Na dźwigienkę pompowtryska montujesz czujnik zegarowy! Najniższe położenie dźwigienki to początek tłoczenia. Cała filozofia polega na odpowiednim ustawieniu go na śrubie regulacyjnej! Musisz mieć trochę doświadczenia, czuć ten moment kiedy dochodzi do zderzaka(at) Pirerwszy raz zrób tą regulację pod nadzorem osoby znającej temat, bo można doprowadzić...
Witam Po 10 cyfrowym numerze pompy sprawdź w dokumentacji jaki ma być kąt wtrysku. Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze. Znak na kole pompy oraz na kole zamachowym. Wkręć czujnik do pompy. Napręż go do 4 mm [czujnik 10mm] lub 2 mm [czujnik 3mm] Wycofaj silnikiem w lewo do momentu kiedy na czujniku przestanie opadać wskazówka. Wyzeruj...
Witam Pana KomendantPojazdow . Widzę że popełnił Pan ten sam błąd ,który swego czasu i ja popełniłem. Całe szczęście że miałem kolegę , który zajmował się tego rodzaju już traktorami. Tak jak Pan, tak i ja wymieniałem simering wału silnika .Wszystko pięknie złożyłem było cacy i sporo mi to poszło. Przyszedł czas aby odpalić . Chechlam ,chechlam mówiąc...
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
BOSCH KTS nie ma funkcji za pomoca ktorej mozna ustawic poczatek wtrysku! Tak przynajmniej stwierdzono w serwisie BOSCH.
Jezeli jest klin na wałku pompy to przestawiłes koło i należy je ustawic tam gdzie sobie zaznaczyłeś. Jeżeli nie ma klina na wałku pompy to przestawiłeś koło wzgledem pompy i trzeba ustawić poczatek wtrysku specjalnym czujnikiem.
Mercedes 96r diesel , pompa Lucas , kat wtrysku,jak ustawic? Czy da sie ustawic poczatek wtrysku za pomoca urzadzenia diagnostycznego?
Mój problem jest następujący. Kilka dni temu chciałem założyć pompę wtryskową po regeneracji. Wyregulowałem zawory i zacząłem ustawiać początek wtrysku i okazało się że żaden ze znaków na kole zamoachowym nie trafia na znak na obudowie (nawet nie jest pomiędzy GMP a tymi dwoma kreskami tylko z 15 cm za dwoma kreskami znaki sa orginalne nie ma innych...
Takiej lampy stroboskopowej nie posiadam z czujnikiem piezo mam tylko zegar do ustawiania pompy oraz zrobiłem sobie przyrząd z zegarem do precyzyjnego określenia GMP tłoka :/ Mam jeszcze pytanie na temat tego elementu czy ta pompę należy ustawić na gorącym silniku czy na zimnym ten element zaznaczony strzałka też wpływa na kąt wtrysku ?
Witam. Man problem z autem Man 343 z EDC. Po wymontowaniu pompy wtryskowej (regeneracja) nie została zablokowana. Potrzebuję ile stopni powinno być na kole zamochowym. Jak to teraz poprawnie ustawić. Nr silnika D2865 LF21 Z góry dziękuję.
VAG-COM nowa nazwa VCDS nie moze wyszukac sterownikow. Po zainstalowaniu nowej wersji nie moze wyszukac sterownikow,nie pomogly rozne sposoby.Nie dziala rowniez na wczesniejszej wersji VAG-COM. Polecam ten program,mozna np.latwo ustawic poczatek wtrysku.
Witam, gdzie mozna zdobyc program vw tool i instrukcje do niego w wersji pl .Interesuje mnie jak adaptowac przepustnice,ustawic poczatek wtrysku w tdi,kasowanie ispekcji itd lub jak to robic vag-com Czy jest progam ktory pomaga w wyzej napisanych tematach???
Fangrof Piła ps. już wiem, gdzie popełniłem błąd
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Musisz pokręcić pompą żeby się odpowietrzyła no i dźwignia gazu na rozruch.
13adam13 Wszystko ładnie pięknie tylko....... http://obrazki.elektroda.pl/4592324900_1...
Nie . Ustaw gmp i wtedy zrób początek wtrysku i będzie oki
Sprawdź ustawienie początku wtrysku i sprawdź też ciśnienie sprężania.
skoro piszesz ze rusza jeden gar to moze zmierz cisnienie. sprawdz tez polaczenie z rozrusznikiem (przy okazji polecam zmierzyc napiecie w czasie rozruchu jezeli spadnie ponizej 10V to raczej rozrusznik), sprawdz jak ladowany jest akumulator (powinno byc od 13,8 do 14,4V na biegu jalowym bez zbednego obciazenia, jak jest mniej to trzeba zwrocic uwage...
Spokojnie Pawełku będę u ciebie w sobotę z kolegą to Ci ustawi
Kąt wtrysku 25+1 stopni przed GMP, ciśnienie wtrysku 18,6-0,8, luz na zaworach 0,25 +/-0,05. Kąt ustawiasz standardowo, z tym że na pompie wtryskowej nie dajesz 'pełnego gazu' a co najwyżej w połowie. Przy pełnym gazie załącza się dawka rozruchowa i opóźnia kąt wtrysku na ok 10-12 stopni, co może być mylące dla kogoś, kto o tym nie wie. Taka różnica...
dziękuję za odp coś będę kombinował mam jeszcze jedno pytanie czy wałek rozrządu w c 330 różni się czymś od wałka z c 328
Podaj numer podwozia to wyślę ci instrukcje.
Trzeba ustawić wał korbowy -15 stopni przed GMP, wałek rozrządu ustawić na znakach koła i stopki, wykręcić napinacz łańcucha (z tyłu silnika), następnie ustawić i zblokować pompę wtryskową (należy odkręcić śrubę 17mm zaślepiającą znajduje się z przodu pompy po prawej stronie, jest to najwyższy punkt na wykorbieniu pompy taka płetewka pozioma należy...
A jakie wartości powinno wskazywać i mierzyć na ciepłym czy zimnym sliniku.
Mam pytanie czy ktoś ustawiał początek wtrysku pompy jakie paremetry powinna mieć ,wiem że miały starsze modele około 4,5 stopnia ale te nowsze trudno powiedzieć u mnie jest między 1.9 a 2.0 stopnie i błąd jest od poczatku wtrysku chyba wartość max nie osiągnięta.
Sprawdź wtryski - zapewne już leją
Witam wszystkich. Pytanie dotyczy jak ustawić początek wtrysku w VW CADDY 1.9 SDI ? Robi się to za pomocą komputera czy ręcznie. Silnik jest sterowany elektronicznie. Nie ma linki gazu. Oznaczenie silnika AEY auto z roku 1996. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich.
Witam przyczyny nie odpalenia i pokazywanie białego dymu mogą byc końcówki wtryskiwacza leją złe ustawiony początek wtrysku za małe ciśnienie w cylindrach filtr powietrza zatkany złe ustawienie rozrządu a sprawdzamy luzujemy pokoleji ale pojedynczo przewody wysokiego ciśnienia kręcąc rozrusznikiem gaz na ful i słuchamy czy końcówki wtryskiwaczy skrypią...
Musisz określic punkt statyczny tej pompy z tyłu tam gdzie masz przykrecane przewody wykręcasz srube w srodku i wkrecasz czujnik zegarowy pozdrawiam
W dieslu nie ustawia się zapłonu!!! Żeby ustawić dobrze początek wtrysku trzeba mieć blokady rozrządu : [url=http://www.elektroniczna.pl/sklep,6... Jakie są objawy???
https://obrazki.elektroda.pl/2459464600_... Wychodzi, że końcówki są odpowiednie. Na jakie ciśnienie zostały ustawione? Jeszcze ustawienie początku wtrysku. Silnik ma turbinę czy to zwykły wolnossący?
teraz chcę ją ustawić,na razie jest zamontowana (na ucho ustawiłem) ale chcę podjechać ,żeby był dobrze ustawiony początek wtrysku jak ma być.
żle ustawiony początek wtrysku,ustaw pompę
A zapłon kolega dobrze ustawił (początek wtrysku paliwa) ??
Trzeba sprawdzić aparaturę wtryskową tzn. rozpylacze i pompę wtryskową. Bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie początku wtrysku.
I tu się zgadzam z ociz. Wszelkie próby grzebania przy pompie wtryskowej przez kogoś, kto nie ma wiedzy i narzędzi, skończą się i tak oddaniem jej do fachowca. No i potem ustawienie początku wtrysku bez narzędzi nie do końca może się udać.
z rozrządem to wiem, ale mi chodzi dokładnie o ustawienie początku wtrysku, konkretnie chodzi mi o pompe za pomocą czujnika zegarowego.
Słabe ciśnienie, źle ustawiony początek wtrysku, końcówki wtrysków.
Znaczy się odkręcałeś po kolei przewody i ciekło paliwo przy pompowaniu? Rozrząd dobrze ustawiony, początek wtrysku ustawiony dobrze?
Wszystko pięknie ?!?!?!? Złożyłeś rozrząd jak na rysunku? Ustawiłeś początek wtrysku między 0.85 a 0.91 ???
Na rozrządzie lubi odkręcać się nakrętka z koła pośredniego. Przez co koło zaczyna sobie chodzić jak chce. Wtedy dokładnie tez nie ustawisz początku wtrysku. Sprzęgiełko na pompie jak i tulejka są dobre? Miałem kiedyś przypadek że wałek napędzający pompę delikatnie się skręcił.
Witam, Przyczyn może być wiele np. źle ustawiony początek wtrysku (zbyt późny), przestawiony rozrząd. Na początek należy ustawić prawidłowy początek wtrysku zgodnie ze znakami na kole zamachowym. Zakładam że rozrząd był prawidłowo złożony.
Pronar 1025 wie ktoś jak ustawić początek wtrysku paliwa ? Bardzo ciężko odpala opóźniona reakcja na gaz kopci na niebiesko
ja stawiam na poczatek wtrysku nie raz trzeba przestawic i ustawic inaczej niz w ksiazce pisze, bo auto z salonu nie wyjechalo przed chwila.pompe pod obroty i sprawdz na zimnym
Założyć pompę to nie wszystko trzeba jeszcze ustawić początek wtrysku , metoda regulacji opisywana już na forum .
To mi wygląda na źle ustawiony początek wtrysku. A co z dymieniem silnika? Kopci na czarno przy dawaniu gazu??
kooperator napisał : Kolego sq8luu nie wiem czy dokładnie przeczytałeś pierwszy post. Koega szefunio ma niedogrzany silnik (70°C) i termostat do wymiany a ty go straszysz polewającymi wtryskami a co gorsza rozklekotaną pompą wtryskową. Nie wiem czy się orientujesz ale wtryski z 1,9 td VW spokojnie pobiegają jakieś 400000 km a pompa Samochód sie rozleci...
Musi lecieć z przelewu, dopływ paliwa masz dobry? Jak tak to pompa ,albo ustawienie początku wtrysku, spróbuj pompę przestawic, zbiornik paliwa daj powyżej pompy
Są dwie możliwości za niski stopień sprężania lub co bardziej prawdopodobne źle ustawiony początek wtrysku.
Pompa był u pompiarza i została sprawdzona. Na kole zamachowym znalazłem znaki GMP,16° i jeszcze jeden nieczytelny blisko znaku 16°. Jeśli chcę ustawić początek wtrysku na 16° to brakuje mi już regulacji na pompie. Rozrząd jest ustawiony na znaki. Pozdrawiam
Zapłon ustawiony? Iskra na świecach jest ? :D :D (at)tomekz173 Pomiar kompresji (?) i ustawienie początku wtrysku, czyli sprzegiełka na pompie wtryskowej.
Nie zapominajmy też o filtrze powietrza, a początek wtrysku ustawiony dobrze, "luz zaworowy"?
Ustawienie początku wtrysku na pompie wtryskowej statyczne 0,25 plus minus 0,02 w mm
Witam. Silnik jak w temacie, po naprawie głównej, potrzebuję ustawić początek wtrysku, przewaliłem cały internet w serwisach deutza milczą. Może ktoś z forumowiczów posiada takowe informacje i udostępnił?
Ustawić początek wtrysku.
Jak jest ustawiony początek wtrysku?
Musisz zdjąć pasek rozrządu i ustawić początek wtrysku na pierwszy cylinder to znaczy na czwarty nie zwracając na blokady.
Jak masz ustawiony początek wtrysku?
Wymień hydropopychacze. Wszystkie nie na któryś cylineder tylko wszystkie. Olej poprzedni właściciel wymieniał ale nie wiesz jaki to olej ani typ ani producent?... Wymień olej. Rozrząd w tym aucie jest prosty na markera zrobisz grunt to odpowiednio napiąć rolkę i ustawić później kąt początku wtrysku z komputerem.
Jakie jest ustawienie początku wtrysku na zegarze w Audi B4 1,9 TDI (90KM)do czerwca 1992 roku z wtryskiwaczami 246 bar?
chodzi ustawić początek wtrysku na pompie
może to kwestia regulacji. MOże masz źle ustawiony początek wtrysku
Należy sprawdzić ewentualnie zregenerować rozrusznik, następnie świece żarowe, a następnie ustawienie początku wtrysku.
Witam. Jak ustawić kąt wtrysku? Pompa (cav)jest na sztywno przykręcana do bloku silnika, koło zebate ma "fasolki". Czy pompę sie jakoś blokuje? Na kole posowym oznaczone tylko GMP. witam , kolego te znaki sa nie dokladne nigdy nie jest dokladnie ustawione na te kreski tym bardziej cav, kazda pompa ma swoja geometrie, wznios poczatek tloczenia, dawka...
Trzeba ustawic wolne "obroty". tak to się robi w lucasach renault, tu jest pewnie podobnie: http://obrazki.elektroda.pl/5170391100_1... Ale przedtem musisz ustawic poczatek tłoczenia. Producent zaleca ustawianie po kazdej wymianie rozrzadu.
Tak musisz dokładnie ustawić początek wtrysku paliwa.
Jak ustawiony początek wtrysku , wał-koło zębate, wałek rozrządu-kółko ....???
Witam pompę i wtryski dałem do regeneracji ustawiłem początek wtrysku kreska na bloku jest równo że środkową kreską na kole i dalej to samo l
Prawdopodobnie cofa się paliwo ....Przy żle ustawionym początku wtrysku pali zle raczej na zimnym a nie na ciepłym.
Źle ustawiony początek wtrysku. A oleju nie ubywa ?
Jakie jest ustawienie początku wtrysku w tym silniku? Bo czytam w internecie i zgłupiałem. Jedni piszą 1*ATDC +- 0.5*. A drudzy piszą 2*ATDC +-2*?
Witam potrzebuje ustawienie początku wtrysku do silnika 1.9dti 98km2000r Chodzi o początkach wtrysku ile wynosi na komputerze dla ustalenie kółka pompy wtryskowej
on kreci szybko.... jak jest naładowany akumulator... ale kiedy dochodzi do takiego momentu kiedy powinien odpalić zacina się... to wina całego rozrusznika czy tylko automatu? Źle ustawiony początek wtrysku. Sprawdź w prawdziwym warsztacie ustawienie rozrządu i początku wtrysku.
Koledzy te rozwiązania są dobre dopiero po doprowadzeniu systemu do stanu używalności... Do autora: przedewszystkim należy pozbyć się błędu, najprawdopodobnie źle ustawiony początek wtrysku, jeżeli to nie pomoże- zmienić mapy w sterowniku. Żadne zwiększanie dawki VAG'iem, tak to można sobie morale zwiększyć :D
Sprawdź czy świece żarowe wszystkie grzeją, i trzeba zobaczyć jak jest ustawiony początek wtrysku, to na komputerze.
Do sprawdzenia ustawienie początku wtrysku- było coś tam grzebane ostatnimi czasy? :) V.
W naszym żargonie jak silnik wychodzi z ramy to znaczy, że ma nadmiar mocy. :) U Ciebie w tytule ma brak mocy. ? Kopci na czarno;lejące wtryski, źle dobrane wtryski, źle ustawiony początek wtrysku, zatkany dolot powietrza, zatkany układ wydechowy... i kilka innych przyczyn.
Ustawić początek wtrysku jak się pompe zakłada, potem wykasować błędy sterownika silnika i jeździć
Tak biały dym. Zle ustawiony początek wtrysku, ewentualnie powietrze w paliwie.
Sprawdz dokładnie rozrząd a na bank masz źle ustawiony początek wtrysku świeca żarowe sprawdz przy okazji. Ustaw prawidłowo i po problemie
Początek wtrysku się nie wyłapuje tylko się dokładnie ustawia.Po takim ustawieniu dalej nie jesteś pewny czy jest dobrze ustawiony choć pali lepiej.Te parę stopni brakujących lub za dużo przy początku wtrysku na małych obrotach za wiele nie znaczą ale już przy dużych obrotach silnika już tak. Radzę ustawić początek wtrysku ,ja też po regeneracji pompy...
Jak to się dzieje po wyminie rozrządu, to może źle jest ustawiony początek wtrysku?
Niestety ale silniki w autach renault są strasznie wrażliwe na ustawienie początku wtrysku jeśli we wszystkich przypadkach były sprawdzane świece i paliwo nie schodzi to zaczął bym dalsze POSZUKIWANIA od tego chyba jeśli to nie pomorze to należy sprawdzić zawór przyspieszenia konta wtrysku pozdro.
Najpierw taj jak pisze122 rozrusznik i akumlator jak nie pomoże to sprawdzić ciśnienie sprężania i ustawić początek wtrysku
Do sprawdzenia uklad paliwowy, może pompa, może wtryski, może ktoś coś wcześniej dłubał, żle ustawiony początek wtrysku. Czy auto mocno kopci?
Powiem ci tak,ze ten samochód powinien ci naprawic ktoś kto ma odpowiedni diagnoser.Pompa sterowana elektroniczne.Być może że jest źle ustawiony początek wtrysku.
Sprawdź ustawienie zapłonu [ początek wtrysku ] , mógł dostać luzu na którymś z kół .
Masz racje będzie działać tylko staraj się to zrobić dość dokładnie nie dociągaj pompy śrubami, w momencie gdy nie będzie chciała dojść do obudowy. Po jej zamontowaniu pozostaje Ci tylko ustawić początek wtrysku i powinno być już ok.
No to masz zbyt niską prędkość przepływu przez turbinę, może to być spowodowane za dużym przeciwciśnieniem spalin lub źle ustawiony początek wtrysku, lub zbyt duża korekcja.
1-Tak 2-Tak 3- Ubytku oleju nie będzie jak coś to jego nadmiar. Ale jeśli gdzieś niby wyparuje to a nie znajdziesz miejsca to uszczelniacz na wałku pompy. 4 Tak beż ściągania chłodnicy. Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia. Przewody paliwowe dochodzące do pompki i powrót z pompy. Później pokrywę koła rozrządu pompy. w tym momencie ustawiasz znak na...
Przy źle ustawionym kącie początku wtrysku może tak robić, ale wiązało by się to z innymi problemami jak niepełna moc.
Ciekawe co piszecie. Pytanko pierwsze z tym boschem, jako rozumiem przedstawiciel bosch nie ma takiego urządzonka do sprawdzania wysokiego cisnienia na przewodach wysokiego cisnienia (piezoelektryczne foliowe czujniki). Jest to typowe urzadzenie dla profesionalnego serwisu boscha. teoretycznie nie mam takiej mozliwosci aby szczelna (nie leje) pompa...
Wymiana rozrządu nic ci nie da.Jeżeli masz dobrze ustawione kola rozrządu to nie możliwa jest różnica 7-stopni.Przed rozłożeniem silnika mechanicy powinni sprawdzić ustawienia rozrządu a także ustawienia na kole zamachowym-po znakach.W wielu ursusach c-360 (zwłaszcza starych-koło zamachowe mogło być wymieniane od innego ciągnika) na kołach zamachowych...
Ja wiem jedno.Czy to Dti czy Tdi,tds itp.bardzo ważne jest ustawienie początku wtrysku na czujnik zegarowy a nie jakieś tam odczyty w parametrach. Ma bardzo duży wpływ na rozruch. Zgadzam się w 100%. Sam ustawiałem pompę na czujnik zegarowy i w temperaturze -25° palił na dotyk.
Niepoważni jesteście... spróbuj uzyskać więcej w zimie jak 28 w zetorze 72xx, a te 22 też w normie, to pewnie błąd pomiaru, nie przejmuj się nim. Rozbierałeś może rozrząd? dobrze ustawiłeś początek wtrysku i rozrząd jeżeli go rozbierałeś? Biały dym oprócz pompy i wtryskiwaczy co masz zrobione, powoduje jeszcze źle ustawiony rozrząd, początek wtrysku...
Ustawić poprawnie początek kąta wtrysku.
Witam! Też bym proponował sprawdzenie rozrządu znaki muszą sie zgadzać no i proponował bym ustawić początek wtrysku i wyprzedzenie ale do tego potrzebny jest wag. po każdej wymianie rozrządu trzeba dokonać niewielkiej korekty z ustawieniem początku wtrysku i sprawdź czy pompa daje dobre cisnienie
No to paliwo dochodzi do cylindrów. A kompresja w cylindrach jak rozumiem jest OK? Najpierw sprawdź końcówki wtrysków czy dobrze rozpylają paliwo i czy mają ustawione prawidłowe ciśnienie. Jak będzie w porządku to sprawdź jeszcze ustawienie początku wtrysku paliwa. Jeśli obie te rzeczy będą w porządku to dopiero myśl o pompie.
Witam mam następujący problem, przypuszczam ze mam źle ustawiony początek wtrysku(T4 2,5 TDI) chciał bym to sprawdzić posiadam vag com wersja 2,6 pod dos ale nie wiem jakie komendy tam wpisać żeby odczytać no i jaki powinien być ustawiony ten początek na 2,5 TDI ???
poczatek sterowania wtrysku diagnostyka poczatek poczatek elektronik
admin login odzyskiwanie klucza produktu strefa kursów
55pus7556 matryca grzejnik olejowy schemat
VARTA AGM – oznaczenie 22 11 na klemie minusowej, rok produkcji akumulatora Technics SL-MC7 – wymiana pasków napędowych, belt kit, objawy zużycia, rozmiary