I może skromna porada,zapłon trzeba ustawić dokładnie ,trochę za wczesny zapłon i odwrotne obroty silnika będą.
Do tematu pragnę jeszcze dodać, że iskra jest bardzo mizerna, bardzo słaba, wątła. Czy i to może być przyczyną ciężko odpalającego silnika i dławiącego się? Może.
Motocykl ma kilka obwodów - oświetlenie, zapłon, ładowanie. Mogą one pracować niezależnie od siebie. 1. Odłączyć prądnicę, załączyć zapłon tylko z akumulatora, odpalić motocykl, ustawić parametry pracy silnika. 2. Wyłączyć silnik, włączyć prądnicę, zmierzyć napięcie na jej wzbudzeniu. Odpalić motocykl, przegazować, zmierzyć napięcie w instalacji. Jeśli...
Witam, wie ktoś jak ustawić elektroniczny zapłon w MZ ETZ 150 ????????????? Szukam też wszystkiego (czyt. opisów, książek, itp) o tym właśnie motocyklu. Z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam
Nie ma tam osobnej regulacji zapłonu tak jak w malaczu czy coś podonego? tak by tylko ustawić dobrze rozrząd po znakach a zapłon ustawiać regulacją zapłonu? Wydaje mi sie że musi być
Witam, potrzebuję pomocy. Posiadam motocykl yamaha pw 80 (rocznik nie znany) potrzebuję zdjąć magneto aby dołożyć do statora cewkę ładowania 12v aby móc podpiąć lampę. Po całej operacji jak ustawić w takim motocyklu zapłon? Różni się trochę od takich co już widziałem i nie wiem jak to później z ustawieniem takiego czegoś?
Tylko tutaj mamy gotową recepte, cały zapłon ze skutera. Zostaje nam tylko przetoczyć krzywkę magneta i ustawić zapłon montując wyżej wymienione elementy. Mógłbyś podać link do takich hybrydowych cewek CDI zawierające w sobie to wszystko??
Magneto może być całkiem dobre, koledzy zauważą że przy rozruchu pilarki wał i koło zamachowe magneta osiągają dość duże obroty, dużo większe niż w motocyklu przystosowanym do zapłonu bateryjnego.
Fajne, ale jak to obsługiwać? Za każdym razem będziesz się bawił w mierzenie odległości od dołu czujnika do tłoka ustawionego w GMP i przeliczał odległość na kąt? Trochę sztuka dla sztuki, łatwiej jest ustawić zapłon lampą stroboskopową. To niech kolega podejdzie z tą "lampą" i ustawi zapłon w motocyklach starszych. A się przekona czy to sztuka dla...
Ja jak miałem taki problem wieki temu to wstawiłem cewkę od malucha (fiat 126p) i iskra jak piorun strzelała. Podejrzewam że powinieneś wymienić cewkę a potem ustawić zapłon
Sposób ustawienia zapłonu był już opisywany, na forum, kilkakrotnie. Troch własnej inicjatywy nie zaszkodzi, użyj wyszukiwarki, przy okazji dowiesz się czegoś więcej, o tym motocyklu.
Ustawiasz tłok w GMP, rozwarcie między platynkami ma wynosić między 0,3 a 0,4mm. Cofasz korbowód (w lewą stronę) tak aby tłok opadł o 2,5mm w tym momencie powinno nastąpić zwarcie styków przerywacza. Tak to tez dobry sposób ale nie jestem zwolennikiem cofania wału. Zapłon powinno sie ustawiać zgodnie z kierunkiem obrotu walu (w prawo) ponieważ wtedy...
Dziękuje za wszystkie rady. Postaram się to dobrze ustawić jak mi radzi Błażej. Jakie będą tego efekty napisze w najbliższym czasie.
Witam mam pytanie bo posiadam ktm exc 300 zrobiłem remont został wymieniony tłok łożyska i zawór wydechowy bo był uszkodzony i już wszystko zrobione wiem jak ustawić zapłon tylko jak dobrać kąt wyprzedzenia zapłonu czy na to jest jakaś tabela czy metodą prób i błędów to zrobić I jeszcze czy ma ktoś tabele do regulacji gaźnika do tego motocykla gaźnik...
Ciężki ten zapłon w tym motocyklu. Za chiny ludowe nie mogę ustawić w nim wyprzedzenia, gdyż brakuje regulacji. Co najciekawsze, dlaczego krzywka, wykonuje ruchy góra-dół podczas pracy silnika ? http://obrazki.elektroda.pl/6877033300_1...
a no to kolego nie moge Ci pomóc, sądze że powinny być jakieś znaki lub proponuje Ci zorientować się jaki masz dokładnie silnik i popatrzeć na forach bardziej ukierunkowanych pod twoj motocykl, może jakiś fanklub lub coś tego typu. A dla sprostowania tobie chodzi o ustawienie rozrządu a nie zapłonu.
w Jawie to proponuje od razu wymienić zapłon na elektroniczny- ponoć pasuje z poloneza. Jeśli chcesy ustawić punkt w miare dokadnie to proponuje czujnik zegarowy wsadzić w gwint stłuczonej świecy, trzeba się trochę pobawić, ale ma się pewność że "mniej więcej" jest ok, reszta tak jak mówią poprzednicy na wyczucie.
Miałem podobną sytuację w 175, 72 r.. Zapłon regulowany doświadczalnie (akurat nie przeze mnie), cofnięty bardziej niż mówi instrukcja - choć i tak czasem potrafi oddać z kopnika. Ja z kolei czekam na opinię o VAPE (bierzesz 6V)? Tak, zamówiłem jeden zestaw na 6V, jak będę już go miał w rękach, mogę napisać coś więcej. Aczkolwiek ciekawą alternatywą...
Witam, mam problem z moim zippem, otóż stał chyba z półtora roku nie odpalany bo były z nim małe problemy. Teraz nadszedł na niego czas i problem jest taki, że nie odpala. Wstawiłem inny gaźnik i odpalił, ale za nic na świecie nie szło go wyregulować, obroty falowały, gasł i strasznie miał spaliny, aż w oczy piekło. Chcę ustawić gaźnik do ustawień fabrycznych....
Panowie, nim rozpoczniecie dalsze dywagacje rzućcie okiem na ten temat, tego samego kolegi bo na 99,9% te sprawy są powiązane. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Ten sam autor tematu, ten sam pojazd. Kolega z tematu wstawił jakiś dziwny, najpewniej chiński zapłon CDI i ma po prostu cyrki. Więc zapewne zapłon po "wymianie" dalej nie...
A tak dokładniej to o jakim silniku jest mowa? Jest to silnik prawdo podobnie rosyjskiej produkcji montowany niegdyś w motocyklach Romet ''minsk'' oznaczenia na gaźniku oraz na silniku są rosyjskie. Macie jakieś wskazówki jak dokładnie ustawić w tym silniku zapłon? jak nie przekręcam to silnik pracuje tak samo dobrze i ma moc. Cytuję pewien artykuł...
Przy stały kącie wyprzedzenia zapłonu, ustawionego zgodnie z zaleceniami producenta (3.8-4mm przed GPZ), miał nieprzyjemną cechę "oddawania" w kopniak, czasem tez przyduszony przy ruszaniu z miejsca potrafił odbić w drugą stronę - motor zaczynał jechać do tyłu. Odpalenie silnika na "lewych obrotach" to bardzo niebezpieczna sytuacja. Sam miałem taki...
Mam problem z ustawieniem zapłonu w tym motocyklu, teorie znam czyli że platynmi maja się otwierać 3mm przed GMP i że przerwa na platynkach ma wynosić 0.4mm, potrafię dostrzec ten moment jak się otwierają i znalesc GMP ale nie umiem zmienić momentu wyprzedzenia zapłonu.Jak się dokładnie to robi, domyślam się że odkreca się 3śruby mocujące iskrownik...
Witam, bawiąc się trochę w motocykle chciałem skonstruować proste urządzenie sterujące iskrą w zależności od obrotów(czyli kąt zapłonu regulowany byłby w zależności od obrotów, a nie byłby stały). Ogólnie, działało by to tak, że impulsy zbierałbym czujnikiem hala/ impulsatorem potem impuls szedłby na sterownik obliczał by jaka jest ilość obrotów w danym...
Wszystko się zgadza tak jak napisałeś kolego BANANvanDYK ,motocykl jest stary z 1998r i właśnie przy próbach odpalenia z kątem wyprzedzenia tak około 2mm motocykl chodził dość przyzwoicie to znaczy kręcił sie wyżej,niestety przy kopaniu kopka oddawała ,dlatego dążyłem do opuźnienia zapłonu które wydawało mi się poprawne ponieważ kopka nie oddawała i...
czyli opóźnić czy przyśpieszyć zapłon ? Ustawić poprawnie. Dobra jest metoda "na żarówkę". Podłączasz do przewodu od gaszenia żarówkę np. 21W/6V, do niej akumulator 6V, drugi koniec na masę. Kluczyk włożony do stacyjki. Zamiast świecy pręt. Najpierw ustawiasz szczelinę. Kręcąc kołem magnesowym ustawiasz tłok u samej góry. Później cofasz tyle aby pręcik...
witam ponownie,cały czas nie moge znależć elektryka na bliższy termin i grzebie dalej przy niej okazało sie że gdy dotkne płytką zapłonu(na której są zamocowane przeryczacze i nią sie kręci aby ustawić zapłon do statora zapłonu(ten w którym sa uzwojenia) to przeskakuje iskra na swiecy) a gdy otwieram samym przerywaczem to nie co to mzoe być że tak sie...
To nie są bynajmniej "moje mądrości", tylko wiedza praktyczna, motoryzacyjna, która zaginęła u nas całkowicie niestety, ok. 33-34 lata temu, jak zaprzestano u nas produkcji benzyny "niebieskiej LO 78" - najlepszej do wiekszosci niskopreznych silnikow zabytkowych... Co ciekawe, to np. w Anglii ta wiedza jest nadal rozpowszechniona, nigdy nie "zaginęła",...
Witam Otóż mam problem z moją MZ, 1 problem: przerywa na wysokich obrotach i strzela z rury zmiana świec nic niedaje, wymieniony mam kondensator i przerywacz (nówka), przerwa na świecy i przerywaczu jest odpowiednia, chwilowy brak ładowania bo wymieniam regulator napięcia , próbowałem odpalać na prostowniku ale taka sama reakcja, elektryka sprawna światłą...
E... mam zapłon w takim motocyklu na atmedze i działa, także to jest sprawdzone, nie przesadzajmy z tymi zakłóceniami. A tu sposób na obrotomierz, wg mnie najlepiej mierzyć napięcie z wykorzystaniem przetwornika F/U (sinusoida z alternatora) bądź pomiar czasu między impulsami, zliczanie impulsów w czasie jednej sekundy to zły pomysł nawet jak ten czas...
co do ustawienia blaszki to trzeba by przeprowadzić obserwacje tzn jak wyglada izolator swiey ale po przejechaniu takiej dłuższej trasy silnik musi sie dobrze nagrzać i wtedy jeśli izolator jest czarny oznacza to zbyt bogata mieszanke i iglice opuszczamy o 1 rowek jesli izolator jest taki blady to postepujemy odwrotnie, ogólnie chodzi o ty by kolor...
Najpierw to bym zmierzył kompresję na zimnym i rozgrzanym silniku. No i luzy zaworowe sprawdzić/ustawić
Tą stronę już znam, jest co prawda wzmianka o charakterystyce gdzie kończy się ona na 25 stopniach, czyli że zaczynamy od 21 a kończymy na 25? Jakoś mało. Dzięki Rycho T za zainteresowanie P.S chyba mam złe dane na temat długości korbowodu stąd te 21 stopni może być nie prawdziwe. P.S.2 można by rzec że znalazłem charakterystykę http://obrazki.elektroda.pl/2114688000_1...
Witam Zrób zdjęcia statora z cewkami. Najlepiej z obu stron po wyjęciu z motocykla. Nie zapomnij o pomiarach. Jeżeli zapłon był dobrze ustawiony, to zaznacz położenie. Gdy nie da się przestawić zapłonu - jedno położenie , tym lepiej. Pozdrawiam
Więc masz jeszcże do sprawdzenia, iglicę jak pisali koledzy wyżej choć pewnie nic to nie zmieni, nie strzela w gaźnik?Jeżeli miesiąc nie możesz ustawić zapłonu to problem może być w innym miejscu, chyba że robisz to nieprawidłowo...Filtr masz?
Tłok ma sie znajdować w górnej pozycji,czyli najwyżej w stronę głowicy,a wałek tak ustaw żeby zawory były oba zamknięte.O resztę sie nie martw bo samo się zgra wszystko z zapłonem i kolejnością otwarcia zaworów.Nom salmo ma cylinder do przodu położony w stronę przedniego koła,to prosto pisząc ma być tłok wysunięty w stronę przedniego koła jak będziesz...
Ten film nic nie pokazuje. Jeśli masz poprawnie ustawiony zapłon, gaźnik to takie zachowanie jest prawidłowe i normalne .
Mieszkam kilka dziesiąt metrów od ulicy głównej i co jakiś czas zdarzają się przejeżdżające samochody zgrywające się z zakłóceniami widocznymi w sprzęcie RTV. Sprawdź ten wątek - stare auta i motocykle sieją niesamowicie (zapłon iskrowy) - są to zakłócenia o charakterze radiowym - nie powinny wpływać na działanie komputerów, ale na odbiór TV wpływają....
Miałem bardzo długo te motocykle i najważniejsze jest ustawienie zapłonu. Jednak trzeba wziąć pod uwagę że tabele przedstawiają regulacje na paliwo 74 Pb a obecnie jest to 95 Pb więc trochę jednak trzeba poprawić.P
Kolego jak iskra jest to nie znaczy że zapłon dobrze ustawiony, ja miałem kilka motocykli wsk też miałem więc sprawdź ten zapłon bo to pewnie jego wina. Odkręć dekiel od strony zapłonu (czyli prawy) żeby widzieć magneto, odkręć świece i wsadź np śrubokręt żeby wyczuć tłok (tylko czysty żeby był) i kręć magnetem aż tłok będzie w górnym tzw martwym punkcie...
Drodzy koledzy, ze spora zwłoką ale zamykam temat. Rzeczywiście ten moduł był beznadziejny, odpuściłem sobie dalsze próby reanimacji go gdyż znalazłem informacje na forum Domiantora jaki chiński moduł od lat wielu osobom sprawdza się jako zamiennik, jak przerobić instalację i ustawić wyprzedzenia zapłonu aby dobrze działał...i działa. Dziękuję wszystkim...
Witam, w sobotę wrzucę na schematy całość na temat tego motocykla i innych GPZ, pozdrawiam.
Trzeba ustawić tłok 4mm przed górnym martwym punktem mierząc przez otwór świecy suwmiarką, lub nawet zwykłym patykiem stawiając kreski na patyku. Przy takim ustawieniu powinna się zaczynać przerwa na stykach przerywacza. Taki sposób ustawiania był nawet w instrukcji obsługi motocykla. Jak wyczuć początek przerwy? Przy zapłonie bateryjnym (jest akumulator)...
Wawrzyniec. Dotychczas zgadzałem się z Tobą, co moglo wyglądać na "towarzystwo wzajemnej adoracji", ale teraz jestem za, a nawet przeciw. :D W tym co piszesz tkwi błąd logiczny: Jak zapłon może być dobrze ustawiony (czyli x mm tłoka od GMP) gdy czop walu obrócił się w przeciwwadze??? A nawet jak się obrócił niewiele, to nie ma to prawie żadnego wpływu...
Rozumiem, że chcesz wmontować własny moduł pomiędzy impulsator a fabryczny cdi ?, to bez sensu. raz, że trzyma (mechanicznie) impulsator i nie przyspieszysz zapłony o tyle, o ile byś chciał, a dwa przeważnie w cdi jest już układ opóźniający zapłon w czasie rozruchu. Nie wiem do jakiego silnika chcesz to zamontować, ale ostrzegam, po własnych doświadczeniach...
W tej chwili jest zasilany bez stacyjki ale jak już wspomniałem jest schowany pod plastykami i włączanie i wyłączanie go przysparza pewne problemy i przez to wolał bym włączać go ze stacyjki. Jeśli nie znajdę sposobu na ten 9 kanał FM to pozostanie mi wymiana sprzętu na alana 42 albo dorobienie zewnętrznych potencjometrów do włą/głoś. i reduk. szum....
Witam pomocy nie wiem jak ustawić zaplon w husqwarnie te610... wiem ,ze google nie boli ale nie moge znalezc zadnych informacji stator jest regulowany jak w komarze mozna przesuwac lewo i prawo brak tylko tego mlotka w srodku sa same cewki, z tego co wyczytalem czesto odklejaja sie magnesy niestety to nie ich wina u mnie wszystko ok, jedyne co zdiagnozowalem...
Na początek pragnę się przywitać i poprosić o pomoc Posiadam identyczny agregat BOSCH G1900 jak Rafał 545.Mam problemy z silnikiem. nie mogę ustabilizować pracy tego silnika. Jest to 4ro suw owy Tecumseh starszej konstrukcji z zapłonem iskrowym. Silnik nie równo pracuje kicha w gaźnik i gaśnie, nie pomaga czyszczenie gaźnika, regulacja,wymiana na inny...
nie znamy parametrów cewki zapłonowej użytej w tym przypadku a Kolega pytający jeszcze sobie dowolnie zmienia elementy w stosunku do i tak małoczytelnego oryginału co zmienia i przebiegi napięć, i być może opóźnienia czasowe w układzie powodujące, że iskra pojawia się poza optymalnym przedziałem czasu cyklu silnika. A więc cewka jest od Fiata 125 12V....
Oczywiście, że pisałem o WSK 125. A wątek dotyczy WSK175, więc szkoda że jeszcze nie napisałeś o jakiejś pile spalinowej itd. Bo też ma silnik dwusuwowy. gdy publicznie robi kolega ze mnie głąba Skoro sam się wystawiłeś na strzał? Milczenie jest złotem. Oczywiście, że pisałem o WSK 125 Tak, motocykl żużlowy. Przy zużytych pierscieniach, nie było sensu...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Suzuki Burgman 400 K7 błąd f1- c28 Na początku błąd F1 pojawiał się sporadycznie, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie wracał. W tej chwili zgaszenie i ponowne odpalenie nie pomaga. Problem najprawdopodobniej leży w przepustnicy, klapka nie otwiera się prawidłowo, po włączeniu zapłonu drży i próbuje się ustawić. Wyjąłem czujnik położenia przepustnicy...
Lepiej ic kup nowy kondensator. Przy takim motocyklu wymiana swiecy ci niewiele da. Sprawdz czy dobrze ustawiony jest zaplon. I sprawdz czy przypadkiem w przerywaczu mloteczek nie ma luzow, lubi sie obluzowac ten trzpien. A masz wogule iskre? Jak masz to jaki ona ma kolor powinna byc taka niebieska.
Sprawdź spadki napięć na zasilaniu modułu zapłonowego i masę na silniku. Przerwa na świecy ? Poza tym, moduł oryginalny czy chiński ? może ma złe wyprzedzenie przy odpalaniu, "elektroniki" mają na "zapłon" inny kąt wyprzedzenia jak do pracy, kto wie co chińczyk tam ustawił.
rozumiem, ale drugi raz piszesz o wyjściu, a musisz rozpatrywać wejście. Wyjście może zostać "zablokowane" przez ten planowany układ ochronny i już nic się z niego nie dowiesz. Witaj, wyjaśnię, do czego ma być ten układ. Na wejściu będzie czujnik halla (lub przerywacz) z aparatu zapłonowego motocykla. Gdy silnik pracuje, kręci rozrusznik lub jest "kopany",...
Dziękuję za wszelką pomoc. Wymiana zapłonu na EURO 4 w nowym silniku spowodowała, że oświetlenie, ładowanie i zapłon były jak najbardziej prawidłowe. Reszta, jak ustawienie obrotów to juz była kwestia ustawienia gaźnika jak i odpowiedniego luzu linki. Tak by na skręconej kierownicy linka mimowolnie nie naciagała sie. Motocykl wyszedl fajnie. Pozdrawiam...
Grzechotać to może wiele rzeczy np, coś jest niedokręcone.W starych motocyklach często dzwoni po prostu przepustnica. Nikt tego nie "remontuje" a ona się wyciera i dostaje luzu. Musisz sprawdzić ciśnienie na cylindrze, kolor świecy i przede wszystkim ustawić dobrze wyprzedzenie zapłonu, przerwę na świecy. Sprawdź też jaka ma ciepłotę bo to tez ma spore...
Witam. Okres jazdy ja motocyklu powoli się kończy więc czas na przegląd mojego pierwszego motocykle. I jak to bywa z pierwszym motorem potrzebowałbym informację na dwa tmaty: 1. Jaki powinien być w tym motocyklu poziom paliwa w gaźniku? 2. Jak oraz gdzie ustawia się w nim zapłon? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Witam, tytułem długiego wstępu: na elektrodzie poruszane były te tematy w dziale samochody i kilka w dziale motocykle, ale nie znalazłem konkretnej odp, same gdybanie. Chcę poprawić komfort jazdy nocą - jeżdżę sporo ( m.in. http://www.motocykl-online.pl/artykuly/T... http://www.motocykl-online.pl/artykuly/B...
Witam, Mam problem z modułem zapłonowym w motocyklu Yamaha sr125. Seryjny moduł padł (częsta przypadłość w tych motocyklach przy module cdi dc), nie znalazłem nigdzie używki a od handlarzy częściami usłyszałem że ciężki temat dostać taki moduł. Nie raz już przerabiałem układy zapłonowe z powodzeniem więc i tu spróbowałem jednak skończyło się z dziwnym...
Witam tak jak w temacie. Zmieniłem rozrząd w swoim motocyklu i teraz nie wiem jak go ustawić. Pzy tarcze od zapłonu ( coś takiego jak magneto tylko bez magnesu) jest narysowane FT oraz kawałek dalej są dwie dziury wywiercone w odstępie od siebie jakieś 0.5 cm. Następnie na wałkach na głowicy są kropki jedna.kropka na jeden wałek. Wałków jest dwa. Silnik...
Czy dysza paliwowa 132 może mieć na to wpływ W dokumentacji jest 125 Druga sprawa czy te motocykle nie mają przyśpieszania konta zapłonu przy wzroście temperatury (mam dołączony czujnik temperatury )
Witam wszystkich, Stworzyłem schemat do zapłonu motocyklowego z użyciem dwóch transoptorów, wyświetlaczem LCD na sterowniku HD44780 a także dwóch tranzystorów do sterowania cewką (BU931). Jako kwarcu użyłem 24Mhz. Pierwsza prośba to czy ktoś może mi sprawdzić czy schemat jest prawidłowy. http://obrazki.elektroda.net/64_12688419... Teraz mam...
Jak masz nieoryginalne to tak może być. Przetrenowałem kilka współczesnych zamienników i są do bani. Rozpadają się, nie łączą, nie zgrywają się. Próbowałem regenerować platynki ( styki) za pomocą stali nierdzewnej, ale motocykl miał problemy z jazdą pod obciążeniem. Konstrukcja silnika i gaźnika jest prosta - gaźnik rozebrać, wyczyścić sprawdzić pływak,...
włacz zapłon połuż łapke na wlocie gaźnika i próbuj uruchomić, jak poczujesz ze reka jest mokra i imo tego motocykl nie zapala to albo jest zatarty albo uszczelniacze wybrały sie na spacer.
Dlaczego uparłeś się na stosowanie świec denso? Czy nie lepiej spróbować tańszą F95 jak proponował gromleon . Po co prowadzić eksperymenty ze świecami jak inne elementy i układy nie pracują poprawnie??? Sprawdź zużycie pary przepustnica-korpus gaźnika. Wystarczy wziąć w rękę umyty gaźnik i gołą przepustnicę. Wsunąć ja do korpusu i sprawdzać możliwość...
Witam, mam problem z motocyklem WSK 125, brak iskry po remoncie. Jak włożę palec do fajki to kopnie, co może być przyczyną. Zapłon ustawiony dobrze, przerywacz też się otwiera prawidłowo.
Witam Żarówka jest bardzo dobra do sprawdzania :-) Spróbuj zrobić to tak: podłącz kostkę z powrotem. Weź swoją żarówkę i jeden jej przewód podłącz do masy motocykla. Potem włącz zapłon i włącz światła pozycyjne. Drugim przewodem od swojej żarówki dotknij do szarego kabla przy stacyjce - jeśli żarówka świeci, jest ok. Jeśli nie - oznacza to przerwę pomiędzy...
Witam Proszę potraktować mój temat jako zapytanie osoby, której wiedza o elektronice jest na poziomie początkującego amatora. Chcę skonstruować układ, który będzie przewodził prąd po przekroczeniu ustalonego napięcia a po jego spadku poniżej zadanej wartości będzie przestawał przewodzić. W dużym uproszczeniu: Układ będzie działał w motocyklu (12 V)...
Zapłon ustawiony jest za pomocą żarówki właśnie 2,5mm przed GMP. Dzięki Kolego jack63 za linka, byłem już tam wcześniej. To forum to kopalnia wiedzy dla użytkowników motocykli MZ.
Tyle że pomiar emisji był przeprowadzony z sondą w końcówce wydechu. Zgadza się? A gdzie miał być :?: Pomiar za katalizatorem jest nieco sfałszowany, ponieważ katalizator dopala CO i HC Pomiar za katalizatorem jest jedynym prawidłowym pomiarem jeśli mówimy o kontroli CO, HC , NOx w celu kontroli sprawności układu zapłonowego i wtryskowego silnika ZI...
Dzień dobry, mam motocykl MZ ETZ 150 nie chce odpalić i przy odpalaniu kicha. Gaźnik był już czyszczony i zapłon także ustawiany.
Mechanik i Ten ze Śląska co ma na kanał na YouTubie mówił żebym na 3 mm ustawił zapłon bo on też tak ustawia i tak ustawiłem Dodano po 5 Rok temu to samo mi się stało jeździłem na świece NGK 3 lata i postanowiłem zmienić świece Kupiłem w sklepie NGK i po dwóch dniach się rozleciała zepsuło cały cylinder tłok za 700 zł i wtedy zapłon nie był przestawiony...
Przywracam do "życia" Tropika z 1971. Motocykl z trudem zapala, ale po chwili zaczyna przerywać i gaśnie. Po wykręceniu świecy, okazuje się, że jest zalana paliwem. Czyszczenie świecy, motor z trudem, ale odpala i sytuacja się za chwilę powtarza. Kiedy sprawdzałem iskrę, raz jest OK, a innym razem zanika. Kiedy włączę zapłon (nowy akumulator), napięcie...
Ten brak mocy to zatkany kranik zapewne, wypalisz paliwo z gaźnika i moc znika, potem chwila postoju i jawa gotowa do boju. Brak ładowani, jeśli połączenia sprawne to uszkodzony regulator. Obejrzyj mostek prostowniczy prawa strona motocykla schowek , czy przypadkiem nie odlutowały się w nim takie druty, jak wyjmiesz zrozumiesz o czym piszę, tak samo...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
Motorbike.Pytasz i już Ci odpowiadam-każdy silnik ma inne opory wewnętrzne,inną kompresje i regulacje gażnika i zapłonu.Nawet jak będziesz miał dwa nowe silniki S38 i w obu podniesiesz przepustnice o tą samą wartość to obroty silników nie będą identyczne,zawsze będzie jakaś rozbieżność.Motorbike weżmy pod uwage starsze motocykle z Japonii i nie tylko,gdzie...
Witam, MZ ETZ 150, 1988r. zapłon elektroniczny typ A. Opis usterki: Nie odpala, czasami strzeli w tłumik. Kąt zapłonu jest dobrze ustawiony ok. 2 mm przed GMP. Układ zapłonowy sprawdziłem według książki "Jeżdżę motocyklem MZ". Akumulator 12 V, zasilanie zespołu nadajnika 11 V (jest zasilany przez diodę i opornik z zespołu sterującego) powinno być 12...
Nie lepiej zmodyfikować mapę wtrysku? Czytając to myślałem, że zobaczę motocykl 2T, albo zabytek na przerywaczu mechanicznym i gaźniku, a nie Mercedesa... Zapomnij o przekaźnikach, bardziej układ scalony oparty o tranzystory, taki przekaźnik ma taki czas przełączenia, żeby Ci te obroty jeszcze spadły na biegu jałowym, a i błędów będzie sypać o niesprawnym...
Dawniej w ogarze jeśli się nagrzał to zaczynał gasnąć, od razu było wiadome że kondensator. Przeglądając twoje posty widzę, że masz takie przypuszczenia. Winny może być kondensator jak i również źle ustawiony zapłon chociaż być może napiszesz, że na pewno jest dobrze ustawiony. Jeżeli masz to wymień kondensator, i obowiązkowo ustaw zapłon i dobrą przerwę...
Zapewne chodzi Ci o zapłon HPI w oparciu o taki stator: Zgadza się: https://obrazki.elektroda.pl/9839814600_... Co do zapłonu z chińskiego Crossa, to musisz zwrócić uwagę czy impulsator i koło magnesowe było przystosowane pod zapłon stałokątowy, czy zmiennokątowy (z advancerem), Koło jak i stator "pochodzą" z 139FMB czyli kopii Super...
Chciałbym dzisiaj przedstawić Wam jeden z tanich lokalizatorów GPS. W poniższym tekście opisze kilka testów tego urządzenia mogących pomóc Wam przy wyborze lokalizatora, zwanego także trackerem GPS. Jakiś czas temu natknąłem się tutaj na informację aby uważać przy zakupie tanich urządzeń gdyż nie mają one nic wspólnego z GPSem. Zainteresowany tą informacją...
No to może sprecyzuję bardziej. Potrzebuję moduł cdi ac ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu (ewentualnie ze zmiennym do 2t) Stator jest na "fasolkach" więc myślę że kąt wyprzedzenia powinno dać się nim ustawić. Iskra jest na module o symbolu: 50qt-10a-2237, lecz przy wyższych obrotach bardzo mocno przerywa i się nie wkręca. Na module od gy6 motocykl...
Mam problem z moim jednośladem Suzuki gn125 4T, a mianowicie motorek jeździ super, wkręca się normalnie, ale pod większe górki przerywa, tak jakby odcinka się włączała, to nie wina paliwa. Czasem przejadę 10 km i jest wszystko super, tylko pod górki nie, a czasem przerywa nawet na prostej, ale jak jadę na pół gazie i się rozchula to potem wyższy normalnie...
Cześć, Objawy są takie, że moto rozpędza się dość dobrze do 70km/h. Potem idzie mu to bardzo opornie, pomimo rozpędzania go na piątym biegu. Po osiągnięciu 80 km/h i wrzuceniu szóstego biegu zaczyna zwalniać i stabilizuje się na około 65 km/h. Świeca nowa, przerwa na świecy OK, filtr powietrza nowy. Co dalej? Gaźnik? Moduł zapłonowy? Jak go zdiagnozować?...
Wyprzedzenie zapłonu 2,8-3,0mm przed GMP, przerwa na platynkach 0,3-0,4mm. Przerywacz w trakcie obrotu wału musi się zamykać, iskra pojawia się w momencie rozwarcia. Jeśli dobrze (szczelnie) poskładałeś silnik to musi palić. Jak nie z kopki, to na pych. Nie piszesz nic o gaźniku, a on też może być winnym tego, że silnik nie pali. PS Możesz jeszcze...
Co Wy chcecie od 6 V halogenów H4 ? i od prądnicy ? Możesz spokojnie zainstalować takę żarówke, o ile klosz i odbłyśnik jest do niej przystosowany. Niewiele sie tam zdziałasz przy tych 6 V z plusem na masie, o ile nie chcesz przerabiać instalacji. A ta prądnica mimo wszystko ma spory zapas mocy, więc nic się stanie. ,,Lata Swietlne" temu mialem IZa...
Witam, Od dłuższego czasu znajomy ma problem z motocyklem Kawasaki VN 900 Custom, rocznik 2008. Silnik motocykla odpala bez problemu, niezależnie od tego czy jest ciepły, czy zimny. Sporadycznie (to znaczy raz się pojawia, a raz nie i nie wynika to z żadnych okoliczności) po przejechaniu kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu kilometrów spadają osiągi...
Witam Wszystkich Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem podobnego przypadku,.. więc pozwoliłem sobie utworzyć ten nowy temat. Jeśli coś podobnego gdzieś było to z góry przepraszam .. Najpierw może krótki opis sytuacyjny a na końcu pytanie do szanownych forumowiczów Mam motocykl, i alternator mi podaje zawyżone napięciem na akumulator. Po ustawienie...
Cześć! Na początek zaznaczę że pierwszy raz mam styczność z silnikiem z iskrownikiem, ale przewinęło mi się przez ręce parę silników z bateryjnym. Silnik zaburtowy Salut M https://obrazki.elektroda.pl/9439939600_... Kupiłem za grosze jako zepsuty z zamiarem majsterkowania. Aktualny stan silnika: Nowa świeca NGK B5HS Nowa fajka NGK +...
Sprawa jest taka, że dostałem do zrobienia jawkę od wuja. Założyłem zapłon widoczny na zdjęciach (nie wiem gdzie, od kogo ani za ile kupiony, pochodzi pewnie z alledrogo), wyprzedzenie ustawiłem do suwmiarki najdokładniej jak potrafiłem tj. 2mm przed GMP wg. zalecenia sprzedawcy i silnik nie chce na nim działać. Odpala z oporem i od około 1/3 gazu wydaje...
Na module zewnętrznym cewka świeca działa robi iskrę, przypadkiem w na tyle dobrym momencie że silnik odpali, ale jest to moduł na 4 kable do silników 4t z odcięciem zapłonu i zmienym kątem zapłonu co się kończy rozjechaniem iskry powyzej 3000 obrotów i niestabilna praca na niskich. Nawet nie idzie ustawic gaźnika. Dostałem to że śmieciami do tego rozebranego...
Ustawianie zapłonu WSK3, 125ccm. (źr. książeczka "MOTOCYKL WSK Pojemność 125ccm Instrukcja obsługi 79r") [...] Po zdjęciu prawej osłony silnika sprawdza się rozwarcie styków przerywacza, obracając w tym celu wirnik prądnicy-iskrownika najlepiej przez pokręcanie ręką. W razie potrzeby rozwarcie styków reguluje się przez zluzowanie wkrętu ustalającego...
Witam. Pacjent honda cbr 125r JC34. Postanowiłem wymienić licznik, na uniwersalny chiński. Musiałem w nim przerobić kostke, aby pasowała pod oryginalną instalacje motocykla. Większość działa poprawnie, mam tylko problem z wyświetlaniem obrotów silnika. Według załączonego schematu, do obrotomierza oryginalnego licznika hondy podłączone są 3 przewody;...
Ale cykl zapłonu w fiacie 126p jest co dwa obroty bo jest to silnik 4T, gdy w pierwszym cylindrze następuje zapłon w drugim jest ssanie i nie możesz w żaden sposób porównywać go do działania silnika spalinowego (tu kolejność zapłonu można zmienić poprzez zmaiane ustawiena pozycji wałka rozrządu). Zobacz na dwusuwowy odpowiednik 126p czyli dwucylindrową...
Witam, posiada ktoś w swoim motocyklu programowalny moduł zapłonu PROG CDI? oraz lampę stroboskopową na warsztacie? Chciałbym zasięgnąć opinii jak się sprawuję i jak wygląda stabilność zapłonu na lampie stroboskopowej. Czy poprawnie wyznacza ustawione kąty wyprzedzenia itp. Ja walczę od paru tyg. z tym zapłonem i niestety w zakresie od 2,5k do 3,5k...
Włożyłem szeregowo dodatkowy płaski bezpiecznik 15A z gniazdem, a oryginalny podwatowałem - na jedno wyjdzie. Dopiero teraz miałem czas wrócić do motocykla i mam problem a właściwie dwa. 1. Otóż, akumulator najwyraźniej padochnął. To bardzo dziwne, bo ma mniej niż dwa lata i był regularnie ładowany. Wystarcza na jakieś 40 sekund świecenia światłami,...
Witam jestem właścicielem Cagivy w8 125 ENDURO od chyba 7 miesięcy i mam pewien problem. Zaczęło się od tego, że moto przy maksymalnych obrotach lekko przerywało, prawie nie do wyczucia, chyba ze się kręciło go dłużej do końca. Po pewnym czasie tak jakoś po 4 miesiącach zaczął coraz mocniej przerywać. Wymieniłem świece i fajkę, lecz to nic nie dało....
Witam .Budowa ukończona w maju ,teraz jest trochę czasu ,żeby zaprezentować efekty i rozwiązania . Zapłon : Po pierwsze -zapłon - przerobiony na bateryjny ,bo nie działała prądnica .Zamontowany akumulator 4 ah ,wykorzystany oryginalny przerywacz ,dodana cewka zapłonowa z samochodu (na złomie za 10 zł ).Ogólnie to prąd z akumulatora idzie przez przerywacz...
Witam, no tylko do tego zaplonu ' 3mm przed ZZ tloka' - potrzebne jest paliwo z epoki, czyli benzyna LO 68 - 74 Oktan. Wtedy takie stare silniki rozwijaja moc z instrukcji sprzed 60 lat, bo maja na ogol stopien sprezania od 6 - do 7 : 1, czyli wlasnie do szybko spalajacych sie benzyn 68 - 74 Oktanowych. To samo silniki w starych motocyklach, np. w Junaku...
ustawić ustawić zapłon motocykl motocykl zapłon zapłon motocykl
sterowanie kilkoma telefonami bramy somfy elixo zdejmowanie stosu
magazyn energii obudowa magazyn energii
Błąd P1336 w Citroen C3 1.4 VTi - przyczyny i diagnostyka Montaż zaworu turbiny w VW CC 1.8 TSI 2012