okazało się że zapomniałem włożyć ślizg który powinien być w górnej pokrywie zaworów i stąd metaliczny dźwięk... Teraz najgłośniejszy dźwięk dochodzi równomiernie nad głowicą i klekocze jak stary zimny diesel ..... mam nadzieję że to wtryski które chyba potrzebują czasu na wyregulowanie dawki paliwa - miałem tylko 3 minuty dziś żeby sprawdzić jak działa...
Witam! Mam problem z przywiezioną kosiarką z angli, wyjete z niej były popychacze i teraz nie wiem jak je ustawić!! bardzo prosze o pomoc!!! mam też problem z częściami, nie moge ich nigdzie dokupić!! więc jesli zna ktoś dobry serwis to prosze o namiary Pozdrawiam
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
No chyba ze zamieniles walki No właśnie jeśli chodzi o wałki to ja ich pomylić nie mogłem chyba, że ci co mi głowice skladali bo odrazu założyli mi wałki i popychacze. Ja generalnie tylko wyjąłem je do przykręcenia głowicy ale nie mogłem pomylić bo tylko na chwilę zdjąłem i zaraz założyłem.. Dodano po 2 Wałek ssący posiada występ z którego zczytuje...
Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy popychacze nie są utopione a pewnie są na skutek kolizji .
Witam, kupiłem starą Astrę z 2001 roku aby jeździć do uruchomienia mojego Peugeot'a. Ponieważ strasznie grzechotał, wymieniłem popychacze, olej i filtr. Pomogło sporo, ale chyba lekko przestawiłem koło impulsowe położenia wałka rozrządu. Rozrząd ustawiałem bez przyrządów, jedynie zablokowałem wałki płaskownikiem 5 mm i spiąłem łańcuch z kołami opaskami.W...
dzien dobry, poszukuje informacji nt rozrzadu w nissanie terrano 2.4 12 v, czy tam wystepuja hydrauliczne popychacze , czy okresowo nalezy ustawiac luz zaworowy?auto pochodzi z 1998 roku, niestety nigdzie nie moge znalezc danych dotyczacych tego pojazdu.dziekuje za pomoc
Witam,mały rusek nie ma uszczelki pomiędzy garnkiem a głowicą to po pierwsze po drugie sprawdź gumowe uszczelnienia osłon(rurek) popychaczy.
miałem podejrzenie o to że gdy pompka wyskoczyła przyblokowała wałek i przestawiło się na podkładce"diamentowej" W takich wypadkach pęka wałek lub popychacz. uważałem ze na rysunkach znak koła rozrządu który ma się zgadzać z płaszczyzną jest tylko poglądowy Ten znak masz na przy płaszczyźnie bliżej kolektora wydechowego czy bliżej kolektora ssącego?...
Kręć silnikiem aż na pierwszym bedzie mijanka a potem obróć wałem o 360 stopni Nic mu to nie da, on nie rozróżnia zaworu ssącego od wydechowego i nie wie nawet kiedy te zawory mają się otwierać dlatego ustawia to na pałę, w połowach suwu dlatego ma kolizje. maksymalnie ściągnięte sprężyny, nawet jak powieksze ten luz Bo źle to ustawiasz, wstyd by mi...
To masz na grafikach u góry gdzie je włożyć i jak zablokować. Popuścić też dźwigienki zaworowe żeby nie posiać lasek popychaczy jak będziesz kręcił silnikiem do ustawienia.
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Chodzi mi o to, że przy opuszczaniu ciężaru przy ruchach liny (np. 5 tony wcześniej) zaczynają zał. i wył. mikro-styki, co oczywiście powoduje odcięcie powietrze na elektrozaworach a co za tym idzie bujanie się ciężaru. Teraz nie wiem czy przyczyna tkwi w luzach na „WAYLLE” czy w ustawieniu popychaczy (pręty na, zewnątrz) bo je dorabiałem....
czesc. umnie tez dramat. ale po kolei. juz po tescie sprezania i wymianie świec. ale po kolei: Gdy bylem niedawano w ASO to testy fizyczne pokazaly ze komprecja jest dobra a dwa cylindry mają ciutke mniej. Dziś mechanik mi sprawdzal kompresję ale nie klasycznie przez krecenie rozrusznikiem a na zatrzymanym silniku, czyli ustawil tlok tak ze byl jak...
Witam kolege Alfiste ,nie do pozazdroszczenia sytuacja mialem podobna w cytroenie AX disel pekl walek na trzy czesci 6 zaworow i wiele wiecej.Ale nie oto chodzi zeby Cie straszyc .Wszyscy maja racje ale regolacja rozrzadu w Alfie 16v nie jest prosta .Przestawienie o 1 zabek i brak mocy .Zeby dobze ustawic potrzeba 2 blokady i czujnik GMP .Nalezy sprawdzic...
Golf 2 miał hydrauliczny popychacz. Opisz dokładnie problem, bo może to nie jest problem zaworów.
Własnie te dwa nieprawidłowe zdjecia są do usuniencia przez Moderatora z pojedynczym kołem zebatym wałka ssącego co są żle ustawione możesz je usunąć bo wklejałem pozostałe i te tez poszły a nie chce żeby wprowadzały kogoś w błąd Dodano po 11 Na niskich biegach i tych posrednich ,2,3,4 po mieście nie jest tak żle ale na 5 gdzieś na trasie w czasie wyprzedzania...
witam poszukuje danych dotyczących rozrządu w audi a8 4.0tdi 2004r jak prawidłowo ustawić rozrząd? silnik głośno stukał szczególnie na zimno kilka sekund po uruchomieniu rozebrałem do popychaczy okazało się że dżwigienki są popękane na szesciu zaworach zdiołem lewą głowice niestety 6 zaworów złom głowica do remontu prawa jest ok dżwigienki cale w tym...
Próbowałeś wyjąć te ośki z pokrywy, na przykład, podgrzewając ją. Przecież, w fabryce, jakoś ten rozrząd ustawili. Możesz założyć kółko i resztę na ośki w pokrywie, i złożyć uważając aby kółko się nie przykręciło, pręty popychaczy włożysz przez głowicę, po odkręceniu koników.
Witam, nie jestem specjalistą od mechaniki samochodowej dlatego zwracam się do forumowiczów o pomoc. Jestem od ok roku posiadaczem Skody Fabii 1.4 16V z silnikiem BKY-1.4 16V 75KM. Fabia jednak zaczęła sprawiać kłopoty - konieczny był remont głowicy i wymiana UPG, a teraz ciężko odpala po nocy na dworze - są dwa suche obroty i dopiero silnik zaskakuje,...
Opiszę wszystko od początku: Wymieniłem u mechanika cylinder i głowicę na 72 ccm i po około 20 km jazdy zaczeło coś stukać. Najpierw nie wiedziałem o co chodzi ale potem rozkminiłem że to zawór stuka wiec go podciągnąłem i jeździłem dalej. Po zrobieniu około 300km zauważyłem że dolny popychacz zaworów uległ zniszczeniu więc zamówiłem nową głowicę. Po...
Zapytaj mechanika w jaki sposób wyregulował luz wstępny. I tu mamy odpowiedz kolega wie co mówi. Zdejmujesz zakładasz a czy ustawil tamten magik luz wstępny masakra ale Ci pomógł ten mechanik
Witam Mam mały problem i poszukuje osoby która mogłaby mi doradzić. Wymieniałem silnik w astrze 2.0dti, oczywiście sam słupek. Podczas zakładania pompy, ponieważ już kiedyś miałem taką wymianę posiadam blokady, blokowałem wszystko blokadami zgodnie z opisami i schematami. Po założeniu wszystkiego zauważyłem jedną niepokojącą rzecz. Kiedyś kiedy robiłem...
Mam problem z kosiarką Solo 582, którą napędza silnik B&S 55. Kosiarkę użytkuję już 10 lat bezawaryjnie. Gdy silnik się rozgrzeje trudno jest później ją zapalić. W internecie wyczytałem, że powodem tego może być zbyt mały lub brak luzu zaworowego. Po odkręceniu pokrywy od zaworów widać tylko popychacze i zawory wraz ze sprężynami. Nie ma tam żadnej...
Przez pomyłkę podałem typ silnika F3I 1011F a powinno być F3L 1011F. Ponieważ mamy dwie maszyny z tego typu silnikami, tylko że ta druga jest bez literki F. Ale na obydwóch jest podany kąt 14 stopni. Ponieważ na pasku rozrządu wycięło kilka zębów (pewnie ze starości) , a ten silnik jest kolizyjny to powyginało laski popychaczy, dlatego trzeba było robić...
Jeżli w aucie typu fiat brava 1.6 16v zrywa się pasek rozrządu to na 99 jak nie na 100% uszkodzone zostają zawory. Do ustawienia rozrządu potrzebny jest przyrząd,można tak jak napisał Cobra ale nigdy nie ustawisz idealnie. P.S.jak będziesz demontował głowice radze obejrzeć krzywki wałków rozrządu jak i popychacze zaworowe(kolejna wada fiata).
Nie robiłem nic przy tym silniku więc moja wiedza marna . Nie mam także czasu na analizy. Nasuwa się jednak taki trochę naiwny pomysł, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony względem wałków rozrządu. Chodzi o przesuniecie o 360 stopni . czyli pytanie o położenie tłoków w odpowiednich cylindrach. A ponieważ zapewne funkcjonuje tam wykrywacz kolejności...
Witam drogich kolegów, mam problem ze swoją bravką (silnik to 1.6 16v), a więc opisuję całą historię kolektor ssący zassał śrubkę ,która urwała się w przepustnicy, śrubka trafiła do 1 cylindra od strony lewej, wiec zdjąłem głowice okazało sie ze wbiła sie w jeden zawór wydechowy , głowice oddałem do regeneracji wymienili mi zawór , splanowali i sprawdzili...
Obrazowo to opisując: musisz tak wycelować by zawór wydechowy poszedł maksymalnie w dół i ino co nie wraca (by krzywka najwyższym swym punktem podpierała popychacz). Chodzi o to że gdy zawór wydechowy na pierwszym cyl. pójdzie maksymalnie w dół (jest całkowicie otwaty) na zaworze ssącym na 3 cyl musi być to 0,10 i wydechowym na 4 cyl - 0,25mm, czyli...
Jak ustawiałeś te zawory. To jest objaw złego wstawienia zaworu. Mianowicie teoria jest taka (odkręcasz wszystkie śruby regulacyjne zaworów do końca, kręcisz silnikiem aż do napełnienia się popychaczy olejem tz aż nie pokaże się olej na górze głowicy, następnie ustawiasz poszczególne zawory które nie są w pracy (nie wciśnięte), dokręcasz śruby aż do...
Witam. Utrata mocy wystąpiła nagle - czy w długim okresie czasu ?. Jeżeli to popychacze, musiało by to trwać raczej bardzo długo. Ja bym sugerował sprawdzenie ustawienia rozrządu. Czy nikt przy nim nie dłubał? Jeżeli jest tam pasek, to czy nie jest luźny, czy nie "przeskoczył" o parę zębów? Pozdrawiam
Witam. Mam problem z ustawieniem rozrządu w tym silniku. Robię tak: 1 tłok w GMP (za pomocą suwmiarki w pierwszym cylindrze), wałek rozrządu ustawiony tak, żeby pierwsze zawory były zamknięte i blokada na końcu wałka. No i silnikiem idzie zrobić max pół obrotu w jedną lub drugą stronę. Po rozpięciu rozrządu i obracaniu wału korbowego delikatnie, aż...
Silnik o pojemności 500cc i mocy 15,5km. W tym silniku jedna laska popychacza jest stalowa a druga aluminiowa. Czy kojarzy ktoś która ma być na ssącym a która na wydechowym oraz jakie luzy powinienem ustawić?
Jeżeli odpala i pracuje na wszystkie cylindry to źle ustawiona pompa , ustawienie na czujnik zegarowy rozwieje twoje wątpliwości .Dla pewności zmierz ciśnienie sprężania Dwa dni temu zjechał taki u mnie z warsztatu , po wkręconym pasku wielorowkowym .Standardowo głowica do zrzucenia , ślady zaworów na tłokach więc głowica do szlifierza,okazało się że...
Tłok w górnym martwym punkcie danego cylindra(początek fazy pracy zgodnie z kierunkiem obrotu wału korbowego danego silnika) -- krzywki na wałku rozrządu ssąca i wydechowa równomiernie ustawione do danego cylindra , tzn.wierzchołki krzywek równo oddalone od miejsca bicia w:szklanki ,popychacze ,samo regulatory , dźwigienki itp.(odległość wierzchołków...
Dodano po 16 Złóż to do kupy , wycofaj każdą śrubę regulacyjną na dżwigienkach o więcej niż dwa obroty (dlaczego będzie póżniej ) Odpal motor Nie pomieszałeś czegoś? Chyba chodzi o to żeby po włożeniu popychaczy ustawić luzu "zero" dla każdego cylindra "na mijance" i wtedy wkręcić śrubę regulacyjną o dwa obroty po czym odczekać min 30min i uruchomić...
Wracam do tematy po paru dniach. Po (testach) okazuje się ze wymiana nastawnika biegu jałowego z nowego na stary załatwiła problem w taki sposób ze poprostu on nie działa. Obroty po odpaleniu przez jakieś 1-2 min są 500 obr/min aż trzesie samochodem, gdy się trochę rozgrzeje jest ok. Wiem ze na forum są różne tematy o schemacie tego nastawnika ale chyba...
Witam. Mam problem z ustawieniem kata wtrysku w silniku s301d, próby ustawienia schodzą prawie w połowie pomiędzy GMP a pt2000 i to już jest najniżej ale popychacz jest wykręcony prawie na maska i zachodzi możliwość urwania pompy. Sprawdziłem rozrząd jest pomiędzy literkami s mały tryb, os wału od strony koła zamachowego wcięcie klina pionowo z przodu...
moj mail to jaran82(at)o2.pl. Glownie moje pytanie w tym momencie mialo dotyczyc jak sciagnac walek rozrzadu z glowicy (Głowice mam juz wyciagnieta z silnika)?? jak sciagnac popychacze? czy ustawianie zaworow sie nie przestawi? czy na cos trzeba zwrocic uwage zeby potem zlozyc to tak samo?
nie trzeba miski demontowac ani pompy olejeowej przekrecajac go normalniewysuniesz. Walek ma z czola 5 otworow 4 na sruby i 1 dodatkowa ta wlasnie dodatkowa ustawic na godz 2 lib tak 1:30 no i potem zgrac znaki. A wal musi byc tak ze klin bedzie na godz 9 i nie sjest to obojetne bo 1 obrot walka to 2 obroty walu korbowego.
Jak są laski popychaczy to szkody raczej wielkiej nie ma jak w przypadku poldka. Swój samochód naprawia się najgorzej :)
Witam prosze o pomoc. Pasek rozrzadu został wymieniony ale zle ustawione koło od wału korbowego i silnik nie zapalił a do tego urwał popychacze "pieski" czy trzeba zdejmowac tez głowice czy wystarcvzy je wymienic?
Właśnie rozrząd to poprawiałem sam po mechaniku! Ustawił niby po jakichś znakach a samochód ledwo co jechał i na obroty się nie wkręcał . Na dolnym kole ustawił dobrze znaki a na górnym na głowicy jakąś kropkę znalazł i ustawił do niej. I było o jeden ząbek przestawione. Silnik sam przekładałem w tym autku nie miałem żadnych problemów wszystko w nim...
Witam mam pytanie odnośnie rozrządu w moim Mondeo. A wiec padła mi uszczelka pod głowica i bylo konieczne jej wymontowanie oraz odkrecenie wałkow razrzadu i niestety nie bylo zaznaczone jak szly wałki i teraz moje pytanie jak ustawie pierwszy cylinder w GMP to walek ma zaczynac cykl zasysania czyli krzywki walka dolotowego beda przy samych popychaczach...
Uzyj do tego szczelinomierza. Do regulacji sa tam srubki z kontra ( miedzy sprezynami a popychaczami). Odkrecasz kontre, odkrecasz srubke ( ale tylko troche), wkladasz pomiedzy odpowiedni szczelinomierz dokrecasz srubke z umiarem az nie bedzie luzu, pozniej kontre. Wyjmij szczelinomierz.
Witam, w mojej ibizie 2001r. 1.9 SDI AGP stanął popychacz zaworu i roztrzaskał mi głowicę. zakupliłem używaną dałem do regeneracji itd.... mam teraz problem bo do końca nie wiem jak spiąć rozrząd a mianowice: wał korbowy na znak na kole zamachowym, wałek rozrządu w płaszczyźnie z głowicą, a co z pompą wtyskową ??? nie mogę zlokalizować w pompie otworu...
oki po świętach tak zrobię choć ciekawi mnie to ze podali luz montażowy pan M.pisze że po odpaleniu zimnego silnika po nocy zawory klepią przez ok 15s po czym milkną czyli musi być jakiś luz i jak sprawdzić te popychacze hydrauliczne czy tłoczki pracują bez ich wyciągania
To jest wałek rozrządu do silnika Tecumseh, jest tego pełno na Allegro. Przy zakupie, musisz zwrócić uwagę na to czy jest z takiego samego silnika. Chodzi o to czy tłumik jest na dole czy u góry, patrząc z boku silnika. Jest to ważne, ponieważ wałki różnią się położeniem krzywek. Ustawienie rozrządu, w tym silniku, było już parokrotnie opisywane na...
No nie wiem czy takie dożywotnie :) od naciągających się łańcuchów przez padający napinacz i na padających popychaczach jeden z nielicznych nieudanych motorów bmw. Ktoś grzebał przede mną i złamał łapkę z valvetronic-a są 4 rozmiary i nawet w bmw nie mogą określić który to. Nie wierze że ktoś nie ma serwisowej wersji tej blokady dziwne jest to bardzo....
Z innego Twojego tematu wiemy, że wałki i resztę założyłeś nowe. Ja podejrzewam, że przed zamontowaniem nie wycisnąłeś oleju z popychaczy i teraz nie domykają się zawory. Odpal silnik i daj mu trochę czasu, wszystko powinno się samo wyregulować.
Z tymi różnymi wartościami w mm w różnicy początku tłoczenia paliwa dla poszczególnych cylindrów to są żle wyrególowane śróbki na popychaczach tłoczków sekcji pompy wtryskowej .Dziękuje za pomoc temat uznaje za zamknięty pozdrawiam wszystkich.
...no właśnie, aż tak odważny by ustawiać rozrząd w TS-ie na mazaki, to ja nie jestem... dysponuję KTS-em i ten nic mi nie pokazał, a całą winą okazuje się przepływomierz... po podmiance od kumpla alfa zapi...la jak głupia - wartości na testerze te same, ale przepływka inna - o co chodzi?!!!!!!!!!
Witam.Może ma ktoś z szanownych kolegów jakieś dane na temat Dafa 105ki,interesowało by mnie ustawienie rozrządu i luzów zaworowych bo niestety czeka mnie wymiana popychaczy rolkowych.
Ciekawy jestem ile zapłaciłeś za regenerowaną pompę. A prawdziwa regeneracja to jest koszt samych części ok. 600zł///// 4sekcje po prawie 100zł to jest 400zł + zaworki wysokiego ciśnienia 40zł + jakieś sprężynki, tulejki, łożyska, popychacze, zimmeringi, zaworki w pompie podającej .... no i razem ok. 600zł wyjdzie, do tego ktoś musi tę pompę rozebrać,...
A czy czasem w konikach nie ma popychaczy hudraulicznych?
Możecie mi powiedzieć jakie są zawory w tym typie silnika i jaki powinien być luz między wałkiem a popychaczem, na pierwszym cylindrze jest słyszalne klekotanie i wizualnie widać większy luz niż na pozostałych może jest pęknięta płytka lub coś z hydrauliką?
Zawory w porządku klin na swoim miejscu.Dżwigienki wszystkie nowe.Może to być wina popychaczy? Jeżeli tak to jak je sprawdzić.Wał bez wałka rozrządu obraca się bez zarzutów czyli zawory powinny być OK.pomóżcie. POZRAWIAM.
A sprawdzałeś je na dobrze nagrzanym silniku gdy krzywka wałka rozrządu nie naciska na popychacz? Były twarde czy miękkie? Bo powinny być twarde, muszą "trzymać"a nie się uginać pod naciskiem palca. Może olej ma za niskie ciśnienie w układzie smarowania na gorącym silniku.
Jak w temacie audi AFB 2,5TDI po wymianie popychaczy ciężko zapala na zimnym. Rozrząd ustawiony na blokady. kąt wtrysku na Late jaest2. Jak juz zapali chodzi cichutko równo, Nie ma błędów. Co można w nim jeszcze przeoczyć skoro wał na blokadzie przecięcia w wałkach pokrywają się z krawędziami głowicy. Nie ma pęcherzyków powietrza w wężach.
Aha, a luz zaworowy mierzymy od trzonka popychacza do trzonka zaworu w ustawieniu tłoka w pozycji maksymalnej? I jakie te luzy?
Pozwolę sobie zabrać głos w sprawie tego nieszczęsnego przełącznika. Zacznę od interpretacji schematu, który kolega Daniel-ex zamieścił w swoim wpisie: Schemat zawiera diagram połączeń (tabelka), jak i ustawienie krzywek dla pozycji „0” – wszystko wyłączone. Diagram połączeń pokazuje, które zaciski są z sobą połączone, przy danej pozycji...
Na tej samej zasadzie zrobiłem ongiś przyrząd do ustawiania pomp wtryskowych. Od strony tłoka otwór o średnicy jakiegoś tam gwoździa który był popychaczem dla czujnika. Do polskich czujników pasuje gwint ze szprychy rowerowej.
Zależy...generalnie popychacze powinny dobić ciśnienia i powinny trzymać. Ale jeśli silnik nie popracuje to ciśnienia tez nie dobije. sprawdź czy wałki na mostkach się nie poluzowały... Jeszcze jedno - ogólnie jak zmieniałeś wytarte wałki to zmieniałeś olej? sprawdź ciśnienie oleju i jego jakość (jeśli podejrzewasz popychacze) przyjrzyj się filtrowi...
Przodem chodziło mi o całą przednią belkę. Sylikonu nie polecam. Kup sobie Dirco- zobaczysz jaka jest różnica. W tym problem- Polacy to ciężki naród idący z techniką do przodu, mający stare przekonania. Olej polecam Tursus troszkę lepszy niż Superol. Pod pokrywę zaworów idzie uszczelka korkowa, natomiast pod dekiel rozrządu idzie uszczelka z klingierytu....
A jaka cena byłaby zrobienia mi tego nie orientuje się nikt jak zakupię swoje popychacze. Czy w granicach 200 zł się zmieszczę
uszczelka taka sama (metalowa) wymieniłem uszczelkę hydro popychacze i olej
Sprawdź osiowość krzywek wałka rozrządu. Potrzebny będzie czujnik zegarowy (chyba najtańsze wyjście). Wkręć wałek w panewki bez popychaczy, dźwigienek czy co tam jest (nie wiem bo nie robiłem takiego) chodzi o to żeby się swobodnie obracał. Przy tej okazji może ręką wyczujesz czy nie jest podkrzywiony tzn ma się obracać jak wał korbowy tylko na głównych...
Temat do zamknięcia. Problem rozwiązany.... ja dupa i nie wycisnąłem popychaczy a za mało czasu minęło od przykręcenia wałka do momentu obrotu wałem. Żebym odczekał ze 30min pewnie by problemu nie było. Generalnie nigdy nie wyciskałem popychaczy, w ostatnim AFN dawałem nowe a w 1Z nie zdejmowałem wałka. Ale mam nauke na przyszłość. W tym silniku na...
Ile może się uginać po takim czasie postoju no i po kilku obrotach wałka bez odpalania? Zależy jak się wałek ustawi. Po 5 minutach pracy silnika i zdjęciu wałka pod palcem żaden nie powinien się uginać, tolerancja 0.20-0.30 mm.
nie wiem co to? sprzegło dzis bede rozbierał kupiłem nowe tarcze i popychacze zwróce uwage na te blachy co mówisz
Tak, to normalne, oby nie latały jak grzechotka, jak ściskasz palcami to powinny odbijać, to znaczy że nie ma w nich ciśnienia. W silniku,jak dostaną ciśnienia to się ustawią i stwardnieją.
Podkładkami pod popychacz (dwa wymiary 1,1 i 1,2) i podkładkami pod pompkę wtryskową.
To są same wałki i koła z impulsatorami. Brakuje jeszcze zestawu do walka i popychaczy valvetronic.
no Ok auto odpaliło tylko coś w nim tłukło, postanowiłem ściągnąć głowice. Po demontażu widze że na tłokach są "odciśnięte" wszystkie zawory ssące :( co dziwne według mnie jakby sie spotkały to którys zawór był by podgięty a tam wszystkie się ładnie zamykają i trzymają (były zalewane i trzymają) mało tego widzę że ktoś juz wsadził w tą głowice parę...
Wielkie dzięki zagtom. Generalnie z tym autem jest taki problem, że był wypalony zawór na 4 cylindrze. Przyczyną była chyba całkowicie rozleciane popychacze zaworowe(4 na 8 można palcami do końca scisnąć). W każdym razie, wymieniłem oczywiście wszystkie 8 na nowe z INA i jest z 2-3razy ciszej jednak minimalnie to jeszcze słychać. Olej nowy oczywiście...
Może. Ale za uboga mieszanka też... Sprawdź popychacz pompy
1/ zdjęcie po lewej To jest odśrodkowy regulator obrotów. Ten wystający biały cycek powinien przy składaniu przylegać do dźwigni regulatora (stalowy pręt zakończony "wiosłem" czyli taki rozklepany, zagięty pod kątem pręt, który przechodzi przez ściankę bloku silnika). Zazębienie z wałkiem jest dowolne - nie na żadne znaki. 2/ zdjęcie środkowe Te "zawory"...
Teraz odpiąłem klemę, żeby zresetować komputer ( nie wiem czy to był dobry pomysł) jak ostygnie to go odpalę może się ustawi silnik krokowy. Wróci do fabrycznych korekt, potem sobie ustawi.
Mam pytanie, czy szklanki(popychacze) mogą być przyczyną takich objawów jak problem z zapłonem (max przyspieszony) czy też spore spalanie ?
Witam kupiłem auto z nie sprawnym motorem... Wszystkie zawory były ciasne ssace i wydechowe, zabrałem się za regulacje zaworów... Po ustawieniu koła na znak "0" stopni wałki ustawiają się prawidłowo na 6 cylindrze mam mijanie się zaworów... Nie udało się ustawić zaworów z jasnej przyczyny okazało się se laski na kazdym jednym cylindrze są zwichrowane......
co do popychaczy to jeszcze Ci podpowiem, żebyś je wyjął i zrobił taki manewr, że wkładasz każdy po kolei w imadło i wyciskasz z nich olej :) w popychaczach siedzi stary olej i cięzko zdiagnozować ich stan bo są pełne, ale jeśli wyciśniesz z nich olej to będziesz w stanie sprawdzić który jest uszkodzony. Zepsuty: ugina sie pod palcem i nie wraca do...
A masz znak GMP na kole magnesowym ?, Zresztą ustawisz GMP tłoka bez problemu i wałek rozrządu tak aby obie krzywki (ich wzniosy) były symetryczne przeciwległe do popychaczy zaworów
Przyrządy są. Mnie interesuje czy jest jeden wałek czy dwa nad wtryskami -jeszcze nie rozkręcałem pokrywy silnika BKC. Ile śrub trzyma ten "wałek/może 2 wałki" i ich nr z etki? -Śruby muszę zakupić jakie? Dostałem taką odpowiedz: "3. śruby mocujące dźwigienki popychacza pompek – ... 038103714A 4 szt. 4. w instrukcji 12Nm + 270 stopni, ale nie...
Ja nie bardzo rozumiem co do tego mają kasatory, wyjąłeś wałek i włożyłeś i nagle popychacze się wydłużyły? Różne książki zalecają po wymianie popychaczy na nowe przez pół godziny nie odpalać samochodu, po tym czasie olej sam spłynie. Ale to przy nowych, a ty masz takie które już w tym silniku pracowały. Moim zdaniem najpierw powinieneś zmierzyć kompresję,...
Dzięki wielkie idę grzebać a spotkałeś się może z takim czymś ciągnik po pauzie odpalił i po przejechaniu 5 km pogięło laski popychaczy na pierwszym cylindrze?
Popychacze chydrauliczne powciskałeś przed montazem? Dodano po 1 No i tłoki sprawdzałeś czy nie pęknięte? Tłoki sprawdzone nie są pęknięte ani nie są opuszczone. Popychacze wyciskałem przed montażem.
Przeskoczył mi pasek rozrządu. Temat do zamknięcia Dodano po 57 Wystarczyło ustawić rozrząd, ale że był już stary to go wymieniłem
Dla laika najprościej to na początek tłoczenia. Odkręć rurki z pompy wtryskowej, te które idą na wtryskiwacze. Daj gazu i kręć ręcznie wałem. W momencie podania przez sekcję paliwa wiesz, że tłok jest chwilę przed GMP. Możesz ustawić zawory na tym cylindrze. Później znów krecisz wałem, aż poda z drugiego króćca. Regulujesz kolejny. Jak dla mnie nie...
No i dobrze, że nie rozebrałeś pół silnika... Silnik spalania wewnętrznego jest dosyć prosty, choć osprzęt może być skomplikowany. W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka...
W czym problem w ogóle, hałasują? Jeśli tak to w pierwszej kolejności ciśnienie oleju do sprawdzenia. Można też spróbować wymianę oleju z dobra płukanką. Przeważnie to filtr oleju wystarczy wymienić. Płukanka nic tam nie da, olej w popychaczach się nie wymienia - raz wtłoczony, zostaje tam na zawsze - a szczególnie zawarty w nim żużel.
Od jakiegoś czasu interesowałem się piaskowaniem. Jak do tej pory to chyba najprostsza metoda czyszczenia elementów przed malowaniem która da się zrealizować w domu. Wiadomo jak to na wiosce zawsze znajdzie się jakaś maszyna którą można by odnowić :) Piaskarkę zrobiłem sam głównie wykorzystując wskazówki kolegów z poniższego tematu: O ile piaskarkę...
No to dam Ci parę podpowiedzi. Ja nasączam taśmę czarnym tuszem do stępli metalowych już od kulku lat w swojej drukarce igiełkowej Mera D-100M. Po nasączeniu, całą taśmę dokładnie wycieram ściereczką przyciskając mocno z obu stron, by nie była za mocno nasączona - niebłyszczała. Jako oś użyłem wirnika ze szpulowca ZK120-145 jak i jego łożyskowanie....
Ten pomarańczowy kabel to jest antena. Po umieszczeniu odbiornika w modelu, musisz ten kabel wypuścić na zewnątrz modelu i poprowadzić go tak, by nie miał szans wkręcić się w śmigło. Najlepiej poprowadzić go w plastikowej rurce na koniec modelu, a reszta może swobodnie zwisać. Do odbiornika podłączasz serwa. Do kanałów 1, 2, 3, 4. To Esky, więc kolejność...
Spokojnie,tam nie poleci.To jest tylko sróbka ustawiająca popychacz.A on ma swój uszczelniacz i nie ma możliwości nic spieprzyć.
Brak podstawowej wiedzy na temat budowy i naprawy silników spalinowych. Zawory ustawia się w punkcie GMP pomiędzy suwem sprężania/pracy lub przy krzywce ustawionej naprzeciw dźwigni/popychacza zaworu - w zależności jak producent nakazuje. Ustawianie zaworów pomiędzy suwem wydechu/ssania jest niedopuszczalne z powodu tzw. współotwarcia zaworów.
Odnosnie utraty mocy w silniku powodem bylo zle ustawienie popychaczy (2)szt., nie trafialy pod klawisze, ustawilem ponownie i jest ok. Auto smiga. Pozdrawiam i zamykam temat.
Dziekuje za sugestie. Dla mnie to jest tak jakby do konca nie wracal "tłok" - ten zakończony uszczelką na końcu - czy perścieniem. Dziej się tak raz na tydzień więc raz na kikadziesiąt spuszczeń wody. Nacisnienie przycisku 6L rozwiązuje wtedy problem. NAciskanie 3L nie rozwiązuje. Gdyby ciagle sie lało to rzeczywiście stawiałbym na uszczelkę. Teraz...
Witam. Chciałbym zainstalować siłownik centralnego zamka klapy bagażnika do Ibizy 2003. Samochód w wersji stella z centralnym zamkiem dokładanym w serwisie w ramach promocji. Wymieniłem wkładkę zamka oraz zainstalowałem siłownik - oryginalny Seata, podłączyłem go do instalacji tylnych drzwi. I pojawił się problem - w momencie uruchamiania centralnego...
witam!! mysle ze rady odnosnie papki w.w powinne poskutkowac lecz jesli beda problemy to polecam bardzo dobrze przypatrzyc sie plastikowi ( nie pamietam dokładnie jak się poprawnie nazywa) znajduje się pomiędzy pompą paliwową a blokiem. zazwyczaj wymieniam wszystko najtajszym kosztem tzn czesci z odzysku innych maluszków i wiele razy byl zakladany "plastik"...
WITAM Ludzie pomocy!! kupiłem ciągniczek z silnikiem s320 do remontu, zrobiłem szlif wału, ale od początku miałem z nim problem a mianowicie z odpalaniem(na korbę nie pójdzie)paląc na kluczyk łapie dopiero 4/5 zakręcaniem koła zamachowego odpalił,słyszałem że może byc zle ustawione popychacze na zębatkach-proszę o pomoc jak to zrobić (nawet była złamana/skrzywiona...