Sprawdź podciśnienia, uszczelki kolektora ssącego i wszystko co jest po drodze może to jakaś nieszczelność na dolocie.
Kupiłem uszczelkę i czekam na dostawę. 4zł zapłaciłem:) Pozdraiwam
uszczelka jest w kiepskim stanie to na niej też nie ma śladów które w 100% pokazały by że to tam jest coś nie tak Są i to ewidentne. Splanuj głowicę, nowa uszczelka i będzie fruwać. Tulei nie ruszaj, nie ma takiej potrzeby.
No własnie nie pamiętam jak było u mnie, ale chyba było wycięciem do dołu. Też mi się wydaję, że te wycięcie to ułatwia spływ oleju. uszczelka pewnie jest korkowa Uszczelka gumowa, plus nowe uszczelki śrub
Idę o zakład, że to uszczelka pod głowicą.
Płyn ubywa ale nie dużo mysłe że ubywa go z powodu parowania bo wszystko sie gotuje. A co do silnika to chodzi normalnie. Czytałem że może być to uszczelka pod głowicą
Witam. Miałem kiedyś podobny problem pływania silnika na wolnych obrotach i gaśnięcia, przyczyną była wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym.
Koledzy 5D i petre007 może pomoge 00561 - jest błędem będacy wynikiem błędów 00525 i 00533, możliwe przyczyny - Nieszczelności układu dolotowego / lewe powietrze / uszkodzona uszczelka Wypadanie zapłonów (gumki na swiecach) MAP MAF Sonda Lambda Wtryskiwacz/e Auto wtedy muli
Temat nie na to forum-walnięta uszczelka pod głowicą, lub "osiadły" tuleje
jaki jest kolor nalotu ? jak odkrecisz zbiorniczek od płynu to sprawdż cz jak gazu dodasz robią się babelki powietrza nie powinno ich być a jak płynu ubywa a nigrzie nie kapie to może być uszczelka Dodano po 1 jaki jest kolor nalotu ? jak odkrecisz zbiorniczek od płynu to sprawdż cz jak gazu dodasz robią się babelki powietrza nie powinno ich być a jak...
nowe, wieści... po dokładnym obejrzeniu silnika przy jego pracy zauważyłem spory wyciek płynu tak jakby spod głowicy, tuż pod kolektorem i pod termostatem, nad czwartym tłokiem licząc od lewej... zdjąłem głowice i uszczelka wygląda dość solidnie...czy to jednak będzie uszczelka?
Jak pójdzie uszczelka to nie może być raz dobrze ,raz źle
Koszt uszczelki to około 50 zł. Dwa lata temu za wymianę zapłaciłem 30zł. w firmie zajmującej się autoszybami.Odradzam robienie tego w ASO Skody - koszty będą dużo większe.Co do silikonowania - wciskamy silikon głęboko między blachę a uszczelkę po podważeniu uszczelki.Silikon powinien być specjalny do szyb samochodowych.Blacha pod uszczelką powinna...
Gdzieś musi być,obejrzyj całą klapę w koło,może wystaje jakiś mały dzyndzelek.Napewno jest umiejscowiny dyskretnie.może też być umiejscowiny pod jakąś gumą czy uszczelką celem zabezpieczenia przed wilgocią.
można osobno dostać tą podkładkę/uszczelkę?
Pompa wtryskowa jak w temacie nr.kat. R8444B955C 028130110T występuje w Polo, Skodzie z silnikiem 1.9 d. zaczęła cieknąć na dźwigni. Panowie wie ktoś gdzie można kupić zestaw naprawczy (komplet uszczelek i oringów) lub posiada taki na sprzedaż. Ewentualnie może ktoś posiada rozkładówkę tej pompy i poda nr.katalogowe oringów na dźwigniach i uszczelki...
Dzięki Ture11. To składa się w logiczną całość. Ale zakładam, że dwie cewki raczej nie byłyby popsute - byłby to raczej duży zbieg okoliczności. Spróbuję zatem wymienić jutro świece. I mam nadzieję, że pomoże. I mam nadzieję, że uszczelki pod głowicą mi nie wydmucha...
Skoro regulator biegu jałowego sostał wykluczony, pozostaje sprawdzenie szczelności kolektora dolotowego pod kątem zasysania "lewego" powietrza. Zwróć uwagę na okolice zespołu przepustnicy (uszczelka). ps. Na czym polegała "regulacja" wtrysków przez elektryka?
Dziękuję za odpowiedzi. Znaleźliśmy przyczynę, była poprostu pęknieta uszczelka pod głowicą, a rozrząd był dobrze ustawiony i zamontowany poprawnie. Okazało się, że ubywał płyn chłodzący, który dostał się do oleju, a to już z okazji uszczelki pod głowicą. Historia jest o tyle ciekawa, że samochód przyjechał na wymianę rozrządu wyjechał i stanął co już...
Byłem dzisiaj z autkiem u kolegi co robi w serwisie samochodowym. Próbował ustawić gaz i nie dał rady, sonda w porządku tylko cały czas sterownik pokazuje że zbyt uboga mięszanka i wzbogaca maksymalnie z tąd to spalanie, wyciągnął mi krokowca znajomy założył zwykły zawór do gazu wyregulował i zobaczę jak teraz spalanie będzie. Jego diagnoza to żę z...
Hej , po przeczytaniu Twojego postu przypomnialem sobie ze kiedys bylem w podobnej sytuacji z tym ze problem dotyczyl skody felicji ( 2000, 1.6MPI) . Opinie kilku " fachowcow " wskazywaly na uszczelke pod glowica tymczasem po wizycie w ASO skody okazalo sie ze wystarczy podszlifowac korek zbiornika wyrownawczego dla zapewnienia szczelnosci ukladu chlodzenia...
Ja osobiście miałem przypadek że wydmuchało uszczelkę pokrywy zaworów przez zamarznięta odmę w Skodzie Felicji 1,6
Witam. O ile w tej feli zastosowany jest ten sam alternator lub podobny co w 1.3MPI to mają one pewną wade, otóż nie doładowywują akumulatora w prawidłowy sposób. W 1.3 MPI mojej matuli 13.8V na jałowym biegu to norma. Bardziej zaawansowani skodziarze ładują pod ten alternator własnoręcznie składane regulatory napięcia dzięki czemu napięcie wraca do...
Wypalona uszczelka pod głowicą ? Za słaby opis , nikt nie oceni na odległość bo może być wiele przyczyn. Opisz problem jak najszerzej , jakie objawy itp.
Witaj. Tak jak pisali wcześniej : czujnik Halla lub zespół cewki zapłonowej . Jeśli chcesz kupować nowe "na próbę" to Hall jest zdecydowanie tańszy... powiem tak czujnik hala ma moze ze pół roku a cewka to dawno nie wymieniana ale to się pojawiło po wymiani uszczelki pod głowicą wczesniej nie było takich objawów
w tym przypadku bez wątpienia do wymiany uszczelki pod kolektorem dolotowym . nieszczelnosć zmienia skład mieszanki . dodatkowy objaw to drgania silnika przenoszące się na karoserię
Miałem to samo w Felicji. Okazało się, że była źle spasowana uszczelka przedniej szyby i woda lała mi się na wygłuszenie od strony pasażera. Pomógł bezbarwny silikon :))) Pozdrawiam
Jaki drugi?? Zamiennik?? Możesz tylko kup do tego o drazu uszczelkę do termostatu. A poza tym zapraszam na www.skodovka.pl Wszystko o Skodzie
ściągnij przewód i zobacz czy idzie paliwo? kontrolką sprawdź napięcie na wtryskach? sprawdź skrzynkę bezpiecznikową czy nie jest skorodowana bo tam często woda leci z uszczelki szyby wsadź tak głęboko rękę i zobacz czy gąbka jest sucha?
Panowie, ja mam podobny problem. W lecie padła mi cewka, poza jej wymianą splanowalem glowice, wymienilem uszczelki, wyczyscilem wtryski, wymienilem rozrzad. Teraz strzela coraz bardziej i to tylko na gazie. Znowu cewka?
Sprawdź masę ,masz ją mieć na dwuch pinach kostki czujnika. Poza tym przeglądnij wiązkę ,lubi się przecierać w miejscu nad termostatem,u góry głowicy,obciera o taka metalową rurke. no i faktycznie podczas wymiany uszczelki pod głowicą przegłądnołem przewody był przetarty polutowałem i gicior
witam 1. prawdopodobnie da się to wyjac po zdjeciu miski olejowej. koszt: uszczelka miski i troche pracy pzdr. wmr Witam. Mam małe pytanko jak dostaniesz się od miski olejowej do skrzyni biegów?
Jesli to Fela 1.3MPI to zaden restet komputera (ECU) nie nastepuje chocbys ten akumulator odlaczyl nawet na rok. A jesli chodzi o mozliwe przyczyny opisywanej przypadlosci to jesli masz fejsik VAG lub masz do niego (lub prawdziwego VAGa/VASa) dostep to sprawdz czy przypadkiem nie jest zbyt uboga mieszanka na biegu jalowym np. z powodu lapania lewego...
Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki : https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole... A ja Ci polecam taka: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole...
Siłowniczki zamontowane nowe teraz klapa działa perfecto, nie wiem czy kiedykolwiek tak działała. Jednak powinien być siłownik zamontowany odwrotnie gwoli scisłości:), ale te stare moje miały juz powyrabiane główki i jak je montowałem odwrotnie to tarły o uszczelkę i wyskakiwały z mocowania i to mnie też zmyliło. Te nowe Magnetti Marelli to rewelacja.
Głowicy nie planowałem, gdyż przylgnia była równa bez wżerów czy śladów po starej uszczelce. Już 2 razy zakładałem głowicę bez planowania (do skody felicji 1.3 i seicento 900) i nie było żadnego problemu. Tu ewidentnie jest coś nie tak z elektryką.
Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Pęknięcie samej głowicy,czasem bloku silnika. Dwa dni temu robiłem Skodę Felicję w której wyrzuciło "broka"z głowicy i też zmieszało wodę z olejem i odwrotnie.Po wbiciu nowego wszystko było OK.
Hałasował juz od 4 lat (40 tys km). Ktos mi namieszał, że łańcuch niezniszczalny (jedynie go słychać), więc nie trza wymieniać. Kompresja nie byla ksiazkowa, ale wykluczala przepalenie uszczelki. Fakt faktem, silnik nie pracował nigdy wczesniej tak stabilnie i z taką mocą jak teraz. Ważna sprawa, przy wymianie nie ma potrzeby opuszczania silnika.
A ja myślę, że jeżeli jest sprawny układ zapłonowy to ciśnienie paliwa. Bo jak silnik nie ma co palić, to wali w dolot. Zawory? Może się nie domykać któryś ssący, ale na wolnych silnik też utyka. Jeszcze co? Aaa- uszczelka pod głowicą, wypalona między dwoma garami, ale mam nadzieję, że Fridexa już nikt nie leje.
Koledzy!.Śmieszą mnie Wasze profesjonalne wywody.To jest typowy objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą, ew.brak luzu na zaworze lub wypalony zawór.Ale to żadkość. Ale ale może być prozaiczna przyczyna uszkodzona świeca lub przewód.Andrzej
Podobny problem miałem kiedyś w Favoricie- również po wymianie łańcucha rozrządu( na zimno OK, na gorąco świeciła kontrolka ciśnienia, gasła przy 2000 obr/min). Sposób: samochód na podnośnik, spuszczony olej, zdjęta miska olejowa, wykręcone świece, odłączony zapłon, smok pompy zanurzasz w naczyniu z olejem (średnica nieco większa od smoka), pomocnik...
Coś się czepił tej głowicy. Jeszcze raz powtarzam, że sprawdzić dobrze układ chłodzenia. Czyli pompę i czy obwód nie jest przytkany. Przy walniętej uszczelce trochę inaczej by się zachowywał. Ps. czy ten silnik to 8V, następca tego z felicji?
przekaznik jest dobry bo zdiołem z niego obudowe i blaszki się stykają po przełonczeniu zapłonu . Wziołem odkręciłem monowtrysk i wszystkie nowe dałem uszczelki skręcone jest dobrze a auto dalej na benzynie nie chce jechać tylko odpala,po wcisnięciu pedału gazu gaśnie i czasami sobie strzeli z przepływomierza
and61 nie rozumiem po kiego grzyba się wymądrzać,widziałeś kiedyś tą pompę? . jesli przeczytasz ten temat od początku to zauważysz że napisalem że jeżdze skodami ( favorit i felicja ) od dłuzszego czasu ( na marginesie 11lat) widzialem tą pompe , i nawet przy niej grzebalem musialem sie do niej dostac bo padla uszczelka , robota paskudna bez kanalu...
Witam. Mam Skodę Felicje I silnik 1.6 B+G. Mam taki problem, że jak samochód stoi w korku to temp na zegarze rośnie prawie do czerwonego pola (spada gdy włączę nawiew ciepłego powietrza). Jak jadę na trasie to spada sporo poniżej 90 C. Zaprowadziłem samochód do mechanika na wymianę termostatu z obudową. Zadzwonił po godzinie i mówi, że uszczelka poszła...
Witam, Felicja 2000, 1.3, nie świeci mi się trzeci stop, pomimo iż dwa stopy: lewy i prawy się świecą, żarówki dobre, bezpieczniki dobre, nie ma prądu na stychach trzeciego stopu przy samej lampie na tylnej klapie - sprawdzałem próbnikiem. Z pedału zauważyłem, że wychodzą dwa przewody, które wydaje mi się z rozpoznania że idą od razu na tylne lampy....
Zmieniony czujnik położenia wału. Uszczelka pod kolektorem OK, nie ma nieszczelnosci w dolocie. Live data Ok. Kolega twierdzi że przepustnica nie daje sie zadoptować. sporadyczny błąd lambda (P0420 catalist efficiency below...) ....pewnie na skutek usterki chyba że sama sonda powoduje problem od startu. Mozliwe to? Ogólnie, brak poprawy, na pb strzela,...
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Skody Felicji 1,6 silnikiem volkswagena. Silnik jest po generalnym remoncie : wymieniona cała głowica razem z zaworami uszczelką pod głowicą, świecami, kablami wn, paskiem klinowym. Jednak po odbiorze z warsztatu samochód mi gaśnie na niskich obrotach, wyczyściłem dzyszę i nadal jest bez zmian. Na gazie jest wszystko...
Witam mam problem ze swoją skodą felicją gotuje mi płyn chłodniczy przy 90 stopniach i wyrzuca korkiem nie włącza się wentylator czy to może być problem z czujnikiem na wentylatorze dodam że termostat zmieniony 3 miesiące temu odrzewanie w samochodzie działa objawów uszczelki pod głowicą nie ma
Polecam Ci zastosowanie wlacznika termicznego z Poloneza - on jest na 97st Jeszcze zostaje mi zastąpienie mojego czujnika tym od poloneza. Za późno u mnie włącza się wentylator. Ostatnio robiłem test uszczelki pod głowicą i płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym zaczął mocno bulgotać jakby się gotował i dopiero po paru sekundach wiatrak włączył...
W zimę wszyskie kopcą, a starsze szczególnie :) Od wielu rzeczy to zależy. Po prostu masz więcej wody w wydechu.Nie wiem jak jest w tym silniku, np. Skody Favorit i Felicje dymią jak z komina. A z LPG to już w ogóle... Sprawdź, czy nie masz objawów padniętej uszczelki pod głowicą: czy Ci nie ubywa płynu chłodniczego, czy nie jest zabrudzony olejejem,...
Moja Skoda to Felicia 1.3 mpi 68KM z 1997. Nie mam pojęcia, ale raczej linka. Z tym, że przepustnica nigdy nie była czyszczona (155k km) bo jakiś tam mechanik mówił, że z Felicja po czyszczeniu ciężko o adaptacje bo mieli kilka razy takie problemy. Choć teraz mam zaprzyjaźniony warsztat skodziarzy pasjonatów, którzy felicje znają jak swoją kieszeń więc...
Tak jak przedmowca pisze zdjac glowice ,zblokowac tuleje zeby sie nie ruszyly.Sam zmienialem u siebie glowice w Felicji na Fabiowa i juz 20kkm smiga bez problemow.Dokrecanie polecalbym jednak kluczem dynamometrycznym w kilku etapach .U siebie ostatni krecilem na ok 95Nm.Po 1000km dokrecalem ponownie, ale w zasadzie nie trza bylo.Aha polecam uszczelke...
Zasada działania uniwersalnego elektrycznego podnośnika szyb polega na zamontowaiu na uprzednio zdemontowaną korbkę/przekładnię ręczną. Jeśli stary podnośnik nie pracuje swobodnie w wyniku: - zużycia uszczelek okiennych - wytartych prowadnic szyby tzw.slide'ów - uszkodzonej przekładni ręcznej, to nie ma sensu zakładać podnośnik elektryczny. Po za tym...
Zawory były chyba niedawno regulowane gościu wymieniał uszczelkę pod głowicą prewencyjnie to chyba zawory musiał wyregulować a auto kupiłem 2 tyg.temu spróbuję jeszcze z tą przepustnicą masakra ogólnie silnik chodzi ładnie tylko to odpalanie nieraz daje w kość a może sonda lambda? już sam niewiem
Słuchajcie koledzy, wylalem wodę z tych przekaźników i bezpieczników, poduszyłem je trochę i kontroliki pogasły. Klient ma jutro jechać na naprawę cięknącec uszczelki (wymiana na nową) i ma wyszuszyć wszystkie wygłuszenia pod deską rozdzielczą, później dalej będe kombinował bo mam jeszcze inny problem ale to w innym temacie. I sory to silnik 1.6 a nie...
Folia to jest tylko ochrona przed kurzem, nawet gdyby jej nie było woda się tamtędy nie ma prawa dostawać. Jak to nie ma prawa się dostawać jak drzwi to nie jest profil zamknięty i woda dostaje się do wewnątrz drzwi... Kiedyś też tak myślałem ale jak robiłem centralny zamek to zmuszony byłem do oderwania folii na ich miejsce nie dałem nic. Po kilku...
Jak wyglądają przewody wodne za termostatem (miękkie, twarde, ciepłe, gorące, itp.)? Sprawdze to - jakie powinny być ? Płyn w normie? płyn ubywa troche bo żle zrobiona była naprawa uszczelki pod głowicą, ale kontroluje płyn - uzupełniam, nie chce juz za dużo inwestować w to auto, bo niedługo bedzie złomowane Wentylator załącza się po przekroczeniu...
A ja jestem zdania, że szczyt te silniki (135x/136x) osiągnęły właśnie w Felicii Mylisz się kolego. Wał korbowy posiada w Fabi dwa razy więcej przeciwciężarów, ramę usztywniającą wał, dodatkowe użebrowanie kadłuba, lżejsze tłoki, samoregulację luzu zaworowego. Pojemność zwiększyła się ze względu na większy skok tłoka. Silnik jest dużo cichszy i ma...
Witam. Mam Skodę 1,3 MPi 1997 rok. Ostatnimi czasy mam problem z moja Felicja faluje na wolnych obrotach i często się dusi i gaśnie. Na samym początku wyczyściłem przepustnicę, pojechałem do serwisu aby zrobić adaptacje przepustnicy nic to nie dało. Następnie wymieniłem kolejno rozrząd, czujniki temperatury, świece, uszczelki na kolektorze ssącym i...
przepustnica była demontowana bo ją czyściłem uszczelkę założyłem nową nastawy podstawowe wrzuciłem Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free i vag-com obroty wieszają mi się też na 1800-2000 rpm a po przegazowaniu powracają do normy czy to oznaka że trzeba się rozglądnąć za nową przepustnicą ? A czy zawyżone wolne obroty mogą być skutkiem uszkodzonego...
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
:idea:ł co prawda to nie jest bo: 1. Zużywał dość sporo oleju, 2. Korozja progów (spora!) i na tylnej klapie także z tym ocynkiem coś chyba nie tak. Jak zużywa olej to znaczy, że silnik jest zajechany albo siada uszczelka pod głowicą. Zdrowe, zadbane punto nie bierze praktycznie wcale oleju. Rdza jest tylko i wyłącznie winą użytkownika a nie auta....
400zł to przy obecnych cenach oc nawet tego nie pokryje (silnik 1,6 to min) ale lepiej poszukaj vectr- czesci są tańsze. volvo było robione wspólnie z mitsubishi (oprócz silników) i ceny mogą dać w kość. a pomyślałeś że jest możliwe OC na raty? Dodano po 2 Jak masz 3 tys to szukaj zadbanej skody felicji lub tego typu auta . Kupisz od pierwszego właściciela...
Witam. Tak jest zasilana gazem i beznzyną. Jeżdżę raczej na gazie. Napiecie zasilania akumulator wynosi 13,6 V. Zastanawia mnie co może powodować że ta cewka tak często pada ?? Czy jak zmniejsze przerwę na świecy to pomoże ??? Przecież świca jest ostatnim odbiornikiem więc one obiążają cewkę. Czy szukać jakiegoś przebicia, czy upatrywać uszkodzenia...
Witam, widzę że kilka osób podjęło temat ale nie widać wyraźnych efektów więc postaram się podzielić moim uparcie diagnozowanym przypadkiem, tak ja w temacie falujące nierówne obroty,silnik telepie więc w pierwszym kroku sprawdziłem kable (kilka kompletów) wymieniłem PODSTAWKĘ gaźnika (gruba gumowa w środku jest zalany profil metalowy) dociągnąłem solidnie...
Witam, mam taki problem z samochodem. W zasadzie trwa to już półtora miesiąca. 13 kwietnia kupiłam starą skodę felicję od znajomego, podobno działała i wszystko było w porządku. Po 9 dniach napotkałam pierwszy raz problem mianowicie samochód nie chciał odpalić. Akumulator naładowany, rozrusznik kręcił tylko tak jakby nie chciał zaskoczyć. Ja niestety...
Witam. Sprawa wydaje się dość prosta. Dostałem prośbę aby "skołować" jakiś niewielki subwofer do Skody Felicji. Sub ma być niewielki, tak aby nie zajmował dużo bagażnika. Będzie "napędzany" wzmacniaczem Weconic, model nieznany, jego moc rzeczywista to ok 100 W RMS-sprawdzane i potwierdzone. Do tej pory w aucie grał niewielki subwoofer z kina domowego....
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To w świecach są jakieś gumki? Sprawdź czy z wierzchu na tej karbowanej...
ciesze sie że mogłem ci pomóc, co do włącznika , kup oryginalny skody nie kąbinuj z innymi bo poco. wymień uszczelkę pod tym włącznikiem ze standardowej tekturowej na miedzaną wtedy dłużej ona pożyje i nie będzie puszczać. Generalnie co jakiś czas kontroluj poziom płynu w zbiorniku czy ci gdzieś nie ubywa. Co do wskazań temperatury na desce....powiedziałbym...
Witam, Zamierzam wymienić reduktor tomasetto asterik 100hp na taki sam (w aucie zamontowany jest niezintegrowany i na taki sam chcę wymienić). Przy okazji chcę też wymienić filtr w elektrozaworze. Chcę to zrobić własnoręcznie, a jako że zbyt wprawiony w tego typu robotach nie jestem, chciałbym Forumowiczów prosić o pomoc. Mam w związku z tym kilka pytań....
Co do przebiegu to trudno powiedziec ,gdy kupiłem 2lata temu było ok 130tys, a kierownica głaciutka że hoho, nakładki na pedałach też zuzyte ale cóż była okazja!. Wciągu 2 lat wymiana roozrządu, uszczela pod głowicą strzeliła/wtedy się napewno przegrzał/. poza tym szlifierz zauważył na głowicy jakąś ryskę od strony cylindrów. A płyn nadal po wolutku...
uszczelka głowicą felicja felicja uszczelka głowica skoda felicja uszczelka
prowadnica piła stołowy automapa głosy schemat prostownika elektronika
sztuka elektroniki odkurzacz xiaomi
Plik EEPROM 8P0919475F dla Audi A3 i TT Czerwony mini jack - znaczenie i zastosowanie