W przypadku metalowych to prosto 2 magnesy na przykład do rantów. Jeśli chodzi o odległość to bym zrobił taką wielką suwmiarkę do zmierzenia rozstawu laserów a potem postawił ją 2 metry od samochodu (za lub przed) i trafiał laserami w punkty.
Po raz pierwszy się spod kałem że trzeba ustawiać zbieżność po wymianie wahaczy i to było przyczyną Co proszę? O co chodzi z tym "spod kałem"?
Sprawdź dokładnie całe zawieszenie, nie ma sensu ustawiać zbieżności oraz sprawdzać jej jeśli masz coś wybite bo po pierwsze nigdy prawidłowo nie ustawisz, pierwsza lepsza dziura i zbieżność możesz robić jeszcze raz, a po drugie jeśli wymienisz wahacze bądź końcówki drążków to zbieżność i tak będziesz musiał robić jeszcze raz. (Taka moja mała rada po...
Kolego 100% zmieniła się zbieżność a auto zachowuje się tak dlatego że te koło które ma lepszą przyczepność to prowadzi auto i dla tego są takie szarpania na lewo i prawo. Z tego co sobie przypominam to w UNO nie ustawia się kąta pochylenia i także przychylam się do poprzednika iż nie takie są amory jak potrzeba. Chyba że ktoś zmienił śruby na mniejsze...
Klawiatura ze złączem DIN 5 w starym komputerze ze slotami ISA po włączeniu komputera błyskają diody i nie jest wykrywana. Sprawdzane na PS/2 z przejściówką na DIN tak samo. Dla zdumionych po co ta walka: taka maszyna zarządza systemem do ustawiania zbieżności kół, wszystko działa, a bez klawiatury nie można nic zrobić.
Witam wszystkich forumowiczów jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z urządzeniem do geometrii kół 3D Exel t288, urządzenie sam zmontowałem, korzystam z niego na kanale, mam zrobione wnęki w posadce na obrotnice pod przednie koła. Mój problem polega na tym że po ustawieniu zbieżności kół przednich przy wypoziomowanej i...
W serwisie przekładali pompę z innego auta sprawdzili ciśnienie, było ok. Inny specjalista zwrócił uwagę, że ciśnienie to jedno a wydajność to drugie, więc daliśmy jeszcze raz do sprawdzenia. Założyliśmy i nic się nie zmieniło. Ustawialiśmy zbieżność kół, odkręcone były poprzeczne drążki kierownicze koła obracały się swobodnie. Nie ruszany był siłownik...
jak ustawiał ci zbieznośc, to jego wina.Opony wymieniałeś ? Cisnienie właściwe ? Zbiera tylko z zewnątrz albo wewnątrz ? Końcówki ok ?
Witam. Mam pytanie czy w Opel astra 1 po wymianie końcówek drążka układu kierowniczego konieczne jest ustawianie zbieżności kół i geometria kół ? Z góry dziękuje za pomoc.
Drazki kierownicze nie musza byc tej samej dlugosci, lewa i prawa strona moga byc inne a regulacje przeprowadza sie na diagnostyce. Tam ustawia sie zbieznosc (naped tyl), rozbieznosc (naped przod) i geometrie kol
2 blachy jest ok, kulki jak najbardziej być muszą i musi być jeszcze 3-cia blacha z otworami na kulki żeby nie zjechały na jedną stronę (coś jak koronka w łożysku) i musi ona być w połowie wysokości kulek. Trzeba to zrobić tak żeby górna blacha oprócz oczywistego obrotu mogła się jeszcze przesuwać na boki i przód+tył, znaczy ma mieć luz ze 2-3cm wkoło.
powiedz Ostrzegam wszystkich zainteresowanych kupnem urządzenia do geometrii kół 3D Hofmann, posiadam to urządzenie od dwóch lat i od tego czasu urządzenie źle ustawia zbieżność kół, klienci wracają z reklamacją zdartych opon i ja również sprawdzałem pomiar na innych urządzeniach, jest spora różnica, od chwili zakupienia urządzenie nie mogę doprosić...
Kolego ja pracuje na urządzeniu Haweka i zbierzność w takich volvo ustawiam na 0,00 . I nikt do tej pory nie narzekał aby którekolwiek koło zdzierało . Zawsze było ok.
Jestem Ci ogromnie wdzięczny za wszelkie wskazówki oraz szczegółowe wyjaśnienie istoty problemu. Jednak przyznam, że wszelkie czynności były wykonane z wszelką starannością, gdyż ten samochód nie miał przeznaczenia do odsprzedaży. Być może coś złego było z maglownicą? Gdyż w momencie ustawiania zbieżności kół, diagnosta stwierdził, że jest mu dość ciężko...
Ustawiasz zbieżność na dowolnych kołach .
Myślę ze to proste choć z taką maszyną się nie spotkałem, po założeniu uchwytów na koła tablice z ( te z cyfrmi i lustrami zakładasz na tylnich kołach ) te 2 sondy zakładasz na przednich tak aby ich tablice były do tylnich kół. te pokrętła służą do odczytania kątów pochylenia koła. myśle ze działa to na zasadzie ze z sond światło musi odbić się od tylnich...
Zbieżność ustawiałeś sam, czy byłeś u fachowców,hamulce nie trzymają przypadkiem. Jeśli masz kanał lub najazd sprawdź czy nadwozie nie jest odkształcone: na początek porównaj odległości kół po prawej i lewej stronie, jeśli to możliwe to przekątne również. Jeśli różnice będą poniżej 0,2%, szukaj błędu w geometrii zawieszenia: pochylenie kół i kąt wyprzedzenia...
Witam serdecznie. Podczas niedzielnej nudy wpadłem na pomysł, aby zrobić swój własny przyrząd do ustawiania zbieżności pojazdu. Ale zanim przystąpię do budowy wyjaśnijcie mi dokładną procedurę ustawiania zbieżności. Według mnie aby ustawić prawidłową zbieżność należy skontrolować ustawienie kół osi tylnej, jeśli już mamy ustawione koła równolegle względem...
Mierzysz odległość kół, od środka opony 1 do 2, z przodu i z tyłu ma się w miarę zgadzać. Uważaj tylko ,żeby ci się koła nie rozjeżdżały,to nie samochód, po prostu ustawiasz tak jak wyczujesz, tak aby opony się nie zdzierały, i nie ściągało do rowu. :D Najlepiej podnieść przód na środku lewarkiem. Sprawdź luzy na łożyskach, sworzniu tulejkach o ile...
Ustawiałeś zbieżność po wymianie drążków kierowniczych? Sprawdź ciśnienie powietrza w kole.
W samochodach z tylnym napędem zbieżność ustawia się na (+)ponieważ koła są podczas jazdy rozpychane na boki, w przednionapędówkach natomiast, zbieżność powinna mieć wartość ujemną, gdyż koła ciągnąc pojazd schodzą się do siebie. Dokładny parametr oczywiście w książce serwisowej pojazdu, natomiast w prakrtyce, wartości te mieszczą się w zakresie 1-3mm....
Lepiej zainwestuj w dobre ubezpieczenie bo ludzie obecnie są bardziej świadomi swoich praw i mogą Cię zaskarżyć za jakiegoś strucla. Pomyłka zdarza się najlepszym a początkującym znacznie częściej. Druga sprawa to sprzęt pomiarowy do: pomiaru ciśnienia sprężania, oscyloskop do pomiaru czujników, klucze dynamometryczne, mikrometry itd. Kolejną sprawą...
fakt, sprawdz zbieżność i przed wszystkim kąt ustawiania kół przednich, i sprawdz czy tylna belka nie jest krzywa
a zbieżnosc od geometri czym sie rózni w tym aucie ustawia sie tez zbieżnosć tyłu?
Zbieżność nie ma wpływu na ściąganie tylko kąty. Po co ustawiałeś zbieżność wiedząc, że łożysko masz do wymiany. Napraw wszystko a potem na geometrię.
i było wszystko ustawiane włócznie z zbieżnością. Jak się ustawia zbieżność to kierownica ma być dokładnie na wprost...koniec kropka.., zresztą wyżej kol. T5 już pisał i nic więcej nie robić "komputerem", chyba, że chcesz przedobrzyć to wtedy zdejmuj kierownicę i zakładaj tak aby było dobrze, sam komputer nie załatwi żadnego ustawienia...
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nie regulowane, zmienia się jednak minimalnie przy przesunięciu wózka przód tył, kąt pochylenia przesunięcie wózka prawo lewo. Najpierw ustawia się pochylenie kół, i następnie zbieżność kół. Na ściąganie ma bardzo duży wpływ stan opon.
Po prawidłowym ustawieniu geometrii jeśli kierownica jest krzywo to się ją zdejmuje i ustawia prawidłowo. A ja głupi myślałem, że najpierw ustawia się kierownicę prosto i dopiero wtedy ustawia zbieżność. Człowiek uczy się całe życie.
No to lepiej niech ci zedrze cale nowe opony i wtedy to bedzie dopiero kupa kasy, nie ustawia sie na oko zbieznosci nigdy nie bedzie to dokladnie ustawione.
Czyli najlepiej zrobić diagnostykę kół (tak to się nazywa czy jak)??? Zrobi mi to każdy mechanik czy tylko tam gdzie ustawiają zbieżność lub podobne rzeczy?? Może rzeczywiście najlepiej będzie zrobić takie coś i wtedy mieć pewność która wymienić bo jak ja spojrzę a się nie znam to nic nie zobaczę heh.
Ustawiał ktoś zbieżność i promień skrętu w stradzie? kręcę juz jakis czas śrubkami ale nic nie pomaga jedno kolo jest troszeczke inaczej ułożone i chyba promien skretu w prawo jest mniejszy. wiecie czym to dokladnie ustawic gdzie wkrecic lub co wykrecic. Kręciłem juz tymi rzyskimi przy wahaczach śrubka przy serwie i tymi śrubkami od spodu :)
Samochód po wymianie maglownicy w jednym warsztacie, w drugim ustawiana była zbieżność. Zerwana została taśma, natomiast przy ustawieniu kół na wprost, w lewo kierownica wykonuje 1,75 obrotu a w prawo 2 obroty. Jaka może być tego przyczyna ?
Witam Panowie, takie pytanie - Audi A3 8L, czyli płyta Golfa IV. tematyka toru jazdy, układu jezdnego, zawieszenia, kierowniczego. W takim aucie geometria to tylko przód czyli zbieżność kół? Auto trochę nosi, byłem na SKP i twierdzą że luzów brak, w serwisie gdzie jestem zapisany na zbieżność twierdzą że tylko przód się robi. No ale dalej np kąt pochylenia...
Niektóre maglownice mają śruby regulacyjne z obu stron (każdego drążka). Ale jeśli masz z jednej to musi być idealnie na środku, lub będziesz musiał uciąć skrócić i zespawać. A co do kąta to ustawia sie przy amortyzatorze.
Prawidłowo trzeba ustawić "geometrię kół" czyli wszystko, i to włącznie z tylną osią. Co Ty chcesz tam z tyłu ustawiać? Jedyny parametr ustawialny tam to zbieżność z przodu, nawet kąt pochylenia pozostaje stały.
W temacie piszesz o zbieżności , a pytasz o kąt pochylenia zwrotnicy . Pozostaje jeszcze ką wyprzedzenia zwrotnicy. Moja wiedza jest taka że pochylenia i wyprzedzenia nie ustawia się to stałe parametry geometrii układu jezdnego. A co do zbieżności to w samochodach z przednim napędem jest to 0.0 lub rozbieżne o ( chyba 3 mm.
Skoro kąt ustawiony na zero a kierownica skręcona w lewo to jaki z tego wniosek? W ogóle to co to stwierdzenie że ściąga w prawo patrząc na ustawienie samej kierownicy jako pojedyńczego elementu. Nigdy nie patrzy się na ustawienie kierownicy jako punktu ustalenia. W czasie geometrii ustawiają kierownicę "na oko" a dopiero regulują ustawienie kół. Nie...
Zbieżność i kąty pochylenia z tyłu będą się zmieniać w zależności od obciążenia tyłu. Wartości, które masz podane, dotyczą obciążenia bez paliwa w zbiorniku i bez pasażerów. Weź też pod uwagę zmęczenie sprężyn. Regulację tylnej belki masz tylko na mocowaniu do karoserii. Regulacja polega tylko na tym, że możesz przesunąć belkę do tyłu lub do przodu....
W sprinterze 906 kąt pochylenia jest zależny od poziomu zawieszenia, na profesjonalnym sprzęcie do ustawiania geometrii trzeba wprowadzić wysokość amortyzatora i zmierzyć poziom zawieszenia i według poziomu zawieszenia np.10.0 stopni lub 9.6 lub jaką tam pokaże przyrząd do pomiaru zawieszenia (Romess) to według tabeli ustawia się kąt pochylenia a potem...
zbieżność była ustawiana w tym samym warsztacie. Ale gostek stwierdził, że mam wszystkie kąty nie takie jak trzeba i że to przez to ściąga w lewo.
Po pierwsze, jakim laserem sobie ustawiałeś samodzielnie zbieżność ?, normalny system do tego celu kosztuje z 3 takie samochody, i raczej nikt go w domu nie posiada. Druga, podstawowa rzecz, to zbieżność kół przednich, otóż żaden samochód przednionapędowy nie ma zbieżnych kół przednich, przeważnie są rozbieżne o parę minut, bo przedni napęd ma tendencję...
Osobiście używam długiej prostej listwy (fragment grubej sklejki od strony fabrycznego odcięcia) przyłożonej nawet do opony tylnego koła w wielu jego pozycjach (bicie felg nierówność opony) i wybieram średnią. Po przyłożeniu z prawej i z lewej strony będziesz widział odchylenia toru przedniego i tylnego koła. Mam nadzieje że ten sprzęt umożliwia regulacje....
Można też sprawdzić kalibrację czujnika koła kierownicy za pomocą testera czujnik momentu we wspomaganiu wartość zero?czy inna. Nie było sprawdzane wspomaganie choć przez "ustawianiem" geometrii ściąganie w prawo było sporo mniejsze. Jak dokonać pomiaru momentu we wspomaganiu? Przez tester diagnostyczny (uniwersalny) pokaże? Tylko żeby nie okazało...
Wniosek jest taki, że mimo starań z oszczędzania nic nie wychodzi. W Hrubieszowie została sprzedana stacja paliw Lotos dla Mola z Węgier. Miała najlepsze paliwo po sprawdzeniu wszystkich w okolicy łącznie z Orlenem. Po pierwszym zatankowaniu nowym paliwem po powrocie silnik zgasł przed bramą na wolnych obrotach. Teraz nie gaśnie, tylko chodzi jak na...
Przed i za osia, w odleglosci zaleznej od srednicy kol, sa dwie listwy z podzialka. Z jednej strony auta ustawiasz listwy tak, aby strumien swietlny przed i za osia byl na zero podzialki. Z drugiej strony auta odczytujesz wskazania na podzialkach listw za i przed osia i roznica daje ci zbieznosc w mm (zbieznosc calkowita - nie ma mozliwosci pomiaru...
Samemu metodą prób i błędów w zależności od bogactwa pomysłów jak sobie poradzić. :) Ale w tym autku radzę sprawdzić wszystkie przeguby zawieszenia osi i drążki reakcyjne. Jak wybite były końcówki drążków to sworznie wahaczy już pewnie latają w każdą stronę. Wtedy żadne ustawianie nic Ci nie da, po ruszeniu wszystko się przestawi.
kolego widzę że nie liczysz sie ze swoim życiem skoro rozchodzą czy schodzą sie koła odpowiada za to ,gumy , tulejki wachaczy musisz to sprawdzić i wtedy jechać za ustawienie zbieżności kól w tym przypadku jak masz miema żadnego sensu ustawiać zbieżności majpierw usuń usterki uważam że temat można zamknąść bo kolega już chyba wie co ma zrobić
kolego nie do końca z tą zbieżnością , tam jest czujnik w przekładni sprawdz czy znak na kole kierownicy zgadza się z znakiem na drążku kierowniczym ,może jest przestawiona kierownica i nie na znakach oryginalnych bo zbieżność trzeba ustawiać do kierownicy na wprost a tutaj robią tak że jak jest zbieżność niby ok a kierownica ucieka to ją przestawiają...
Witam, Mialem do wymiany tuleje belki, bo auto skrecalo troche tylem, mechanik diagnozowl jeszcze lozysko tylnego prawego kola, wymiana nie przyniosla efektu, a jest, auto ma silne wibracje i wezykuje. Nie byla ustawiana zbieznosc, amortyzatory po 90%, nie ma zadnych luzow. Pomozcie
A bierzesz poprawkę na pochyłość jezdni po której jedziesz? Ciśnienie w oponach ustawione, hamulce nie trzymają któregoś koła, tylna belka w porządku (tuleje)? Dodano po 12 Kąty pochylenia kół raczej zostały ustawione bo nie sądzę że diagnosta tego nie ustawił W Lagunie nie ustawia się kątów, tylko sprawdza i ewentualnie koryguje wymieniając wadliwe...
zbieżność kół zbieżność ustawiać ustawiać zbieżność
tracer zasilacz schemat serwis motoroli dodatkowy przycisk hormann
Skuter ZIPP BT 49QT-28A nie odpala: paliwo i iskra są, nowy akumulator Gasik RC dla transformatora 230V 200W: wartości elementów