Ustaw silnik w górnym martwym punkcie na znaczek T a dokładniej na ta pionowa I kreseczka obok niego. Znaczki na wałku rozrządu wiadomo horyzontalnie czyli do płaszczyzny podziału głowicy. Zapłonu nie reguluje się w żaden sposób w tym motocyklu. Pamiętaj kop zawsze bardzo energicznie i bez gazu lub bardzo mało bo nogę potrafi połamać :) jak odbije kichając...
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
I może skromna porada,zapłon trzeba ustawić dokładnie ,trochę za wczesny zapłon i odwrotne obroty silnika będą.
Ustawiasz tłok w GMP, rozwarcie między platynkami ma wynosić między 0,3 a 0,4mm. Cofasz korbowód (w lewą stronę) tak aby tłok opadł o 2,5mm w tym momencie powinno nastąpić zwarcie styków przerywacza. Tak to tez dobry sposób ale nie jestem zwolennikiem cofania wału. Zapłon powinno sie ustawiać zgodnie z kierunkiem obrotu walu (w prawo) ponieważ wtedy...
Witam mam pytanko mam kawasaki ltd 550 jak ustawiać zapłon
Witam, założyłem układ zapłonowy od piły łańcuchowej do silnika etz150. Problem polega na tym ze nie mam od kogo pożyczyć lampy stroboskopowej aby nią ustawić iskrę. Czy istnieje jakiś prosty sposób na zdiagnozowanie momentu powstawania iskry. Na dzień dzisiejszy silnik chodzi ustawiłem go na ślepo ale chciałbym go doregulować precyzyjnie. Nie chce...
Witam wszystkich czy ktoś miał do czynienia z motocyklem Tuła 200, jest to motocykl produkcji rosyjskiej. Mam w nim taki problem ze słabo odpala, po jakieś pół minuty kręcenia dopiero odpala a później strzela z wydechu i dusi się na wysokich obrotach i przerywa. Pytanie jest takie jak ustawić tu zasłon i wyregulować gaźnik chodź to powinno być łatwiejsze...
Witam! Przejde odrazu do sedna sprawy bez długiego rozpisywania się: otóż chce zrobić układ elektroniczny spełniający założenia z tematu. Z tego co wiem można go zbudować na układzie ne555 niestety sam nie potrafie nic wymyśleć a ponoć nie jest to skomplikowany układ. Wejście ma zliczać sygnały od 2000/min do 3750/min a po przekroczeniu wartości (ta...
prosze o pomoc w ustawieniu zaplony jawa 350 ts nie umiem sobie dac z tym rady . ustawiam z ksiazka nawet ale nie umiem ustawic dobbvrze . pomozcie
Witam mam problem z mz 150. Pali mi świece zapłonowe strzela z tłumika a gdy się jest ciepła to zaczyna przerywać później jest problem z odpaleniem motora proszę o pomoc
1. Jaki powinien być w tym motocyklu poziom paliwa w gaźniku? Nie wiem. Trudno o takie informacje, a nawet jakbyś ja zdobył to nie masz jak zmierzyć. Jednak nie powinno to być problemem. Jeżeli pływak pływa a nie tonie, blaszki przy nim nie są przez kogoś pogięte i stożek iglicy (najczęściej z tworzywa podobnego do twardej gumy) nie jest zużyty/uszkodzony...
Witam, potrzebuję pomocy. Posiadam motocykl yamaha pw 80 (rocznik nie znany) potrzebuję zdjąć magneto aby dołożyć do statora cewkę ładowania 12v aby móc podpiąć lampę. Po całej operacji jak ustawić w takim motocyklu zapłon? Różni się trochę od takich co już widziałem i nie wiem jak to później z ustawieniem takiego czegoś?
Witam tak jak w temacie. Zmieniłem rozrząd w swoim motocyklu i teraz nie wiem jak go ustawić. Pzy tarcze od zapłonu ( coś takiego jak magneto tylko bez magnesu) jest narysowane FT oraz kawałek dalej są dwie dziury wywiercone w odstępie od siebie jakieś 0.5 cm. Następnie na wałkach na głowicy są kropki jedna.kropka na jeden wałek. Wałków jest dwa. Silnik...
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Fajne, ale jak to obsługiwać? Za każdym razem będziesz się bawił w mierzenie odległości od dołu czujnika do tłoka ustawionego w GMP i przeliczał odległość na kąt? Trochę sztuka dla sztuki, łatwiej jest ustawić zapłon lampą stroboskopową. To niech kolega podejdzie z tą "lampą" i ustawi zapłon w motocyklach starszych. A się przekona czy to sztuka dla...
Prosze doradźcie co mam teraz z tym fantem zrobic mam ciąć tą ,,ściankę" oddzielającą cele zaplonową od celi napędowej? Bawic sie z tym zaplonem? Jaką ściankę? Zapewne trzeba ustawić poza obecnym zakresem regulacji - jak jest to wyzwalanie zrobione i jak je regulujesz? Optycznie z jakąś naklejką na kole magnesowym? To ją trzeba przenieść...
Dawno temu były podręczniki dla kierowców i w tych podręcznikach, o zgrozo, podawano zasadę działania silnika spalinowego. Były podawane typowe usterki - przedwczesny zapłon, opóźniony zapłon, za bogata mieszanka, za uboga mieszanka. Dawno to było, motocyklem też od dawna nie jeżdżę, ale wskazane objawy pasują i do zbyt bogatej mieszanki i do zbyt opóźnionego...
Ten film nic nie pokazuje. Jeśli masz poprawnie ustawiony zapłon, gaźnik to takie zachowanie jest prawidłowe i normalne .
Suzuki Burgman 400 K7 błąd f1- c28 Na początku błąd F1 pojawiał się sporadycznie, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie wracał. W tej chwili zgaszenie i ponowne odpalenie nie pomaga. Problem najprawdopodobniej leży w przepustnicy, klapka nie otwiera się prawidłowo, po włączeniu zapłonu drży i próbuje się ustawić. Wyjąłem czujnik położenia przepustnicy...
Witam Żarówka jest bardzo dobra do sprawdzania :-) Spróbuj zrobić to tak: podłącz kostkę z powrotem. Weź swoją żarówkę i jeden jej przewód podłącz do masy motocykla. Potem włącz zapłon i włącz światła pozycyjne. Drugim przewodem od swojej żarówki dotknij do szarego kabla przy stacyjce - jeśli żarówka świeci, jest ok. Jeśli nie - oznacza to przerwę pomiędzy...
Dzień dobry, mam motocykl MZ ETZ 150 nie chce odpalić i przy odpalaniu kicha. Gaźnik był już czyszczony i zapłon także ustawiany.
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Tylko tutaj mamy gotową recepte, cały zapłon ze skutera. Zostaje nam tylko przetoczyć krzywkę magneta i ustawić zapłon montując wyżej wymienione elementy. Mógłbyś podać link do takich hybrydowych cewek CDI zawierające w sobie to wszystko??
Witam, wie ktoś jak ustawić elektroniczny zapłon w MZ ETZ 150 ????????????? Szukam też wszystkiego (czyt. opisów, książek, itp) o tym właśnie motocyklu. Z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam
Naprawa motocykli M21W1, M21W2, M21W2S, strona 172- instalacja elektryczna rys 8.35. 8.36. Żarówka świateł głównych 12 V 35/35 W. Motocykle M21W2, M21W1, M21W2S są 2 akumulatory 3MB3 połączone szeregowo strona 174. Nigdzie nie napisałem że uszkodzeniu ulegało sprzęgło tylko skrzynia biegów przez złe ustawienie sprzęgła.
a no to kolego nie moge Ci pomóc, sądze że powinny być jakieś znaki lub proponuje Ci zorientować się jaki masz dokładnie silnik i popatrzeć na forach bardziej ukierunkowanych pod twoj motocykl, może jakiś fanklub lub coś tego typu. A dla sprostowania tobie chodzi o ustawienie rozrządu a nie zapłonu.
Mechanik i Ten ze Śląska co ma na kanał na YouTubie mówił żebym na 3 mm ustawił zapłon bo on też tak ustawia i tak ustawiłem Dodano po 5 Rok temu to samo mi się stało jeździłem na świece NGK 3 lata i postanowiłem zmienić świece Kupiłem w sklepie NGK i po dwóch dniach się rozleciała zepsuło cały cylinder tłok za 700 zł i wtedy zapłon nie był przestawiony...
Paliwo do cylindra nie dostaje się bezpośrednio z wężyka. Ameryki nie odkryłeś .Prawo jazdy mam od 33lat a przygodę z motocyklami zacząłem dużo wcześniej . Należę do klubu motocyklowego więc nie tłumacz jak działa zasilanie silnika motocyklowego w paliwo . Po drodze jest jeszcze m.in. komora pływakowa. Więc zamknięcie kraniku nic nie da. Właśnie że...
Właśnie ustawił bym z instrukcji mniejwiecej i dostroić tylko nigdzie nie mogę znaleść instrukcji do konkretnie tego motocykla bo w takich ogólnych jest pokazane w jaki sposób to zrobić i ten silnik Według innych instrukcji do porównywalnych motocykli to jest on na benzynę 95 oktanów bez ołowiu i typ zapłonu to sem amal
Jeśli z tyłu gaźnika cieknie paliwo, to znaczy że masz albo ustawiony za wysoki poziom w komorze pływakowej, albo niesprawny zaworek pływakowy i motocykl raczej jeździł nie będzie. W gaźniku "Pegaz" identycznym jak w WSK 175 prawidłowy poziom paliwa wynosił 2mm ponad oś komory pływakowej. Jikow stosowany w Jawach i Cezetach miał chyba poziom ustawiony...
Więc masz jeszcże do sprawdzenia, iglicę jak pisali koledzy wyżej choć pewnie nic to nie zmieni, nie strzela w gaźnik?Jeżeli miesiąc nie możesz ustawić zapłonu to problem może być w innym miejscu, chyba że robisz to nieprawidłowo...Filtr masz?
Mam problem z ustawieniem zapłonu w tym motocyklu, teorie znam czyli że platynmi maja się otwierać 3mm przed GMP i że przerwa na platynkach ma wynosić 0.4mm, potrafię dostrzec ten moment jak się otwierają i znalesc GMP ale nie umiem zmienić momentu wyprzedzenia zapłonu.Jak się dokładnie to robi, domyślam się że odkreca się 3śruby mocujące iskrownik...
Dziękuję za wszelką pomoc. Wymiana zapłonu na EURO 4 w nowym silniku spowodowała, że oświetlenie, ładowanie i zapłon były jak najbardziej prawidłowe. Reszta, jak ustawienie obrotów to juz była kwestia ustawienia gaźnika jak i odpowiedniego luzu linki. Tak by na skręconej kierownicy linka mimowolnie nie naciagała sie. Motocykl wyszedl fajnie. Pozdrawiam...
Witam, moze tez byc bardzo pozny zaplon ustawiony, czyli plytka przerywacza jest przekrecona 'do oporu' na tzw. 'otworach fasolkowych/regulacyjnych' - w kierunku obrotow walu korbowego, to juz sie z tym spotkalem, ze wlasnie trzeba bylo ustawic minimalne przerwy na stykach przerywacza i na swiecy - zeby w ogole silnik zapalil i chodzil, ale nie mial...
Witam, w sobotę wrzucę na schematy całość na temat tego motocykla i innych GPZ, pozdrawiam.
Trzeba ustawić tłok 4mm przed górnym martwym punktem mierząc przez otwór świecy suwmiarką, lub nawet zwykłym patykiem stawiając kreski na patyku. Przy takim ustawieniu powinna się zaczynać przerwa na stykach przerywacza. Taki sposób ustawiania był nawet w instrukcji obsługi motocykla. Jak wyczuć początek przerwy? Przy zapłonie bateryjnym (jest akumulator)...
Witam Zrób zdjęcia statora z cewkami. Najlepiej z obu stron po wyjęciu z motocykla. Nie zapomnij o pomiarach. Jeżeli zapłon był dobrze ustawiony, to zaznacz położenie. Gdy nie da się przestawić zapłonu - jedno położenie , tym lepiej. Pozdrawiam
Ja jak miałem taki problem wieki temu to wstawiłem cewkę od malucha (fiat 126p) i iskra jak piorun strzelała. Podejrzewam że powinieneś wymienić cewkę a potem ustawić zapłon
Czy dysza paliwowa 132 może mieć na to wpływ W dokumentacji jest 125 Druga sprawa czy te motocykle nie mają przyśpieszania konta zapłonu przy wzroście temperatury (mam dołączony czujnik temperatury )
Drodzy koledzy, ze spora zwłoką ale zamykam temat. Rzeczywiście ten moduł był beznadziejny, odpuściłem sobie dalsze próby reanimacji go gdyż znalazłem informacje na forum Domiantora jaki chiński moduł od lat wielu osobom sprawdza się jako zamiennik, jak przerobić instalację i ustawić wyprzedzenia zapłonu aby dobrze działał...i działa. Dziękuję wszystkim...
włacz zapłon połuż łapke na wlocie gaźnika i próbuj uruchomić, jak poczujesz ze reka jest mokra i imo tego motocykl nie zapala to albo jest zatarty albo uszczelniacze wybrały sie na spacer.
Przywracam do "życia" Tropika z 1971. Motocykl z trudem zapala, ale po chwili zaczyna przerywać i gaśnie. Po wykręceniu świecy, okazuje się, że jest zalana paliwem. Czyszczenie świecy, motor z trudem, ale odpala i sytuacja się za chwilę powtarza. Kiedy sprawdzałem iskrę, raz jest OK, a innym razem zanika. Kiedy włączę zapłon (nowy akumulator), napięcie...
Sposób ustawienia zapłonu był już opisywany, na forum, kilkakrotnie. Troch własnej inicjatywy nie zaszkodzi, użyj wyszukiwarki, przy okazji dowiesz się czegoś więcej, o tym motocyklu.
Jeśli chodzi o olej to tylko ten do motocykli. Przystosowany trochę do innych warunków od samochodowych. Kwestia tylko mineralny, półsyntetyk czy syntetyk. To zależy od tego co zaleca producent i po trochę od tego co było lane dotychczas. Do tych silników jest najlepszy olej 20W/50
Witam poszukuję informacji na temat charakterystyki wyprzedzenia zapłonu w tym motocyklu, oryginalnie był mechaniczny odśrodkowy korektor kąta wyprzedzenia zapłonu ale dany element gdzieś zaginął podczas życia tego motocykla. Stąd próba zaadaptowania układu elektronicznego ale brak takiej charakterystyki nieco utrudnia sprawę. Jeśli ktoś posiada jakiekolwiek...
A nie lepiej kupić normalny dobry przerywacz? Nikt nie zmusza do kupowania "badziewia". Dodano po 7 Nadmiernie szybko zużywające się styki przerywacza, świadczą o usterkach w samym motocyklu! W ciągu trzech m-cy nie przejedziesz więcej, nią niż ok. 1000 km. Nawet najgorszy z możliwych przerywacz, nie będzie miał jakichkolwiek śladów zużycia, po tak...
Zapłon i przerwa ustawiona - motocykl pali, ładnie się wkręca na obroty. Dzięki za pomoc.
Witam, mam problem z motocyklem WSK 125, brak iskry po remoncie. Jak włożę palec do fajki to kopnie, co może być przyczyną. Zapłon ustawiony dobrze, przerywacz też się otwiera prawidłowo.
Dziękuje za wszystkie rady. Postaram się to dobrze ustawić jak mi radzi Błażej. Jakie będą tego efekty napisze w najbliższym czasie.
Źle ustawiony zapłon - ma być 3,8 - 4 mm przed GPZ. Masz patent na wiedze że wywalasz posty które ci nie pasują do twoich przekonań Ten rodzaj zapłonu działa bez akumulatora ,więc żaróweczkami nic nie zdziałasz Ten rodzaj zapłonu właśnie działał z akumulatorem - polecam zapoznać się z budową w/w motocykla, pojęciem "zapłon bateryjny", oraz instrukcją...
Witam, Mam problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha sr125. Seryjny moduł padł (częsta przypadłość w tych motocyklach przy module cdi dc), nie znalazłem nigdzie używki a od handlarzy częściami usłyszałem że ciężki temat dostać taki moduł. Nie raz już przerabiałem układy zapłonowe z powodzeniem więc i tu spróbowałem jednak skończyło się z dziwnym...
Zapłon ustawiony jest za pomocą żarówki właśnie 2,5mm przed GMP. Dzięki Kolego jack63 za linka, byłem już tam wcześniej. To forum to kopalnia wiedzy dla użytkowników motocykli MZ.
Panowie, nim rozpoczniecie dalsze dywagacje rzućcie okiem na ten temat, tego samego kolegi bo na 99,9% te sprawy są powiązane. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Ten sam autor tematu, ten sam pojazd. Kolega z tematu wstawił jakiś dziwny, najpewniej chiński zapłon CDI i ma po prostu cyrki. Więc zapewne zapłon po "wymianie" dalej nie...
Jak masz nieoryginalne to tak może być. Przetrenowałem kilka współczesnych zamienników i są do bani. Rozpadają się, nie łączą, nie zgrywają się. Próbowałem regenerować platynki ( styki) za pomocą stali nierdzewnej, ale motocykl miał problemy z jazdą pod obciążeniem. Konstrukcja silnika i gaźnika jest prosta - gaźnik rozebrać, wyczyścić sprawdzić pływak,...
Witam, w przypadku np. tzw. 'starych motocykli' taki efekt wystepuje tylko - jesli ktos ustawil zaplon daleko po GMP, bo wtedy silnik nie ma sily sie 'wkrecac - nie ma mocy' w ogole...Tutaj efekt jest podobny, ale chyba nie da sie w nim ustawic zaplonu po GMP ? Tu stawialbym na zbyt wolno przeplywajace przez kranik paliwo - zdejmnij wezyk paliwa przy...
ustawienie zapłonu motocyklu zapłonu motocyklu ustawienie zapłonu mercedes
rozładować akumulator mitsubishi restartuje ładowanie ładowanie klucz pralka electrolux
medion md30445 arduino projekty
Dźwięk "pip" w telefonie stacjonarnym Orange - problem z połączeniami Filtr oleju w Ursusie C-385 się nie kręci - przyczyny