Co do instalacji dla mnie ważne jest aby wszystkie elementy były z jednej stajni (dobrane przez producenta instalacji i oprogramowania), osobiście polecam instalację Prins.
Moze I 2 bary ale z tego co widziałem jak mechanik regulowal na początku to jak ustawił 2.2 to mówił ze jest idealnie . Ok mam już manometr , tylko brakuje mi trojnik a żeby się wpiąć w instalację
Opis jest w plikach programu. Na innym forum Gimak bardzo pomógł. Sprawa rozwiązana instalacja ustawiona. Działa o niebo lepiej niż na początku. Oby tak dalej. Temat uważam za rozwiązany. Dziękuję. Pozdrawiam.
Jeżeli obroty masz na 1000, to sterownik pewnie odczytuje "brudne" obroty, czyli sygnał jest czymś zakłócony, lub masz wpięty generator obrotów, możesz to sprawdzić wpisując w zakładce Sensors, parametr RPM_fac cyfrę 2,(teraz masz 13 lub 0) wtedy na obrotomierzu w programie pojawią się rzeczywiste odczyty sterownika, zasadniczo wyłączenie tej nie ma...
Obecnie przełącza na LPG bez problemu i to dosyć szybko. Czyli sterownik widzi temperaturę, tylko nie wiadomo skąd ją bierze. Jeżeli nie ma czujnika na reduktorze i wężach wodnych, to prawdopodobnie bierze ją z czujnika temperatury silnika, a nie z czujnika na listwie. Czujnik na listwie wtryskiwaczy mierzy temperaturę gazu (faza lotna) i być może...
Jeżeli w momencie przełączenia na gaz, na manometrze nie ma skoków ciśnienia, to bez podglądu w programie diagnostycznym trudno będzie postawić jednoznaczną diagnozę. Może prins ma jeszcze mapy ustawione pod zepsute wtryski i trzeba odłączyć akumulator albo pojeździć na benzynie żeby dostał nowe ustawienia. Prins nie ma żadnych map. Niesprawne wtryskiwacze...
A nie jest przypadkiem tak że Prins dawkuje paliwo na podstawie czasu wtrysku z kompa benzynowego i ciśnienia gazu na listwie (filtrze fazy lotnej) a pozostałe na podstawie własnej mapy ustawionej przez gazownika? Czy w tej sytuacji komp gazowy steruje tez wyprzedzeniem zapłonu czy tylko czasem wtrysku?
Kolego, jeżeli problem jest taki jak w przywołanym temacie, to jest wina złej pracy reduktora. Ale w tym wypadku nie trzeba zaraz wymieniać reduktora, tylko zwyczajne rozebrać i dokładnie wyczyścić. Być może jak reduktor ma już duży staż i będą stwardniałe membrany to trzeba się zaopatrzyć w odpowiedni zestaw naprawczy (allegro), i powymieniać to co...
Interfejs od 3 lat jest dostępny na allegro, co do softu trzeba kod i będzie działać. Regulacja jest dość ciężka ale soft ma parę fajnych ukrytych opcji. Problemem instalacji w naszym kraju jest zanieczyszczenie gazu i zacinanie się regulacji ciśnienia w parowniku. Raz ustawiona dobrze instalacja nie wymaga żadnych korekt, jedynie ustawienia ciśnienia...
Podejrzewam, że sekwencyjny wtrysk benzyny, plastikowy kolektor ssący - więc radziłbym instalację IV generacji (sekwencyjną) i raczej markową, nie składak. Jaką, to już Twój wybór - ważne, żeby była założona i ustawiona starannie, bo to później procentuje nie ma problemów) i później dostęp do kumatego serwisu. Ja eksploatuję dwie sekwencje OMVL i PRINS...
Witaj, wg mnie instalacja staga jest lepsza od kme, więc polecam staga. Jeśli chcesz mieć mało problemów z gazem to BRC albo Prins, tyle że tankowanie przy tych instalacjach tylko dobrego gazu. Jak założysz staga z reguktorem tomasetto alaska lub wzmocniony artic do tego dodasz listwy hana lub tansze ale tez dobre REGa to bedziesz zadowolony, najwazniejsze...
Kolego waljo , ja mam prinsa w corolli. Problem z którym się borykasz jest typowy dla nie domagań reduktora. Ja gdybym sobie nie zamontował na stałe manometru na gazie za reduktorem to też stale jeździłbym do gazownika. Na manometrze wszystko widać jak na łopacie. To jest wina braku swobodnego przemieszczania się trzpienia w prowadnicy i grzybka zaworu...
Nic skomplikowanego, tym bardziej, jak piszesz reduktor rozbierałeś. Po zamontowaniu reduktora z powrotem do instalacji, trzeba ustawić ciśnienie gazu jakie ma reduktor utrzymać (chyba, że śruba regulacyjna nie była ruszana, ale jest sprawdzenie). Jeżeli dotychczas (przed wystąpieniem w/w usterki) nie miałeś wątpliwości czy reduktor jest wydolny, to...
auto ma założoną instalację od 2006 Prins - kupiony w 2013 roku do tego czasu wymieniony reduktor w marcu. Auto zaczęło szarpać nie wchodziło na obroty przy dodaniu gazu bardzo wolno rozpędzał się i dławił (wymieniony został katalizator - rozsypany ) objawy ustapiły ale na PB na LPG dalej problem. A z jakiego powodu był wymieniany reduktor i na jaki?...
Ja bym wymienił, ewentualnie sklepał świece, miałem to samo w moim Pasku 2,8v6 inst Prins wywaliłem oryginalne świece zamontowałem jedno elektrodowe NGK i zmniejszyłem przerwę na 0,8mm i zrobiłem na tym 50 tys km bez nawet jednego szarpnięcia i sprzedałem auto, sam montuje instalacje gazowe i wielu klientów przyjeżdża do mnie z takimi problemami rozwiązanie...
a jak w VSI to pewnie kolega gimak podpowie. Nie za bardzo, bo z taką sytuacją się nie spotkałem w mojej instalacji, ale powiem jak ja bym tego byka brał za rogi. Pytanie czy chodzi o silnik wolnossący, bo z turbo nie mam żadnych praktycznych doświadczeń. Zadnych błędów. Komp pokazuje ze gaz jest ciagle w trybie "stand by". Z tego wnioskuję, że kolega...
"do powiedzenia odnosnie gazu maja posiadacze "traktorów" i aut tylko z PB" Akurat kolego dino777 użytkuje auta na lpg od 11lat i przechodziłem przez 2generacje (lovato), 3generacje (necam), a obecnie od 6 lat prins w audi, ktore samemu dostrajalem żeby byla ustawiona jak najlepiej bo jak mi fachowcy ustawili to korekty dlugie miałem ok -7.8 . Jak zrobiliście...
Witam. Mój samochód to VW BORA 99r. 1.6 sr 101km. Instalacja prins vsi 2, niebieskie wtryski. Przez 3 lata nie miałem nic zmieniane programie prinsa. Od ok. roku jest problem z przejściem z pb na lpg na zimnym silniku na postoju lub przy dojeździe do skrzyżowaniu kiedy akurat chce przejść na gaz. Na ciepłym silniku jest okey. Co roku robiona regeneracja...
Witam Jak w temacie mam problem z instalacją☻. Po regeneracji reduktora chciałbym ponownie ustawić wszystko od początku. Piszę z prośbą do forumowiczów, żeby ktoś udostępnił parametry bazowe instalacji Prins dla silnika 2.6 V6 ABC. Silniki były montowane w Audi 100, Audi 80, Audi A4. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Po podłączeniu odbII program pokazał ciśnienie 35 kPa, czyli 0,35 bara, co potwierdzałoby teorię o różnicy wynikającej z podciśnienia w kolektorze ssącym. Nadal jednak nie jestem do tego przekonany. Po pierwsze ta instalacja nie jest podłączona do kolektora ssącego (nie licząc wtryskiwaczy). Wcześniej zawsze ustawiałem tak, że na komputerze było w ok...
Mam Prinsa już prawie 18 lat. Ostatnio mało jeździłem i w czasie postoju odpinałem spod napięcia instalację i u mnie też ostatnio coś podobnego się dzieje. Czasem po włączeniu zapłonu też na przełączniku nie świeci się dioda systemowa (pomarańczowa) w prawym dolnym rogu, ale instalacja funkcjonuje poprawnie. Jak przełącznik jest ustawiony na pracę na...
Nie tylko powroty na benzynę mogą być objawami niedostosowania wydajności cieplnej czy ciśnieniowej, zapalanie kontrolki CHEK ENGINE, szarpanie przy dużych obciążeniach itd. Kolega v88 trochę się zapędził, nawet instalacje Prins czy Landi Renzo mogą przesterować mapę benzynową jeżeli są nieodpowiednio skalibrowane, duży plus tych instalacji to bardzo...
Zastanawiałem się nad tym czy jeszcze wypowiadać się na ten temat, ale.. Instalację gazową guzik obchodzi kto jej gaz podrzuca, źródło ma mieć odpowiednie parametry i koniec. Więc nie jest istotne dla instalacji jakiej marki jest reduktor, ważne aby przy maksymalnym poborze gazu i przy szybkich, dużych zmianach poboru gazu był wstanie utrzymać zadane...
Witam ponownie, Kupiłem nowy komputer,,i mechanik od lpg schował go do filtra powietrza,,tam będzie mu chłodniej ,,,,ale problem z zapalaniem kontrolek na przełączniku występuje nadal nie jest to taki sam objaw (tak mi się wydaje) bo przed wymianą komputera na przełączniku świeciło się praktycznie non-stop kontorlki od lpg i benzyny ,a przy dojeżdżaniu...
Łukasz 1 jeszcze nie dostałem tych cewek, ale nie wiem co chciałeś osiągnąć stwierdzeniem toyota nie nadaje się do gazu? W tym samochodzie jest zamontowany gaz PRINS, nie wiem czy rozumiesz zasadę działania takiej instalacji, bo nie jest to konwencjonalne - typowe rozwiązanie instalacji. Ta instalacja została zamontowana jeszcze przed sprzedażą w salonie...
Ja eksploatuję dwie instalacje "sekwencyjne" w megance OMVL i w coroli PRINS. Na gazie na pierwszej przejechane jest aktualnie ponad 70 tys. na drugiej ponad 62 tys. 1. Średnie spalanie gazu/100 na w/w dystansach to: meganka 7.2 (6.2), corolla 7.9 (6.7) - w nawiasie podałem średnie spalanie benzyny przed założeniem gazu dla porównania. 2. Różnica w...
Wygląda na to, że silnik dokładnie taki sam jak w mojej corolli i u mnie od nowości siedzi Prins montowany w ASO Toyoty. Lubryfikacji u mnie nie ma i uważam ją za całkowicie zbędną. Co radzę zrobić przed montażem lub w trakcie montażu instalacji, to sprawdzenie jakie są luzy zaworowe i ich regulacja jeżeli luz na któryś zaworze zbliża się do min. Przy...
Do meganki nie potrzeba lubryfikacji te silniki maja trwale glowice moja ma 200 tys na gazie a w sumie 360 tys przebiegu i nie zuzywa nic oleju Dobrze te silniki wspolpracuja nawet na valtekach zwyklych czerwonych szybkie wtryski sa lepsze ale to nie silnik full group by to bylo wymogiem do dobrej pracy dobra konfiguracja do tego auta to: Stag /Kme...
Czy mogło zmienić się ciśnienie w reduktorze i czy to może mieć wpływ na spalanie? Moim zdaniem nie. Z moich obserwacji mojej instalacji, zmiana ciśnienia spowoduje tylko zmianę parametru LPG_cor i na spalanie gazu nie ma wpływu. Ja rozebrałem reduktor na czynniki pierwsze i po złożeniu przy pomocy manometru ustawiłem ciśnienie takie jakie było przed...
To te twoje wtryski chyba od neolitu nie widziały benzyny w sobie? I w ogóle dziwi mnie że mając LPG chociaż rano nie odpala się na benzynie. Nie oryginalne Toyoty, a Prins'a od razu na gazie niestety ale nie da się uruchomić. Ale benzynę na ciepłym silniku, rzeczywiście krótko widziały, bo tylko przez 0.5 sek, tak to zostało ustawione przy montażu...
Kolego n.lakomiec , ja mam corollę 1.4 vvti 71kW i takie mam ustawienia Prinsa (podane niżej) i instalacja chodzi dobrze. Te parametry jak sprawdzałem to są takie jakie zaleca Prins. Porównaj te parametry z moimi i jeżeli twój samochód ma silnik o podobnych parametrach to spróbuj jakby chodził na moich. Parametr 16 - TSO_warm przestawiłem na 200 dla...
Widzę po postach, że się orientujesz w temacie Prinsa Jeżeli czytałeś moje posty, to powinieneś w nich wyczytać, że nie jestem instalatorem instalacji gazowych, a jedynie użytkownikiem (zadowolonym) tej instalacji. Moja wiedza na temat tej instalacji to ogólnie dostępny opis zasady działania Prinsa, lektura forum i własne wnioski wyciągnięte z lektury...
Byłem u dwóch mechaników, którzy mają inne diagnozy. Obaj podłączyli pod komputer była przejażdżka, byli świadkami tego problemu. Dla ścisłości - to byli mechanicy czy gazownicy, i byli świadkami, mieli wtedy podpięte komputery i widzieli zachowanie się instalacji w momencie wystąpienia tego problemu? Mam Prinsa od 11 lat i chyba mogę powiedzieć, że...
ustawić prins prins instalacja instalacja prins
silnik pralka arcelik rozebrać stacyjka przesterowany pioneer
pilot uniwersalny grundig przyłącze podziemne
Valtra 6850 - brak zasilania wyświetlacza licznika Kod błędu F134 w piekarniku Electrolux - przyczyny i naprawa