Masz znaki. Żadnej filozofii w tym nie ma.
ustawiłem rozrząd
To zmierzyć ciśnienie, i jeszcze raz sprawdzić ustawienie rozrządu.
Bez demontażu głowicy nic więcej nie zrobisz. Posprawdzałeś ciśnienia na cylindrach i znasz przyczynę słabej pracy silnika. Sprawdziłbym jeszcze ustawienie rozrządu.
Nawet nie wiemy, czy to silnik 8v czy 16v Ogólnie to sprawdzić wszystkie kostki przy silniku, czy coś nie wisi nie podpięte, ale jak to taki "mechanik" że nie umie złożyć tego co rozebrał, to trzeba po nim pewne jeszcze ustawienie rozrządu sprawdzić...
Kolego czego ja nie sprawdzałem. Jak bym nie miał to bym o ustawienie rozrządu nie pytał.
Kiedyś tak chciałem przyoszczedzic i w Punto hgt ustawiłem rozrzad na znaki korektorem i później kupiłem blokady i ustawiłem tak jak trzeba. Trzęsło silnikiem i wypadały zapłony.
Sprawdź ustawienie rozrządu tradycyjnymi metodami, nie patrz na znaki.
A jak mam sprawdzić rozrząd? Żadnych błędów od strony czujnika wałka rozrządu nie było. Nic nie stuka nic nie piszczy. A to co jest: P0011 - czujnik położenia wałka / nadmierne wyprzedzenie kąta wtrysku P0252 - błąd regulacji dawki wtrysku /poza zakresem/ Co ma piszczeć? Jak ci "zastuka", to będziesz miał silnik do remontu. Jedź chłopie do serwisu...
W takim razie na luzie spróbuje dokręcić na maksa . Jutro jeszcze pokrywe silnika ściągnę i sprawdzę luzy i uszczelniacze bo może też bym to sam zrobił jak już mam dostęp do wału żeby pokręcić. ps.To moje 1 seicento i już wiem ze nie ostatnie strasznie fajne autko . Bardzo fajne i bardzo podatne na modyfikacje. Wystarczy wrzucić lepszy zawias, hamulce,...
Wtryskiwacze podają paliwo? Iskra jest we właściwym momencie? Ustawienie rozrządu sprawdzone? Kompresja na cylindrach jest?
Stawiałbym na przestawienie na rozrządzie. Sprawdż ustawienie i stan paska.
Auto jeździ na benzynie, nie masz LPG? Podjedź na diagnostykę i odczytaj jaką temperaturę cieczy chłodzącej "widzi" ECU (to, że wskaźnik na desce działa właściwie o niczym nie świadczy - on ma oddzielny czujnik). Nie ubywa ci płynu chłodzącego? Nie ma w nim śladów oleju? Jak rozumiem usterka wystąpiła nagle. Sprawdź ustawienie rozrządu - może przeskoczył...
ok jeszcze raz dzięki sprawdzę ten rozrząd bo może coś źle ustawiłem a korzystałem z tej stronki http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/pase...
Jak strzela to wygląda na złe ustawienie faz, świece zapłonowe , kable, cewka ? Też ok?
witam! potrzebuje schematu, lub zdjęć prawidłowego ustawienia rozrządu w silniku fiata 1.7 td. chodzi mi o ustawienie wału, wałka rozrządu oraz pompy paliwowej, może ktoś z was wymieniał pasek w takim silniku to wystarczy mi opis. dzięki, pzdr, zwierzak punto 1.7 td
A jak tobie kolego, twój kolega poprawiał w tym silniku rozrząd ,że wyszło iż był przestawiony o dwa zęby? Sprawdzał rozrząd na tzw."oko" ,czy na blokadach go ustawił? Pozdrawiam!
Koło wałka rozrządu ustawiasz "znakiem" na godz.12 ,a jego dokładny "odnośnik" masz na "wewnętrznej" plastikowej obudowie osłony rozrządu która znajduje się za wałkiem rozrządu. Pozdrawiam!
Witam-Panowie jak ustawic rozrzad w Fiat Punto 2004 silnik 1.3 JTD ?Glowice to wiem jak ustawic- chodzi mi o wal?Wiem ze w Oplu Corsie wklada sie bolec w obudowe skrzyni i kolo zamachowe w w tym Punciaku niewidze zadnego otworu-jest tylko prostokatne wyciecie tuz kolo czujnika polozenia walu.Prosze o wskazowki jak ktos robil takie auto-pozdro
Rozrząd prawidłowo wymienia się co 60tys km lub 5lat. Jeżeli któryś z tych parametrów został osiągnięty, to wymieniaj. Uprzedz mechanika żeby zwrócił uwage na poprawne ustawienie, bo o rutyne w tak prostym silniku nie trudno. P0420 to błąd, który mówi nam o niskiej sprawności katalizatora. Obawiam się, że jeżeli było tak jeżdzone pare lat, to katalizator...
witam! kupiłem samochód Fiata Punto ale odpala tylko na zaciąg. kolega mi mówił że może być w nim źle ustawiony rozrząd i dlatego szukam schematu ustawienia rozrządu do fiata punto 1,.7 TD
Po opisie można podejrzewać, że w którymś cylindrze nie zgadza się spalanie. Czyli "bum" jest nieprawidłowe. Do sprawdzenia błędy ECU, a potem: - Świece+iskra. - Kompresja. - Ustawienie rozrządu. - Wtryski. - Osobiście raczej bym się spodziewał albo problemów z zapłonem, albo rozrząd przeskoczył o ząbek. - Problemy z wtryskiem będzie już widać na elektrodach...
Wczoraj właśnie skontrolowałem rozrząd i to już 3 raz,wszystko idealnie pasuje,po kręceniu wałem na dole i powtórnym przyłożeniu blokad jest ustawione na 100%.Kręci do końca ,tylko od 3 tys.po mocnym dodaniu gazu szarpie,po popuszczeniu gazu i lekkim dodaniu rozpędza się bez szarpania do 170km/h.Gdy dodaję gaz normalnie to nawet nie wiadomo że coś przerywa,dopiero...
wszystko Zaczeło pikać pukać pod deska Tak się zachowuje jak padnie akumulator. pękł mi pasek rozrządu wiec wziąłem się za naprawę (...) Rozrząd panewki pierścienie łożyska itp Zawory były sprawdzone? Jak pękł pasek to musiało dojść do kolizji. ojciec chciał podobijać kostki wtryskiwaczy i urwał jeden Że co?!? Paliwo dochodzi , iskra jest , rozrząd...
przyczyn moze byc wiele. trzeba zaczac od sprawdzenia czy nie ma lewego powietrza zwlaszcza na podstawie wtrysku. zawory przeregulowac. sprawdzic pochlaniacz par paliwa, ustawienie rozrządu styki na ecu jak i samo ecu. mialem kiedys przypadek ze ECU (IAW 8F) szalalo i pozostala tylko wymiana. aLE najpierw sprawdz to co wyzej.
Jeszcze zanim zawory sprawdzisz, przy wymianie rozrządu był zdejmowany czujnik położenia wału. Jego ustawienie od koła fonicznego jest b. ważne by "czytał" zębatkę sygnałową na obwiedni koła pasowego. Jeśli nie jest dobrze ustawiony, sterownik nie wie kiedy tłok jest w takim położeniu by podać iskrę. Może tu jest problem? Brak sygnały z CPW wskazuje...
Kolego ... Jak sam wspomniałeś auto stało dwa dni , calkiem możliwe że sie uklad zapowietrzył, jeśli wykluczasz złe ustawienie rozrządu to pozostaje zapowietrzenie układu paliwowego,lub jakis czujnik(wiązke) naruszyłeś... Najlepiej podepnij kompa i sprawdz blędy... Jak kolega wyżej , najepszą metodą będzie troszke plaka w strone dolotu:) Jesli i na...
Ciśnienie paliwa dobre? Może regulator się posypał lub powrót paliwa niedrożny i podaje ciśnienie paliwa tyle ile pompa wydoli (2 i pół raza tyle ciśnienia ile potrzeba) Jeśli jest kontrolka zaświecona przy pracy silnika ro rejestruje konkretną niesprawność. Tak strzela w dolot? Do kontroli czujnik położenia wału , cewki zapłonowe i rozrząd czy pasek...
No OK rozumiem ale jeśli ustawię na koło foniczne / zamachowe to ni wuja nie zgodzą się znaczniki na kołach rozrządu a także powstanie przesunięcie o+1 ząbek na pasku. Może powodem jest to, że koło zamachowe jest z silnika 1,0Uno a nie z 1,2. Ten silnik kupiłem razem z automatyczną skrzynką ecvt i pochodził z Punto MkI Selecta.
Czyli mam rozumieć, że regulacja tego silnika na Blueboxie jest problematyczna, ale możliwa ? Co do ciśnienia w kolektorze, obecnie na rozgrzanym silniku wynosi 448 hPa. Czytałem że usterek może być bardzo dużo, między innymi jak tu wspomniano złe ustawienie rozrządu, silnik jednak bardzo ładnie przyspiesza, nie przerywa, ani nie odczuwam braku mocy....
Problem rozwiązany Faktycznie przeskoczył rozrząd. Ustawiony rozrząd i silnik smiga.
ta śruba z nacięciem w butli oznacza że lewy gwint (odwrotne działanie), to że odcięcie przy 3,5tysiąca obr/min to źle ustawiony rozrząd a może i czujnik położenia wału korbowego. Prawidłowe ustawienie to: na kole zamachowym są znaki nacięcie należy ustawić na 0 stopni a wałek rozrządu kropkę na kole pasowym na nacięcie na głowicy bodajże poziomo od...
Źle mnie zrozumiałeś myślałem że te piszczenia to od uszczelniacza a piszczała krzywka na zaworze bo nie było smarowania. Mniejsza z tym wszystko się wyjaśniło a wiec po kolei: 1. Źle założona uszczelka pod głowicą zatkała smarowanie na zawory. 2. Zacierający się wałek rozrządu w pewnej chwili stawiał duży opór na pasek i wtedy puścił klin na kole od...
luzy zaworowe ustawione? Rozrząd spięty odpowiednio po założeniu głowicy?
Witam. Wymieniłem pasek rozrządu, założyłem go i ustawiłem poprawnie, ale po odpaleniu silnika drży całe auto. Co może być tego przyczyną? Dodam, że jestem 21-letnią dziewczyną, która nie zna się na samochodach ale chce pomóc ojcu w naprawie auta i na podstawie tego co on mi mówi ja tworzę tutaj pytania. Więc proszę o nie wyrzucanie tego postu do kosza,...
Ten sam silnik Fire masz kolego w Fiacie Punto (tylko poj. 1100 lub 1200) W tym silniku nie ma znaczenia czy jest gażnik czy układ wtryskowy (wymiana paska rozrządu) i żadnego koła nie ustawiasz na godz.12 Koło wałka rozrządu ustawiasz na około godz.9 (masz nacięcie na głowicy od strony kolektora ssącego) a koło wału korbowego ustawiasz na około godz....
P0300 - wypadanie zapłonów Na pewno masz poprawnie założony rozrząd, nic nie przeskoczyło, ustawiony na blokadach?
Powiem tak. Oleju pije około 70-100ml na 100km, czyli 0,7-1L/1000km, dla mnie to jeszcze ujdzie mając na uwadze przebieg i rocznik (87 przedlift), auto nie robi w czasie jazdy zasłony dymnej. Auto potrzebuję na dojazdy do pracy, kupiłem za przysłowiowy "tysiąc", wszystko oprócz wymienionych problemów tutaj to są kwestie eksploatacyjne (wydech, przeguby...
Kupiłem drugi sterownik... wraz ze stacyjką i czymś tam jeszcze... Inaczej nie chcieli mi tego sprzedać bo to komplet i tylko tak sprzedają. Ale z uwagi na to, ze zapłaciłem za komplet 120 zł a na alledrogo kosztuje 200 + wysyłka to i tak nie było źle... W tym sterowniki układ miał oznaczenie vb325sp. Także sterownik teraz działa i wiem, że układy o...
Kolego nie jestem w stanie odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania ,ale czemu się czepiasz akumulatora prawdopodobnie masz problem z silnikiem ,z tego co opisujesz to i tak twój aku bardzo dużo wytrzymuje ,a może by tak sprawdzić świece, wtryski, sprężanie,ustawienie kąta wtrysku, rozrząd, ja bym zaczął od świec żarowych ,może być dużo żeczy ,w dieslu...
ja powiem tyle że nie zajmuję "nałogowo" naprawą aut ale kiedyś takie 16V tyle że 1,6 z zerwnym paskiem mi się trafiło i po zamontowaniu drugiej głowicy ustawiłem wałki na logikę bez blokad z allegro i auto hulało jak talala a i po odpaleniu nie chodziło jak traktor w twoim przypadku jeśli nie popełniłeś błędu przy pierwszej wymianie paska (parę mies...
może kat zapchany, ale raczej bym stawiał na źle ustawiony rozrząd, możliwe zerwanie klinu koła rozrządu na wale korbowym !
lambda dziala podobnie jak wtrysk, komputer, map sensor, czujnik temp. silnika, krokowy, potencjometr. Rozrzad dobrze ustawiony. Uklad zaplonowy ok. Filtr paliwa zmieniony.
Ta blokada pasuje do pandy 1.1 jak i do pandy 1.2 i tylko na niej dobrze ustawi rozrząd, to nie 1.1 np. z punto gdzie były znaki. Mam w rodzinie dwie pandy 2010 (1.2) i jedną 2007 albo 2008 (1.1) nie pamiętam i w każdej robiłem rozrząd na takiej blokadzie.
Zobacz czy rozrusznik napędza wał silnika - w obudowie sprzęgła masz otwór rewizyjny (powinien być zasłonięty gumową zaślepką) przez który możesz podejrzeć czy obraca się koło zamachowe/docisk sprzęgła... na szczęście w tym silniku zerwanie paska jest niegroźne - wystarczy ustawić rozrząd na znaki i założyć nowy pasek.
Witam wszystkich. Podepnę się do tematu. Kupiłem niedawno GP 1,4 8V i po wymianie świec szarpie przy mocniejszym dodawaniu gazu. Przy normalnej jeździe jest OK. Nie ma komunikatu o błędzie. Świece wymieniałem sam na polecane NGK ZKR7A-10 (te same były wcześniej - prod. japońskiej, nowe są francuskie). Jedni polecali sprawdzać szczelinę, drudzy montować...
Zauważ że jest komp i każde rozjechanie parametrów powoduje zmianę parametrów pracy. Ja jak odpiąłem lambdę to też ładnie mi chodził a z rozrządem nie ma nic wspólnego. U ciebie wystarczy ściągnąć górną polówkę osłony rozrządu i wał ustawić w GMP i wszystko widać.
Bez blokad w tym modelu będzie ciężko, ale dobrą stroną jest to że nowy pasek będzie miał oznaczenia.
Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem. Od kilku tygodni borykam sie z w/w Fiatem. Problem polega na tym że samochód traci swoja moc. Po podpięciu do interfejsu diagnostycznego pokazywał uszkodzony sensor faz rozrządu więc go wymieniłem i problem z mocą pozostał. Jesli skasuje błąd to samochód śmiga az miło ale po pewnym czasie znowu brak mocy....
Oprócz tych blokad nic nie potrzeba więcej. Jeśli wszystko dobrze poustawiasz to problemów nie bedzie.
Skoro usterka pojawiła sie po wymienię rozrządu to może zle został ustawiony. Odizoluj instalacje gazowa i napraw auto na benzynie, potem instalacja gazowa.
Zasadniczo, to nie wiadomo w czym problem. Czegoś musi mu brakować (paliwo, iskra, powietrze), albo po prostu silnik szrot. Może być rozrząd przestawiony, może być masa innych rzeczy. Skup się.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Zazwyczaj nie robię typowej "mechaniki", jednak czasami trzeba i stwierdzam, że NIE da się ustawić w tym silniku rozrządu bez blokad. Nie ma nawet możliwości "sprawdzenia" poprawności ustawienia rozrządu bez blokad.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Kolego ten silnik jaki masz w tej Pandzie Fiat ,montował w Uno ,Punto 1 i 2 oraz CC 1,1 i Seicento. Weż poszukaj książki do Punto 1 wyd. WKŁ ,w niej masz najlepiej i najdokładniej opisaną wymiane paska rozrządu. Pozdrawiam!
Sprawdziłem elektronikę (komputrer rejstrował czujnik wału,czujnik wałka rozrządu i brak ich synchronizacji) Pompa paliwowa i wtryskiwacze sprawdzone Ćiśnienia po 30at ale słaba kompresja(kluczem obraca się wałem bez większego oporu)Rozrząd ustawiony na przyżądach.Przy rozbieraniu silnika znalazłem uszkodzony klin na kole zębatym wału korbowego.
sonda jest faktycznie chyba jedna. zaprowadź autko do mechanika niech jeszcze raz rozrząd ustawi bo przesunął siępewnie pasek o jeden ząbek na kole od fazy i po przyspieszeniu za bardzo wyprzedza punt zapłonu i moc idzie w gwizdek dlatego ci "wydmuchało" katalizator
Od sierpnia przymierzasz się do wymiany tego rozrządu ? Przecież to jest banalnie prosty rozrząd .... ustawiasz na znaki koła i wymieniasz ten pasek wraz z rolką weż sobie zajrzyj do książki naprawczej od Fiata Punto 1 albo 2 tam masz opisaną wymianę rozrządu w tym silniku
Zapłon, tzn. miałem na myśli rozrząd, przesunięcie koła na wałku rozrządu o jeden ząb w prawo powoduje nierówną pracę silnika i nie osiągnięcie max prędkości obrotowej przy maxymalnym otwarciu przepustnicy, zaś o jeden ząb w lewo zwiększone obropty biegu jałowego (na rozgrzanym silniku 1000obr) oraz kłopoty z zapalaniem przy zimnym silniku. Tak więc...
http://obrazki.elektroda.net/35_12857883... Własnie z tego miejsca po dodaniu gazu wylatywało paliwo u mnie. Rozrząd niech sprawdzi mechanik czy jest dobrze ustawiony w/g znaków.
Sonda nie ma nic do tego. Jest kluczowanie wtrysków? Wyjmij listwę wtryskową i zobacz czy wtryski sikają. Skoro iskra w aucie jest, paliwo do listwy dochodzi, rozrząd jest poprawnie ustawiony to wtryski nie podają paliwa bo brak ich kluczowania lub zbyt niskie ciśnienie paliwa.
Przeskoczył rozrząd albo "poszła" uszczelka pod głowicą (albo i jedno i drugie). Tak czy inaczej z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że to "zasługa" oszczędnie ustawionej instalacji LPG.
Silnik poskładany i w teorii jeździ, ale jest mały problem z odpaleniem jak jest zimny. Trudniej się uruchamia niż przed awarią i na benzynie do póki się nie rozgrzeje nie ma mocy. Jak złapie ok 40C i przełączy się na LPG jedzie już normalnie ba nawet lepiej się zbiera jak przed awarią. Jest jeszcze jeden problem, często ma problem z utrzymaniem wolnych...
Kolego a co to za Punto z 2000r. że ma jeszcze silnik 1.1 ? Mozesz mi wyjaśnić?
Na wstępie dam ci taką radę lepiej kupić samochód który będzie starszy a w dobrym stanie niż porywać się na samochody który jest młodszy a za cenę jak ten starszy dla zrozumienia lepiej kupić (dałeś przykład ze bmw się podobają) zadbane e36 za 12tyś niż rozgruchotane e46 za 12 tys Co do marki modelu to polecał bym ci Audi 80 rdza go nie bierze awaryjne...
Na nowych paskach są namalowane kreski i na nie się ustawia
Witam! Mam problem z ustawienie rozrządu w busie peugeot boxer 2,5l, rok 1997. Znalazłem punkt zero na kole zamachowym i tyle, wałek rozrządu w różnych miejscach jest oznaczony farbą <ale nic nie pasuje>, gdy ustawiam klin do góry, silnik nie robi 360 stopni, bo go blokuje. Ustawiam tłoka w górny martwy punkt i punkt zero na kole, a silnik nie...
W tym silniku rozrząd nie ustawia sie na tzw. znaki ,tylko przy pomocy blokad. Na kołach możesz mieć "znaki" ale one mają się "nijak" do faktycznego ustawienia rozrządu. Pozdrawiam!
przed wymianą rozrządu na starym był pasek po środku koła zębatego a po wymianie kompletnego rozrządu wraz z pompą wody. Po odpaleniu samochodu pasek ustawia się cały czas w tym miejscu. Chodzi mi oto że wygląda to tak jakby pasek miał spaśc z dużego koła zębatego i z napinacza ale on cały czas się tak ustawia. Co może byc tego przyczyną?? Czy może...
Poluzowałem pasek rozrządu, przestało jęczeć i piszczeć. Ale, rozrząd jest na tyle luźny że na granicy bezpieczeństwa ponieważ dość łatwo wyginam go w najdłuższym miejscu o 90 stopni. Przy okazji zauważyłem że pasek jest dziwnie ustawiony na znakach ale o tym w następnym poście. Temat został dzięki waszej podpowiedzi rozwiązany , dziękuję, zamykam i...
hej ritmo Na dolnym kole podobnie jak w punto pionowo do góry ustawiasz wypust na wale a górne jest znak na końcu osłony i na kole.
Witam mam mały problem z moim kropkiem dwa tygodnie temu zakupiłem fiata Punto 1.2 75 km problem leży w tym że na zimnym silniku ciężko odpala tak jak by sie wieszał rozrusznik ???? rozrusznik został wymieniony dalej to samo potem cewki czujnik położenia, trzeba było ustawic rozrząd bo był przesunięty o 2 zęby masa tez wyczyszczona i dalej to samo na...
Warsztatów specjalizujących się we FIATach jest niewiele mniej niż tych wyspecjalizowanych w VW, do silników FIRE żadnych specjalizowanych narzędzi nie potrzeba (to silnik 8V, są znaki do ustawiania rozrządu, nie potrzeba blokad, a w razie czego silnik i tak jest bezkolizyjny, więc jak źle założysz rozrząd to najwyżej nie odpali), a poza tym jak ktoś...
Powinna być jeszcze jedna kreska przed GMP i na nią ustawiasz PZ. Jeden obrót wałka rozrządu to dwa na wale korbowym. Zawory na pierwszym cylindrze mają być pozamykane(koniec sprężania) , na trzecim przejście zaworowe( koniec wydechu)
Witam, Potrzebuję dane lub serwisówkę do silnika 1.4 16V z Doblo 2013r moc 95km. Chodzi o momenty dokręcenia, stop korbowodów, miski, pokrywy zaworów, głowicy itp. Mile widziany schemat ustawiania rozrządu (blokady zakupiłem) Pytam tu konkretnie ponieważ google podsuwa dane z fiata punto/stilio silnik niby 1.4 16v lecz roczniki starsze nadal jest to...
Tu masz opis: http://punto.org.pl/zrobtosam/model176cz... Ustawiasz wał w GMP na I cylindrze, a następnie rozrząd na znaki. Wysoka kompresja, niskie podciśnienie w kolektorze i utrata mocy po rozgrzaniu pasują do wytartych krzywek na wałku. To zdjęcie powinno dać Ci pogląd jak powinny wyglądać te krzywki na wałku: http://obrazki.elektroda.pl/6968411400_1...
Witam, Mam taki problem z Fiatem Panda, ostatnio padł w owym aucie silnik i robiliśmy przekładkę. Z tą różnicą, że wcześniej był silnik 1.1 a wsadzony został silnik 1,2 z fiata bodajże punto. w owym silniku zostały przełożone pokrywa zaworów oraz koło wałka rozrządu(ponieważ się różniły) z lekkim przerobieniem głowicy, aby kółko nie tarło. Moim problemem...
Problem polega na tym, że nie moge odpalic skutecznie punto. Inna sprawa, to ograniczony czas jaki moge temu poswiecic. Wczesniej nie miałem iskry, ale sprawa została rozwiązana przez usuniecie immo. Auto przy próbie odpalania strzela we wtrysk. Na plaku nie odpala tylko zwalnia obroty podczas kręcenia. Przestawiony był też rozrząd. Teraz mam pytanie?...
Puncior przebył trase beskidów, zjazdów i ze wzniesień z dobrym hamowniem. To działa. Teraz Panowie, i może Panie, kolejne pytanie: Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? Bo "miałczy" pasek po rozgrzaniu silnika. I widać że ma wibracje( jakby drży). Punto 1.2 8V. Czy to można potwiedzić....
Ale pierdołowate pierdoły opowiadasz. sprawdzenia ustawienia rozrządu I jak przeskoczy rozrząd to silnik będzie pracował nierówno tylko na jeden cylinder? Magia. wypalić dziury w tłoku. Mało prawdopodobne, zresztą gdybyś miał podstawy mechaniki to wiedział byś, że wtedy szybko przybywa oleju-po prostu staje się rozrzedzony benzyną. o ustawienia rozrządu,...
Witam wszystkich Jestem posiadaczem Fiata Punto I 97r. 1.2 75KM, usterka polega na tym ze wsiadłem rano do samochodu, normalnie odpaliłem, ruszyłem kilka metrow do tylu i silnik zgasł. Próba ponownego uruchomienia nie powiodła się. Silnik podczas kręcenia rozrusznikiem zdawał się "łapać", ale uruchomić się go nie dało. Jedynie raz lub dwa udało mu się...
Witam. Posiadam seicento które sam samodzielnie zeswapowałem na silnik 1.2 16v z punto 1. Baza to Seicento 1.1 MPI. Mam problem z odpalaniem. Nie ważne czy na zimnym czy na ciepłym. Czasem pali od strzała, ale zdarzają się i takie sytuacje, że musi pokręcić ok 5/6 sekund. Kręci normalnie, potem coraz szybciej aż w końcu łapie. Jak wcisnę w tym momencie...
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
punto ustawienie rozrządu punto rozrządu ustawienie rozrządu transit
arduino zegar sterujący oznaczenie wtryskiwacz monitoring parkingu
barracuda 2000i wisniowski satel
Błąd TCU 05272-06 w MAN EEV - Czujnik prędkości Cobra GT900 Rally wykrywana jako pad - rozwiązania