Nie wszyscy umieją naprawiać te silniki ,nie umiejętny montaż i demontaż głowicy może prowadzić do jej skrzywienia.
Niestety czeka Cię znów wymiana uszczelki pod głowicą lub głowicy jeżeli po rewizji okaże się że uszczelka była dobra.Przy wymianie uszczelki koniecznie nowe szpilki.Wymiana rozrządu prosta na znakach.
Właśnie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie.Nie wyrównałeś(splanowałeś) głowicy, i jest tego efekt.Na 100% wywalona uszczelka pod głowicą.
Z chlodnicy ubywa wody! wlasnie chyba dlatego poprzedni wlasciciel korzystal z wody a nie plynu. Sprawdź szczelność chłodnicy i przewodów. Jeżeli nigdzie nie kapie to obawiam się o uszczelkę pod głowicą. To dość częsta usterka przy gazie i niestety trochę kosztuje. Uszczelka 20-30 zł, planowanie głowicy od 50 zł, robocizna zależ, ale 150-200zł trzeba...
I jak poszło na tego świstackiego ?? Całkiem zapomniałem o tym wątku. Polonez już jest po remoncie. Okazało się, że winna była uszczelka pod głowicą. Auto brało już nawet płyn chłodniczy. W tej chwili wszystko jest super. Panowie wymienili mi też wszelkie inne uszczelki, gumy, końcówki, łożyska, itp. Oczywiście tylko te, które budziły jakieś podejrzenia....
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
Witam ponownie ,jednak to uszczelka pod głowicą,sprawdzałem olej z bagnetu ale jak odkręciłem korek od wlewu oleju to szok,pól centymetrowa warstwa białej mazi na ściankach i korku,zadzwoniłem do mechanika który zawsze miał tanie usługi ale to jednak koszt,300 wymiana uszczelki 120planowanie głowicy czy jakoś ,płukanie silnika 2-3razy plus nowy płyn...
A ja bym jednak sprawdził czy jednak nie idą bąble w chłodnicy, to że nie leci nic z rury wydechowej nie oznacza że uszczelka jest ok. Nie napisałeś co pokazuje wskaźnik temperatury, wskazówka nie wariuje, nagrzewnica grzeje? Sprawdz drożność reduktora oraz metalowy łącznik wzdłuż głowicy czasem też się lubi zapchać.
Witam, z opoisu wynika że jednak masz uszkodzoną uszczelke pod głowicą to że uszczelka była wymieniana miesiąc temu nie świadczy o tym że jest dobra, z poldkami mam do czynienia na codzień i często jest tak że ktoś wymienia uszczelke a nie sprawdza czy głowica jest prosta. Co do kolegi "misiotaki" to może i ma racje z tym planowaniem głowicy, ale problem...
kolego oby tylko uszczelka pod głowicą bo może być coś gorszego (pęknięcie jakiegoś elementu silnika) dobrze by było przy wymianie sprawdzić czy nie jest potrzebne planowanie głowicy no i nie zapomnij wymienić również oleju bo na 100 % dostał się do niego płyn chłodniczy
mam poloneza 1,5 x z 1982 r z LPG, silnik nominalny, 2 lata temu byly wymieniane pierscienie, panewki i zawory, rok temu gaznik, mam pytania dotyczace silnika: 1. gdy odkręce korek wlewu oleju do kopułki, silnik dmucha i leca siwe spaliny (chyba to spaliny) - czy to dlatego ze jest instalacja gazowa (akurat zaobserwowalem to podczas pracy silnika na...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/ Dla jasności ta górna tp pokrywa zaworów,a padła Ci uszczelka pomiędzy blokiem a głowicą.
Jak bym dorabiał uszczelkę pod głowicę do poloneza to bym poprawił kanały wodne. Oryginalna uszczelka ma wszystkie kanały duże i jednakowe a powinny być stopniowane. Od strony pompy wody małe otworki i stopniowo coraz większe na końcu zostawiłbym oryginalne.
Po pierwsze nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy jeżeli termostat jest sprawny, kiedyś tak zrobiłem i po 4 km zagotował się. Po drugie w Atu/Caro plus nie ma zaworu na wężu, nagrzewnica jest cały czas gorąca. Jeżeli nie jest zakamieniona i wszystko sprawne to masz w polcie jak w piekarniku :-) Ja tak miałem, he he. Atu plus 1.6gli 1998r. Kilka lat...
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Jeżeli to Rover to uszczelka pod głowicą.
Pewnie problem w uszczelce pod głowicą.
A może to początek uszczelki pod głowicą ?
Uszczelka pod głowicą.
Czarna wersja wobec tego uszczelka pod głowicą.
Nie wiem na ile sprawa moze być podobna.. u mnie w Polonezie była identyczna historia. Po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły stukać zawory. Mechanik spytał się mnie, czy tak było przed wymianą. Po moim zaprzeczeniu zdecydował się na ponowne zdjecie głowicy.. i co się okazało: przy składaniu pomylił kolejność popychaczy (czy czegoś podobnego - nie...
Jak ze sprężaniem , czy jest cala uszczelka pod glowicą?
przykra sprawa uszczelka pod głowicą ten typ silnika mial ten problem ,zbyt wąska scianka między 1i2 -3i4 cylindrem ,to jest stały problem tego silnika
Jeżeli świece są mokre to uszczelka pod głowicą uszkodzona.
że twórcy poloneza 1600 zmienili tylko średnice cylindra z 77 na 80 mm To akurat bywa przyczyną pękania bloku "do kanału wodnego" a nie uszkodzeń uszczelki pod głowicą.
Samochod oddany do serwisu. Dalem sobie z nim spokoj. Powiedzieli ze to uszczelka pod glowica.
Witam ,sprawdź silniczek krokowy jeśli takowy posiada (nie określiłeś jaki model ),jeśli jest w porządku to stawiam na uszczelkę pod głowica, łatwo sprawdzić : -stan płynu zmniejsza sie -węże od chłodnicy są napęczniałe zbyt mocno na gorącym silniku
Zaraz się zdenerwuję... http://www.elektroda.pl/rtvforum/-font-c...
Sprawdzałeś stan płynu w chłodnicy, podejrzewam walniętą uszczelkę pod głowicą. Pozdrawiam.
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
Witam, czy silnik pracuje równomiernie, czy do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny. Polonezy tak mają, że po przegrzaniu leci uszczelka pod głowicą.
Zero reakcji Dodano po 1 Znajomy mowi ze to może byc uszczelka pod glowica, prawda?
kolego na każdej uszczelce Witam, rzadko się udzielam ale w tym wypadku nie mogę się zgodzić!, pokaż mi chociaż Elringa w którym są podane momenty, takie rzeczy to raczej z serwisówek ewentualnie Autodaty, a 1000 km to nie mit chociażby polonezy 1.6 tak się dokręca, a golfa też jakiegoś robiłem ale raczej mk2 diesla, gdzie zalecane było dokręcanie...
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą) - ja przerobiłem cztery silniki 1.4 14K4F (w pewnym okresie taniej było kupić całego Poloneza 1.4 niż sam silnik i niewiele drożej niż wymiana uszczelki po bożemu). Dwa Roverki (silniki) 1.4 14K4F wymagające wymiany uszczelki podgłowicowej straszą jeszcze...
Jakim cudem ? uszczelki są nowe
Witam posiadam Poloneza Caro Plus rocznik 1999 . Mam problem z uciekającym płynem chłodniczym . Większość napisze ,że to uszczelka ;ale są inne możliwości uciekania tego płynu niż uszczelka pod głowicą ? Wydaje mi się ,że raczej nigdzie spod auta nie kapie :D
Mówią na to "masło". Jest to zawiesina oleju i wody/płynu chłodzącego. Jej obecność świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą/głowicy lub eksploatowaniu auta na ekstremalnie krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąży się rozgrzać. To w połączeniu z ubytkiem płynu nie wróży dobrze... Czy przed założeniem głowica była sprawdzana i wyrównana?
moze bc uszkodzona uszczelka pod glowica
Witam. Sprawdź kolego kompresje na cylindrach miałem do niedawna dwa poldki i w obu podobny przypadek wypalona uszczelka pod głowicą między cylindrami wiele wymieniałem i doszedłem do uszczelki. Pozdrawiam
Samochód juz jest podczas naprawy.Wina to uszczelka pod głowicą i sonda.Dziękuję za pomoc pozdrawiam
A wyregulowałeś teraz tak jak potrzeba?
miałem coś podobnego w fiacie,była to uszczelka pod głowicą,ale wtedy troche kopcił
1,4 16v do fiata jak cię mogę, mniejsza skorupa, będzie śmigać. W polonezie w tych silnikach to uszczelki pod głowicą nagminnie strzelały, za duży wysiłek dla tego motorka przy karoserii od poloneza. 1.6 16v to rzadka wersja poloneza, chyba nie do zdobycia.
hej. poszła uszczelka pod głowica między 2 a 3 tłokiem...
witam wczoraj miałem podobny przypadek Czujnik ciśnienia w kolektorze(MAP) miał być uszkodzony ,okazało sie że kanał wejściowy (w kolektorze)był zapchany do tego stopnia że musiałem tam wiercieć objawiało sie to właśnie takim zachowaniem sinika tylko nie jestem bewny czy mono motronic to ma przyczyną może być lambda ,czujnik temp,wtryskiwacz lub nawet...
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
uszczelka pod glowica prawdopodobnie nie przybywa wody w oleju ??
Tak mi się przypomniało.Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego, zapal silnik,zrób kilka przygazówek, jednocześnie obserwuj płyn w zbiorniku wyrównawczym. Jak wychodzą bąble, buzuje, lub jego stan nagle się podnosi, to do układu chłodzenia dostaje się ''jakiś'' gaz. Albo z reduktora ( jak słusznie zauważył kol. ''robokop'' ), albo z pod uszczelki głowicy....
Ile razy ci się wylał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?? Nie powinno się tak dziać. Weź odkręć korek od zbiornika wyrownawczego i na postoju pogazuj torochę silnikiem, najlepiej gdyby silnik był termostat otwarty. Jeśi w zbiornikczku wyrównawczym bedą pojawiać się pęcherzyki powietrza to prawdopodobnie jest wydmuchnięta uszczelka pod głowicą. Możliwe...
polonez głowicy uszczelka polonez polonez uszczelka
sterowniki mikrofonu novox bester multi dietrich zawora gazowy
samsung wf70f5e0w2w samsung wf70f5e0w2w
Ekonomiczne ustawienia sterownika Key Elco RK-2006 SPGM dla pieca na pellet DIAMAT G-110 – budowa, typowe usterki, serwis lampowego aparatu diatermii krótkofalowej