Chyba żartujesz kolego. Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu. Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy. To ty mało widziałeś. Teraz królują zapłony bezstykowe. Nic się nie zużywa i nie przestawia, więc regulacja jest zbędna. W samochodach od 20 lat regulacji nie ma bo tym zajmuje się sterownik...
Konstrukcja tłoka, a właściwie jego sworznia jest przystosowany do określonego kierunku obrotów, po prostu nie jest on ustawiony dokładnie w osi tłoka. Obrócenie tłoka w silniku dwusuwowym nie wchodzi w grę. Zamki pierścieni muszą być od strony ssania. Druga sprawa, ustawienie magnesów w kole nie jest przypadkowe i muszą być w określonej kolejności.
Czy ja się mylę czy nie? Coś mi się wydaje, że w każdej kosie tj w silniku dwusuwowym, ten magnes powinien być ustawiony tak samo. Tzn. nie patrząc na klin a tylko na ustawienie magnesu w stosunku do cewki zaplonowej w GMP. Iskrę przed GMP będą miały w podobnym momencie, chyba. Więc jak by kto mógł zrobić taką fotkę jw. może być z innej husqvarny to...
Jaką przerwę ustawiłeś na przerywaczu ? Sprawdź iskrę na samym kablu, ładunek musi przeskoczyć minimum 4 mm do masy.
Impulsatory 4T a 2T mają zwykle odwróconą polaryzację sygnału. Statory muszą być fizycznie takie same, tj. ta sam średnica rdzenia, te same ustawienie otworów względem cewki zasilającej CDI. Pnadto trzeba zwrócić uwagę na budowę uzwojenia alternatora, ponieważ przerabianie instalacji i regulatora nie ma sensu. Poza tym, nie ma problemu z zakupem statora...
Silnik 1583-B jest silnikiem dwusuwowym, ma zapłon z przerywaczem i kondensatorem. Silnik ma dźwignię przyspieszacza zapłonu? Gaźnik z membraną? Ważne jest prawidłowe ustawienie przerywacza, zapłonu, stan kondensatora. Uszczelniacze wału, szczelność misy korbowej, uszczelki gaźnika i króćca połączeniowego. Wyłącznik zapłonu sprawny?. Może kabelek, idący...
Zrobili to, co trzeba było zrobić żeby silnik dwutaktowy nie musiał palić oleju z benzyną. Problemem pewnie była sprężarka i ustawienie strumienia powietrza żeby wydmuchać spaliny w krótkim czasie. Takie coś było wiadomo 30 lat temu albo i wcześniej, ale nikomu nie było potrzebne, więc robione były silniki 4 taktowe. Niech robią, może się przyjmie.
Jeżeli jest to silnik dwusuwowy to spora szansa, że jest to problem ze źle ustawionym zapłonem. W takich przypadkach silnik dwusuwowy bardzo łatwo odpalić "do tyłu".
mozna wystarczy go pokręcić w drugą stronę. Tylko ustawienie zapłonu wtedy będzie niewłaściwe. Żeby dobrze chodził w drugą stronę trzeba by zapłon przestawiać Można tez dorobic drugi przerywacz (czy inny czujnk na podstawie którego wyzwalany jest zapłon) z zapłonem ustawionym do pracy w drugą stronęi przełączać przerywacze przy pracy do tyłu.. ;)
Ustawiłem ubogą mieszankę, źle rozmieszałem paliwo z olejem, pomimo tego że nie chciał jechać dalej go pałowałem... nie wiem na co liczyłem, na cud? Że się samo zrobi? Nie chciało mi się najpierw poczytać, popytać, zrozumieć. No i jak tu teraz uniknąć kolejnego zatarcia??? Może znowu zacznę grzebać bez pojęcia. Jak myślicie? Pomoże? Weź się chłopie...
Kolega jak zwykle nie może się obejść bez docinków. Oczywiście, że pisałem o WSK 125. O ile problem z ośką mógł występować tylko w tej wersji motocykla, to tyle cała reszta mogła spokojnie występować w innych silnikach dwusuwowych. A wróżba, czy mogłem czy nie mogłem to już szczyt wszystkiego, kolega jeszcze zgadnie iloma motocyklami jeździłem i w którym...
Można kupić gotowe moduły DC-CDI, stosowane w niektórych chinolach, cena dość niska bo w granicach 30 zł ale są dość trudno dostępne, nie zawsze wiadomo czy do 2T czy 4T oraz przeznaczone do instalacji elektrycznej 12V. Jest kilka schematów modułów DC-CDI w internecie - wystarczy poszukać. Zawsze trudniej wykonać niż kupić nowy. DC-CDI charakteryzuje...
Mam Kosę NAC już 3 sezony i odpukać nic się nie dzieje,ale przedstawię Ci perypetie z moją husqvarną...była 4 razy w servisie i za przeproszeniem gu...o się znają,z moją piłą od nowości było coś nie tak, pluła paliwem przez tłumik ,często gasła a odpalenie jej to była loteria ,jak już chodziła to nie miała swojej mocy ,albo falowała.Po 2 sezonach mordęgi...
Walczę dalej z silnikiem. Nie mam pomysłu na smarowanie tłoka. Jest on dosyć spasowany z cylindrem. Próba smarowania proszkiem grafitowym jest dobra na chwilę. Gdy grafit nabierze wilgoci to tłok się zacina. Wszelkie oleje czy smary mają za dużą lepkość i to bardzo spowalnia tłok. Przydałby się jakiś środek o właściwościach bardzo mało lepkiego oleju....
No właśnie nie "cyka" na trzecim rowku. Co z tego, że mi odpala od pierwszego razu jak silnik nie ma mocy, kopie mocno w wydech, a świeca nie jest jak kawa z mlekiem. Właśnie tu jest problem, że jedyne dobre ustawienie jeżeli chodzi o moc silnika (dużo mocy) i ładny kolor świecy to pierwszy rowek. Ale odpalić go zimnego na pierwszym rowku jest strasznie...
Do dobrej regulacji gaźnika. Jeżeli pojazd jest czysto wyścigowy , a nie do poruszania się po drogach i ma dużą moc , to prawidłowe ustawienie mieszanki pozwala wpłynąć znacząco na moc ,elastykę oraz bezpieczeństwo pracy silnika. W spalaniu 2t nie ma raczej dużej ilości oleju. Olej do 2t jest tak skonstruowany , że prawie w całości zostaje spalony....
Jeden ząbek na iglicy nie powinien mieć wielkiego wpływu! Na pewno nie jest przyczyną mulenia!!! Ostatecznie ustawienie powinno nastąpić po dłuższej jeździe i obejrzeniu izolatora świecy. Warunek. Wszystkie układy muszą byc sprawne i świeca o właściwej wartości cieplnej. Simmeringi muszą być twarde, bo pracują na pod i nadciśnieniu co każdy cykl pracy...
Witam, mam problem z moją MFką, nie mogę sobie poradzić ze stałym zakopceniem świecy zapłonowej, kosiarka świetnie chodzi zaraz po uruchomieniu, natomiast gdy się nagrzeję wskakują mu wyższe obroty i gaśnie. Wykręcam świecę - sadza, więc czyszczę ją dokładnie i uruchamiam silnik który znów chodzi świetnie, ale po kilku minutach znów to samo. Ostatnio...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
witam serdecznie mały problem z chińskim (niestety) silnikiem dwusuwowym do roweru Objawy w trakcie jazdy średni dystans utrata mocy (jakby mieszanka za bogata) na płaskim zwykłym terenie po dodaniu mieszanki z mniejszą ilością dodatków, to samo nie pomogło wymiana świecy, regulacja sprzęgła Silnik pali trochę ciężej, da się go odpalić na świecy o niższej...
Częstym problemem w Trabantach był też głośny rozrząd. Zawory płytkowe, sterujące pracą silnika miały otwory do osadzenia na kołkach. Te otwory się wybijały i to wszystko dość głośno pracowało na biegu jałowym. :D Widocznie źle ustawiłeś luz zaworowy, ja na ssącym dawałem 2,5 cm a na wydechowym ponad 3 cm, dopiero wtedy chodził. A jaki lałeś płyn do...
Ale cykl zapłonu w fiacie 126p jest co dwa obroty bo jest to silnik 4T, gdy w pierwszym cylindrze następuje zapłon w drugim jest ssanie i nie możesz w żaden sposób porównywać go do działania silnika spalinowego (tu kolejność zapłonu można zmienić poprzez zmaiane ustawiena pozycji wałka rozrządu). Zobacz na dwusuwowy odpowiednik 126p czyli dwucylindrową...
Znowu pojawiły się problemy z odpalaniem gorącego silnika (denerwującym gaśnięciem po 3 sekundach). Zmniejszenie przerwy pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej znowu pomogło, jednak co zauważyłem zapłon w tym silniku ma zdecydowanie za małą moc. Długość iskry na samym przewodzie WN wynosił ok. 3 mm, to zdecydowanie za mało jak na standardy normalnych...
Witam. Jak poprawnie ustawić zapłon w takim silniku (prawdopodobnie Tecumseh mv100 - dwusuwowy) (taki sam jak w kosiarkach, a ten mój jest zamontowany w małym silniku do łódki - zaburtowym). Zapłon jest na przerywaczu, umieszczony razem z cewka pod kołem magnesowym. Dźwignia obrotów, suwakowa. Połączona tak ze przy dodawaniu gazu obraca podstawkę z...
Na razie chodzi mi o samą ideę działania i poprawność zastosowanych elementów. De facto chcesz zbudować przetwornicę samowzbudną ze wzmacniaczami operacyjnymi. Zwykle robi się to na kilku tranzystorach i dodatkowym trafku, nie widziałem nigdy na opampach. Są sprawdzone układy tego typu wymagające niewielkich przeróbek. Ale ich praca przypomina silnik...
Dzięki za propozycję zobaczę co jest z tym aparatem zapłonowym. Ostatnio chyba wylało się coś na ten opryskiwacz pewnie dostała się tam woda. Nie wiem jakiego spustoszenia mogła dokonać. Tam są chyba takie patynki i musi być ustawiona odpowiednia szczelina. Mam nadzieję, że nie padł kondensator.
Witam, w Simsonie tym sprawdzone jest teoretycznie wszystko, mimo to motorek ma problem z utrzymaniem obrotów, ciężko się "wkręca" i czasem zalewa świece. Iskra jest, cewki w porządku, gaźnik ok, klin na kole magnesowym nowy, ustawiony zapłon, generalnie wszystko co wiem na temat silnika dwusuwowego jest w porządku. Zastrzeżenia mam tylko do koła magnesowego,...
(bota oznaczam bo może coś powie) Marka chinol asix muddy 125 4t Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik napisał: > "(bota oznaczam bo może coś powie) > > Marka chinol Asix Muddy 125 4T" Analiza podanych danych: - Marka: Asix - Model: Muddy - Pojemność silnika: 125 cm³ - Typ silnika: 4-suwowy (4T) - Określenie "chinol":...
Witam ponownie jest jeszcze jeden mały problem z poczatku myslałem ze nie bede fatygował ale teraz mnie to strasznie denerwuje . Mianowicie chodzi o to iz kosiarka jest strasznie czuła na obroty wystarczy ze tylko musne gaz a ona juz zapierdziela ze wszystkie śrubki sie odkrecaja Kiedys taka nie była teraz ma jakies zza wysokie obroty i ciezko jest...
Silnik dwusuwowy może działać w obie strony, uzależnione jest to od ustawienia zapłonu. W kosach zapłon jest ustawiony na stałe i nie ma możliwości jego przestawienia. Jeżeli go uruchomiłeś, to działa w tę właśnie stronę, czyli w prawo.
Z mojej strony to nie radze ustawienia iglicy najniżej bo łatwo silnik zatrzeć. Doświadczenia po 10 latach kartingu. Silnik widzę że albo na membranach albo stawidle. Na zdjęciu świecy ewidentnie widać że jest ona zalana. Jeżeli nie znasz się na silnikach dwusuwowych to polecał bym oddać go do serwisu na regulacje bo takie kręcenia przy gaźniku i dozowniku...
A tak dokładniej to o jakim silniku jest mowa? Jest to silnik prawdo podobnie rosyjskiej produkcji montowany niegdyś w motocyklach Romet ''minsk'' oznaczenia na gaźniku oraz na silniku są rosyjskie. Macie jakieś wskazówki jak dokładnie ustawić w tym silniku zapłon? jak nie przekręcam to silnik pracuje tak samo dobrze i ma moc. Cytuję pewien artykuł...
Ja jestem bardzo spokojny człowiek :) Tylko to jest dla mnie "przedumanie" nad rozwiązaniem prostego problemu. Przecież w kosiarce masz manetke od gięgna gazu i nią możesz regulowac obroty. Poza tym nie możesz ustawić za wysokich obrotów. Niby jak? Gaźnik przecież ustawiasz na dwa parametry: skłąd mieszanki, który to w silnikach dwusuwowych jest bardzo...
To ja Wam teraz podam przykład nie-elektryczny. Pompa odśrodkowa spalinowa, zwykły silnik dwusuwowy jak do kosy, tylko dość duży, spięty 1:1 z wirnikiem. Bez regulatora, obroty ustawiane ręcznie wajchą. Przy zatkanym odpływie daje bardzo duże ciśnienie (wąż jak słabszy to puchnie), ale w momencie puszczenia odpływu obroty silnika przysiadają.
moze po krotce opowiem historyjke na temat wyprzedzenia zaplonu w silniku motocykla dwusuwowego. Otoz mowa o WSK 175. Przez przypadek ustawilismy mocne wyprzedzenie zaplonu i silnik na wolnych obrotach chodzil doslownie jak 6-ciosuw ale jak poruszalo sie manetka i w pewnym momencie udalo mu sie zlapac wysokie obroty to doslownie glowe urywalo od przyspieszenia....
Silnik zacznie pracować w zwykłym cyklu dwusuwowym. Po pierwsze utrata zalet związanych z systemem strato, czyli ekologia i zużycie paliwa. Nie znam szczegółów technicznych tej pilarki w wersji 2-mix (robiłem wersję ze zwykłym silnikiem). Jeżeli w tłumiku znajduje się katalizator, to będzie on bardziej obciążony i zacznie generować więcej ciepła. Natomiast...
może to Was zaciekawi, jest to schemat komputerka samochodowego, który był publikowany w PE ----------------------------------------... Do wykonania wszystkich obliczeń wystarczą tylko dwie wielkości: • czas otwarcia wtryskiwaczy; • prędkość jazdy. Komputer samochodowy nazywany dalej komputerkiem...
a zapłon w pilarkach "jakoś" się ustawia? Robiłem już kilka silników dwusuwowych, w motocyklach itp, i jakoś bez stroboskopu się obyło, ale w pilarkach jestem zielony
cześć,moge ci podpowiedzieć że za 10zł kupiłem na szrocie deske od poloneza,gdzie był obrotomierz,zegar kwarcowy i tym podobne,wszystko było sprawne,używam obrotomierza do ustawiania wolnych obrotów w moim clio. Do silników dwusuwowych wymaga przeregulowania i jest tam nawet podkówka do tego,pozdrawiam. Miernik pokazuje wg zasady 4cylindry czterosuw=2cylindry...
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
W najstarszym katalogu do ES 250 nie widziałem uszczelki pomiędzy karterami. Jak nie odpala nawet na samostarcie to problem jest dość poważny. Stare MZ miały inne tłoki niż np. w ETZ. Mechanik mający głowę na karku i znający silniki dwusuwowe powinien zorientować się że coś jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyróżniającym się jest odległość od denka...
Przecież mają być zastosowane łożyska 6203 a nie 7203. Łożysko 7203 ma taką konstrukcję: https://obrazki.elektroda.pl/5058454000_... W historii dziwne łożyska w silnikach dwusuwowych były stosowane tylko w silnikach Sachs. Na mój gust to większe obciążenie jest właśnie od strony zapłonu . Koło z magnesami służy również jako koło zamachowe,...
No to przyspieszalem mu zaplon kilka razy - az do 6,5 - 7mm przed 'ZZ' tloka i dopiero wtedy zaczal jezdzic 48 - 50 km/h i ani razu nie 'odkopnal pedalami' przy zapalaniu, ani nawet nie 'kichnal w gaznik' - czyli '7mm przed ZZ' jest w nim dobrze ustawione do benzyny '95 Okt'. - idealnie teraz chodzi i ma idealne wolne obroty. Chyba coś nie tak masz...
Załóżmy, że już wszystko wiem (bo wiem) i zanoszę rysunek z wymiarami + materiał z którego ma powstać dana część do jakiejś firmy która coś takiego jest w stanie zrobić. Ile mogliby wziąść za zrobienie mi wałka, cylindra (wraz z gwintami, głowicą, radiatorem itp), tłoka( bez pierścieni, ale z trzpieniem i tuleją) ? Jakieś kilkanaście tysięcy minimum....
Witam, swojego czasu przewinąłem cewki świateł w swojej prądnicy na 12V według pewnego poradnika. Modyfikacja miała dawać przede wszystkim lepsze oświetlenie drogi (przy zastosowaniu reflektora H4 i zastępować fabryczny impulsator, impulsatorem montowanym na zewnątrz magneta, zapożyczonym od skuterów. przy tej modyfikacji cewki były rozmieszczone w...
Dziekuję za pomoc wszystkim .Rowery sa trzy trzeci ma silnik od kosy prymityw nad wisłe.Pierwszy srebrny jest slaby ten niszczy swiece wymienilem tylko gaznik on mam slaba moc mozliwe ze jest docierany stad to .Drugi rower to prawdziwy szatan zrywny i szybki lancuch od ogara i zebatka ten wyrwal zeby .Stalo sie to po wymianie linki od sprzegla mialem...
obrotomierz silnika dwusuwowego zapłon silnika dwusuwowego remont silnika dwusuwowego
bezpiecznik octavia schemat śrubokręt nikon klimatyzacja drgać
pasek pralka frania spawarka inwertorowa
Jak zdjąć obudowę odkurzacza Hyundai VC 158B? Odpowietrzanie ekspresu kolbowego Gastroback