Witam tak jak w temacie. Zmieniłem rozrząd w swoim motocyklu i teraz nie wiem jak go ustawić. Pzy tarcze od zapłonu ( coś takiego jak magneto tylko bez magnesu) jest narysowane FT oraz kawałek dalej są dwie dziury wywiercone w odstępie od siebie jakieś 0.5 cm. Następnie na wałkach na głowicy są kropki jedna.kropka na jeden wałek. Wałków jest dwa. Silnik...
Witam. Ustaw magneto na znacznik "T" (na znaczniku "F" powinna być iskra). Wałek rozrządu (znacznik "T" po zdjęciu pokrywy zaworów) ma być tak ustawiony, aby duża dziurka była na środku, a 2 mniejsze muszą być równo z bokiem głowicy. https://obrazki.elektroda.pl/6951088900_... Odnośnie ustawienia zaworów - tu szkoły są różne, jedna...
Wrzucam tutaj linki do filmów z youtube. Tak wygląda wał: https://www.youtube.com/watch?v=dw2w7_EI... A tak ustawienie magneta i wałka rozrządu: (od ok. 40 minuty przez kilkadziesiąt sekund) https://www.youtube.com/watch?v=cVqJNa6d...
Dokładnie przeglądnij gaźnik tj. usuń brudy oraz udrożnij dysze w taki sposób, abyś przez otwory w dyszach widział światło. Sprawdź szczelność połączenia gaźnika do silnika oraz w jakim stanie jest tam sprawna uszczelka i czy gaźnik jest poprawnie (równomiernie) zamocowany. Stan ssania też do sprawdzenia a filtr powietrza załóż oryginalny.Czy sprawdzałeś...
Witam. Mam taki problem. Dziś do warsztatu znajomi szefa przyprowadzili skuter SOWA 50 BT49QT-2 z silnikiem o poj. 50ccm, który rozebrany jest doszczętnie... No i przypadło mi go poskładać... Z tego co się dowiedziałem to silnik rozebrał dziadek który po miesiącu zmarł :/... Nie wiem jak to zacząć składać... Po tłoku widać że się zatarł... Mam kilka...
W czterosuwie obstawiłbym jeszcze ustawienie rozrządu i luzy zaworowe. f.
Kolego jeśli skuter ma już duży przebieg, to sprawdź luzy zaworowe, ustawienie rozrządu i "jakość" iskry. W razie konieczności podmień moduł, świecę i sprawdź ciśnienie w cylindrze. Sposób przeprowadzenia w/wym. czynności opisany na forach internetowych.
Kolego jeśli po wymianie modułu, świecy, filtra paliwa i kranika skuter nadal nie wkręca się na obroty, to bez urazy, ale sprawdź jeszcze raz dokładnie ustawienie rozrządu oraz wyreguluj gaźnik (pomimo iż jest nowy). Twierdzisz, iż podmieniałeś moduł i bez poprawy, więc może sprawdź jeszcze ciśnienie w cylindrze w sposób podany np. na forum. W silniku...
Wg mnie należy sprawdzić ciśnienie w cylindrze oraz ustawienie rozrządu (oczywiście "książkowo"). Uważaj na poziom oleju podczas wymiany oleju, gdyż za wysoki też jest szkodliwy dla pracy silnika. Sprawdź, czy zawory są szczelne (może po kolizji z tłokiem są krzywe), ale to powinno się ujawnić podczas badania ciśnienia.
Kolego jeśli po remoncie nie odpalił (przy "dobrej" iskrze oraz paliwie), to radziłbym dokładnie sprawdzić ustawienie rozrządu wg instrukcji (znaki muszą się pokrywać i tłok w położeniu GMP). Sprawdź ciśnienie w cylindrze. Opis regulacji zaworów i ustawienia rozrządu jest szczegółowo opisany na forach internetowych.
Jeśli zamontowałeś nowy tłok z pierścionkami (o właściwym wymiarze) i jesteś pewien, że cylinder jest w dobrym stanie, to przy poprawnym ustawieniu rozrządu i luzów zaworowych oraz podaniu paliwa silnik powinien "zaskoczyć". Sugeruję jeszcze raz sprawdzić ustawienie rozrządu tj. ustawienie tłoka w GMP, koła magnesowego na znaki oraz wałka rozrządu (...
Skuter po remoncie silnika wymaga ostrożnej jazdy do ok. 1000 km. Jeśli silnik się przegrzewa, to sprawdź jeszcze raz ustawienie rozrządu oraz, czy założyłeś wiatrak od strony "elektrowni" i osłony silnika. W przypadku nadmiernego "dymienia" sprawdzaj na bieżąco poziom oleju, silnik może go spalać np. z uwagi na pęknięcie pierścienia "olejowego".
Problem rozwiązany. Jeśli chodzi o elektrykę i mechanikę to wykonałem następujące kroki: - Sprawdzenie instalacji elektrycznej pod kątem uszkodzeń, niepewnych połączeń (wszystkie połączenia zostały zalutowane oraz porządnie zaizolowane) - Sprawdzenie cewki zapłonowej wraz ze świecą - Sprawdzenie napięć i rezystancji statora (wymiana statora i magneta...
Sprawdź rzetelnie luzy zaworowe i ustawienie rozrządu. Filtr powietrza daj oryginalny.
Jak ustawić rozrząd przy Piaggio ZIP 50
Witam. Jestem nowy dlatego gorąco pozdrawiam forumowiczy. Kumpel dał mi do naprawy skuter 4T z silnikiem Arkus Romet. Zrobiłem sobie ślady korektorem na łańcuszku i zębatce wałka rozrządu. Wystarczy kilka razy zakręcić rozrusznikiem i już ślady nie pokrywają się, dopiero za jakiś tam czas (bardzo długo zgrają się) raczej nie powinno tak być, cały czas...
Jak to jest 4T to może, źle ustawiony rozrząd
Przyczyna było wypalone gniazdo ale to nie dalej problemów poniewaz nie da sie ustawic rozrządu
Luzy na wale będziesz mógł sprawdzić po zdjęciu cylindra. Jeśli będą to może wystarczy wymienić same łożyska .Podaj jaki to model skutera to coś doradzimy , na znanym portalu aukcyjnym jest wiele takich cylindrów więc można coś wybrać. Potem jeszcze będziesz musiał ustawić rozrząd.
Ustaw poprawnie rozrząd i śmigaj skuterkiem. Znaki na kole magnesowym ustaw "książkowo" oraz na wałku rozrządu - tłok w tzw. GMP (maksymalnie zbliżony do świecy). Duża ilość informacji na forach internetowych (ustawienie rozrządu w silniku 4 T). Nie zapomnij o zmianie dysz gaźnikowych, z uwagi na zmianę poj. silnika.
Ponownie proszę o pomoc. Jeżeli ktoś może proszę o wytłumaczenie mi jak ustawić rozrząd w skuterze Peugeot Eliseo 125. Gdzie znajdują się znaki do ustawienia punktu GMP tłoka a przede wszystkim gdzie znajdują się punkty ustawienia wałka rozrządu ponieważ nie mogę tego znaleźć.
Raczej nie sprawdzi bo zapłon na pewno elektroniczny zobacz czy kranik podciśnieniowy nie przepuszcza w obie strony zawory ustawiłeś na 0,05mm? i czy dobrze masz ustawiony rozrząd
Jak napisałem rozrząd dobrze ustawiony, kompresja zabija
Ja stawiam na brak kompresji wywołany złym ustawieniem zaworów... Mogłeś to dobrze zrobić jednak jak zapewne sam wiesz popychacz przykręcony jest jedną nakrętką do zaworu, która podczas rozruchu mogła się delikatniutko przekręcić i nie ma kompresji bo ciśnienie ucieka przez nie domknięty zawór, bądż odwrotnie, zawór jest cały czas zamknięty ale wtedy...
Złożyć tak jak było wcześniej: ustawić rozrząd, zawory...
Czy ten moduł może być stosowany w Twoim skuterze, możesz podmienić go na sprawdzony w innym skuterze. Przypuszczam, że dysze w gaźniku starannie udrożniłeś, może za wysoki stan paliwa w gaźniku. Czy ssanie jest sprawne i czy silnik tak się zachowuje, gdy jest zimny i ciepły. Filtr powietrza pewnie jest czysty. Sugeruję (na spokojnie) sprawdzić jeszcze...
Może się zaciera, zawory i rozrząd ustawione?
Zazwyczaj jest popychacz z zapadką, żeby się nie cofnął i nie przeskoczył łańcuch Jak odkręcisz dwie śruby i go wyjmiesz, to podnosisz zapadkę, cofasz popychacz i później przy montażu sprężyna ustawi go w prawidłowym położeniu (sprężynę i śrubę ją mocującą zamontuj dopiero po przykręceniu napinacza do cylindra
Świece zalewa? Rozrząd ustawiony dobrze? I spróbuj na cewce zmienić dwa kable plus minus?
dzięki RychoT Dodano po 2 Mam jeszcze pytanko jak ustawić lańcuszek rozrządu w tym skuterze BAOTIAN, bo głowice i cylinder wyjmował kolega i nie pozaznaczał . z góry dzieki
Skuter odpala ale ma mało siły. Postanowiłem więc ustawić zawory. Odkręciłem osłonę głowicy cylindra. Sprawdziłem szczelinomierzem 0.005 oba zawory. Szczelinomierz wchodził z oporem i dawał się przesuwać więc są OK. Ale moją uwagę zwróciło ustawienie wałka rozrządu, tzn. gdy ustawię magneto w pozycji T i delikatnie przekręcam magneto (w kierunku normalnych...
Problem leżał po stronie wału oddałem do sklepu dostałem 2 innej firmy i problemu nie ma dodam ze ten wadliwy wał był z tańszych modeli i gdy go porównaliśmy z innymi to żeby na łańcuszek były mniejsze wiec odradzam kupna tanich zamienników szkoda pieniędzy i zdrowia do tego. Dziękuje za Pomoc
Na dziś proponuje lekturę ustawienie rozrządu oraz zaworów, demontaż koła magnesowego.
Tam rozrząd ustawia się inaczej niż w skuterach. Magneto na znaku T a zębatka znakiem JL naprzeciw nadlewu w obudowie, z lewej strony. http://obrazki.elektroda.pl/4445293100_1...
Kolego, czy koło magnesowe zakładałeś z klinem, może Ci wypadł. To, że "zgrałeś" wałek rozrządu z literą "T" nie znaczy, iż ustawiłeś poprawnie rozrząd. Najpierw ustawia się tłok w GMP a później wałek rozrządu i nie może być pomyłki nawet i 1 ząbek łańcuszka. Po objawach reakcji silnika uważam, że masz przestawiony zapłon (za wczesny), ale w/wym. koledzy...
Równie dobrze iskra może przeskakiwać w nieprawidłowym miejscu - np. na skutek osadu węglowego, który powstał przez nieprawidłowy skład mieszanki. Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym. Z bezkolizyjnym silnikiem - BZDURA. Polecam przestawić umyślnie rozrząd i zakręcić ręką wałem korbowym. Zobaczysz,...
Witam, mam problem ze skuterem, po złożeniu silnika nie chce odpalić. Rozrząd ustawiony dobrze, zawory 0.05, iskra jest, paliwo daje. Po skręcenie do ramy tylko raz odpalił i zgasł, nie chce odpalić. Pomocy.
Cześć udało się wyregulować? Opiszesz jak ustawiłeś koło magnesowe a jak koło rozrządu? Dodano po 40 (at)artek482 . Dodano po 31 Cześć udało się wyregulować? Opiszesz jak ustawiłeś koło magnesowe a jak koło rozrządu?
Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz: - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!! - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga -...
😁 nie no oczywiście, że luzowałem koła. Dokręcalem je coś lekko ponad 100kNm, teraz nie pamiętam. Ale najpierw lekko by złapać i się nie przesunęło. Później zdejmowalem blokady i pełną siłą. Mam jedne blokady z wygiętymi trzpieniami bo ktoś śruby dokrecal o blokady. Tak mam klucz chyba nazywa się trzpieniowy do blokowania kół wałków (używam...
Ciężko powiedzieć jakie dwa miejsca masz na myśli.. Ten dodatkowy okrągły kanał z dwoma śrubkami, to jest miejsce na zawór SAS (secondary air system), silnik skutera bez tego też będzie prawidłowo pracował, zawór jest zamontowany ze względu na ekologię aby spaliny były lepiej dopalane w układzie wydechowym. W nowym zestawie rozumiem, że wcale tego nie...
Czy robiłeś coś przy silniku np. czy zdejmowałeś głowicę, zmieniałeś tłok itp. Może źle ustawiłeś rozrząd np. miałeś tłok w dolnym położeniu ( a powinien być w górnym) i stąd masz taki objaw. Jeśli nie wykonywałeś tych czynności, to sprawdź luzy zaworowe i w razie potrzeby wyreguluj je na właściwe.
a więc tak, po rozkręceniu wszystkiego (łącznie z całą klawiatura, zaworami itd) oraz przeczyszczeniu, chociaż nie było żadnych dużych zabrudzeń, wszystko złożyłem, ustawiłem zawory i rozrząd. skuter zapalił od pierwszego jak przed awarią, normalnie jak by się nic nie stało. co do usterki pewności nie mam ale najprawdopodobniej to rozrząd się przestawił....
Brak wszystkiego to znaczy? Wszystkiego znaczy wszystkiego; Jak sam pisałeś, kompresji, regulacja zaworów (pytałem skąd pewność, że dobrze ustawione - zero odpowiedzi), punkt zapłonu... No właśnie (inne pytanie o wiarygodność diagnozy); skąd pewność że brak kompresji? Mierzyłeś? Jak i czym? Ponawiam pytanie o PEWNOŚĆ prawidłowego ustawienia rozrządu....
Cześć, rozebrałem silnik w skuterze Rex rs450 4t, silnik 139QMB, na zmianę z 50cc na 80cc. Podmieniłem tłok, cylinder i mam problem taki, że nie mogę założyć łańcucha rozrządu na wałek rozrządu bo łańcuch jest za krótki. Części pasują i mają taką samą długość, więc w tym nie problem, zmieniłem na stare części dla sprawdzenia i również jest za krótki...
Właśnie sprawdzałem węzyk jest ok... luzy zaworowe ustawione dobrze, rozrzad ustawiony dobrze... hmmm co to może byc ? Skuter kiedys wkrecał sie na starcie w ogole na wieksze obroty teraz nie, na stopce dochodził do maksymalnych obrotów ( do odciecia ) teraz az tak wysoko sie nie kreci :(
Witam wszystkich chciałbym poprosić o pomoc mianowicie moj skuter magnus carave miał źle ustawiony rozrząd ustawiłem go tak jak powinien i kompresja wzrosła a moc spadla wiec co jest grane proszę o szybka odpowiedz z góry dzięki
Zawory ustawiony jest ssący: 0,05, wydechowy 0,07, rozrząd poprawnie ustawiony. Skuter odmówił posłuszeństwa i tak zaczął się zachowywać po wyczyszczeniu gaźnika i regulacji. Po regulacji ładnie działał przez 20 km a za kilka dni jak odpaliłem to zaczęło lać spod filtra. Paliwo kapie tylko po próbie odpalenia, normalnie nie wycieka jak skuter stoi więc...
Witam. Wymienilem uszczelkę pod głowicą bo mi pobierał płyn chłodniczy i chcialem ustawić rozrząd. Tylko nie wiem gdzie jest magneto w tym skuterze. Do ustawienia symbolu T.W Romecie bylo pod osłoną wraz z wentylatorem. Tutaj nie mam pojęcia gdzie jest. Ktoś może posiada taki model albo już ustawiał rozrząd? Pozdrawiam Grzegorz
Ostatnio zdjąłem głowice w swoim skuterze. (zdjąłem ponieważ chciałem załozyc zestaw o wiekszej pojemnosci). Okazalo sie ze nowy zestaw ma wade fabryczną i załozylem starą głowicę Po odpaleniu okazało się że skuter nie ma mocy, wymieniłem rolki na lżejsze (z 5g na 3,5g) jednak nie przyniosło to żadnych efektów. Zawory i rozrząd został dobrze ustawiony,...
Magneto ustawione na pozycji T, rozrząd też jest dobrze ustawiony. Wygląda to tak, że reguluję zawory, bo wali powietrzem do gaźnika i po regulacji jest 3-4 kopnięcia okej, a później dalej wyrzuca paliwo w stronę filtra powietrza.
Rozrząd ustawiony? Tłok założyłeś dobrze, na denku są wgłębienia na zawory, z napisem IN dla zaworu ssącego.
skuter łańcuszek rozrządu ustawienia rozrządu skuter citroen ustawienie rozrządu
techbite sterowniki prądniczka tacho amica farel schemat
viessmann płyta porsche panamera
Licznik motogodzin w wózku Linde 0009460759 nie działa Charczenie dźwięku w telewizorze Manta 50 cali - przyczyny i rozwiązania