Dla innych z tym samym problemem-glowica kompresora lub jej uszczelka
Mercedes Atego 1218 silnik om934 Po wymianie uszczelki głowicy zatarł się wał szukam osób znających problem tych silników,posiadających wiedzę jak go poprawnie naprawić.
Uszczelka to jedno ale jeśli pod wtryskiwaczem jest obsada wtrysku to najczęściej ta drogą paliwo miesza się z płynem .
Mercedes Atego 1218 euro 6 silnik om934 po wymianie uszczelki głowicy zatarł się na wale korbowym.Szukam osób znających problem tych silników co jest powodem tej usterki z którą jak zdążyłem się zorientować boryka się dużo warsztatów .
Jeśli w zbiorniczku nie robi się maź, a głowiczkę sprężarki masz nową to zostaję Ci zdjęcie głowicy. Olej czysty, płyn czysty, głowiczka nowa. Ale wydaje mi się że jak auto zjechało z trasy to była jakaś piana w układzie chłodzenia.
Jeśli wywala przez miarkę to nadmierne ciśnieni w komorze korbowej -kompresor -turbo -pierścienie na tłoku ( biały dym z komory korbowej ) -uszczelka pod głowicą
:| Na bank kolego kompresor, tydzień temu miałem ten sam przypadek ,po wymianie uszczelki i splanowaniu głowicy kompresora problem został rozwiązany pozdrawiam. Dodano po 5 :D Kolego jeżeli by to nie pomogło to jest jeszcze jedno co mogło się stac to uszczelka pod głowicą. Tak mi mój mechanik podpowiada ,przy jednym zrobił sprężarke i nic nie pomogło...
ABS 4149 - czujnik prędkości obrotowej osi przedniej z lewej strony ma przerwę, zwarcie z biegunem dodatnim lub zwarcie z masą.
Wymiana uszczelki na nową pod tą pokrywą załatwiło sprawę.
Półośki na pewno musisz wyciągać, bo tarcze zdejmuje się razem z piastą. Tylko rób to po jednej, bo w niektórych mechanizmach różnicowych istnieje możliwość że się satelitki obrócą jak wyjmiesz obie półośki. Uszczelnić na pewno będziesz musiał pomiędzy półosią a piastą, ale nie wiem czy tam będzie o-ring czy jakaś "papierowa" uszczelka.
Do sprawdzenia przepływomierz (odpiąć kostkę), sprawdziłbym czy nie ma spalin w płynie chłodniczym może uszczelka pod głowicą.
Witam.Proszę o pomoc.Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego w samochodzie mercedes atego 1217.Wymieniłem głowicę i uszczelkę pod głowicą i sprawdziłem sprężarkę. wszystko jest ok.Mimo to po uruchomieniu samochodu płyn wycieka przez zbiorniczek wyrównawczy. Proszę o pomoc
atego dymi na bialo komputer pokazal ze wtrysk leje lub pompa po wymianie nic nie pomoglo czy to moze uszczelka ? prosze o pomoc
Mam na myśli jednostkę sterującą silnikiem, tam zapisuje Ci wszystkie dane z silnika, wszelkie kody z czujników, obciążeń, nawet ilość podpięć do komputera. Z jakiegoś powodu wyjęli silnik z tego Meśka z samochodu komunalnego - coś musiało być na rzeczy. Jeśli masz dobrego mechanika, to możesz ten silnik wziąć z zastrzeżeniem, że w razie "ale" oddasz....
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
Dlaczego była wymieniana uszczelka pod głowicą?
Miałem takiego na serwisowaniu kilka lat. też wymieniałem zbiorniczek bo był cały spękany, założyłem zamiennik, pamiętam że miałem zmieszanie z odpowietrzeniem układu, doszedł uszkodzony termostat, ale korek zostawiłem stary bo ten nowy nie wyglądał ciekawie. Problemów z wyciekiem nie miałem. Korki często płatają figle. A jeżeli silnik przegrzany lub...
Problem może być z zapowietrzonym układem hydraulicznym zmiany biegów a jeśli biegi wchodzą ze zgrzytem to przyjrzał bym się tarczy sprzęgła. Zapowietrzony HPS to zupełnie inna bajka. Nie ma wtedy połowy biegów a lewarek zmienia pozycję po każdej zmianie biegów, aż do utknięcia w którymś krańcowym ustawieniu. :) Po pierwsze, trzeba sprawdzić zasilanie...
No to przy wymianie uszczelki zrobiliscie tylko polowe roboty. A planowana chociaz byla?? Mnie to wyglada na uszczelke lub peknieta glowice.
Zrobione.Wykonane zostało planowanie głowiczki z obu stron oraz tej górnej części "nadstawy" i nowy zestaw uszczelek wraz z zaworkiem do tego nowy termostat i płyn.Jak na razie jest spokój.
Spodziewałem się , że to może być około 50Nm , żeby dobrze na uszczelce siadło, więc nie będę poprawiał i tak zostawiam. Dziękuję Gerri za pomoc, sądzę, że ten wątek jeszcze nie jednemu posłuży. Temat zamknięty.
Kup sobie też tą pastę ATE, jest bardzo pomocna zwłaszcza przy wkładaniu tłoczka do nowej uszczelki.
W autach ciężarowych jeszcze może "podbierać" płyn sprężarka, tzn. może być uszkodzona uszczelka pod głowiczką sprężarki lub pęknięta sama głowiczka. Spróbuj spuścić powietrze z układu i zobaczysz, czy poleci samo powietrze, czy też będzie leciał płyn.
Szkoły są różne. Ja trzymam się tego by nie smarować jarzma - miejsca między jarzmem a klockiem. Osiada w tym miejscu kurz, piasek i wtedy zamiast smar pomagać to przeszkadza bo zrobiła się z niego pasta ścierna. Dokładnie tak, nie wolno smarować byle czym. Dlatego przy naprawie układu hamulcowego należy używać technologi jakich zalecają producenci...
Do prowadnic zacisku należy stosować ATE Plastitube lub smar silikonowy (obojętnie jakiej firmy np. smar Eze-Slide). Do smarowania (choć nie trzeba smarować) prowadnic klocków i samych klocków używa się smaru ceramicznego np. firmy Permatex lub także smaru silikonowego np. Eze-Slide. Używanie smaru miedzianego w układzie hamulcowym jest niedopuszczalne...
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Pierwszy problem to pewnie uszczelka pod głowicą. Jeśli na gorąco luzujesz korek czyli spuszczasz ciśnienie a po jakimś czasie znowu ciśnienie jest tzn że coś pompuje w układ. Skoro kompresor wymieniony to zostaje silnik. Można zrobić test CO ale nie zawsze jest to miarodajne. Możesz jeszcze jeździć z luźnym korkiem aż przedmuch się zrobi większy.
Silnik jaki mam do ATJ 115KM Tak czujnikiem zegarowym ustawiałem max dół. Tak jak pisałem śrubę cofałem o 180. Dodam że rok temu wymieniałem szklanki i panewki na wałku. A uszczelkę pod głowicą wymieniałem bo przegrzałem silnik strzelił mi wąż od wody i do domu wracałem bez wody . Zaraz przeczytam to co kolega podał w linku i się odezwę. Pozdrawiam
Ten smar powoduje puchniecie uszczelek tłoczka przeczytaj instrukcje nadaje sie od do slizgów i prowadnic do tłoczków są specialne smary ja np stosuje ATE do tłoczków bo po tym ze zdjęć kolegi byly problemy z gumami przeczytałem jego instrukcje i było ze nie wolno smarowac tłoczków
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
Witam, podłączę się pod temat. Mam podobny problem z brakiem mocy Atego 815 2000r, nie wyświetla żadnych błędów. Na 1 biegu jak obroty narastają szybko to nawet jest OK. Im wyższy bieg tym gorzej. Przy ok 2000 zaczyna mieć przerwy w mocy. Na biegu jałowym dochodzi do 2600 i spada na 2400 i w tych okolicach faluje. Po pewnym czasie na tych max obrotach...
Witam Mam problem z Mercedesem Atego czasami pali dobrze a czasami trzeba długo kręcić tak jakby się zapowietrzał, na zimnym silniku pali lepiej. Przebieg auta jest 243 tys km Były zmieniane filtry oringi nowe kopułki na filtry uszczelka między filtrem a blokiem robili to mechanicy była chwilowa poprawa ale nadal po chwilowym postoju trzeba długo kręcic...
W mojej Skodzie Octavii 1.4TSI, 123KM "ubiłem" pompę ABS przez zaniedbanie-nie wymieniałem płynu hamulcowego 11 lat-!.Naprawy dokonałem samodzielnie poza regeneracją pompy ABS(wystarczyła wymiana samej wyspy zaworowej,elektronika była OK) i odpowietrzenia układu z wymianą płynu w serwisie.A co przy okazji zauważyłem i wymieniłem ?W pompie hamulcowej,w...
Styki podgięte - one jak i wiązka powodowałyby błędy oraz BIPy. Zapala od strzała. Wieszająca się pompa... nie pasuje mi tu, przecież ATJ chodził bez niej. Filtr nowy. Przecież napisałem, że kompletne zestawy uszczelek nowe...:) Edit: Czujnik temperatury paliwa odpięty, bez zmian. Zauważyłem natomiast ciekawostkę... Naciągając przewody idące do czujnika...
Wszędzie, od głowicy po blok silnika, lejący strugą wtryskiwacz, uszkodzone uszczelnienie pomp wtryskowych... Możliwości bez liku, jak nie robiłeś tego nigdy to ciężko będzie Ci zlokalizować usterkę. By wykluczyć same końcówki wtrysku zaślep pompy i wytwórz w układzie paliwowym silnika ciśnienie 5-6 barów, jak utrzyma przez kwadrans to wtryski, jak...
Rozebrałem panel sterujący i pancerz,linka oraz uchwyt są dobre. Dobrze było widać nagrzewnicę a raczej jej część z rurkami dopływ i powrót i tam nie ma zaworu.Rurki są jednością z nagrzewnicą wygięte i do nich są połączone przy ścianie przedniej kabiny przewody gumowe od zbiorniczka.Na bocznej ściance plastikowej obudowy całego systemu wentylacji/ogrzewania,jest...
Niestety, sprawdzałem po VIN'ie nie ma takich kodów błędów. Najlepiej będziesz miał podłączyć autko pod Star Diagnoze i odczytać błędy bezpośrednio, przy okazji podejrzysz parametry silnika. Martwi mnie to,że jak piszesz auto nie pali nawet na plaku. To może oznaczać brak kompresji na którymś z cylindrów. Olej sprawdzałeś? tzn. czy nie ma jakiegoś syfu...
Mała dygresja - wymieniłem filtr powietrza - w pudełku są dwie uszczelki - szczerze nie wiem od czego. https://obrazki.elektroda.pl/6525242000_... Czy ta pasta by klocki nie piszczały wysycha? Bo coś słabo jej idzie :/ https://obrazki.elektroda.pl/4583516700_...
A smarujesz powierzchnie przylegania klocka do elementów zacisku? Bo niektórzy nie smarują... ja smaruję i nic nigdy nie piszczało w żadnym aucie. Tak samo jak z miejscami gdzie "ślizga się" np zacisk po zwrotnicy - niektórzy twierdzą, żeby nic tam nie dawać bo pył ze smarem tworzą warstwę ścierną, ale ja jakoś tego nie zauważyłem, natomiast hamulce...
Witaj ... Istnieje jeszcze jedna opcja,jak to się dzieje w czasie mrozów to masz zamarznięty IC wymień wtedy obudowę filtra powietrza. Wprawdzie aż takich mrozów jeszcze nie było ale człowiek się całe życie uczy. :) Że na zamarznięty IC jedyne lekarstwo to wymiana obudowy filtra powietrza. Jak jest cała to też trzeba wymienić? Ale jak ma być na wesoło...
Ok. 2 miesiące temu przepuszczała uszczelka serwa więc kupiłem uszczelkę ale to nie pomogło. Kupiłem używane serwo z troche inną pompą ale moja poasowała i samochód znowu miał kopa. od tygodnia znowu zrobił sie jak mół (tak jak przed wymianą serwa) więc uznałem że używka była słaba i kupiłem nowe ATE. Mimo nowego serwa nic się nie poprawiło. Poduszki...
Witam mam problem w moim Atego 1323 98r. Mam przebieg ok 500 tys. Po przejechaniu paru tys. km (nie wiem konkretnie ilu) od wymiany oleju pojawia się błąd nadmiaru . Zaznaczam że płyn chłodzący w normie i olej "ładny" nie emulsja. Mechanik twierdzi że pół silnika do wymiany ( z uszczelką pod głowicą). Ja słyszałem, że problem z uszczelnieniem sekcji...
Hmmm... Ale mnie chodzi o nasmarowanie cylinderków "pod uszczelnieniem". Podobno od wewnętrznej strony czyli za uszczelką która blokuje wydostanie się płynu hamulcowego się nie smaruje bo sam płyn hamulcowy jest "smarowaniem", a smar daje się pod tą uszczelkę harmonijkową na cylinderek. Plastitube opisują jako smar do miejsca styku cylindra z klockiem...
Yyy. Problemu nie udało się rozwiązać ale temat do zamknięcia byłem u 3 mechaników każdy coś innego naprawiał wydąłem już sporą sumkę na naprawy tego samochodu coś około 5000zł i w końcu motor padł i nie da się go już chyba naprawić wypłukało mi uszczelkę spod głowicy zaczął kopcić na biało. Spróbuje jeszcze w bosh car serwis może oni coś pomogą jak...
Ten błąd może być wygenerowany przez inne przyczyny. Zatkany lub lejący wtryskiwacz, za niskie ciśnienie paliwa, przedmuch pod uszczelką głowicy do sąsiedniego cylindra, uszkodzona rolka pompy... Zrób tak jak Ci Gerri radzi, zamień pompy i sprawdź czy zmieni kod błędu. Sprawdź ciśnienie paliwa w kanale wysokiego ciśnienia, rolkę pompy. Przy przekładaniu...
Witam szanownych forumowiczów. Chciałbym prosic o pomoc w rozszyfrowaniu błędów w mb Atego 1217. Pojawiają się następujące błędy FR 1 7070 INS 2 4021 oraz świeci sie kontrolka EDC Podczas wyświetlania tych błędów wyskakuje również strzałka nad znaczkiem koła otoczonego okładzinami,(trzeci symbol od lewej) Bardzo proszę o pomoc. Dodam że samochód ciężko...
Kolego, do zatkania filtra wystarczy jedna trasa a nie pół roku. To nie jest argument, sprawność sprężarki i dolotu powietrza decyduje jak długo filtr pożyje. I którędy spuszcza, głównym spustem czy odwadniaczem? "Smarowanie byle czym" zniszczy uszczelki w zaworach osuszacza i zablokuje. Sprawdź WSZYSTKIE zbiorniki, czy nie ma tam wody. Sprawdź sprężarkę...
"Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK" Jak były sprawdzane? Komputerem czy na stole? Przy mniej więcej równym dojechaniu wtrysków komputer powie Ci, że są dobre. :) Zmierz szczelność układu w silniku na ciepłym i zimnym, oczywiście przy wyłączonym motorze i odłączonych przewodach zasilających. Jak Ci spadnie w kwadrans o pół bara ciśnienie w bloku to...
Co mogę powiedzieć to na 99 % jest winny właśnie elektrozawór niestety ... brak terminowej wymiany płynu powoduje niestety takie objawy ... to są oczywiście moje spostrzeżenia, przeważnie po rozebraniu na śrubki i wypolerowaniu części zaworu problem ustępował na jakiś czas oczywiście, na pewno udział w tej niesprawności mają uszczelnienia, które niestety...
Mam ten sam motor. Porządnie go zdiagnozuj, a przede wszystkim sprawdź indeks wtryskiwaczy, wszystko poniżej 11, może wieszczyć problemy. Błędne korekty nie świadczą jeszcze o uszkodzonych wtryskiwaczach, może to być nox lub zapchane katy. U mnie właśnie tak było. Podszarpywanie na zimnym, błędne korekty i pierwsza myśl...wtryskiwacze (1000/1300 sztuka)....
Witam ponownie Po kilkunastu dniach walki należy się małe sprawozdanie: .wymieniłem pompę w zbiorniku - nic nie dało.Ciśnienie było trochę małe, ale przyczyną było zapewne bardzo brudne sitko w zbiorniku .wymieniłem pompę tandem-wakum - nic nie dało.Tej wymiany nie żałuje, ponieważ miałem Lukasa z już luźną końcówką od podciśnienia i trochę przeciekała,...
Witam wszystkich serdecznie. Mam następujący problem z moim passatem. A więc zacznę od początku tą historie. Od jakiegoś czasu około pół roku wstecz zaczęło mi używać płynu chłodniczego około 0.5 litra na 2 tygodnie. I w końcu przeszedł moment że był rozrząd do wymiany więc kazałem mechanikowi zdiagnozować tą przypadłość. Okazało się że uszczelka do...
Witam potrzebuje porady na temat naprawy pompy hamulcowej w Passacie b3 91r 2.0 syncro. Pompa to ATE ABS TEVES MK II.nr 10.2122.0103.9 oraz na 2 części 10.0101 1162.9 http://obrazki.elektroda.pl/6196881900_1... Chodzi mi oto które gumy należny wymienić aby nie przepuszczała. i czy napewno zestaw naprawczy to Autofren Seinsa D1427. wyczytałem...
Straciłem już wiarę w mojego paska. Wiem, że 115km to nie jest za dużo, zwłaszcza, że pewnie połowa koni uciekła ze stajni, ale bez przesady.. Od początku.. Auto na biegi jałowym strasznie słabo wchodzi na obroty, potrzebuje kilku dobrych sekund żeby obroty wdrapaly się na poziom 3tys. Sprawdzałem w ojca BMW i Touranie z silnikiem 2.0 oraz w siostry...
klocki jest wymienic b.prosto wszystko zalezy od tego jakie masz zaciski hamulcowe z przodu jezeli jest LUCAS to faktycznie jest to banalne ale jezeli jest ATE to trzeba malutkiej wprawy z tyłu jezeli jest beben to wiadomo a jezeli jest tarcza to jest zacisk LUCAS-A po zdjeciu zaciskow trzeba sprawdzic czy dopuszczalna grubosc tarczy nie została przekroczona...
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. Podesłał mi to kiedy zastanawiałem się nad jakimś tanim dupowozem (skończyło się Toyotą Celicą VII, za dwa razy większe pieniądze niż planowałem). Miałem kompakta 323ti - to taki pocieszny popierdalacz z M52B25, czyli 2.5 litra R6 na pojedynczym vanosie, 170KM i 245NM przy 4K RPM,...
Witam wszystkich, Od powrotu z urlopu ( trasa około 1000 km) w moim vw zrobiło się znacznie głośniej przy uchylonym oknie a nawet przy zamkniętym słyszę turbinę siła dźwięku narasta oczywiście wraz z prędkością obrotową silnika. Myślałem że pewnie już duży luz na wałku - zdemontowałem turbinę luz poprzeczny minimalny max 1 mm , wzdłużnego w ogóle nie...
uszczelka głowica atego atego uszczelka głowicy mercedes atego uszczelka
internet zawiesza shure uszkodzony sumator schemat
telewizor elektron telewizor elektron
Jak wyłączyć automatyczną kompresję nowych folderów w Windows Piła spalinowa gaśnie po nagrzaniu - przyczyny i rozwiązania