W przypadku paska wieloklinowego nie trzeba niczego ustawiać, trzeba tylko najpierw zdjąć drugi pasek. Ustawia się "coś" tylko przy wymianie paska rozrządu.
Na kółku zębatym wału jest strzałka i ma być skierowana w dół w stronę nacięcia w plastikowej osłonie paska
a dlaczego chcesz ustawiać?
...nigdzie nie ma wzmianki o znakach na pasku contitecha . ... Bo w silnikach PSA rozrzad ustawia sie na kolki, nie na znaki.
W takich sytuacjach jak Twoja, staram się ustawiać tak, aby na nowym rozrządzie był delikatnie przyspieszony, bo po jakimś przebiegu, jak się pasek wyciągnie, rozrząd będzie dążył do zera. Ale u Ciebie rozrząd nie jest problemem, trzeba zrobić tak jak sugeruje Ociz.
siak się ustawia napinacz paska rozrządu ?
Ale jak to ustawiać bez paska rozrządu
Ok, ale w tym wypadku nie ustawiam rozrządu tylko chce go zablokować do wymiany paska
Ustawiasz, zakładasz pasek i jazda, to silnik bezkolizyjny. Nie prawda. Silnik kolizyjny.
Do tego silnika, nie potrzeba praktycznie żadnych blokad, tylko zwykłe wiertło lub śruba do zblokowania pompy, i płaskownik do (chyba 4mm grubości) do zblokowania wałka rozrządu. Są tacy co potrafią zrobić to za pomocą korektora, ale kto da Ci gwarancję że Ci się nie przestawi? Jeżeli pompa była do tej pory dobrze ustawiona to nie powinno być potrzeby...
Mimo to dalej nie rozumiem dlaczego znaki na pasku się nie pokrywają z tymi na kołach skoro można tak i tak ustawiać pokrywają się na 100% . Te znaki dają 200% pewnosci
Jest ustawiany zaplon
Jak ustawiałeś rozrząd to stary pasek był na znakach , czy przeskoczył.
Dzięki. Myślałem, że napinacz paska jest automatyczny a w tym trzeba ustawiać naprężenie paska.
pompa rotacyjna? Kto ustawiał rozrząd? Tam jest pasek ?
Ustawiasz wał korbowy na znak na deklu paska rozrządu. Rozdzielacz (palec) musi wtedy patrzec na przewód zapłonowy 1 cylindra, jeśli nie gra, to zamieniasz kolejnośc przewodów na kopułce, albo robisz jeden obrót wałem kobowym, aby znowu ustawic na znaki.
Pasek ten zmieniam nie pierwszy raz, ale tym razem zrobiłem na nim ponad 100 tyś. i dobrze, że pękł podczas zdejmowania, a nie podczas jazdy. Wcześniej zaznaczałem sobie pkt. i wg nich ustawiałem rozrząd, ale teraz pasek pęknął i wszystko się "przestawiło". Proszę o jakiś schemat :(
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Sa blokady na wałek rozrządu i na tłoki które ustawiasz na mijaniu , ale bez blokad też założysz
Witam. Wymieniam pasek rozrządu koła zablokowałem blokadami. Jak ustawić pompę wtryskową? Niektórzy piszą, że się nie ustawia a w autodacie piszą, że się ustawia? Czy ktoś z Was zmieniał pasek rozrządu?
Pierwszy cylinder ma być w górnym martwym punkcie i wtedy ustawiasz na znaki na równo.
a przy kręceniu wałem tak jak przy ustawianiu rozrządu nie widać żeby pasek się naciągał bądz luzował przed kołem wałka rozrządu, bądź przed wałem?
Tak to się ustawia, jakbyś się podją.
Witam, mam podobny problem z moim vw golfem III 1,6 mono. Uruchamia sie gorzej /trzeba troche pokręcic aby uruchomić, ale nie do przesady/, posiada strasznego muła, szczególnie kiedy na grodze redukuę na niżzy aby wyprzedzić, a tu klapa przesadny spadek mocy i jakby nawet hamował silnikiem. Pod góre na 3 biegu strasznie ryczy ale nie chce oddać mocy...
Podstawa nie jest strasznie droga wiec jak masz modzic z klejeniem to kup nowa bo szkoda czasu na lepieja . Mogłes odrazu migomatem naspawac i wykrecic bez problemu . Co do rozrządu nie bardzo go znaczyc w dowolnym ustawieniu bo po zdjeciu paska wałek albo pompa moze ci sie przestawic z tego co pamietam sa tam ładne znaki ustaw na nie we sobie zaznacz...
Nie radze stosować metod kolegi z linku. A tym bardziej nie radze kręcić żadnym kołem po ściągnięciu paska. Rozrząd ustawia się na znaki lub blokady przed demontażem paska. I po złożeniu wszystkiego kręci się najczęściej dwa obroty ręcznie w celu sprawdzenia czy wszystko jest ok. Dopiero teraz możesz zakręcić rozrusznikiem.
Witam! Kupiłem samochód z uszkodzonym silnikiem (pękł pasek rozrządu) czy posiada ktoś schemat ustawiania rozrządu????
No pewnie. Niedawno robiłem 1.9 TDI, w którym napinacz ustawia się na 4 mm, a po połowie przebiegu na zimno było 9 mm.
nie... blokada służy Tylko do zablokowania napinacza na czas dokonywania napraw w tym także wymiany paska rozrządu... natomiast w celu ustawiania napinacza paska rozrządu blokada musi zostać zdjęta... oczywiście można, a nawet jest zalecane wstępne naprężenie napinacza paska przed wyjęciem blokady; tak aby się napinacz zbyt mocno nie wysunął... ale...
Auto posiada pasek rozrządu.W załączeniu ilustracje jak wymieniać pasek rozrządu,co ile się go wymienia i gdzie są znaki do ustawiania rozrządu. Dodatkowo sposób zakładania paska klinowego i co on napędza.Andrzej
[url=http://replace-timing-belt.com/how-... [url=http://replace-timing-belt.com/how-...
Kzfr montuje się obojętnie nie ma żadnych znaków. ustawiasz na blokady walki napinasz pasek rozrządu i przykręcasz kzfr.
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Witam, potrzebuję zmienić rozrząd w iveco. Ma ktoś może instrukcję zmiany rozrządu, lub może opisać mi całą procedurę ?? Czy tu w tym silniku są także punkty na które trzeba ustawiać pasek czy trzeba coś zblokować ?
czy auto ma LPG? najpierw radze sprawdzić ustawianie paska rozrządu jeśli będzie OK to ustawiane aparatu zapłonowego Jeśli to wykluczymy to sprawdzamy zawór rozruchu zimnego silnika czy dostaje napięcie na chwile po włączeniu zapłonu i czy rozpyla w tym czasie paliwo taki niebieski zaworek na kolektorze ssącym podłączona niebieska kostka i przewód paliwowy....
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Możesz wymienić ale pasek będzie jeszcze raz ustawiany z walkami rozrządu.
I jak odpalił po pęknięciu paska? Każdy silnik ZS jest pozbawiony komory spalania w cylindrze więc zawory 100% dostały. Czy to 90KM czy 110KM 16V tak samo ma ustawiany rozrząd. A tak jak wyżej pisali, pompy CR nie trzeba ustawiać. A za chwilę będzie gadanie, że francuzy to zło bo pasek pękł... Pisząc 16V masz pewnie na myśli 1.6Hdi. Jeśli tak to rozrząd...
chciałbym wymienic sam pasek rozrządu jak są rozmieszczone są znaki według których ustawia się koła
Witam Koledzy Muszę uszczelnić pompę wtryskową, zamontować i potem ponownie założyć pasek rozrządu. Tylko jak potem założyć pasek na koła pasowe żeby go nie uszkodzić, diabelnie ciężko go naciągnąć. Kwestia ustawiania rozrządu jest mi dobrze znana. Dzięki za jakiekolwiek naprowadzenie.
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Witam. Dwie blokady wałków: -na wałku "ssącym" zamiast stopki panewki na drugim cylindrze -na wałku "wydechowym" zamiast stopki panewki na trzecim cylindrze -czujnik zegarowy zamiast świecy 1cyl lub znak na kole zamachowym od strony skrzyni. Jeśli juz to ustawisz, pasek zakładasz dowolnie (używany)pamietając tylko by zachować dotychczasowy kierunek...
Hejo mam problem z moją ibiza 6L 1.9 tdi 2006r po z planowaniu głowicy wymienili popycha że itp. Auto ma mula jak zimne jeszcze gorzej jak się nagrzeje robi się trochę lepiej co może być przyczyną z góry dziękuje AI: Sprawdzałeś może czy wyskakują jakieś błędy na komputerze po tej naprawie? Jeśli tak, to jakie? Nie ma błędów AI: Czy po planowaniu głowicy...
Wał ustawiasz na punkt- na kole zamachowym, wałek rozrządu blokadą z tyłu wałka, krzywki pierwszego cylindra do góry, pompa bolcem na godz "3". Zakładasz pasek tak, aby sruby regulacyjne pompy były po środku fasolek. To jest wstępne ustawienie. Ustawiasz potem pompę na zegar /z tyłu pompy/. Wstępne napięcie tłokorozdzielacza jak się nie mylę /a jak...
w tdi vw masz znaki na kole zamachowym'0' na pompie kołek i wałek rozrządu nacięcie z tyłu wałka tak ustawiasz napinacz ustawiasz na znak dokręcasz , koło na rozrządzie dokręcasz i gotowe,ewentualnie pod vaga i sprawdzenie kąta wtrysku co można doregulowac popuszczając pompę i regulując.
Ewidentnie jest źle ustawiony. Tutaj masz podobny przypadek. Dzięki za odpowiedź, ten filmik widziałem już wcześniej, nawet go skomentowałem ale nie doczekałem się odpowiedzi. Odpowie ktoś jeszcze na moje pytanie zadanie w pierwszy poście ?: Podpowiecie jak to dobrze ustawić ? Luzuję napinacz, ściągam pasek, kręcę wałkiem rozrządu w prawo (ustawiam...
Po 1 to wiesz wogóle jak ustawia sie rozrząd?
Ten rozrząd nie jest szczególnie trudny ,ustawia się go na znaki. Adres podeśle na PW. Pozdrawiam i powodzenia!
Witam...auto to citroen C3 1.2 puretech kod silnika HMR 2018r... Po wymianie paska rozrządu auto nie chce przyspieszać...i sypie błędami P0014 74 P003C 74 P0011 74 Rozrząd ustawiony na blokadach...elektrozawory faz rozrządu sprawdzone i wyczyszczone...zmieniony wariator dolotu...adaptacje faz rozrządu i wymiany paska zrobione diagboxem i dalej to samo...
lukas125 napinacz to on ma wymienić i ustawić tak żeby pasek był odpowiednio napięty, a moment wtrysku ustawia się po każdym demontażu.
to nie akumulator Dodano po 3 dodam, że miesiąc temu był wymieniany rozrząd u mechanika( pasek ,rolka paska napędowego, rozrząd komplet) oraz ustawiany był rozrząd pozdrowienia
normalnie jest sprężanie"" Sprawdziłeś to manometrem i jest dobre? jak teraz zapłon ustawić Wystarczy złożyć prawidłowo rozrząd i nic nie ustawiasz żadnego zapłonu, co za pomysł....
Pasek jest napinany pompą wody, należy ją popuścić, jest przykręcona do bloku silnika trzema śrubami (uważaj bo płyn się będzie lał), następnie należy ją przekręcić tylko nie pamiętam w którą stronę. Ustawiasz rozrząd na znaki, zakładasz pasek i napinasz pompą wody postępując odwrotnie jak napisałem wyżej.
Co to kolego jest kont? Kąt synchronizacji nie ustawiasz vcds'em a kołem zębatym na walku rozrządu. Kąt powinien wynosić 0 ale to nie jest reguła. Chwilowe skoki o 0,5 stopnia mogą być ale naciąg paska warto sprawdzić. Zrób logi 013 018 i 023
To po zdjęciu paska rozrządu nie należy ustawiać pływającego koła ? Jaka jest procedura wymiany ?
przed wymianą rozrządu na starym był pasek po środku koła zębatego a po wymianie kompletnego rozrządu wraz z pompą wody. Po odpaleniu samochodu pasek ustawia się cały czas w tym miejscu. Chodzi mi oto że wygląda to tak jakby pasek miał spaśc z dużego koła zębatego i z napinacza ale on cały czas się tak ustawia. Co może byc tego przyczyną?? Czy może...
Witam Jeśli wszystko dobrze ustawiłeś to musi być dobrze , zapłonu nie ustawiasz.
Po co chcesz blokować wał, tam rozrząd ustawia się na znaki
Nie do końca rozumiem - ustawiania luzów zaworowych czy ustawiania wałka rozrządu przy zmianie paska :?: :?: :?:
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Jak nie blokujesz góry to luzowanie koła rozrządu jest bez sensu. Dokładnie. Komplet blokad do tego silnika to parę złotych. Od biedy wałek można zablokować sówmiarką plus parę listków szczelinomierza, pompę prętem fi 6 (wiertłem nie polecam) wał blokować mniej istotne ale albo blokada albo klin między obudowę a zamach. Ale na temat. Pasek ustawi się...
blokady masz? czujnik napięcia paska masz? wał ustawiasz blokadą wkręcaną w blok przy kole zamachowym i nakładaną na koło zębate paska, wałek rozrządu ma kreskę, którą ustawiasz w okienku obudowy paska, pompa bez znaczenia, ale z tego co pamiętam w reanult ten silnik miał i na pompie znaczek i zgrał się ze znakiem na nowym pasku. na nowym pasku i tak...
Dla paska nie ma znaczenia kierunek pracy. Ale dla niektórych silników owszem. Chodzi o to, że są rozrządy gdzie przy ustawianiu odlicza się ilość ząbków lub ustawia na znaki istniejące na pasku. Wówczas niestety pasek jest ustawiany kierunkowo. W tym przypadku zdaje się, ze nie wiemy o jaki silnik chodzi. W każdym razie nie o problem z czytaniem napisów...
Znaki z tego co mi wiadomo służą do ustawiania przy wymianie paska , fakt , parę miesięcy temu był wymieniany pasek rozrządu ale po wymianie nic się nie działo , dopiero po wymianie czujników.
Nie jest to normalne. I radzę spojrzeć na cały pasek w jakim jest stanie.
W tym silniku jest tak prosty rozrząd że nie wiem jakim cudem można coś spieprzyć! Żadnego zapłonu tam się nie ustawia. Wymieniasz pasek i rolke. Czas 40min i po robocie...
Blokada kierownicy jest stosowana podczas ustawiania geometrii zawieszenia. "Walka" z rozrządem w podobnym silniku jest pokazana np. tu [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Nie, rozrządu nie ruszałem, ale pasek jest już trochę wyciągnięty, dziś będę właśnie robił rozrząd, a z tym zapłonem, to myślałem, że przestawiając pompo-wtryski ustawia się zapłon, ale z tego, co się dowiedziałem, to w ten sposób reguluje się dawkę paliwa. Godzin od ostatniego remontu to około 1500, a może wiesz jak zabrać się za wymianę uszczelniaczy...
Miałem to samo tylko w astrze f. Wywaliłem wszystkie paski połamane dźwigienki wymieniłem na nowe ze szrotu bez ściągania głowicy. Wystarczy ustawić wał 90 stopni od punktu tak że tłoki się mijają w połowie cylindrów i wciskałem trzonkiem od młotka zawór i podkładałem dźwigienkę. Potem nowy pasek i start. Trochę po kulał na 3 ale jak się zawory doklepały...
jest to odpowietrzacz- przynajmniej mi sie wydaje że to służy do tego, na góże ma małą rurke gumową Dodano po 8 a dodam że jak mechanik mi ustawiał zapłon to mówił że pasek rozrządu jest troche luzny
Tam nie potrzebny jest żaden schemat. Tylko należy zobaczyć czy pasek ma zęby kwadratowe czy okrągłe i takie kupić wkładali co mieli pod ręką w latach 95-97. Ustaw znaki na kole na wprost siebie patrząc w lini prostej przez środek kół. Ja akurat ściągam pasek i zakładam nowy bez żadnego ustawiania na wprost jest to akurat proste w tym silniku.
Źle ustawiasz wał.
A dlaczego spodziewałeś jakichś blokad? Jak koła wałków mają kliny, kołki, to ustawiasz na znaki na kołach. Pasek z prawej strony jest nieregulowany, po planowaniu, może się "wydłużyć". Z lewej masz napinacz i pompę, ta strona paska będzie "pasować", ale z prawej jest tylko nieregulowana rolka pośrednia. Rozumiesz, co może być po planowaniu?
Tam nie ustawia się zapłonu tylko rozrząd na znaki i zakłada pasek. Jak pasek zerwał się i silnik zgasł to możesz zrywać głowicę bo zawory pogięte na 100%.
Panowie, blokadę dolną wału można pożyczyć/kupić bez najmniejszego problemu. Jeżeli mechanik używa markera to są dwie opcje: 1. Zaznaczył swoje znaki i według nich ustawiał (według starego paska) 2. Chciał potwierdzić ustawienie rozrządu według tego co zrobił zgodnie z producentem jednak analizując poprzedników. Te dwie cechy się trochę nakładają na...
Oglądałem niedawno jakiś program TV, goście naprawiają samochody nieświadomym właścicielom, których nie stać na naprawę czy też z innych powodów - nieważne. Naprawiali Nissana Skyline bodajże. Podczas wymiany paska rozrządu użyli bardzo ciekawego sposobu. Otóż, nie używając żadnych blokad, nie bawiąc się w ustawianie na znaki przecięli wzdłuż stary...
Trzeba tylko kupić pompę oryginalną lub dobrej firmy. Ja ojcu w tico(chyba rozwiązanie jest to samo) wymieniłem cały komplet i po kilkuset km od nowa rozbierałem żeby wsadzić starą pompę(nowa była firmy "JC"). Ta nowa zaczynała dziwnie szumieć-jęczeć. Na którymś forum czytałem, że pompę zaleca się wymieniać co 2gi pasek. Wymienić pompę nie zaszkodzi...
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Na filmie włączasz napisy, potem w ustawienia automatyczne tłumaczenie i język polski. Wszystkie silniki VW 2.5 TDI pięciocylindrowe, montowane w T4, LT i Volvo, ustawiane są identycznie. Tylko kąt wtrysku się zmienia w zależności od oznaczeń silnika. Pasek główny to pewnie Ci się uda wymienić, ale na pasku pompy wtryskowej polegniesz. Tego paska nie...
tak,wibracje były przez złe ustawianie balansów...pozdrawiam
Dzień dobry;))) Chcę wymienić pasek rozrządu , jak mam go ustawić na znaki????? proszę o pilne odpowiedzi i pomoc
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
Witam !! Piszę z prośbą o pomoc. Mam problem z silnikiem Diesla w Astrze F 1994r. silnik 17DR a mianowicie silnik bardzo twardo pracuje , słychać głośny stuk kopci na niebiesko. Wymieniałem pasek rozrządu założone sa nowe wtryskiwacze nowa pompa zmieniłem uszczelkę pod głowicą . Pasek rozrządu ustawiałem wzorując sie schematem , w głowicy dotarłem zawory....
Jak każdy wie jest to silnik 1J i ma dwa paski rozrządu i ciekawe jak ustawiali kąt? I czy faktycznie paski są ustawione poprawnie. A nie jest łatwo jak ktoś markeruje.
Dokładnie tak jak napisałeś. Ustawiasz znaki na wale korbowym i na wałku rozrządu zgodnie z oznaczeniami na obudowach. Nakładasz Pasek, rolkę napinającą i to wszystko,,,
A mógłbyś kolego powiedzieć jak ustawiałeś w tym silniku rozrząd? bo ja wymieniałem też w tym samym silniku 1.2 8V i wydaje mi się że dość głośno chodzi. Naciągałeś pasek na czuja, czy miałeś jakiś przyrząd ?
Witam Panowie! Mam problem w ustawieniu rozrządu W Renault Master II 2.5DCI 120 2006r. Zerwany był pasek rozrządu, wszystko zrobione już ale nie mogę go ustawić. Może ktoś mi dać jakieś zdjęcia/ wskazówki jak go ustawić? Nie mogę znaleźć żadnych punktów. Na wałkach ustawiałem to małe wycięcie do góry i tłok w pozycji górnej, nic nie haczy, ale auto...
Silniki w Mitsubishi mają znaki jak byki do ustawiania rozrządu. Nie stanowi to większego problemu. Trzeba ustawić jak należy i wibracje znikną (w szczególności pasek wałka wyrównoważającego).
Najpierw trzeba ściągnąć pasek mikro i sprawdzić czy coś się zmieniło po odpaleniu bez paska. Czy rozrząd w tym silnku jest ustawiany na blokady ? Minimalnie zluzować napinacz i wtedy sprawdzić.
Wielce wszyscy robią na blokady a potem i tak jest rozjechany u mnie był poza skalą na vcds . Pasek nowy i już się zmienia .
Znaki na kołach muszą na siebie nachodzić!Pozdrawiam! A po co jak tam nic nie drgnie. Potrzebne - kanał, klucz 32, klucz 10, nowy pasek. Odkręcasz śrubę na wale (32), odkręcasz obudowę (10), zdejmujesz pasek robisz to równolegle na dwóch kołach, montujesz nowy. Przy braku wprawy godzina roboty. Jeżeli przy ściąganiu paska ruszą się koła lub koło to...
Witam. Zmieniałem ostatnio koło zębate na wale bo urywało klin. Po wymianie było ok, ale okazało się że musiałem jeszcze zdjąć pasek rozrządu. Ustawiałem rozrząd według instrukcji. Napewno jest ok. Auto odpala od ręki, jednak kopci na biało i ma obroty max 1200. Ostatnio miałem regenerowaną pompę, czy jest możliwość, że mechanik założył mi koło na pompie...
Witam, mam problem. Przestawił mi się rozrząd w citroen xsara 1.9d 1002r i chciałbym ustawić pasek ale nie mam instrukcji. Prosiłbym o jakieś instrukcje oraz schemat. Z góry dzieki.
w tych silnikach nie ma uszczelek o różnych grubościach. tak powiedziano mi w sklepie. Błąd, jest bodajże 1.32mm i 1,6mm.Wszystko zależy ile splanowałeś głowicę.Co do rozrządu do to ustawiasz na paski widoczne na pasku rozrządu,a jeśli się starły to masz problem i trzeba nowy.Ewentualnie sprawdź ile ma zębów bo też są dwa rodzaje 132zęby i 133 i poproś...
Tak czytam i czytam post po poście i jako jedyny kolega Romoo napisał, że najpierw trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu. Ale po ostatnim poście autora tematu wnioskuję, że nie ustawiał nigdy rozrządu, więc sugeruje oddanie samochodu komuś kto to już robił wcześniej.
Więc tak blokuję koło paska rozrządu śrubą m6 wałki ustawiam jak na zdjęciu nr2 czy dobrze to zrozumiałem ?. Mam jeszcze pytanie odnośnie zębatki na zdjęciu nr1 czy trzeba ją jakoś blokować lub naciągać przed skręceniem ?.
Ponoć tłoki mają być równo wszystkie cztery ? Ktoś robił ? Idzie ustawić bez blokady ? Tak ustawiasz na przyrządach jak się mija pierwszy z drugim tłokiem i to jest ustawienie wału , w głowicę wkręcasz blokady i tak zapinasz pasek rozrządu Zamiast tych trzpieni które są do sprawdzenia ustawienia tłoków możesz zastosować dwie rurki o średnicy minimalnie...
po poluzowaniu tego koła można normalnie ustawiać pasek na pompie Tak.
W starszej generacji przy za mocno napiętym pasku rozrządu wyje pompa wody. Zakładam że tu też może tak być, w końcu to nadal D seria. Jeżeli zaczęło wyć po wymianie lub jakiś czas po wymianie rozrządu to stawał bym właśnie na tą przyczynę. Prosty rozrząd ustawiany na znaki, procedura napinania paska też nie jest skomplikowana, a mimo to niektórzy "mechanicy"...
ustawiać rozrząd ustawiać koło rozrząd ustawiać walka rozrząd
dht22 raspberry electrolux eww1697mdw zapala dioda pomarańczowa
wypiekacz moulinex wypiekacz moulinex
Oznaczenie 3D9-00 52P na module Yamaha YBR 125 Otwieranie bagażnika pilotem - przyczyny awarii