Zrób diagnozę VCDSem , to błąd komunikacyjny jednostki sterującej , takie usterki powodują uszkodzone sterowniki , problemy z instalacją ale przede wszystkim trzeba zrobić diagnozę porządnym sprzętem bo bez tego można szukać w nieskończoność usterki .
Sprawdzałeś jak wyglądają tarcze i klocki hamulcowe?? Jak się zachowuje hamulec przy lekkim naciśnięciu przy większej prędkości?? Jaka jest skuteczność hamulców?? Zmniejszyła się po wystąpieniu usterki??
Tak "na oko" nie polecam. Podjedź do kogoś kto ma vakuometr, aby Ci to sprawdził- przynajmniej będziesz miał punkt wyjciowy. Większość warsztatów samochodowych ma coś takiego. Czy to czyszczenie turbo dawno temu było robone? Niestety nie są rzadkością przypadki szybkiego powrotu usterki.
Pobór prądu na postoju z reguły mieści się w 20mA (0,020A). Jeżeli u ciebie jest faktycznie 180mA to jest to stanowczo za dużo. Mój poprzednik ma rację i tam należy szukać przyczyny usterki.
Można, ale ze względu na rzadkość tej usterki wymienia się całość.
Niestety nie udało mi się usunąć usterki.
Diagnostyka co mówi? Pompa jest diagnozowalna komputerowo ;) Bardzo to ułatwia znalezienie usterki.
Witam. Posiadam Seata Ibizę z 2005 roku z silnikiem 1.4 benzyna. Po nocy postoju jak odpalę silnik ciężko chodzi wspomaganie a po minucie zaczyna chodzić normalnie i można jeździć bez problemu . Dzieje się tylko tak jak auto dłużej stoi nie odpalone. Poziom płynu sprawdzałem i jest ok . Gdzie mogę szukać usterki ?
Martwa druga sonda. Nawet nowa, będzie powodować teraz błędy, związane z brakiem katalizatora. Bez znaczenia dla wskazanej usterki.
Jeżeli ten potencjometr jest typu encoder (możesz kręcić w lewo lub prawo ile chcesz) to można go podmienić, one często siadają. Jest to na razie najtańsza opcja naprawy tej usterki.
a co to za serwis ktory wypuszcza auto po takiej naprawie bez jazdy próbnej i choc próby weryfikacji usterki ??
Witam.dzisaj sprawdziłem i w aucie grzeją mi swiece co przy takiej temperaturze juz nie powiny,gdzie szukac usterki.
Dziękuję za odpowiedź. Myślisz, że krańcówki rozwiązują problem obu usterek i jest to ze sobą związane czy to zupełnie niezależne usterki?
czy ktoś wie co to za oznaczenie usterki : "41F5"
Kurde właśnie tak jest z tymi samochodami... Powiem tak, dolot przeleciałem cały i według mnie zero nieszczelności a dalej mam taki efekt że przy dodawaniu gwałtownie gazu słychać jakieś swierczenie, swistanie. Nie wiem skąd to dobiega. Możliwe że to wszystko jest powodem jednej usterki.
O jakiej usterce piszesz?
Żadne świece nie są uszkodzone, odczytaj interfejsem diagnostycznym błędy zapisane w sterowniku silnika i będziesz wiedział co go boli i od czego zacząć usunięcie usterki.
...Kierujac sie radami wymienilem. Aparat zaplonowy, kable, swiece, cewke, pompe paliwa, filtr paliwa, filtr powietrza, uszczelnilem dolot. Przepustnica zostala wyczyszczona i zadaptowana... Tak w ciemno bez zdiagnozowania usterki?
Ładowanie jest w normie i zmienia się w zależnosci od tego czy dopiero co odpalony czy już chwile pracuje. Zaraz po odpaleniu jest 14,5 potem spada do 14,2 - 14,1 i się utrzymuje. Akurat ten miernik ma dobre opinie i mierzy nawet małe prądy. 100mA jeśli będzie pobierał to już będzie oznaczać usterkę
Witam Panowie, mam mały problem z Ibizą, mianowicie sprawa wygląda następująco: jakieś 2 tygodnie temu przed praca zamknąłem samochód z pilota, po pracy (jakieś 8 godzin) już go nie otwarłem na pilot. Centralny spokojnie otwiera z kluczyka oboje drzwi oraz bagażnik, jeżeli chodzi o pilot to zero reakcji mimo wymienionej baterii. Dodam, że nie było nic...
Posiadam MAXI ECU. Kod usterki jest może ktoś zinterpretuje?
Witam Ostatnio przepychałem kabel z komory silnika do wnętrza auta przez sciane grodziowa i najwyraźniej uszkodziłem jakis przewód z alarmu gdyz teraz alarm sam sie uzbraja. Przykładowo otwieram auto odpale jade i gdy otworze drzwi zaczyna wyć alarm (jesy wyłączony a sam uzbraja sie po paru sekundach). Ma ktos schemat fabrycznego alarmu do tego modelu...
Poczytaj, https://www.wyborkierowcow.pl/silnik-1-2... .
Myślałem ze jest jasne ;) czy servis a moze da sie jakos zakodować kluczyk ? Lub w inny sposób zdjagnozowac usterkę ?
Czujniki były oryginalne czy jakieś chińskie zamienniki? Zaglądałeś do nich, są dobrze osadzone? Obejrzyj wieńce foniczne z którymi współpracując czujniki, oczyść je i zobacz czy nie są pęknięte. Do czasu usunięcia usterki, sugeruję odłączyć ABS (wyjąć bezpiecznik lub wtyczkę z silnika pompy ABS).
jak urwie się kabel minusowy i dotknie do plusa to na pewno nie będzie żadnego zwarcia no chyba ze bedzie to po stronie odbiornika a nie żródła ale wtedy pieknie sie spali albo bezpiecznik a jak go nie dasz to kabel. i nie wpłynie to na urządzenie, takie usterki najczęściej są spowodowane brakiem masy . posprawdzaj dobrze obwód masy autoalarmu
To nie oznacza braku komunikacji a brak jakiejś informacji na CAN. Występować może przy złym kodowaniu sterowników lub przy usterce czujnika podrzędnego pod dany sterownik. Są jakieś błędy w ABS?
Albo bezpiecznik, albo wiązka, albo same grzałki w sondach. Z tym EVAP to sprawdzałeś chociaż który kabel jest uszkodzony? Napięcie zasilania to rozumiem że sprawdzałeś między budą a kablem + we wtyczce, a nie między kablem a kablem we wtyczce co? Żarówka np 21W to specjalistyczne narzędzie dzięki któremu sprawdzisz usterki w twoim wozie.
CZEŚĆ MAM TEN SAM PROBLEM z Seatem 1.6, jaka była u Ciebie usterka?
W przypadku usterki przekaznika bądz manetki tak bedzie klikał
Przerzuć eeprom i testuj auto, czy błędy były odczytywane po tej usterce ? Masy na budzie i silniku sprawdzone ? Bezpieczniki posprawdzane ? Przekaźniki ? Stacyjka ?
Czujnik zegarowy i badanie luzu łożysk. Plus sprawdzenie czy półosie proste. Czasem po dzwonie uginają się i powoduje objawy podobne do niewyważenia kół. Sprężyny i amory sprawne.
Witam mam mały problem od pewnego czasu a mianowicie świeci mi kontrolka od ABS czasami zgasła a teraz już świeci i nie chce zgasnąć następny problem to kontrolka od ręcznego świeci i nie gaśnie sprawdzałem włącznik w tunelu jest ok ,sprawdzałem płyn jest w normie co to może być może miał ktoś podobne usterki wyjeżdzam za tydzień na przysięge do syna...
No nie wymyślaj, może ma jakiś błąd i go naprowadzi na usterkę, takie wasze szukanie to wróżenie z fusów.
Albo słaby styk na bezpieczniku albo za duży prąd płynący przez bezpiecznik mocno go rozgrzewa. Ja bym zmierzył prąd płynący przez ten przewód amperomierzem najlepiej cęgowym i na próbę spróbował przylutować ten bezpiecznik bezpośrednio do przewodów. Oczywiście po wykryciu i wyeliminowaniu przyczyny tej usterki wymiana skrzynki bezpieczników obligatoryjna!
w serwisie Bosha nie stwierdzili żadnej usterki pompy pod względem stanu mechanicznego
Nie tylko w Ibizie są wyświetlacze , szukałeś właśnie tego modelu. Bardzo częstą przyczyną jest brak dobrego kontaktu na łączeniu - wyświetlacz i płytka , tam szukaj usterki. Powodzenia.
Przezroczysty wąż na powrót do filtra i obserwować, jeśli pojawi się piana to uszczelniacze wtrysków do roboty, a jak gniazda wytłuczone to głowica do zdjęcia i tulejowanie Ok, czy benzyna wpłynęła na na tą usterkę czy też czysty przypadek ?
Nie no był w pracy, nie chciałem mu zawracać głowy. Podał mi tylko co może być prawdopodobnie, nie szukał usterki.
W jakich okolicznościach powstała usterka?
komputer nic nie wykazał czujnik wymieniony ale to nie pomogło ; / jakieś inne propozycję ? możliwe, że komputer zapamiętał dawną usterkę z tym związaną ??
brak sygnału z czujnika obrotow walu ale kod taki moze sie pojawic w niektorych silnikach jesli skanujesz bledy na zgaszonym silniku
Witam . Mam usterkę w Seacie Ibiza 2004 r 1.4 mpi. Problem polega na nie działającym wentylatorze -dmuchawie nawiewu powierza .Panel Climatronika jest sprawny , i po mimo , że na panelu próbuję zwiększyć obroty wentylatora , nic nie działa . Czyli jednym słowem dmuchawa nie "chodzi " Bezpiecznik Climatronika i dmuchawy są dobre . (Sprawdziłem te , które...
To masz uwalony panel, to bardzo częsta usterka.
Trzeba instalacje sprawdzić a nie wymieniać to co pokaże "komputer". Sprawdzić zasilanie czujnika jak i ciągłość przewodu sygnałowego do ECU. Jeżeli jest to sprawdzić czy w momencie występowania usterki z czujnika wychodzi sygnał i czy ten czujnik ma wtedy zasilanie. Sprawdzić ciągłość przewodu pomiędzy cewką przekaźnika świec a ECU. Itd.
To że zgadza się na znakach tak naprawdę jest bez znaczenia. Ważne jest to co widzi ECM. Jak np "koło foniczne " na wale jest źle napite no co ci ze znaków? Chyba ze wcześniej było dobrze a ty założyłeś źle rozrząd? Bo na kole wału można się pomylić są tam dwa znaki ale to chyba wiesz. Dodano po 57 Prościej będzie jak napiszesz w jakich okolicznościach...
niestety sprzedałem auto z ta usterk
Pierwsze co bym sprawdził i szukał usterki to sam zamek - spróbuj przy otwartej klapie bagażnika zamknąć i otwierać zamek w klapie np. jakimś narzędziem które przypomina drugą część zamka,nie znajdującą się w klapie najlepiej okrągłym śrubokrętem - obserwuj co się wtedy dzieje
Może by tak ustalić co to piszczy? Jak włączasz zapłon to czerwona dioda gaśnie - to ona bez zapłonu się świeci? O jaką diodę chodzi? Sprawdzales w ogóle czy jest iskra? Przełącznik od centralki LPG działa? Daj zdjęcia jaka to centralna i o jaką diodę chodzi. Myślę że to piszczenie może tutaj być objawem usterki - brak jakuegos zasilania itp.
Poi prostu nie było w dawcy lub nie masz ABS w aucie.
Co w związku z tym jest do wymiany? To jest bardzo poważna usterka?
Tylko czy jest pewność, że padł silnik dmuchawy. Przyczyną usterki może być także spalony bezpiecznik termiczny w opornicy.
wymień czujnik od temp.wody częsta usterka
Problem pojawił się tylko raz tak że nie mogę ocenić co to było aczkolwiek podejrzewam że może jak cofałem zahamowałem gwałtownie i od poziomu płynu w zbiorniku mogła wyskoczyć usterka.
Kontrolka świec żarowych informuje o występowaniu usterki wpływającej na prace silnika- jak to napisał sigwa18. Najlepiej jak zrobisz diagnoze bo tak to można gdybać i sie narobić sprawdzając wszystko. Czujnika halla nie sprawdzisz zwykłym miernikiem -trzeba oscyloskop i masz przebieg napięcia. Inaczej go popsujesz-nie wolno mierzyć rezystancji
założę sie że >Pawel wawa< wszystko wyjaśnił, a to że stop pali sie po pozycji dopiero po wizycie u mechanika, to najczęstsza spiewka klienta "ale wczeniej było dobrze" Dodano po 1 a mrugająca kontrolka świecy w tych rocznikach nigdy nie informuje o usterce swiec.
Powodem usterki było uszkodzenie układu , który sterował bezpośrednio silniczkiem w przepustnicy. Pomogła wymiana sterownika.
Iskra jest na świecach, paliwo trzyma 4 bary na listwie a ten złom nie pali. Rozumie że iskra jest wtedy gdy nie pali. Skoro trzyma ciśnienie na listwie to oznacza brak sterowania wtrysków. Styki jak najbardziej do przeglądu, dobrze i szczegółowo obejrzyj instalację na podłużnicy (nagminne usterki w VAG), mało prawdopodobne ale może być też sterownik.
Już pisałam z autorem w wiadomości prywatnej, mówi, że po bardzo długich poszukiwaniach usterki winny okazał się uszkodzony czujnik polożenia walu, sprawdzę to.
Po wymianie opornicy/regulatora usterka naprawiona :)
Ale jest duzo wiecej firm zakladajacych instalacje gazowe i zajmujacych sie ich serwisowaniem. Zeby ustawic instalacje w twoim samochodzie to trzeba ja podpiac do PC i skorygowac ustawienia. Szkoda twoich zaworow i glowicy przy zle ustawionej mieszance. Silniczek krokowy steruje wolnymi obrotami czyli odpinajac go nie bedziesz mial wolnych obrotow na...
CDIF. Jeszcze jedno mnie zastanawia w parametrach zauważyłem że niema reakcji sterownika na hamulec ręczny. Czy gdyby to byla wina stycznika to pokazała by się taka usterka ?
Metodą prób i błędów zabawy z bezpiecznikami znalazłem usterkę, temat zamykam.
właśnie tak zrobiłem Dodano po 2 bez montażu czujnika tylko podpięciu kości i wduszeniu bolca też świecą Dodano po 3 ABS nie dział bo jest kod usterki -uszkodzenia silnika pompy ABS
Przeniosłem z Usterki Sam. A poszukałeś czy nie ma przypadkiem już na forum :?:
No ale jaki przebieg, da to jakieś pojęcie o usterce. Filtr powietrza kiedy wymieniany?
Witam. Mam problem z instalacją gazową w owym seacie. Jest to drugie wydanie silnik 1.6, gaźnikowy z 94 roku. Prawdopodobnie nastąpiło zwarcie kabli i został spalony sterownik gazu, sterownik wymieniony i działa, ale nie przerzuca go na gaz, kontrolki się zmieniają, ale brak reakcji i cały czas jest na pb, co mogłoby być przyczyną? Gdzie szukać w przewodach...
Lampka pełni podwójną role Pełni wskaźnika działania świec żarowych, a jak silnik pracuje jej miganie znaczy że w elektronice silnika nastąpiła usterka.
Jeżeli masz radio z dużym wyświetlaczem z klimą, to masz usterkę wyświetlacza. Koszt naprawy ok 80pln.
Witam. Niedawno jechałem sobie samochodem i nagle przestało grać radio. Wogóle się nie włączała, nic nawet lampka się nie zaświeci. Z nerwów kupiłem nowe, podłączyłem i też nie działa. Sprawdzałem bezpieczniki w skrzynce są dobre. Gdzie mam szukać usterki co może być przyczyną ?? Moje autko to Seat Ibiza 1995 - 1.8 kat , 8 zaw
Ogrzewanie szyby już działa. W sumie nie wiem co było przyczyną usterki, po prostu w pewnym momencie samo zaczęło działać. Może coś gdzieś nie do końca stykało..
świece zmieniłem ale nie pomogło a usterkę sondy chyba wykryłby tester
Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć czy powodem tej usterki jest źle ustawiony rozrząd? Czy można w ogóle źle ustawić rozrząd na blokadach w tym rodzaju silnika? Nie był on rozbierany na blokadach tylko złożony na nich.
Jeśli tylko tak potrafisz opisać usterkę, to lepiej skorzystaj z pomocy fachowca
Czy chodzi o te plastikowe korytko z kabelkami czy inne miejsce? I po czym to poznać na pierwszy rzut oka? Zaglądałem tam i nic nie odnalazłem. Wracając jeszcze do mojej kwestii to interesuje mnie jakie macie kodowanie pompy w Ibizie 6L. Jak ktoś może odczytać to niech napisze i czy ma ESP czy nie. Zacząłbym od przekodowania sterownika a później szukałbym...
Dalej jest nie rozwiązany. Wymieniane były obie sondy bo właśnie ten błąd wyskakuje po podłączeniu do komputera. Była już u 3 mechaników, nic nie poradzili. Jeden wspomniał coś o pompie paliwa lecz nie wymieniłem jej gdyż były to za wysokie koszty w stosunku, że to było w stylu "może pomoże". Nauczyłem się już jeździć z tą usterka :)
Trzeba taką usterkę diagnozować komputerowo - potem szukać przyczyny.
Jak pojawia się kontrolka EPC, to prawdopodobnie błąd będzie powiązany z nastawnikiem turbiny. Przerabiałem podobny temat. Ale jak wyżej, bez diagnozy to takie wróżenie. Napisał, że kontrola trakcji, a co ma kontrola trakcji do turbiny? Szukaj w ABS, ale nie tylko odczyt błędów, bo pewnie to nic nie da. Trzeba podpiąć komputer i zrobić wykres z czujników...
Niestety nie pomogę ale mogę pocieszyć - dobry objaw, że coś cyka. Kolega kupił ibizę z usterką szyb i przy naprawie wyszło, że są podparte patykami. Powodzenia
Jak nie ma usterki czujnika abs ,to nie wina czujnika,nie działałby wtedy abs.Czy przy naciskaniu przycisku słychać gong ,kontrolka gaśnie i zapala się ?
jak odłączę kleme masową to trzyma Akumulator Centra Futura 53Ah 540A Dodano po 1 usterki szukam już tak z rok czasu wymieniłem już połowę samochodu
Iskrę sprawdzaj bezpośrednio z cewki. Wyeliminujesz w ten sposób palec i kopułkę. Gdybyś zaopatrzył się w VAGa (koszt dobrej flaszki) to mógłbyś w czasie występowania usterki samodzielnie sprawdzić czy sterownik widzi obroty silnika bez czego nie będzie iskry oraz sterowania wtryskiwaczem.
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
Moim zdaniem to czujnik halla OSTRZEŻENIE. Znowu bzdurna i bezsensowna porada. Kolega chyba zna tylko czujniki te czujniki i w ich niesprawności szuka przyczyny każdej usterki. Nie wróżę długiej kariery na forum samochodowym.
No i co z tego, że 400zł jak i tak nie potrafisz go użyć. Koledzy napisali wcześniej jakie pomiary masz wykonać żeby zdiagnozować usterkę, a Ty nie robisz nic i filozofujesz.
Do dnia dzisiejszego została rozwiązana połowa usterki, mianowicie samochód odpala i nie gaśnie. Problem z kontrolkami dalej pozostał, choć mechanik dalej z tym walczy. Jeśli ktoś jest zainteresowany przyczyną braku/odcięcia zasilania - sterownik i mikroprzekaźniki.
Albo pod kierownicą, albo pod fotelem kierowcy, albo pod tylnym siedzeniem (ten zintegrowany). Przy tej usterce zaleca się przeczyścić styki na początek.
nie chcialbym w blad wprowadzic, bo nie wiem jak to w ibizie jest rozwiazane, ale ja w eskorcie mialem tez klopot z obrotami (tylko ze mi zostawal na wysokich i nie chcial zejsc na niskie jak sie gaz puscilo, nawet na luzie) u mnie przyczyna okazal sie uszkodzony silniczek krokowy, moze tu szukac usterki (o ile seat ma podobne rozwiazanie - nie wiem)......
Przekaźnik zlokalizowany, usterka naprawiona. Dzięki...
Trzeba obejrzeć wtyki i ścieżki na zegarach. Według mnie to usterka przy zegarch lub w nich samych.
Witam jak w temacie poszukuję Schematów elektryka/mechanika instrukcja obsługi. Mam drobne usterki z czujnikami i światłami oraz problem z cieknącym olejem. Seat Ibiza 1995 1.9D trzydrzwiowy. Czujnik oleju nie działa miga kontrolka non stop nie wiem gdzie on jest, stan oleju w normie bo dolewam jak wycieknie zalany 15w40. Prędkościomierz nie działa....
Wcześniej nie było żadnego problemu z LPG chodził normalnie tylko po tej usterce na 1 rzut oka nie widać szronu.
Nie wiem, po co kolega komplikuje sobie życie, skoro od dawna są dedykowane pod dany model pojazdu alarmy tzw. bezpilotówki wykorzystujące fabryczne zdalne sterowanie. Wystarczy użyć wyszukiwarki i poczytać dział "zabezpieczenia-alarmy", który już z samej nazwy bardziej się nadaje na tego typu pytanie niż "usterki samochody", bo chyba się koledze jeszcze...
Odłączanie aku na 30 min da ten sam efekt. Po co chcesz robić reset jeśli sterownik ma za duże korekty to ma z czym problem np z ciśnieniem paliwa jak usuniesz usterkę korekty same wrócą do normy.
Usterka sama ustała
Podłącz tester i jedź na próbę z podglądem napięcia na sondzie i będziesz widział czy mieszanka jest bogata . Jeśli będzie optymalna czyli: podczas jazdy napięcie na sondzie będzie oscylowało od 0,1 do 0,8 volta to szukaj usterki gdzie indziej, blokujące hamulce ,niskie ciśnienie w oponach itp.
jeśli gaśnie Ci podczas hamowania, lub np. dojeżdżania do świateł - to musisz wyczyścić przepustnicę. Standardowa usterka Pozdrawiam
To nie stacyjka przeglądnołem wszystkie przewody i złączki, wtyczki ta te usterkę odpowiedzialny jest przekaźnik wymieniłem i wszystko działa Ok.
Witam czy jest jakiś sposób dopasowania pilota znając nr BCM Reg. 3.1.15. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
Robiłem to nie raz w golfach czy passatach bo tego zatrzęsienie na świecie. Za mało robiłeś . Bo nie napisałeś o zasyfionych szczotkach a to podstawa ,a sam silnik jest podłączony bezpośrednio do wtyczki bez żadnych switchy czy lutów.Do tego dochodzą usterki mechaniczne. Kiedyś to się naprawiało dziś nie opłaci bo zamek kosztuje poniżej stówy. Ale...
ibiza światła ibiza ibiza ibiza antena ibiza świateł ibiza
ultrak rejestrator zablokowane drzwi ariston punto zapłonu
syriusz bajty saunier duval opinie
Migająca pomarańczowa dioda w Lenovo - przyczyny i rozwiązania Audi A8 D4 4.2 TDI – lokalizacja 4-pinowego czujnika temperatury płynu chłodniczego G62/G2