Usterka występuje raczej tylko po dłuższym postoju, więc "w polu" raczej się nie przydarzy. Wymiana koła na pompie, paska i napinacza powinny pomóc. Pasek bez względu na przebieg trzeba okresowo wymieniać.
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
Witam to jest stary model pompa wtryskowa jest na linkę a immo jest na pompie obudowane osłoną metalową musisz częściową o odkręcić śruby ( zrywalne ) lub częściowo rozciąć boschem i przecinakiem dokończyć tak żebyś nie rozwalił obudowy pompy. Jak dojdziesz do zaworu to podepnij go bezpośrednio kablem za kluczykiem i ma palić to najbardziej występująca...
Raczej silnik wycieraczek.
napewno nie obudowa bo bym nie mial problemy z odpaleniem. rozrusznik może lecz dlaczego 7 już napraw i 2 nowe usterka sie powtarza po tygodniu..
Miałem podobnie w ducato 2.3 silnik iveco i okazało się że przewody w listwie na silniku się poprzecierały i robiło zwarcie Też mi coś mówi, że problem leży w przewodach albo wtyczkach (czyli usterka elektryczna). Zobaczę jak to u mnie wygląda. Mógłbyś dokładniej napisać w którym miejscu miałeś przetarte te przewody? No i czy od tamtego czasu problem...
Witam wszystkich, pacjent to Ducato 2.3 EURO 4, 120 KM. Auto jechało normalnie, po zatrzymaniu obroty silnika utrzymywały się na 1200, żadna kontrolka się nie świeciła. Po zgaszeniu auta i próbie ponownego uruchomienia brak reakcji, rozrusznik nie kręci, mruga kontrolka świec żarowych/ Błędy odczytane, komunikacja z ECU jest, błąd jaki się pojawił,...
Witam, to mój pierwszy post i pierwszy diesel. Samochód z 2001 roku silnik zwykły diesel z pompą Bosch VE4 sterowana linką ale samochód posiada też ubogą elektronike. Z tego co znalazłem w necie jest to system EGR Bitron MID. Prawdopodobnie steruje tylko zaworem EGR i elementem termostatycznym znajdującym się przy pompie wtryskowej odpowiedzialnym za...
Ze względu na problemy z odpalaniem wymieniłem sterownik silnika, body oraz stacyjkę z kluczykiem, aby immo działało. Auto pali bez problemu, ale: Centralny nie zamyka drzwi (reaguje na pilota, kontrolka przy przyciskach się zapali, ale zamki nie reagują). Stan licznika mruga. Domyślam się, że stan się nie zgadza z resztą. W sterowniku silnika i body...
Ducato 250 2008 r. 2.2 100 KM kręci, nie odpala. Silnik jest po małym remoncie, wymieniona uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe, świece żarowe, nowy rozrząd. Przed remontem strasznie dymił na czarno i nierówno pracował, wymieniłem 2 wtryskiwacze, ale to pomogło tylko częściowo. Przy remoncie założyłem też nowy czujnik ciśnienia paliwa, bo komputer...
Problem z uruchomieniem ciepłego silnika w Ducato 2 ,2005 r,p,2,0JTD 85KM Mam problem z uruchomieniem ciepłego silnika w samochodzie Ducato 2 ,silnik 2,0JTD,85KM z 2005 r. Na zimno staruje bez problemu i potem pracuje bez zastrzeżeń,ale jak wyłączę zapłon to potem muszę nakręcic rozrusznikiem aby znowu zaskoczył.Może ktoś dopomoże gdzie szukać problemu...
Wiazka na wtrystki sprawdzona przez zarowke 21 w, ECU ok na innym ducato odpala.Sygnal z walku i walka ok, cisnienie na listwie ok. nie mozna skasowac P062B wysterowanie wtryskiwacza.
Grupa, mam pytanko: po remoncie silnika Pacjent 2.2 2006 r. Ducato nie dochodzi prąd do rozrusznika, tylko cyka. Potrzebna pomoc.
Mianowicie silnik dymi jak przekracza 2500obr zaczyna mlotkować i dymi na przemian siwo czarno. Odpala od strzała jedzie ale dosyc mułowato do 2500 obr na kazdym biegu. P
Witam serdecznie. Potrzebuje kupić auto dostawcze, skrzyniowe w doce. Stawiam na ducato, pytanie tylko jaki wybrać silnik? Wiem że 2,8d jest najmniej awaryjne pytanie tylko jaka jest dynamika jazdy? Jest dużo gorzej niż w 2,5tdi? Pewnie najlepiej było by 2,8 idtd ale to już wyższa cena, budżet 13 tyś. Auto głównie będzie dojeżdżało na budowy w odległości...
Ducato 2,3JTD silnik IVECO po strzelonym pasku, remont silnika, nowy rozrząd, wszystko złożone na tip-top, wtryski po regeneracji, nowe filtry i płyny. Pierwsza próba 3 błędy: czujnik położenia wałka wadliwe działanie czujnik położenia wału korbowego wadliwe działanie niska wartość ciśnienia paliwa czyli klasyka po strzelonym pasku, reset, bez błędów...
Witam Pacjent to Fiat Ducato z silnikiem 2.3 JTD z 2003 roku. Jego główną bolączką jest brak mocy, czasem ma "przebłyski" i zdarza się, że jedzie jak należy. Silnik chodzi równo, odpala jak należy. Wydawał dźwięk jakby część ciśnienia szła do ssącego, po odpięciu węża okazało się, że faktycznie dmucha. W tym miejscu prawdopodobnie obstawiam który zawór(y)...
U mnie bynajmniej znajduje się bezpośrednio na obudowie filtra paliwa,taki czarny okrągły średnicy około 4 cm "guzik" :) Jeśli to nie pomoże, bardzo prawdopodobna staje się usterka pompy wtryskowej,ale nie wyprzedzajmy faktów.
Dla powątpiewających napiszę, że obecnie testuję takie fabryczne urządzonko na sobie, tzn na autach. Renault Master zimny silnik, nie kręci rozrusznik, podłączenie urządzenia naładowanego w 55%/, efekt- kręci, ale nie zapali, zbyt mała prędkość obrotowa. Wąskim gardłem są krokodylki, słaby, punktowy docisk. Ducato 2,3JTD nie kręci, podłączenie urządzenia,...
Witam wszystkich Ostatnio przydarzyła mi się niezła przygoda z moim Ducato 2,3 MultiJet rok 2006 (nowa buda). Usterka już znana ale piszę to dla wszystkich zainteresowanych, ponieważ na forach nie znalazłem nikogo z takim problemem. Liczę jedynie na uwagi co mogło być przyczyną. Stałem na światłach, czekałem na zielone....ruszyłem i po wrzuceniu drugiego...
Dziś odebrałem z ASO. Stwierdzili, że był problem z wiązką która idzie z komputera do zaworu EGR (dziwne, że komputer tego nie pokazywał) był błąd komunikacji, który powodował złą cyrkulację spalin - samochód dusił się własnymi spalinami. Po wstawieniu nowej wiązki zapliła się kontrolka, że uszkodzony czujnik wody w filtrze paliwa - wymienili (całą...
Najczęściej problemy robi kostka pod bezpiecznikami w komorze silnika jest ich tam kilka ale chodzi maa chyba biały lub szary kolor z niebieskim zabezpieczeniem jest tam może 8 przewodów, polecam usunąć kostkę i polutować przewody
Problem rozwiązany problemem był brudny silniczek zaworu egr od pyłu szotkowego który zabrudził komudator silniczka i robil zbyt dużą oporność. Problem niby prosty ale zanim doszedłem kosztowało dużo czasu na znalezienie usterki.
Zamykam temat, usterka znaleziona i usunięta w sterowniku silnika. Dziękuje za zainteresowanie
Panowie problem rozwiązany wadliwy był elektrozawór, Nie dawał takiego podciśnienia jak powinien.
Dziś co do prawdy nie miałem czasu się tym zająć, ale zauważyłem ciekawy przypadek, mianowicie, jak mam wszystko wyłączone(dmuchawe, wycieraczki, światła biegu wstecznego ...) to po odpaleniu auta wszystko działa bynajmniej jakiś czas, ale jak startuje silnik i nie mam wyłączonej np dmuchawy to już po odpaleniu nie ma prądu w tych urządzeniach. Mam...
Witam. Potrzebny schemat instalacji ducato 2011 roku silnik 2,3 120 km Brak możliwośći połączenia się kąpem (usterka komunikacji)
Witam mogę Panu pomóc. Musi Pan tylko wgrać oryginalna mapę do silnika bo podejrzewam że ktoś grzebał przy niej i namieszał pokasowałam błędy i teraz dziwy wychodzą. A te auta mają jedna i ta sama usterkę przez którą tracą moc i wymienianie części typu turbo intercooler 2xegr przepływa itd nic tu nie pomoże. Domyślam się jaka jest usterka. Jak Pan...
Trzeba było zrobić pomiary, o których pisałem. To by dało obraz, czy usterka jest elektryczna, czy raczej mechaniczna. Zablokowany, np przez silnik, rozrusznik właśnie da takie efekty.
Tak też zrobiłem i autko chodzi normalnie. Podobno to standardowa usterka w tych silnikach czyli 2.2 Puma. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc
Na zapalonym silniku pokazuje mi na akumulatorze 12,6v, a gdy ściągnę klemę plusową to mam 14,8v, co może być przyczyną ? Kolego czy ten akumulator jest sprawny? Bo coś mi się wydaje,że może być poważnie uszkodzony i po prostu sam sie rozładowuje. Najlepiej by było gdy byś sprawdził go w innym pojeździe i jeśli okaże się sprawny wtedy będzie trzeba...
Witam wszystkich. mam problem z fiatem ducato 2.3 diesel na sterowniku edc 16c39 z 2008 r gdyż nie chce odpalić i pojawia się cały czas bląd P0340 czujnik położenia wałka rozrządu -usterka. czujniki były podmieniane z auta które pali dalej to samo instalacja sprawdzona jest ok. Zrobiłem coś takiego że odłączyłem wtyczkę od czujnika położenia wału i...
Nie podałeś kodu silnika ani roku, ale Can z ECU do ABS, ten robi za spinacz i do body. Ot cała filozofia. Albo moduł haka lub radio robią zwarcie albo bawili się boosterem do aku i masz coś popalone.
Nie. Nie posiadam oscyloskopu. Ale napięcia idą równo . Sprawdzam cdif2 Dodano po 1 Błąd się pojawia na tyle zadko iż dwa razy oddałem samochód bo usterka nie wystąpiła Dodano po 2 A na czym polega problem z przepustnicami w tych silnikach
Cześć, ducato, citroen, peugeot to przecież jedno...wybierasz sobie tylko znaczek pod swoje gusta. Jak będziesz ganiał dalej po trasie 3.0 bajka jazda, 2.3 tez śmiga. Ogólnie nic nie mam do tych silników, a trochę tego złomu przerobiłem.
Jak miga kontrolka swiec po uruchomieniu silnika to jest to usterka swiec zarowych.Wszystkie swiece do wymiany.W sterowniku swiec nie zgadza sie opornosc siwec i ztad to miganie tej kontrolki.Pozdrawiam.
Przepustnice w tych silnikach masowo padają więc taka usterka nie jest niczym dziwnym. Jeździć możesz póki gdzieś w polu nie staniesz bo zablokuje się klapa w pozycji zamkniętej. Co do mas - sprawdź dokładnie wszystko od akumulatora aż do masy silnika - odkręć, oczyść, zakonserwuj i solidnie ale z czuciem dokręć.
Dziwne, że komputer nie zarejestrował usterki czujnika położenia wału korbowego. Z reguły czujnik szwankuje przy rozgrzanym silniku i powtórnie zaczyna działać przy chłodnym ale może u ciebie poskutkowało.
Witam serdecznie. Posiadam Fiata Ducato 2.8JTD 2001 rok przed liftem. Od pewnego czasu zauważyłem przy gazowaniu na zimnym silniku mechaniczne stuki w okolicy rozrządu. Po rozgrzaniu wszystko wracało do normy, lecz ostatnio ten sam hałas słychać przy maksymalnym skręceniu w lewo lub prawo. Wymieniłem olej w układzie wspomagania i jest troszkę ciszej,...
Witam. Problem dotyczy immobilisera, nie zawsze sterownik odczytuje kluczyk. Po 4-5 krotnym przekręceniu stacyjki nagle zapala się kontrolka immo oraz silnika i d..a zimna. Po wykasowaniu usterki w silniku oraz powtórnym przekręceniu stacyjki jest wszystko w porządku, czasami usterka ustępuje bez żadnej ingerencji komputerem. Przewody, zasilanie, cewka...
Mam dokładnie taki sam problem z silnikiem przedstawionym na powyższym filmiku. Diagnosta uważał że przyczyną falujących obrotów i nadmiernego kopcenia byla wadliwa przepustnica, którą wymieniłem i o dziwo nic nie pomogło. Sprawdziłem takze zawór egr, który również okazał sie sprawny. Nie mam pojęcia, gdzie szukać przyczyny usterki. Dodam, że po wypięciu...
Witam, po awarii akumulatora i wymianie na nowy świeci sie kontrolka immo, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki 7,5 A w skrzynkach bezpieczników, próbowałem odpalić także na 2 kluczykach jednak na obu kontrolka od immo nie gaśnie. Pętelka immo i wtyczki przy kierownicy sprawdzone , jutro podepnę fiat ecu scan i coś może sczytam jednak obawiam się że to...
Coby nowego temata nie zakładać to podepnę się pod ten. Mój problem również dotyczy kontrolek (świateł już nie). Otóż na wyłączonym zapłonie świeci mi się kontrolka od ładowania, w momencie przekręcenia kluczyka kontrolka ładowania gaśnie a zaświecają się kontrolki świec i ciśnienia oleju. W skrócie to wygląda tak że wszystko jest prawidłowo z tym że...
Panowie więc tak: Wyjąłem regulator ciśnienia pompy wtryskowej i co się okazało,że ma przerwane sitko na końcu trzpienia przez które wtłaczane jest paliwo,nie wymieniłem na nowy jeszcze dopiero będę miał go w sobotę,ale zaślepiłem tą dziurkę,złożyłem powrotem,odpaliłem autko i zmiana była taka ze minimalnie faluje,ale nadal gaśnie w trakcie jazdy jak...
Witam. Przejrzałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Przedwczoraj kupiłem ducato z 2001r, silnik 2.8D wolnossący. Na tablicy wskaźników mam obrotomierz [niebieskie zegary] ale nic nie pokazuje. Większość diesli, jakie miałem okazję oglądać / naprawiać miało sygnał do obrotomierza brany z alternatora, a w tym przypadku tak nie jest....
Witam posiadam fiata ducao z 2005 r z silnikiem 2,3jtd Problem w tym samochodzie jest dosc dziwny a mianowicie samochod odpala i nie odpala tzn czasem odpala za 1 razem czasem za 3 dodam ze samochod zawsze kreci rozrusznikiem gdy samochod odpali to chodzi normalnie az do 3,500 obrotow silnika wtedy samochod gasnie i znowu odpala za 2,3,4 a czasem 1...
Jak nie możecie dojść, to może przez podobieństwo. W Ducato będzie to któraś kostka pod maską. Rozumowanie tego zgaśnięcia jest całkiem odmienne do tego co sugeruje się dwa posty wyżej braku 12V. Tzn. nie chodzi o to, że prądu nie ma na czas wystąpienia usterki, lecz o to, że ginie on tylko na chwilę, bo chodzi o coś jak żądanie zgaszenia tego silnika...
Witam wszystkich forumowiczów, pacjentem jest Fiat Ducato 3.0 180km z 2012 roku. Problemem są żarzące się kontrolki na wyświetlaczu (zazwyczaj jest to kontrolka od hamulca ręcznego, płynu hydraulicznego, świec żarowych) Kontrolki żarzą się w sytuacji kiedy licznik "dostaje napięcie" tzn: Podłączenie klemy akumulatora (żarzenie mija po kilkudziesięciu...
Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było. Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale zajrzał pod maskę i coś mówił o wiązce pod lewą...
Co do Audi - miałem 2 szt Vw T4 , teraz by miały po prawie 20 lat , przejechałem nimi około 300 000 km ( w sumie ) , mam Fiata Ducato salonowego , 3 letniego i niestety ten Fiat jest dużo gorzej wykonany niż te T4 . Jego plusem jest to , że jest w miarę nowy to jeszcze ze 2 lata pobędzie u mnie . Fiat ma niesamowite silniki , jest to niezaprzeczalny...
Odradzam stanowczo Forda. Samochody tragedia, naprawiam flotę tego pod kątem elektrycznym, najczęściej sypiące się draństwo. Ducato to niezły pomysł. Może kultura pracy nie ta a silnik z muzeum 2.5TD, ale trwałe i bez bezsensownych fajerwerków (typu drogie zwiasy tylnych drzwi, Obrysówki na kabinie tylko z oryginału itp.) No a do tego prawie wszystko...
... nie wiadomo jak będą się sprawować... Może odgrzeję kotleta ale już wiadomo. Model 2007-2010 przejeżdża bez problemu 600-700 tys. km na jednym rozrządzie, turbo i skrzyni biegów, jeśli się dba oczywiście. Przy 400 tys. km zaczynają się problemy z wtryskami ELEKTROMAGNETYCZNYMI gdyż zaczynają kopcić. Z doświadczenia wynika, że po tym przebiegu są...
Witam. Dopiero teraz wziąłem się za naprawę tempomatu w moim ducato. Nie było wczesniej czasu na prucie instalacji. Naprawa zakończyła się sukcesem. Mogę powiedzieć tylko tyle, iż wszystkie schematy można sobie włożyć w d... Nic nie ma pokrycia z tym co jest w samochodzie. Chodzi mi o kolory przewodow i rozpiskę pinów w sterowniku silnika. A dokładnie...
Właśnie sprawdziłem instalacje okazuje się że przewody od samego czujnika różnicowego dpf do sterownika są ok, rozprułem instalacje w skrzynce bezpiecz. oraz pod lampą wygląda dobrze trochę zawilgocenia było ale na moje jest ok , spisałem z diagoxa informacje o błędach i pokazuje jeszcze jeden błąd P0805 14 kod usterki dostawcy - wyczytałem że może...
Silnik mniej więcej ten sam, inny osprzęt troszeczkę +SCR. Skrzynia biegów od 3.0. 2.3 a moc i moment jak 3.0, nawet 180KM i 400Nm. Troszkę wysilona konstrukcja. Jak to się będzie sprawowało to trzeba z rok poczekać na sensowniejsze opinie i usterki. Na ten moment jak się jeszcze gdzieś trafi wersję 3.0 to brać w ciemno ;)
Witam. Poszukuję schematu ECU nr 0281010932 Fiat Ducato 2,8 JTD z 2005 r. Przeszukałem już mnóstwo i nigdzie nie mogę znaleźć. Poproszę o pomoc w w/w sprawie. Z góry dziękuję za poświęcony czas. AI: Czy potrzebuje Pan pełnego schematu ECU, czy chodzi o konkretną część lub połączenie (np. zasilanie, czujniki, komunikacja CAN itp.)? Potrzebuję pełnego...
Witam mam nietypowa usterkę w ducato kolegi po wrzuceniu wstecznego 1 na 100 razy przepali mu bezpiecznik od wstecznego i przez chwile brak wspomagania zapala sie kontrolka od absu i silnik wchodzi na 1200 obrotów i nie chce zejść niżej po jakiejś chwili wszystko wraca do normy i najdziwniejsze ze to nie jest w nic w stylu zwarcia bo mówi ze ani światła...
Witam OTOExpert Chciałbym się dowiedzieć czy problem został rozwiązany ??? Mam ten sam problem z Ducato 3.0 chociaż okoliczności powstania usterki są inne a mianowicie błąd pokazał się po wymianie rozrządu w ASO po odebraniu auta ok 3 dni wszystko było dobrze potem odpalał i gasł od razu i zaświecił się błąd silnika po czym auto straciło moc. Silnik...
Wniosek wysnuli z odczytanych błedów. Dodam jeszcze ze zanim auto trafiło do serwisu był problem ze swiecami zarowymi które wymienili(cieżko palił w zimie) i swieciła sie kontrolka silnika, ale czasami gasła. Po wyjechaniu z serwisu(po wymianie regulatora cisnienia ) było ok przez pół godziny jazdy. Potem spadła klema z akumulatora i od tej pory zaczeły...
fiat scudo ma silnniki od psa Fiat Scudo, Ulysse Ponadto Lancia Zeta i Lancia Pherdra, które są autami bliźniaczymi do Ulysse I oraz Ulysse II oraz odpowiednio Peugeot 806 i Peugeot 807, a także Citroen Evasion i C8 Marka Lancia wchodzi w skład koncernu Fiata. Choć tak naprawdę wszystkie ww samochody to wspólna koncepcja firm: Citroen, Peugeot, Fiat...
ducato usterka usterka ducato ducato silnik
zmywarka uszkodzić zawieszenie tylne laguna ustawi dmuchawa
schrack seconet peugeot boxer kierunkowskazy
Peugeot 307 SW 2004 – lokalizacja punktów masy tylnej lampy, usterki, naprawa Czyszczenie miedzianego wymiennika ciepła – Protherm, Junkers, Buderus, Vaillant, Ferroli – kwas cytrynowy zamiast NaOH