Właśnie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie.Nie wyrównałeś(splanowałeś) głowicy, i jest tego efekt.Na 100% wywalona uszczelka pod głowicą.
Akurat owy silnik ma robić jako pompa sprężarki bez fabrycznej głowicy ;) A więc co za problem kupić za pare groszy uszczelkę pod głowicę i wziąć wymiary z niej? Najtańsza uszczelka głowicy jaką znalazłem na allegro to 27zł. Kolego..... żaden problem bo mam już kupione 2szt. ale żeby wyciąć przekładkę na waterjet trzeba zdjąć każdy możliwy wymiar a...
Po pierwsze nie ma potrzeby zasłaniania chłodnicy jeżeli termostat jest sprawny, kiedyś tak zrobiłem i po 4 km zagotował się. Po drugie w Atu/Caro plus nie ma zaworu na wężu, nagrzewnica jest cały czas gorąca. Jeżeli nie jest zakamieniona i wszystko sprawne to masz w polcie jak w piekarniku :-) Ja tak miałem, he he. Atu plus 1.6gli 1998r. Kilka lat...
Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/ Dla jasności ta górna tp pokrywa zaworów,a padła Ci uszczelka pomiędzy blokiem a głowicą.
Jeżeli to Rover to uszczelka pod głowicą.
A może to początek uszczelki pod głowicą ?
Uszczelka pod głowicą.
Pewnie problem w uszczelce pod głowicą.
Czarna wersja wobec tego uszczelka pod głowicą.
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Jeżeli świece są mokre to uszczelka pod głowicą uszkodzona.
że twórcy poloneza 1600 zmienili tylko średnice cylindra z 77 na 80 mm To akurat bywa przyczyną pękania bloku "do kanału wodnego" a nie uszkodzeń uszczelki pod głowicą.
Sprawdzałeś stan płynu w chłodnicy, podejrzewam walniętą uszczelkę pod głowicą. Pozdrawiam.
witam dokładnie takie same objawy miałem w poldku kombi - winna była uszczelka pod głowicą. Podobno polonezy bardzo często tak miały. Twoja uszczelka mogła być "fabrycznie" felerna. Sharp Was pozdrawia
Witam, czy silnik pracuje równomiernie, czy do układu chłodzenia nie przedostają się spaliny. Polonezy tak mają, że po przegrzaniu leci uszczelka pod głowicą.
Nie wiem na ile sprawa moze być podobna.. u mnie w Polonezie była identyczna historia. Po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły stukać zawory. Mechanik spytał się mnie, czy tak było przed wymianą. Po moim zaprzeczeniu zdecydował się na ponowne zdjecie głowicy.. i co się okazało: przy składaniu pomylił kolejność popychaczy (czy czegoś podobnego - nie...
Nie wszyscy umieją naprawiać te silniki ,nie umiejętny montaż i demontaż głowicy może prowadzić do jej skrzywienia.
Zaraz się zdenerwuję... http://www.elektroda.pl/rtvforum/-font-c...
Witam Posiadam poloneza z 1998r z wtryskiem wielopunktowym dzisiaj wymieniłem uszczelkę pod głowica. Auto po odpaleniu trzyma 5tyś obrotów i nie schodzi. Co może być przyczyną ? Co robić ??
przykra sprawa uszczelka pod głowicą ten typ silnika mial ten problem ,zbyt wąska scianka między 1i2 -3i4 cylindrem ,to jest stały problem tego silnika
To nie znaczy że musi wyciekać płyn na zewnątrz jak walnie uszczelka pod głowicą. Wystarczy że kanał wodny ma przeciek do kanału olejowego. Sprawdzałeś olej?
Samochód juz jest podczas naprawy.Wina to uszczelka pod głowicą i sonda.Dziękuję za pomoc pozdrawiam
Witam ,sprawdź silniczek krokowy jeśli takowy posiada (nie określiłeś jaki model ),jeśli jest w porządku to stawiam na uszczelkę pod głowica, łatwo sprawdzić : -stan płynu zmniejsza sie -węże od chłodnicy są napęczniałe zbyt mocno na gorącym silniku
Ubytek płynu chłodzącego może wskazywać na uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy płyn chłodzący nie jest pomieszany z olejem. Jakby odało się Tobie odpalić, to sprawdź czy płyn chłodzący mocno gazuje. Zgaśnięcie może być spowodowane zapowietrzonym układem chłodzenia, który grzeje parownik (reduktor) Jak odczekasz chwilkę powiedzmy 10 min i znowu odpali...
miałem coś podobnego w fiacie,była to uszczelka pod głowicą,ale wtedy troche kopcił
Witam. Sprawdź kolego kompresje na cylindrach miałem do niedawna dwa poldki i w obu podobny przypadek wypalona uszczelka pod głowicą między cylindrami wiele wymieniałem i doszedłem do uszczelki. Pozdrawiam
Tak mi się przypomniało.Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego, zapal silnik,zrób kilka przygazówek, jednocześnie obserwuj płyn w zbiorniku wyrównawczym. Jak wychodzą bąble, buzuje, lub jego stan nagle się podnosi, to do układu chłodzenia dostaje się ''jakiś'' gaz. Albo z reduktora ( jak słusznie zauważył kol. ''robokop'' ), albo z pod uszczelki głowicy....
Mam go dotknąć czy cos? Można dotknąć, ale ostrożnie. Zamarzający parownik zazwyczaj jest oszroniony, gdy silnik zaczyna przerywać - gasnąć na lpg. Zwykle wiąże się to z zapowietrzeniem układu chłodzenia. Najczęściej na skutek a)optymistycznie - za niskiego poziomu płynu b)pesymistycznie - wydmuchanej uszczelki pod głowicą Pozdrawiam
witam wczoraj miałem podobny przypadek Czujnik ciśnienia w kolektorze(MAP) miał być uszkodzony ,okazało sie że kanał wejściowy (w kolektorze)był zapchany do tego stopnia że musiałem tam wiercieć objawiało sie to właśnie takim zachowaniem sinika tylko nie jestem bewny czy mono motronic to ma przyczyną może być lambda ,czujnik temp,wtryskiwacz lub nawet...
1,4 16v do fiata jak cię mogę, mniejsza skorupa, będzie śmigać. W polonezie w tych silnikach to uszczelki pod głowicą nagminnie strzelały, za duży wysiłek dla tego motorka przy karoserii od poloneza. 1.6 16v to rzadka wersja poloneza, chyba nie do zdobycia.
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą) - ja przerobiłem cztery silniki 1.4 14K4F (w pewnym okresie taniej było kupić całego Poloneza 1.4 niż sam silnik i niewiele drożej niż wymiana uszczelki po bożemu). Dwa Roverki (silniki) 1.4 14K4F wymagające wymiany uszczelki podgłowicowej straszą jeszcze...
A wyregulowałeś teraz tak jak potrzeba?
hej. poszła uszczelka pod głowica między 2 a 3 tłokiem...
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
W polonezie została wymieniona uszczelka pod głowicą i od tego czasu nie można go odpalić. Pompa paliwa jest sprawna (wymieniona na nową), ciśnienie paliwa odpowiednie. Komputer i świece też sprawne. Nawet wtrysk został cały wymieniony. Po polaniu benzyny pod wtrysk, odpalił trochę, pochodził i zgasł, po ponownym polaniu znowu odpalił i zgasł. Już nie...
Niestety czeka Cię znów wymiana uszczelki pod głowicą lub głowicy jeżeli po rewizji okaże się że uszczelka była dobra.Przy wymianie uszczelki koniecznie nowe szpilki.Wymiana rozrządu prosta na znakach.
Uszczelka pod głowicą do wymiany,nowe śruby,nie polecam amatorom.
Dobra.Ostatnie pytanie i konczymy temat. 1-w zbiorniczku wyrównawczym żadnych bąbelek niema 2-stan oleju dobry(zaden majonez) i utrzymuje sie (nic nie ubywa i nic nie przybywa) Pytanie: W jaki sposób można się jeszcze upewnić,ze to uszczelka pod głowicą?
Jeśli układ był odpowietrzany i zapowietrzył się ponownie, a wszystko na to wskazuje, to może "skończyła" się uszczelka pod głowicą. Kiedyś u mnie w Polonezie takie właśnie objawy były zawsze początkiem końca żywota uszelki czego Tobie nie życzę.
Sprawdzałeś zapłon i jego ustawienie?
Witam, mam następujący problem: Mam poloneza atu plus z 99 roku. Auto jest u mnie od nowości i ma przejechane tylko 30tys. Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia...
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
kolego na każdej uszczelce Witam, rzadko się udzielam ale w tym wypadku nie mogę się zgodzić!, pokaż mi chociaż Elringa w którym są podane momenty, takie rzeczy to raczej z serwisówek ewentualnie Autodaty, a 1000 km to nie mit chociażby polonezy 1.6 tak się dokręca, a golfa też jakiegoś robiłem ale raczej mk2 diesla, gdzie zalecane było dokręcanie...
Dokładnie korek i trzeba przepłukać układ chłodzenia szczególnie nagrzewnice i dam ci dobrą radę płynu nie lej więcej jak do kreski minimum, miałem tego poloneza siedem lat, bardzo szybko można go przegrzać i zaraz leci uszczelka pod głowicą a nie jest to mały koszt.
Samo to że mówisz że Ci płyn paruje,to jest 100% uszczelka pod głowicą,a jeśli chodzi o olej to nawet nie próbuj.
Mówią na to "masło". Jest to zawiesina oleju i wody/płynu chłodzącego. Jej obecność świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą/głowicy lub eksploatowaniu auta na ekstremalnie krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąży się rozgrzać. To w połączeniu z ubytkiem płynu nie wróży dobrze... Czy przed założeniem głowica była sprawdzana i wyrównana?
Z chlodnicy ubywa wody! wlasnie chyba dlatego poprzedni wlasciciel korzystal z wody a nie plynu. Sprawdź szczelność chłodnicy i przewodów. Jeżeli nigdzie nie kapie to obawiam się o uszczelkę pod głowicą. To dość częsta usterka przy gazie i niestety trochę kosztuje. Uszczelka 20-30 zł, planowanie głowicy od 50 zł, robocizna zależ, ale 150-200zł trzeba...
Jak ze sprężaniem , czy jest cala uszczelka pod glowicą?
nie zaleca się przechodzenia z gorszego na lepszy co by osadów nie wypłukało. A co do oleju... Nie ma tragedii. Ostatnio dolałem 1 litr na 10 000km. ale mocno cieknie z pod głowicy. Nie mam weny twórczej co by się zabrać z tą głowicę choć uszczelka leży i czeka. Ja bym też nic nie ruszał jak jeździ
Ile razy ci się wylał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?? Nie powinno się tak dziać. Weź odkręć korek od zbiornika wyrownawczego i na postoju pogazuj torochę silnikiem, najlepiej gdyby silnik był termostat otwarty. Jeśi w zbiornikczku wyrównawczym bedą pojawiać się pęcherzyki powietrza to prawdopodobnie jest wydmuchnięta uszczelka pod głowicą. Możliwe...
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Do układu nie dolewa się wody tylko płyn w proporcjach. Sprawdź też termostat.
Uszczelka pod głowicą ,brak płynu w chłodnicy, awaria pompy wodnej -to twojego auta minusy.
Samochod oddany do serwisu. Dalem sobie z nim spokoj. Powiedzieli ze to uszczelka pod glowica.
linka od regulacji jest na swoim miejscu, przewody podciśnieniowe też są na swoim miejscu. No chyba że to jest uszczelka pod głowica, tyle ze rok temu była robiona ale niema oznak ze to znowu ona.
Lepszy do uturbienia byłby 1,5 lub 1,3 . Kłopot jest np w grubości ścianek pomiędzy cylindrami. Już w silniku 1,5 są one małe i bez doładowania potrafi wydmuchiwać uszczelkę głowicy pomiędzy cylindrami. W 1,6 tłoki są większe, a ścianki cylindrów cieńsze, więc prawdopodobieństwo wydmuchania uszczelki jest większe.
Co do "baniek", "bicia" w cieczy chłodzącej - jeżeli takie coś występuje to oznacza to uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Dotyczy to również występowania oleju w cieczy chłodzącej. Co do korka od wlewu oleju - nie mam pewności co starzy mędrcy mają przez to na myśli ale może chodzi tu o brak ciśnienia. Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce...
Może ktoś mi pomoże? Przewody od sondy sprawdziłem i są ok masa też jest dobra. Płynu chłodniczego nie ubywa - Niedawno robiona uszczelka pod głowicą. Może ten czujnik temp jest popsuty?? Nie mam już pojęcia.??
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
Co do masełka to faktycznie może być to uszczelka pod głowicą, chociaż nie koniecznie. W moim polonezie z gaziurą czasami tez się pojawiało, jak to powiedział gaziarz "urok gazu i jazdy na krótkich odcinkach". Niepokojący jest jednak ten ubytek płynu chłodniczego i to w dość sporej ilości. Najlepiej przeglądnij jeszcze raz wszystkie węże i chłodnicę....
Zauważyliście że dziś dużo takich śmiesznych tematów? -polonez z dwiema sondami -clio z tylnym mostem ...
Co do termostatu to jest założony nowy. Podczas jazdy wskaźnik temperatury wzrasta i spada ale tak do połowy ciągle. Też podejrzewam uszczelkę pod głowicą. W zbiorniczku czuć zapach LPG. A co w tym reduktorze może być dziurawego?
Kolego sprawdź poprawność zapłonu, czy oby zapłon nie jest za wczesny albo za późny, inną przyczyną może być uszczelka pod głowicą, ale jak ja wymieniałeś to raczej uszkodzona głowica i to mi wygląda na najbardziej prawdopodobną przyczynę.
Uszczelkę spod głowicy jak by co możesz łatwo sprawdzić robiąc test chemiczny na zbiorniczku wyrównawczym. Uważam jednak że to termostat lub zamarznięta woda jest przyczyną twojej usterki.
Palec i kopułka do wymiany. Gołym okiem będzie wszystko wyglądało ok, ale palec potrafi się wypalić w środku. Co do tych silników serji K nie zgodzę sie z kolegą misiekts. Poza uszczelkami pod głowicą nie spotkałem sie jeszcze z tym żeby ten silnik sie rozpadł, poza tym, że ktoś jeździł tak długo z uszkodzoną uszczelką że się kolektor ssący stopił.
Jeśli padnie uszczelka pod głowicą, przy zdjętym korku z chłodnicy powinieneś zaobserwować bąble powietrza, oczywiście przy pracującym silniku. A jak z rozruchem zimnego silnika?
Problemem była zle zamontowana uszczelka pod głowica. Po jej wymianie wszystko jest ok, a co do zbiornika oddałem go do "profesjonalnego" klejenie a jak kto woli spawania plastiku:)
cięgna są ok. kilka dni temu zaczął wywalać płyn ze zbiorniczka przy nagrzanym silniku w bloku słychać bulgotanie płynu.czy może to być wadliwy termostat.czy siadła uszczelka pod głowicą. olej w silniku jest czysty. jutro zmienie jeszcze termostat.powietrze leciało jusz bardzo ciepłe
Musisz sprawdzić czujnik położenia wału takie ustrojstwo na obudowie rozrządu może być uwalony kabelek, druga propozycja,dostań sie do paska rozrządu i sprawdź ustawienie kół czy znaki są odpowiednio(mógł przeskoczyć pasek, wymień kable WN, po zdjęciu pokrywy filtra powietrza możesz zobaczyć czy dobrze podaje wtryskiwacz, wyjmij silniczek krokowy i...
A ja bym jednak sprawdził czy jednak nie idą bąble w chłodnicy, to że nie leci nic z rury wydechowej nie oznacza że uszczelka jest ok. Nie napisałeś co pokazuje wskaźnik temperatury, wskazówka nie wariuje, nagrzewnica grzeje? Sprawdz drożność reduktora oraz metalowy łącznik wzdłuż głowicy czasem też się lubi zapchać.
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
Zero reakcji Dodano po 1 Znajomy mowi ze to może byc uszczelka pod glowica, prawda?
I jak poszło na tego świstackiego ?? Całkiem zapomniałem o tym wątku. Polonez już jest po remoncie. Okazało się, że winna była uszczelka pod głowicą. Auto brało już nawet płyn chłodniczy. W tej chwili wszystko jest super. Panowie wymienili mi też wszelkie inne uszczelki, gumy, końcówki, łożyska, itp. Oczywiście tylko te, które budziły jakieś podejrzenia....
Witam. Ja miałem problem z przegrzewaniem silnika w fiacie 125p. Okazało się, że przyczyną był nadpalony i nieszczelny zawór wydechowy. Paliwo z komory spalania dopalało się w przewodzie wylotowym i przegrzewało głowicę silnika. Dodano po 1 Witam. Ja miałem problem z przegrzewaniem silnika w fiacie 125p. Okazało się, że przyczyną był nadpalony i nieszczelny...
Przyczyn może być wiele zacięty termostat za dużo nalałeś płynu lub jak piszesz wymieniałeś przewód a ja nie wiem ile jechałeś na tym uszkodzonym przewodzie czy nie przegrzałeś silnika bo piszesz że płynu nie miałeś wcale i czy nie poszła uszczelka pod głowicą i teraz się gotuje i wyrzuca płyn jakie osiąga temperatury ten silnik napisz coś więcej.
Jednak coś słabo idzie Ci to używanie googli. Grubość uszczelki, domyślam się że chodzi pod głowicą. Grubość [mm]1,2. Szpilki głowicy: Wymiar gwintu M9x1,25 Długość [mm]412 Wszystko z googli, naprawdę. Miłego szukania
Dotarłem do majstra co to robił. Pompa faktycznie od jednopunktowca. Ale on nie widział różnicy. To nie moje auto tylko znajomego, co się u mnie tankuje i już mi go szkoda było bo co rano było wleczenie poldka po wsi. To teraz jak mu zmieni pompę na oryginalną to jeszcze mu o tych zaworach doradzę. Tym bardziej, że po założeniu gazu zaraz mu uszczelka...
Podobne problemy mogą być spowodowane wadliwym działaniem układu zapłonowego (pęknięcie na kopułce dawało koledze w golfie takie objawy) albo nawet rozszczelnieniem uszczelki pod głowicą i zaciaganie spalin do silnika. Temat dość stary więc napisz, kolego, czy juz udało Ci się cos zaradzić.
Polecam Ci zastosowanie wlacznika termicznego z Poloneza - on jest na 97st Jeszcze zostaje mi zastąpienie mojego czujnika tym od poloneza. Za późno u mnie włącza się wentylator. Ostatnio robiłem test uszczelki pod głowicą i płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym zaczął mocno bulgotać jakby się gotował i dopiero po paru sekundach wiatrak włączył...
Nie da się. Jeżeli czopy mają niezużytą i gładką powierzchnię, to możesz założyć nominalne panewki, choć w Polonezie wątpię, aby wał był gładki. Opisywane stukanie nie musi wcale pochodzić od panewki, zużytą panewkę słychać również bez obciążania silnika. Proponuję Ci, abyś pozwolił komuś doświadczonemu osłuchać silnik. Uszkodzenie uszczelki głowicy,...
Przy gazie standardowo wysiadają uszczelki pod głowicą, - dobrze by było że tylko uszczelka, - często po odkręceniu głowicy okazuje się że wypalone są zawory (gniazda zaworów), uszkodzone przegrody w głowicy, a nawet wypalona dziura w tłoku. Z tymi usterkami się spotkałem, i wyleczyłem się z samochodów z gazem. Lepiej kupić ekonomicznego diesla.
Drodzy internauci przeczytałem wszystkie posty na tym i innych portalach ale nadal nie wiem jakie szczeliny powinny być na zaworach z samoregulatorami . Piszecie że się nie reguluje zrobiłem tak i silnik nie odpala ,później ustawiłem na 0,20 i 0,25 silnik przebiera, zaś ustawiłem na 0,15 i 0,20 już było lepiej ale autko nie zbiera się na obroty. Pomocy!...
Z tego co się orientuję to kiepskie albo nawet brak ogrzewania może powodować siadająca uszczelka pod głowicą, nie wiem czemu, ale w kilku przypadkach ta teoria się sprawdziła. Warto też zwrócić uwagę na pompę wody, ale to jest rzadsza i dużo mniej spotykana usterka.
A nie ubywa Ci lub przybywa płynu chłodniczego?Może niewielka nieszczelność uszczelki pod głowicą i zalewa petrygiem? U mnie coś takiego było - jak gorący, nie było problemu, jak stygł - niewielka ilość płynu chłodniczego wsączała się do cylindra(-ów).
Szczerze mówiąc nazywam to gaźnikiem bo tak mi tłumaczył mój tatusiek jeszcze łaaadny czas temu, że ten polonez to abimex na gaźniku, a że zbytnio się na tym nie znam to i kłócić się nie zamierzałem - więc tak teraz powtarzam, lecz faktycznie mój błąd. Paliwo? Na ściance od silniczka krokowego który reguluje dopływ powietrza? Skąd tam paliwo? :D Sadzi...
mam poloneza 1,5 x z 1982 r z LPG, silnik nominalny, 2 lata temu byly wymieniane pierscienie, panewki i zawory, rok temu gaznik, mam pytania dotyczace silnika: 1. gdy odkręce korek wlewu oleju do kopułki, silnik dmucha i leca siwe spaliny (chyba to spaliny) - czy to dlatego ze jest instalacja gazowa (akurat zaobserwowalem to podczas pracy silnika na...
Miałem podobny problem z Toyotą, auto 4 lala jeździło tylko na gazie a na benzynie nie chciało. Żaden mechanik nie mógł tego naprawić. Dopiero jak wytłumaczyłem gazownikowi że po wymianie uszczelki auto nie chce palić na benzynie sprawdził wężyki i zamienił je miejscami, auto od pierwszego razy zapaliło na benzynie. Jak wymieniali uszczelkę pod głowicą...
witam bardzo ciekawy temat , żart też super. Ale temat nie rozwiązany. ja mam poloneza gli na abimexie , a dni bez kłopotów to święto. naprawiałem już co popadło , ale zawsze coś , nie zawsze zawodzi elektronika, czasami kable, regulacja zaworów, uszczelka pod głowicą ,termostat (zwłaszcza zimą). jedyne z czym nie ma problemu to to że zawsze jedzie...
Koła w porządku, Świce dobre, termostat nowy i działa poprawnie. A o jakich czujnikach mówisz?? Sonda lambda jest 4 przewodowa. Właśnie czytałem o tym że trzeba wpiąć się między czarny a szary i powinno być tam napięcie między 0,1-0,9V na niskich obrotach i rozgrzanym silniku.. A i mam odrazu zapytańca- czy to prawda że w tym samochodzie wentylator...
Witam, mam problem ze swoim Polonezem, przy hamowaniu, czy to normalnym, czy też ostrzejszym przygasa mu silnik, zapala się światełko Stop i R (w kółeczku), a następnie zapala się kontrolka tylnej szyby, tak jak przy odpalaniu samochodu. Jakiś czas temu miał wymieniona uszczelkę pod głowicą, bo się "wydmuchała". Czym to może być spowodowane? POPRAWKA:...
Witam, kupiłem niedawno Poloneza Caro Plus 1.6 GLI benzyna/LPG. 2000r. Jednopunkt Bosch. Blachy jak nowe, zawieszenie też niczego sobie, ale silnik kompletnie do niczego Silnik wogóle nie ma siły, a pali jak smok. Przypuszczam luzy na zaworach bo klekocze jak cholera przez cały czas niezależnie czy jest zimny czy ciepły, na benzynie czy na gazie. Słyszałem...
moze bc uszkodzona uszczelka pod glowica
Filtr stożkowy sobie daruj, wydech - pewnie że możesz wymienić, zwłaszcza jak jest przerdzewiały ;) Chip tuning wolnossącego silnika sobie daruj, turbina - czemu nie, ale koszt tej modyfikacji przewyższy wartość samochodu, no i pewnie do 100kkm byś po takiej modyfikacji nie dojeździł. Poza tym zwiększenie mocy pociąga za sobą konieczność zmian w zawieszeniu...
Pisząc silnik krokowy miałem na mysli to co ty nazywasz nastawnikiem przepustnicy. Jest metoda by to sprawdzić - "zadusić" samochód np na biegu, nie wyłączać zapłonu a następnie ręką otworzyć przepustnicę np ciągnąc za linkę w komorze silnika i palcem wciskać trzpień tego nastawnika.Podczas lekkiego nacisku powinien się sam wsuwać "uciekając" przed...
Witam mam podobne problemy z moim poldkiem nie chce gasnąć po wyjęciu kluczyka strzela w kolektor ssący po gwałtownym dodaniu gazu auto jeździ tylko na benzynie wymieniłem przepustnice wtryskiwacz sterownik wyregolowalem zawory na ciasne 0.20 auto spala ogromne ilości paliwa 20zl jeździ 23 kilometry zostały przepatrzone wszystkie podciśnienia jak zdejmuje...
Witam Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze...
Glowica jest ta sama uszczelka nowa bo została mi po ostatnim takim silniku bo miałem go naprawić ale się nie opłacało :D a wałek wziąłem od drugiego takiego samego silnika, bo mam 2 takie silniki bo robię na takich silnikach różne wynalazki. :D Dodano po 5 Nie wiem ile ty czasu potrzebujesz na zdjęcie i założenie głowicy. W trzy godziny wyjmuję silnik...
Witam! Miałem identyczną sytuację tylko że w Polonezie , zależy w którym miejscu uszkodzona jest uszczelka , jeżeli puści tak że połączy kanał wodny z komorą spalania (tak jak prawdopodobnie u Ciebie) to dymi na biało i ubywa płynu a w Poldku jeszcze było słychac metaliczne stuki pod pokrywą zaworów natomiast jeżeli uszkodzenie uszczelki połączy kanał...
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
ze czego ciezko pali na benzynie a w poście piszesz że ładnie więc się zdecyduj, po zgaśnięciu zimnego na LPG jest normą tak jak pisałem ciężkie ponowne odpalenie silnika niezależnie od rodzaju paliwa, płynu może ubywać bo - poszła uszczelka pod głowicą, pękła membrana, poszło uszczelnienie pompy, nieszczelność w miejscu wpięcia trójników rozprowadzających...
tak, zazwyczaj po planowaniu głowicy daje się grubszą uszczelkę zwłaszcza do silników diesla. Co do splanowania głowicy 3mm oczywiście da sie to zrobić ale to już ciężka sprawa ponieważ trzeba skrócić zawory zeby nie waliły o tłoki. silnik sie zuzywa to sie zuzywa wiec dlatego raczej takie rzeczy sie robi w polonezach i fiatach bo duzo nie kosztuje...
polonez głowicy polonez uszczelka uszczelka polonez
opalarka grzeje turbo diesla benzyny oświetlenie niskonapięciowe
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
Reset ustawień falownika Siemens, ABB, Danfoss, Schneider – jak przywrócić parametry fabryczne? IBO IVR-08 – reset falownika, factory reset, procedura krok po kroku