Sprzęgło nie ma nic do uszczelki pod głowica chyba że wymienili cały silnik. :D
Witam - polecam chemiczny test na zawartość dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym. W Szczecinie zapłaciłem 30 zł za taki test testerem i otrzymałem odpowiedź " na 99% uszczelka pod głowicą ". Wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Pozdrawiam ; Marcin.
Ja dysponuję takimi danymi jak na screenie, zweryfikuj je jeszcze w innych żródłach. 1248620 1248621 Była jeszcze uwaga, aby sprawdzić czy śruby są 122Nm, jeśli nie, wymienić.
Po samym odkręceniu głowicy i wymianie uszczelki rozrządu nie trzeba ustawiać.
Uszczelka pod głowice grubość taka jak była.
To chyba to https://obrazki.elektroda.pl/6654331900_...
Wżery to najlepiej likwidować poprzez napawanie, dziwne, iż zakład regenerujący wypuszcza taki bubel, gdyż regenerowany przedmiot powinien opuścić warsztat w 100% sprawny.
Szczelność głowicy była sprawdzana?
Witam.Auto jak w temacie rok 93 wydmuchana uszczelka głowicy.Głowica po planowaniu jutro zakładam i się zastanawiam czy między głowicą a obudową wałka stosuje się jakieś uszczelnienie?Po rozebraniu wygląda ze niczym nie było tam smarowane ale nie chcę sobie narobić roboty.Przy okazji zapytam jakim momentem dokręcać.Z góry dziękuje za pomoc. Tam idzie...
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Może się przyda
40 Nm pierwsze dokręcanie 90 stopni drugie i 90 trzecie dokręcanie. Pokrywa zaworów 10 Nm. https://obrazki.elektroda.pl/6841383200_...
Jak nie ruszysz tulei ( poderwiesz jej) to składaj i już. Tuleja ma wystawać o ile pamiętam 0,15mm ponad płaszczyznę bloku ale przy pierwszym montażu. Należy mierzyć liniałem w kilku płaszczyznach. Bywały uszkodzone bloki ( zwichrowana krawędź przylegania) i taki blok poddawało sie obróbce.
Podsyłam momenty dla głowicy. :arrow: Grubość uszczelki raczej nie ma znaczenia po planowaniu głowicy w silniku z zapłonem iskrowym. :arrow: Nawet nie wiem czy można dostać grubsze, ja nie spotkałem i raczej nie ma takiej potrzeby, a nuż wskoczy do pełnych 55 KM :D :arrow: Głowicę trzeba splanować, krzywizna 0,05 mm to sporo :!:
1:50nm 2:90° 3:90°
Przy wymianie uszczelki powinno wymienić się śruby na nowe.Uszczelki mają różne grubości, czy planowałeś głowicę bo sama wymiana uszczelki może nic nie dać.
Śruby mierzysz jak są przewenżone to wymieniasz. Pomiar w połowie długości ( jakieś 3/4 gwintu, nie może być mniej niż 8,63 mm. Momenty dokręcania 1-17Nm 2-34Nm 3-90 stopni Kolejność 7 5 2 4 10 9 3 1 6 8 W ustawieniu łancucha nie ma żadnej filozofii. Koła na znaki, napinacz blokujesz cienkim drutem, slizgacz ma dopusczalne zużycie 0,5 mm.
Witam Będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego ,żeby dokrecić głowice odpowiednim momentem (podanym w książce bądź w opakowaniu z uszczelką). jezeli chodzi o lepszą /gorszą to jak wszystko, możesz kupić oryginalną albo zamiennik(który osobiście odradzam). Jak wymontujesz głowice to będziesz wiedział czy trzeba planowac czy nie (nie powinna miec...
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
Nie dawaj żadnego sylikonu. Nie ma ustalonej kolejności ale zaczął bym dokręcać od srodka tak jak przy wymianie uszczelki pod głowicą
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
Witam, czy to prawda, że przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba planować również blok silnika?
Zapobiegawczo można próbować uszczelnić np. klejem do wklejania szyb ale jest to sposób polecany jedynie przy awarii gdzieś w trasie (klej schnie 20-35min) bądź klejem do wklejania mis olejowych (18-24h). Nie mniej jednak uszczelkę powinieneś wymienić ponieważ płyn to płyn i takie naprawy są krótkoterminowe :-) Płyn i tak pójdzie bokiem z czasem.
Ponieważ nie udało Ci się uruchomić silnika, nawet z podlaniem paliwa wprost na tłok, więc sprawdź ciśnienie w cylindrze. Jeśli będzie ono poniżej minimum tj. do ok.4 bar, to niestety coś namieszałeś, albo dałeś części tzw. "używki". Może podczas montażu popękały pierścienie. W jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, czy prawidłowo zamontowałeś głowicę...
U mnie identyczna sytuacja. Zatarł się po przejechaniu 400km , rocznik 2014 , 6600 motogodzin , przebieg 185tys. Czy ktoś zna przyczynę ?
No może jakieś zdjęcie? Jak stara, znaczy PRL - standardowa armatura - to owszem są 2 podstawowe rodzaje głowic - ze śrubką, albo nakrętką do przykręcenia pokrętła. No chyba, że bardzo stara z lat 50/60 z głowicami takimi jak w zaworach przelotowych i porcelanowym pokrętłem, to jeszcze inne. A próbowałeś naprawy - wykręcić głowicę, wymienić oringi i...
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
zrob tak:odpal samochod chwile niech pochodzi po czym odkrec korek na clodnicy a najlepiej na zbiorniczku wyrownawczym i daj gazu. jezeli widoczny bedzie efekt bulgotania lub wysadzania plynu to na bank uszczelka.sprawdzic mozesz tez olej.jezeli na bagnecie widoczne sa "dwa stany"czyli woda i olej to tez wskazuje na uszczelke.byc moze wymienil na podrobke...
Kiedyś w zafirze wymieniałem sprzęgło to musiałem odkręcać parownik i rurki miedziane bo wszystko było na ramie którą trzeba wymontować.Ostatnio wymiana uszczelki pod głowicą w vektrze b ,taki kibel był w kablach że gaziarz dostał odemnie wiele długich i krótkich.Dobrze że nie słyszał.
Ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą
A leci para z wydechu jak sie silnik zagrzeje? to kolego masz głowice do zdjecia i wymiana uszczelki oraz sprawdzenie głowicy czy nie jest pęknieta.
na naprawę uszczelki pod głowicą + szlifierz +uszczelki
Najpierw załapuje tylko na jeden cylinder po chwili obydwa . Zalane garnki :cry: czeka Cię wymiana uszczelki pod głowica i planowanie
Początkowo złap główne te 30 niuta tak jak chcą ,a te mniejsze 20. Żeby w miarę rozłożyć siły. Dokręcaj główne z procedurą a te boczne wyrównasz na końcu. A jak zrobisz tak jak pisałeś też będzie ok.
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
Miałem podobny przypadek ale w lagunie okazało się że lampka sygnalizowała uszkodzenie głowicy a konkretnie wydmuchana była uszczelka pod głowica. Wymiana uszczelki i planowanie głowicy pomogło.
Silnik yanmar
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Zauważyłem wyciek płynu chłodzącego. Odstawiłem auto do mechanika. Diagnoza uszczelka pod głowicą. Wymiana uszczelki ,planowanie głowicy, wymiana rozrządu komplet z pompą. Poskładali i po 4 dniach ubyło 1 litr plynu. Dolałem bo mechanik stwierdził że może było zapowietrzone. Dwa dni później to samo. Co dwa dni dolewam...
Na 80% uszczelka pod głowicą.
U mnie 1000zl plus minus 200. A na dodatek wszystkie uszczelki i KPL rozrządu. Przy takiej robocie mogę dać gwarancję.
Wymiana uszczelki pod głowicą. Wymiana przesuwki i koła V biegu.
W tym silniku jest jedna grubość uszczelki. Wymiana śrub niekonieczna.
Silnik Nissan H20-ll, moc 35kw, model wózka PDO1A18PQ, zasilany gazem fabrycznie zakładanym, pojemność 2,0 litra, gaźnik. Mam tylko takie dane. Dodano po 3 Ale to aż tyle by jakiegoś brudu wypłukał że zrobił się koloru ciemnego masła.
Płynu nie ubyło ale po 7dniach znowu mi wrzucil wodę zbiorniczkiem.Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!! Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. ps Wymiana chłodnicy w tym modelu jest możliwa po zdemontowaniu zderzaka i lamp.
Dostała się woda ? skąd, z układu chłodzenia, czy z kałuży ? Głowicę sprawdza się na szczelność i ewentualne pęknięcia, nie wymienia od razu na nową. Uszczelki oczywiście obowiązkowo nowe
Link 1 FAI.
Za taką cenę to pewnie głowicy nie splanuje, nie wspomnę o regeneracji głowicy /chociaż wymiana uszczelniaczy i sprawdzenie szczelności zaworów/.Uszczelka głowicy około 150zł, a gdzie reszta uszczelek, olej, płyn do chłodnicy i parę pierdoł co wleci po drodze? No chyba że ma napisane na szyldzie „remonty silników” i „inne cuda”...
Płaszczyzna bloku do obróbki lub kiepskiej jakości uszczelka. pozdr
No i oczywiście wymiana uszczelniaczy osłon drążków popychaczy.
Pokaż tą kartkę...
W jaki sposób dokręcałeś głowicę?
A płynu ubywa? Odpowietrzyłeś na górze? Gdyby to była zła uszczelka to usterka by się nie pojawiła dopiero po dwóch dniach. Podaj numery tej uszczelki i czujnika. No i dlaczego wymieniałeś uszczelkę głowicy.
A może głowica. Miałem tak kiedyś w silniku benzynowym, że było wszystko idealnie, nie kopcił itd, wszystko super, a po rozgrzaniu oleju tracił moc, pluł olejem i wręcz go zżerał. Zrobiłem głowicę, wymiana uszczelek, + wymiana pierścieni, i chodził jak nowy. Olej jak jest cieply, jest rzadszy i latwiej o ucdieczkę w ubytkach na częściach silnika. Ubytki...
Witam, Czy podczas wymiany uszczelniaczy popychaczy potrzebna jest wymiana uszczelki pod głowicą? Czy rozkręcenie i wymiana sama w sobie jest trudna ?
Wymiana uszczelki pod głowicą
Godzina roboty ze zwaleniem czapki,uszczelka 30zł. Smiech ze sznurkiem aczkolwiek wykonalne.
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
Myślę że różnica w cenie pomiędzy używką a nową nie będzie aż tak wielka , a wiadomo nowa to nowa , odpadnie ci choćby planowanie. Natomiast jesli chodzi o kąt wtrysku to jest na elektrodzie dokładna instrukcja w pdf.
Witam, udało się bez wyciągania silnika, bez problemów poza wyjęciem wtryskiwaczy nad którymi mechanik spędził prawie tydzień, udało sie jednak na spokojnie i delikatnie wyszły wszystkie ale ściągacze musieliśmy dorabiać. reszta standardowo. dzięki pozdrawiam
Czy nowa glowica jest identyczna jak stara? Czy nie brakuje w niej jakichs elementow, uszczelek, lub tp.
Ok, napraw tę głowicę, załóż nową uszczelkę i pomykaj szczęśliwie.
Źle wykonana robota lub pęknięcie na bloku silnika lub głowicy.
Witam. Temat rozwiązany, wymiana uszczelki pod głowicą pomogła. Pozatykane kanały przez uszczelniacz do chłodnic, nigdy nie wlewajcie tego syfu.
Wiedziałem o tej wadzie, ale założyłem, że skoro silnik jest nowy to spokojnie 100 tys zrobie. Silnik Toyoty po 66 tys i wymiana uszczelki pod głowicą, śmieszne to aż.
Nie. Napinacz masz u góry , znak na kole pasowym , rozrząd chyba wiesz jak ustawić.
Co do lokalizacji dyszy składu mieszanki najpewniejszym rozwiązaniem będzie jak cyknę fotkę i zamiesczę na stronie tematu bo wiem że nie wszystkim tłumaczenie że to takie coś obok takiego czegoś może wiele wyjaśnić;) dokładne zdjęcie powinno rozwiać wątpliwości
koszt uszczelki ok 100 zł planowanie głowicy ok30zł wymiana ok 150-200 w normalnym warsztacie miasto Kalisz i przy okazji sprawdz pompę wodna w audi lubi cieknąć na uszczelnieniu koszt wymiany ok100 nowa pompa
Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/ Dla jasności ta górna tp pokrywa zaworów,a padła Ci uszczelka pomiędzy blokiem a głowicą.
Łańcuchy wytrzymują ok 200 tyś km. Pompa wody, olej to minimum przy robieniu głowicy. Rozrząd jeśli ma więcej niż połowę czasookresu wymiany. Nie jest to naciaganie tylko i tak będzie to rozbierane przy robieniu glowicy. Za to powinno być taniej niż suma normalnych cen wymiany rozrządu i robienia głowicy osobne bo sporo roboty będzie wspolna.
Witam poszukuję schematów instalacji elektrycznej do autka KIA Clarus I silnik2.0l 16v głownie chodzi mi o schematy instalacji i podłączenia alternatora gdyż zniknęło ładowanie po małych naprawach(wymiana uszczelki pod pokrywą głowicy, wymiana listwy zas. wtryski paliwem i klocki hamulcowe) nie wiem co teraz zrobić. Proszę o podesłanie schematów na...
Kiedyś miałem podobny przypadek renaut 19 zamienione były wtyczki od zaworu wolnych obrotów i potencjometru przepustnicy... Wtyczki pasowały idealnie ,auto było po wymianie uszczelki pod głowicą nie zapalało... Efekt końcowy wymiana komputera i potencjometru. To był wielopunktowy wtrysk ...
>musisz a przynajmniej by wypadalo a dlaczego? wystryczy pomierzyc jej plaszczyzne, jesli bedzie OK to po co planowac?? dla samego planowania??? W tych samochodach uszczelka nie odstaje sama od głowicy (o ile seryjna) tylko trzeba żmudnie ją zdzierać po kawałeczku - przy czym łatwo o porysowanie głowicy. Szlifowanie głowicy możliwie jak najmniejsze...
Na jałowym auto może stać godzinami i sie nie grzeje temperatura na wskazówce dochodzi do połowy i stoi ogrzewania ciepłego w środku brak . Świadczy to o słabym obiegu cieczy chłodzącej czyli uszkodzonej pompie wody lub mocno zapowietrzonym układzie chłodzenia. Termostat wymieniony? Natomiast po trasie gdy przejadę kilka kilometrów auto zaczyna się...
Jutro postaram się wrzucić.
czy wymiana uszczelki miedzy gaznik a cylinder i wymiana pod głowicą i dołozenie uszczelki pod tłumik zmieni cos ?
A po co wymieniać metalową uszczelkę? Z nudów?
takie objawy jak piszesz towarzyszą uszkodzeniom uszczelki pod głowicą wymiana koło 100 -150 często jak padnie uszczelka to w zbiorniku płynu lub w chłodnicy widac mocne bulgotanie
Nie, na głowiczce masz uszczelkę.
Nie miałem uszczelki nowej pod cylinder a stara jest pouszkadzana. Przy tej czynności uszczelki wymienia się bez względu na stan starej a zwłaszcza uszkodzonej. Jeżeli uszkodzona uszczelka pod głowicą to może być powodem. Czy jest iskra oraz paliwo?
Czeka cię coś więcej niż kolejna wymiana uszczelki pod głowicą , planowanie lub wymiana głowicy , planowanie bloku a może też być coś innego .
Jutro dam dokładnie znać jaka pierwsza diagnoza bo dzisiaj miał go mechanik rozebrać. A z czym się wiąże naprawa zaworów. Czy będzie potrzebna wymiana głowicy bądź jej planowanie? Wymiana niekonieczna, planowanie, wymiana zaworów, nowa uszczelka itp.
Witam Renault Megane 1,4EKO 1998r. Po nagrzaniu, na wolnych obrotach zaczynają mrugać kontrolki ciśnienia oleju i płynu chłodniczego. Objawy się pogłebiają po włączeniu świateł, odczuwalne jest też spadanie obrotów silnika. Usterka wystąpiła po naprawie ( wymiana pompy wodnej, uszczelki pod głowicą, wymiana świec, wymiana płynu chłodniczego, oleju,...
Co prawda to nie jest CQ700 tylko Volvo (D4204T4) ale nie jest to odosobniony przypadek https://obrazki.elektroda.pl/6744794200_... https://obrazki.elektroda.pl/3197917800_... https://obrazki.elektroda.pl/8663400900_... W cinquecento zdarzało się skrzywienie płaszczyzny kadłuba silnika na styku z głowicą,...
Problemem okazała się uszkodzona uszczelka pod głowicą. Dodano po 33 Wymiana uszczelki pod głowicą.
Przecież musisz całkowicie wyjąć wałki rozrządu by odkręcić głowicę, więc automatycznie przestawisz rozrząd. I tak... Napinacz musisz zdemontować.
Przed wymianą wtryskiwaczy była też zdjęta głowica, wymiana uszczelki. Mechanik stwierdził, że wszystko jest ok (jak z fabryki). Zawory też regulował. Nie daje mi spokoju wyciek spod głowicy na 6. cylindrze. Jak zaczęło cieknąć, to też zaczęły się te dziwne stuki. Mechanik stwierdził, że ten typ silnika tak ma, że uszczelka na 6. cylindrze jest cienka...
OK, dziéki wielkie za odpowiedź. Póki co w międzyczasie wyczytałem jeszcze na innym forum że w tych silnikach często przyczyną może być 'wygryzienie' na obudowie rozrządu pod pompą wody i zdążyłem już odkręcić pompę i rzeczywiście nie wygląda to za ciekawie ale jakiejś sporej dziury nie ma. Są wygryzienia na obudowie, a uszczelka praktycznie nie pełniła...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Z tego co ja pamiętam tą uszczelkę po prostu wyciagasz na siłę. Bez demontażu czegokolwiek.
Weź liniał i szczelinomierz i sprawdź płaskość powierzchni bloku. W zasadzie to liniał i świecenie latarką też dużo wyjaśni.
Miałeś robiony test na co2 w układzie chłodzenia ?
Jeżeli chodzi o mnie to mam schemat i widzę jak jest namieszane z tymi znakami ale nie jest to aż tak dramatyzujące
Zazwyczaj po zdjęciu głowicy, zwłaszcza jeśli była przepalona uszczelka i/lub doszło do przegrzania silnika, konieczne jest planowanie głowicy. Inaczej wymiana uszczelki jest bezcelowa - usterka powróci po kilkuset/kilku tys. km. Minimum to sprawdzenie czy głowica nie jest "zwichrowana".
http://obrazki.elektroda.pl/3289437900_1... Na wale odkręcasz tylko 4 imbusy i zdejmujesz koło pasowe, nie ruszaj środkowej śruby ! Po zdjęciu kopułki palec ma być skierowany na kreskę na obudowie aparatu
Planowanie głowicy będzie konieczne ?
Przydałoby się zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia. To Ci da odpowiedź.
Nie wiem skąd to sutkanie, ale ja miałem dokładnie takie same objawy. A zaczęło się u mnie od tego, ze auto zaczęło szarpac, wymieniłem świece i bylo ok ale po przejechaniu około 40 km zaczęło cos stukać i auto zgasło, gdy odpalilem auto bylo bez mocy i bylo słychać głośny stukot silnika, jakos dokulalem się do domu ale olej wlasciwie cały "zniknąl"...
Hey. A płyń chłodniczy nie ubywa? Ja miałem ten sam efekt ale dodatkowo ubywał mi płyn chłodniczy. Jeśli nie ubywa to nie czytaj dalej żebyś się niepotrzebnie nie martwił ;-) Wpierw bardzo niewiele ale z czasem tak po pól roku jazdy już brało ok 1L na 100-200km oraz ten sam biały dym pojawiał się na postojach w czasie jazdy. Rozwiązanie: wymiana uszczelki...
Co może być tego przyczyną i jak usunąć tą usterkę. Wydmuchana uszczelka pod głowicą.Wymiana.
Wymiar zmienia się po planowaniu głowicy Co?? ( konieczne planowanie bo głowica raz urzyta wygina się co prowadzi do wydmuchania nowej uszczelki i robota od nowa albo za jakiś czas) Możesz póbowac bez planowania głowicy to wtedy uszczelka na 1 montaż
uszczelka głowicy suzuki atego uszczelka głowicy uszczelka głowicy polonez
93s56 programowanie różnicówka hager legrand kierownice tracer przyciski
Brother DCP-150C: Błędne wskazanie poziomu tuszu Parametr P09 w Termet Silver Pro 20 kW - obieg pompy CO