Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Zgodnie z wytycznymi producenta. Ja tak ustawiam i zawsze jest dobrze.
...i wszystko jasne... powodzenia
Musisz wykręcić śrubę z bloku,znajduje się na dole bloku po prawej stronie w to miejsce wkręca się blokadę
A jak bys mial dalej problem to dla ulatwienia :) http://obrazki.elektroda.net/80_12451122...
Dziękuje za pomoc samochód jeździ :)
Auto oddałem do speca który założył poprawnie rozrząd i ustawił wszystko tak jak się należy. Jak długo będzie działało to się okaże, narazie działa :) Dziękuję wszystkim za pomoc.
Witam. Jak zgasł ci silnik po zerwaniu paska to nie wiem czy czasami nie będzie trzeba głowicy zdejmować bo mogło zawory pogiąć i wymiana paska nic nie da.
Wycięcia na wałkach ponizej krawedzi głowicy. Znak na KZF na godz. 12. Na pokrywie powinien byc znak. I skasuj błędy w sterowniku, bo jak złapie jakiś to mimo samodiagnozy nie będze prawidłowo pracował. I sprawdź czy jakaś cewka nie jest uszkodzona.
sprawdz ustawienie rozrządu
Jak po wymianie rozrządu to raczej wiadomo gdzie szukać. Może wymieniany był na znaki pisakiem a nie przy użyciu blokad❓ Sprawdź ustawienie rozrządu (przy użyciu trzech blokad a nie na oko ) a dopiero później zacznij szukać gdzie indziej.
Sprawdź ustawienie rozrządu
dzięki ale to mam,potrzebna mi długość blokady wału korbowego żeby ustalić jego dokładne ustawienie , z walkami rozrządu sobie poradzę.pozdrawiam!
Moim zdaniem wygląda to na przeskoczenie paska rozrządu o ząbek lub więcej. Sprawdzić ustawienie rozrządu dalsza jazda może się skończyć wymianą/remontem silnika.
Witam mam problem z megane II silnikiem buja a błędy zczytane to czujnik wałka rozrządu i błąd obwodu faz rozrządu.Czujnik podmieniłem od innej megane i to samo. Nie raz słychać zgrzyt przy odpalaniu i sporadycznie podczas jazdy. Piszę nie z lenistwa bo sprawdzałem wszystko co możliwe. Czyli ustawienie rozrządu, KZFR, Czujnik wałka rozrządu, czujnik...
Ustawienie rozrządu plus kontrola klina kółka wałka rozrządu.
Koło pasowe napędu osprzętu nie ma wpustu. Wpust jest na małym i dużym kole rozrządu. Przy przestawieniu rozrządu powinno wyrzucić błąd synchronizacji. Ściągnąć pasek osprzętu -sprawdzić koło pasowe ( koło z tłumikiem drgań). Sprawdzić ustawienie rozrządu. Zrywało wpust na dużym kole rozrządu. W najgorszym przypadku pokrzywione zawory. Przypadłość tego...
Czyli żebym miał jasność. W położeniu ustawczym rozrządu zawory na 2 i 3 cylindrze nigdy nie mają się domykać ? Czy też po złożeniu rozrządu i przekręceniu parę razy wałkiem do położenia ustawczego zawory domkną się ?
To jest do megane 1.4, ale powinno być tak samo. Pozdrawiam
Co do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym, to jest on bezpośrednie wpięty w sam kolektor. Po podłączeniu diagnoskopu (kts bądź inny) proponuję wejść w opcję odczytu parametrów i przyjrzeć się właśnie temu-ciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach. Jest to doskonała podpowiedź co do stanu silnika i jego sterowania. Jeśli jest więcej niż 0.4 bara...
Cewka pierwsza od rozrządu to cylinder 1 i 4 (dowolnie), druga to 2 i 3, również bez różnicy który gdzie.
Ja również bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia paliwa , kompresji, ustawienie rozrządu Jeśli nie masz czym tego zrobić podjedź do mechanika pewnie ci sprawdzi od ręki .
Ustawić na podstawie znaków na kołach pasowych, oraz znaków na pasku. Gdy znaki na kołach zębatych pokrywają się ze znakami na obudowie- wtedy tłok pierwszego cylindra znajduje się w GMP
Nad łapą sprzęgła, na obudowie skrzyni jest podziałka 0, 5, 10° ustawiasz koło zamachowe kreską na 0
O konkretnie obrobiona jeszcze ktoś przecinakiem ją potraktował. Znam mechanika który potrafi przyspawać nakrętkę do takiej śruby i odkręca kluczem a po odkręceniu zakręca nowa oryginalną śrubę.
Takie nieodpalanie raz na kilka razy to przez źle ustawiony rozrząd. Poprawiałem kiedyś takie coś i objawy podobne.
spr rozrząd czy masz dobrze ustawiony !
http://replace-timing-belt.com/how-to-re...
Ustawiasz tłoki w połowie skoku czyli zrób obrót wału o 90 stopni w obojętnie którą stronę i wtedy kręć wałkami by je ustawić na znaki, wtedy cofasz wał o 90 stopni by był znów w GMP.
Jak ustawić rozrząd w renault megane coupe 1996rok,1.6 8V? Proszę o pomoc lub schemat bo nie mogę ustawić?Jak ustawiam to nie pracuje na wszystkich tłokach.:?:
Jak mogło się nie pogiąć, robisz dwa razy, Twoja sprawa. Blok silnika, patrząc od strony skrzyni biegów po lewej stronie. Dodano po 45 Blisko skrzyni.
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Po pierwsze potrzebny jest przyrząd blokujący wałki rozrządu w odpowiednim położeniu. Po drugie prawdopodobnie co najmniej zgięte będą zawory, więc bez pomocy fachowca raczej nie da się naprawić.
Owszem, pasek PK potrafi namieszać, nie tylko pompa wtryskowa mogła się przestawić. Proponuje sprawdzić ustawienie rozrządu.
Rozrząd poprawnie ustawiony? Czujnik położenia wału sprawny?
Wiem, czytałem, odpowiadałem raczej Koledze, który wydaje się, że ma dużo racji. jest za wysoka i ustal dlaczego . Dodano po 6 Moim zdaniem, silnik ma kłopoty z "oddychaniem". Więc albo wydech, albo dolot. Nie sądzę byś przeoczył zapchany filtr powietrza lub jakąś szmatę w dolocie. Wracamy zatem do rozrządu, ustawienie, stan wałka. Chodzi o moment i...
Znak ustawiłem na równi z białym paskiem na pasku rozrządu.
W takim razie jest to wskazanie ciśnienia czy podciśnienia? Jak sama nazwa wskazuje - Manifold Absolute Pressure - ciśnienie absolutne w kolektorze ssącym. Atmosferycznego masz około 100kPa więc wszytko co poniżej to podciśnienie. Wskazanie z MAP Sensora na biegu jałowym wynosi 45kpa Za dużo. Masz nieszczelność, za małe luzy zaworowe, wypalone zawory...
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Witam,mam problem.megane 2 1.5dci , wymieniam rozrząd , koło na wale pływające (bez klina) ,wszystko byłoby ok ale nie mogę użyć blokady wału korbowego (śruba zaślepiająca tak się zapiekła że nie mam możliwości jej odkręcić) . jak ustawić ten rozrząd bez blokady wału.blokade na wałku głowicy mam.
Ustawić rozrząd na nowo stosując prawidłową procedurę blokowania wału :D
jeszcze raz na spokojnie niech sprawdzi ustawienie paska i czy dokrecił koła zebate
Ciśnienie w cylindrach jest, głowica jest Ok, Rozrząd jest dobrze ustawiony nie przeskoczył
Dokładną nazwę kolego podałeś ale każdy ten silnik ma takie same blokady i ustawienie rozrzadu
Gdy pojawiły mi się stuki to akurat była pora na rozrząd .Pojechałem do mechanika który założył tak samo dalej były stuki.Gadał o panewce. I zbył mnie .Stuki były w okolicach 4 cylindra .Pojechałem do serwisu diesla i poza kolejnością i podwójnej zapłacie .Rozebrał ustawił i nastała cisza.Poprzedni mechanik stwierdził że to nie możliwe kasy nie oddał...
w końcu sprawdziłem ten rozrząd i jest ustawiony idealnie co jeszcze sprawdzić nie wiem już co robić
Możliwe ze pompa źle ustawiona
Było podejrzenie że przy poprzedniej wymianie ktoś źle ustawił, tymczasem wymieniony teraz pasek na nowy (poprzednia wymiana 10tys km temu) i ustawiony rozrząd na nowo. Lecz dalej problem jest.
Był źle ustawiony zapłon , teraz jest wszystko ok . Dziękuje za zainteresowanie. Temat zamknięty
Aha już wiem, dzięki. Ale ustawianie samego zapłonu powinno być na pompie. Chyba , że ma źle zgrany wał z wałkiem rozrządu ?
ustawienie rozrządu renault megane renault megane ustawienie rozrządu megane rozrządu
pasywny czujnik podczerwieni manta wyświetla kolory przekaźnik transit
lm317 tranzystor podłączyć wentylator łazienkowy
Wymiana małej diody w alternatorze - jak to zrobić? Czy woda z odpływu zlewu może zalać piec gazowy?