Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
Turbina do czyszczenia{zmienna geometria}
Odpowiedzi masz w temacie, zawór, podciśnienia, gruszka, albo zapieczona geometria.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Skoro wchodzi w tryb awaryjny to zapewne jest jakiś błąd zapisany. z logów widać przeładowanie przez co właśnie odcina TURBO. Sprawdź podciśnienia, zawór N75, i zmienną geometrie turbiny.
Witam. Problem z Z13DTH w samochodzie Opel Astra H 1.3 CDTi 90KM. Brak błędów odczytanych testerem. Turbo wstaje późno, bo około 3k obrotów. - Podmieniony elektrozawór sterujący turbo - bez efektów, może nawet jest ciut gorzej (odczucie subiektywne). - Wyczyszczony/podmieniony map sensor z kolektora dolotego, bez efektów. - Wyczyszczony EGR (ma on 19%...
Cześć, Pytanie tak jak w temacie - mam Berlingo w wersji z silnikiem 1.6 HDi 90KM o oznaczeniu 9HX. Samochód ma już swój przebieg (215 tysięcy, ale głównie po mieście, krótkie trasy), więc zapewne już niedługo pojawi się problem z turbiną. Sam stan mechaniczny silnika jest idealny, wszystko jest robione na bieżąco, bez oszczędzania. Zastanawiam się,...
Ford S-MAX 2.0 TDCI. Jak ustawić zmienną geometrie turbiny, jaki powinien być parametr pozycji siłownika łopatek zmiennej geometri na komputerze
Witam, jak w temacie. Po wyczyszczeniu turbiny problem zapieczonych (zasyfionych) kierowniczek w turbinie powraca po dwóch miesiącach zpowrotem. Turbo oddawałem już w przeszłości do czyszczenia i ogólnego sprawdzenia dla fachowców, dwa razy, problem powracał, ostatnio sam czyściłem dwa razy, ostatni raz w połowie września a na początku listopada znowu...
Koledzy mam problem ze stralisem natomiast podczas jazdy wyświetli się błąd EDC 2F i po chwili na komputerze na TEXie wyskoczy błąd sterownik geometrii turbiny.Co to może być podpowie ktoś?
Witam od pewnego czasu moje Iveco Stralis 400km 2005r stało się dużo slabsze filtry paliwa i powietrzne zmienione filtr podciśnienia turbiny też zmieniony na komputerze błąd Sterowania geometrią turbiny zbyt małe ciśnienie Oraz błąd ciśnienie siłownika turbiny I elektrozaworu VGT miał ktos taki problem i rozwiązał? Z góry dziękuję za pomoc
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Witam mam problem z claasem arionem 540 mam dwa błędy 7777 i 771E błędy te pojawiają się tylko na wysokich obrotach w ciągniku była zacięta geometria turbiny która została regenerowana, z tego co udało mi się sprawdzić kod jest od nadobrotów turbiny, czy kalibracja turbosprężarki pomoże czy sama naprawa turbiny się nie powiodła ?
Uściślij co według ciebie oznacza "otwarta turbina" ? Po uruchomieniu silnika elektrozawor podaje podciśnienie na siłownik regulujący geometrią turbiny(kierownica) i taki stan trwa do momentu gdy sterownik na podstawie odczytu ciśnienia doładowania stwierdzi że pora to zmienić-reasumując masz typowe objawy zatartej kierownicy.
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
Za duże ciśnienie turbiny!!! A nie masz przypadkiem przyciętego EGR'a? Były tu na elektrodzie takie/podobne kłopoty. Najprawdopodobniej może być brudny. A i jeszcze jak jest z geometrią turbiny? nie są zacięte kierownice? Wygląda na zwykłe przeładowanie. Chyba, że jeszcze coś innego o czym nie wiem. Pozdrawiam!
Witam, jestem przed zakupem auta trafiłem na Forda mka3 2.0tcdi Wszystko na ogół blacharsko i mechanicznie bardzo dobrze. Piszę z pytaniem, bo gdy wchodząc na obroty to turbina pogwizduje i teraz pytanie czy odpuścić go sobie czy nie. Sprzedający mówi że to już tak dłuższy czas pogwizduje i tłumaczy, że mechanik mu powiedział że geometria turbiny jest...
Dzisiaj czyściłem turbinę w a4 1,9 TDI 110KM, auto miało 200 tyś przebiegu. Odpal auto, odszukaj gruszkę sterującą turbiną i zdejmuj i nakładaj wężyk z podciśnieniem i obserwuj czy sztanga turbiny chodzi lekko, bez zawieszeń, bo nie wykluczone ze od sadzy blokują się łopatki zmiennej geometrii turbiny, co w konsekwencji przeładowuje silnik i sterownik...
1,5 bara to nie jest ciśnienie które rozszczelnia układ dolotowy. Przejedź się nowszym autem grupy VW z zablokowaną geometrią turbiny, to zobaczysz przynajmniej porównywalne wyniki.
zatarte kierownice zmiennej geometrii łopatek turbiny w pozycji max doładowanie i dlatego brak mocy,turbinka do demontażu,wyczyścić kierownice i śmiga dalej
Należ zrobić logi dynamiczne ciśnienia turbo. Jeśli ciśnienie rzeczywiste przekracza wartości zadane to trzeba wyczyścić geometrie w turbinie
wygląda na klasyczne przeładowanie sprawdź czy geometria w turbinie chodzi lekko i bez zacięć
Mam taki problem, podczas wymiany silnika w Iveco Daily UniJet HPT 50C15, zauważyłem że na elektrozaworze sterującym geometrią turbiny nie ma założonej wtyczki, ewidentnie ktoś kiedyś nie podłączył i przewód jest urwany. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie podłączyć ten elektrozawór?
jak sobie poradzić z tym problemem czyszczenie geometrii w turbinie lub gruszka uszkodzona. Standard ....
Sterownik nigdy nie wykryje uszkodzonych części, to należy do diagnosty. Czy ktoś sprawdził czy ciśnienie jest większe czy mniejsze od wymaganego? Diagnostyka jest po to by pomogła znaleźć przyczynę problemu. Po tej diagnostyce nic nie wiemy. Może zacięta jest geometria turbiny, może nieszczelny układ dolotu, może sterowanie gruszki jest uszkodzone,...
Z loga wynika że coś jest nie tak. Czy zawór jest wysterowany na 100% czy na 0% nie zmienia się ciśnienie doładowania. Tak patrzę na ten rysunek i na zdjęcia turbin w necie i wychodzi mi na to iż u Ciebie nie ma geometrii w turbinie, tylko zawór wastegate, którym steruje grucha sterowana nadciśnieniem. Jeżeli masz możliwość podpięcia manometru pod wężyk...
Adaptacja nastawnika nie jest wymagana. Czy na pewno nastawnik był odpowiednio dobrany tj. o tych samych numerach bo z zewnątrz to wszystkie wyglądają podobnie. Podaj dokładnie jaki Ci wywala błąd. Może geometria turbiny się przycina.
Trzeba sprawdzić na poczatek czy gruszka geometrii turbiny działa.
Cześć posiadam A4 B6 z silnikiem 1.9 AWX, problem wygląda tak, że z dołu jest niedoładowanie turbiny, a przy wysokich obrotach przeładowanie turbiny. Ktoś może wie co jest nie tak? Ewentualnie co zmienić w sterowniku silnika bo brakuje mi już pomysłu. Jest zrobiona mapa na 160km. i w każdej chwili mogę ją edytować. Turbo od nowości te same, w ostatnim...
(at)Wielecki Turbina padła poprzez brak smarowania. Nikt nie sprawdził w serwisie w Nowym Targu, mitycznego już sitka. Na pytanie co było przyczyna pierwszej awarii turbiny, odpowiedź: "Nie wiadomo." Z mojego punktu widzenia, nie po to jeździ się całe życie do autoryzowanych serwisów, regularnie, jak to mówią "by the book", aby samemu musieć analizować...
Witam, Przy okazji innego wątku dotyczącego wtrysków i dymienia po zrobieniu logów wyszło, że turbo przeładowuje. Jest tutaj turbina ze zmienną geometrią sterowaną zaworkiem n75, który swego czasu rozebrałem i wyczyściłem w środku (kupę rdzy przez co się zacinał). Wciąż jednak te przeładowania są, już nie takie by wywalało tryb awaryjny, ale na wykresie...
Witam...przyczyna okazała się dosyć poważna...ponieważ trzeba było wyjąć turbinę z powrotem i przeczyścić oraz usunąć drobne zanieczyszczenie miedzy łopatkami...przyczyną było zacinanie się zmiennej geometrii na zimnym motorze...po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy...{najogólniej rzecz ujmując mechanik za pierwszym razem źle wykonał swoją pracę}
W samochodzie padł mieszek turbiny samochód jeździł z tą usterką kilka dni. Po demontażu okazało się, że zniszczona jest geometria. Turbo zregenerowane, jednak samochód tragicznie przyśpiesza, czasem zerwie tak jak wcześniej ale generalnie słabo się wkręca. Błąd bez checka jaki zapisany jest to P0299. Po wykasowaniu wraca po przejechaniu kilku km. Załączam...
Diagnoza dynamiczna pokaże działanie zmiennej geometrii. Pokaże czy turbo jest do czyszczenia. proponuję podjechać do kogoś mądrego, mającego wiedze, wiedzącego w jakie sposób działa VNT na diagnostykę, ale nie na odczyt błędów - tylko na diagnostykę. Po odpaleniu silnika pojawia się podcieśnienie w wężyku doprowadzającym do gruszki, ale maksymalne...
Niewiem, małe silniki i stare miały wyższe obroty do jazdy. Było tak wcześniej? Może już turbosprężarka ma najlepsze lata za sobą, albo jeśli ma zawór sterujący geometria.
Wtedy musiałbyś edytować mapę od n75. A to nie jest takie proste. Dwa problem może być w luzie na geometrii turbo ,a większość regenerowanych ma luz (ruch sztangi bez zmiany uchylenia kierownic w zmiennej geometrii turbiny).
Samochód trafił do mnie po wymianie turbiny. Klient odebrał auto po wymianie z warsztatu i stwierdził że "nie jedzie" ( turbina z zmienną geometrią, po regenaracji) . Więc podmienili turbinę na następną regenerowaną- dalej nic. Mieli taką samą na placu więc podmieniali po kolei czujniki , przepływomierz i inne - nic. Auto trafiło do BOSCHA gdzie stwierdzili...
Zobacz czy jest olej w wężu łączącym turbinę z kolektorem dolotowym. Czy wirnik turbiny rusza się na boki? Nowa turbina to 1/2 wartości tego samochodu, więc w grę wchodzi albo regeneracja albo zakup już zregenerowanej turbiny. To prosta turbina, baz zmiennej geometrii więc regenerować ją jak najbardziej można.
Rocznik 2002 cdi drugiej generacji 80KM posiada on turbinę bez zmiennej geometrii zwykłą z kierownica na podciśnienie patrzyłem od spodu taka długą śruba .Ale pod filtrem powietrza jest zawór elektryczny z druga rurką też do turbiny. Panowie do czego służy ten elektryczny zawór podczas jazdy jaka jest jego charakterystyka pracy?
A skąd , westgate sterowany ciśnieniem turbiny. Racja! Tylko w wersji z turbiną o zmiennej geometrii siłownik "kierownicy" jest sterowany z ECU, w Pandzie jest zwykła turbina i nie ma żadnego sterowania elektronicznego.
Masz klasyczną turbinę, która charakeryzyje sie tym, że "późno wstaje". Lepszy efekt jest przy turbinie ze zmienną geometrią Przy mniejszej ilości spalin łopatki lepiej ukierunkowują strumień spalin co wpływa na ogólą sprawność turbiny. W Twiom przypadku możesz zrobić ewenualnie chipa, lub założyć porządnego boxa (nie chip rezystor). Nie od rzeczy przy...
Błąd rozwiązałem poprzez sprawdzenie multimetrem. Wczesniej sztanga nie pracowała nawet wężyk nie robił podciśnienia. Teraz po doprowadzeniu nowego uziemienia gruszka pracuje, wyciągłem ją nawet i sprawdzałem na własnych dłoniach :) Dodano po 2 Niestety nie posiadam OBD2 obecnie (komuś pożyczyłem i ktoś nie oddał nie pamietam) ale chyba wychodzi na...
Witam. Dokładnie 14 miesięcy temu miałem pełna regeneracje turbiny bo łapał notlaufa. Do dzisiaj był spokój- nic się nie działo.... Az tu wyprzedzam i spadek mocy.... Bład w komputerze Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl Control Module Part Number: 03G 906 021 LK HW: 03G 906 021 AN Component and/or Version: R4 1,9L EDC 000SG 9249 Software...
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
Jeżeli Twój master ma 146KM to turbina ma zmienną geometrię i może się przycinać. Do sprawdzenia przed demontażem szczelność i drożność przewodów podciśnieniowych od samego króćca Vacum. Do sprawdzenia też elektrozawór turbiny.
Witam. Wczoraj podczas gwałtownego przyspieszania samochodem szarpnęło mi kilka razy i dalej było wszystko ok. Wywaliło mi kod błędu P2359 . Z tego co wyczytałem to błąd ciśnienia doładowania. Moim apkowym OBD nie mogę skasować tego błędu ani na włączonym silniku ani na wyłączonym. Pytanie moje takie czy w związku z tym wymienić czujnik doładowania...
Dokładnie wiem o czym pisze jest to euro 5 canter. Turbina jest 100 % sprawna przewody wydaje się szczelne.Chodzi tylko o to dlaczego gdy wcisnę pedał gazu na maksa to cięgno nastawnika nie wysuwa się( nie zmienia geometrii turbiny. tylko podczas odpalenia cięgno pójdzie do dołu, wyjdzie dopiero przy zgaszeniu. Doładowanie cały czas jest na maksa, jest...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Elektrozawór steruje za pomocą podciśnienia zmienną geometrią turbiny
Witam. Chciałbym włożyć turbinę bez geometrii do Golfa. Autem jeździ tata i niestety czyszczenie geometrii to dwa lata spokoju (50 tyś km) i problem powraca(kłania się PSJ). Chciałbym ten temat zamknąć raz na zawsze i włożyć turbinę od AGR. Chodzi mi o pomoc w weryfikacji gratów potrzebnych do operacji. Czy turbo, kolektor wydechowy, pierwsza rura wydechowa...
Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo...
Rozebrałem wszystko..tzn. cały dolot powietrza i wyjąłem turbinę.. w turbinie zatarta geometria oraz widoczne ślady oleju i zawór sterujący geometrią uszkodzony, więc oddałem do regeneracji <800pln>. Resztę wyczyściłem - łącznie z zaworkami i takim metalowym badziewiem -zdaję się że to egr czy jakoś tak.. szczęśliwie udało mi się nie zniszczyć...
Jeżeli nie masz sprawdzonego serwisu regenerującego turbiny, najpewniej jest kupić zregenerowaną bezpośrednio przez firmę Garrett z serii Garrett Original Reman, cena nieznacznie wyższa od kosztów całkowitej regeneracji w typowym serwisie (chra + gruszka + zmienna geometria), a jakość świetna. Druga sprawa - jeśli mechanik będzie miał doświadczenie/wiedzę...
Nie napisałaś ilu konny jest twój silnik. Jeśli masz 110 km lub więcej, siedzi tam turbina ze zmienną geometrią i właśnie w niej może tkwić problem, lub w sterowaniu ów geometrią. Czy ubywa ci olej? jeśli tak to ile?
Witam! Panowie mam zamiar kupić scania r450 z 2016 e6 roku i zastanawiam się jaka jest tam turbina bo ponoć do 2015 roku do połowy jest ze zmienną geometrią a po połowie 2015 jest już zwykła i mi zależy by była ta zwykła. Jest jakaś możliwość rozpoznania tej turbiny ze zmienną geometrią różni się czymś z wyglądu czy po numerze vin da się sprawdzić ?...
Dobrze by było też znac dokładnie kod silnika jaki masz i to napewno pomoże. Przecież kolega podał, że ma silnik AUY, sprężarka ze zmienną geometrią czyli VNT, Garrett GT1749V o numerze 038 253 019 N, do wydechu montowana na szpilki, praktycznie w jej miejsce możesz zastosować zamiennie turbinki z silników o mocy 115 i 110 KM również z samochodów Golf,...
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę. Daruj sobie elektrozawór N108 (nazwany przez kolegę zaworkiem przyspieszenia ;) przez kolegę szopek241) to nie ten przypadek, Ciebie powinna...
To jest zawór odcięcia turbiny, gdy ciśnienie doładowania nadmiernie wzrasta spaliny są puszczane "obok" turbiny (ale dla bezpieczeństwa w stanie spoczynku - bez sterowania - jest właśnie w pozycji "ocięcia", zaraz po uruchomieniu silnika, gdy pojawi się podciśnienie zostaje wciągnięta w pozycję "roboczą"). W każdym aucie z turbiną turbina zawsze "działa",...
Witam, Posiadam skodę O1 2003 r. 1.9 tdi 110km (fabrycznie, tun na 130km) i po 230 tys. km. zajechała się turbina, więc ją zregenerowałem (dokładnie nie tą samą, swoją zostawiłem do naprawy a wziąłem na wymianę "taką samą" już zregenerowaną). Turbinę założyłem i okazuje się, że coś jest nie tak, a mianowicie: - turbina działa zupełnie inaczej - równo...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
A skąd pomysł żeby tyle rzeczy wymienić? Diagnozował ktoś to auto? Bo od tego by trzeba raczej zacząć a nie od wymian osprzętu. Najlepiej zrobić logi dynamiczne, szczególnie w momencie gdy jest ten problem. Jeździłem po mechanikach i każdy mówił wymień to i to to wymieniałem Dodano po 22 Po pierwsze turbo nie jest nowe a regenerowane. Dwa pełna diagnostyka...
Panowie nie pójdę na zabój ale 110 do130 po mojemu to jeden czort. pozdrawiam aleś się kolo uparł!!!! dzis pojechałem do firmy co sprzedaje takie sprężarki używane i nowe i miałem obie w rękach. jedną w le wej a drugą w prawej i już bez mierzenia widać, ze są inne!!!. to od 13o KM ma większą srednicę przewodów. Tearz tylko pytanie czy są jeszcze jakieśinne...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Odpaliłem octavię agr 90km turbina kkk bez zmiennej geometrii , silnik zaczął sam wchodzić na wysokie obroty więc wyłączyłem kluczyk i zgasł ,zastanawiając się co się stało (dwa dni wcześniej ustawiana dawka paliwa ) pomyślałem że coś z ustawieniem dawki więc podłączam komp.nastawnik ok. więc odpalam jeszcze raz i niestety dalej sam wchodzi na coraz...
Witajcie w moim Galaxy z 96 roku w TDI padła mi turbina dotychczas byłem pewien że posiadam silnik AFN 110 koni w dowodzie miałem również 81 kw. Kupiłem turbine od AFN lecz ta nie pasuje zmienna geometria itp. Dziś dopiero wyjęliśmy tą co była i okazało się że siedzi turbina Garreta T15 028145701Q od 1Z 90 koni. Czy wychodziły z tym 110tki? Czy po prostu...
Witam, posiadam Hondę CRV z roku 2009 z silnikiem turbo diesla 2.2 Problem jest następujący, podczas jazdy pod dłuższą górę (wiadomo trzeba troszkę przycisnąć żeby taka buda jechała) nagle drastycznie spadnie moc i obroty oraz zapali się "check engine". Pod komputerem pokazuje błąd - przeładowanie turbiny Oczywiście błąd również sam znika gdy zgasi...
Witam Pacjentka Ivona 35s15 146 km 2.8 Mam problem z turbo, auto po odpaleniu nie ma mocy, po przejechaniu jakiegoś dystansu i zapaleniu kontrolki edc, moc częściowo odzyskuje powiedzmy 70%. Byłem na diagnostyce, jak nie mruga edc silnik w ogóle nie jest doładowany, turbo dmucha 0.2 bara( to w momencie jak nie mam mocy, jak się zapali edc nie wiem,...
Witam wszystkich, Od powrotu z urlopu ( trasa około 1000 km) w moim vw zrobiło się znacznie głośniej przy uchylonym oknie a nawet przy zamkniętym słyszę turbinę siła dźwięku narasta oczywiście wraz z prędkością obrotową silnika. Myślałem że pewnie już duży luz na wałku - zdemontowałem turbinę luz poprzeczny minimalny max 1 mm , wzdłużnego w ogóle nie...
Cześć Czy jeżeli odpływ oleju z turbiny do miski jest zatkany, przytkany to olej z turbiny będzie wywalało tylko na stronę gorącą czy na zimną także ? Mowa o zwykłej turbinie bez zmiennej geometrii typy GARETT sterowanej ciśnieniem dodatnim. U mnie jest całkowicie sucho po stronie zimnej, natomiast po stronie gorącej nie wiem jak to sprawdzić.
Dzięki za punkty (at)jdubowski , jak również zainteresowanie tematem. Wspomniana wstępnie strona to: (aktualnie pod adresem ). Z tego co dedukuję z różnych postów jej właścicielem jest członek tego forum, który w tematach z tego wątku się udzielał (strzelam, że (at)greenpeace ). Z tej strony też pochodzi ta informacja o nierównym obciążeniu faz (sekcja...
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Witam od tygodnia walczę z moim merolem nie daje rady go naprawić więc muszę się zapytać was. Merol pewnego dnia stracił moc, byłem na diagnostyce wywalało błąd nastawnika turbiny, wyjąłem turbinę zawiozłem do chłopa od regeneracji okazało się że coś wpadło do środka nie uszkodziło łopatek tylko zmienną geometrię pocharatało, chłop zregenerował turbinę...
Dużo taniej można postawić maszt z odciągami. Do tego taki maszt może/jest skalowalny przez dokładanie kolejnych segmentów. Co do ekonomiczności rozwiązania... Szybciej "zwrócą się" panele. Turbina ma sens tylko tam gdzie stabilnie wieje. Co z tego że w zapiskach będzie mowa o porywach 30m/s kiedy miało to miejsce dawno temu i przez chwilę. Polecam...
doktor, posłuchaj co pisali inni forumowicze, turbinka lubi sobie zakręcić i nawet 300000 tak 300tys obrotów/min jak masz troszkę pojęcia o fizyce to niewyważenie nawet 1g to siła okrutna, wyważa się toto statycznie i dynamicznie i MUSI być dokładnie, sam tego w kuchni nie zrobisz, oddaj do regeneracji koszt około 700zł jak jest tylko uszczelnienie...
W Bydgoszczy kompleksową regeneracje turbiny ze zmienną geometrią robią za 850 zł. Turbina kompletna po regeneracji z roczną gwarancją to koszt ok 1200zł. Ale można negocjować...:D P.S. Zakład o którym mowa robi nawet stany agonalne. Kiedyś widziałem jak koleś przyniósł im turbinę w worku foliowy w puzzlach. Korpus był dobry więc dali radę. Pozdrawiam
ale jaki błąd?i jakie sterowanie turbiny?czy przy turbinie jest ECU i wtyczka elektryczna ?jeśi jest to turbo z turbocharger control unit to takie elektryczne sterowanie zmienną geometrią to masz uszkodzony ten sterownik oczywiscie jesli wiazka ok a nastawów nie zrobisz nawet jak wymienisz na nowy bo trzeba specjalnym przyzadem to zrobic w polsce tylko...
Ja opisze swoj problem. Moze dzieki wam uda mi sie go rozwiazac bo ciagnie sie on juz od dawna. Mam Seata leona 1 1.9 TDI ASV 110KM. Niedawno dopiero jakos w marcu tego roku zrobiony został program w COMSPORCIE na ok 135KM, jednak problem byl juz przed programem. Notorycznie syfi sie zmienna geometria w turbo. W styczniu była regenerowana w firmie w...
Olej zawsze jest w przewodach turbo, ale nie może go być zbyt wiele. Jeżeli masz zbyt duże ciśnienie doładowania to oznacza zatarte kierownice od zmiennej geometrii (poczytaj na forum było o tym wiele). Natomiast jeżeli turbina wydawała podejrzane dźwięki to nie ma na co czekać tylko oddać do regeneracji. Pamiętaj o nowym przewodzie zasilającym turbinę...
Turbina ze stałą geometrią. Silniki 110 konne miały już ze zmienną turbiną. Powodzenia z wymianą :) Na Service Boxie znalazłem takie coś - dokładnie twój samochód (patrz VIN)
Raczej coś z turbiną się dzieje, geometria do sprawdzenia. Jak złączysz wężyki ,włączasz turbinę na max, powinna przeładowywać i tryb awaryjny, jak się tak nie dzieje, to coś jest źle.
Witajcie koledzy poniżej opis moich przygód z Fordem. Dziś rano podczas powrotu z piekarni wyświetliła się informacja o engine malfunction. Szybko dostrzegłem też że auto nie ma mocy turbina nie pompuje powietrza. Zanim udam się do mechanika chciałem was zapytać czego mogę się spodziewać w takiej sytuacji. Dzięki za pomoc chłopaki:) Ps. Samochód ma...
cześć, posiadam golfa IV silnik 1.9 TDI 90 koni ALH turbo ze zmienną geometrią. Od jakiegoś czasu nie miał mocy, przyspieszenia - olewałem to i jeździłem dalej. Teraz turbina umarła chyba definitywnie bo samochód dymi na niebiesko przy dodaniu gazu. Prawdopodobnie olej silnikowy z turbiny jest spalany. Samochód stoi nie jeżdżę nim teraz, wiem że jazda...
Jak jest geometria to ściągając wężyk puszcza sztangę i turbo przestaje gwizdać.Jak dolot szczelny to wyrwana lub zagięta jedna z łopatek wirnika.Tak to widze.
A jak chcesz sterować geometrią jak obecne ECU nie steruje turbiną?? Odpowiedź dostałeś szukaj ECU z obsługą VNT lub w gorszym przypadku jakaś "świnka".....
Zaplanowana konstrukcja nie ma sensu - poza radością, że śmigła się obracają, a miernik wskazuje jakieś napięcie. Nie jest po prostu możliwe w warunkach domowych wyprodukowanie wiatraka dającego prąd na którym można oprzeć zasilanie innych odbiorników en. elektrycznej niż żarówka, a o stopie zwrotu z inwestycji nawet nie wspominam. Nie będę rozwijał...
Witam mam taki problem wymienione zostało turbo gruszka wszystko działa . Do tego zawór załączający turbinę tez nowy . Czy po odpaleniu auta od razu powinna gruszka zmieniać geometrie ???
Moim Skromnym zdaniem to jest bardzo dobre uzupełnienie, jeśli znajdzie się turbinę która startuje przy małych prędkościach i operuje również przy dużych prędkościach - łopaty które się ustawiają pod innym kątem gdy wieje mocniej... itp Szukam takiej od wielu lat. Gdyby Kolega miał sprawdzone rozwiązanie to chętnie skorzysta całe Forum. Tymczasem w...
Bez próby dynamicznej nie dowiesz sie nigdy prawdy o swoim AEL`u. NIemniej te silniki maja ogromna turbodziurę i niestety nakręcaja sie dosyc późno - taki ich urok - brak turbiny ze zmienną geometrią. Zaopatrz sie w VAG-Coma i wykonaj próbę dynamiczną z Bloku 01, grupy 011 - w moich postach jest link do filmu instruktażowego. Wyniki wklej na forum i...
Witam, Mam problem z turbina w Alhambrze 1.9tdi, silnik AUY 115KM, rocznik 2003. Otoz na jesieni zeszlego roku wyczyscilem turbinke. Okazalo sie ze w dwie lopatki zmiennej geometrii od strony kolektora wydechowego wpadl nagar i je zablokowal. Pozostale lopatki poruszaly sie. Znalazlem tez w zakamarkach kolektora wydechowego nagar ('na zakrecie'). Wyskrobalem...
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : zależy jaki masz silnik czy 110 KM o oznaczeniu AFN czy 90...
Tylko po co chcesz rozbierać część wylotową turbiny jak rozbiera się tylko część wlotową (gorącą) aby dobrać się do łopatek zmiennej geometrii ?
Sory jest tam silnik ALH źle sczytałem i jest tam zmienna geometria. Bez podłączonego N75 szilnik ładnie pyka jak podłącze idzi do 4tyś obr/min i traci moc N75 po prostu już nie zamyka. po zgaszeniu i odpaleniu znowu jest ok.
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
Jeśli dobrze rozumiem to wnętrze obudowy zaworu EGR było zawalone syfem, a jeśli chodzi o te terkotanie klapki to chodzi o klapę gaszącą (w takim przypadku będzie szwankować albo sama klapka albo zawór N239 nią sterujący a nie ten N18 od EGR), bo nie bardzo rozumiem ? Dodano po 55 Z przykrością muszę stwierdzić, że od dziś większość ogólnie dostępnych...
Kolego Piasek80 jak nie wiesz do końca to nie pouczaj. W LT jest również turbina ze zmienną geometrią. Potrzebny symbol silnika.
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy łopatki mają już swoje maksymalne odchylenie (jakieś...
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...
Jeżeli nie ma zaworu to masz sterowanie ciśnieniowe(mniej awaryjne),często się zdarza przycinanie na klapie turbiny lub łopatkach (przy zmiennej geometrii).
To jest geometria, sprawdź ciśnienie i wydajność pompy oleju na turbinie