To musisz cofnąć całkowicie nastawnik i ustawić szczelinomierzem na 0,5mm Jak wsadzisz szczelinomierz ma być zamknięty jak wyjmiesz otwarty
Przesuwasz nastawnik wzdłuż pompy.
Oluś, tam się nie kręci na wszystkie sposoby, pewnie jak by nie te eliptyczne otwory to obrócił byś go dookoła. Trzeba ustawić mądrze. Miernik na ścieżkę obciążeń częściowych i ustawic na pewną, wysublimowaną wartość. A jak nie masz miernika to robisz inaczej- właczysz zapłon, nastawnik się wysunie, cofasz potnecjometrem i w pewnym momencie wsunie,...
i jeszcze to
jeśli odpala ładnie to raczej kąt wtrysku jest w miarę ok, możesz poluźnić pompę i ją obracać delikatnie na pracującym silniku żeby ustawić jak najlepszą pracę ale podejrzewam, że nastawnik pompy też był odkręcany i też nie jest ustawiony, a z tym jest dużo zabawy żeby utrafić (bez komputera, ja nie mam żadnego komputera więc nie wiem jak to się z jego...
TPS - Throttle Position Sensor (czujnik położenia przepustnicy /potencjometr przepustnicy/) ale nie wiem czy w tym wtrysku on występuje. Nastawnik powinien ustawić przepustnicę w pozycji zależnej od temperatury silnika i o ile ta się nie zmienia, nie ma powodu jej ruszać, zwłaszcza że silnika się nie uruchamia. Napięcie ładowania powinno być takie jak...
Ja wiem. Cofasz nastawnik tak żeby przepustnica się całkowicie zamknęła, i na pinie 2 ma być 0,20-0,25V. A tak naprawdę to się tego niby nie reguluje, tylko wymienia razem z przepustnicą. :D
Hello. Na początek: damy radę :) Uszczelka pod nastawnik VP37 to 1 460 206 305. Cechowanie czymkolwiek to właściwie nic nie daje. Musisz to ustawić "po" VAG-iem. Chodzi o dawkę startową na kanale 1: nie dawke startowa tylko dawke na wolnych obrotach ... dawka startowa to zupelnie co innego i za co innego odpowiada ...
Masz Auto Euro 5? Tam jest zmienna geometria i nastawnik elektryczny. Może być zapieczona geometria i komputer nie jest w stanie ustawić odpowiedniego ciśnienia, dlatego wchodzi z tryb awaryjny. Miałem też taki przypadek u siebie. Kiedy wymieniałeś filtr odmy na silniku? U mnie był zapieczony i turbina po regeneracji padła po pół roku. Może być też,...
Jak wspomniałem wyżej za szarpanie przy przyśpieszaniu w 320 CDI 3.0 V6 odpowiada nastawnik turbiny oraz czujnik ciśnienia spalin.To jest pewne. Polecam wymienić obie rzeczy jednocześnie by mieć spokój. JEDNAK JEST BARDZO WAŻNA SPRAWA!!! o której nie wspomniałem wcześniej. Mianowicie jeżeli kupujemy nowy lub używany nastawnik to konieczne jest ustawienie...
Witam wszystkich , mam podobny problem nastawnik mi świruje i ustawić się nie może, odczuwalne od 2000 obrotów. Brak błędów czujniki powymieniane , Turbo nowe wtryski .ten sam obiaw miałem w zeszłym roku o tej porze przy niskich temperaturach. Czy ktoś miał taki obiaw ? Bądź podobny Pozdrawiam
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Po regeneracji turbiny auto słabo jedzie. Turbina bardzo wolno wstaje. Jak bez testera ustawić prawidłowo nastawnik turbiny?.Auto Touareg 3.0 TDI CAS 08r. Czy wartości procentowe Open/Closed sa poprawne? Gdzieś wyczytałem , ze powinny być w zakresie 16%-84% .Czy to może powodować takie objawy? Próbuję ustalić co jest przyczyna bo człowiek od regeneracji...
Termet Comfort - oficjalnie jest t sterownik ON/OFF, ALE! mając nastawnik pokojowy, w aplikacji możemy ustawić parametr "wpływ temperatury w strefie". Wówczas działanie jest takie, że temperatura wody wynika z pięcio punktowej krzywej grzewczej. Dajmy na to, ustawiamy, że dla temp zew = 15C , temp wody ma wynosić 35C. Jeśli w pokoju mamy ustawione 22C,...
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
Wracamy do tematu po miesiącu nieaktywności na elektrodzie. Z nowości: Wymieniłem nastawnik pompy (wypłukany rozpuszczalnikiem nitro i przeczyszczony pędzelkiem). - Nastawnik pochodził z takiego samego silnika, też z omegi, ale nie B tylko B-FL (2000r.) wygląda tak samo, oporności czujników i cewki pokrywają się z opornościami elementów oryginalnego...
wiem, że stary temat...szukałem bo u mnie też drgało i trafiłem tu przy okazji szukania rozwiązania....jestem po wymianie poduszek wszystkich i dalej trzęsło więc....olałem temat, a sprawa wyjaśniła się sama- pokazał się błąd - świecąca kontrolka świec żarowych AHU silnik 1,9 TDI passat b5 - okazało się że jakiś syf przyblokował nastawnik pompy, a ta...
Ale dlaczego mam ruszać nastawnik??? Zastanawia mnie to, bo moja dawka paliwa jest okej i kąt też jest okej, bo ma 51. Chyba że nastawnik zmienia coś innego w tym przypadku. Ja regulowałem kąt na pompie, luzując koło i obracając kołem kluczem 22, tak by ustawić wartość 51, po czym sprawdziłem sobie jeszcze dawkę paliwa. Wszystko robiłem na rozgrzanym...
Rusz ręcznie nastawnik i spróbuj ustawić do wartości zadanej. Zablokuj to jakoś i zobacz czy błąd zniknie.
Przy regulacji pokrywą pompy, będziesz przesuwał setne części mm, żeby ustawić na 4 mg. Ja uruchamiałem zawsze z wciśniętym sprzęgłem i na biegu, żeby w razie co zdusić. To zasada jeszcze z czasów pomp mechanicznych. W zasadzie jak ustawisz trochę za małą dawkę, będzie trochę mocniejszy, ale prawdziwego moda lepiej robić softem. Nastawniki podłącz...
Widok sztangi jest bardzo dobry w tym silniku. Spróbuję ustawić nastawnik za pomocą tej "adaptacji" w grupie 033 podczas gdy złapie to odcięcie mocy - ciekaw jestem bardzo co się będzie działo. Mam nadzieje, że jutro uda mi się to zrobić i dam znać co się stało.
Po roku doświadczeń z moim ML 320 cdi jestem dużo mądrzejszy w przedmiotowej kwestii. Mianowicie jeżeli przy gwałtownym dodaniu gazu zaczyna szarpać autem to znaczy, że mogą zaistnieć 3 rodzaje usterek: 1. Najczęściej to uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się po prawej stronie od turbo https://obrazki.elektroda.pl/8332270000_...
Jak w temacie, co jest brane pod uwage przy zmianie kąta zapłonu. Nastawnik kąta przy pompie wymieniony i wygląda na sprawny (poprzednik nie "tyrkotał). Silnik zwłaszcza jak jest zimny to pierońsko się tłucze, po nagrzaniu chodzi nieco lepiej ale i tak jest o wiele głośniejszy niż inne dw8. Wskaźnik temperatury działa prawidłowo. Który czujnik ma także...
Gdzie odłączyć katę przed rurę, tak i tyle? Ma on wpływ na moc i na odpalanie? Rzecz w tym, że jak się rozgrzeje, trochę da mu się buta, idzie zmienić bieg, gdzie odpuści się gaz i wtedy dostaje muła, jakby turbo nie wstawało, nie mam pojęcia. Ma on klapy wirowe, znaczy silniczek jest podłączony, bo test on przeszedł, nie przyciął się nic. Testy SD...
3500 obr/min to z nastawnika się bierze . ale muszę ustawić i nastawnik i potencjometr ,bo baran a nie mechanik który ponoć się zna przestawił go w skrajne położenie
Okazało się, że objawy, które opisałem wcześniej po „niby” czyszczeniu nastawnika były przyczyną nie ustawienia vagiem po montażu nastawnika. Elektryk ustawił nastawnik według parametrów, które nie wiem skąd wziął. Z tego, co wiem powinien, zczytac nastawnik vagiem przed rozebraniem i po montaży ustawić te same parametry. Efekt jest taki...
Po co dotykałeś nastawnika jak to nie jego wina. Teraz ustawić nastawnik można tylko Vagiem i sporym doświadczeniem.
sprawdzaliśmy i pracuje ładnie bez zacięć ktoś podpowiedział aby wyjąć turbo które ma elektroniczny nastawnik i że trzeba ustawić jedno do drugiego sam niewiem bo objaw pojawia sie przy normalnej jeździe można jechać cały dzień a gdy np jedziesz 100kmh na piątym biegu i decha to go przymuli i wyskakuje ten błąd i jakby odcina turbo tryb awaryjny wyłączysz...
Jeśli więc coś uleganie zmianie (ciśnienie paliwa, ciśnienie otwarcia wtrysku, przepływ wtryskiwacza) to cała ta idea "bierze w łeb" i ustawia się "na słuch"... No jeszcze może ulec awarii czujnik w nastawnik i pokazywać źle napiecie. idea tej regulacji jest taka, że staramy się ustawić nastawnik w takiej pozycji, aby dawka widziana przez VCDS zgadzała...
paliwo pompa powinna podawać niezależnie od działania świec żarowych, tyle że bez zagrzania świec żarowych może nie zapalić - szczególnie jeśli są komory wirowe, bo jak to wtrysk bezpośredni to i bez świec żarowych zwykle zapali (chyba że zajechany strasznie) migająca kontrolka świec żarowych to może oznaczać źle ustawiony nastawnik pompy wtryskowej...
Dziękuje za odpowiedź. Czy przy tej wstępnej regulacji mam wykręcić czujnik temp. powietrza z kolektora i podłączyć go do wiązki czy nie ma to znaczenia? Ponoć już po zamontowaniu kolektora można dokonać precyzyjnej regulacji w Dis-ie bez ruszania nastawnika, lecz nie wiem czy jest tak w rzeczywistości. Mam jeszcze pytanie jak ustawić wstępnie nastawnik...
Można odrysować nastawnik rysikiem i ustawić mniej więcej tak samo i dojechać na ustawienie dawki. Jeśli masz błąd z nastawnika to sprawdź czy ten pierścionek swobodnie się porusza w pompie. Jak ma przycięcia to koszt naprawy przekracza wartość używanej pompy.
Ten prymitywny sterownik resetuje się po odłączeniu aku(30) i to wszystko jeśli chodzi o reset. Przekaźnik możesz sobie założyć do odcięcia 30 z ecu nie ma problemu. Sterownii gazu w tym ecu? :lol: :lol: :lol: Zanim rozprujesz wiązki bez sensu to sprawdź pierwsze co stycznik ,potem silnik i hall. A TPS trzeba ustawić nie możesz sobie przykręcić tak...
witam mam taki sam problem z tym nastawnikiem, było tak: auto paliło ok 10l na trasie z silnikiem 1.8 to ciut za dużo,byłem u mechanika najlepszego w mieście (ponoć)po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd nastawnika ,mechanior twierdzi że wystarczy przeczyścić i komputerowo ustawić dawkę i bedzie dobrze ale po naprawie jest gorzej,pali ponad 15l...
Oprogramowanie Domoticz umożliwia integrację różnych systemów i urządzeń automatyki budynku, tworzenie paneli sterujących oraz algorytmów sterujących. Dzięki pełnej współpracy systemu eHouse z oprogramowaniem Domoticz można także integrować eHouse z innymi aplikacjami opartymi lub zintegrowanymi z tym oprogramowaniem. eHouse jest zintegrowanym system...
Witam. Mam mały problem z akumulatorem exide eb950 w aucie bmw e36 2.5tds. Auto odwiedzało kilku mechaników (głowica, pompa wtryskowa) wiem że było "walone" boostem do odpalania, bo pierwszy mechanik źle złożył rozrząd i nie dało się odpalić auta, później padł nastawnik i u następnego mechanika nie potrafili ustawić dawki i kąta wtrysku więc znowu poszedł...
Witam. Zaistniała konieczność zdjęcia w moim golfiku nastawnika dawki. Powodem były znajdujące się tam opiłki przez które obroty "falowały" a samochód w okolicach 2000 obr/min szarpał. Przy pomocy rad kolegi z Forum - Stanisław Chwalisz, nastawnik wyczyściłem i zamontowałem do samochodu. Jednak nie wiem jak doprowadzić samochód do takiego stanu w jakim...
Może tylko wystarczy ustawić prawidłowo nastawnik w co wątpie. Jak pewnie przeczytałeś w instrukcji wystarczy do tego chwilowe spalanie na midzie.
witam:) U mnie jest podobnie, mechanik stwierdził że trzeba zmienić dawkę paliwa ale odłączyłem przewód od podciśnienia ten , który idzie od kolektora ssącego do czujnika i nie czuje żadnej różnicy, samochód idzie tak samo jak poprzednio.Czy według Ciebie powinienem pojechać do serwisu i najpierw ustawić nastawnik czy lepiej wymienić wężyk i ten czujnik...
jak ustawiać ten nastawnik jak ustawić ręcznie odpowiedni kąt wtrysku Co chcesz ustawić? To są dwie różne sprawy. Tak aby auto nie szarpało miało moc i zapalało bez problemu ale też ustawić poprawnie jakoś ten nastawnik na pompie
mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy sie da (myslę że tak) jak sie ustawia kąt wtrysku w tej pompie?? rozumiem ze tłoczek w pompie ma możliwość regulacji kąta ale w małym zakresie. jak ją ustawić żeby nastawnik mogł sobie ten kąt "doregulować"
Mono wtrysk Boscha jak się nie mylę. Oficjalnie się TPS-u nie rusza, wymienia się tylko z całą przepustnicą. Nieoficjalnie ma być 0.2V-0.25V na drugim pinie, nastawnik całkowicie cofnięty.
oki juz wiem teraz pytanie z innej beczkki jaka jest maxymalna dawka jaka zniesie seryjny afn ?? trudne pyt zadajesz, możesz tak ustawić że będzie kopcił jak ciuchcia, poza tym wtryski te mają określoną wydajność. Bardziej bym się martwił turbiną seryjną, bo ona ogranicza przy dalszych modach. P.S. Możesz tak ustawić że nastawnik w pompie oprze się...
Witam tak jak w temacie rzucił palenie ale nie do końca tzn.zwracam się tu do fachowców w spawie bmw na pompie vp37 bo walczę już z nim tydzień i nie wiem co padło ,albo nie potrafię tego ustawić .Przed ściągnięciem nastawnika zaznaczyłem jego pozycje na obudowie tak jak np.w golfie IV czy audi na takiej pompie ,rozebrałem go wyczyściłem (przed operacja...
Witam Auto jak w temacie. Po regeneracji turbosprężarki, nastawnik stary. Sterownik jakby nie pamiętał nastawów turbiny, to znaczy przechodzi nastawy, jedzie normalnie ale tylko do pierwszego zgaszenia. Po włączeniu zapłonu nastawnik dwa razy pójdzie od pozycji skrajnej do skrajnej i zatrzyma się na złożonych łopatkach i zaczyna migać świeca żarowa,...
przestrzegam przed dodawaniem specyfików do czyszczenia wtryskiwaczy, przez te środki padaja uszczelki. niema problemu z wymianą tych dwóch uszczelek tylko trzeba posiadać specjalny klucz trójkątny do odkręcenia nastawnika koszt okoł 50zł. przed odkręceniem zaznaczcie położenie na znaki żeby później tak samo go ustawić bo zmienicie dawke paliwa.wszystkie...
Teoretycznie założyłem nowy nastawnik i włączam zapłon i nie powinien się ustawić do panujących warunków w silniku? Wszystko zaczyna się dziać dopiero po uruchomieniu silnika...
Witam wszystkich ponownie po dłuższej przerwie. Jestem po urlopie i po pewnych wymianach w aucie. Jak już wcześniej pisałem wymieniłem sprzęgło, gdyż już było wyeksploatowane, co prawda lekki szelest został , który jest spowodowany luzem międzyzębnym ale dużo ucichło i przede wszystkim nie czuć już szarpań i wibracji jakie były do tej pory wyczuwalne....
Polecam warsztat w Sobótce ul. Zaułek Świdnicki. Uszczelnić pompę to nic takiego, tylko nastawnik dobrze ustawić trzeba przy skręcaniu. Oni podłączą do kompa i ustawią tak jak powinno być. Fachowo zrobią za przystępną cenę.
https://obrazki.elektroda.pl/1584531500_... Cześć Silnik Mono Motronik 2.0. Ostatnio sprawdzałem w aucie połączenia wszystkich przewodów począwszy od wtyczek czujników silnika , skończywszy na pinach złącza ECU. Dla wszystkich przewodów miernik pokazał 0,5Ohm. Oprócz jednego. Zacząłem szukać i we wtyczce sam pin ma odporność rzędu...
ustawić nastawnik czyścić nastawnik wałka regulacja nastawnik
monitor mruga dioda volvo silnika ogrzewacz przepływowy biawar
watomierz analogowy orange własny router zamiast funbox
MAN TGX TGS Euro 6 EDC 04591 Boost Pressure Too High Fault – Pierburg Valve, D26/D20 Engines How Parkside X20V and 12V Tools Detect Battery Undervoltage via BMS and T/DS Pin