Cześć, po wymianie u mechanika rozrządu w Golfie IV 2000r. 1.9 TDI po tygodniu auto miało problem z odpalaniem. Paliło tylko na zimnym, aż w końcu przestało palić w ogóle. Jest możliwe, że mechanik źle ustawił rozrząd i to jego wina?
Ja tak miałem w passacie b5 , okazało się ,niby czujnik temperatury paliwa w pompie lecz po wymianie nadal tak było , po czym koleś ustawił od nowa rozrząd i jest ok, ponoć pompa była przestawiona.
Witaj. Zrób sobie całą diagnostykę silnika koszt około 150 zł zależy jak kto bierze. Musi sprawdzić pompę, kąt wtrysku, ciśnienie na tłokach , cylindrach,akumulator, obroty rozrusznika, ustawienie rozrządu, bo jak wałek główny jest źle ustawiony to tez będziesz miał problem z odpaleniem. U mnie w golfie IV 1.9 TDI 90km też to było, to wyszło że pompa...
Może tak podciągnąć go na sprawdzenie błędów... Usterka pewnie siedzi w pompie. Dodano po 37 Warto też zerknąć na ustawienie rozrządu.
Gwoli uzupełnienia: Ustawienie wałka rozrządu: http://obrazki.elektroda.net/38_12373629... Widok oryginalnej blokady: http://obrazki.elektroda.net/38_12373630... Reszta tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
widać kolego wolff mało wiesz o tych silnikach i nie wiesz jaki wpływ ma ustawienie rozrządu..
Masę do masy auta, jeden kanał do (sygnału) czujnika wału, a drugi do czujnika wałka. Ja podejrzewam że po prostu źle ustawiłeś rozrząd. Może na blokadzie wału zrobiłeś błąd bo są dwie różne blokady.
Okablowanie czujnika-synchronizacja(ustawienie rozrządu na blokady)-nadajnik na kole rozrządu-odległość od czujnika.
Jak nie jesteś pewny to rozbierz i sprawdź ustawienie rozrządu i będziesz miał wtedy pewność że jest ok.
bardzo prosty, podłącz kontorlkę pod przewód do świecy i bedziesz obserwował jak ładnie długo grzeją Ci świece a samochód i tak nie odpali dopóki nie ustawisz dobrze rozrządu.
poprostu przeprowadz kompleksowa diagnostyke: kody błedów, parametry mierzone, cisnienie oleju, ciśnienie sprężania, ustawienie rozrządu. te wszystkie czynności pozwolą ustalić przyczyne usterki
Fajny temat. Pozdrowienia dla pana hwdpop. Prawdziwy patriota. Szybciej znalazł prace w naszym kraju niż ustawił rozrząd w 1,9l i nie mam nic złego na myśli.
Po wymianie rozrządu trzeba skontrolować ustawienie początku wtrysku w TDI, czy to było zrobione? Jeśli nie to dokonaj sprawdzenia, bo objawy które opisujesz, pasują do przestawionego rozrządu, a mianowicie do opóźnionej pompy wtryskowej.
Sprawdź ustawienie rozrządu i ewentualnie śrubę na dolnym kole rozrządu czy przypadkiem nie poluzowała się i nie ścina klina na kole.Pozdrawiam .
Z tego, co wiem, kolega robił wymianę sam bez użycia blokad. Jak mi mówił, że po założeniu paska i napinacza ręcznie obracał wałem, by sprawdzić, jak się kręci rozrząd i nic nie blokowało. Potem zaczął kręcić rozrusznikiem i silnik nie chciał już odpalić, więc ja mu to ustawiłem teraz na blokady. Teraz ręcznie kręcimy wałem i nic nie blokuje, ale nie...
Tak ja bym zaczoł od sprawdzenia szczelności układu paliwowego jeżeli idą bańki w przewodzie paliwowym to tu jest problem w tych modelach często jest nieszczelność na pływaku paliwowym, a jeżeli nie to proponuje sprawdzic czy zgadzają sie znaki na rozrządzie i wyregulowac ustawienie zapłonu na pompie wtryskowej.
Rozrząd sprawdzasz czy ustawiony jest na znaki.
asv o ile sobie dobrze przypominam ... ASV to kod silnika ale ich jeszcze nie produkowali w 98r Początek wtrysku to wartość kątowa w odniesieniu do GMP, sprawdza się je w 2 stanach, statyczny i dynamiczny, jeśli źle zapala interesuje nas statyczne ustawienie. Sprawdzić możesz to czujnikiem mikrometrycznym wkręcając w pompę lub odczytać vagiem w trybie...
Musisz pojechać do mechanika i sprawdzić ustawienie rozrządu. Chyba że masz dostęp do vcds i jesteś wstanie wrzucić logi, grupa 000 basic settings oraz statyczne grupę 004 zaraz po odpaleniu jak silnik nie równo pracuje.
Dzięki wszystkim. Wstawiłem inną pompkę, ustawiłem rozrząd i na razie, sprawdziłem kąt i wszystko gra. Pali na dotyk. Może klim na pompce, ale jak miałem inną to upewnię się jak znów się zepsuje.
Pierwsze ja bym sprawdził ustawienie rozrządu ,bo i tak trzeba obudowę górną zdjąć. Dwa zasilanie czujnika czy jest oraz próba zwarcia pin-y sygnału z masą i +5V czy pojawią się błędy zwarcia (do masy i zasilania). Trzy test samego czujnika czyli wymontowanie go podpięcie wtyczki i podsłuch multimetrem miedzy masą i sygnałem co wystawia gdy jest przyłożony...
Witam. Mam Golfa IV 1.9 TDI 66kw 1999 i też mi ciężko pali jak jest ciepły. Ustawiłam już kąt wtrysku i rozrząd. Kupiłam nowy rozrusznik, wymieniłam wszystkie przewody, oringi na pompie paliwa, czujnik temperatury, akumulator bo zimom nie odpalał wcale jak były te mrozy i podłączałam go pod komputer u wszystkich możliwych mechaników w obrębie 100 km...
Panowie mogę to sprawdzić kts nie ma to różnicy no nie . Znaczy się mam vaga ale nie wiem jak to podpatrzeć co wpisać i gdzie :( A ten drugi motor to 1.9tdi 90km oznaczenie silnika ALH to jest golf IV takie samo pytanie jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu ? Bo po wymianie rozrządu autko osłabło troszkę podejrzewam że nie ustawili zapłonu . I dlatego...
Witam, auto trafiło do mnie po naprawie głowicy(była pęknięta) z brakiem mocy, i słabym wkręcaniem się z wolnych obrotów. Ustawiłem kąt synchronizacji pierwszym kołem rozrządu, drugie ustawiłem na blokady, rozrząd się zgadza. Turbina i przepływomierz są ok, egr się nie przycina, autu brakuje mocy, idzie jak by miał z 70 koni, błędów w sterowniku brak....
Witam wszystkich temat który poruszam dotyczy GOLFA 3 1,9 TDI silnik 1Z, mianowicie ta bestia spędza mi sen z powiek tym iż pali i gaśnie ale tylko wtedy gdy jest zimny, jak się tylko troszke zagrzeje to gra aż miło.Nadmienię że sprawdziłem rozrząd i koło OK , wtryskiwacz początkowy OK 103 oma- na zimnym, wymieniłem czujnik temperatury na nowy, ustawiłem...
Witam. 1. Sprawdzić 100% ustawienie rozrządu i pompy nie kompem tylko znaki. 2. Sprawdzić kompresje na zimnym silniku. 3. Jeśli wszystko O.k.podłącz zasilanie pompy paliwa pomijając wszystkie wężyki i filtry .Podepnij pompę prosto z butelki na przeźroczystych wężykach i umieść ją powyżej pompy wtryskowej. Wtedy wykluczysz też zapowietrzanie.Paliwo do...
A ja miałem klienta któremu żle wymieniono rozrząd,to znaczy ktoś zrobił sobie znaki flamastrem i potem zalożył nowy pasek.Silnik ciężko palił jak zimny,i nie miał mocy.Ja go ustawiłem zgodnie z zasadami i problem minął.Radze to sprawdzić ale dobrze by bylo mieć oryginalna blokadę wałka.
Dawki startowej nie ma co dotykać. Rozrząd ustawić na blokady, następnie ustawienie pompy skorygować przy użyciu testera, najlepiej VCDS na wartość około 55. Jeśli problem nie ustanie, podmienić akumulator, naprawić rozrusznik oraz połączenia ( akumulator rozrusznik).
Miałem ten problem w golfie i w skodzie.Na ciepłym silniku trzeba kręcić ok.10 sekund.Do naprawy jest to rozrusznik na ciepłym silniku powstają w nim naprężenia,a na ucho wydaje sie ze kręci normalnie.Koszt naprawy u elektryka to ok.200zł.Mnie to pomogło i zapala normalnie. Czytaj ze zrozumieniem. Autor ma problemy z odpalaniem zimnego silnika nie...
Przyczyna. Mechanik spiepszyl rozrzad ponowne ustawienie + ustawienie p0mpy pomoglo :)
Witam Mam Golfa III 1,9 TDI '94 GT i jak to o tej porze roku zaczynają pojawiać się problemy z odpalaniem auta. Wymieniłem świece żarowe ale problem pozostał. Wymiana rozrządu i ustawienie zapłonu również nie przyniosła skutku. Przy temp. ok. 5-8 °C kontrolka zapala się na ok. 0,5 s (świece nie grzeją) i gaśnie a silnik musi wykonać kilkanaście obrotów...
zacznę od tego, że przeprowadzono test obecności spalin w układzie chłodzenia- werdykt UPG do zrobienia autko 250tyś km do tej pory bezproblemowe mimo tego że trzeba było zapas płynu mieć ze sobą samochud to dokładnie 110 konny diesel 1.9 tdi podczas naprawy UPG okazało się że ktoś wcześniej ściągał głowice ale z powodu pękniętego popychacza, który...
Sprawa ma się następująco. Maszyna padła podczas jazdy w mieście normalnej eksploatacji z dnia na dzień i podejrzenie od razu padło na turbinę więc została wymieniona a mechanik który to robił doradził abym założył sobie od 110 konnego bo taka sama i mocniejsza podobno wię poszedłem tym śladem. Niestety po wymianie efekt ten sam. Drugi spec postanowił...
Somsa 18:15:58 Witam wszystkich forumowiczów otóż tak sprawdziłem śruby od pompy i nie były luźne więć postanowilem rozrząd jeszcze sprawdzić i tak jak ustawiłem na kole zamachowym myślę że to to musi być taki cypelek metalowy dokładnie na środku dziury to koło zębate pompy przestawia się względem dziury do blokowania koła jakieś 2 może 3mm za wysoko...
Tu kolego Stefan 25 się z Toba zgodzę, że na taki stan rzeczy ma sprawoność silnika i ciśnienie sprężania. To nie podlega dyskusji, ale w 90% przypadków prawidłowe ustawienie kąta wtrysku wg. tabeli z ELSY dla danego typu silnika załatwia sprawę. Czemu tego nie spróbować? Z doświadczenia wiem, że ponad połowa mechaników którzy wymieniają rozrząd nie...
Montować ustawić rozrząd jeździć.Można potem skorygować np TDI graph.
Ma bardzo duży wpływ na prace samego silnika oraz rozruch , ja będziesz mieć zle ustawione fazy rozrządu to będziesz mieć problem
Tak jak w tdi kółkiem wałka rozrządu.
jestem nowy mam mały problem. Podczas jazdy golfik stracił moc,zjechałem na pas awaryjny,wrzuciłem luz a silnik sam wszedł na maksymalne obroty i zaczął kopcic na biało jakby się zapalił. Po wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki auto nadal nie gasło i zostało na wys. obrotach. Zadusiłem je na 5 biegu. Póżniej zobaczłem że wał przeskoczył...
według auto daty ustawia się na znak na kole zamachowym, i wałek rozrządu się blokuje a pompę wtryskowa blokuje się na kołek jak napisałem wyżej ciśnienie jest około 30atmosfer właściciel mówił że kopcił na biało, pasek był przeskoczony według czyiś znaków ja ustawiłem od nowa i nic piszę rzetelnie i nie ściemniam jeśli ktoś ma schemat połączeń z komputerem...
posiadam golfa IV tdi 90km jest w nim drugi silnik w poprzednim obróciło panewkę. Nie mam do niego już siły jak nie miał buta tak nie ma nadal. Zaraz po wymianie silnika okazało się że za głśno chodzi wręcz jak traktor. Mechanik wyregulował kąt wtrysku na pompie i ustawił rozrząd od początku jak fabryka dała T są jego słowa:). Potem zregenerowałem turbo...
No jak mamy mieć pomysły jak nie wrzuciłeś logów tylko screeny. Poczytaj w googlach jak się robi logi, wykonaj je i wrzuć na forum. Dodano po 5 Witam, jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość za niedociągnięcia... mam golfa IV jak w temacie mój problem zaczął się od tego że ciężko palił na dogrzanym silniku, postał przez noc i od strzała zapalał a...
Witam ! Pod koniec 2013 roku gdy zrobiło się zimno miałem problem z odpalaniem swojego auta.Postawiłem do mechanika okazało się że rozrząd na pompie był przestawiony o jeden ząbek , następnie mechanik zaczął ustawiać kąt wtrysku po podłączeniu vag'a okazało się że kąt wtrysku wynosi 0 .Po kilku próbach ustawił mi kąt wtrysku na "oko" auto zaczęło rano...
siemka.. powiedz mi czy obroty skaczą przy odpalaniu np od 1tys do 3 tys .. ?? moze to być klin na wale. :) Dodano po 2 zajedz do mechanika i sprawdz rozrzad w tych silnikach czesto zrywają sie kliny na wałach.. i dlatego ciezko odpala.. jest jeszcze jedna mozliwosc... nastawnik pompy wtryskowej ale głowy sobie nie moge uciac pozdrawiam ;) obroty 300...
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ponieważ logi zrobiłem, to już je dodam dla uzupełnienia. Dynamiczny 001 004 010 ( trzy osoby + pod górkę) http://obrazki.elektroda.pl/9393232900_1... Gdzieś zapodziałem loga dynamicznego z 000, wartości z pozycji 2 w nim były 100 do około 180, wrastały z RPM silnika Rozrząd był wymieniany jakieś dwa-trzy...
jak AAZ lub inny diesel w tym że nie tdi to na znaki;koło zamachowe,rozrząd,pomp wtryskowa
witam , mały postęp chyba bedzie dzis. Wiec tak : wchodziłem w tą grupe 04 i było wpisane 33268, ustawiłem tyle ile mowiłes. Kat wtrysku zmienił sie pozniej na 60-62 , widac to w logach które załączam. Próbowałem sprawdzić rozrząd według instrukcji z internetu , nie wiem czy mi to dobrze poszlo, ale wstawiam fotki. To co zauwazyłem to to ,ze koło zamachowe...
Brak wypowiedzi to temat kończę. Jaki kont synchronizacji bliski zeru na innych przyrządach np VCDS można to bardzo precyzyjnie ustawić pomiędzy 47-52°(tą metodę polecam) -za pomocą Vag-mini to ja uważam że od -1,5 do 0 (problem z odpalaniem z ciepłym silnikiem dać trochę na minus, ja nabyłem auto serwisowane a jest -0.98 i pali dobrze). Pytania pomiarowe...
Koleś wziął 190 zł .już jest ustawiony rozrząd jak trzeba autko śmiga jak nowe ,aleeee koszta od nowa :cry:
Jeśli użyłeś takiego klucza z siła odpowiadającą ok 10-11 kg to ok. Ale tej pewności nie masz i mieć nie bedziesz. Najlepiej zdjąć osłony, ustawić silnik na blokadach jak do rozrządu i wymienić tą śrubę. Koszt niewielki, a zastanawianie się czy będzie ok nie ma sensu. Pozdrawiam
A czy ty wiesz lie golf 4 miał wersji silnikowych tdi? Może byś napisał jaki masz silnik. Skoro na plaka nie pali to zaczął bym od sprawdzenia rozrządu, bo nawet jest ulegnie awarii układ paliwowy, wszelkiego rodzaju czujniki to na plaka pali. Żeby czhodzil na plaka potrzebne jest odpowiednie sprężanie= dobrze ustawiony rozrzad i ciśnienie na cylindrach...
Na pompie widnieją trzy srubki do ustawiania kąta statycznego (zalecane po każdej wymianie rozrządu) a koło rozrządu jak wyżej koledzy pisali na stożku. Tyle że mi to wygląda na 1.9 bo to VP37 a nie 2.0 one były raczej na PD.
dominikkk3 przecież pisałeś w swoim pierwszym poście o tym że nie załącza ci się przekaźnik świec żarowych. Co to ma wspólnego ze źle ustawionym rozrządem. Naoisz koniecznie bo to bardzo pomoże czytelnikom elektrody w rozwiązywaniu ich problemów.
Witam serdecznie mam problem z golfem a mianowicie żeby odpalił musi pokręcić tak jak by ginęło mu ciśnienie w pompie wtryskowej i musiał sobie je nadrobić. Filtr paliwowy wymieniony i zaworek zwrotny też nowy paliwo się nie cofa. Czy możliwe jest że to zaworek w pompie od przelewu?? czy może coś innego proszę o podpowiedzi. Jak odpali wszystko jest...
W poniedziałek mechanik będzie mi ustawiał rozrząd. Jeżeli będzie ok ,to wymieniam na nowy i mogę sprzedać auto już jako sprawne!!!
Dzięki za sugestie. Mech który ustawiał kąt wtrysku stwierdził że koło pasowe jest OK. Czyli podejrzenie pada na pompę lub rozrząd. Tylko się zastanawiam czy rozrząd może się sam przestawić. Dodam że po odpaleniu auto zachowuje się bez zarzutu czyli przyśpiesza, równo pracuje nie kopci tym bardziej dziwne te problemy z odpaleniem.:::?:
A jak mają się do dokładności metody statycznej na zegar dwa czynnik -napinacze pasków (w t4 np. są dwa) -rozciągliwość pasków rozrządu Ustawiam na zegar(np t4 2.5 tdi) na 0,55 i na vagu jest rozbieżność w BS(32).
Podjedź do mechanika na komputer i ustawcie kąt wtrysku i dawke.
Witam. Mam problem z golfem III TDI AHU. Zmieniałem głowicę po zerwanym pasku rozrządu i przy okazji dałem do sprawdzenia pompę wtryskową która szwankowała już wcześniej ( zastała naprawiona ). Teraz po poskładaniu wszystkiego mam problem z uruchomieniem silnika wszystko w 100% po ustawiane jak należy ale pompa nie podaje paliwa na wtryski. Gość co...
Witam mam pewien problem chodzi o to że nie dawno wymieniłem rozrząd z filtrami itp i od jakieś czasu zaczął mi szarpać samochód na drugim biegu. Jak wcisne dwójkę i lekko dodaje gazu zaczyna szarpać A jak dodam więcej gazu do nic się nie dzieje,ogólnie moc ma znajomi mówią że może być zła dawka paliwa ustawiona lub coś z pompą wody dajcie jak najszybciej...
Części wymienione i niby było ok, ale jest kolejny problem. Musiałem ściągnąć pasek rozrządu i ustawiałem wg instrukcji. Kilkukrotnie sprawdzałem i jest dobrze, natomiast silnik kopci na biało i obroty mam maksymalnie 1200, a praca jest równa, ale tylko do 1200, potem nie ciągnie. Zastanawiam się, bo 2 miesiące temu miałem pompę w regeneracji i czy...
a jaki to silnik, na pompie wtryskowej czy pompowtryskiwaczach ? jeśli na pompie wtryskowej to do sprawdzenia kąt wyprzedzenia początku tłoczenia - sprawdza się jego wartość VAG-COMem (optymalna wartość wynosi od 46 do 51 jednostek), jeśli będzie potrzebna korekta tego kąta to ustawia się go ruszając kołem pasowym pompy po zdjęciu plastikowej obudowy...
Witam, Panowie mam straszny problem. Wczoraj zabrałem się za ustawianie konta wtrysku w moim AHF, był zbyt wysoki 87. Norma +/- 50. A wiec objawiało się to ciężkim paleniem na ciepłym. Postanowiłem się za to zabrać, miałem oczywiście poradnik jednak okazał się nie przydatny ponieważ u mnie wystarczyło poluzować trzy śruby bez ruszania całej pompy. Jednak...
Witam wszystkich Mam problem z moim Golfem MK3 1.9 TDI silnik AHU. Samochód od pewnego czasu ciężko odpalał, aż w końcu padł całkowicie. Dużo się z nim bawiłem i ostatnio wymieniłem: Filtr paliwa i powietrza, czujnik temperatury, świece żarowe, kółko napędzające pasek rozrządu. Ustawiałem rozrząd. Na Vag-u wyskakiwał błąd zaworu N108. Przejrzałem cala...
LENIWIEC_PL: z nieba mi spadłeś! podpowiedz więc, czy stara pompa Bosch VE na linkę pasuje na mocowanie Boscha VP37 (tdi) i koło pasowe rozrządu też pasuje z VP37 do VE bez żadnych przeróbek? trzeba coś kręcić "śrubką mocy" żeby dopasować starszą pompę do tych nowszych cienkich wtrysków? albo te wtryski jakoś inaczej ustawiać? Co do samej pompy to...
Witam Mam troszkę nietypowy przypadek. Robię obecnie golfa 4 1.9 TDI AGR 90km 2000r Problem polega na tym że silnik jest mulasty... Turbina pompuje bardzo ładnie (nie przeładowuje grupa 011). Kąt wtrysku na rozgrzanym silniku 60 jednostek (nastawy podstawowe kanał 000). Przepływomierz pracuje bardzo ładnie (bloki pomiarowe grupa 003). Egr testowany...
Kolego nie mam takich schematów ale koledzy powinni ci napisać że przykładowo 3 piny przy czujniku walka ida do sterownika A wtyczka przy sterowniku, każdy pin jest ponumerowany wystarczy że mondrzejsi koledzy podadzą ci pin out i bierzesz miernik na przepływ ustawiasz i sprawdzasz. Tak samo z zasilaniem sterownika. Spróbuj wpisać pin out i model sterownika...
Dodano po 9 Golfik zrobiony silniczek na prawie 200 KM wraz ze skrzynią 6b i sprzęgłem,nowy rozrząd,pompowtryski AL w stanie idealnym, nowa uszczelka pod głowicą wraz z planowaniem,nowe drążki i końcówki oraz sworznie z tulejami,zrobiona zbierzność wersja highline tylko tempomatu brak,zawieszenie w bdb stanie,ile tak mniej więcej jest wart ? Dodano...
ustawienie rozrządu corsa ustawienie rozrządu avensis ustawienie rozrządu megane
blokada klawiatury panasonic krótkie przewody spawalnicze iveco daily problemy klimatyzacja
schematy instrukcje serwisowe schematy instrukcje serwisowe
Czy taśma dwustronna zamiast przyssawek do matrycy TV? Instrukcja serwisowa pieca Niedźwiedź Condens 18 kW