Jeden odpala furę drugi sprawdza czy gruszka idzie od razu do góry bez żadnych przycięć. Elektrozawór podczas obciążenia reguluje sobie ustawienie geometrii ale po odpaleniu sztanga ma bez problemu iść w górę. Jeśli nie należy sprawdzić podciśnienie
Nie ma obrazka. Po odpaleniu powinno zassać cięgno i skierować pełnych przepływ na łopatki turbiny. Dopiero gdy ciśnienie w ssącym osiąga maksymalną dopuszczalną wartość n75 odcina podciśnienie. Nie mam pewności ale słyszałem o turbinach po "regeneracji" w których geometria działała na odwrót. Poprzestawiane były łopatki kierownicy w drugą stronę. Dziwi...
Jak prawidłowo wyregulować zmienną geometrię (VNT) turbosprężarki w silniku Ford 1.6 TDCi? Dowiedz się, jakie narzędzia i kroki są niezbędne do precyzyjnej regulacji.
tak samo jak jest sterowana zwykła turbina zwiększa się ciśnienie doładowania,zmienia sie ustawienie łopatek aż do zamknięcia ich całkiem
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Dodam, żę mam filtr DPF - wtedy też byłby czarny dym? Auto mam już ponad rok i od samego początku śwista, chociaż teraz wydaje mi się, że z większą częstotliwością. O regenerowaniu turbiny nic mi niestety nie wiadomo. Jeżeli jest to złe ustawienie geometrii to ile takie ustawienie na nowo kosztuje?
A wartości powietrza zadana i rzeczywista jak?? Nie robiłem logów kanału 3go ale przypuszczam, że zaniżona ze względu na duże niedoładowanie. Skręciłem właśnie wszystko z powrotem po wsadzeniu zmiennej geometrii z turbiny którą kupiłem na części. Ustawiłem też ogranicznik bazując na zdjęciach jak rozkładałem turbinę. No i ... Nie mam pewności, że to...
A ja Ci powiem kolego, ze dzisiaj odebralem auto od mechanika i mialem bardzo podobny przypadek, co sie okazało, że winę miała zła geometria turbiny, ustawiona geometria na nowo koszy około 150zl, ale to nie wszystko nawaliła jeszcze kierownica turbiny o której wspomniano wczesniej koszt podobny jak wyżej. także po ustawieniu geometrii i wymianie kierownicy...
Witam Jezeli po odpaleniu ma moc do pierwszego dobrego dmuchniecia turbiny to masz zatarta geometrie turbiny w pozycji pompowania i nie rozladowuje. Po przekrocziniu ok1,8 bara odcina dawke paliwa
Ford S-MAX 2.0 TDCI. Jak ustawić zmienną geometrie turbiny, jaki powinien być parametr pozycji siłownika łopatek zmiennej geometri na komputerze
Ciężko tak na odległość zdiagnozować co to może być ale może ci coś podpowiem. Miałem podobny problem w 1.9 na pompowtryskach samochód nie jechał na kompie turbo wg nie wstaje. EGR co prawda nie ruszałem ale pierwszy strzał poszedł na geometrie turbiny już chciałem wyciągać ale zawsze uczyli żeby zaczynać od najprostszych rzeczy i tak szukałem że padł...
Cześć wszystkim! Niedawno wymieniłem rdzeń turbiny (Melett) (łopatki już ocierały) oraz zmienną geometrię na nowe. Podczas jazdy mam wrażenie, że turbo zaczyna porządnie działać dopiero przy około 2500 obr/min, nagle jest taki dopalacz, potem już idzie dobrze. Może to być wina źle ustawionej sztangi? Ustawiłem mniej więcej tak samo jak było wcześniej....
Jest to turbina KKK, ewidentnie widać rozerwane koło kompresji. Rozerwanie nastąpiło na skutek przeładowania. Wirnik w miejscu montowania koła kompresji na średnice 4 mm, i zawsze się urywa, moim zdaniem wada konstrukcyjna, Te turbiny definitywnie NIE nadają się do tuningu, Kręcą się tylko do 138 tys obrotów na minute, Garett kreci się do 168 tys. Jeśli...
Jak wspomniałem wyżej za szarpanie przy przyśpieszaniu w 320 CDI 3.0 V6 odpowiada nastawnik turbiny oraz czujnik ciśnienia spalin.To jest pewne. Polecam wymienić obie rzeczy jednocześnie by mieć spokój. JEDNAK JEST BARDZO WAŻNA SPRAWA!!! o której nie wspomniałem wcześniej. Mianowicie jeżeli kupujemy nowy lub używany nastawnik to konieczne jest ustawienie...
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Panowie. Na wolnych jest ok. Może uznacie,że się nie znam. Zrobiłem tak: Dałem obroty na 3.3 tys. Zaznaczyłem na nastawniku geometrii turbiny w jakim położeniu si e znajduje (falując). Zdjąłem przewód podciśnieniowy z tego nastawnika i zaślepiłem go. Ustawiłem pozycję nastawnika mniej więcej w pozycji zaznaczonej w sposób manualny(nie występował błąd:...
Ogólnie jak sterownik "każe" zbijać ciśnienie a ono nie schodzi ,to zostaje N75 ,zapieczona geometria,źle ustawione cięgno gruchy,albo (wątpliwe) złe turbo.
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
Jestem już bliżej rozwiązania. http://obrazki.elektroda.pl/2739340000_1... Zamienione były przewody od podciśnień (podejrzewam mechanika, który wymieniał skrzynię i opuszczał silnik, po czym niewłaściwie podłączył przewody prądowe, bo auto nie chciało odpalić), tj. przewód "A" był podłączony do króćca "B". Nie działała przez to klapa...
Turbina za późno wstaje przyczyna może być nieszczelność w układzie zasysania powietrza przed turbiną i stad masz zaniżone wartości na przepływomierzu lub uszkodzony przepływomierz Jeśli tam masz wszystko ok masz problem z turbiną (geometria źle ustawiona lub nieszczelna puszka) chyba że źle zrobili turbinę Najlepiej udaj się do innego zakładu na konkretną...
Już ostatni raz odpowiadam, bo szkoda bić niepotrzebnie pianę. To akurat nie prawda, westgate nie jest od tego i nic nie poprawi w sprawie tzw. turbodziury. Natomiast to że problemu nie ma to jest to że za zwyczaj turbiny w seryjnych autach są malutkie i efekt jest znikomy. Właśnie dlatego można dać małe turbiny szybko zbierające się (likwidujące więc...
W zakładzie mech powiedziano, że to wina turbiny w zależności jak ustawią się łopatki i wymaga to przeczyszczenia (przedmuchania turbiny) - tak też zrobiono (przedmuchano turbinę) i nadal to samo. Może sprawdzić coś innego? Pozdr Wróć do tego zakładu i niech Ci pokażą łopatki zmiennej geometrii w tej turbinie i jak oni ją przedmuchali bo albo sami...
Patrząc po podanych odczytach, to wychodzi na przepływomierz. Podepnij przepływomierz z innego auta i sprawdź wtedy. W którym miejscu wychodzi że to przepływomierz? Jeżeli turbina nie dmucha to nie ciągnie powietrza a jak nie ciągnie to spada MAF. Ja bym powiedział że skoro wedle komputera geometria turbiny jest w w odpowiednim miejscu a nie osiąga...
Gdzieś w sieci widziałem podobne rozwiązanie, już działającej turbiny zamontowanej na szczycie dachu, teraz nie mogę znaleść, ale wyglądało to profesjonalnie. Jeśli umieścił w szczycie to daleko mu było do sukcesu. Zwróć uwagę na ten fragment eksperymentu: https://youtu.be/jSti2kbId9c?t=264 (obejrzyj 15 sekund) W optymalnym miejscu turbina obraca się...
wychodzi na to, że ktoś się bawił cięgnem sterującym nachyleniem łopatek zmiennej geometrii turbiny, tego byle "macher" nie ustawi, nie wiem skąd jesteś ale polecam firmy, które się znają na diagnostyce Vagiem - trochę trzeba czasu poświęcić aby wyregulować cięgno siłownika turbiny wg. wskazań w grupie 011 Vaga lub oddać auto dobremu tunerowi.
Witam Auto jak w temacie. Po regeneracji turbosprężarki, nastawnik stary. Sterownik jakby nie pamiętał nastawów turbiny, to znaczy przechodzi nastawy, jedzie normalnie ale tylko do pierwszego zgaszenia. Po włączeniu zapłonu nastawnik dwa razy pójdzie od pozycji skrajnej do skrajnej i zatrzyma się na złożonych łopatkach i zaczyna migać świeca żarowa,...
Witam, Mam problem ze spadkiem mocy po odpuszczeniu gazu i ponownym przyspieszaniu silnik przechodzi w tryb awaryjny. Kontrolka silnika się nie zaświeca. Dodam że usunąłem dpf, zaślepiłem zawór egr, wymieniłem przepustnice, oddałem turbinę na ustawienie geometrii, ponieważ wcześniej przy przyśpieszaniu powyżej 3000/min odcinało i tryb awaryjny. Po zgaszeniu...
Witam, Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę. Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją. Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett...
Oni też dają gwarancję na limit kilometrów lub jakiś okres czasu. Tam musiała zostać nie dokładnie wyczyszczona lub ustawiona geometria, być może mają słabsze ciśnienie napędzania turbiny do regulacji i temu przy montażu jest przeładowanie. Reklamować. Do pewnej firmy we Wrocławiu do 20 zwrotów z miesiąca. 1 na 20 chodzila
Witam, jestem przed zakupem auta trafiłem na Forda mka3 2.0tcdi Wszystko na ogół blacharsko i mechanicznie bardzo dobrze. Piszę z pytaniem, bo gdy wchodząc na obroty to turbina pogwizduje i teraz pytanie czy odpuścić go sobie czy nie. Sprzedający mówi że to już tak dłuższy czas pogwizduje i tłumaczy, że mechanik mu powiedział że geometria turbiny jest...
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
W jaki sposob ustawic turbosprezarke ze zmienna geometria na najwieksza wydajnosc? Chodzi o regulacje srubki-zderzaka.
moim zdaniem turbosprężąrka ,żle zregenerowana ,żle ustawiona geometria no i kto tu sie ?, ci od turbin na niczym się nie znaja tylko pieniądze umią brać i wciskać ciemnote , przez takich papraków klienci się od diesla odwracają , a auto w 4 dni do zrobienia było , dlatego u niemca sie nie regeneruje turbin
Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri. Żart. To nie jest żart. Obie turbiny mają stałą geometrię, a regulacja jest przy pomocy bypassów. Wielokrotnie zmieniałem przepływomierz Adaptację robisz po wymianie? Myślę że pozostało ci poszukać dobrego fachowca ze SD bo ani sam ani twoi mechanicy nie podołają naprawić tego auta Też jestem...
Witam, Posiadam Audi A3 1.9TDI 74kw z roku 2001. Czyściłem zmienną geometrię turbosprężarki ponieważ przechodziła ona w tryb serwisowy/zapieczone kierownice. Dodatkowo okazało się, że uszkodzeniu uległ aktuator turbiny tj. nie trzymał ciśnienia. Udało mi się wszystko wyczyścić i poskładać. Wirniki nie posiadają luzów. Aktuator wymieniłem na nowy i ustawiłem...
A więc gruszka była winna rozleciała się ze starości była jak grzechotka pełno piachu z niej wylatywało, geometria turbiny chodzi lekko, wymieniłem na nową i jest w porządku tylko muszę ją trochę jeszcze ustawić choć błędów żadnych nie ma tylko w grupie 011 ciśnienie pokazuje tak 979 1000mbar a powinno być chyba tak 969mbar i myślicie czy to ustawiać...
Witam, czytałem bardzo dużo tematów na ten temat, lecz nigdzie nie znajduję odpowiedzi na mój problem lub temat zostaje urywany i zero odpowiedzi. Mianowicie posiadam VW Polo Variant 1,9TDI. Silnik ALH 90Km z turbiną ze zmienna geometrią. Kąt wtrysku ustawiony w granicach 49-51, świece sprawne, akumulator dobry, czujnik temperatury sprawny, EGR prawidłowo...
Miałem trzy przypadki, kiedy turbo po regeneracji w serwisach (nie byle jakich) nie pompowało jak należy. Problemem były zawsze źle ustawione łopatki zmiennej geometrii. Jak pompowała przed a teraz nie chce to może jej się bliżej przyjrzeć?
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
Witam. Mam problem ze swoim audi. Zrobilem chip map i podnioslem moc auta. Po jakims czasie padla turbina ktora oddalem do regeneracji. Po zamontowaniu auto jakby nie miało mocy. jeszcze raz ja wyjalem iddalem do poprawki i ustawiono na nowo zmienna geometrie. Wymienilem n75, przepływomierz i zawor cisnienia dolaowania a auto nadal nie chodzi jak powinno....
Jeśli masz tam turbinę o zmiennej geometrii, a tak mi się wydaje, to na wolnych obrotach cięgno powinno być wciągnięte, czyli turbina ustawiona na pełną wydajność. W miarę jak rosną obroty i turbina zaczyna przeładowywać cięgno jest odpuszczane, co redukuje wydajność turbiny. Chodzi o to, żeby w razie awarii podciśnienia lub braku sterowania EV sterującego,...
Witam. Mam lekkie przeładowanie turbo, mimo że geometria chodzi płynnie. Jak but w podłogę oczekiwane ciśnienie zawsze jest 2150 mbar, a realne najpierw skacze do 2400-2500 co wywołuje mocne obcięcie nawet do 1800. Efekt to odczuwalne falowanie mocy i czarny dymek z tyłu (nie wchodzi w tryb awaryjny). Aby poprawić sytuację wydłużyłem o jeden obrót sztangę...
No bo jest zła diagnoza. 98% złych parametrów nastawnika to jego zła regulacja. Pozostałe kilka procent to zazwyczaj zatarty popychacz wskutek wycieku płynu chłodzącego. Procedura serwisowa bardzo dokładnie określa parametry regulacji - zarówno długość popychacza jak i ustawienie odbojnika. Mógłbyś rozwinąć temat o który popychacz Ci chodzi? Mówiąc...
Moim Skromnym zdaniem to jest bardzo dobre uzupełnienie, jeśli znajdzie się turbinę która startuje przy małych prędkościach i operuje również przy dużych prędkościach - łopaty które się ustawiają pod innym kątem gdy wieje mocniej... itp Szukam takiej od wielu lat. Gdyby Kolega miał sprawdzone rozwiązanie to chętnie skorzysta całe Forum. Tymczasem w...
Sprawa wygląda tak. Wyregulowałem dźwignię, przy podciśnieniu jest 0,76V. Nie dało to żadnego efektu ale zauważyłem też, że gdy podam na gruszkę pełne podciśnienie (pompką ręczną) to turbo nie chce się "rozkręcić". Nawet gdy auto jest na luzie, dając mu buta, kopci i stuka. Jak tylko ustawię dźwignię tak około 80% do 90% jest efekt, nie kopci, wchodzi...
Wiem ze temat stary ale moze sie przyda komus, mialem podobnie, to cisnienie spalin otwieralo zawory, objaw wystepuje w autach z turbina ze zmienna geometria lopatek, z zasady jej dzialania lopatki maja sie domykac zeby wytworzyc odpowiednie cisnienie spalin przy niskich obrotach poto by napedzic wirnik turbiny. Z roznych przyczyn np. zly montaz pierscienia...
Witam, dzięki za podpowiedzi ale chyba już to wszystko robiłem . Sprawdzałem przejścia czterech przewodów od czujnika doładowania do wtyczki EDC i wygląda że jest ok.Jedyne co mnie dziwi to dlaczego jak wyciągnę wtyczkę od zaworku ustawiania geometrii turbiny to jeden z błędów znika, a geometria i tak po dodawaniu gazu ani drgnie, czy jest podłączony...
jak sprawdzić ten zawór turbiny ? on w rękach powinien pracować w górę i w dół ? ps domyślam się że ten zawór jest od góry między częścią gorącą oraz zimną turbiny ??? on ustawia geometrię łopatek
Jak odpisali Ci na forum Golfa, konieczne jest abyś podał kod błędu odczytany Vagiem, jeśli nie będzie to usterka elektryczna samego czujnika to winę również może ponosić system sterowania ciśnieniem doładowania samej turbiny czyli uszkodzony zespolony zawór magnetyczny sterujący łopatkami zmiennej geometrii turbiny, pisałeś, że wymieniłeś już 3 czujniki...
A skąd Ty wiesz, że chodzi jak złoto, jeśli nie wiesz, jakie daje ciśnienie??? Kąt wtrysku mocno przestawiony daje spadek osiągów, kiepsko odpala na zimnym. Ale to raczej nie to. Sztangę wypadałoby ustawić po czyszczeniu geometrii, bo mogła się przestawić. jeśli nie zrobisz logów i nie sprawdzisz błędów, nie pytaj więcej, co może być...
Mam problem że po wymianie słupka 2.0tdi BMP na 1.9tdi ARL silnik nie ma mocy chodzi jak by bez zmiennej geometrii turbiny jak zaciągne turbine manulanie to czuć znaczący wzrost mocy zaworek n75 podmieniałem na sprawny łopatki nie zapieczone synchro ustawione na -0.5 czyli całkiem dobrze silnik na postoju nie raz podkapca na biało[ale tak delikatnie...
Witam kolegów . Koledzy mam problem z turbiną , mianowicie jak odpalę zimny samochód to do chwili nagrzania się wszystko jest ok , ale kiedy auto osiągnie normalną temperaturę pracy to jak obroty przekroczą 2500 obr. pojawia się na wyświetlaczu Awaria silnika natychmiast Serwis . Z uwagi na fakt że pracuję w firmie związaną z regeneracją układów paliwowych...
Witam, mam problem z golfem, jego v-max 160km/h z górki, do tego strasznie długo się rozpędza, do około 2700 obrotów jest okej potem ma muła, jedyny błąd w komputerze to - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground Silnik AGR więc turbina wastegate, ze stałą geometrią, myślałem że chodzi o nią bo w ogóle się nie załączała i naprawiłem to poprzez...
Odpaliłem octavię agr 90km turbina kkk bez zmiennej geometrii , silnik zaczął sam wchodzić na wysokie obroty więc wyłączyłem kluczyk i zgasł ,zastanawiając się co się stało (dwa dni wcześniej ustawiana dawka paliwa ) pomyślałem że coś z ustawieniem dawki więc podłączam komp.nastawnik ok. więc odpalam jeszcze raz i niestety dalej sam wchodzi na coraz...
Jest jeszcze jeden objaw oprócz szarpania. Przy mocnym przyspieszeniu auto jedzie ale za autem czarno i nie idzie całkiem dobrze. Silnik ma większą moc jak gaz dodajemy delikatniej niż gwałtownie (nie potrafię tego inaczej opisać). Mam wrażenie że może ogólnie dawka jest za duża jak przy dziurze w układzie intercoolera. W sobotę sprawdziłem jeszcze...
dawke zmieniłem na 4.0 teraz moc jest ok aż sie nie mogę nadziwić . Nawet delikatnego dymka zostwiam pod max obciążeniem . Niestety nie mogę zrobić bs 011 mam komunikat not avaible nie wiem czemu próbowałem różne kable i nie moge nic na to poradzić , może to wina oprogramowania. Boje się dać dawke 2.2 - trafiłem na taką jak ustawiałem nastawnik to lekkie...
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy łopatki mają już swoje maksymalne odchylenie (jakieś...
Jeśli problem z mocą wystąpił bezpośrednio po naprawie to pytanie czy rozrząd został ustawiony prawidłowo (skoro wałek został wymieniony), poza tym jeśli chodzi o turbinę to nie znam konstrukcji tego silnika, ale czy przypadkiem turbina nie ma zmiennej geometrii jak to jest np. w cursor-ach 8 gdzie siłownik sterowany pneumatyczne elektrozaworem porusza...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? Silniki Euro5 zostały wprowadzone w Mitsubishi...
Połączyłem te dwie sprawy, ponieważ nastąpiły jednocześnie, choć może to faktycznie zbieg okoliczności. Log statyczny zrobię jutro, lecz dynamicznego nie jestem w stanie z podłączonym N75, gdyż nie mogę rozkręcić silnika powyżej 2100 obr. Dodatkowo gdy się rozkręca to gdy osiągnie ~2000 obr zaczyna się zadławiać, zaś po odpuszczeniu gazu silnik pracuje...
Witam. Przeszukałem wszystko co mogłem na necie ale nic nie znalazłem tzn nie znalazłem rozwiązania. Mój problem polega na tym że skoda octavia 1.9 tdi z 2000r 110 km kopci na biało i nierówno pracuje jak by jeden cylinder nie działał. Podczas jazdy silnik sam dostał obrotów i zapaliła się kontrolka od ładowania a potem zgasł silnik. Po odpaleniu zaczął...
Trans-serwis, w tej chwili to trochę Cię nie rozumiem. Piszesz że turbina z zaworem upustowym ma cięgno od gruszki równolegle do osi turbiny (dokładnie jak w mojej, i na załączonym zdjęciu). http://obrazki.elektroda.pl/6969154000_1... I z innej perspektywy: http://obrazki.elektroda.pl/3494996000_1... Jeżeli turbina ze...
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
geometria turbiny ustawienie geometria ustawienie turbiny
alternator iveco palnik owies zimny kaloryfer
ue40ku restarty ue40ku restarty
Schemat Vaillant VKC INT 250 - Gdzie znaleźć? Problemy z wysyłaniem zdjęć na Messengerze - przyczyny i rozwiązania