Cylinder 2 jest rozpoznany jako słabszy i jest zwiększona dawka by wyrównać obroty biegu jałowego twz,regulacja spoczynkowa.Sterownik próbuje regulować ale jak widzisz mu się nie udaje,czyli coś nie tak z tym garem.Zajrzyj jeszcze w grupę 18 i zobacz co tam słychać.Jak sam grzebiesz to zamień pompki miejscami np.2 na 1 i zobacz czy dolegliwości przeniosą...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... poczytaj, a wymiary jak w przedostatnim poście.
Luzujesz śruby, ustawiasz wałek w pozycji maksymalnego naciśnięcia danej pompki, dokręcasz śrubę do oporu i luzujesz o 180°, przytrzymujesz i kontrujesz nakrętką
Witam, koledzy renault premium dxi450 2008r. Czeka mnie wymiana pompowtrysków i teraz pytanie jak się do tego zabrać, jak ustawić rozrząd? Są jakieś znaki? I później jak to regulować, tak jak to było dawniej dawniej wg kolejności zapłonu 153624? Mam veba z tego co tak rzuciłem okiem na szybko, gdzieś czytałem jeszcze o veb+, ale co to takiego to nie...
luz zaworow, ZIMNY SILNIK, parametry ustawienia ssacy..... 0.2 mm wydech..... 0.5 mm wydech z VEB..... 1.6 mm luz zaworow, ZIMNY SILNIK, parametry kontrolne (tolerancja zuzycia ) ssacy..... 0.15 – 0.25 mm wydech..... 0.45 – 0.55 mm wydech z VEB..... 1.55 – 1.65 mm Dodano po 22 VEB Volvo Engine Brake ( hamulec silnikowy - wykorzystuje...
Ta procedura jest banalnie prosta: Intersują cię tylko 3 znaki na kole: 1 TDC DOWN 2 120/480 3 240/600 Ustawiasz koło zamachowe na TDC DOWN (zawsze patrzysz w dolnym okienku nigdy w górnym!!!) i sprawdzasz w którym miejscu wg tabelki jesteś. Musisz ustalic w którym miejscu jesteś ponieważ by poprawnie ustawić zawory musisz obrócić kołem zamachowym dwa...
Było dziesiątki razy.
Witam, Mam pewien problem, potrzebuję wymienić zestawy naprawcze w pompo-wtryskiwaczach w polo 1.4 , kupiłem i po dwóch tygodniach się popsuło :-( polo 1.4 tdi 2007r. 80 km kod silnika BMS Nie wiem tylko jak je ustawić . Może ktoś podać wymiary od krawędzi głowicy ?
tam nie robisz na żaden wymiar . potrzebujesz narzędzie specjalnie taki trójkątny młotek .http://sklep.ck.com.pl/pl/p/Przyrzad-do... nie robie żadnej reklamy sklepu chodzi o foto wzięte pierwsze lepsze
Tak, pomyłka. http://obrazki.elektroda.pl/4860989100_1... Czy ten schemat mogę wykorzystać też do ustawienia pompowtryskiwaczy w Scani R380 PDE 2006 rok E4? Oprócz tego (wiem, laickie pytanie) jak ustawić punkt TDC?
-2,8 to już praktycznie wartość graniczna. Wymontowanie i oddanie pompowtryskiwacza nr 2 do sprawdzenia lub zamiana miejscami np z 4. Jak korekty przeskoczą za pompowtyskami to ewidentnie ich wina. Jak pozostaną to coś mechanicznego w danym cylindrze Np. Brak kompresji ,starte krzywki wałka, rozjechane gniazda pompowtyskiwaczy lub ich uszczelnienia....
W tym silniku, w odróżnieniu od silników tradycyjnych, w celu dokonania regulacji obowiązkowo należy zachować kolejność opisaną w tabeli. A) Położenia wału korbowego silnika B) Cylindry, w których należy wyregulować luz zaworów C) Cylindry z zaworami w równowadze D) Cylindry, w których należy wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza -Ustawić wał...
Witam jaki luz zaworowy ustawić na zaworze ssącym i wydechowym i jaki na pompowtryskiwaczu w Scania r 420 HPI.
Jak ustawić pompowtryskiwacze, ze szczegółowym opisem bym prosił
Więc pompa w położeniu krańcowym ,czyli krzywka wałka napędowego u góry .Popuścić kontrę i tak wkręć śrubę do wyczuwalnego oporu ,potem odkręć o 360 stopni i zakontruj to taka bezpieczna granica.Ja tak ustawiałem i auto chodzi bez problemów może elsa podaje inaczej ale i tak mieści się w 360.
chciałem poznać bardziej jakie ma znaczenie dla dawki różne cofnięcie tłoczka. A powiedzcie mi panowie tylko proszę bez krytyki bo mogę się mylić.Jakie ma znaczenie np 180stopni czy 200dla dawki?Chyba żadne skoro korekcją w bloku trzynastym steruje sterownik silnika?Wydaje mi się że chodzi tu przede wszystkim żeby wtrysk był w odpowiednim zarysie krzywki...
Kolego habi7. Za schemat dziękuje, ale nie ma w nim jak te pompy ustawić. Jak możesz to podpowiedz bo jutro mamy to regulować.
Wymień gumki na pompowtryskiwaczach i skończą się Twoje problemy. Naprawdę.
Tak- http://www.erfa07.dk/tekinfo/scania/faq/...
Witam. Octavia 2 1.9tdi BLS Mam pytanko od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem, a mianowicie szarpie przy odpalaniu. Zacząłem od wymiany świec żarowych ale nic się nie zmieniło, zero poprawy. Dodam, że jeszcze ma takie dziwne szarpania, czuć je podczas dodawania gazu jak i również po jego odjęciu. Dziś sprawdziłem kąt wtrysku bylo - 3,4 udalo mi...
Masz 1 regulujesz wszystko na pierwszym cylindrze łącznie z pompowtryskiwaczem itd.Luzy:ssący 0,20 wydech 0,50 pompowtryskiwacz na kąty.
Trzeba ustawić i wyregulować każdego; http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/852e... Ustawienie to ustaw prostopadle do głowicy jak będziesz wkładał klocka do przykręcenia ale jak znajdę wymiary to ci podam.Najważniejsza jest regulacja A przed wymianą było dobrze?czy tak samo?Jaka jest synchronizacja czujników i po tym poznasz jak jest ustawiony...
Jeżeli chodzi o wszystkie wtryskiwacze to wynik jest taki, jak na zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/2132951800_1... Chodzi o zawór magnetyczny. Błąd kasuje ale ponawia ponownie, chodź nie zawsze da się skasować. Pozdrawiam
witam wszystkich potrzebowałbym informacji na temat montażu pompowtryskiwaczy w tym silniku . posiadam dane do do 3i 4 cylindrowego a do 5 nie mam chodzi mi odległości w głowicy z jaką się ustawia te wtryski .
Witam wszystkich. Wydaje mi się że mój turan dużo pali ,średnie spalanie w granicach 9-12l . Sprawdziłem wartości pompowtrysków 1- 0,43 2- 0,24 3 -0,42 4+1,2 . Czy takie odchyłki są poprawne ,jakie powinny być prawidłowe? Z ciekawości wymieniłem 4 pompowtryskiwacz i wartość mierzona wyszła -1,1 .Czy ktoś wie jak poprawnie ustawić pompowtryski w tym...
nie robisz żadnych adaptacji tylko trzeba odpowiednio ustawić pompowtrysk
Wypadało by to ustawić. Mechanik zapomniał czy go przerosło? A propo wartości to po wymianie szklanek może masz lepsze napełnianie cylindrów i dlatego są inne wartości. Nie wiadomo w jakim stanie były stare.
Ok a co jest w Twojej możliwości naprawy, możesz wyciągnąć wtryski i je zamienić miejscami i ponownie prawidłowo ustawić?
Nie masz wyjścia, musisz planować. To typowe zagranie marketingowe koncernu, nowej głowicy i tak samej nie kupisz, tylko z pompowtryskiwaczami za jakieś 3.000 € Więc po co mieliby się zgodzić na planowanie. Coś jak Garret z regeneracją turbin VTG, nikt poza fabryką nie może robić bo niby nie da się ustawić co jest oczywistą nieprawdą. Z założenia...
Ja raczej skupiłbym się na układzie zasilania paliwem, jeśli dobrze pamiętam to jest tam zasilane pompą rozdzielaczową , zwaną rotacyjną ale też były z pompowtryskiwaczami w zależności jaka wersja.Jeśli jest pompa rotacyjna napędzana jest przez rozrząd wiec przy każdej wymianie rozrządu powinno się ją sprawdzić i ustawić.
Ustawić odległość Obracać silnik do momentu, aż występ na wtryskiwaczu znajdzie się na maksymalnej wysokości dla cylindra 1 Całkowicie obrócić urządzenie nastawcze zgodnie z ruchem wskazówek zegara Aż do zatrzymania Obrócić urządzenie nastawcze o jeden obrót odwrotnie do ruchu wskazówek zegara Dokręcić nakrętkę zabezpieczającą 16 Nm
Witam. Wie ktoś może, jak ustawić wolne obroty w Microcar Virgo na pompowtryskach? AI: Z którego roku jest Twój Microcar Virgo? 2000 AI: Czy masz jakiś konkretny problem z wolnymi obrotami (np. są za niskie, za wysokie, nierówne), czy chcesz je po prostu ustawić profilaktycznie? Za niskie
Pompowtryski mają mechaniczną regulację luzu, podobnie jak w starych silnikach zawory. Kto mi odpowie jak powinny one być prawidłowo ustawione? Pozdrawiam.
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Podoba mi się to mniej więcej. Ustawiasz wałek na najniższym punkcie pompowtrysku dokręcasz śrubę regulacyjną aż zniknie luz i napinasz wstępnie od 180 stopni do 270 na śrubie regulacyjnej
Sam jak to nazwać element dociskający ma koniec zahaczający o pompkę pewien kąt. Może do niego ustawić pompkę?
Ustawić się powinno tak czy tak po montażu.I to dwa, bo są dwie dźwignie na jednym wałku/wsporniku.
No to jest odpowiedz czemu masz na + ustawione... niestety wtedy spada ci dynamika silnika/auta. Ustaw sobie 0 i pojeździj trochę i sprawdz czy dynamika nie wróciła trochę do normy. Jak dla mnie masz coś źle ustawione na wtryskach skoro musisz mieć +2 żeby spalanie było w pobliżu normy. Zresztą pokaż jak możesz korekty ja masz to +2 ustawione bo nie...
A jak je ustawić w głowicy ? chodzi o miejsce wiem że można delikatnie nimi obrócić Wpisz w allegro listwa do ustawiania pompowtryskiwaczy, albo duża suwmiarka i dane z autodaty 1067980 choć ja polecam pierwszą opcję bo w zakupie listwa jest tańsza chyba że akurat masz taką suwmiarke na 0,5m Montaż uszczelek pd: https://youtu.be/PFgmrsGQYt8
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
No a co innego? Najprostszy sposób to zamienić miejscami. Takie rzeczy robi się też np w benzynie . Zamieniasz cewki miejscami i jak błąd się przeniesie na inny gar to wiadomo co i jak. Co do pompowtrysku to zaopatrz się w nowe uszczelki i śruby. Po wymianie trzeba ustawić luz miedzy pompką a dźwigną.
225* ustawiasz .
Pompowtryski HPI reguluje się tak: Śruba regulacyjna na dźwigience pompowtryskiwacza 6 Nm + 60˚ Luz zaworowy, zawory ssące (silnik zimny) 0,45 mm Luz zaworowy, zawory wydechowe (silnik zimny) 0,70 mm Oczywiście w odpowiedniej kolejności. Pozdrawiam
Dobra ok zmienię uszczelniacze to nie wysoki koszt. Czy morzcie podrzucić odległości jak ustawić pompowtryskiwacze podczas montażu wiem że trzeba pilnować jakiś odległości oraz z jaką siłą dokręcić śruby.
Witam ponownie. Po ustawieniu na 225 stopni, troche się poprawiło, postanowiłem ustawić na 280 stopni i jest już ok. Nie wiem o co chodzi, wszędzie gdzie znalazłem podają 180 lub 225 stopni, a u mnie to nie pomaga. Czy to wskazuje na uszkodzenie czegoś?
Podczas mątarzu pompowtryska trzeba je ustawić jak tego nie masz zrobionego i tylko wsadziłeś bez ustawiania to ciesz sie że wogule dasz radę jeździć tym autem
mam pytanie jak scania ma chodzic równo skoro nie zostały wyregulowane pompowtryski no to chyba trafiłeś w sedno problemu:) czasami jak już pompka jest słaba to ciężko jest odpowietrzyć auto szczególnie po wymianie wtrysków, jeżeli teraz Ci chodzi na wszystkie, ale nie równo to wypadało by albo skoczyć na serwis,albo do kogoś kto wie co robi i ma narzędzie,...
Pompowtryski się tylko reguluje na gwintach i kontruje. Musisz mieć czujnik zegarowy do ustawienia dolnego położenia dźwigienek oraz pojęcie jak to ustawić.Za pomocą vaga tylko korekcję i bipy możesz sprawdzić.Jak wspominasz tu o kodowaniu to lepiej daj to do fachowca.
Wiesz może, jak ustawić wolne obroty Microcar Virgo na pompowtryskach?
pompowtrysków nie można sprawdzić na serwisie co jedynie można zrobić balans silnika przez SDP3 co nieco zobrazuje pracę na poszczególnych cylindrach , jeśli chcesz to można pompowtr. ustawić na suwmiarkę głębokościomierzem i nie jest to wielkie halo ;) zabieram się w najbliższym czasie do ustawiania i zapodam kilka fotek z wymiarami oraz sekwencją...
Na dźwigienkę pompowtryska montujesz czujnik zegarowy! Najniższe położenie dźwigienki to początek tłoczenia. Cała filozofia polega na odpowiednim ustawieniu go na śrubie regulacyjnej! Musisz mieć trochę doświadczenia, czuć ten moment kiedy dochodzi do zderzaka(at) Pirerwszy raz zrób tą regulację pod nadzorem osoby znającej temat, bo można doprowadzić...
No to odważnie. Sam cztery razy robiłem uszczelkę pod głowicą i zawsze z ustawieniem był problem, nawet z tym co podałeś w pliku. Musisz zauważyć się koło zębate ma mimośród i potrzebny jest przyrząd serwisowy. Ja ustawiałem bez przyrządu i zawsze trzeba było po złożeniu przestawiać kilka razy bo auto nie idzie tak jak fabrycznie. Po każdym przestawieniu...
Takie pytanie jak w temacie jak to zrobić, za pomocą jakiego programu? oczywiście miałeś chyba na myśli kąt wyprzedzenia tłoczenia lub kąt synchronizacji a nie zapłonu bo to nie benzyna tylko diesel, to że masz TDI to jeszcze nie wszystko nam mówi - wszystko zależy jaki silnik tj. na pompie wtryskowej czy na pompowtryskach więc albo ustawia się kąt...
Kiedyś naprawiałem kilka takich wynalazków i były na pompowtryskach. Jeżeli coś znajde to wstawie ale prawdopodobnie będzie po rosyjsku. A i jeszcze jedno pompowtryski padały.
Jeśli chodzi o dymienie na biało-szaro (niespalone paliwo wyrzucane przez wydech) i ciężkie odpalanie to na pewno wina pompowtryskiwacza. Jak masz zrzuconą pokrywę zaworów to warto przyjrzeć się wałkowi rozrządu, popychaczą ( często się wycierają ) i gniazdom pompowtryskiwaczy które uszkadzają się przez to że pompowtryskiwacz podparty jest z jednej...
Regulcjia pompek, jak kolega wyżej sugeruje. Zapytaj mechaniaka co wymieniał uszczelki na pompowtryskach, czy ma pojęcie i sprzęt żeby je odpowiednio ustawić po wymianie gumek..
Po pierwsze miał "3, po przeczyszczeniu ok" - co to znaczy ok? ile miał? Na dwóch pompowtryskach około 1-1,5 mg/H, na pozostałych dwóch około 0.2-0.4. Dalej, "wyjmowane, wkładane, ustawiane" - czy zostały ustawione dobrze? (ale załużmy, że tak). Tak. Nad autem "modliło się" już 4 niezależnych mechaników (w tym z ASO seata i z ASO skody), więc nie wierzę,...
Oringow nie scieło , silnik chodzi pali na strzał to tylko kwestia regulacji. Wtryski ustawione pod kątem prostym do głowicy gniazda pod oringi czyste, oringi nowe, nowe podkładki pod wtryski i nowe uszczelniacze pompowtryskow. Pompowtryski na dużą nakrętkę 30mm+ . Podajcie mi przepis na dokręcenie luzu między pompowtryskiwm a dźwigienka walka rozrządu...
Kolego najpierw sprawdź czy poprawnie ustawiony został rozrząd. Znaki powinny się pokrywać. Następnie jeśli to nie daje efektu należy wyregulować pompowtryskiwacze.
Przecież tam są pompowtryskiwacze silnik AJM Typowa wada to trudny rozruch przy ciepłym silniku.
Witam. Koledzy potrzebuję dane techniczne, które pozwolą mi ustawić zawory oraz pompowtryski w silniku hpi 420 w Scani 4. Pozdrawiam
Tu cytat z internetu, który potwierdzam. Należy ustawić wałek rozrządu tak, by krzywka napędzająca dźwigienkę regulowanego pompowtrysku znalazła się na samej górze, czyli dźwigienka naciskała maksymalnie na element tłoczący. Precyzję zapewni czujnik zegarowy zamontowany na nowej śrubie regulacyjnej – musi on wskazywać minimalną wartość. Teraz...
Koło rozrządu osadzone nawale ma dwa punkty i są one opisane do jakiego typu motoru który znak. Koło wałka ma tylko jeden znak, a koło pośrednie ma znakjeden na dużym trybie i drugi znak na małym kole widoczny przez otworek w dużym kole. Także śmiało możesz rozkręcać. Żeby znaki się zgrały musiałbyś sobie trochę pokręcić wałem. Jutro dam dane do regulacji...
Wszystko się da zrobić. Nigdzie nie napisałeś,że były regulowane zawory i pompowtryskiwacze. Dla niektórych serwisów i mechaników niestety to nowość !!! że należy ustawić zawory i ustawić pompowtryskiwacze
Na pewno nie słaba kompresja bo wtedy i w okresie letnim czy jesiennym byłyby problemy a kolega " maly2006 " pisze ,że wtedy problemów nie było. Ja mam pytanie-uwagę czy oprócz tego że zostały wymienione świece żarowe sprawdzono czy dochodzi napięcie na świece ? Przekaźnik grzania świec jest uruchamiany poniżej temp. +5 st . Powyżej tego progu napięcie...
Witam, jak ustawić (sprawdzić) ustawienie rozrzadu w silniki BKC 1,9tdi 105KM rok 2004 na pompowtryskach? Dodam, że na kole zamachowym nie ma żadnych oznaczeń (0, kresek itp), jest tylko między ząbkami na rozrusznik czarna farba, górną obudowę mam ściągniętą. Post był raportowany. Nie używaj wielkich liter w tytule -->REGULAMIN pkt 10.9. Następnym razem...
Witam, potrzebuję dane dotyczące ustawienia pompowtryskiwaczy do Volkswagena t5 2.5 tdi o kodzie silnika BNZ.
sprawdz czunik położenia wałka rozrządu nie w tym silniku, to nie jest silnik na pompowtryskach. Dodano po 6 te pliki PDF będą przydatne : http://figurel.dl.interia.pl/23-28_11.98... http://figurel.dl.interia.pl/10-13-15-17...
Podszedłem do tematu drugi raz, tym razem z innymi narzędziami. Diagnoza brak ciśnienia na pompie tandemowej, nawet jak wspomagałem kilkoma barami na wejściu. Pompa do wymiany. Dziękuje wszystkim za pomoc i przepraszam za wprowadzenie w błąd, ale taką historię usterki przekazali mi mechanicy z dwóch poprzednich warsztatów. Jedyna pożyteczna wiedza z...
zacznij od wymiany uszczelniaczy na pompowtryskach -nie są drogie ok 90zł ,można to zrobić samemu ja zrobiłem.tylko trzeba póżniej ustawić pompowtryski i luz na krzywkach-jak tradycyjne zawory np fiat 126p czyli dzwigienka ma być w górnym polozeniu czyli w martwym punkcje następnie wkrecaj srubę regulacyjna od dzwigienek tak żeby opór poczuć -i cofnij...
Jaki jest moment dokręcenia wtryskiwaczy? Chodzi o Delphi w mk5 tdci 2.0. Słyszałem o dokręcanie dwustopniowym, ale nie wiem jak mam ustawić klucz dynamometryczny. Wtrysk jest dociskamy jarzmem, które dociska śruba ósemka. Proszę o podpowiedź jak się za to zabrać? Dodano po 8 Wiem, że temat był wałkowany. Doczytałem że moment odkręcania nie ma znaczenia....
Ten element ze zdjęcia to jest przyczyna, dlatego że jak go odłacze to silnik z bólem uruchomię. Czujnik G28 zczytuje syganał o obrotach i położeniu GZP cylindra pierwszego porównuje z czujnikiem G40 i otwiera pompowtrysk. Zczytuje z właśnie tego koła sygnałowego ale te koło jest źle zamocowane i komputer dostaje dwa rózne syganły dlatego nie otwiera...
Witam, tak jak w temacie potrzebuje pomocy w montazu: - głowicy (momenty i kąty dokręcania) - wałka rozrządu ( j.w.) - dźwignie do pompowtrysków (j.w) - pompowtrysków (ustawienie luzów na dźwigniach i sposób dokręcenia) - rozrządu (jakiś schemat jak ustawić rozrząd) - kolektor wydechowy, ssący i pokrywa rozrządu (tylko momenty chba potrzebne) Jest to...
Czyli pompowtryski. Tu masz tutorial http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php...
Witam Ponownie Autko Chodzi aż Miło... Dziękuje za Okazaną Pomoc i szybką diagnozę Koledzy jesli moge potpytać Pompowtryski ustawić na -220 czy 180.. ja zrobiłem na 180 i wydaje mi sie że jest Ok tylko na Forach piszą róznie i chciałem sie upewnić.. temat zamknięty.Dziękuje raz jeszcze Dodano po 3 Witam Ponownie Autko Chodzi aż Miło... Dziękuje za Okazaną...
Dzięki kolego, ten schemat mam, tylko nie wiem jak ustawić to koło fazy rozrządu. To jest VW phaiton 5.0 TDI V10, kod silnika ajs 2002 lub 2003 rok, blokuje wałki przyrządami, wał korbowy i co z tym kołem z tyłu. Wymieniałem wałki, pompowtryski, szklanki, bez ściągania głowic. To koło ma nacięcie ale po co? Zakładam blokadę na to koło, ma dwa wycięcia...
Moc to on właśnie ma, zrywny jest. Na forach grup regenerujących piszą, że w nowym typie pompowtrysków jeśli są nowe lub po regeneracji należy ustawić na 225, a z czasem gdy się zużyją skorygować na 180, ustawie na te 180 w przyszły weekend i zobaczymy. Mimo to podejrzewam, że wiele to nie zmieni. Rozumiem, że chmura niespalonego paliwa to objaw wykonania...
Masz może rozpiskę jak ustawić zawory i pompowtryski ?
Popatrz na moje logi. Wydaje mi się(bo ich chwilowo nie mogę otworzyć), że u mnie wyglądają podobnie. Objawy miałem takie same. Myślę że powinna pomóc wymiana uszczelnień na 2 pompowtrysku. Pamiętaj, że trzeba go równo włożyć i później dobrze ustawić tzn. odległość elektrozaworu od krawędzi głowicy i skok pompowtrysku.
scania w minucie zaczęła źle pracować nie równo chodzi słychać metaliczny dźwięk. dodam jeszcze ze wymienione zostały pompowtryski i wszystko było ok pochodziła dwie godziny i sieczkarnia. wymienilsmy później pompke bo na na stares falowalo cisnienie wymienilsmy obudowę filtra z zaworkiem i dalej nic. cisnienie na pomoce to 18 na wolnych a po zgaszeniu...
nie jestem pewien co do zaworów czy dobre szczeliny sa ustawione... nie mam danych jakie powinny byc.. tam sa 3 głowice. 1 głowica na dwa cylindry. Silnik jest na zwykłym wtrysku. bez pompowtrysków. Jak masz kolego dane jak ustawić szczelinki zaworów to bym prosił bo to najprawdopodobniej to... ale nie mam pewności. Dodano po 6 chciałem jeszcze dodać...
Naciśnięty pompowtrysk regulujesz w ten sposob, że śrube regulacyjną dokręcasz do końca i wykręcasz o 3/4 obrotu. Nigdy nie zwracałem uwagi na wymiar "a", a trochę razy już to montowałem. Nie wiem czy to ma zwiazek z ustawieniem pompek ale silnik który wyjąłem z samochodu nie ma tloka a pompowtryski były wsadzone tak że było dosłownie gołym okiem widać...
Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem?? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze ewentualnie rury dolotowe do turbiny i kolektora ssącego. Mogą być gdzieś dziurawe albo łapac lewe powietrze. Możesz wyczyścić turbine z kolektorem ssącym specjalnym preparatem kolega...
Witam wszystkich i dziękuję za podpowiedzi. Nie pisałem ponieważ czekałem na pompowtryski, zamontowałem i to samo, strzały w tłumik. Pomyliłem się , silnik to F3B euro 3. Paliwo wymienione. Jutro przyjedzie kolega który potrafi ustawić wałek rozrządu. Pytanie tylko czy sam mógł się przestawić? Śruby wałka sprawdzone.
dzięki kwantor. Błędów ta Scania nie mam, jedynie z AdBlue, ale to wersja bez ograniczenia mocy :). Muszę zajrzeć i sprawdzić skąd te gwizdy. Dzięki. Mam prośbę, chciałbym sam ustawić zawory i pompowtryski tylko nie mam dokładnej instrukcji jak to zrobić. Wiem, że są znaki na kole zamachowym, ale nie znam szczegółów. Prosiłbym o wskazówki.... Z góry...
Regulacja polega na tym, że po przez czujnik zegarowy ustawiasz silnik tak aby wciśnięty był pierwszy wtrysk na maxa w dół, następnie odkręcasz nakrętkę kontrującą, a śrubę imbusową popychacza pompowtrysku wkręcasz do oporu (nie mocniej jak 5 Nm) następnie cofasz o 180 stopni i kontrujesz wcześniej odkręconą nakrętką, następnie kręcisz wałem aby ustawić...
Witam, ostatnio remontowałem silnik lombardini ldw502. Wszystko jest pięknie oprócz jednej rzeczy, na wolnych faluje na obrotach do tego stopnia, że kręci się pasek od wariatora i szarpie na biegu oraz nie chce wbić biegu, ktoś ma jakiś pomysł? Pompowtryski regenerowane, ustawione. Jedynie nie jestem pewien jak ustawić wtryski na klucz płaski, bodajże...
Nie patrz na chwilowe spalanie tylko na rzeczywiste na 100 km i w jakich warunkach. Jeżeli ustawiłeś pierwszy pompowtrysk w zakresie 5.31+-0.05 to jest ok.pytanie czy wtryskiwacze wróciły na swoje miejsca, czy mostki zaworów są ustawione w jednym kierunku, czy prawidłowo i na ile zostały wyregulowane zawory i pompowtryski. Jeszcze pytanie czy faza koła...
Witaj, minęło trochę czasu, więc napisz do czego doszedłeś. U mnie skoda 2,0 BMM 140km pompowtryski i podobny przypadek aczkolwiek bardzo rzadko. Czasami zaczyna kopcić białym dymem i nie mogę tego powiązać z wypalaniem DPF aczkolwiek nie mam pewności. Czasami przy przyspieszaniu pojawia się czarny, ale cóż mam już ponad 250 tyś. Podłączyłem więc vcds...
Nie ma się do czego doczepić, wszystko mieści się w zakresie, jedynie różnica między pompkami, jedne w minusie drugie w plusie i może być tak jak wyżej kolega Andrzejbolek123 napisał Pompki warto dać do sprawdzenia czasem korekta potrafi być w granicach normy a wtryski źle rozpryskują paliwo do komory spalania i silnik potrafi nie równo pracować tracić...
180 Pozdrawiam.
ROZRZĄD: Koło zaworów ssących i pompowtrysków ustawione prawidłowo kąt synchro 0 Natomiast nie rozumiem tego jak ustawić to drugie koło zaworów wydechowych, mógłby kolega mi to jaśniej napisać? Co do tego ze może głupieć od tego fapa którego nie też się przychylam.
Witam- jak w temacie mam problem z moim AJM`em-dokladnie passat 99 115 koni - objawy - dużo czarnego dymu wydobywającego się z wydechu - od odpalnia , przez dodawanie gazu- intercoller -przewody zrobione bo były nieszczelne ale to nie pomogło , -głowice po regeneracji - pompowtryski wymienione na używki ale zdrowe dodatkowo błąd na kompie 17958 - a...
Skoro to wszystko co napisałeś zrobiłeś prawidłowo to pozostało ci tylko ustawić kont synchronizacji. Zajrzyj do filtra paliwa mimo wszystko . Będziesz wiedział czy pompa Vacum szczelna skoro pompowtryski uszczelnione. Nawet filtr paliwa źle włożony i lipa. Ja bym dał większy kont na popychaczach więcej niż 180 stopni -to moje zdanie. Osobiście mam...
Witam.Mam pytanie jak ustawić pompowtryska w 12 literowym dxi.Bo jedni piszą ze na 180 stopni a inni na 68.9 wysokości.Jest to Renault 480dxi z VEB 2005 rok.
Dzięki ale dalej nie rozumiem co jest z tymi parametrami.Jeżeli po korekcie rozrządu udało się ustawić synchro wałków z 8.8 na -0.6 i to jest OK to co z tym początkiem wtrysku +1.2 a powinno być od -2 do -4 ?I ta grupa 0.Zakres 114-129 a u mnie pokazuje 131?Jak to zrozumieć co trzeba zrobić lub zmienić?Dowiedziałem się od poprzedniego właściciela ze...
Co wy wypisujecie ldw502 ma pompowtryski, po drugie podstawa to ich ustawienie i ustawienie nastawnika dawki. Oraz sprawna pompa zasilajaca.
Witam. Mam problem z Audi A3 1,9 tdi BLS rocznik 2008. Problemem jest ciężkie odpalanie na ciepłym silniku. Na zimnym jest Ok. Nie raz odpala ciężko nie raz odpali i po sekundzie zgaśnie i muszę 3-4 tak zrobić żeby odpalił. Sytuacja się pogarsza gdy temperatura powierza jedt wyższa. Na początku był to mały problem ale sytuacja się pogarsza. Jeden mechanik...
Tanie w utrzymaniu i trwałe - zdecydowanie SDI. Nie ma turbiny, nie ma pompowtrysków, przejedzie tyle, ile kiedyś przejeżdżały diesle. Choć na sprawne wyprzedzanie nie ma co liczyć. i tu się kolego mylisz, SDI ma turbinę tylko nie ma intercoolera, oczywiście to nie jest taka turbina jak w TDI btw bierz SDI, spokojnie wystarczy na takie autko i do tego...
Dane dostałem z serwisu. Poprostu poprosiłem i dali. Normalnie kurcze nie możliwe. Wszystko ustawione i auto chodzi jak "ta lala". Oczywiście DZIĘKUJĘ BARDZO za pomoc bo ustawienia praktycznie te same.
ustawić bingo ustawić ustawić ustawić zapłon motocykl ustawić oscam
drzwi anglik gazowanie reduktor napinacz pasek
niskoszumowy tranzystor zawór spustowy spłuczki
Podłączenie kabla z białym paskiem do wzmacniacza Układ kolorów w ES88A - szczegóły i porady