w b6 z tyłu sie reguluje kat pochylenia i zbieżność z przodu tylu zbieżność .
Jeśli druga gałka nie ma luzu to zostaje. Ustawienie samej zbieżności to oczywiście nie wszystko. Prawidłowo trzeba ustawić "geometrię kół" czyli wszystko, i to włącznie z tylną osią.
A czy znasz przeszłość tego pojazdu? Może być powypadkowy, wymieniane podłużnice. Niewielka zmiana geometrii nadwozia prowadzi do tego, że nie można ustawić geometrii kół. Tym bardziej bo bardzo wiele samochodów z przednim napędem nie posiada regulacji geometrii przedniej osi. Sam piszesz, że samochód ściąga, co nie jest normalnym zjawiskiem.
Od czego zacząć diagnozę i co może powodować tę niedogodność ? 1. Luzy na układzie kierowniczym 2. Brak wyważenia kół 3. Skoro ściąga to ustawienie geometrii kół.
zostało jeszcze czyszczenie zbiornika no i ustawienie geometrii kół osi tylnej... trawersy jak kolega wyżej napisał
Może weź to na podnośnik i sprawdź co jest pokrzywione co? A potem weź brechę i posprawdzaj luzy? Potem polisz koszty i ustawiaj dopiero. A co do części to tanie jak woda. A cena takich wozów to średnio od ceny złomu do 10 koła.Także nie lejcie wody dobrze?
Najczęściej regulacja geometrii to jedna usługa, ale nie znam obyczajów w każdym warsztacie. :D U mnie w okolicy ceny wahają się od 150 do 250 zł. Pamiętaj, że nie każdy element zawieszenia da się regulować, a sama geometria, to nie tylko zbieżność kół. W przypadku uszkodzonych innych tulei, sworzni itp. nie da się poprawnie ustawić zawieszenia.
Tak jest w każdym VAGu i to jest taka wstępna kalibracja. Po zapięciu akumulatora, jak przekręcisz kierownicę od oporu do oporu, to kontrolka zgaśnie bez jeżdżenia. Obracanie kierownicą maksymalnie w lewo i prawo nic nie daje, dopiero działa po przejechaniu około 30 metrów. Wielokrotnie sprawdzone - mam tak od chwili kupna auta przed paroma laty. Też...
Źle ustawiona geometria kół jeśli krzywo jest kierownica.
Jedź na warsztat i niech porządnie ustawią geometrię kół przednich.
no właśnie dużo nie brakowało:) i myślisz ze wystarczy ustawić geometrie?
Czyli teraz trzeba ustawić 0. Teraz po wyciągnięciu bezpiecznika jest szansa że pojedzie prosto.
Czyli mam pojechać i poprosić o ustawienie geometrii kół ? nie zbieżność ? napiszcie proszę bo jestem zielony :) nigdy nic takiego nie robiłem..
Jedź do jakiegoś większego warsztatu na ustawienie geometrii kół, niech sprawdzą tył a później przód, jeżeli kąty będą w porządku + ustawienie zbieżności nie ma bata żeby coś ściągało.
glownie amortyzatory moga byc przyczyna !!! nadmierne luzy w zawieszeniu tez moga byc przyczyna. Zle ustawiona geometria kol
Zbieżność trzeba zrobić ponieważ skutkuje to dodatkowymi kosztami w czasie z możliwością utraty panowania nad autem. https://bednarek.com.pl/blog/czym-grozi-... https://www.motofakty.pl/artykul/geometr...
Czyli nie da rady tego ustawić w domu? Trzeba robić całą geometrię? Bo mam tę poziomnicę do ustawiania pochylenia koła.
Nie jedź do warsztatu sprawdź geometrię i zawieszenie.
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Panowie podsumowując czyli muszę zrobić tył aby ustawić geometrię z przodu bo za każdym razem kierownica jest krzywo, jeżeli koła mam ustawione prosto i jak patrzę na koła przód to idą one na zewnątrz pojazdu w moich okolicach odwiedziłem już kilka warsztatów i niby jest ok a autem nie idzie jeździć....
Sądzę że po tylu latach puścił klej i obsunęły się cewki na kineskopie, najlepiej wyświetlić sobie czerwone tło z generatora i ustawić czystość a potem na "kole" ustawićsobie geometrie. Do podklejenia można użyć białego kleju termicznego (silikonowego). Można też podlutować pozystor w rozmagnesowaniu. Pozdrawiam
A na złomie pytałeś? Postawisz browara - masz śruby- robisz geometrie- klient zadowolony ty liczysz kasę. ;)
Myślę, że bez przyrządy optycznego dokładnie nie uda nam się ustawić. Przy ustawieniu geometrii musimy dokładnie ustawić koła przednie w kierunku jazdy.obciążyć tył samochodu 50kg. Dokładnie zmierzyć oś przednią z tylną.Poziomicą zmierzyć kont pochylenia. Rurką z prętem rozsuwanym mierzyć przód koła i tył.To sprawdzimy zbieżność całości. Żeby ustalić...
Witam. Mam pytanie czy w Opel astra 1 po wymianie końcówek drążka układu kierowniczego konieczne jest ustawianie zbieżności kół i geometria kół ? Z góry dziękuje za pomoc.
Poszukuje danych do geometrii kół.
Hmnnn Clio I i niektóre Clio II miały wspomaganie hydrauliczne i tu musiał byś przejść się po szrotach i popytać o przekładnie z dyfuzorem + kompletne przewody ze zbiorniczkiem + pompa wspomagania. Sam montarz w miarę prosty i przy zachowaniu zdrowego poczucia rozsądku powinieneś sobie sam z tym poradzić. Trzeba by było na ustawienie geometrii kół podjechac...
Jechać do dobrego i znanego w mieście geometry na zbieżność i ci powie od czego to masz i co masz zrobić.Miałem to samo koła rozchodziły się dość porządnie na geometri po wjechaniu na podest powiedział mi od razu sworznie kuliste łączniki stabilizatora i końcówka drążka.Powiedział wprost najpierw zrobić potem geometria i regulacja.Solidna firma i tak...
A jeśli te odległości środka kół z lewej i prawej strony nie są takie same to czym to ustawić?
Panowie, Po odwiedzeniu 3 mechaników i opisaniu tego problemu wszyscy mniej więcej powiedzieli to samo, mianowicie może być to spowodowane nie sprawną pompą (polecili wymianę pompy nawet ze 3 razy żeby sprawdzić czy na każdej zachowuje się tak samo) jeśli nadal tak będzie to maglownica uszkodzona albo zabrudzona... w ostateczności po tych wymianach...
Witaj! Witaj. zacznij od ustawienia kąta pochylenia kół.Zbieżność - zaznacz na oponie kreską na tej samej wysokości prawe i lewe koło. zmierz odległość przesuń tyle żeby kreska była na tym samym poziomie - drążkami ustaw zbieżność. To trzeba powtarzać aż ustawienie nie będą się zmieniać. Przed ustawieniem trzeba wybrać koła bez bicia. Pozdrawiam miro.nasz...
Witam. Mam problem z maluszkiem a mianowicie chodzi mi o tylne koła mają źle ustawioną geometrie. Jest ona ustawiona tak : \-/ Czym to regulować ???
Możesz . Kierownica osadzona jest na stożku z wieloklinem . Możesz przestawić o ząbek lub dwa , ale słabe szanse aby trafić . zawsze jest za mało albo za dużo . Nie zmienia to faktu że to wina "ustawiacza" , powinien kręcić prawym i lewym drążkiem kierowniczym aby ustawić zbieżność i kierownica była prosto .
ława bo była też zdejmowan Była zdejmowana razem z maglownicą i był odpięty wał kierownicy od niej ? Myślę że tak . Potem przy montażu mechanior się nie popisał i zapiął jak leci . Teraz to wyrównać wkręcenie drążków kierowniczych . Odpiąć wał kierowniczy od maglownicy . Ustawić koła do jazdy na wprost , ustawić kierownicę prosto i ponownie złączyć...
W temacie piszesz o zbieżności , a pytasz o kąt pochylenia zwrotnicy . Pozostaje jeszcze ką wyprzedzenia zwrotnicy. Moja wiedza jest taka że pochylenia i wyprzedzenia nie ustawia się to stałe parametry geometrii układu jezdnego. A co do zbieżności to w samochodach z przednim napędem jest to 0.0 lub rozbieżne o ( chyba 3 mm.
Panowie, może ktoś poratować danymi ?, w autodacie mam tylko wartości dla osi przedniej, a potrzebuję ustawić klientowi tylne koła po wymianie sworzni i silentbloków
Byla podmianka na inne kola (inny komplet pozyczony) i nic sie nie zmienilo wiec moje kola sa dobre . Geometria ustawiona chociaz kolo cofniete przednie prawe drogi trzyma sie dobrze nie sciaga nawet przy jezdzie po dziurach gosciu od ustawienia geometri byl na jezdzie probnej po ustawieniu i powiedzial ze bardzo dobrze sie trzyma drogi mimo ze jest...
Blacharz załatwiony. Została tylko ta zbieżność. Dzwoniłem i umówiłem się na poprawkę. Mam nadzieję że teraz wszystko dobrze zrobią. Czyli muszą ustawić kąt pochylenia koła? Jak to się ustawia tzn za pomocą tych samych przyrządów które zakładają na koła podczas geometrii?
Właśnie w manie wiem że tak było, a tutaj raczej nie ma tego zbiornika, bo go nie widzę nigdzie to raz, a dwa że w manie z tym zbiornikiem układ skręcał kołami zawsze, czy oska w górze czy w dole. Tutaj oska nie skręca się, gdy jest w górze. Więc ustawimy geometrię na opuszczonych kołach, i zobaczymy jak jest. Te moje wątpliwości wyniknęły z tego, że...
Co jakiś czas zmieniaj nakrętki samohamowne na nowe przy kołach w zależności jak często odkręcasz koła, raz w sezonie zmień uzupełnij smar silikonowy w obudowie dyferencjału przód i tył Nie musisz wymontowywać dyferencjału. Rozbierz obudowy zwrotnic i upakuj max smaru miedzy łożyskami na zewnętrznych powierzchniach nie zostawiaj smaru bo będzie łapał...
Skoro kąt ustawiony na zero a kierownica skręcona w lewo to jaki z tego wniosek? W ogóle to co to stwierdzenie że ściąga w prawo patrząc na ustawienie samej kierownicy jako pojedyńczego elementu. Nigdy nie patrzy się na ustawienie kierownicy jako punktu ustalenia. W czasie geometrii ustawiają kierownicę "na oko" a dopiero regulują ustawienie kół. Nie...
Popieram MarkoSerwis , dziesięć aut tak zrobisz i będzie ok, bynajmniej teoretycznie ale nie dobrze. Nie ma takiej możliwości by było wszystko sprawdzone. Bo przed geometria musisz sprawdzić ciśnienie , zrobić kompensację bicia koła, wtedy ustawić wszystko według wskazań producenta, zobaczysz czy autko ma dobra osiowość, kąt pochylenia, i zbieżność....
Czyli robiąc nawet zbieżność na stacji diagnostyki pojazdów gdzie mi też poprzestawiają drążki to też zaburzają mi geometrię o trochę chociaż? Pytanie czy na przeglądzie technicznym, gdzie robią zbieżność goście dali by mi to radę przestawić, a nie tylko patrzą czy koła równą ścieżkę mają?
Wczoraj dodzwoniłem się do serwisu mercedesa i usłyszałem że powinienem co 10 000 km rotować opony z przodu na tył i co 2 miesiące sprawdzać geometrie kół. Pan powiedział że w V Class to normalne bo samochód jest ciężki i na kołach 19 " tak jest. Nowy samochód 35 000 km przebieg i koniec opon a w bagażniku najlepiej wozić zestaw małego mechanika żeby...
Nie regulacja a korekta poprzez przestawienie ramy pomocniczej osi przedniej. Przy okazji się zapytam ile w swojej karierze zawodowej wykonałeś pomiarów i regulacji geometrii ?
czy równość stanowiska ma wpływ na ustawienie zbieżności kół
Witam. Jak ustawić kąt wtrysku? Pompa (cav)jest na sztywno przykręcana do bloku silnika, koło zebate ma "fasolki". Czy pompę sie jakoś blokuje? Na kole posowym oznaczone tylko GMP. witam , kolego te znaki sa nie dokladne nigdy nie jest dokladnie ustawione na te kreski tym bardziej cav, kazda pompa ma swoja geometrie, wznios poczatek tloczenia, dawka...
Witam. W twoim przypadku bezpośrednią przyczyną ciągnięcia było zapewne to łożysko a pozostały problem jaki masz to z twojego mało zrozumiałego tłumaczenia wnioskuję, że po prostu koło kierownicy nie jest prosto ustawione. To że na geometrii kół wszystko było na "zielono" nie znaczy, że geometria została ustawiona w prawidłowy sposób.... A czy wartości...
Sprawdź tuleje wahaczy łychą, wyjmij kolumny i obejrzyj górne mocowania Mcphersona. Towarzyszą temu jakieś stuki? Geometria kół prawidłowo ustawiona?
Piszesz:brzegi obrazu u gory schodzily sie do srodka: do regulacji służy likwidacja trapezu na obrazie kontrolnym w postaci prostokąta Pofalowanie brzegów tylko z prawej strony jest dziwne, może zrobiłbyś zdjęcie obrazu kontrolnego telewizyjnego i zamieścił jako załącznik? Generalnie nie ma gotowego przepisu na regulację geometrii. Należy ustawiać jedną...
Dzień dobry. Dwa miesiące temu wymieniałem wahacze. Starałem się ustawić sworznie tak jak były ustawione w starych wahaczach by obeszło się bez geometrii. Podjechałem oczywiście na geometrię, diagnosta pozakładał sprzęt na koła i stwierdził że wszystko mieści się w normie. Samochód nie ściąga, nie ścina opon ale jest jeden problem tzn przy max skręcie...
No cóż - poldi to dość ciężki temat i trzeba fachowca niestety. Najpierw luzy zawieszenia i ukł kierowniczego, potem pęknięcia karoserii itp, potem geometria (piony, kąty wyprzedzenia zwrotnicy, zbieżność i to w tej kolejności), luzy na drążkach reakcyjnych z tyłu. Na geometrii wymęczyć faceta żeby poustawiał na środkowe parametry (jak pion ma być np...
Witam. Mam taki problem w lutym tego roku samochód miał przeprowadzaną geometrie ,ustawili zbieżność i powiedzieli że tylko kat pochylenia koła lewego jest lekko nie prawidłowy bo wynosi -1 14'.ale że to nie przeszkadza. Ale ostatnio zaczęło delikatnie ścierać oponę lewa od środka. Akurat tak się złożyło ze ostatnio wymienione zostały wahacze i znów...
Dzień dobry. W maju robiłem geometrię zawieszenia . Od tego czasu zrobiłem 4tys km. Wczoraj po powrocie żony z trasy zauważyłem że kierownica jest przekręcona o ok 1cm w lewo. Pomyślałem że znów poleciała geometria. Przewiozłem się i samochód jedzie prosto, nic nie ściągą ale kierownica ewidentnie nie jest prosto. Od razu sprawdziłem śruby rzymskie...
Witam! Nie wiem w jakim dziale umieścić temat więc proszę moderatora o ewentualne przeniesienie. Mam pytanie w spawie zbieżności,posiadam książkę Auto Date ale nie wiem jak prawidłowo odczytać wartości pomiarowe. Podam przykład z książki. Wartości dla pomiaru geometrii kół przednich. Zbieżność/N = rozbieżność 1,11N-1,11P mm 0°10`N-0°10`P stopnie-minuty...
Przed wizytą u doktora sprawdziłem geometrię na własny użytek. Stwierdziłem dużą rozbieżność (ok. 6 mm) i różne kąty pochylenia kół (o ok. 2*). Kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - podobne (jednakowy rozstaw osi po obu stronach). Doktor przebadał zawieszenie, stwierdził, że jest wszystko dobrze, trzeba tylko ustawić zbieżność. Z tym, że on nie ustawia,...
Po wymianie 1szt. poduszki pod silnikiem i wymianie maglownicy, oraz umocowaniu kierownicy po urwaniu, jadę w poniedziałek na ustawienie zbieżności. Jaką usługę powinienem wykonać? 1. Ustawienie zbieżności kół osi przedniej! i co jeszcze? Widzę, że jest jeszcze: 2. regulacja pochylenia koła. 3. geometria kół. Czy 2 i 3 muszę wykonać, powinienem, czy...
A felgi i opony masz z pewnością idealne ? Bo to też na pomiar rzutuje. Zamieszczam wynik z mojego ustawienia zbieżności. Widać robiona przy użyciu innego programu. Jako wynik należy brać pod uwagę " Zbieżność sumaryczną". Udawało się ją ustawić idealnie na 0 ale przy kontrowaniu nakrętki drążka zawsze się trochę rozjeżdżało. Ale i tak jest w normie....
Cały przegląd to 100PLN -to co tu się zastanawiać? -podaj jakiś pretekst że auto oddajesz córce a coś nie tak się dzieje z tą kierownicą, nim oddasz chcesz jej wszystko naprawić wzorowy tato i tyle. Diagnostyka w odpowiednich warunkach i wyjdzie wszystko po kolei. Jedno ważne pytanie czy nie grzebałeś nic przy geometro jak zbieżność (wymiana samemu...
czy mozna bez specjalistycznego sprzetu ustawic samemu zbieznosc kól przednich w samochodzie Zbieżność to ustawisz od biedy, natomiast reszty geometrii kół nie. Napisz czy aby na pewno chodzi tylko o zbieżność. Jak koledzy już pisali, można wskaźnikami laserowymi ale też można zmontować dokładne liniały ze sztywnych kątowników i nimi zmierzysz odległość...
Witam. Wsad jest jak najbardziej o.k. Odbiornik zgłosił się z jaskrawością, kontrastem, nasyceniem kol. ustawionymi na minimum. Geometria idealna. Niestety problem pozostał. Wygląda na to, że kolejny krok to podstawienie DDP3315C.
Za pierwszy razem ustawił (niby geometrie?), następnego dnia oddaliśmy znowu i on zamienił kola z przodu do tyłu i znowu ściągało, to dzisiaj pojechałem do warsztatu innego i gościu z innego warsztatu poprawił trochę i ustawił książkowo, mówi że bardziej już się nie da, ale dalej ściąga lekko w prawo, no żeby w dwóch warsztatach nie mogli ustawić.
Mógłbym oczywiście jak wiedziałbym że kiedykolwiek coś takiego miałeś kiedyś w ręce.Jest to po prostu luźny otwór mocowania tego wahacza.Nie wiem czy wiesz ale każdorazowa ingerencja w zawieszenie wymaga ponownego ustawienia geometrii.Jak czegoś nie rozumiesz to zapraszam na lekcje,tymczasem nie siej zamętu przy rutynowym doradztwie Wiem, że przy każdym...
Mam kułeczko o średnicy 50mm, na nim jest naciętych 10 szcelin o szrokości ok 1mm. DO tego mam dwu kanałową bariere optuczną (wiązki oddalone są od siebie o jakies 5mm... Witam! Do rozróżnienia kierunku musisz stworzyć sygnał kwadraturowy na szczelinie. Spróbuj tak ustawić bariery, żeby ich odstęp w świetle szczeliny wynosił ca. 0,5mm (np. skośnie...
Witam nie otrzymałem żadne odpowiedzi uznałem wiec ,że John Bean V8 nie będzie trafionym zakupem . Zdecydowałem się na Beissbarth 8CCD microline 4000 tu czytałem wiele dobrego . Mam kolejne pytanie. Robił ktoś z użytkowników takiej geometrii aktualizacje oprogramowania ? Chodzi mi o koszty takiej aktualizacji i powinienem zrobić chyba kalibracje po...
Witam, Mam mały problem ze swoim samochodem (Peugeot 206 2.0 HDI) Mianowicie podczas jazdy na prostej drodze ściąga mnie w prawo, Byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić zawieszenie i wszystko w porządku nie ma luzów Na tej samej stacji ustawili mi geometrie jakiś czas temu, powiedzieli mi że to może być przez opony, które dotarły się do złej zbieżności....
" Glebę " i zrobić negatyw kół Czyli chcesz miec niski i rozkraczony skuter? Nie przyszło ci do głowy że z idealnie ustawioną geometrią opony zużywają się błyskawicznie zwłąszcza przednie od ciągłego kręcenia w miejscu? Da się to zrobić ale trzeba przebudować zawieszenie.
Renault Scenic 3 2010r, 1,5dci. Auto zakupiłem jesienią zeszłego roku. Zainspirował mnie idealny stan wizualny i techniczny - tyle, ile można sprawdzić podczas zakupu. I rzeczywiście do tej pory nie sprawia żadnych problemów, oprócz jednego. Już podczas zakupu słyszałem huczenie pochodzące z tylnych kół, ale ustaliliśmy ze sprzedającym, że opony są...
Powrót kierownicy na swoje miejsce jest powodowany odpowiednią geometrią zawieszenia (ustawione odpowiednie kąty w zawieszeniu przednim i dzięki temu ciężar pojazdu powoduje samoczynne "prostowanie" kół). Jeżeli kierownica nie wraca sama to albo coś jest nie tak z geometrią przodu albo faktycznie masz problem ze wspomaganiem lub maglownicą.
Nie wiem, na jakiej podstawie dostales taka opinie. Z pomiarow to nie wynika. Symetria katow pochylenia kol, katow wyprzedzenia zwrotnicy i pochylenia swoznia jest niemal idealna (30' roznicy, to wiecej niz dobrze). Kat zniosu tez w normie. Nie ma tu zadnego problemu. To, ze katy wyprzedzenia zwrotnicy sa mniejsze niz w danych pojazdu, to nie problem....
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Ustawienie zbierzności w zasadzie załatwiła sprawe, choć wyszła jeszcze sprawa krzyżaka kierownicy i po jego wymianie wszystko było już OK.
Znalazłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/2296609100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6243984500_1...
Witam A gdzie geometria 2 osi? Śladowość geometria i rama też ma wpływ. Wysokość przedniego zawieszenia wpływa na poprzeczne ustawienie 1 osi (śladowość wobec osi ramy.)
Barthezzz no to coś nowego sie dowiedziałem bo potocznie sie mówi zbieżność , natomiast jeśli Ci chodzi o fachowe słownictwo to jest ustawienie geometrii zawieszenia ,oczywiście przód i tył,np.kąty znoszenia,wyprzedzenia ,pochylenia i zbieżność kół przednich i tylnych pomijając niektóre w niektórych pojazdach są nieustawialne. ponadto bicie kół przy...
Najpierw podmień koła. Zobaczysz że będzie inne auto. Kolega walczył z takim problemem, wymienił maglownicę i dopiero jak założył drugi komplet kół, wyszło że opony były przyczyną usterki.
Sworzeń wahacza wymieniłem u mechanika, ustawił zbieżność na drążkach kierowniczych korygował. Mówił, że geometria to jest zbieżność, 2 razy pytałem o to. Na prawej stronie było jakies 20 minut na zewnatrz natomiast na lewym kole jakies 52 minuty do środka.
Witaj kolego. Mialem ten problem kilka razy. Powiem szczerze, ze jedynie raz zdarzylo mi sie wymieniac czujnik polozenia kola kierownicy. Kolego...w twoim przypadku problemem bedzie najprawdopodobnie jednostka setrujaca kolumna kierownicy...nie pomyl z jednostkoa sterujaca zamkiem kolumny kierownicy. Jezeli juz tego nie zrobiles...to odlacz baterie...
Musiała by być strasznie źle ustawiona żeby takie objawy się pokazywały. Były by mocne popiskiwania opon np. na rondzie, nawet powolnej jeździe na łukach o małym promieniu. Możliwe że trzeba sprawdzić ustawienie przedniej osi względem tylnej, czyli geometrię całego zawieszenia. Jeśli robiłeś całe zawieszenie, to możliwe są kilkumilimetrowe różnice w...
Czy zna pan jakieś urządzenie gdzie 1 mm nie odgrywa znaczenia ?? Wysokość bieżnika miedzy poszczególnymi kołami jak będzie miała różnicę 1 mm to może wpływać na geometrię Tak, prezerwatywa, dłuższa o 1 mm-nie gra roli; choć ja jakie bym nie kupił to zawsze są za krótkie. Czytam ten temat i mam dziwne wrażenie, że szukasz jakiegoś xuja do *upy, byle...
Spróbuje pomóc uporządkować Twoja wiedzę na temat ustawienia geometrii na tyle co sam wiem. Kąt pochylenia koła ustawiasz na dwóch śrubach (około 16 klucz, nie koniecznie z jajowatą podkładką) które łączą zwrotnice z amortyzatorem. Jak się dobrze przyjrzysz to może zobaczysz że lewe i prawe koło nie stoją tak samo w pionie. Te trzy śruby na 13 klucz...
W tej chwili to poszło Ci łożysko, tyle że w połączeniu z faktem że mimo ustawienia zbieżności ściąga Ci auto i ktoś podkładał jakieś blachy pod amortyzatory można podejrzewać, że uszkodzenie łożyska było skutkiem nieprawidłowej geometrii, oczywiście mogło paść ze starości, od dziur w jezdni czy od jeżdżenia z nieprawidłowo ustawioną zbieżnością.
Hej, na wstępie chciałem wszystkich przywitać i liczę, że uda Wam się mi pomóc, bo już tracę nadzieję :/ A więc od początku... Mieszkam w Danii i rok temu kupiłem Corsę 1.6 OPC w pakiecie Super Sport (w Polsce chyba nazywał się Performance) z przebiegiem 58k km. Autko było serwisowane w Oplu do samego końca, zresztą kupiłem je z salonu wraz z 2-letnią...
http://obrazki.elektroda.pl/1363909800_1... Przedstawiam moją wersję auto-posuwu stołu w osi X do popularnej wiertarko-frezarki ZX 7016. Podstawowy cel montażu auto-posuwu: wygoda i poprawa jakości obróbki przy frezowaniu. Założenia projektowe: 1.Jak najmniejsza nieodwracalna ingerencja w maszynę (2 szt. otwór M6) 2.Żaden z elementów...
z wymiana łożysk sam sobie poradzisz.. nie trzeba ust geometrii /zbieżności przy wymianie łożysk dotyczy tutaj wym końcówek drążków wymienia się łożyska jeżeli "wyją" Dodano po 1 wpływu niema na ustawienie zbieżności na pewno wymiana łożysk,,,wymienia się jak napisałem wyżej i wymienia się parami,czyli 2szt-oś przednia lub oś tył
http://obrazki.elektroda.pl/2813792900_1...
Witaj! Ja bym uniósł przód kręcąc kierownica w prawo i lewo ustalił środek.Zablokował i drążkami ustawił zbieżność. Przy tej operacji sprawdziłbym jeszcze kąt pochylenia. Geometrię ustawiam na polskich dawnych przyrządach optycznych. Po zamontowaniu projektorków na przednie koła i wycentrowaniu bicia koła, na tablicach ustawiam zbieżność, następnie...
chciałbym wykonać obrotnic do kół do ustawiania zbieżności. Żartujesz? Dla samej zbieżności nie są potrzebne. Potrzebne są dopiero do pełnej geometrii - czyli pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia dolnego sworznia zwrotnicy. Do tego muszą być ustawione na jednej wysokości i posadzka musi być super równa.
Witam. Panowie w kwietniu miałem stłuczkę. Z uszkodzeń mechanicznych to wygięty wahacz który wraz ze sworzniem wymieniłem na nowy. Zrobiłem geometrie którą jednak facet strasznie spaprał gdyż nie dokręcił śrub na sworzniu i po kilku dniach geometria sie posypała. Zrobił jeszcze raz w ramach reklamacji ale od tego czasu kierownica mi nie odbijała podczas...
Urządzenie do geometrii powinno być przede wszystkim niezawodne i w miare proste. GTO laser to dobry wybór.Ja pracuję od 20 lat na jego poprzedniku PKO-4.Użytkuję już trzecie takie urządzenie.Czas kompensacji bicia i ustawienie przyrządu nie jest taki ważny i tak najwięcej czasu zabierają zapieczone drążki.Chodzi o to żebyś podczas ich młotkowania nie...
A czy mogli do tego dojść że jak byłem bardzo załadowany i jechałem 1700 km i nie do pompowalem kol do obciążenia i trochę ich ścięło jedna i druga w tym samym miejscu ? przy obciążeniu czy uszkodzonej belce opony bardziej od środka się ścinają. Podjedź na stację kontroli pojazdów niech ktoś zweryfikuje stan zawieszenia. 20 zł i będziesz wiedział co...
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
A więc tak, błąd był spowodowany jednak czujnikiem w części mechanicznej pompy, wymieniłem na używaną i błędy zniknęły. Jednak chciałem przestrzec przed firmą która mi miała zdiagnozować sterownik i w rozmowie telefonicznej zapewniała że da się to naprawić i że to w 99% wina elektroniki. Po dostarczeniu sterownika do firmy dzwonię do nich po dwóch dniach,...
Podejrzewam, że gdybyś miał dłuższy kawałek do cofnięcia koła na tylnej osi ustawimy by się maksymalnie w lewo lub w prawa stronę. Oczywiście nie wchodząc w koszta wymian podzespołów tylko i wyłącznie spróbował bym kalibracji na początku. Miałem kiedys przypadek zdzierania opon ponieważ delikatnie geometrią była źle ustawione po kalibracji wszystko...
myslę ze ustawienie geometri kół bedzie najlepszym rozwiązaniem
Miałem ten sam problem w innym samochodzie. Jedzie prosto ale kiera krzywo po geo. Na geometrii była równo zablokowana. Okazało się że podczas ustawiania nie wjeżdżali kołami na te obrotowe talerzyki tylko normalnie sobie kręcili tak jak stoi opony prężyły. Potem poprawiali, już na oko "panie o ile krzywo" i kręcili na oko drążkami bez włączania maszyny....
Ale jeśli zwrotnice się zdejmie z amortyzatora to nie trzeba ustawiać geometrii. No to wtedy właśnie ustawienie kąta koła stracisz, no bo jakieś metody zaznaczania flamastrem chyba nie uznajesz za dokładne.
Co do geometrii czy złe jej ustawienie nie dawało by objawów cały czas? Silnik to 2.0 16v, nigdy nie sprawdzałem tego koła pasek na pewno nie jest stary, czy koło pasowe może powodować drgania kierownicy, bo osobiście nigdy bym tego nie powiązał. Jutro sprawdzę jak to wygląda.
Witam, mam samochód Seat Ibiza rocznik '98 w Dieslu z silnikiem 1,9. byłem dzisiaj na geometrii i przednie koła miałem całkiem rozstawione. Mechanik ustawił mi wszystko i zrobił tak, że koła są rozchylone. Chodzi o przednie koła. Górą schodzą się w stronę silnika a dołem do zewnątrz. Mówił że ustawił je po 25 ale nie wiem czego czy cm czy mm. Wiem że...
Panowie problem rozwiązany ! U mnie w mieście jest dwóch braci mechaników - speców od ustawiania geometrii i zbieżności kół. Nie ma chyba lepszego fachowca od nich. Wymieniem wcześniej wszystkie tuleje wahaczy i pojechałem do nich na ustawienie zbieżność i powiedziałem o zgrzytach. Okazało się się że lewa końcówka drążka pomimo, że nie nie miała luzów...
Dzisiaj sprawdzałem ustawienie rozrządu i są normalne koła, bez zmiennej fazy. NIE zmienne fazy rozrządu tylko ZMIENNA GEOMETRIA DOLOTU!! Objawy masz idealnie pasujące do nieotwierających się klapek w kolektorze...
Byłem dzisiaj na ustawieniu geometrii, mechanik powiedział, że ustawił wszystko prawidłowo jak być powinno. Dodatkowo, pytanie dlaczego mam kierownice ciuńkę przesuniętą w lewo ? Gdy ją wyprostuje to skręca w prawo ? Gdyby prawidłowo ustawił zbieżność (skoro robił geometrię to i zbieżność), to miał byś kierownicę prosto. A że mechanik partacz, to i...
geometria kół kół geometria geometria kół passat
unitra gramofon artur schemat ne555 dioda orange podwykonawca
ekspres siemens falownik hitachi sj700
Trudności z odpaleniem i biały dym - przyczyny Jak usunąć rysy z plastiku domowym sposobem?