Czy bosch czy Lucas jak pompa sprawna, to ustawia się bajecznie łatwo.
Nie wiem jak to wyglada, bo nigdy ciagnika rolniczego nie naprawialem. Albo pompe luzuje sie na srubach i ja przestawia cala wzgledem bloku silnika albo na kole zebatym jest jakis mechanizm do ustawiania. Z tylu pompy miedzy sekcjami/ rurkami paliwa jest srubka. Tam sie wkreca zegar i ustawia sie kat wyprzedzenia wtrysku.
Z tego co się orientuję, to śruba stanowi zaślepienie pod wkręcenie zegara do początku ustawiania kąta wtrysku, a czujnik mierzy tam jedynie ciśnienie w pompie. Po podmiance wszytko powinno działać.
Wał ustawiasz na punkt- na kole zamachowym, wałek rozrządu blokadą z tyłu wałka, krzywki pierwszego cylindra do góry, pompa bolcem na godz "3". Zakładasz pasek tak, aby sruby regulacyjne pompy były po środku fasolek. To jest wstępne ustawienie. Ustawiasz potem pompę na zegar /z tyłu pompy/. Wstępne napięcie tłokorozdzielacza jak się nie mylę /a jak...
Z boku p-py jest śrubka na kluczyk 10. Luzujesz tą śrubkę, wyciągasz z pod niej blaszkę, ustawiasz na silniku koło pompy na znaki /jak się nie mylę są gdzieś na godz. 8/ dokręcasz śrubkę przez co blokujesz wałek pompy. Dopiero wtedy zdejmujesz koło pasowe. Przekładasz do drugiego silnika i w odwrotnej kolejności składasz i ustawiasz na zegar.
ustawiasz na zamachowym 0, luzujesz pasek lub koło na wałku. ustawiasz pompę za zegar i ją blokujesz z boku jest śrubka, napinasz lub dokręcasz koło, odblokowujesz pompę
Napinaczami się reguluje napięcie paska a nie pompę, pompę ustawia się na zegar zakłada pasek napina i dokręca wałek. Cała filozofia.
Pompy nie ustawia się na zegar tylko montuje się w takiej pozycji w jakiej przychodzi zablokowana pompa. ustawienie pompy na zegar będzie wymagane wtedy gdy ktoś odblokuje śrubę blokującą przed założeniem pompy lub zakłada używkę. To jak to w końcu chłopaki, ustawia się pompę na zegar czy nie? :)
Naped kola pompy wtryskowej jest z kola tylnego na glowcy. Kolo to jest plywajace. Ustaw wal na 0, jest blokada do tego kola. Samo kolo poluzuj az do swobodnego obracania. Potem juz tylko wycigasz ,,pletwe ,, na pompie, ustawiasz ja na zegar i skrecasz kolo na glowicy. P.S. Pamietaj wal obraca sie w stosunku do kola pompy wtryskowej 2:1 !!
1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy wałem zgodnie ze wskazówkami zegara i ustawiamy na 15° (15° po OT (GMP)) 3. odkręcamy...
Jak to? Tak to. Statycznie ustawiasz na "zegar" tzw. początek tłoczenia. Tak? Czyli początek ruchu tłokorozdzielacza do przodu, czyli wzrostu ciśnienia paliwa wpierw w przewodzie - fala coraz większego ciśnienia biegnie do wtryskiwacza, w momencie jej szczytowego wzrostu pokonuje opór sprężyny i uwalnia się do cylindra. Ale. Wtryskiwacz chrypi. A czemu?...
skoro po rozgrzaniu dymienie ustępuje i pali na wszystkie gary no to przewody dobrze podłączone, przecież się same nie zamieniają po rozgrzaniu :) poluzuj pompę i sobie ją ustaw "na słuch" czyli tak żeby ładnie chodził i odpalał, to całe ustawianie na zegar starej pompy to jest nic nie warte i tak się właśnie kończy że ciężko odpala dymiąc przy tym...
Witam. Czy ktoś z was ma doświadczenie z pompą wtryskową VW T4 2.4d. Po regeneracji pompy silnik ciężko odpala a jak już zaskoczy to falują obroty, kopci i nie ma mocy, gaśnie po zdjęciu nogi z gazu. Zauważyłem, że znak OT na kole pasowym i kole zamachowym ma różnice 1 zęba. Czy to możliwe, skoro są na jednym wałku? A pasek rozrządu nie był ściągany,...
Był podpinany pod kompa i jest błąd związany z momentem wtrysku. Podgląd parametrów po podpięciu też powinien coś pokazać tylko poszukaj sobie kumatego fachowca, bo ten nie za bardzo ogarnia temat. Pompa wtryskowa po zamontowaniu musi być odpowiednio ustawiona. Ustawia się mechanicznie a sprawdza kompem, lub statycznie na zegar.
Witam, tak jak w temacie. Silnik Deutz BF6M 1013E. Jaka jest procedura regulacji pomp wtryskowych zamontowanych w silniku w zakresie dawki paliwa? Doczytałem, że przy montażu pomp należy je najpierw tak ustawić aby listwa poruszała się min. 16,8mm a następnie przekręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do wyczuwalnego oporu i dokręcić śruby mocujące....
Po pierwsze sprawdzić trzeba czy dochodzi napięcie do świec żarowych ,po drugie sprawdzić trzeba świece czy są sprawne i grzeją ,jeśli to niepomoże to sprawdż czy przy wtryskach niema nieszczelności paliwa na opaskach węży doprowadzających do pompy wtryskowej i na wężykach przelewowych od wtrysków,można jeszcze sprawdzić kąt początku tłoczenia paliwa...
Ustaw wał 15 st. po OT, czyli na OT i jeszcze kawałek zgodnie ze wskazówkami zegara na 15 st. I w tej pozycji odkręć korek z boku pompy wtryskowej, ukaże się wypust na wałku pompy i musi on być dokładnie na środku otworu, w celu regulacji musisz poluzować śruby pompy. 3 z przodu, jedna z tyłu - trudno dostępna. I potem kręcisz imbusem tym do ustawiania...
Witam. Dawkowanie paliwa obroty itp reguluje sie na pompie wtryskowej, powinien przy mocniejszym przygazowaniu kopcić na czarno poniewaz to nie jest nowy silnik i turbinka napewno też już przepuszcza olej, i jeśli rano kopci mocno na biało to znaczy ze jest źle ustawiony zapłon. Ja na twoim miejscu najpierw sprawdził bym ustawianie zapłonu a potem szukał...
Witam, Volkswagen T4 2.5 TDI 1998 r. kilka lat temu przestał palić, ale ktoś postanowił go ożywić. Niestety, napinacz paska na pompie się rozpadł, a pasek przeskoczył. Po zamontowaniu nowego zestawu i ustawieniu na znaki, nadal cisza i nie odpala, ale na placku odpala. Definitywnie problem z paliwem. W sterowniku nie ma błędów, wykluczam immo. Z tego,...
Blokada wału nie jest za krótka. Ma wymiary zgodne z rysunkiem technicznym z serwisówki 1.8d no i została kupiona a nie dorobiona. Flanszy czyli koła pompy? Dobrze rozumiem? Ja robię tak, że wkręcam zegar w pompę i następnie kręcę wałem aby znaleźć punkt zero czyli gdy zegar pokaże najniższą wartość przed początkiem tłoczenia i przestaje się zmieniać...
Zegarem Ci nie podpowiem bo takowego nigdy nie używałem ale ustaw pompę wtryskową zgodnie z procedurą i zobacz czy silnik odpali. Jak nie odpali to ustawiaj pompę coraz bliżej silnika. Nie znam ETHOS'u bo nigdy nie używałem ale w VAG-COM np. wersja pełna 311.2N bez problemu ustawisz kąt początku wtrysku, korygując go potem odpowiednio ustawiając w miarę...
Witam .mam problem z moim Voyagerem 2.5 td.. Wymieniłem pompę wtryskową, wziąłem się za ustawianie kąta wtrysku. Wkręciłem zegar z tyłu w korpus i klops! Nie wiem jak znaleźć GMP - punkt zero ? Czy jest gdzieś na kole zamachowym? Nie chciał bym ściągać pokrywy kół zębatych. Może ktoś mi doradzi jak ustawić pompę w Voytku? Poprawiłem pisownię. Mod.
pompe najlepiej i najdokładniej ustawiać zegarem,tak to tylko będziesz się bawił i ustawiłą,podjedż do pompiarza i ust ci za 30-50zł,tylko ustaw sobie najpierw zapłon na znaki
Wiem że temat stary ale może komuś się przyda... Może ktoś będzie szukał takiego info... 1. ustawiamy wał (koło pasowe) i wałek rozrządu na znaki odpowiednio 0° na kole pasowym i na znakach na wałku rozrządu i stopie wałka. Znaki muszą się pokrywać!!! Jeśli się nie pokrywają to albo łańcuszek jest już strasznie wyciągnięty albo obciął się klin. 2. przekręcamy...
Witam mam problem z ustawieniem pompy w samochodzie jak z tematu. Jest to praktycznie taki sam silnik jak w BMW. Auto dostałem już nie zapalające, po tym jak ktoś wymiał pompę wtryskową. W GMP teoretycznie powinno być ok. 0,9mm, ale w moim przypadku nie da się osiągnąć tej wartości. Z tym, że nie wiem na 100% od którego momentu należy wyzerować zegar....
Pompa na 0,95mm. Ustawiasz jak w innych podobnych VW na czujnik zegarowy. Opisu procedury poszukaj. Dawki nie ruszaj jak przed rozrząfem było dobrze. no właśnie do tego auta cieżko coś znaleźć to po pierwsze po 2 nie mam zegara ale to nie problem znajomy pożyczy a po 3 gdzie sie to wkręce i jaka jest tam przejsciówka na jaki gwint bo jestem zielony
LT 35 2,5 TDI 109 km Silnik AVR Pompa wtryskowa HDK 246 Ustawiam czujnikiem zegarowym 55 to vag pokazuje grupa 0 pozycja 2 160 i w czwartej grupie czwartej porządany 5 stopni, faktyczny 9 stopni. Silnik pracuje twardo. Jeżeli ustawię na vag 100 ( mniej nie mogę bo auto nie odpala) kąt w stopniach 6 to na zegarze mam 10. Silnik pracuje równo. Gdzie jest...
Witam. Potrzebuje informacji (kawa na lawe) gdyz musze przełożyć swoja pompe wtryskowa VP37 z jednego silnika do drugiego.Wiem ze sie ja jakos blokuje aby sie nie przestawila.Ale potrzebuje dokładnych informacji jak to sie robi.Nigdy nie ustawiałem pompy od TDI w swoim aucie,robil to mechanik,lecz teraz sytuacja mnie zmusza do zrobienia tego. Wiem ze...
to znaczy że mam nie patreć na te punkty tylko wsadić tą blokade w koło zebate a obudowe paska jest coś w tej obudowie że można by było to tam tak właśnie zblokować jak rozumiem to ta przetyczka to cos jakby taki przyżad maly i okragły Dodano po 25 byłem sprawdzic da się ablokować i nawet jak ustawiałem na to miejsce to czułem że jest początek tłoczenia...
A wiec przystąpiłem do roboty •Zdemontować kolo prawe •Zdemontować wszelkie osłony, pokrywy silnika, które zasłaniają głowice i rozrząd •Odłączyć akumulator •zdemontować przewody układu chłodzenia z termostatu •Zdemontować przewody poliwowe wraz z przelewowymi •poodpinać wszelkie wtyczki prądowe z termostatu, wtrysku,...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
To pompa Lucas? Nie ustawisz tego prosto, potrzebny przyrząd specjalny. EDIT: A nie, to pompa Bosch. Trzeba wkręcić czujnik zegarowy z tyłu: https://obrazki.elektroda.pl/1704194200_...
Takie ustawianie pompy jest niedokładne i będą kłopoty z odpaleniem(potrzebny czujnik zegarowy błąd o 0,2mm NA TŁOKU POMPY i silnik ciężko pali)
USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
PROSZE O SZYBKA ODPOWIEDZ :cry: Nie ma sprawy. Wyłącz caps lock i wszystko wróci do normy.
Witam. potrzebuje dokladny opis ustswienia pompy wtryskowej,a mianowicie od jakiego polozenia walka pompy zaczynamy robic pomiar wartosci wskazanej na obudowie pompy.[/quote]
ustawianie pompy wtryskowej ustawianie pompy wtryskowej ursus ustawianie pompy wtryskowej bosch
śruba mocować amortyzator czerwona dioda pilot tl072 tl074
stabilizator napięcia prądnicy wideodomofon zamel
Piszczenie pralki Samsung WW80AA126AX - przyczyny i rozwiązania LG LAS455H - Jak zresetować soundbar?