Dobrze Elektrit, jak są znaki i zawory się zmieniają to nie trzeba już kręcić wałem - ustawiamy od razu czwarty cylinder. Pozdrawiam.
Witam. Posiadam poloneza 1.6 GLE i mam takie pytanie. Jaki ustawić zapłon to znaczy na którą kreskę na obudowie rozrządu. Bo już zgłupiałem która kreska która. Każdy pisze odwrotnie. Dodano po 4 Zamykam temat bo już ustawiłem. Jest dobrze
Ale nie odpala :/
Kolego przytknij palcem na pierwszym cylindrze i obracaj wałem ,poczujesz sprężanie i to jest to Wypnij kopułkę patrz na palec ma być tak ustawiony jak pierwszy przewód na kopułce .Potem tylko dograć i gotowe.
Wtrysk nie jest bezpośrednio w cylindry, wielopunkt ale pośredni. Nie wiem jaki tam jest sterownik, ale zdaje się że nie ma możliwości modyfikacji map w prosty sposób w sterowniku dla tego silnika. Pytanie - po co chcesz regulować?
Witam ma Polonez 1500 "I wersja poloneza" – zaczyna mi dużo palić paliwa może mi ktoś wytłumaczyć jak mam ustawić gaźnika ( zapłon mam ustawiany dobrze )
Dziękuje wam chłopaki za odpowiedzi mam jeszcze jedno pytanie z czystej ciekawości czy zapłon lampą stroboskopową można ustawić bez zapalania silnika to znaczy włączyć zapłon i przekręcać wałem korbowym wydaje mi się że wtedy też lampa się zaświeci(kiedy pójdzie iskra) a znaki będę widział co wy na to????
Chwilę z tym walczyłem zanim doszedłem, że to cewka w aparacie. U mnie objawiało się to zanikiem iskry po przejechaniu ok 6km. Gdy postał 2 godz to zapalał bez problemu, aby następnie paść po przebiegu w/w. Wymiana jest banalna. Później oczywiście zapłon trzeba ustawić.
W polonezie nie ma czujnika spalania stukowego
Tłoka ustaw w górze (znaki na obudowie rozrządu żeby sie pokryły) wtedy zęby reluktora pokryją się z występami nabiegunnika i tak wstaw drugi. Ale ileż to roboty podjechać na ustawienie zapłonu?
ostatnio wymieniałem kilka elementów w moim fiacie 125p i musiałem odkrecić aparat zapłonowy bo inaczej nie było dojścia dopiero po jakimś czasie zorientowałem się że ten wałek z wieloklinem sie przestawił ... i nie wiem teraz jak znowu ustawic zapłon napiszcie mi wszystko co i jak powinno być od podstaw, bo prubowałem już 10000 kombinacji i rece mi...
Witam...jestem szczęśliwym posiadaczem poloneza caro 1.5 GLE oczywiście z instalacją gazową...instalacja jest założona całkiem niedawno i to właśnie instalacji dotyczy pytanie...czy istnieje jakis sposob aby silnik posiadał wolne obroty (gdy pracuje na gazie) gdy jest zimny...teoretycznie powienien paracować prawidłowo gdy temperatura wynosi juz 5 stopni...
Prwdę powiedziawszy-nie wiem,choć raz experymentowałem,i podpiąłem Techa1 pod złącze ALDL w polonezie,wybrałem jako C16NZ (bo układ wtrysku zblizony konstrukcyjnie) i wybrałem F6.Pojawił sie komunikat "tryb awaryjny włączony" i silnik zmienił gang.Zrobiłem sobie wtedy znaki na kole i obudowie (kredą) i patrzałem-w trybie awaryjnym zapłon był cofnięty...
Sprawdź układ zapłonowy palec (musi być bez opornika)kopułka, ustawienie zapłonu ,rozrząd.
w Jawie to proponuje od razu wymienić zapłon na elektroniczny- ponoć pasuje z poloneza. Jeśli chcesy ustawić punkt w miare dokadnie to proponuje czujnik zegarowy wsadzić w gwint stłuczonej świecy, trzeba się trochę pobawić, ale ma się pewność że "mniej więcej" jest ok, reszta tak jak mówią poprzednicy na wyczucie.
W polonezach z wtryskiem jakoś sobie radzą ale w gaźnikowych nie bardzo. Trzeba dokładnie ustawić mieszankę i zapłon bo mogą się zapychać nagarem. Ostatnio klient uparł się żeby mu koniecznie założyć takie w poldku z 1988 roku i po 5 tys były do wyrzucenia. Nie polecam i nigdy nie zakładam.
Zapłon dobrze ustawiony? Może przyspieszacz zapłonu.
Piszesz że całkowicie odbudowałeś silnik.... , a sprawdż czy dobrze złożyłeś rozrząd , i napęd pompy oleju i zarazem aparatu zapłonowego..... Dodano po 2 Przepraszam... napęd pompy oleju nie - pomyliło mi się z silnikiem poloneza , jeszcze raz przepraszam za błąd.
ja miałem podobny problem ale na gaźniku okazało się że ciągnął lewe powietrze może być to też przyczyna. Mówisz o strzale czy strzela w tłumik? jeżeli tak to sprawdź świece i przewody oraz jak masz ustawiony zapłon. Pozdrawiam
Pan marek 234 podał bardzo prawidłowo ustawienie zapłonu w warunkach polowych ale mialo być to kroku ,pan mpn105 napewno już się pogubił.Kolejność jest taka, wyregulować dokładnie zawory ustawić dokładnie zapłon wyregulować gażnik na benzynie dopiero można zabrać się za gaz bo innaczej nic z tego nie będzie,a ja napisałem dopiero pierwsza część.
mógłby się on rozregulować gdy była zdjęty aparat styków ?? Bo jak był zdjęty aparat styków przekręciłem kluczykiem?? Co to znaczy ,miałeś wyciągnięty aparat jeżeli tak to pewnie nie zaznaczyłeś położenia więc musisz ustawić zapłon. Jeżeli nie wyciągałeś założyłeś odwrotnie przewody na ceweczkę w aparacie w stosunku do modułu.P
Strzelanie w gaźnik występuje w dwóch przypadkach: zbyt wczesny zapłon lub zbyt uboga mieszanka. Sprawdź działanie urządzenia rozruchowego (jeżeli to gaźnik) i ustawienie zapłonu. Pozdrawiam
Właśnie jak ustwić instalacje domowym sposobem reduktor stefanelli a przed mikserem mam na wężach 2 śruby regulacyjne na parowniku mam tylko 1 śrube, napiszcie jak to całe ustrojstwo nastawić z góry dzieki, acha auto to polonez caro 1.6 GLE 94r. I ile w końcu ma mieć stopni zapłon ???
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
Witam.Twoj problem to najprawdopodobniej elektrozawor przy gazniku.Albo jest uszkodzona cewka elektrozaworu albo przepalony bezpiecznik.Jak przekrecisz stacyjke to musisz uslyszec takie cykniecie.To znaczy ze elektrozawor zalapal.Jak jest cisza to sprawdz polaczenia elektryczne i bezpiecznik.A jezeli ci cyka to musisz juz szukac przyczyny w gazniku(zapchana...
Sprawdzałeś zapłon i jego ustawienie?
Czasami wśród starców i kolekcjonerów bywa taki problem "jak samodzielnie wymienić pasek rozrządu w Polonezie". Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe. Problem z wymianą tego paska polega właściwie tylko i wyłącznie na odkręceniu tej nieszczęsnej, zapieczonej śruby na wale, 38 mm. Wieki temu, patrząc na tych kretynów w warsztacie, którzy męczyli się z moim...
Witam, otóż mam Poloneza 1.4 16v rover. Sytuacja wygląda następująco na benzynie samochód bez dodawania gazu odpala, i jeździ bezproblemowo, zawsze odpalam na benzynie i po chwili przełączam na gaz, gaz jest zamontowany zwykły na śrubie i do tego jeszcze aktuator, gazu po mieście mi spala 10l/100km czyli spalanie jest dobre pozatym moc ma, jednak przy...
Dobra problem rozwiązany sam sobie odpowiadam w temacie. Na przyszłość dla innych jeśli nie możecie ustawić na lampę poloneza bądź ciągle wam się przestawia zapłon. A jesteście pewni że macie wszystko sprawne. Sprawdźcie czy zgrane są kropki na kołach zębatych rozrządu. U mnie w ogóle małe kółko było ścięte i trzeba było je wymienić wraz z półksiężycem(klinik)....
Czy zapłon napewno dobrze ustawiony?
no i tu tworzy się problem bo nie mam dostępu do lampy no i nie mam pojęcia o tej (siadce) zapłonu morze lampę uda mi się jakoś wyczarować ale z tą siadką będzie cięzko czy morzesz mi naświetlić temat jak to zrobić i z czym to się (je)oile to jest realne przez internet co do gażnika to rozebrałem go w mak i wyczyściłem co się tylko da włącznie z wymianą...
Szanowny kolego. Ja bym jeszcze spróbował wypolerować kolektor dolotowy na lustro - podnosi to moć o około 5-7% (polonezy na Francję miały właśnie takie kolektory), ustawić dobrze zawory i zapłon a także zrobić wolny wydech, tylko co na to ekologia. Pozdrawiam - SPEKTRA Witam Co do pożądnego ustewienia zaworów(i całego rozrządu) zapłonu(trochę trudne...
Koledzy mają racje z kablem kosztule całe 12zł ale zdazająsie urwanprzewodziki które idą od cewki do końcówek w aparacie zapłonowym.Tam jest normalnie cewka z drutu miedzianego więć po zmiezeniu musisz mieć jakąś rezystancje a niema mozliwości zeby jej nie było. A nawet mozesz podłączyć woltomierz ustawić w mili Voltach to powinno ci się pokazać napięcie...
Dysze mogły się zapchać. A iskra jest na wszystkich cylindrach? Świece nie są zalane? Zapłon dobrze ustawiony?
Silnik ma 190 tysięcy ale dopiero 40 tysięcy po remoncie kapitalnym, zapłon był sprawdzany jest ok. Umyłem cały gaźnik, ustawiłem pływak, pomyłem wszystko z oleju ale dalej to samo, chyba otworzę pokrywę zaworów i sprawdzę jak wygląda w środku. Co do paska to nie wiem kiedy był zmieniany Co do szczeliny ustawiłem 1 ale iskra przebija na cewkę, więc...
po pierwsze to ile lat ma parownik i jaki jest? zapewne dużo... od razu polecam wymianę na Tomasetto AT07, to są bardzo dobre parowniki, dość stabilne (lepsze niż lovato), i do tego tanie - nowy 180zł wyregulować na średnio ciepłym silniku, tak żeby na zimnym też jakoś chodził na tym gazie po drugie - to jest jeszcze stary typ na aparacie zapłonowym...
Jak składasz silnik, nie wiedząc jak działa? Ustawiasz silnik z 1 od strony rozrządu tłokiem w GMP, (obydwa zawory zamknięte) i ustawiasz aparat tak, żeby krzywka reluktora stała równo z zębami stojana cewki, a palec rozdzielacza pokazywał pole stykowe w kopułce pierwszego cylindra.
Naprawa: - uszczelka pompy paliwa - popychacz pompy paliwa - podstawa pompy paliwa - uszczelka pokrywy zaworów - regulacja gaźnika - regulacja zaworów - ustawienie kąta wyprzedzania zaworów Trochę tego było... Koszt naprawy 400,- zł Dodano po 1 - ustawienie kąta wyprzedzania zapłonu *
posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować? Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał! Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :) Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze. jak ustawić ten zapłon To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje: - Wcześniejsza...
Byłem ustawić zapłon, ze świecami dalej to samo z tym, że teraz jakoś łatwiej pali nawet na zakopconych (chyba ma na to wpływ temperatura). Po odpaleniu na zimnym silniku, na ssaniu od razu łapie na 4 cylindry, pracuje równo, jak jest ciepły również pracuje równo. Przy ruszaniu nie ma problemu, ogólnie w jeździe nie ma z nim problemów, tylko z tym odpalaniem,...
Fajnie teraz mieć takiego , kolego sprawdź ustawienie zapłonu , pewnie za wczesny , i o paliwie pamiętaj.
Witam! Problem z odpaleniem to : 1/brak iskry 2/brak paliwa 3/zle ustawiony zapłon z paliwem moge sie zgodzic, ze paruje z gaznika, ale co to ma do tego zle ustawiony zaplon?? jakby byl zle ustawiony zaplon, to by za kazdym razem zle odpalal
Zapłon sprawdziłeś? Jeśli będzie źle ustawiony będzie się grzał.
Przedtem i teraz magnes wchodzi najpierw w rdzeń z cewką. Najbardziej prymitywne wynalazki zawsze działają. Podpiąłem moduł zapłonowy Poloneza 1.6 a cewkę od Stihla wykorzystałem jako impulsator. Wstawiłem dodatkowo cewkę WN od MZ, akumulator i działa. Ten zapłon Stihl fajnie nadaje sie jako impulsator :) Ot taka ciekawostka. Dodano po 12 Ale oto spójrzcie...
Gaźnik -dysze ,pompka przyspieszająca , ustawienie pływaka w komorze i ponownie kąt wyprzedzenia zapłonu.
Przegląd instalacji miałem przed wakacjami ( wtedy wszystko było ok) więc gazownik nic nie mówił.Popatrzył ,posprawdzał i git.Trzy dni temu zaczęły się "cuda" dławienie się na LPG i na PB ...Myślałem ,że to wypadanie zapłonu,bo na "wolnych" było słychać jak w starym polonezie źle ustawiony zapłon...ale komp nie pokazał nic o zapłonie tylko same lambdy....
siema,niemam odcięcia zapłonu na lpg,na ilu powinno być ustawione i jak to zrobić, bo mni sie obrotomnierz zamyka i 2PYT,ile na 5 biegu pokazuje wam obrotomnierz bo mni max 4,5 tysiąca ,a od 1 do 3 biegu bezproblemu wkręca się na 6 tysięcy
Witam, tak jak pisze mój poprzednik. Wycieraczki programuje się podczas pracy przerywanej. Klika się szybko dźwignią spryskiwacza, a wycieraczki wykonują 1 ruch i czekają. Od tej chwili elektronika czeka na drugie kliknięcie, po którym wycieraczki będą pracowały z czasem przerwy takim, jak między tymi kliknięciami. Będą również pamiętały to ustawienie...
A co z regulacją gazu kiedy była przeprowadzana a co do zaworów przy żle ustawionym zapłonie bendą stukać tak że radzę sprawdzić zapłon
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik pracuje przez chwilę, ale tylko czasami. Świece są zalane,ale wykręcałem dopiero gdy mi sie akumulator rozładował, może rozrusznik później słabo kręcił i sie zalały? ciśnienia nie sprawdzałem. Zacznij od zapłonu jak ustawisz powinno wrócic wszystko do normy
Pytanie do fachowca. jakie obiawy daje żle ustawiony rozrząd?chodzi mi o zle załorzony pasek rozrządu,słyszałem o kącie wyprzedzenia zapłonu lub też jego opóżnieniu .
Ustawienie zapłonu może być dla mnie problemem bo nie jest to polonez;) Ciśnienie to chwilunia roboty ale pewnie dam sobie spokój z tym silnikiem i po upewnieniu się do jego wadliwości wymienię całość.
jutro sprawdzę jeśli to rozrząd to jak go ustawić bo tak sobie jeszcze pomyślałem że może czujnik zapłonu przy kole zamachowym
9V dla generatora. Datasheet układu TL494 wskazuje na minimalne rekomendowane napięcie na poziomie 7V. Więc nie może być 5V. Joker2: Nie zrozumiałeś. Zasilanie TL494 jest od 7V do 40V więc stabilizowane źródło 9V nie jest potrzebne bo zakładasz pracę układu w przedziale 10-15V (instalacja samochodowa). Po prostu zasilasz go przez prosty filtr z instalacji...
Witam u mnie koła są 16"/6 rolnicze, a nie od osobówek tylko szkoda że nie mam 16"/7.5 lub szersze bo lepiej by mi się jeździło nie topiłbym się bardziej nie czekając na susze, dodam też że nad tylnym mostem mam prawie 500kg żelastwa jako obciążniki bo bez tego nic bym nie zrobił byłby za lekki i żaden SAM na znanym aukcji nie dorównuje mu do uciągu...
Cewka(moduł) - napewno sprawny? Jest iskra na świecach? Zmniejsz może przerwę na świecach (na próbę) do 0,5-0,6 mm. Ustawienie zapłonu możesz sprawdzić lampą stroboskopową - po wykręceniu świec żeby lekko chodził na rozruszniku.
Jakiś baran, który nie potrafił ustawić czujnika stop, uczył się jeszcze na polonezach. Trzeba wszystko wyprostować, i będzie dobrze.
... w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak może być sterownik silnika uszkodzony ale to wszystko do sprawdzenia, odepnij kabel ze świecy i zobacz czy iskrę podaje po przegazowaniu. Ogólnie sprawdź...
Teraz jest taki motyw. Na gazie chodzi ale na benzynie gaśnie, nie ma obrotów. Zapłon ustawiłem na 1423, a w książce pisze 1342 ale nie działa dobrze, a 1423 pisze w instrukcji serwisowej. Jaka przyczyna że gaśnie?
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi, że wszystkie bym je sprawdził. Dzisiaj jednak mnie olśniło i znalazłem...
Kończą mi się pomysły co może być przyczyną ciężkiego zapłonu Partnera 1,9d. Sprawdziłem już: Ciśnienie na cylindrach jest ok, luzy zaworowe ok, rozrząd ustawiony na blokady jak ma byc, wtryskiwacze ok, pompa zmieniona z lucasa na boscha od poloneza zapłon ustawiany, paliwo sie nie cofa, świece grzeja, a auto czy to ciepłe czy zimne bardzo cieżko pali...
powiem tak, jest to zazwyczaj kwestia mieszanki paliwa, najważniejszy jest doplyw powietrza ( kiedy wymieniany filtr powietrza ) drugie ( wymiana filtru paliwa jak kupujesz to ulatwie ci to symbol do poloneza to kl-63 ) jesli to jest dobrze to lecimy dalej ( przewody wysokiego napiecia, świece, kopułka i palec rozdzielacza, ustawienie zapłonu ) dodatkowo...
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
Młody człowieku....chylę Ci czoła za pomysłowość, wytrwałość, a przede wszystkim znajomość zagadnień machaniki. Mam siedemnastoletniego syna, który nie ma pojęcia w którą stronę odkręcają się śruby, a w jego simsonie gdy odłączy się kabelek to jest problem na skalę EU. Ja od kilku lat noszę się z zamiarem zbudowania małego traktorka, ale z czasem krucho,...
W tym aparacie nie ma przerywacza ,ma już moduł zapłonowy.Sprawdził bym tak jak pisze kol.teskot ustawienie zapłonu,prawidłowe podłączanie przewodów wysokiego napięcia(kolejność 1,3,4,2) ,kopułkę(a w niej węglik) i palec.
Witam. A czy regulacja gazu nic nie daje????Ja jak tak miałem tylko ze w samarze to glowica była do remontu ale u ciebie silnik jest dobry.Jezeli gaz masz na srubie i nie mozna go ustawic to ja jeszcze raz stawiam na zaplon.Moze czujnik polozenia walu albo jakis podcisnieniowy jest walniety.
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
moim zdaniem to zle masz zapłon ustawiony!! a i sprawdzic uszczelke pod glowica zoba czy nigdzie nie widac oleju. i sprawdz zawory.. moze sie niedomykaja bo zrobił sie nagar
to wiem ale drogi kolego zawory na cylindrze który ma cykl zapłonu czyli tłok w pozycji GMP to zawory maja zamknięte a nie ok 1.5mm otwarte czyżby zatarł się regulator ????
To w takim razie czy mógłbyś mi podać sposób lub instrukcje jak wyregulować hydrauliczne zawory w polonezie plusie? Kolega Ture11 odpowiedział mi na pytanie czy taki dźwięk z wydechu jest przez wypadanie zapłonu czy to wydech jest nie szczelny. A nie, że zawory cykają przez dziurę w tłumiku. Ale jeżeli mam nie szczelny wydech to jest to możliwe tylko...
W polonezach ze zwyklym zaplonem tranzystorowym przerwa na elektrodach zalecana 1mm, no i niestety strzaly powoduje albo zaplon(jak wygladaja swiece, ustawienie zaplonu) albo zawory(tak jak ktos ci mowil wypalone, nieszczelne zawory, przestawiony rozrzad). Na poczatek proponowalbym zajac sie zaplonem i wykluczyc wszelkie niedomagania
[quote="Art.B"] Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej.Co do układu zasilania, to nawet jak oryginalny wtrysk poda stosowną dawkę, to ciekawe, czy w ECU mapa zapłonu obejmuje nadciśnienie w kolektorze, żeby dobrać kąt wyprzedzenia zapłonu. A kto powiedzial ze sam bede robil miedziana uszczelke?? Ja tego nie powiedzialem....
Kat Wyprzedzenia jet to inaczej ustawienie zapłonu!!! Masz albo za wczesny, albo spóźniony!!! np. pompa daje dawke paliwa po przey wtryskiwacy do cylindra gdy jeszcze nie zakończył się sów sprężania!! Ale to raczej nie będzie tym !!!
W Twoim przypadku vulpes_vulpes proponowałbym najpierw kupić nowe kable WN i najlepiej po zmroku gdzieś gdzie jest ciemno otworzyć maskę i obserwować na włączonym silniku czy po przewodach WN nie przeskakują lub nie żarzą się iskry, jak to nic nie widać i się nic nie zmieniło z zakłóceniami, założyć filtry ferrytowe, które można nabyć na giełdzie elektronicznej...
Wymieniłem mechanizm przednich wycieraczek bo stary się zatarł (ciężko ale chodził) - poskręcałem wszystko założyłem wycieraczki i problem. Wycieraczki zostają na środku szyby tj. załączam, idą w dół, potem do góry i w dół i zatrzymują się na środku szyby. Rozpiąłem kostkę zasilania i z aku kabelkiem przesunąłem w dół tak jak powinno być ale po przekręceniu...
Witam Ja chce pare słów nt ustawienia poziomu paliwa w gaźniku kaszlaka: ustawiene poziomu na odległość pływaka od pokrywy komory nie jest właściwe, bo nie uwzględnia rzeczywistego ciśnienia paliwa podawanego przez pompkę paliwową (szczególnie w wykonaniu rzemieślniczym). W związku z powyższym należy poziom regulować tak, aby po wyjęciu pokrywy z pływakiem,...
Piszesz że mieszanka uboga i czasami zapali się kontrolka. Dlaczego nie wybłyskasz błędów? Obstawiam na LAMBDA MIESZNKA UBOGA. W multecach ten błąd jest diagnozowany przy rozgrzanym silniku i jeśli przez 1minutę nie poruszysz pedałem gazu. Tu uszkodzona może być sonda lambda - sposób sprawdzenia multimetrem znajdziesz w internecie a jeśli faktycznie...
Witam ! Chce ponownie zapytać o ten problem bo wiele spraw sie wyjaśniło z biegiem czasu . Pisałem w tym samym temacie kilka miesięcy temu . Rozumiem , że kolega Norbert.s jest moderatorem i mógł mi zamknąć temat stwierdzeniem -że zaczyna się wróżenie z fusów - ale ! Do rzeczy : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic82... jest początek . A finał...
Mam silnik MZ150 + zapłon elektroniczny + impulsator z cewki. Modu zapłonowy pochodzi z Poloneza (Moduł GL118). Impulsator na początku był wykonany z cewki od pilarki + magneto. Zapłon ustawiałem na oko i silnik pracował bez zarzutu... aż do momentu "ulepszenia" :) Obecnie wykonałem impulsator z cewki przekaźnika 12V a jako magnes na kole (z plastyku)...
A ssanie? Wygląda na to, że jest cały czas "włączone". Tak. Jest włączone. A wyczyściliście gaźnik, bo od tego należało zacząć oraz czy zapłon jest dobrze ustawiony, przerwa na platynkach? Gaźnik jest wyczyszczony. Mam 3 gaźniki i wszystkie są w bardzo dobrym stanie. Wymieniane były zaworki, uszczelki etc. Gaźnik odpada. Zapłon jest prawidłowo ustawiony....
Zmniejszyłem odstęp między elektrodami w świecach ale to nie pomogło. Czyli układu zapłonowego w zasadzie nie ma się co czepiać. eśli nie jest to przyczyna słabej iskry, to może czujnik, który podaje sygnał na cewki jest uszkodzony i dlatego wypadają zapłony ? Ale o tym komputer milczy. Na temat samego czujnika się nie wypowiadam, bo nie miałem takiego...
zapłon polonezie przerywa zapłon polonezie ustawić ustawić zapłon motocykl
rower prądnica pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot koszt roboczogodziny
bezpiecznik radio toyota yaris genevo prima16
Opornik R12 w mierniku DT830B - dane techniczne Czy FQPF8N60C może zastąpić FQPF9N50C?