To o co pytasz ? O wałek czy ustawienie pompy ?
Jak rozrząd jest identyczny z Z16XER to nie ma żadnych nacięć w wałkach od strony rozrządu, są w wałkach od strony skrzyni w które wsuwa się blokadę, od strony rozrządu zakłada się blokady na poluzowane wariatory które mają być ustawione tak aby znaki na nich minimalnie się mijały
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
Rozumiem, patrząc teraz na logike i praktyke, w silnikach diesla 8 v powinno zachodzic zjawisko jak na rys ? http://obrazki.elektroda.pl/1635134100_1...
Sprawdzić ustawienie wałka rozrządu,i kąta wtrysku tak jak pisali koledzy wyżej
Jak koledzy piszą +sprawdzić szczelność przewodów paliwowych ( są bąbelki w przewodzie powrotnym?) Jak nie pomoże, to sprawdzić ustawienie kąta wtrysku i wałka rozrządu czujnikiem zegarowym.
Ustawić na blokady,koło wałka rozrządu prawidłowy moment dokręcenia,a na końcu ustawienie kąta początku wtrysku.
Jako że pracuje i na serwisie i poza nim powiem to samo co przedmówcy liczy się tylko ustawienie wałka rozrządu względem wału i tyle .. pompa Cr nie ma żadnego znaczenia ..
Po co dokręcałeś śruby? Nie robi się takich rzeczy. Jeśli chodzi o rozrząd są znaki na kole pasowym wałka rozrządu i na głowicy oraz na kole pasowym wału i bloku silnika. Wszystkie znaki muszą się pokrywać. Skorzystaj z książki "sam naprawiam". Bardzo pomocna. Poszukaj w google. https://www.google.pl/search?ei=qyfWWsGD...
To by wyglądało na złe ustawienie rozrządu albo koła. Błąd będzie wywalać. Panowie, ile Ohm powinien mieć czujnik położenia wałka rozrządu i w jakim zakresie powinien działać? Mój ma cały czas 760Ohm i nie zmienia się pod wpływem pola magnetycznego Bo to chyba czujnik fazowo-indukcyjny jest.
Witam wyskakuje błąd czujnik położenia wału wymieniłem na nowy raz gasnie kontrolka później znowu się pali nie wiem co jest przyczyną czy źle ustawili rorzad czy jest inna przyczyną opel astra G 1.8 16v kombi proszę o pomoc radę
Witam. W zał. instrukcja ustawienia (wymiany) rozrządu - OPEL / VAUXHALL Astra H 1.6 16V (Z 16 XER) 2006 do dzisiejszego dnia Rysunki, opis po polsku - 12 stron .pdf
Dzięki wam za tą wskazówkę i teraz jestem pewien że dobrze ustawiłem. dlatego wymienię przewody przelewowe i problem odpalania powinien zniknąć. Dzięki....
Zły montaż paska rozrządu-1% ze trafił na to samo miejsce koło powinno być poluzowane przy napinaniu paska (ustawienie wałka rozrządu-podniesienie 2 krzywki wałka 0.53 mm ustawienie pompy wtryskowej 0.9mm OT na kole zamachowym pod metalową pokrywą)
P0014 Usterka mechaniczna fazowania wydechowego wałka rozrządu Do spr. ustawienie rozrządu , wariatory lub zawory sterowania wariatorów P0597 Obwód zaworu termostatu płynu chłodzącego Padnięta grzałka termostatu (lub sterowanie) P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem pewnie czasami CIM świruje
Witam Mam problem ze swoją astrą MPI 82 rok produkcji 1996,a mianowicie obróciło się koło pasowe rozrządu na wałku rozrządu,jak to ustawić ?
Witam mam problem z ustawieniem wałków w rozrządzie a mianowicie wałek wydechowy, jak ustawić koło zębate względem wałka ssącego, Z góry dziękuje za szybka i fachową odpowiedz.
Witam Proponowałbym jeszcze sprawdzić ustawienie rozrządu a co za tym idzie napięcie paska. Silniki X18XE i X20XEV były dość czułe na te sprawy. Czasami wystarczył zbyt luźny pasek i były problemy. Co do wtyczek(okrągła i prostokątna) to czujniki były zamienne bez żadnych problemów. Powodzenia
Na pewno jest oryginalny, kupiłem go właśnie po numerach w ASO. A czy w przypadku awarii czujnika wału, nie powinien odpalić awaryjnie ale np nie palić na któryś gar ? Bo auto albo odpali od strzała albo wcale... I chodzi na wszystkie gary, nie szarpie, nie kicha i nie prycha... Może to być wina kabloteki ? Edit:24.07 Kolejny dzień walki z tym złomem....
Prosze o pomoc jak ustawic walek rozrzadu bez czujnika jak mam to zrobic
Lub zły montaż , brud po szlifie ,może nowe popychacze się zatarły. Jeśli nie urwało ci rozrządu i przy ręcznym kręceniu wałem nie blokuje czy stuka sprawdź kompresję ,może urwało tylko na górze.Po złożeniu silnik nie był kręcony na sucho aby sprawdzić po kilku obrotach czy trzyma ustawienie?U mnie po wymianie głowicy+UPG i zbyt lekkim skręceniu koła...
Podaj numer koła z wałka ssącego, zobaczę z jakiego silnika pochodzi. Dodano po 42 dziwne kółko masz na ssącym, jakby od C20XE W c20xe też było "jedno" koło na ssący i wydechowy, to posiada jedną cechę tak jak koło z silnika C20NE.
Myślę, że ustawienie rozrządu jest ok. Pasek zębaty dobry , nie nowy ale może podobno byc, znak na kole pasowym ,tym na wale do napędu alternatora, pokrywa się ze znaczkiem na bloku, znaczek na kole wałka rozrządu pokrywa się z nacięciem na obudowie paska rozrządu. Kolejnośc zapłonu 1-3-4-2 w tym wypadku 2-1-3-4.
2)Przed zdjęciem głowicy nie ustawiłem rozrządu w pozycji GMR to znaczy koła pasowego ,zębatki wału i 2 zębatek od wałków rozrządu . Czy mogę to zrobić po planowaniu głowicy jak ją będę przykręcał ? ( oczywiście przed założeniem nowego paska rozrządu chodzi o te pozycje jak na ilustracji niżej ) Oddaj samochód do mechanika najlepiej jak nawet ksiazki...
Witam. Mam astrę 1,4/16V Ecotek. Ostatnio pękł mi wałek od pompy "wodnej" Rozrząd kolizyjny ale już naprawiony. Wymienione chyba wszystko (zawory ,popychacze,szlif gniazd). Po naprawie pali mi się kontrolka z piorunem. Z kodów wyczytałem że to czujnik wałka rozrządu. (ASO na techu potwierdziło i zaleciło wymianę czujnika) Po wymianie czujnika kontrolka...
Wydaje mi się, że nie ma możliwości innego założenia aparatu, chyba że o czymś nie wiem. W wałku jest otworek i w niego wchodzi wałek z aparatu. Ewentualnie możliwa jest zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Kreska na aparacie pokrywa się z kreską na pokrywie, oczywiście do czasu aż nie pojadę na ustawienie do warsztatu. Iskry nie ma na żadnym z przewodów...
Witam, opel astra G 1.6 16V 74kW 2004r. Auto na jałowo chodzi kulawo i wkręca się do ok 2 tyś/obr. a potem jest dudnienie w filtr powietrza, jakby brakowało paliwa albo powietrza. Pod obciążeniem w zasadzie nie da się jechać. Na kompie brak błędów, kat. drożny. Problem wydaje mi się że jest w rozrządzie choć na znakach się wszystko zgadza, wał i wałki,...
Dżwigienki wątpliwej jakości albo źle ustawiony rozrząd. Postawiłbym na to drugie.
Witam, kupiłem starą Astrę z 2001 roku aby jeździć do uruchomienia mojego Peugeot'a. Ponieważ strasznie grzechotał, wymieniłem popychacze, olej i filtr. Pomogło sporo, ale chyba lekko przestawiłem koło impulsowe położenia wałka rozrządu. Rozrząd ustawiałem bez przyrządów, jedynie zablokowałem wałki płaskownikiem 5 mm i spiąłem łańcuch z kołami opaskami.W...
Ustawić wał na blokadkę - autodata podpowie ci gdzie ona ma się zmieścić. Potem wkladasz blokade w koło wałka, jak się spasuje to rozrząd ok.
ok dzięki bardzo za podpowiedz zaraz biore sie rozbieranie odpowiem co i jak.pozdrawiam. Dodano po 55 No wiec panie DABU pekło 6 koników,ale powstał kolejny problem czy ktos ma schemat jak ustawic ten rozrząd bo nie ma wogule znaków na kole od wałka rozrzadu,i niewiem jak to ustawic
Witam Mam mały problem i poszukuje osoby która mogłaby mi doradzić. Wymieniałem silnik w astrze 2.0dti, oczywiście sam słupek. Podczas zakładania pompy, ponieważ już kiedyś miałem taką wymianę posiadam blokady, blokowałem wszystko blokadami zgodnie z opisami i schematami. Po założeniu wszystkiego zauważyłem jedną niepokojącą rzecz. Kiedyś kiedy robiłem...
Przeciez tu wszystko podlancza sie intuicyjnie i nic inaczej niepasuje. Jak mozna pomieszac rurki od wtryskiwaczy?Czy kolega czyta to co pisze? Wkladaj te pompe i odpalaj a jak sie auto bedzie toczyc to masz inny problem skoro prze kolizja rozrzadu jechalo dobrze.Wydaje mi sie ze szukasz wiatru w polu. Ponadto zeby dobrze ustawic rozrzad w tym samochodzie...
autu zostało przywiezione z niemiec ze zdjętą głowicą Dodano po 1 Już po kłopocie,znalazłem znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu.W wałki rozrządu pasuje idealnie płaskownik grubości 5mm
Dzięki za odzew! Nie pracuje trzeci bo brak reakcji podczas zdejmowania nasadki ze świecy Aparat zapłonowy jest nierozbieralny i zintegrowany z cewkami - podmieniałem na sprawny i ten sam efekt! Brak iskry na trzeci cylinder. Zamieniałem nasadki miejscami drugiego cylindra z trzecim - skutkowało pracą trzeciego i brakiem pracy drugiego początkowo przerywał...
palec ustawia sie idealnie na 1 cylinder mieszanka jest wpozadku wydech tez. moze inaczej problem sie zaczął gdy podczas jazdy zdechła sobie i juz nie zagadala okazało sie ze ukrychnął sie ten mały wypust odpowiedzialny za napedzanie wałka w aparacie wymieniłem tą czesc i nic. pomyslalem ze moze przekrecilem zaplon zle matujac to koleczko na walku ale...
Głowica (ile razy) była planowana ? Szkoda że nie zwróciłeś uwagi na dokładność znaków. Bo ja też nie, tylko ustawiłem wstępnie na znaki i zdejmowałem pasek. Miałem podobnie, tylko zmieniałem głowicę, bo pierwsza pękła przy zaworach. Ty coś z blokiem miałeś ? Ja mam silnik z dwoma wałkami, prawie opel, tyle że 1,6 16V daewoo. Dół ok, góra na mijance...
Jak ustawić walki rozrządu do Opel Astra Z16xep przed zdjęciem nie zrobiłem zdj i nie mam pojęcia jak te walki założyć, pomocy Unieruchomić koła wałków rozrządu za pomocą KM-6340 • Ustawić koła wałków rozrządu w taki sposób, aby znaki (3) znajdowały się naprzeciw siebie • Zamontować KM-6340-Left (1) na kole wałka rozrządu zaworów dolotowych...
W moim jest prawie identyczny, tzn. cała obudowa z tworzywa(przykręcony oczywiście do uchwytu a ten z kolei do "reszty") i jak sobie przypominam chyba "Siemens". Odnośnie świec to np. niektóre wcześniejsze książki podają świece Champion RN7YCC, a obecne RN9YC(dla C14SE, C16SE). Świece wieloelektrodowe są niewątpliwie bardziej niezawodne i długotrwałe....
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Masz silnik Ecoflex DVVT, czyli z zmienną fazą rozrządu na dwóch wałkach. Silnik spełnia normę Euro 5. Posiada podgrzewany dolot. Czujnik odpowiada za ustawianie koła fazy na wylocie. Jeśli jest uszkodzony, może być problem z otwieraniem i zamykaniem zaworów na kole zmiennej fazy. Może to powodować spadek mocy i szarpanie. Wymień go tylko na nowy, wtedy...
Jest znak na wałku rozrządu pod pompą Vacum, a więc mozna sobie sprawdzić :) ale wydaje mi się że jednak na pierwszym cylindrze mają się mijać :)
Znaki wału są na kole zamachowym po zdjęcu blaszanych osłon (Jesli to jest 1,7 td dtl to znak jest też pod kołem pasowym ),a co do wałka rozrządu to ustaw na czujnik bo inaczej zainwastujesz w nowe dzwigienki jeszcze raz
uszczelniacze wymienisz bez wyjmowania wałka i rozpinania rozrządu, jednak wałek trzeba odkręcić i unieść na tyle ile to możliwe. Robi się to trochę na "ginekologa" ale się da. Pewnie że się da ,w sumie to metoda na lenia,ale wystarczy napinacz łańcucha popuścić i odkręcić koło od wałka,wałek cały wyłazi,tylko potem rozrząd trza ustawiać :D ,ale nie...
Przy zdejmowaniu paska rozrządu w Oplu Astrze 1,7D (rok 94) pasek pękł, wszystkie zębatki się poprzestawiały, prosiłbym o instrukcje jak to wszystko ustawić, wiem, że na wałkach itp. są specjalne oznaczenia i punkty wg których trzeba to wszystko ustawić, ale nie wszystkie te punkty potrafię odnaleźć. Prosiłbym o jakieś szczegółowe instrukcje (najlepiej...
Ustaw jak na znaki jak radzili koledzy, dodatkowo możesz zaznaczyć np markerem kilka ząbków na pasku i kółkach potem ze starego paska przenieś znaki na nowy i poskładaj do kupy. Jak masz 16V to musisz zablokować kółka wałków rozrządu bo po zdjęciu paska mogą się poprzekręcać. Ściągasz koło, nadkola, osłony i kółko pasowe alternatora, (do tego potrzebujesz...
Okazało sie że był rozrząd źle ustawiony tzn. Na wałkach był ok ale ktoś nie wiedział ze na wale są znaczniki i też sie ustawia teraz przestawiłem ale nadal nie jest dobrze . W poniedziałek zdejmuje głowice i sie okażę Dodano po 2 Orientuje sie ktoś ile kosztuje ( w najgorszym przypadku) kompletna naprawa głowicy?
ok to, że bez oscyloskopu będzie ciężko sam wiem, ale taki zakup planuje za jakiś czas. Próbowałem dzisiaj reanimować wytwór ZSRR, ale poza kineskopem siadła cewka. Moje pytanie bardziej dotyczyło przypadłości tego modelu w rodzaju zwróć uwagę np. na czujnik wału, lub zamienniki w tym silniku się nie sprawdzają. ZTCW EGR powinien na biegu jałowym ustawiać...
Moduł zapłonowy ciężko sprawdzić. Najlepiej podmienić. Można też nie odłączając od niego wtyczki podłączyć diodę LED między styk 2 i 4 (numerki są na wtyczce). W trakcie pracy silnika dioda powinna migać w takt impulsów z czujnika poł. wałka rozrządu (halla). Odnośnie rozrządu: jeden znak jest nacięty na obudowie paska rozrządu i do niego trzeba ustawiać...
Nie wiem czy nie lepiej założyć nowy temat - pewnie więcej osób zajrzałoby tam. Z pod maski ktoś wyrzucił komputer i założył samą pompę z starego DTL, czy cały silnik?(prowadzenie węża od turbo górą czy z boku głowicy?) Pewnie całego sterowania zaworem u dołu pompy nie będzie w Astrze G Wentylator włączył się trochę za szybko powinien chyba powyżej...
Aby dostac się do rozrządu trzeba zdjąc pasek osprzętu i odkecic poduszke silnika która idzie przez środek rozrządu. Gdy już do staniemy się do rozrządu to: 1. Odłaczamy Czujnik polożenia wału 2. Ustawienie punktu TDC na pierwszym tloku, W tym celu nakładamy klucz na śrube zębatki wału korbowego i krecimy w prawo do momentu aż zrównaja się dwa znaki,...
W przypadku przekładki silnika z 1.7d i założenia do niego osprzętu z 1.7TD oprócz kolektorów z turbosprężarką występują różnice które zauważyłem (jeśli 1.7D jest z przed 95r): -inne wtryskiwacze (od biedy mogą zostać) - inna pokrywa na głowicy (odpowietrzenie) - pompa wtryskowa (korektor dawki paliwa od doładowania) - koła rozrządu (inny profil zębów)...
Niestety zawór SCV również reaguje na podanie 12V czyli cyka. samochód nadal nie odpala. Pompa na górze( pokrywce nastawnika ) ma dwa czujniki. Jeden wchodzi głębiej i nie da się go zdemontować. Na głowiczce jest elektrozawór i na dole pod głowiczką jest zawór SCV oba reagują na podanie 12V. Na czujnik na pokrywce nastawnika nie idzie żadne napięcie,...
Witam Astra 1.4 16V Twinport po wymianie ukręconego wałka wydechowego na wolnych obrotach pracuje jakby wypadał jej zapłon na jednym cylindrze. Rozrząd ustawiony na 200% na blokady. Wał, wałki i koło foniczne. Sprawdzone 3 razy. Brak błędy P0340-12 co by wskazywało na źle ustawione koło foniczne na wałku ssącym. Rozpołowiony kolektor i sklejony co by...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP). Wzrost stopnia sprężania zwiększa termodynamiczną sprawność silnika, ale pod warunkiem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam w C16NZ jest przełącznik LO91/LO95. Multec jest dość "głupim" układem sterowania...
astra ustawienie wałków krzywki wałków rozrządu astra ustawienie wałków
funkcja pierwiastek radio alpine schemat hasło wygasa
warunki początkowe studia teoria obwodów studia
Błąd F241 w piekarniku Electrolux - przyczyny i rozwiązania Kodowanie CAN Gateway w Volkswagen Phaeton 3.0 TDI