W celu przyspieszenia zapłonu kręcisz aparatem zapłonywym przeciwnie do kierunku obracania się magneta. Jak już będziesz zmieniał te podkładki i będziesz miał ściągniętą głowicę to najlepszy moment na ustawienie zapłonu. Podłaczasz pod przerywacz miernik lub żaróweczkę z baterią i ustawiasz tak aby gasła gdy tłok jest tuż tuż na samej górze. A potem...
Może zapłon jest nie "teges" Jeżeli chodzi o to gaśnięcie, to przyjrzyj się platynkom i prawidłowej przerwie. Po nagrzaniu się prawdopodobnie platyny nie rozwierają się elektrycznie, luz ma być ok. 04 mm. Kondensator, też może mieć feler wewnętrzny- mikro przerwa która zależna jest od temperatury. To wszystko może rzutować na ta słabość motorka, nie...
Witam, Może tutaj uzyskam odpowiedź na pytanie. Dlaczego od strony 'zapłonu' są 2 łożyska ? Bardziej bym się spodziewał, że od strony sprzęgła powinny być dwa (większe obciążenia) a jest odwrotnie ?
No moje dane też tak mówią i tak ustawiałem kiedyś (Romet, komar, jawka 3mm przed większe pojemności ETZ,MZ 2,5mm przed)
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
sprobuj przestawic troszke zaplon albo sprawdz moze tlumnik jest caly zapchany i spaliny ci nie maja jak uciekac Zapłonu się nie przestawia troszkę tylko prawidłowo ustawia. W tym silniku powinno być 3mm przed GMP
usłyszałem że da się wyregulować zawory aby strzelało Nie da się luzy zaworowe moją ściśle określony luz przez producenta t tak trzeba je ustawiać, ktoś ci bredni nagadał!!! jedynie korekcja wyprzedzenia zapłonu może pomóc.
Ok słuchaj herp może wytłumacz mi jak możesz jak ustawić po kolei zapłon może gdzieś robię błąd. Ogólnie zdjąłem gaźnik wlewam paliwo na gmp i nic . Może źle robię te wyprzedzenie bo jak stoję przy silniku to magneto się kręci w prawo to szukam gmp a potem na suwmiarce dodaje te 2 mm i cofam w lewo magneto a może trzeba w tą stronę co chodzi magneto...
Bieg 1 wbija się ładnie idzie jak szatan Czy jest w stanie ruszyć jeżeli zaprzesz się nogami? Mimo wszystko wygląda na to, że silnik jednak nie ma mocy. Jak ustawiałeś zapłon?
Jeśli to byłby mój romet to pierwsza rzec jaka bym zrobił to rozebrał go na części pierwsze i w ten sposób upewnił bym się ze w silniku wszystko jest ok. Po drugi sprawdź czy z tłokiem i cylindrem jest wszystko ok jeśli to już zrobisz to możesz się brać za ustawianie zapłonu i gaźnika. O i najważniejsze sprawdź czy w baku nie ma jakiś zanieczyszczeń...
http://www.mzetz.fora.pl/warsztat,13/prz... Poczytaj, bo nie potrafię Ci wytłumaczyć w tym momencie jak to robić- mimo iż robiłem to wiele razy. Po prostu przerwa nie może być ani za duża, ani za mała - ja to robię raczej doświadczalnie - ustawiasz platynki, świecę przystawiasz np. do cylindra, ruszasz kopnikiem i sprawdzasz...
Witam mam ten układ zapłonowy w Romecie Ogarze 205: http://marcek20.ovh.org/zaplon1_m.jpg i wszystko niby śmiga, ale jest jedno ALE... Iskra jest super, lecz nie mogę dobrze wyregulować zapłonu. Objawia się to tym, że w obojętnie jakim położeniu Romet pracuje tak samo. Wydaje mi się, że jest to problem CZASU ISKRY. Dłużej trwa iskra i przez to spalanie...
Zapłon tam jest elektroniczny. W ogóle sprawny? Iskrę daje? Zapłon ustawiasz na dane silnika, albo w stopniach wyprzedzenia, albo w mm, czyli o ile tłok musi być niżej od GMP. I to można mierzyć suwmiarką lub inną dostosowaną do tego miarką.
Przerywacz ustawiałem w ten sposób, że najpierw zapłon na 3mm przed gmp, a później na najwyższym rozwarciu przerywacza 0,4 mm. Przewód od gaszenia zchowałem i podłączyłem(i niema żadnych przebić). Wymieniłem przewód w/n i po przyłożeniu do cylindra pojawia się iskra ale jak podłącze do fajki to na świecy nie ma iskry. Dodam, że fajka została wymieniona,...
uszczelniacze są ok świeca zalewa się normalnie benzyną ale wcześniej też próbowałem według innego poradnika i też nic wgl nie chce odpalić Zamieść ten "inny poradnik" bo jak jest jaki sam jak poprzedni co poleca na ustawianie zapłonu gwoździem, to wiesz gdzie takie porady możesz wsadzić . Gimbaza pisze bzdury w necie , inni to czytają i stąd problemy...
To prosty silnik i tu się nie ustawia zaplonu. Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. Może i masz rację, ale po rozebraniu nie widzę takiej regulacji (tak jak np. w dwusuwie w motorowerze ROMET, gdzie masz tolerancję na podstawie...
Jeżeli motorek nie ma filtra powietrza, mieszanka jaką pobiera do cylindra może być nieodpowiednia, przez co dochodzi do zalewania. W moich sprzętach doraźnie stosowałem kawałek cienkiej szmaty składanej w razie potrzeby kilkakrotnie(aby uzyskać większy opór) i zakładanej za pomocą zacisku bezpośrednio na gaźnik. Ustawienie zapłonu to kwestia wyczucia....
Dla prawidłowej eksploatacji pojazdów trzeba posiadać kilka podstawowych narzędzi (i je używać, naturalnie). Mam na myśli omomierz (miernik uniwersalny) lub lampkę kontrolną z jakąś baterią czy prostownikiem do ustawiania zapłonu; szczelinomierz do ustawiania przerwy na świecy i stykach przerywacza; dobra jest suwmiarka lecz wystarczy i np patyczek...
No to sobie musisz sprawdzić lampą stroboskopową. Najprościej ustawić to jest tak. Bierzesz ustawiasz tłok w pozycji zapłonu ( dla Charta jest to 2 do 2,5mm przed GMP). Na kole magnesowym i karterze rysujesz znak markerem , następnie napędzasz wał korbowy np wiertarką (kopiąc w starter trudniej będzie sprawdzić z racji na to że wał obróci się tylko...
Tak jak pisałem, jeśli zapłon dobrze ustawiłeś, to na wszelki wypadek podmień kondensator.Ewentualnie sprawdź czy świeca/kabel WN nie ma przebicia gdzieś.Poczytaj w internecie jak się ustawia zapłon, bo najjpewniej tu leży problem.
Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu świecy , następnie do tej wartości dodajesz 3mm , cofiesz tłok i obserwujesz czy podczas dobijania tłoka to wysuwki głębokościomierza suwmiarki , następuje rozwieranie...
Witam! Co do spalania się żarówki to rozwiążesz problem wymieniając ją na 12v. Co się tyczy regulację zapłonu to :pierwsza czynność to oczyszczenie dokładnie styków przerywacza. Przerywacz ustawiasz na o,4mm. Następnie wykręć świecę i wsadź w miejsce świecy byle pręcik,ołówek tak by ustawić tłok przed górnym martwym punktem na 3-4mm. W tym momencie...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Witajcie. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem od jakichś 2 tygodni Rometa Ogiera 205 w oryginale, wszystko seryjne, dwu biegowy, polski silnik Dezamet 023 i mam z nim dość spory kłopot. Przed jego kupnem, stał w garażu nie ruszany jakieś 3 lata, ale po małej walce odpalił. Troche w nim pogrzebałem, wyczyściłem gaźnik, kranik, dysze itp. Zalałem go mieszanką...
Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka. Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo . Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da. Właśnie że...
juz czaje czemu są punkty, teraz dopiero zauwazylem. to dlatego ze plik jest taki duzy i serwer automatycznie ustawia punkty za wielkość pliku P.S. muglbys mi wyslac te zdjecia na priwa
Zdajesz sobie sprawę że w naprawdę komara zaangażowało się 6 osób oprócz ciebie i to w święta? Zaraz tu cała serwisówka powstanie. Zaczynasz od ustawienia przerwy na platynach na 0,3~0,4 mm . Wsadzasz między styki przerywacza kawałek cienkiej bibułki i pilnujesz żeby nie wypadła. Cofasz tłok o 3mm , można to odmierzyć na jakimś pręcie, suwmiarką, i...
1 Sprawdź czy pływak dobrze odcina dopływ paliwa i nie "leje w dolot". 2 Sprawdź czy aby na pewno paliwo dochodzi do komory spalania (czy świeca po dłuższej próbie uruchomienia staje się wilgotna od paliwa) 3 Sprawdź zapłon. Ja zawsze ustawiałem na 3 mm przed punktem zwrotnym tłoka i było ok.
zapłon ustawiałem na oko ale sie trzymałem tych 3mm co do biegu to jak szbko puszcze sprzegło to dłuzej sie dusi nie staje od razu
Musisz mieć na wale klina lub coś takiego bo to on ustawia zapłon. Może jak się magneto obróciło na wale ścięło klina i wprasowało go w wał ze nie widać go.
właśnie tak mogło byc ale wszystko rozkreciłem kable wymieniłem itp i młoteczki zaczeły działac dobrze zaczołem je ustawiac ale juz chyba było za późno silnik sie zatar na cylindrze jest mała gruba rysa i takie lekkie przetłoczenie .
Za duża przerwa na świecy i przerywaczu.
Witam, Mam problem z motorynką pony 301 a mianowicie (ustawiałem zapłon). Wymieniłem w niej: - cewke WN - kondensator - przerywacz - gaźnik Jak dziś ustawiałem zapłon i przerwe na przerywaczu to malutka iskra sie pojawiała ale przy mocnym kopnieciu i tylko czasami.Proszę o pomoc.Z góry dzieki.
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Ale sam piszesz, że kręci się odwrotnie niż w romecie i w takim wypadku nie będzie chodzić.
Witam mam pytanie czy świeca zapłonowa mogła się popsuć od zbyt dużej dawki oleju w benzynie? Chodzi mi o mojego Ogar 205 silnik 023 dałem z dużo oleju do benzyny chwilę pochodził i zgasł teraz wlałem świeżą benzynę z taką dawką oleju jaka powinna być i dalej się nie odzywa świeca ma taką biało i trochę niebieską iskrę. Zapłon jest dobrze ustawiony...
Witam, posiadam motorower Romet Ogar 200 3 biegowy i głównym jego problemem jest że nie chcę odpalić, sprawdzałem świecę i jest dobrze, zapłon, gaźnik i platynki ustawiałem około 3 tygodnie temu, a teraz nie chcę odpalać. Jak już odpali (4 razy odpalił na "popych") to jedzie, jedzie i jakaś minimalna górka to gaśnie nie wyjedzie i jeszcze gdy daję cały...
Witam mój romet ogar 205 po odpaleniu na zimnym silniku chodzi i jedzie normalnie, jednak po rozgrzaniu jak sie jedzie silnik przerywa. Wymieniałem w nim tłok, cylinder, konderator, simering, zapłon ustawiłem na 3mm isra jest dobra, silnik jest jeszcze na dotarciu
ustawienie zapłonu romet ustawianie zapłonu honda ustawianie zapłonu simson
odbiornik podczerwieni kablu zablokowany telefon samsung schemat jonizator powietrza
Schneider Team 300 R – dane techniczne, typowe usterki, serwis, modernizacja amplitunera Dekoder DVB-T różowy ekran, dźwięk działa – HDMI, SCART, ustawienia kolorów, firmware