No widziałem różne znaki do kontroli różnych rzeczy hehehe. Tu chodziło mi o to że nie trzeba w celu sprawdzenia kręcić wałem przez pół dnia żeby wszystkie znaki się zbiegły do pozycji wyjściowej bo znaki na kołach pośrednich tylko ułatwiają ustawienie pozostałych kół a jeśli kontrolować ustawienie to wystarczy sprawdzić po 2 obrotach wału czy znaki...
kolega kowal ma racje!gdyby na tym zdjeciu pokazane byly wciecia na klin to wtedy ok morzna policzczyc zeby ile jest do polaczenia kola posredniego z kolem walka rozrzadu i kolem pompy.a tak to tylko widzimy ustawienie na znaki.co do tego zdjecia pokazane jest jak gdyby kolo pompy i walka sie rurznily.a wiem ze te kola powinny byc takie same tylko karzde...
Koło pompy ustawiłeś na 0 czy : ? Powinno być na 0. Byc może znaki na kołach są źle nacechowane.
Na rozrządzie lubi odkręcać się nakrętka z koła pośredniego. Przez co koło zaczyna sobie chodzić jak chce. Wtedy dokładnie tez nie ustawisz początku wtrysku. Sprzęgiełko na pompie jak i tulejka są dobre? Miałem kiedyś przypadek że wałek napędzający pompę delikatnie się skręcił.
A czyli nie ustawiałeś kąta na kołek według instrukcji tylko stary znak zrobiony na zębatce? jeśli nie to warto ustawić. Zębatki się zużywają i trzeba z czasem to ustawienie skorygować. Tak pompa jest wstanie wytrzymać dwa silniki. Ale w końcu i ona padnie. Na długość tego okresu składają się jeszcze inne rzeczy jak rodzaj paliwa i jego czystość, okresowe...
1-Tak 2-Tak 3- Ubytku oleju nie będzie jak coś to jego nadmiar. Ale jeśli gdzieś niby wyparuje to a nie znajdziesz miejsca to uszczelniacz na wałku pompy. 4 Tak beż ściągania chłodnicy. Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia. Przewody paliwowe dochodzące do pompki i powrót z pompy. Później pokrywę koła rozrządu pompy. w tym momencie ustawiasz znak na...
Nie mogę ustawić rozrządu do ciągnika Ursus 1204. Już ustawiłem po znakach i nic nie chce odpalić, powodem remontu był wałek od koła do pompy paliwowej (ten wałek mi się ukręcił i dostał luzy, i mi się rozrząd przestawił). Teraz założyłem nowy wałek i ustawiłem po tych znakach co tam były i nawet nie ruszy - po prosu nic. Co to może być i jak to ustawić?
Kolego sprawdź świecę płomieniową -niekiedy nie domyka się i paliwo cały czas jest wtryskiwane do kolektora ssącego druga możliwość to pompka zasilająca-zbyt mała wydajność po za tym ustawienie pompy wtryskowej/kp wtrysku/ należy sprawdzić z podziałką na kole zamachowym a szczególnie że masz założoną nową pompę i znaki /kreski/ nie zawsze są do końca...
winą może być źle zregenerowana pompa, ale to nie tylko ona na pewno jest ona źle ustawiona ( jest zły kąt wtrysku mieszanki ) jest ona za wczesny lub za późny. Za pewno wierz ze pompa jest przymocowana ruchomo należy popuścić śruby ja mocują i przy odpalonym silniku i wysokich obrotach odchylać ją lub dochylać do silnika i jednocześnie obserwować dym...
Cześć, potrzebuję porady. Mianowicie po remoncie kapitalnym silnika, dziś przyszedł czas na ustawienie kąta wtrysku. Okazało się że na pompie zabrakło mi fasolki bo nadal mam wtrysk za wcześnie ale niewiele bo o ok 3-4 stopnie. Zaczyna się przed trzema kreskami na kole zamachowym. Ale silnik pali bardzo dobrze i reaguje świetnie na gaz. Pompa nówka...
Ok niech Ci będzie. Poszukaj na internecie książki pt. "Podręcznik traktorzysty" tam masz podany wykres faz rozrządu. Ale szybciej było by znaleźć oryginalne znaki na kołach zębatych. Na pewno różnią się one od tych co są nacinane podczas rozbiórki. Na kole pośrednim masz do znalezienia jedna kropkę którą ustawiasz na koło wału korbowego, a później...
Witam. Piszesz że ,, przestawić pompę paliwa tylko nie wiem jak " ..... , coś piszesz ale nie wiesz co. Oczywiście bardzo ważne jest prawidłowe ustawienie pompy wtryskowej na silniku , na pewno są cechy - znaki ustawcze. Że tak zapytam , mogę domniewywać ze ta regeneracja wtryskiwaczy i głowic to była wykonana w specjalistycznym zakładzie , natomiast...
Z tym jest różnie. W zetorach często się zdarza że brakuje regulacji. Pompę dasz maks. na silnik i jeszcze nie ma żądanego wyprzedzenia. Osobiście spodkałem się z tym w 5340. Żeby przodem nie odjeżdżać bo to trochę bardziej przesrane niż w 60-ce to faktycznie lepiej wypiłować w sprzęgle jeden ząbek i ustawisz wtedy spokojnie pompę na znak na kle zamachowym....
Tak te 3 śruby na kole zębatym od pompy luzujesz i ustawiasz, spróbuj najpierw ustawić na znaki. Zobacz co wyjdzie. :D
Sprawdź ustawienie znaku na kołnierzu pompy wtryskowej i obudowy rozrządu, powinny trafiać na siebie. Zaznaczyłem na zdjęciu ten znak, musisz się dobrze przypatrzeć. http://obrazki.elektroda.pl/8022884700_1...
Wymiana rozrządu nic ci nie da.Jeżeli masz dobrze ustawione kola rozrządu to nie możliwa jest różnica 7-stopni.Przed rozłożeniem silnika mechanicy powinni sprawdzić ustawienia rozrządu a także ustawienia na kole zamachowym-po znakach.W wielu ursusach c-360 (zwłaszcza starych-koło zamachowe mogło być wymieniane od innego ciągnika) na kołach zamachowych...
Dzis ustawiłem rozrząd na znaki pompa kolo pośrednie 0 w 0 Walek kolo pośrednie : w . Pośrednie w wal . w : Kupie symering pokrywy zaleje olej i sprobuje palic slyszale ze czasem trzeba wałek o ząbek przestawić ktos cos wie na ten temat? A i jeszcze jedno po ilu obrotach walu znaki na wszystkich kolach sie zgrywają. Szczeze mówiąc nigdy tego niesprawdzalem...
Siema. Mam taki problem w swoim ciapku. Planuje oddać pompę wtryskową do regeneracji. I teraz tak: poodłączałem wszystkie przewody, zabrałem się za pokrywę koła zębatego pompy. Zdjąłem ją, ustawiłem sobie znaki koła pośredniego i pompy wtryskowej na 0, zablokowałem kołkiem oporowym. Następnie wykręciłem 3 śruby mocowania koła zębatego pompy i mam problem...
Jeśli szanujesz swoją pracę i czas to wymieniaj wszystko podejrzane. Łożyska to w tej chwili groszowy wydatek, tylko nie kup najtańszego szmelcu. Elementy nowo zakupione porównaj dokładnie ze starymi, tzn nabite znaki i miejsce wpustu na klin na wałku itd. Potrafi nie pasować nawet skos zęba przy kołach różnych producentów. Oceń luz międzyzębny na...
Jeszcze raz ustawiłem zapłon równo z punktem 0 (znaki się idealnie zgrywają). Ciągnik po podgrzaniu świec 10 sek. zapalił od strzała i wkręcił się od razu na obroty, jednak gdy po 6 godzinach (traktor był już zimny) chciałem go odpalić dla testu bez grzania świec (temperatura na zewnątrz ok 5 stopni) to zagadał od razu, jednak nie chciał od razu wkręcić...
Czyli w grę wchodzi demontarz pompy ? Narazie wyciek jest minimalny. Jak rozbiore żeby dostać się do tych elementów jest możliwość czegoś przestawienia wiem że pompa jest ustawiona na znakach jak się ją odchyla to zmienia się kąt wtrysku.
Może pojedz do składnicy części i porównaj wg wpustu (załóż oba koła na wpust) koło swoje z oryginalnym i nanieś znaki.
Witam, Mam oto taki problem z ciągnikiem C4011. Ciężko palił na zimnym silniku. Trzebe było kręcić ze 4 razy, żeby załapał. Oczywiście zalany ciepłą wodą i pod prostownikiem. Jak już raz odpalił i się rozgrzał to palił na dotyk. Problem pojawiał się szczególnie zimą. Padło na pompę i wtryskiwacze. Po regeneracji pompy i wymianie wtryskiwaczy jest lepiej....
Nie ma znaczenia na które będziesz ustawiał, byle byś zamontował tak samo jak zamontowałeś. Ustaw kołek w drugi otwór i zobacz jak wyglądają znaki. A po montażu pompy obowiązkowo korekta kąta wyprzedzenia wtrysku.
Pompa i wtryski są dobre. Dodano po 2 Przy montażu pompy muszę ustawić na jakiś znak na kole zamochowym czy wystarczy tylko żeby kreska na pompie pokrywała się z kreską na obudowie?
Ciśnienie trzyma za pierwszym ruchem pompką zasilającą słychać ten charakterystyczny dźwięk. Dodano po 1 Dodam że w drugim silniku pompa działa bez zarzutów. W tym mam wszystko na znaki ustawiona jak fabryka każe. Już niewiem co robić.
Znaki na kole zamachowym na razie cię nie interesują. Pompę da się włożyć tylko w jeden sposób - "podwójny ząbek" na kółku zębatym pompy ma wejść w swoje miejsce na sprzęgiełku w korpusie sprężarki (ten co widać na zdjęciu). Musi wejść bez użycia siły. To wszystko. Znaki na kole zamachowym dopiero przydają się przy ustawianiu punktu początku wtrysku.
Tylko wkładanie śrubokręta to nić innego jak ustalenie położenia wału ale po co to robić skoro na kole zamachowym są do tego celu specjalne znaki , a dalsza procedura i tak pozostaje bez zmian.
A to niby na czym? Zetor 3011 i 4011 to ciągniki na bazie których powstał ursus 4011. Zasady ustawiania kata wtrysku takie same. Tyle że trzeba patrzyć na nr. silnika jedne miały 18 stopni a drugie 20-21. Zawsze ustawia sie do pierwszego cylindra. Do niego nabity jest znak na kole zamachowym.
Tak 1-2 stopnie kątowe obrotu wału korbowego silnika( pompa wtryskowa kręci się o połowę wolniej. Na jeden obrót wału 360° przypada ½ obrotu pompy wtryskowej. Korekta o 1° ma diametralne znaczenie dla elastyczności silnika, jego mocy oraz zużycia paliwa.
to wiem chodzi mi oto właśnie czy jak ją założe musze na nowo ustawiać to koło zamachowe z tymi znakami
Witam, dzisiaj poskładałem traktor i było pierwsze uruchomienie. Pompa ustawiona na znaki. Wszystko poskładane. Po odpaleniu traktor dymi na niebiesko. i jego praca według mnie nie jest idealnie równa. I teraz moje pytanie z czego może wynikać taka nierówna praca?
Kolego, nie wiem ile pomp zamontowałeś, ale w praktyce po ustawieniu na znaki kąt wyprzedzenia wtrysku i tak nie jest prawidłowy. Nikt tu nie pisze, że ma być ustawione byle jak. Do tego służy kołek i otwory w kole zamachowym. I tylko to jest ważne, a nie znaki na obudowie pompy czy napędu.
Ustawiałem początek wtrysku, pompa jest max na blok, a wtrysk jest około 2 cm przed znakami. Czy sama wymiana kół rozrządu wystarczy, czy wałek rozrządu też trzeba?
Procedura jest następująca: Ustawiasz napęd pompy wtryskowej na znakach wybitych na kołach zębatych. Następnie obracasz wałem korbowym (zgodnie z kierunkiem pracy silnika) tak, aby ustawić tłok pierwszego cylindra w GMP. Znak na kole zamachowym powinien się pokryć ze znakiem na bloku silnika. Następnie cofasz trochę koło zamachowe aby odnaleźć drugi...
Ale to jest instrukcja dla pompy wtryskowej sekcyjnej w zwykłem C360, a ja potrzebuję dla pompy rotacyjnej, zapewne tam też są jakieś znaki na które trzeba ustawić pompę, ale gdzie one się znajdują i czym to się ustawia to nie wiem. W samochodzie z silnikiem diesla na rotacyjnej pompie ustawiałem kąt wtrysku na czujnik zegarowy, tutaj też się go stosuje?
To jeszcze pozostaje pytanie ile kosztuje mniej więcej regeneracja pompy i jak ją zdjąć. Należy najpierw od przodu zdjąć koło zębate? Od strony rozrządu odkręcasz małą pokrywę, wtedy ustawiasz rozrząd na znak na pompie. Wyciągasz koło, odkręcasz pompę i Ci wychodzi do tyłu. Koszt remontu pompy jest zależny od firmy sekcji, na chińskich coś około 300-350zł,...
Skoro nie chce odpalić. Z komina wylata biały dym, ale nadal musisz pokręcic chwile na rozruszniku to może być wina żle ustawionego zapłonu ( początku tłoczenia pompy). Ustawianie zapłonu polega na popuszczeniu trzech śrób mocujących koło zębate napędzające pompe i pokręceniu nim. Zwykle przy takich pracach trzeba się zaopatrzyć w nową uszczelkę dekielka,...
Na przestawiony rozrząd na kołach zębatych mi to nie wygląda bo wartość 1 cm była by jeszcze większa. W samej pompie ustawia się początek tłoczenia równy dla każdej sekcji a potem już na silniku pompę do znaków na kole zamachowym. Jeśli cichnie po popuszczeniu przewodu to znów pytanie czy dla tego że pompa pompa jest felerna czy jak napisałem wcześniej...
Zawór wydechowy zaczyna się otwierać kilka stopni po ZZ i gdyby tam był wtrysk to silnik nie będzie palił. Gdyby tak było to ten silnik sam w sobie miałby problem się uciągnąć Dodano po 14 Już wiele rzeczy w życiu widziałem także nigdy nie ma pewności. W dodatku nie było powiedziane czy odpala ani czy przechodził remont czy rutynowy przegląd luzów....
A to zapłon ustawiać na ciepłym? Tak. Podałem Ci metodę nazwijmy to organoleptyczną, czyli zapach kolor spalin oraz dźwięki wydawane przez silnik pod pełnym obciążeniem w warunkach normalnej pracy czyli temp. otwarcia termostatu i obciążenie przy którym silnik jeszcze przyspiesza po zwiększeniu dawki paliwa. Zapłon(początek wtrysku paliwa) powinien...
Nie zdarzyło mi się nigdy żeby na fabrycznych znakach coś źle było ustawione. Jesteś pewien że rozrząd jest dobrze ustawiony? W kole zamachowym masz dwa otwory jeden do ustawienia początku drugi do GMP. Może ustawiałaś na ten drugi. Może silnik był kręcony w druga stronę podczas ustawiania. Napisałeś że pierścienie były wymieniane. A co z reszta czyli...
OK dzięki panowie więcej nie będę tego ciągnął bo to jest bez sęsu byka kartoflem nie napase a co do pracy z HDS jak jezdziłem kiedyś cztero cylindrowym 912 to miałem wałek na 540 obr włączony wtedy silnik pracował na ok 1500 obr i było ok jeszcze poruszę taki temat z innej beczki mam poczciwe 4011 zabytek ale utrzymany i zrobiłem mu kapitalny remont...
ustawienie pompy znaki ustawienie pompy ursus ustawienie pompy znaki mercedes
naprawa pilota peugeot vaillant kominek urwany odpowietrznik
diora bluetooth zmywarka amica pompa myjąca
How to Test Capacitors with a Multimeter: Fluke, Keysight, Extech DMM Methods & Fault Signs Obrotomierz Bizon Z056 – wskazówka na max po włączeniu stacyjki, brak masy lub zwarcie sygnału