Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Witam jak ustawić zapłon od rometa 205 w silniku Romet chart i w tych silnikach wały kręcą się w przeciwną stronę czy to w czymś przeszkadza ?
W celu przyspieszenia zapłonu kręcisz aparatem zapłonywym przeciwnie do kierunku obracania się magneta. Jak już będziesz zmieniał te podkładki i będziesz miał ściągniętą głowicę to najlepszy moment na ustawienie zapłonu. Podłaczasz pod przerywacz miernik lub żaróweczkę z baterią i ustawiasz tak aby gasła gdy tłok jest tuż tuż na samej górze. A potem...
Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu. Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka, opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz...
usłyszałem że da się wyregulować zawory aby strzelało Nie da się luzy zaworowe moją ściśle określony luz przez producenta t tak trzeba je ustawiać, ktoś ci bredni nagadał!!! jedynie korekcja wyprzedzenia zapłonu może pomóc.
Znów wykład o kącie wyprzedzenia i liczbie oktanowej paliwa. Problem polega na tym, że silniki Rometów robiono z materiałów słabej jakości i w dodatku na zwykłych obrabiarkach uniwersalnych. W dodatku jakość obecnych zamienników „rzemieślniczych”. Nie ma jak się odnosić do tematu, nie widząc stanu silnika. Zwykle wygląda to na zbieraninę...
a zapłon ustawiałem według tego poradnika http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea... Do dupy poradnik zawiera błędne treści w szczególności z ustawieniem przerwy platynek . Ustawienie przerwy 0,4 mm platynek gdy tłok jest 1,7mm przed GMP jest błędem . To jest początek otwierania styków czyli punt inicjowania iskry , a pełne otwarcie przerywacza...
Minęło zaledwie 9 lat od kiedy dałem sobie spokój z naprawą motorynki, ale wystarczyło by ochłonąć i żeby bratanek się nią zainteresował :D Zabrałem się za sprawdzenie zapłonu, iskra cienka jak igiełka koloru fioletowo niebieskiego. Do wsuwki od gaszenia wystającej z silnika podłączyłem drugi kondensator, jego masa do masy silnika. Iskra zrobiła się...
Regulowałem już kilkukrotnie, tylko w jednej pozycji dobrze odpala i chodzi, tylko te dziwne zaburzenie w czasie wchodzenia na średnie obroty, myślę że ustawienie zapłonu można wykluczyć, ale nigdy nie wiadomo.
Jeśli gwarantujesz poprawne ustawienie zapłonu i dopływ paliwa, to sprawdź jeszcze przyrządem ciśnienie w cylindrze. Może silnik ma już swój przebieg i wymaga remontu lub został "przytarty".
Masz za słabą iskrę, po włączeniu świateł cewki oświetleniowe zabierają trochę energii cewce zapłonowej i stąd gaśnięcie. Jak pamiętam to "ten typ tak ma", możesz próbować skorygować ustawienie zapłonu (w szczególności moment rozwarcia styków przerywacza do pozycji koła magnesowego ze statorem), albo bawić się ze świecami.
Nie powinno nic się przesunąć i maszyna będzie chodzić ale możesz dla pewności sprawdzić czy jak styki zaczynają się rozwierać na platynkach to czy jest tłok bodajże 3mm przed GMP (sprawdź w instrukcji ile powinno być). Ustawienie zapłonu to nic strasznego. Koło nie powinno dotykać cewek. Jeśli minimalnie ociera to spróbuj obniżyć minimalnie cewkę albo...
Kolego paliwo dochodzi, ale gdzie - do gaźnika, czy już do cylindra. Jaka jest świeca po próbie uruchamiania silnika, bo jeśli sucha, to wlej nieco paliwa wprost do cylindra i próbuj uruchomić silnik. Jeśli silnik zaskoczy, to chyba wiesz co dalej. W skuterze tym zapewne jest silnik 2T, więc zbadaj ustawienie zapłonu oraz stan uszczelniaczy wału. Może...
Jeśli znasz się na tym to wiesz, że przyczyn jest kilka - łapie lewe powietrze - złe ustawienie zapłonu a w szczególności platyn - przebicie na platynach - brak dobrej masy(zaolejenie łączeń) - przytkany gaźnik lub złe ustawienie iglicy itd itd A jak było przed wymianą łożysk?, jeśli OK to zawęża obszar poszukiwań
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Odnośnie regulacji zapłonu, mam pytanie jak dokładnie wyregulować ? Czy przy pomocy żarówki i bateri można sprawdzić prawidłowe ustawienie i jak to zrobić? Proszę o poradę. Najprościej przy pomocy suwmiarki , styki mają się zacząć rozwierać na 3mm przed górnym martwym położeniem tłoka , musisz ustawić tłok w GMP zmierzyć odległość od płaszczyzny gwintu...
Przepraszam że pewnie jestem kolejnym który zaczyna POSt o podobnej tematyce. POTRZEBUJĘ porady co do poprawności tego schematu http://obrazki.elektroda.net/74_12856613... Pragnę zmodyfikować instalację zapłonową w moim starym ROMET OGAR 205, i przerobić z tradycyjnego na coś co wydaje mi się skuteczniejsze / stabilniejsze ??? Problem polega...
Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka. Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo . Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da. Właśnie że...
Dziękuję jeszcze raz wszystkim co mi pomogli i pozdrawiam. Ustawiłem zapłon.
Witam mój romet ogar 205 po odpaleniu na zimnym silniku chodzi i jedzie normalnie, jednak po rozgrzaniu jak sie jedzie silnik przerywa. Wymieniałem w nim tłok, cylinder, konderator, simering, zapłon ustawiłem na 3mm isra jest dobra, silnik jest jeszcze na dotarciu
Kolego, a sprawdzałeś ustawienie zapłonu?
jak strzela z gaznika albo jak nie wchodzi na obroty jak dodasz gazu tylko po kilku sekundach to jest sprawa zle ustawionego zapłonu
Jeżeli zapłon ustawiłeś na GMP to zapłon jest źle ustawiony. Słyszałeś o wyprzedzeniu zapłonu?
Bez mikrokontrolera nie da rady. Tym bardziej że zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów to nie prosta, a krzywa. Wszystkie zwykłe zapłony mają stały kąt wyprzedzenia który ustawiony jest na magnecie. Jeśli chcesz schemat zapłonu to tu jest taki: https://www.spartamet.net/cdie/cdi_spart...
Sprawdź czy zapłon jest dobrze ustawiony
Kupywać Jeżeli już to kupować. Zastosuj właściwą świecę(ciepłota), sprawdź ustawienie zapłonu, chyba za wczesny.
Nie ściągaj kolanka, ew. tłumik, ale nie na długo, bo mogą pójść Ci pierścienie. Sprawdź ustawienie zapłonu, świecę, przerwę na platynach.
Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
A zaplon książkowo ustawiony, czy na oko?
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
Witam. 1. Niedokręcona świeca. 2.Źle ustawione ssanie. 3. Zła świeca. 4.Zła przerwa na świecy. 5.Zła przerwa na przerywaczu. 6.Przesunięty zapłon. 7.Źle ustawione dysze w gaźniku 8.Zanieczyszczone dysze w gaźniku. 9.Zanieczyszczony filtr powietrza. 10.Źle ustawione ssanie. 11.Zużyte pierścienie. 12.zużyty tłok. 13.Zużyty cylinder Może ktoś jeszcze coś...
:) Nie mieszanki benzyny i oleju tylko paliwa i powietrza :) Półtora obrotu może być za mało. Silnik przecież nie jest nowy. Wykręcaj dalej i patrz co sie wydobywa z tłumika. Zapłon dobrze ustawiony ?
Sprawdz tłumik(może jest zapchany),ustawienie zapłonu i czy wał lekko się obraca(bez świecy zapłonowej).
Dzięki za pomocne rady,ale już po problemie, z racji tego że motor u poprzedniego właściciela stał w garażu kilka lat więc wziąłem się prawie za wszystko oprócz tego co napisałem w poprzednim komentarzu ustawiłem zaplon, zmieniłem kondensator i kabel WN, który po poprawie ustawionym zapłonie był powodem zanikania iskry. 😎
Temat do zamknięcia Przyczyną okazała się świeca i zapłon Ustawiłem zapłon i wymieniłem świecę na iskre f100 SUPER
Nie chodzi mi o wygląd świecy, lecz o kolor iskry. A co do kąta zapłonu to musisz go sam ustawić. Jeżeli nie masz ustawionego zapłonu, to dziwisz się czemu nie zapala.
Witam, nie będę ukrywał, że nie znam się na motorowerze Romet 200, ale jako iż dostałem go od ojca, to chciałbym go ogarnąć, by zaczął jeździć. Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Nie wiem, w czym może być problem. Udało się go odpalić w biegu, lecz odpalił i gasł. Jakby nie dostawał paliwa, mimo tego, że wszystko tam jest okej. Z kopyta nie...
Ustawić przerwę na prawidłową potem zapłon. A nie na stare cechy.
Zmień świecę na "zimniejszą". Ale to tak na szybkiego. Nie wiadomo jak jest ustawiony zapłon, jaka kompresja, to tylko taka doraźna porada.
Ok problem z odpaleniem prawie rozwiązany, przyczyną okazał się gaźnik, teraz muszę ustawić zapłon, ale z tym sb poradzę. Teraz mam inny problem a mianowicie jak ustawić sprzęgło tzn. żeby odbijało bo mi nie odbija???
Kolego Rocketboy94 ! Tą gumę można całkiem zdjąć i nie będzie żadnej, poza zmianą "głosu", reakcji. Nic przed gaźnikiem nie wpłynie w tak opisany sposób na pracę silnika. Ustawienie (iglica) i regulacja doświadczalna gaźnika śrubką składu mieszanki - może nawet się nieco wykręciła sama; przedmuchanie dysz; uszczelka pod gaźnikiem na styku z cylindrem;...
Zapłon masz ustawiony tak jak ma być? Uszczelniacze do wymiany. Układ wydechowy jest drożny?
Wszystko wskazuje na to ze przestawil ci sie zaplon. Aby motor pracowal normalnie nalezy ustawic zaplon na rozwarcie stykow przerywacz ok. 3 mm przed gornym tzw. martwym pkt. tloka. I wszystko powinno wrocic do normy. ps. wyczysc jeszcze przerywacz i swiece.
Nowe wiesci mam wszystko zrobione tylko mam jedną sprawe jak ustawić ten zaplon, kiedy jest wyzwalana iskra i ile przed GMP? Prosze o szybką dopowiedz , z góry dziękuję
Skąd wiesz że zapłon dobrze ustawiony?nie zerwało klina na wale z magneta?iskra będzie ale w złym miejscu!,przerywacz powinien otwierać się 2mm przed górnym położeniem tłoka,jakiego koloru jest iskra?
Zapłon żle ustawiony , jeżeli nie masz lampy stroboskopowej , to ustaw wstępnie na 2mm przed GMP [ GMP- górny martwy punkt ] i sprawdż .
Udało mi się ustawić zapłon i motor chodzi dobrze, jednak na wolnych obrotach się zalewa, sprawdziłem pływak i jest ok. W czym tkwi problem?
Rozwiązanie problemu jest proste. Opisze to w kilku zdaniach. 1.Odkręcasz dekiel z lewej strony 2.Znajduję się tam koło magnetyczne(magneto) i aparat do zmiany biegów. 3.zapewne wypadła ci kulka. ostrożnie zdejmij dekiel. 4.Kiedy znajdziesz kulkę wsadź ją w odpowiednie miejsce(tam będzie takie miejsce połapiesz się) 5.Kiedy wsadzisz kulkę zakładasz...
Tak jak pisałem, jeśli zapłon dobrze ustawiłeś, to na wszelki wypadek podmień kondensator.Ewentualnie sprawdź czy świeca/kabel WN nie ma przebicia gdzieś.Poczytaj w internecie jak się ustawia zapłon, bo najjpewniej tu leży problem.
Witam co moze byc przyczyna gasnienia silnika w romecie bo gdy jest zimny to pieknie jezdzi a gdy sie zagrzeje to sie dusi i gasnie wyczyscilem gaznik zaplon jest dobrze ustawiony ale i tak sie dusi prosze pomozcie
ustawianie zapłonu romet gaźnik romet ustawienie ustawienie ustawienie zapłonu motocyklu
wyłączny licznik napiecie prostownika toshiba update biosu
budowa prostownika akumulatorów gnijąca wiązka skoda fabia
Panel sterowania okapu IKEA LUFTIG BF570 – budowa, typowe usterki, naprawa TCL Thomson 32ES560 Firmware Download, Model Codes, USB Recovery, Official Sources