Świecisz stroboskopem na koło od wału korbowego od strony chłodnicy. Są tam takie znaczki dlatego trzeba je czasami oczyścić szczoteczką. Jak lampka będzie błyskać będziesz miał wrażenie że znaczki na kole i bloku się nie poruszają. Ustawiasz kręcąc aparatem.
już tak próbowałem jak przesuwałem prądnice tak żeby kreski się pokryły to motor odpalał ale w 2 stronę a i tak jeszcze trochę do kreski brakowało robiłem tak ustawiłem te 2,5 GMP zaznaczyłem na prądnicy i na wirniku rozpaliłem motor i kręciłem prądnicą ,świecąc cały czas stroboskopem na kreski żeby się pokryły
Jak nie ma, jak każda książka czy manual każdego auta z silnikiem Fire 8V (do 2000r) podaje taki sposób: http://obrazki.elektroda.pl/4536457500_1... Ustawiałem na koło zamachowe ale wtedy nie zgadzają znaczniki na pasku rozrządu ze znacznikami na kołach. Np górne koło - jest zgodność kreski na pasku ze znakiem na kole i szczerbinką na...
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
U mnie po wymianie bloku silnik normalnie odpalił ale miał mało mocy, wysokie spalanie i było czuć paliwo z wydechu, więc wyglądało jak zbyt późny zapłon, pomogło przestawienie koła pasowego na klinie o jakieś 5-10 stopni do przodu , dokładnie nie wiem bo robiłem to na szybko, po tym zabiegu osiągi się znacznie polepszyły ale muszę jeszcze się pobawić...
To super,pozostało jedynie tak jak wspomnialeś ustawić zapłon stroboskopem.
Stroboskopem.
A czy kanał wydechowy w cylindrze nie jest oblepiony nagarem, co powoduje zmniejszenie okna wydechowego? Najlepiej jakbyś podał jakie jest sprężanie na tym chińskim cylindrze. Podaj mi takie informacje jak: - Jaka jest pojemność cylindra. - Średnica przelotu w gaźniku. - Jaki jest rozmiar głównej dyszy w gaźniku. I teraz najważniejsze, czy zapłon jest...
Witam, nalot jest suchy i czarny. Dysza w nowym gaźniku 1,0, o ile dobrze pamiętam, zapłon ustawiony zegarem i stroboskopem. Kompresja jest, iskra na kablu ok. 1 cm, ale na świecy wydaje się mała.
Niech autor wytłumaczy mi, jak za pomocą tego stroboskopu ustawić zapłon w starym benzyniaku... Nigdzie nie widzę wyzwalania WN.
Może wydech się zatkał. A do tych 3500 ciągnie normalnie ? jeżeli kulawo to może rozrząd przestawiony. Zapłon najlepiej by było soawdzić stroboskopem, czy nie zanika. Przy okazji tez ustawienie by można zobaczyć.
Zapłon ustawiony stroboskopem ja nic nie robie na oko! spalanie stukowe odpada.
Wyzwalanie synchroniczne to jedno, a stabilność generatora to drugie. Oczywiście - zawarty generator w sterowniku powinien być dokładniejszy (o ile jest realizowany w jakiś sposób w procku który jest nadzorowany kwarcem), niż wbudowany w sam stroboskop. Jak ustawisz wszystkie stroboskopy na jeden kanał DMX będą pracować synchronicznie. W innym wypadku...
Słuchajcie zrobiłem stroboskop do ustawienia zapłonu z PE i niestety mrygać to mrygał ale nic niedało sie ustawić ;( Czy macie jakieś pomysły na regulację tego stroboskopu lub jakiś projekt?? P.S. Samochód w którym ma być ustawiony zapłon to Skoda Faworit 135
Ja też wszystkiego o wszystkim nie wiem i też lubię się przygotować do naprawy. A może kupisz sobie książkę typu "Sam naprawiam...", tam są podstawowe sprawdzenia układów. Kilka postów wyżej pisałem Ci jak sprawdzić sondę ale sonda to nie wszystko. Może lepiej by się dowiedzieć coś o stanie tego silnika, najprościej zrobić pomiar ciśnienia sprężania...
Sprawdziłeś zapłon stroboskopem? Ja mam zrobiony kiedyś na LEDach. Dwusów na dobrze ustawionym zapłonie odpala bez problemu po wlaniu naparstka paliwa do gardzieli gaźnika. To nie prom kosmiczny.
Był podpinany pod vaga ale żadnych błędów nie było, fakt poduszki nie są za zdrowe, lpg było regulowane i tez niby wszystko ok. Z tym zapłonem może coś być nie tak bo był uszczelniany aparat zapłonowy bo ciekł olej, a jest możliwość samemu ustawić zaplon czy bez stroboskopu sie nie obędzie.
W maluchu ciężko jest cokolwiek ustawić według instrukcji. Ja zawsze ustawiam na słuch. Z mojego doświadczenia wynika, że np. ustawienie zapłonu wg stroboskopu najczęściej przynosi rezultaty inne od zamierzonych. Jeżeli silnik się dławi przy dodawaniu gazu porusz aparatem aż będzie dobrze. Zechcesz ustawiać wolne obroty - pobaw się składem mieszanki....
Pisz wyrazniej kolego. Te schematy, ktore Ci dalem to sa zwykle stroboskopy na 12V. A jak chcesz ustawic zaplon to zrob tak jak napisal pkobier. P.S. Nastepny razem pisz dokladnie o co Ci chodzi.
Nie ma "chyba". Zapłon ma być ustawiony wręcz idealnie. Poczynając od stanu aparatu zapłonowego, czyli sprężynek ciężarków, przerwie na przerywaczu i stanu styków, po ustawienie zgodne z instrukcją i znakami na kole. Dobrze posłużyć się stroboskopem. Źle ustawiony zapłon, to zwiększenie zużycia paliwa, szarpanie, nieosiąganie pełnej mocy, problemy z...
Słuchaj kolego.Ja też bawiłem sie ze stroboskopami.Ten z migającą diodą jest do niczego.Kombinowałem ze stroboskopem z kitu j-23.I nawet mi sie udało.Nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie w silniku RP volkswagena zapłon ustawiasz na kreske na kole zamachowym(bo jest tam kreska a potem 0).Nastepnego dnia przyjechał kumpel i powiedział że facet od regulacji...
Jak sprawdzic ustawienie zaplonu w tym aucie (stroboskop mam)??? Jeszcze jedno pytanie jak sprawdzic czy sonda lambda dziala z odpowiednia szybkascia???
Hej, znajomośc zeczy i stroboskop. Pozdrawiam.
Jeżeli mogę się wtrącić,to bez stroboskopu nie ustawisz zapłonu można na słuch a to trzeba mieć praktykę, gazu nie ustawisz jeżeli nie będzie prawidłowy zapłon i bardzo prawidłowa regulacja zaworów wtym wypadku czeka cię zakład naprawczy i strata pieniędzy,najlepiej pokazane było to w "USTERKA''wTVN. Powodzenia i pozdrowienia wiesławP
Skieruj stroboskop na znaki na kole pasowym masz tam wycięcia i ustaw na ok 7 stopni
mam maluszka z 87 roku. Miałem podobny objaw, ale pojechałem na serwis i okazało się, że mam źle ustawiony zapłon. Zastanawiające jest świecenie oleju po przejechaniu pewnego odcinka.Na twoim miejscu wybrałbym się na serwis i ustawił zapłon na lampę "stroboskop". Niewiem dlaczego wszyscy tak się boją słowa "serwis", nikt tam nie obdziera ze skóry, nie...
Stroboskop STB-1 przeznaczony do ustawiania czasu zapłonu w samochodach. Prawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu jest niezwykle ważne, gdyż parametr ten ma wpływ na zużycie paliwa, moc oraz parametry środowiskowe silnika. Pozwalają w prosty, szybki i sprawny sposób sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu, sprawdzić działanie regulatorów...
witam, problem jest nastepujacy: fiacik 126p, przy predkosci okolo 80 - 90 km/h czasami jedzie dobrze a czasami jest moment ze zaczyna przerywac i strasznie nim szarpie, jak mu wcisne przy tej predkosci bieg i pojedzie potem na luzie i znowu wlacze bieg to jedzie normalnie,,, i potem znowu jak mu sie przypomni to zaczyna przerywac i sarpac.... kowadelko...
Chodzi mi o to ,które kontakty iw którym złączu diagnostycznym ,połączyć wtyki.Bo bez tego lampa stroboskop pokazuje mi bzdury.
Bez lampy nie ustawisz dobrze zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla 60 cm³ to 20,5 stopnia (zapłon następuje 1,8 mm przed GMP). Do ustawienia takiego kąta musisz mieć stroboskop ponieważ tylko lampą możesz ,,zobaczyć" rzeczywisty punkt zapłonu.
Tak, przełamanie przewodów to była typowa przyczyna gubienia iskry. Drugą z nich były uszkadzające się moduły zapłonowe, było produkowanych kilka modeli w których każdy miał swoją typową przyczynę usterki. W programie Usterka wszyscy chcieli wymieniać moduły. Był też odcinek z instalacją gazową, gaziarze kombinowali z zatykaniem dolotu, zmienianiem...
nie mam tam żadnych swiec zapłonowych więc nie mam możliwości ustawiania zapłonu lecz mogę ustawić moment wtrysku ropy. Panowie w ZS nie ma swiec zapłonowych tylko żarowe a jeżeli chodzi o stroboskop do ustawiania ZS to tak jak kolega pisze jest ale b. droga wiec pozostaje ustawic na czujnik zegarowy.
Czy obecnie w dobie LED panik ksenonowy nadal mas sens? Pomyślałem, że LED są już na tyle jasne, że mogłyby uprościć taką konstrukcję? Nie tylko obecnie. Już kilkanaście lat temu 'popełniłem' stroboskop na białych ledach, nieśmiertelnym NE555 i tranzystorze (wtedy jeszcze jeździły auta w których zapłon się ręcznie ustawiało) i elegancko się dało zapłon...
Ma ktoś może dane dynamicznego kąta wtrysku w silnikach rolniczych?Do starszych silników samochodów osobowych były podawane i stroboskopem można dokładnie ustawić do ciągników i maszyn rolniczych niestety nie znalazłem.
Czyli znaki ustawienia pokrywają się? Zapłon sprawdzał elektromechanik stroboskopem, wyprzedzenie jest na 10*, czyli tyle ile podaje katalog...
Wolnymi obrotami w tym silniku steruje "mega szybki" procesor za pomocą silniczka krokowego. Na podstawie lawiny danych, czyli: prędkości obrotowej silnika, temperatury zasysanego powietrza, temperatury silnika - wydaje on (procesor) polecenie aby silniczek krokowy zwiększał bądź zmniejszał obroty silnika przy zdjęciu nogi z gazu. Czasami może nie zdążyć...
Odległość do impulsatora, mierząc głębokościomierzem suwmiarki przez otwór w kole magnesowym, powinna wynosić ok. 5-6 mm. Odległość można skorygować jedynie zmieniając grubość podstawki statora. Warto pamiętać że w wałach korbowych z wypełniaczami magneto wystaje dalej. Zapłon sprawdzisz pod stroboskopem, kręcąc wałem korbowym przy pomocy wiertarki...
Odcina zawsze na tych samych obrotach (nie wiem dokładnie jakich nie mam obrotomierza) czasami ale bardzo rzadko wkręci się ciut wyżej choć nadal nie tak jak powinien i z gaźnika 16n3-4 przelewem tryska paliwo po spuszczeniu z gazu problem powraca. Odpala bez problemu na wolnych obrotach może tykać nawet cały dzień, iskra mocna i wyrazista. Wymieniony...
sprawdz jakie mam wyprzedzenie ten kadet fabryczne zapal go podłącz stroboskop ustaw na ta wartosc jaka podaje producent i zapłon ustawiony a o odłączaniu przyspieszacza niewiem nic ja zawsze robie tak jak napisałem sprawdzam przy 600 rmp i gra ale jak juz dojdziesz jak wyłączyc przyspieszacz to napisz chetnie sprawdze czy od zawsze zle ustawiam zapłony:]...
Witam ! 1.Skasować błędy Vagiem 2. Ustawić zapłon poprawnie 3. Zobaczyć czy jest iskra na zimnym -stroboskop Czym? Vagiem? Zapłon jak się ustawia? A świeca nie wystarczy do tego? 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie...
wał ustawiasz na znak (koło ze skalą stopniową znak 0st) na wałku nie pamiętam gdzie jest znak ale możesz ustawić tak aby krzywki na 1 cyl były symetrycznie w górze, aparat powinien mieć kreskę na krawędzi widoczną po zdjęciu kopułki i wkładasz go tak aby palec na nią wskazywał (oczywiście potem ustawienie zapłonu na żarówkę a po uruchumieniu stroboskopem)...
Dalej nie pali :( rozrusznik już ledwo żyje, niebawem będę musiał wymienić. Dziś jeszcze raz sprawdziłem luz na zaworach i zapłon. Zawory były Ok. Zapłon ustawiłem że znak na kole pasowym jest na pierwszej kresce na deklu Podłączyłem żarówkę na czarny kabel przy rozdzielaczu (kopułki nie ma tylko ta czarna zaślepka) i drugi kabel żarówki do masy: Efekt:...
Jest to dobre rozwiązanie, gdy nie masz dostępu do sprzętu profesjonalnego. Mam dwa typy świec made in CCCP i Colortune. Na razie używałem CCCP i sprawuje się dobrze ( mam motocykle zabytkowe 2T). Na wiosnę przetestuję w Syrenie 105. Obserwuj portale aukcyjne - czasami można kupić za mniej niż 100 zł ( moją CCCP kupiłem za 75 zł w komplecie z uszkodzoną...
Czyli jak rozumiem stroboskopem nie dysponujesz:) Jak masz zaplon zle ustawiony, to niestety mozesz miec rozmaite komplikacje. Dodano po 12 Znalazlem Ci kilka takich ciekawych rzeczy: http://www.fsoautoklub.pl/?action=techni... http://www.fsoautoklub.pl/?action=techni... (a ilem sie naszukal - ech. Ale mi tez sie moze przyda :) ) Ale najpierw...
Chyba nie jest kompletny i rozkręcony. Podczas wyładowania lampy czyli błysku tworzy się wysokie napięcie może kopnąć. To tak po mojemu. Dużo o tym nie wiem ale spekuluje ze te dwa krokodylki to + i - zasilania z akumulatora. Powinien być jeszcze przewód zakończony sondą jakimś zaciskiem zapinanym na przewód zapłonowy chyba cylindra nr.1. Wtedy stroboskop...
Gdyby zamienił kolejność przewodów bardzo by mu szarpał wiec raczej tego nie zrobił, jeżeli na PB ci nie szarpie i nie strzela to gaz do ustawienia. Dalej proponuję kupić kabla i samemu poobserwować co się dzieje z autem na gazie. Może komputer trza ponownie zaadaptować ,a jak sprawuje się na benzynie niema problemów? Jeżeli są to znaczy że trza zaadaptować...
Witam, Tak jak w temacie poszukuję tego numeru a konkretnie skanu artykułu: latarkta, stroboskop do ustawiania zapłonu. Miałem własny taki numer ale komuś pożyczyłem a ten ktoś uważa, że jak się właścicieł nie upomni o swoją własność to nie trzeba oddawać ;( Pamiętam że tam był 555 i impulsy z cewki zapłonowej podłączone były do wejścia TRIGGER (n.2)...
Czyli potwierdziła się moja sugestia co do kiepskiego stroboskopu i szukania przyczyny w instalacji WN. Mając "prawdziwy" stroboskop od razu byś zauważył że przy normalnie ustawionym zapłonie nie dochodzi do wyładowania na świecy. Ehh, jak pracowałem w serwisie czajnabajków to dość częstą wykonywaną procedurą była próba pomiaru długości lub występowania...
Sądzę, że to wina silniczka krokowego. Mam nadzieję, że mnie ktoś poprze. Czasami to się już gubie kiedy kolega moderator szydzi a kiedy nie :D 155 000 km bez remontu silnika jak na Poloneza to wynik jeden z lepszych. po takim przebiegu można się spodziewać że gażnik już w jesieni życia a i sam silnik już nie najlepszy pewnie. Choć widziałem kiedyś...
dzięki motomis za wskazówki. Ta żekoma kreska została przezemnie uznana za jakiś przypadkowy brud. Mam już na szczęście lampe stroboskopową i teraz już ustawię i zanzaczę jak ma być. Teraz odnośnie gaźnika. Macie zdjęcie mojego. Nie wiem czemu obaj uparcie twierdzicie że tam nie powino być oringa. Patrz wykręcona dysza. Aha jeszcze jedno chciałem skorzystać...
Witam.Wykręć obie świece(bedzie łatwiej krecić choćby za koło pasowe) nastepnie obracaj aż na 1 cylindrze zacznie sprężać(zatkaj palcem) pod koniec sprężania ustaw na znak na kole pasowym.Zdejmij kopułkę.Palec ma stać na przeciw wtyku przewodu wysokiego napiecia od I cylindra.Jeżeli nie to zamień przewody miejscami.Przed ustawianem zapłonu wyczyść styki...
Jak go ustawić? Proszę was o fachową pomoc. Krok po kroku. Nie mam lampy stroboskopowej (miałem ale... rozwaliłem :cry: ) Chciałbym to zrobić małymi kosztami,. Bo stroboskop to nie tania sprawa ;/ Jak próbowałem stroboskopem to tak jakby cały czas był opóźniony ... nieważne jak go przestawiłem, zawsze był za późny. Wymieniłem cewkę zapłonową (stara...
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
Może prawdziwy przykład: Silnik pracuje "ok" na słuch cały czas, aparat ustawiony jest "jakoś". Ustawiam pokrętło na "0" (rys. z poprzedniego posta nr 1). Na kole pasowym stroboskop pokazuje 10 stopni przed GMP. Kręcę teraz pokrętłem poniżej zera do końca (rys. nr 2). Na kole pasowym stroboskop świeci przy 18 stopniach przed GMP. Mam 10 czy 18 stopni...
i wtedy nie ustawimy tego diodami bo są za wolne a tylko palnik jest w stanie to dokładnie pokazać. hmmm za wolne to one nie są, moze raczej za słabe. Zrób stroboskop byle jaki, np jabla. Impulsy przez opto triak mozesz podawać wkładając go w miejscie diaków.
Witam. Proszę o informacje jak ustawić zapłon w VW Sharan rok 1999, 2.0 benzyna. Jestem po wymianie czujnika na wale i w aparacie zapłonowym, teraz komputer nie wykazuje już żadnego błędu, jako że aparat był wyjmowany odczuwam potrzebę ustawienia go ale... Widzę znak na kole pasowym ale nie widzę do niego żadnego punktu odniesienia (skali, zera). Tyle...
A jakie to "inne impulsowe ustrojstwa" można mieć na myśli? O stroboskopach pisałem - a stroboskop to przecież nie tylko dyskoteka - te lampy wykorzystywano również do "ustrojstwa" za pomocą którego można było ustawić zapłon. Tak czy inaczej - lampa do ciągłego świecenia się nie nadaje. Zdjęcie z postu 29 co prawda pokazuje, ze lampa "świeci", ale (to...
A jak się mają zawory w tym silniku? Sprawdzone ciśnienie na tłokach? próba olejowa?Jak ustawiany zapłon? Na stroboskop? To są tylko wskazówki dla Ciebie, Napisz co i jak wtedy można będzie coś bliżej określić. Dodano po 5 Nie domykający się zawór może spowodować zapłon w kolektorze dolotowym.Tak jak źle ustawiony zapłon.
Zapłon sprawdziłeś? Jeśli będzie źle ustawiony będzie się grzał. A jak się tam ustawia zapłon? Powiedz, bo mam takiego poloneza i za cholerę nie mogę zatrybic jak. Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. Miałem taką sytuację w Volvo 360, zapłon z modułem, iskra jest paliwo też a palić nie chce, na stroboskopie wyszło że poszedł zapłon do...
Luzu promieniowego nie sprawdzałem bo nie bardzo wiem jak i nie wiem jakie są normy. Zapłon ustawiony tak, iż ustawiony jest suw spreżania w pierwszym cylindrze. Palec rozdzielacza ustawiony tak że wskazuje styk na kopułce od kabla WN pierwszego cylindra styk przerywacza rozwiera sie gdy znak na kole pasowym znajduje sie 6mm przed znakiem na pokrywie...
Witam. Walki ciąg dalszy. Ustawiłem zapłon, TPS też książkowo zamknięta przepustnica 0,56 V. Wyrzuca błąd SONDY ale obroty dalej potrafią się przywiesić. Czy sonda ma jakieś znaczenie przy instalacji LPG Iszej generacji. Co może powodować podwyższone obroty i nierówną pracę silnika ?? Dodano po 8 Wymieniłem uszczelkę pod korpusem przepustnicy i troche...
Witam! Może nie będę zbyt fachowo obnosił się w dziedzinie elektryki gdyż nie jestem elektromechanikiem ale proszę o Waszą pomoc! Posiadam VW Jettę z 1990 roku silnik 1.8 RP (jednopunkt). Problem z nią polega na tym, że momencie uruchomienia się sondy lambda silnik zaczyna falować.Poza tym auto po uruchomieniu zimnego silnika pracuje dziwnie-po dodaniu...
Witam. Ustawianie zapłonu ,,na oko,, rzadko daje zadawalające efekty, w dodatku jeżeli ta regulacja jest wykonana przez laika. Jeżeli znalazłeś miejsce w którym silnik pracuje w miarę równo i ma najwyższe obroty, to należy uważać,że jest to optymalny punkt zapłonu. Oczywiście należy niezwłocznie dokonać regulacji stroboskopem.Falujące obroty mogą być...
witam ad sigi Lampą sprawdzamy zapłon, a ustawiamy aparatem - prawda Variag. Prawda. Ale jest jeszcze najprostszy sposób. Ustawiamy wał na punkt na rozrządzie, wstawiamy aparat zapłonowy ustawiony na zapłon na 1 cylinder i próbujemy uruchomić silnik. Po kilkunastu sekundach jeśli nie zapali a mamy dość długie kable zapłonowe zmieniamy kolejność zapłouu...
po mojemu to słaba iskra albo szalejący KWZ podmienić cewkę, moduł, sprawdzić masę modułu (oczyścić), świece no i stroboskop jak masz możliwość (drugie auto na podmiankę części) to leć po kolei jeśli wyciągniesz kolesiowi aparat zapłonowy to będziesz mu winny ustawienie zapłonu i jak tak sobie myslę to (nie jestem pewien bo dawno to było) bawiłem się...
Witam. Bafoo. :) Hmmm stateczniki takie są bo tam jest uzwojenie. Jak nie chcesz dawać statecznika to daj komplet rezystorów o dużej wytrzymałości jakieś 20 –30W :D Wojas :) ze zestawu j-23 da sie zrobić ale ten palnik nie wytrzyma bo do zapłonu jest większa częstotliwość błysków. 8) Np. ustawisz dwa zapłony i będzie po palniku. (przynajmniej...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
wejdz vagiem w silnik, potem wnastawy podstawowe(04) grupa00.Odkręć zaślepke na obudowie koła zamachowego.Stroboskop do ręki i kręcic aparatem. Są dwa znaki -0 i 6stopniBTDC.Można też skorzystać ze znaków na kole pasowym ,ale jest to mniej dokładne.
Tylko że olej przypuszczam że znalazł się tam przez przewód który jest podłączony do pokrywy zaworów. Czy może to być uszkodzenie pierścieni tak niestety jedną z przyczyn zalewania filtra olejem mogą być uszkodzone pierścienie ale przy tym silniku o ile nie był nigdy zagotowany to raczej żadkość. Natomiast bardzo często łamią się pierścienie świeżo...
Tak jak pisałem wcześniej. Weź stroboskop do ustawiania zapłonu i szukaj znaków na kole zamachowym. Jeśli znaków brak, ustal mniej więcej GMP przez otwór świecy zapłonowej i wtedy skontroluj czy zapłon występuje gdzieś kawałek przed GMP. Chyba że chcesz robić na czuja i kręcić aparatem przy próbie odpalenia. EDIT: http://www.kumaha.co/4g64-timing-belt/.....
wiem ze jest na oko ale Byłem z tym u mechanika i mechanik ustawił według lampy stroboskopowej i tak nie chodziło auto jak powinno.Lecz jak ustawiłem według punktów to auto chodzi jak trzeba i spalanie paliwa jest w normie takie jakie miałem przed zmianą paska rozrządu. w AFT lampą też nie ustawisz zmień mechanika ok więc witam, chcialem zapytać jak...
Witam, czy przy długiej pracy ten malutki transformatorke impulsowy wytrzumuje obciążenie? Tak, po to sie stosuje transformator impulsowy, żeby służył do impulsowej pracy(masło maślane). Używam już od 5 lat tego samego transformatorka, więc wytrzymuje. Oraz jaka jest żywotność tych palników? Nigdzie nie znalazłem strony producenta, więc nie wiadomo...
Jeśli chodzi o zapłon to styki mają mieć przerwę 0,4 i wyprzedzenie 1,8. Jeśli masz dostęp do lampy stroboskopowej to możesz z niej skorzystać, ale jest trochę komplikacji. Ale wystarczy że ustawisz przerwę szczelinomierzem a później suwmiarką ustawiasz gmp. dokładnie to wygląda tak że do górnego miejsca dodajesz 1,8 i naklejasz na kole magnesowym i...
Muciek50 niby napisałeś prawdę ale trochę to pokręcone jak spaghetti. Chodzi o to iż koło magnesowe ma w jednym miejscu pewien specjalny magnesik (może być nie widoczny) który po przesunięcie się obok impulsatora wyzwala iskrę. To jest cały mechanizm. Teraz trzeba tylko tak ustawić iskrownik by ów wyzwolenie iskry następowało gdy tłok będzie 2-2,5mm...
Chociaż nie mam Audi ,ale tez mam auto z tej epoki Peuegota 309 86 r też na gaźniku i też z Lovato .Miałem problem ,że po odpaleniu i krótkiej jeździe regularnie gasł.Po wymianie kompletu membran i uszczelek problem znikł (membrany straciły elastyczność chodziły 5lat) .Moje pytanie do Ciebie ,czy kupowałeś membrany bardzo tanie ,czy oryginalne włoskie?.Może...
Nie wiemy w jakim stanie jest ta MZ, więc od początku: 1. Zapłon. Czy jest prawidłowo ustawiony? Czy nie ucieka gdzieś kąt na obrotach? Wskazane sprawdzenie stroboskopem oraz nie ma luzów na łożyskach wału lub wału krzywego - to też ma znaczenie przy zapłonie na przerywacz. Czy iskra ma prawidłową długość? Podróbki cewek butelkowych tych po 10-20 zł...
sprawdzałem właśnie bez fajki przykładając do głowicy to iskra uderza na jakieś 5-6 mm maksimum Nie jest to za dobry wynik, ale silnik powinien się na takiej iskrze odzywać. Jeśli jest możliwość to proszę sprawdzić zachowanie się zapłonu pod stroboskopem wyzwalanym sygnałem prądowym (przekładnik na przewód WN) przy próbie odpalania. Oczywiście należy...
Witam! Zakupiłem taki kit: http://www.sklep.avt.com.pl/photo/_pdf/A... Zdawałem sobie sprawę że nie będzie to działać jak profesjonalna lampa stroboskopowa jednak miałem nadzieję że wieczorem coś tam da sie ustawić. Mimo to wczoraj po uruchomieniu układu napotkałem taki problem że po prostu czułość urządzonka jest zbyt duża. Dioda błyska jednak...
chłopaki macie strasznie barbarzyńskie sposoby :/ znalazłem nawet gościa którey stroboskopem chciał ustawić zapłon :/ (powiedz mi ja to zrobisz w silniku 1 cyl. :>) mi się porostu wydaje ze masz jakąś nieszczelność (lewe powietrze) moze też być juz znaczne zużycie przepustnicy. sprubuj jeszcze wyregulowac gaźnik do tego opisu: - najpier ustawiasz poziom...
2. Możliwe że jeżeli by było słabsze ładowanie akumulatora, albo by był wyładowany to wtedy nie włączy świateł bo musi być przekroczony ustalony próg napięci np. 13...V. Co wpłynie pozytywnie na alternator i ładowanie. Czasami jeżeli się uszkodzi alternator to ładuje słabiej więc lepiej nie włączać świateł do czasu naprawy, ale włączniki działające...
ja mam silnik forda 3.0 v6 12 zaworowy i ze spalaniem mam tez cos podobnego na trasie wynosi ok.10 l jak nie deptam w mieście pali 20-25 l benzyny na gazie bylo duzo lepiej do 16 l w miescie .w moim przypadku w trakcie gdy silnik jest zimny niekopci jak sie zagrzeje zaczyna lykac takie ilosci oleju ze glowa boli ok 1l na 100km mechanik mi sciagnął uszczelki...
Witam, mam nadzieję, że piszę w dobrym temacie. Chcę zrobić moduł świateł dziennych, ale nie taki zwykły. Posiadam dwa halogeny ledowe o mocy 6,5W 12V każdy. Chciałbym aby te halogeny świeciły pełną mocą przy włączonym zapłonie natomiast kiedy włączę światła mijania lub pozycyjne to halogeny powinny przygasnąć do 70%. Efekt podobny miałby być też przy...
czy chodzi ci o stroboskop do ustawiania zaplonu, a moze taki do regulacji predkosci obrotowej 'talerza' w gramofonie, albo stroboskop dyskotekowy?
A co z tym kołem magnesowym? Piszesz, że kupiłeś nowe które ma przesunięty klin w stosunku do oryginalnego. W końcu które założyłeś, bo na tym 'przesuniętym' to nie będzie chodzić. Sprawdzałeś w ogóle jakość iskry, tzn bez świecy na ile mm przeskakuje? Na oko trochę słabsza nic nie znaczy, choć daje sygnał bo to sprawdzić. Jak już tak walczysz, to...
Witam, Ponieważ nikt nie odpowiedział na ogłoszenie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30... Podjąłem temat samodzielnie. Zakupiłem stroboskop dyskotekowy (1500W) i chcę go zmodyfikować pod nasze potrzeby. Z triggerem zapłonu nie ma problemu, jest transoptor, na który wystarczy puścić implus. Problemem jest to że stroboskop ma detekcje...
Cieszy mnie ze jest jakieś zainteresowanie czymś takim. Projekt jest mocno wymagający i oznaczyłbym go 5/5 gwiazdek. Nic nie jest doskonałe. Ja do testów mam symulator silnika (silniczek z regulacja obrotów, zmienialne tarcze, cewka ze świecą i stroboskop na ledach). Testowałem też raz fizycznie na dwusuwie i o dzwio potwierdziło się to samo co na symulatorze...
Typowa usterka w maluchach, smar na regulatorze odśrodkowym zasechł. Konieczne jest rozebranie aparatu by dostać się do regulatora, umycie, sprawdzenie działania (czy sprężynki nie są wypracowane), przesmarowanie/przeoliwienie. Poza tym . Zapłonu nie ustawia się na słuch, zawsze kończy to się zbyt dużym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zapłon ustawiasz statycznie...
Wydaje mi sie ,że lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie palnika,ale nie koniecznie z jednorazowego aparatu,tylko palnika o troche większej mocy np.IFK 120 Schematów jest w necie pełno
Witam, zrobiłem sobie płytkę i zbudowałem prosty kit jak w tytule niestety coś jest nie tak ponieważ latarka praktycznie nie chce działać. Pdf kitu: [url=http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2... Dioda miga ale nie tak jak powinna (użyłem niebieskiej power led 1W). Kreski nie chcą się "zatrzymać", próbowałem na różnych obrotach, również w ciemnym...
Witam. Układ zamieszczony pod spodem mam z elektrody. Moje pytanie: Co należy zmienić aby układ można było zasilac 6V i aby działał poprawnie?. Jest to stroboskop diodowy do ustawiania zapłonu
Zmontowałem układ stroboskopu samochodowego (załącznik pdf). Problem polega na tym że diody mrugają bardzo słabo. Próbowałem kilka róznych LED-ów (np. taką o średnicy 10mm - ponoć o dużej światłości) ale wciąż świecą słabo (widać dopiero po zbliżeniu do oka). W układzie zamiast BC238B zastosowałem BC547ZB, a zamiast BD135 - BD139. Co zrobić aby diody...
Punkt zapłonu ustawiasz na początek czy koniec magnesu? Jak jest napisane w instrukcji? Posiadasz może stroboskop zapłonowy?
To prawda. Impulsatory produkowane dą w dwóch wariantach różniących się polaryzacją: 1. Do silników o stałym kącie — pierwszy impuls ujemny, drugi dodatni. 2. Do silników ze zmiennym przyśpieszeniem zapłonu — pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny. Dlatego ważne jaki jest impulsator i moduł zapłonowy. Jeśli podłączysz moduł stałokątowy do...
Ustaw zapłon zgodnie ze sztuką stroboskopem. I sugeruję, żebyś raczej trzymał się 2,7mm a nie 3,5. Na platynkowym ustawia się 2,8-3, tutaj powinien być nieco późniejszy. Nie sugeruj się ustawianiem na miarkę, w tym przypadku to jest niemiarodajne. Możesz nawet na oko nieco opóźnić i zobaczyć efekt, to zajmie chwilę. Zanim rozgrzebiesz gaźnik i spowodujesz...
Witam . Mam chęć budowy stroboskopu samochodowego (do ustawiania zapłonu . Moze macie jakieś pomysły schematy . Interesuje mnie wszystko prócz tego cuda na LED-zie bo to niewypał . Ma wiele wad i jedna najwieszksza czyli wskazanie na kole pasowym . Powiedzcie mi jeszcze jak sie ustawia zapłon . na jakich obrotach , czy weze od podciśnienia maja być...
Teraz jakieś egzaminy???????? Technikum Kasprzaka, matura 1971, zaliczenie egzaminu praktycznego to była konkretna robota. Ja robiłem przetwornicę z 6 V DC do zasilania stroboskopu na IFK120 do ustawiania zapłonu w Trabancie kierownika warsztatów szkolnych (trafa motałem na nawijarkach, z których dwie mam u siebie odkupione za grosze podczas likwidacji...
Bardzo interesujący temat. Kiedyś zbudowałem z lampy błyskowej stroboskop do ustawiania zapłonu i schemat posiadam jeśli komuś był by potrzebny to chętnie zamieszczę. Elektronika podobna jak do samochodu z tym że taki układ można wykorzystać też do wyzwalania lampu w każdym momęcie bez czekania na naładowanie się lampy.
Zapłon ustawia się stroboskopem. To auto ma aparat zapłonowy z czujnikiem halla. Na wolnych obrotach wskaźnik na kole powinien zgadzać się z tym na obudowie. Jakie to obroty powinno być w serwisówce. Nie ma potrzeby wyłączać wyprzedzenia które działa przy wyższych obrotach. Gdzie znalazłeś taka instrukcje ustawiania zapłonu w samochodzie?
Oki,juz dołączam. :)
Zmierz napięcie na żółtym kondensatorze; VDC zakres 1000V Stroboskop można wyzwolić przez zwarcie AK(TH1), ale pokaż drugą stronę płytki. Być może lampa się zużyła.
ustawienie zapłonu ustawienie ustawienie zapłonu motocyklu sterowanie stroboskopem
ochronnik przeciwprzepięciowy spawarka przestać działać uchwyt wkrętarka
projektowanie układów elektronicznych projektowanie układów elektronicznych
Brak posuwu drutu w spawarce MIG/MAG - przyczyny Instrukcja serwisowa pilota Rotel RSP-976/RR-969