Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Mam pytanie: mam pompe wtryskowa man m2000 typ silnika D0826LFL10 nie mogę ustawić zapłonu (ile stopni?, jaka wartość ma być na czujniku zegarowym?) proszę o odpowiedź Pozdrawiam i z góry dziękuję:)
Witam.Panowie mam mały problem ponieważ zmieniłem rozrząd w Golfie 3 mojej siostry i silnik zbyt "miękko" pracuje.Pożyczyłem polski przyrząd do ustawienia początku tłoczenia od znajomego ale nie bardzo wiem jak ustawić kat wyprzedzenia zapłonu tak żeby było jak fabryka chciała.
Punkt zapłonu jest 3 mm przed GMP, czyli wtedy mają się otwierać platyny a szczelina wcale nie jest taka istotna ważne żeby się wyraźnie otwierały i zamykały, czasami jest potrzeba żeby improwizować, bo sprzęt jest zużyty albo kiepskiej chińskiej jakości. Zalecają 0,4 mm, ja nigdy tego nie mierzę, obecnie do takich celów używam czujnika zegarowego i...
Sprawdz ponownie rozrząd a jak jest ok.poszukaj kogoś kto ustawi zapłon czujnikiem zegarowym.
USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
Witam,problem dotyczy silnika jawa 350 ts.Silnik po remoncie wymienione simeringi,tłoki pierścienie,lapirynt wału,łożyska pierścienie.Iskra jest bardzo dobra kompresja jest,zapłon ustawiony książkowo na czujnik zegarowy i żarówkę.Gaźnik oryginał wyczyszczony.Nie chcę zaciągać paliwa na tłoki.Na popych sobie daruję bo moto ma 2 opony kostki.
Jak ustawić zapłon tym urządzeniem np. w skuterku gdzie cały ,,przerywacz" to mała cewka przykręcona na stałe bez możliwości regulacji prawo-lewo, jedynie można w pewnym zakresie bliżej-dalej magnesu. Mechanicznych przerywaczy jest już niewiele, dla kolekcjonera starszych jednośladów jest jak znalazł, do współczesnego sprzętu chyba nie ma zastosowania....
Zapłon ustawia się przez obrót pompy wtryskowej,ale trzeba do głowicy pompy wkręcic czujnik zegarowy i według niego ustawiac.Wartośc 0,55mm w GMP.
Berlingo 1,9 dw8 strasznie klepie podczas wejścia na wyższe obory. Rozrząd dobrze ustawiony na czepienie i nawet sprawdzałem ustawienie pompy czujnikiem zegarowym i jest poprawne. w momencie jak pompa jest zablokowana jak wygląda kolejnożć zapłonu na jej wyjściach. Może rurki coś nie tak bo silnik buł zmieniany.
Wg. moich notatek: główna 130 iglicowa 70 rozruchowa 95 biegu jałowego 50 Masz za małą dyszę biegu jałowego. Ustaw poziom paliwa - obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=Hvi-T_D2... Generalnie jakość dysz współczesnych pozostawia wiele do życzenia. Kupowałem iglice w kilku miejscach ( nowe współczesne) i mają różne wymiary. Najlepiej kup używany...
Mylisz pojęcia dość znacznie. To starsza i dużo lepsza pompa VP37, nie ma w sobie immo. To co określasz błędnie jako VP37, to zawór shut off, czyli gaszący. To na dole, co opisujesz jako VP44, również będnie, to zawór regulacji wyprzedzenia wtrysku. Skoro po jego odpięciu zapala, to coś źle ustawiłeś z zapłonem, albo ewentualnie coś przesterowuje go...
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wtrysku. Robi się to przy pomocy czujnika zegarowego mocując go na głowiczce pompy wtryskowej. Zwykły mechanik tego nie zrobi , musisz pojechać do warsztatu specjalizującego sie w dieslach. Ale skoro tacy mechanicy że trzeba im mówic co maja zrobic - to można im powiedzieć , aby jeszcze sprawdzili ustawienie wałka rozrządu...
z rozrządem to wiem, ale mi chodzi dokładnie o ustawienie początku wtrysku, konkretnie chodzi mi o pompe za pomocą czujnika zegarowego.
Dobra, prawdopodobnie doszedłem już co i jak z tym zapłonem. Zapłon ustawiony. Z boku w pompie są 2 śruby, jedna na imbus i druga na TX50 z blaszką. Zapłon ustawiony poprzez ustawienie pompy na łezce, wkręcenie czujnika zegarowego i kręcenie w prawą stronę aż do uzyskania magicznej wartości 62. Ośka pompy zablokowana śrubą z blaszką. Zablokowana pompa...
Jest na to prosty sposób. Wsadź zamiast świecy czujnik zegarowy. lub suwmiarkę i ustaw na 2,5mm przed GMP. Zaznacz kreską (pisak) podstawa / koło. Podłącz prosty stroboskop i przestawiając podstawę zgraj znaki. Masz wtedy zapłon ustawiony bardzo dokładnie.
Ustawiłem inaczej zapłon maksymalnie w lewo i jedzie pali na pierwszego tylko czasem przebiera na obrotach ale dodam więcej gazu i jest dobrze. A co mogę zrobić żeby było lepiej Ustawić prawidłowo zapłon. To podstawa. Do tego są przyrządy. Czujnik zegarowy z redukcja.
Spróbuj ustawić zapłon najlepiej przy pomocy czujnika zegarowego, też często miałem problemy z ogarem i wile razy wychodziło na to że zapłon się przestawił.
Zacznę od tego że dopiero od kilku tygodni mam styczność z mechaniką motocyklową czy inną,pierwszy raz w życiu robiłem remont i wgl moje pierwsze zetknięcie z WSK 125.Na początku nie wiedziałem kompletnie nic teraz już potrafię sporo,jednak zaznaczam ciągle się uczę jeszcze kilka tygodni temu nie widziałem jak sprawdzić iskrę, a kilka dni po tym zrobiłem...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Witam. mam problem z zapłonem w silniku rzekomo loncin 200. Wszystkie części i wymiary pasują do loncin 200. problem polega na tym iż, zapłon jest przedwczesny a mianowicie w miejscu zaznaczonym na obrazku. chciał bym was poprosić o pomoc w ustaleniu przyczyny. jestem mechanikiem i od tej strony silnik rozebrany i poskładany zgodnie ze sztuką. Ale miałem...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z przepalaniem w mojej mztce, świeca jest ciągle mocno brązowa lub czarna niezależnie jaką bym świece wkręcił i co bym robił. Obecnie jeżdżę na NGK B8HS bo w końcu na jakiejś jednej muszę jeździć. Filtr powietrza nowy, gaźnik BING 84, zapłon elektonik, cewka iskrowa nowa, kabel BERU, fajka NGK z opornikiem 5, remont...
Nie widziałem jeszcze nikogo kto by dał radę ustawić idealnie zapłon w tych wynalazkach, nawet z użyciem czujnika zegarowego. Taka uroda konstrukcji przerywaczy, dalej uszczelnienia pomiędzy cylindrami.
Wszystko poszło sprawnie. pozdrawiam
To prawda że nie mam lampy do diesela ( mam tylko do benzyny) nie mam też czujnika zegarowego, i chciałbym do maksimum wykorzystać to co posiadam. Na razie nie jestem zdecydowany czy zajmować się dieselami zawodowo, mam dość pracy przy benzynie sprzęt do diagnostyki bezyny, zaplecze logistyczne( schematy dane regulacyjne itp.).Cały czas kupowałem samochody...
nie mam tam żadnych swiec zapłonowych więc nie mam możliwości ustawiania zapłonu lecz mogę ustawić moment wtrysku ropy. Panowie w ZS nie ma swiec zapłonowych tylko żarowe a jeżeli chodzi o stroboskop do ustawiania ZS to tak jak kolega pisze jest ale b. droga wiec pozostaje ustawic na czujnik zegarowy.
Witam chciałbym ustawić zapłon motoroweru w którym serwisówka podaje wyprzedzanie w stopniach, nie chce drukować kątomierza bo mam fajny czujnik zegarowy do tych celów tylko jak przeliczyć stopnie na milimetry? Pozdro
Mam problem od wczoraj z WSK 125. Jak postoi chwilę to nie odpala na kopa tylko się odezwie może chwilkę jak popcham to odpali po czym jak zgasze po chwili jazdy to odpala z ręki za kopnik idealnie nawet z ostatniego ząbka. Dziwi mnie ze po kilkukrotnym kopaniu świeca po postoju jest suchutka tak jakby paliwo nie dochodziło, kranik jest drożny wczoraj...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Normalnie, przepustnica dzwoni dość głośno. A w jakich? a choćby w ETz-tkach, i w sumie w każdych o podobnej konstrukcji. To normalna rzecz że dostają luzu. Wystarczy włożyć palec od strony filtru powietrza i ją docisnąć do ścianki, jak przestanie to było to. A jak ustawić zapłon, to trzeba mieć przede wszystkim czujnik zegarowy. Ustawiasz wyprzedzenie...
szukam od 2 dni na forach i wkoncu postanowilem zapytac o to na forum. Chodzi o kąt zapłonu jak go ustawić tak w domowych warunkach. Rok temu, wymienialem uszczelke pod glowica, zdejmowalem rozrzad i sie zmienil kat. Wtedy szukalem dlugo i znalazlem ustawienia, natomiast teraz po roku jazdy wydaje mi sie,ze jednak troche jest nie tak. Samochod tak przy...
Koledzy!!! Teraz to mi sie podoba, w sposób rzeczowy wyrażacie swoje wątpliwości i to jest to. Kontaktron to rzeczywiście nie jest trwały, 5 mln zadziałań to raptem góra kilkadziesiąt godzin działania a wiadomo, że nie o to chodzi. Jednak kontaktron nie jest powolny, są takie co zadziałaja nawet w 0,3 ms ale faktycznie raczej go nie będzie. Co do sterowania...
Ponieważ przypadek jest b. podobny, przytoczę mojego Forda Ścierę. (rocznik '85, 250 kkm na blacie) Jakieś dwa, trzy lata temu odpalała pięknie, przestawała dopiero przy ok. -15 stopni C. Tak jak według instrukcji: dobre grzanie, gaz do dechy o odpalała. Po odpaleniu silnik od razu reagował na gaz, i można było śmiało i żwawo ruszać. Potem zaczęły się...
Problem jak w temacie. Pompa była uszczelniana w warsztacie i nie mogę dojść końca z zapłonem. Silnik pracuje detonacyjnie i jest słaby. Przed naprawą było OK, tylko pompa lała. Mam pytanie do znających temat co jest odnośnikiem dla punktu na sprzęgięłku pompy. Nie piszą o tym nic w książce, a jest wszędzie tylko początek tłoczenia 0.93 mm. Mechanik...
w Jawie to proponuje od razu wymienić zapłon na elektroniczny- ponoć pasuje z poloneza. Jeśli chcesy ustawić punkt w miare dokadnie to proponuje czujnik zegarowy wsadzić w gwint stłuczonej świecy, trzeba się trochę pobawić, ale ma się pewność że "mniej więcej" jest ok, reszta tak jak mówią poprzednicy na wyczucie.
BANANvanDYK - "zabawkę stroboskopową" zrobiłem sobie sam na podstawie tego opisu . Oczywiście można nie mieć zaufania do takiego przyrządu i sam podchodzę do niego z dystansem. Cały sekret jego poprawnej pracy polega na tym, że nie należy anteny owijać wokół kabla WN, lecz tylko zbliżyć go do niego. Wtedy LED "wyświetla" najmocniejszy sygnał z iskry...
Proponuję zacząć od przepatrzenia aparatu zapłonowego: -przeczyszczenia styków przerywacza -sprawdzenia kondensatora -sprawdzenia przewodów- czy nie są poprzecierane Dopiero wtedy za pomocą czujnika zegarowego bądź suwmiarki należy ustawić zapłon na 3mm przed GMP(pomocna będzie żarówka podłączona do przerywacza lub bardziej profesjonalnie - lampa stroboskopowa)...
No to jak nie umiesz ustawić z książką, to jak Ci pomóc?. Zaprowadź motor do kogoś kto się na tym zna i już. W czasach gdy miałem taką Jawę to zaopatrzyłem się w czujnik zegarowy wkręcany zamiast świec, ustawianie trwało 5 minut.
Rozrzd był dobrze ustawiony ,niestety pompa musiała być ustawiona nie na znak ,przyjechał fachowiec od pomp i ustawił na czujnik zegarowy . Teraz auto pali bez problemu temat można zamknąć
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
Koła zamachowe są rozmagnesowane (lata robią swoje) Ustaw zapłon na 3mm przed GMP Czujnik zegarowy lub ostateczność suwmiarka. Przy słabych magnesach lepiej jest ustawić przerwę na przerywaczu na 0,2-0,25mm. Silnik lepiej reaguje na gaz.
Nie na ok tylko na pałę. A na ok kręcisz tak by ładnie spalał. Znaki masz na kole pasowym i skręcasz czujnik zegarowy w pompę lub przekręcasz trzpień z blokada. A metodą kropelkową patrzysz na punkt otwarcia.
przydałby się czujnik zegarowy i kawałek sreberka między platynki. Ustawiasz 4mm maksymalne rozwarcie na platynkach potem wkładasz sreberko i ma się dać wyciągnąć 1,8 mm przed GMP. Jak nie to kręcisz podstawą. Ogólnie w tym zapłonie wszystko zależy od jakości platynek, które teraz robią z byle czego i styk się szybko wypala.
Magnes ustawiam z lewej strony czujnika patrząc na zdjęcie i tak, że krawędź jednego o włos nachodzi na drugi. Tak mówił sprzedawca i ja również zawsze tak ustawiałem w innych CDI. A stroboskopu czy czujnika zegarowego brak z racji, że jestem biedakiem :D
iskra jest naprawdę ładna Jaki kolor, jaka przerwa na elektrodach? zapłon jest ustawiony jak powinien być Ile przed GMP? I czym ustawiony śrubokrętem, czy czujnikiem zegarowym? przerwa na przerywaczy książkowa Czyli ile? Styki wyczyszczone? Kondensator wymieniony? kompresja też jest książkowa Czyli ile? sprawdzałem już na kilku świecach Załóż Iskrę...
Sprawdzenie "luźnych" połączeń jest obowiązkowe. Należy sprawdzić też bicie samego przerywacza. Wystarczy obserwować wielkość przerwy na stykach przerywacza przy powolnym obracaniu wałem. Ma być taka sama przez prawie pół obrotu. Lepszy byłby czujnik zegarowy, ale pewnie nim nie dysponujesz. W takich sytuacjach ujawniają się też luzy na łożyskach wału....
Czujnikiem zegarowym precyzyjnie ustawiało się w silnikach gdzie otwór na świece był prostopadły do denka tłoka. Syrena miała chyba 4mm wyprzedzenia. W 126p świece są pod kątem, mało realne by to precyzyjnie zrobić. Prościej i dokładniej da się ustawić lampą.
Heh :D mapa zapłonu to raczej w nowych silnikach ze wtryskiem. Też posiadam MZ ETZ 150 i bardzo dobrze działa na przerywaczu. A zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym.
Proponuję zdjąć koło magnesowe i sprawdzić czy wpust czółenkowy zwany niesłusznie klinem nie został ścięty. Przy okazji można sprawdzić bicie czopa wału w okolicach tegoż wpustu. Wystarczy jakiś element przykręcony (kawałek sztywnego drutu) do korpusu silnika z ostrzem w pobliżu czopa wału. Będzie widać jak zmienia się szczelina między naszym "czujnikiem"...
Tłok w GMP ma położenie w kilku stopniach przy zachowaniu tego samego położenia. Żeby sprawdzić początek GMP można użyć czujnika zegarowego przyłożonego do zaworu, który ten będzie jednocześnie przyciskany przez dźwignie w celu wykrycia GMP. Można ściągnąć głowice i też pod czujnik. Zawsze tak ustawiam tłok, potem zaznaczam sobie cechy na kole pasowym....
To nie takie proste jak piszecie. Ustawienie pompy robisz w trybie nastawy podstawowe. W org Vag-comie masz zakładkę która generuje wykres określający zakres ustawienia kąta wtrysku. Możesz spróbowac w blokach wartości mierzonych - blok 4. Masz tam poz. 2-wartośc wyliczona, 3 wartośc mierzona, 4- % wypełnienia zaworu Staraj się ustawic to tak aby pola...
Kółko na wale sprawdzone, już wcześniej kto inny też wszystko sprawdzał ale nie ufam do końca w jego fachowość i sam też posprawdzałem. Czujnika zegarowego nie posiadam niestety, ale to by chyba nic nie zmieniło skoro brakuje aż regulacji na pompie żeby ustawić tak żeby normalnie pracował, po mojemu słychać że zapłon jest za późny. W VAG-u blok 000...
# Tak jak już wcześniej pisałem wyprzedzenie zapłonu ustawiam czujnikiem zegarowym który wskazuje położenie tłoka. Impulsator znajduje się obok cylindra , wyznacznikiem jest blaszka przykręcona malutką śrubką do osłony która kręci się razem z kołem magnesowym. Na razie trochę haniebnie to wszystko polutowałem i umieściłem na kawałku deski, ale to tylko...
Witam, Volkswagen T4 2.5 TDI 1998 r. kilka lat temu przestał palić, ale ktoś postanowił go ożywić. Niestety, napinacz paska na pompie się rozpadł, a pasek przeskoczył. Po zamontowaniu nowego zestawu i ustawieniu na znaki, nadal cisza i nie odpala, ale na placku odpala. Definitywnie problem z paliwem. W sterowniku nie ma błędów, wykluczam immo. Z tego,...
Nie chcę cię wprowadzić w błąd, ale podobne rozwiązanie jest chyba w naszym 126p. Ustawiasz tłok cylindra w górnym skrajnym położeniu ( punkt zwrotny), kręcąc wałem ( świeca wykręcona żeby włożyć czujnik zegarowy lub śubokręt). W okolicy położenia tego punktu powinien być zapłon. Kręcisz teraz aparatem zapłonowym do rozwarcia styku. Robisz proste połączenie...
Witam! Ja w swoim Scenicu (1,9 DTI): 1) zrezygnowałem z oryginalnych przewodów łączących filtr powietrza z pompą paliwową, 2) zamontowałem zaworek zwrotny przed pompą wtryskową (myślałem, że paliwo wraca do zbiornika), 3) wymieniłem zaworek pokazany na fotce wcześniej (z tego co wiem, to on utrzymuje pewne ciśnienie w pompie). Dopiero po zabiegu nr...
Pytanie co pokazuje czujnik zegarowy. Na pompie jest podana wartość i taka powinien pokazywać zegar kiedy silnik jest w gmp. Masz to link do narzędzia. Jest to narzędzie nazwane jako zestaw do ustawiania początku tłoczenia. Trochę czytałem o tym i jeśli auto ma złe ustawiony początek tłoczenia, to aby zapalilo komputer z każdym obrotem zwiększa dawkę...
stary model diesla 1.8 blokowało sie wał trpieniem hyba 8milimetruw otwur był pod pompom wtryskową zaslepiony korkiem pompe hyba terz sie blokuje trzpieniem zapłon sie ustaia czujnikiem zegarowym tylko trzeba miec czujnik zegarowy wiedziec jaki ma byc kont wyprzedzenia zpłonu Dodano po 3 ale jesli zapłon był dobrze ustawiony przed wymianą paska to teraz...
Przeprowadzam remont niedawno zakupionego silnika WSK 125 i mam kilka pytań : 1. Gwint w głowicy jest zerwany ,zamierzam go rozwiercić , nagwintować i wstawić redukcję pod gwint świecy zapłonowej .Tylko że ta redukcja będzie miała kołnierz aby ją wkręcić w głowice ok 4 mm i o tyle samo podniesie świece zapłonowe do góry czy to nie będzie przeszkadzać...
Witam Problem jest następujący samochód zimny chodzi na jak należy, silnik kręci się do odcięcia w miarę nagrzewania (od ok. 50 st C) zaczyna przerywać (odcinać zapłon) przy ok. 4500 obrotów, gdy osiągnie 90 st C zaczyna szarpać już przy ok. 4100 obrotów i nie idzie przekroczyć tej magicznej cyfry. Jest to uciążliwe przy wyprzedzaniu ;/ Do tej pory...
gdzieś już się o tym rozpisywałem (może nawet w tym temacie) ale niech tam... potrzebny czujnik zegarowy (raczej nikt kto się nie zajmuje mechaniką to go nie posiada) czyli przynajmniej suwmiarka (inaczej to się nie da bo i tak wyjdzie na oko) i teraz zapłon (przeskok iskry) czyli początek rozwarcia styków przerywacza ma nastąpić 1,8mm przed G órnym...
Witajcie, Mam mały problem i nie mogę go rozwikłać. Założyłem sobie zapłon CDI do WSK 125, chcę ustawić wyprzedzenie za pomocą lampy stroboskopowej. Niestety ale nie jestem pewny w jaki sposób to zrobić, aby było OK. Posiadam impulsator z jednym przewodem, czyli masa to obudowa impulsatora. W takim przypadku iskra występuje na początku czy na końcu...
czujnik zegarowy ustawienie zapłonu ustawienie ustawienie zapłonu motocyklu
odblokować karte schemat onkyo wymiana uszczelka wtryskiwacz
halogeny złącza regulator poziomu
Aktualizacja BIOS w Lenovo ThinkPad T410 - krok po kroku Dreambox DM7020HD - Specyfikacja i Funkcje