Tak ma być. Oczywiście ustawiasz początek wtrysku na pompie wtryskowej.
Ok dzięki. Jeszcze jedno skoro przed demątażem pompy ładnie palił to nie muszę na nowo ustawiać zapłonu.
chlopie zakladaj pompe od c 330 tylko nie ustawiaj na ten orginalny otworek tylko na punkt w którym najlepiej odpali ci traktorek ja tak mam i jest silniejsza od orginałyu
ja ustawiam na 120 i śmiga
A JAKBYM CIĘ ZAPYTAŁ??? O BUDOWE I USTAWIANIE POMPY WTRYSKOWEJ DO CIĄGNIKA URSUS C-330,C-360.............. ZAPEWNE BYS TAKIEGO HUMORU NIEMIAŁ !!! NIE KAZY NA WSZYSTKIM ZNA!!!!! NIEMA TAKIEGO CZŁOWIEKA!!!
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Podpowie ktoś jak z tym ustawianiem początku wtrysku?
Czy ktoś mógłby zmieścić zdjęcie z dokładną lokalizacją otworu w obudowie koła zamachowego do ustawiania kątu wtrysku w C 385, bo nie mogę znaleźć?
Ok dzięki, myślałem że jeszcze jakoś trzeba ją ustawiać, prócz tych kół i początku tłoczenia paliwa.
Powiadasz, że przeczyściłeś sitko w pompie wtryskowej. Więc masz już przyczynę. Pompa do wyciągnięcia i ustawienia. Tam ustawia się ciśnienie przetłaczania pompy, więc na oko tego raczej nie zrobisz.
Wtryski ustawiałem na 135 bar na nowych i na starych końcówkach Stare może kiedyś miały 135 bar ale po X latach pewnie sporo im ubyło. Jak się nigdzie układ nie zapowietrza to szedł bym w stronę sprawdzenia pompy wtryskowej.
Witam .Mam założona pompę rzędową w swoim t 25 ale zastanawiam się na jakie ciśnienie powinny być ustawione wtryski.Skoro c330 ma taką pompe i ustawia się135Mpa a władka ustawia się na 175 Mpa . Może któryś z panów umiał By mi odpowiedzieć
A to niby na czym? Zetor 3011 i 4011 to ciągniki na bazie których powstał ursus 4011. Zasady ustawiania kata wtrysku takie same. Tyle że trzeba patrzyć na nr. silnika jedne miały 18 stopni a drugie 20-21. Zawsze ustawia sie do pierwszego cylindra. Do niego nabity jest znak na kole zamachowym.
Bo nie ustawiasz na zero, a na bolec w kole zamachowym. Zero na kole rozrządu to GMP.
Witam koledzy mam problem z moim ursusem c-360 :cry: problem polega na tym ze na zimnym jak i na cieplym na zimnym mocno na cieplym mniej przydymia na niebiesko,robilem wtryski i byly ustawiane nw czy to wina pompy wtryskowej jesli macie jakies pomysly prosze o pomoc
W kole zębatym napędu pompy jest okrągły otwór kontrolny. Należy go wyczyścić i sprawdzić czy są jakieś znaki jak nie ma można je zrobić wąskim przecinakiem. Na zębach są znaki do ustawiania i też należy je zgrać i wyczyścić, znaki można poprawić białym korektorem, później jest łatwiej to poskładać.
Pompę wtryskową ustawia się na początek wtrysku, a nie na znak 0 na piaście pompy. W moim C330M silnik i pompa wtryskowa nie była ruszana od wyjazdu ciągnika z fabryki, zdziwił byś się jak koło zębate jest przestawione od punktu „0” prawie do końca fasolek regulacyjnych. W typowym C330 (a nie przejściówce z C328 czy pierwszych C330 które miały inną...
Ja z swojej strony spróbowałbym jeszcze podmienić głowice na inne, a nawet spróbować wstawić nowe. Z tego co pamiętam oryginalna głowica do c360 kosztuję 250zł więc 1000zł za wszystkie. Zdobądź jeszcze przyrząd do mierzenia kompresji w silnikach diesla i zmierz mu kompresję na wszystkich cylindrach - to też wiele powinno wyjaśnić. Czy filtr powietrza...
witam;p Mam problem z Ursusem C-360 który dymi na niebiesko, pompa wtryskowa po regeneracji , końcówki wtrysków po wymianie na nowe , głowice po regeneracji:P objaw z początku był taki ze jak odpaliłem silnik to w garażu nie mogło sie wytrzymać tak dymił i strasznie gryzły w oczy te spaliny ! po regeneracji głowic jest lepiej ale jeszcze kopci ? Początek...
Ustawiasz tłok w GMP i ściągasz sprężyny, nic nie wpadnie. Tuleja, która siedzi w regulatorze, też musi być ustawiona na określoną wysokość. Mierzysz ją od płaszczyzny obudowy regulatora do tulei na zamkniętych ciężarkach.
w 360 nie masz żadnych blokad rozrządu jedynie znaki jeśli masz przykręcone kolo zamachowe dobrze to na nim powinieneś mieć znaki dwa nacięcia oznaczające początek wtrysku i OT oznaczające GMP wszystko ustawiasz do nacięcia na skrzyni, ustawiasz pierwszy cylinder w pracy czyli GMP na dźwigienkach powinieneś mieć luz cofasz troszkę kolo zamachowe tak...
Cześć! Ktoś podpowie dobre i nie za drogie koncówki wtryskiwaczy do 60'tki? Trochę mi szkoda wydać prawie 340 zł za Wuzetem Ktoś montował Motorpal ? są po 49zł na alle.. i w sklepach internetowych są też na internetach jakieś wynalazki no name po 25 zl (z 8 lat temu przy regeneracji pompy wtryskowej, pompiarz wymieniał i ustawiał również końcówki...
Zdjąłem blokadę pod sprężyną sekcji ale nie wiem jak ją wydostać. Czy żeby dostać się do niej trzeba wyjąc cały wałek pompy i popychacz? Kolego, takie zabawy lepiej sobie odpuść jak chcesz w przyszłości uruchomić ten ciągnik. Poza tym każda Twoja ingerencja w pompę wtryskową z pewnością podniesie koszt jej regeneracji. Jeżeli pompę masz odpowietrzoną,...
Bo taką operację przeprowadza zakład lub serwis zajmujący się pompami wtryskowymi dlatego zawsze dostarczać należy pompę wraz z wtryskiwaczami dla właściwej regulacji. Znam też i takich magików co tego nie robią i ustawiają pompę tylko na wtryskiwaczach wzorcowych .
Zawór wydechowy zaczyna się otwierać kilka stopni po ZZ i gdyby tam był wtrysk to silnik nie będzie palił. Gdyby tak było to ten silnik sam w sobie miałby problem się uciągnąć Dodano po 14 Już wiele rzeczy w życiu widziałem także nigdy nie ma pewności. W dodatku nie było powiedziane czy odpala ani czy przechodził remont czy rutynowy przegląd luzów....
Robokop możesz rozwinąć myśl z tą lampą bardzo mnie to zaciekawiło? Mogę tak pobieżnie - lampa xenonowa, coś jak do ustawiania zapłonu w silnikach iskrowych, z tym że zamiast hallotronu lub innego czujnika na końcu przewodu wyzwalającego masz czujnik piezoelektryczny, reagujący na falę ciśnienia w przewodzie do wtryskiwacza.
Ale to jest instrukcja dla pompy wtryskowej sekcyjnej w zwykłem C360, a ja potrzebuję dla pompy rotacyjnej, zapewne tam też są jakieś znaki na które trzeba ustawić pompę, ale gdzie one się znajdują i czym to się ustawia to nie wiem. W samochodzie z silnikiem diesla na rotacyjnej pompie ustawiałem kąt wtrysku na czujnik zegarowy, tutaj też się go stosuje?
Dawkę paliwa ustawia się na stole probierczym a nie na widzi mi się. Kąt wtrysku ustawić trzeba na kapilarę i kołek ustalający koło zamachowe. Biegi mogą wyskakiwać z powodu np zużycia kół zębatych lub uszkodzenia zatrzasków.
Regulator obrotów wchodzi w tzw. dawkę rozruchową? Po odkręceniu górnego korka w obudowie regulatora obrotów jest wgląd do dźwigni połączonej z listwą zębatą. Przy delikatnym ruchu, od położenia STOP do ok. 1/3 ruchu dźwigni sterującej, realizowana jest dawka maksymalna ok. połowy pełnego skoku listwy. Przy pełnym ruchu dźwigni sterującej listwa zębata...
A to zapłon ustawiać na ciepłym? Tak. Podałem Ci metodę nazwijmy to organoleptyczną, czyli zapach kolor spalin oraz dźwięki wydawane przez silnik pod pełnym obciążeniem w warunkach normalnej pracy czyli temp. otwarcia termostatu i obciążenie przy którym silnik jeszcze przyspiesza po zwiększeniu dawki paliwa. Zapłon(początek wtrysku paliwa) powinien...
zamieszczam schemat ustawiania początku wtrysku w ursus c 355 , do c360 to powinno być tak samo. http://obrazki.elektroda.net/47_12813792... http://obrazki.elektroda.net/16_12813792...
Witam. Od kupna c-360 dość mocno kopci na czarno. Wtryskiwacze regenerowałem samodzielnie i 2 nie trzymały ciśnienia więc założyłem nowe i ustawiałem na 160 barów ciśnienie na wszystkich wtryskach. Po tej naprawie kopci jakby trochę mniej. Jak jadę ulicą i dam trochę więcej gazu to od razu kłęby dymu na 500m za mną. Czy to może być wina pompy wtryskowej?...
Ale bzdury wypisujesz. Do ustawiania kąta wyprzedzenia wtrysku (bo tak to się nazywa, a nie jakiś zapłon) nie potrzeba żadnych przyrządów pomiarowych, tylko cienką przezroczystą rurkę (może być pusty wkład od długopisu). Procedura ustawiania jest bardzo prosta, i ogólnie dostępna w sieci. Skoro filtry wymienione, to należy właśnie ustawić prawidłowy...
Nie odkręcaj pompy wtryskowej aby zmienić kąt wyprzedzenia wtrysku bo to nic nie da. To się robi w fabryce na maszynie. Normalnie ustawia się w domu, stodole czy na placu Normalnie to się przykręca na znaki które są na pompie i na bloku, a nie byle jak w prawo czy lewo bo zmieni się kąt wtrysku
Witam, Muszę ponownie założyć pompę wtryskową do C 355 po regeneracji. Prośba o potwierdzenie znaków , wyczyściłem całe koło i znalazłem kilka rozumiem że przy ustawieniu ważne są znaczniki wybite poziomo na pierwszym zdjęciu, niestety na bloku silnika jest tylko drobna kreseczka czy w stosunku do niej ustawiać? Ewentualnie załączyłem jeszcze inne znaki...
Tam nie ma kółek,są tylko kropki i kreski na kołach: pośrednim, od wałka rozrządu i pompy wtryskowej. Trzeba wszystko ustawić parami czyli kropa z kropkami kreska z kreskami. Na jednym kole masz np. kropke na kole pośrednim pomiędzy 2 kropki na innym kole. wszystkie zanku muszą wchodzić między siebie. Jak nie masz znaków ( co dziwne) to ustawiać ręcznie...
bearq - zajrzyj do instrukcji strona 64 co załączyłem i do tego co napisałem jeszcze raz, przemyśl czy podtrzymujesz to co napisałeś wyżej bo nie chciałbym się powtarzać na forum albowiem etap ze śrubeczkami na klucz 8 to ja przeszedłem i paliwo leciało jak i leci czyste a pompka pompowała, więc co z tym wałem - po co mam go delikatnie kręcić i czym...
ok dzięki z panewkami i wałem to nie będę mierzył bo panewki całe starte i wał do szlifu czyli szlif i panewki będę mieć prawidłowe a mam jeszcze takie pytanie bo muszę wymienić pompę wtryskową to będę musiał ustawić początek wtrysku z tego co wiem to ustawia się go za pomocą kołka ustalającego a ten silnik go niema w temacie się rypnąłem to jest silnik...
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
Kolego to poszukaj więcej te linki to było 20 sekund szukania w google. Co do wskazówek to tak odłącz wszystkie przewody paliwowe które idą do pompy możesz zaznaczyć położenie pompy względem korpusu silnika ale lepiej jest potem ustawić zapłon na nowo, kąta wyprzedzenia niestety nie znam ale mogę ci powiedzieć jak ustawić zapłon jest to bardzo proste....
OK dzięki panowie więcej nie będę tego ciągnął bo to jest bez sęsu byka kartoflem nie napase a co do pracy z HDS jak jezdziłem kiedyś cztero cylindrowym 912 to miałem wałek na 540 obr włączony wtedy silnik pracował na ok 1500 obr i było ok jeszcze poruszę taki temat z innej beczki mam poczciwe 4011 zabytek ale utrzymany i zrobiłem mu kapitalny remont...
Jak tu widze to 60% postów to przechwałki na temat Dieselolów. Poza tym że przejeżdżasz 1000km na jednym tankowaniu to nic ciekawego w tych autach. Koszty napraw wysokie a szczególnie mówie tu o pompie wtryskowej gdzie w autach po 100 000 przebiegu kwalifikuje się do regulacji (jeśli nie regeneracji). Może i prawda że benzyniak ma więcej podzespołow...
Panowie, temat jest nie do ogarnięcia. Mechanicy rozkladają rece , pierwszy raz cos takiego widzieli. Ursus c330, silnik s312-c. Zrobiona kapitalka wszystko. wał-szlif, panewki nowe, tłoki tuleje nowe. Głowica po regeneracji szczelna, Wtryskiwacze po regeneracji, pompa wtryskowa po regeneracji. Silnik ciezko odpala, zapłon przestawiałem juz z 10 razy,...
Witam Cię kolego, wiesz mam też podobny problem ze swoją "trzydziestką" silnik oleju nie pobiera, rozrusznik ok, akumulatorki ok, wtryski ok, pompa ok, paliwo ON-zimowy, a jak go pale to odpala jak ciuchcia łapie, łapie i go zmula jak mu gazu nie odejmę, i wiesz wpadłem na taki pomysł, że jak go odpalam w zimę to z odprężnikiem a tak normalnie jak odpalam...
Witajcie forumowicze, Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem....
Może pojedz do składnicy części i porównaj wg wpustu (załóż oba koła na wpust) koło swoje z oryginalnym i nanieś znaki.
Były właściciel kupił go do sadu i chciał żeby mało palił-podobno jest ustawiony na małej dawce paliwa, Silnik pracuje normalnie ale wkręca się tylko do 2000tyś obrotów. Chciałem aby chodził jak wszystkie 2812
Na specjalnym stanowisku, innej metody nie ma. Czyli pompa do warsztatu.
wlasnie troszke symu sie pojawia ale to niewiele, koncowki byly sprawdzane maszynowo z czego wynikalo ze sa dobre. metaliczny dzwiek slychac zreszta on bardzo ciezko wchodzi na obroty, czy zawory na 0,3 powinno sie ustawiac i w takiej kolenosci jak pisalem? Dodano po 2 a i jeszcze mam pytanie czy moze jakas regulacja pompa na trzech srubach mocujacych...
ustawianie pompy wtryskowej ustawianie pompy wtryskowej zegar ustawianie pompy wtryskowej bosch
yamaha amplituner tuner stereo impedancja falowa zacięcie stacji serwisowej
pastuch elektryczny pastuch elektryczny
Satel Integra - Czułość Wejścia 0 ms - Co Oznacza? Tarcza pozycjonera bębna w pralce Mastercook - co to jest?