Uszczelka to jedno ale jeśli pod wtryskiwaczem jest obsada wtrysku to najczęściej ta drogą paliwo miesza się z płynem .
ABS 4149 - czujnik prędkości obrotowej osi przedniej z lewej strony ma przerwę, zwarcie z biegunem dodatnim lub zwarcie z masą.
Dla innych z tym samym problemem-glowica kompresora lub jej uszczelka
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
Głowica została zrzucona, przy odkręcaniu śruby poszły bez oporu. 80tys wcześniej wymieniana była uszczelka pod głowicą, wygląda na to że nie dokręcili jej tak jak potrzeba ...
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Nie będzie przybywało płynu, bo nie będzie powietrza pod ciśnieniem w głowicy kompresora. Można też inaczej- wkręcić manometr do spreparowanego korka wlewu (dokładny) i zapuścić silnik, zagrzać po pół godz. pracy jeśli ciśnienie wzrośnie znacznie 1- 1,5 bara, (Układ odpowietrzenia chłodnicy jest ograniczony zaworkiem, więc trzeba go zablokować) drugi...
Pierwszy problem to pewnie uszczelka pod głowicą. Jeśli na gorąco luzujesz korek czyli spuszczasz ciśnienie a po jakimś czasie znowu ciśnienie jest tzn że coś pompuje w układ. Skoro kompresor wymieniony to zostaje silnik. Można zrobić test CO ale nie zawsze jest to miarodajne. Możesz jeszcze jeździć z luźnym korkiem aż przedmuch się zrobi większy.
Witam Mam następujący problem z Ategiem - wycieka płyn chłodniczy i przewody twardnieją. Temperatura jest w normie nie grzeje się. Dzieje się to nie systematycznie, raz po godzinie jazdy, raz po ośmiu godzinach. Wymieniona została już uszczelka pod głowicą i sprężarka. Jest to model 1217 z 1999 r. Z góry dziękuje za wszelakie sugestie co to może być....
Witam Mam problem z Mercedesem Atego czasami pali dobrze a czasami trzeba długo kręcić tak jakby się zapowietrzał, na zimnym silniku pali lepiej. Przebieg auta jest 243 tys km Były zmieniane filtry oringi nowe kopułki na filtry uszczelka między filtrem a blokiem robili to mechanicy była chwilowa poprawa ale nadal po chwilowym postoju trzeba długo kręcic...
Miałem takiego na serwisowaniu kilka lat. też wymieniałem zbiorniczek bo był cały spękany, założyłem zamiennik, pamiętam że miałem zmieszanie z odpowietrzeniem układu, doszedł uszkodzony termostat, ale korek zostawiłem stary bo ten nowy nie wyglądał ciekawie. Problemów z wyciekiem nie miałem. Korki często płatają figle. A jeżeli silnik przegrzany lub...
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
Niestety, sprawdzałem po VIN'ie nie ma takich kodów błędów. Najlepiej będziesz miał podłączyć autko pod Star Diagnoze i odczytać błędy bezpośrednio, przy okazji podejrzysz parametry silnika. Martwi mnie to,że jak piszesz auto nie pali nawet na plaku. To może oznaczać brak kompresji na którymś z cylindrów. Olej sprawdzałeś? tzn. czy nie ma jakiegoś syfu...
Witam.Jakiś czas temu po postoju-nocy(w czasie jazdy nie) zaczęło wyrzucać płyn chłodniczy przez zaworek w zbiorniczku więc w celu zdiagnozowania przed dłuższym postojem zbijałem powietrze z ukł. pneumatycznego.Za każdym razem przed uruchomieniem silnika węże od płynu miękkie i płynu nie wyrzuca czyli podejrzenie pada na kompresor.Po kilku dniach takiej...
W autach ciężarowych jeszcze może "podbierać" płyn sprężarka, tzn. może być uszkodzona uszczelka pod głowiczką sprężarki lub pęknięta sama głowiczka. Spróbuj spuścić powietrze z układu i zobaczysz, czy poleci samo powietrze, czy też będzie leciał płyn.
Rozebrałem panel sterujący i pancerz,linka oraz uchwyt są dobre. Dobrze było widać nagrzewnicę a raczej jej część z rurkami dopływ i powrót i tam nie ma zaworu.Rurki są jednością z nagrzewnicą wygięte i do nich są połączone przy ścianie przedniej kabiny przewody gumowe od zbiorniczka.Na bocznej ściance plastikowej obudowy całego systemu wentylacji/ogrzewania,jest...
Mercedes Atego 1218 silnik om934 Po wymianie uszczelki głowicy zatarł się wał szukam osób znających problem tych silników,posiadających wiedzę jak go poprawnie naprawić.
atego dymi na bialo komputer pokazal ze wtrysk leje lub pompa po wymianie nic nie pomoglo czy to moze uszczelka ? prosze o pomoc
Mercedes Atego 1218 euro 6 silnik om934 po wymianie uszczelki głowicy zatarł się na wale korbowym.Szukam osób znających problem tych silników co jest powodem tej usterki z którą jak zdążyłem się zorientować boryka się dużo warsztatów .
Jeśli wywala przez miarkę to nadmierne ciśnieni w komorze korbowej -kompresor -turbo -pierścienie na tłoku ( biały dym z komory korbowej ) -uszczelka pod głowicą
Wymiana uszczelki na nową pod tą pokrywą załatwiło sprawę.
Półośki na pewno musisz wyciągać, bo tarcze zdejmuje się razem z piastą. Tylko rób to po jednej, bo w niektórych mechanizmach różnicowych istnieje możliwość że się satelitki obrócą jak wyjmiesz obie półośki. Uszczelnić na pewno będziesz musiał pomiędzy półosią a piastą, ale nie wiem czy tam będzie o-ring czy jakaś "papierowa" uszczelka.
Witam.Proszę o pomoc.Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego w samochodzie mercedes atego 1217.Wymieniłem głowicę i uszczelkę pod głowicą i sprawdziłem sprężarkę. wszystko jest ok.Mimo to po uruchomieniu samochodu płyn wycieka przez zbiorniczek wyrównawczy. Proszę o pomoc
Mam na myśli jednostkę sterującą silnikiem, tam zapisuje Ci wszystkie dane z silnika, wszelkie kody z czujników, obciążeń, nawet ilość podpięć do komputera. Z jakiegoś powodu wyjęli silnik z tego Meśka z samochodu komunalnego - coś musiało być na rzeczy. Jeśli masz dobrego mechanika, to możesz ten silnik wziąć z zastrzeżeniem, że w razie "ale" oddasz....
Problem może być z zapowietrzonym układem hydraulicznym zmiany biegów a jeśli biegi wchodzą ze zgrzytem to przyjrzał bym się tarczy sprzęgła. Zapowietrzony HPS to zupełnie inna bajka. Nie ma wtedy połowy biegów a lewarek zmienia pozycję po każdej zmianie biegów, aż do utknięcia w którymś krańcowym ustawieniu. :) Po pierwsze, trzeba sprawdzić zasilanie...
Spodziewałem się , że to może być około 50Nm , żeby dobrze na uszczelce siadło, więc nie będę poprawiał i tak zostawiam. Dziękuję Gerri za pomoc, sądzę, że ten wątek jeszcze nie jednemu posłuży. Temat zamknięty.
Witam, podłączę się pod temat. Mam podobny problem z brakiem mocy Atego 815 2000r, nie wyświetla żadnych błędów. Na 1 biegu jak obroty narastają szybko to nawet jest OK. Im wyższy bieg tym gorzej. Przy ok 2000 zaczyna mieć przerwy w mocy. Na biegu jałowym dochodzi do 2600 i spada na 2400 i w tych okolicach faluje. Po pewnym czasie na tych max obrotach...
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
Wszędzie, od głowicy po blok silnika, lejący strugą wtryskiwacz, uszkodzone uszczelnienie pomp wtryskowych... Możliwości bez liku, jak nie robiłeś tego nigdy to ciężko będzie Ci zlokalizować usterkę. By wykluczyć same końcówki wtrysku zaślep pompy i wytwórz w układzie paliwowym silnika ciśnienie 5-6 barów, jak utrzyma przez kwadrans to wtryski, jak...
Witam mam problem w moim Atego 1323 98r. Mam przebieg ok 500 tys. Po przejechaniu paru tys. km (nie wiem konkretnie ilu) od wymiany oleju pojawia się błąd nadmiaru . Zaznaczam że płyn chłodzący w normie i olej "ładny" nie emulsja. Mechanik twierdzi że pół silnika do wymiany ( z uszczelką pod głowicą). Ja słyszałem, że problem z uszczelnieniem sekcji...
Ten błąd może być wygenerowany przez inne przyczyny. Zatkany lub lejący wtryskiwacz, za niskie ciśnienie paliwa, przedmuch pod uszczelką głowicy do sąsiedniego cylindra, uszkodzona rolka pompy... Zrób tak jak Ci Gerri radzi, zamień pompy i sprawdź czy zmieni kod błędu. Sprawdź ciśnienie paliwa w kanale wysokiego ciśnienia, rolkę pompy. Przy przekładaniu...
Witam szanownych forumowiczów. Chciałbym prosic o pomoc w rozszyfrowaniu błędów w mb Atego 1217. Pojawiają się następujące błędy FR 1 7070 INS 2 4021 oraz świeci sie kontrolka EDC Podczas wyświetlania tych błędów wyskakuje również strzałka nad znaczkiem koła otoczonego okładzinami,(trzeci symbol od lewej) Bardzo proszę o pomoc. Dodam że samochód ciężko...
Witaj ... Istnieje jeszcze jedna opcja,jak to się dzieje w czasie mrozów to masz zamarznięty IC wymień wtedy obudowę filtra powietrza. Wprawdzie aż takich mrozów jeszcze nie było ale człowiek się całe życie uczy. :) Że na zamarznięty IC jedyne lekarstwo to wymiana obudowy filtra powietrza. Jak jest cała to też trzeba wymienić? Ale jak ma być na wesoło...
Kolego, do zatkania filtra wystarczy jedna trasa a nie pół roku. To nie jest argument, sprawność sprężarki i dolotu powietrza decyduje jak długo filtr pożyje. I którędy spuszcza, głównym spustem czy odwadniaczem? "Smarowanie byle czym" zniszczy uszczelki w zaworach osuszacza i zablokuje. Sprawdź WSZYSTKIE zbiorniki, czy nie ma tam wody. Sprawdź sprężarkę...
"Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK" Jak były sprawdzane? Komputerem czy na stole? Przy mniej więcej równym dojechaniu wtrysków komputer powie Ci, że są dobre. :) Zmierz szczelność układu w silniku na ciepłym i zimnym, oczywiście przy wyłączonym motorze i odłączonych przewodach zasilających. Jak Ci spadnie w kwadrans o pół bara ciśnienie w bloku to...
Co mogę powiedzieć to na 99 % jest winny właśnie elektrozawór niestety ... brak terminowej wymiany płynu powoduje niestety takie objawy ... to są oczywiście moje spostrzeżenia, przeważnie po rozebraniu na śrubki i wypolerowaniu części zaworu problem ustępował na jakiś czas oczywiście, na pewno udział w tej niesprawności mają uszczelnienia, które niestety...
uszczelka głowica atego atego uszczelka głowicy mercedes atego uszczelka
uruchomi laptop matryca lenovo lenovo supervisor programator arduino
sterownik cw400 sterownik cw400
IVECO Crossway Low-Entry 2020 – przeróbka tylnej lampy zespolonej 6-pin z prawej na lewą Demontaż silnika w Nissan Qashqai - krok po kroku