//Edit Uszczelka odmy wymieniona, odma jest drożna. Wymieniona uszczelka pokrywy jeszcze dwa razy (corteco i glaser + dirko), ledwo po wymianie leci olej z tyłu. Czy ktoś ma pomysł czy pozostaje nowa pokrywa zaworów?
Zapomniałem dodać, że wymieniłem te uszczelki wraz z uszczelką odmy i czyszczeniem przepustnicy.
Jak wygląda odma w Renault Clio 2 1.2 16V D4F z 2003 roku? Gdzie jej szukać, jak jest zbudowana, jakie są typowe awarie i objawy niesprawności tego układu?
Najpierw pomiar ciśnienia, to nie dużo. Trójnik, manometr i trochę węża. A do wtrysków to chyba ze 20 śrub i kolektor wylatuje. Tragedii nie ma. Tragedia to jest w Scenicu, jak trzeba wymienić uszczelkę odmy między górą głowicy a kolektorem. Taki gumowy krążek średnicy palca. Oprócz oczywistego kolektora jeszcze podszybie wylatuje, bo kolektora nie...
Wygląda na usterkę pokrywy zaworów ( odmy ) lub nieszczelność na uszczelce tej że pokrywy.
Jak by odma była zatkana, raczej dawno by wywaliło co innego. Temat prostej wymiany uszczelki zamienił się na wymianę odmy. :lol: A oleju w dolocie i tak nie unikniesz ,bo nawet nowa pokrywa będzie puszczać jakiś olej w dolot. Dlatego przy tandetnym EGR zawsze będą wycieki z ośki i grzyba. Może pokrywa jest odkształcona albo uszczelka tandetna,albo...
odświeżam temat. miałem chwilę i sobie pogrzebałem w aucie.znalazłem dziurę w odmie(taki gumowy trójnik przy pokrywie zaworów) i to całkiem sporą.czy to może być przyczyną nierównomiernych obrotów i dużego spalania?nie wiem gdzie to kupić bo u mnie na szrotach nie mają a w sklepach tylko na zamówienie. no i jeszcze żeby było weselej jak ruszam na boki...
Witam. Taki wyciek powstaje przez złe odpowietrzenie skrzyni korbowej. Sprawdż czystość siatki odmy pod korkiem wlewu oleju oraz zwróć uwagę na stan uszczelki korka.Uszczelka ma uszczelniać powierzchnie styku odmy i pokrywy przedniej ale musi zostawić szczelinę między odmą a pokrywką korka.
To jest uszczelka od zaworka odmy, zupełnie coś innego. Też będę wymieniał zaworek i tą uszczelkę. Co do separatora to Zaopatrzę się chyba w uszczelniacz na bazie silikonu
Witam. Dzisiaj okazało się, że podczas składania wypadła uszczelka odmy i dlatego były takie fiksacje (fura nie gwizda, bo mechanik pi...). Przyznam się, że przy wcześniejszych demontażach nie ściągałem kolektora, bo przy montażu uważałem, a tu uszczelka leżała sobie na kolektorze wydechowym. Odpalił ładnie i nawet znikło falowanie obrotów, ale pozostała...
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Podnieś obroty ISTA, tylko jak będziecie kodować, to muszą być wykasowane wszystkie błędy, bo przyjmie, ale po wyjęciu kluczyka wróci do starych ustawień. Mam to samo, podniosłem obroty do 850 3 lata temu, ale już falują przy zatrzymaniu. Obstaję przy odmie i uszczelce pod kolektorem dolotowym i to będę wymieniał, ale we wrześniu. Jak coś zrobisz, daj...
Wydaje mi sie, ze jedna z uszczelek odmy moze byc zle zalozona. Jedna, ktora jest w komplecie nie do konca pasuje (w sensie ta, ktora jest w komplecie z filtrem sznurkowym). Pytanie tylko jakie teraz masz uszczelki...
Przewód odmy (rurka) szczelna ?sprawdź to.
Witam. Coś ta uszczelka głowicy nie specialnie pasuje. Oryginalna?
Wiem, masz rację. Wymieniłem 4 uszczelki końcówek dolotu + 1 uszczelkę na odmie + 1 uszczelkę na przepustnicy od strony dolotu + 1 uszczelkę na przepustnicy od strony filtra i uszczelkę na czujniku spalin. Ale czytałem na forach że przepustnicę kalibruje się jakimś CLIpem lub zostawia na samo kalibrację w jeździe. Jest też metoda na przekręcanie stacyjki...włączanie...
Problem rozwiązany - uszkodzona pokrywa zaworów, olej leciał bezpośrednio do dolotu.. Sprawdziłem to tak że uszczelniłem tymczasowo cały odpowietrznik masą uszczelniającą i poskładałem to w całość. Auto nie dymi, nowa pokrywa zamówiona. Obawiam się że jakbym pojechał do warsztatu to mogli by mnie naciągnąć na remont silnika.
Przepraszam, mój błąd, moja wina. Myśląc o kilu różnych sprawach zdarza się człowiekowi coś pomieszać. Powinno być oczywiście IAC - Idle Air Control valve. Na szczęście Koledzy bardzo szybko wyłapują tak istotne błędy ;-) Aha - jeszcze szczelność połączeń odmy - szczególnie uszczelka między odmą a pokrywą rozrządu lubi parcieć - kosztuje kilka złotych.
Witam posiadam problem z BMW E60 3.0d Niedawno całą ją zalało olejem. Okazało się, że to uszczelka. Wymieniona uszczelka, odma wyczyszczona, problem znikł lecz po tym pojawił się problem z brakiem mocy. Sprawdzane były wtryski i okazuje się, że wszystkie leją za dużo. Komputer tak samo pokazuje, że wszystkie wtryski są do wymiany. Czy waszym zdaniem...
To nie uszczelka pod głowicą. Ile ubywa płynu? Od kiedy? Ubytki duże, czy małe? Który rocznik? Jaki typ silnika?
Myślę, że to z rozlatujacego się kolanka odmy.
To całkiem inna bajka niż w samochodach, pomiar robi się przy pomocy przyrządu z manometrem ale nie kręcąc wałem, tylko ustawiając tłok w GMP i podając odpowiednie ciśnienie (około 5 atm) do cylindra przez otwór świecy. Oczywiście wał musi być zablokowany, silnik rozgrzany a wlew oleju dobrze uszczelniony. Obserwuje się czy są przecieki powietrza przez...
Ja bym zaczął od odmy.
Olej ci cieknie oringiem lub uszczelką.Pewnie odma też zapchana.
A odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma ) drożne.
dobra wątek nieważny, chodziło o uszczelkę pod głowicą, odmę, sonde i kilka innych rzeczy
No ma pare bolączek ten motor. Grzybek w kolektorze ssącym, turbo w kolektorze wydechowym, odma w pokrywie zaworów, uszczelka pod chłodniczką oleju ....
Posmaruj uszczelką Dirko. I wyczyść sitko odmy w pokrywie.
Biało błękitny dym to raczej spalanie oleju i problem pierścienie/tłok/cylinder. No chyb że przepaliło uszczelkę do kanału popychaczy i odmą spliny pcha razem z mgłą olejową. Tak czy siak raczej czapka w górę i weryfikacja. Jak uszczelka ok to sprawdzenie gładzi cylindrów i pomiar. Może nawet wyjęcie najgorszego tłoka i ocena. Ale raczej pachnie pełnym...
To miałeś klasyka czyli walnięta uszczelkę i gazy spalinowe uciekały z cylindra do komory korbowej przez popychacze. Z tamtąd odmą wraz z rozbryzgami oleju do gaźnika.
Witam. Koło kupione jedyne w Polsce prawdopodobnie 🙆mega ciężko dostać,a nowe 960 zł . Teraz pytanie ,uszkodziłem prawdopodobnie uszczelniacz ,a już było złożone wszystko i zaś na nowo robota bo ciek olej z łączenia na uszczelniaczu,jak przekręcić te śruby 10ątki? Najpierw te do około a na końcu te od spodu ? A te od spodu tylko delikatnie złapać?...
ale tych 2 uszczelek nie wymieniasz pod odmą
Uszczelniacze zaworowe, odma, uszkodzona uszczelka pod głowicą, uszkodzone lub zapieczone pierścienie tłoków.
Dzięki kolego Tylko mam pytanie ta gumka to przy którym czujniku ? Bo ta od podciśnienia jest u mnie ok pozostaje w przepustnicy od temperatury chyba że jeszcze inna. Ps.Przy czyszczeniu przepustnicy kojarzę że uszczelka na odmie silnika była troszkę sfatygowana. EDIT: Usterka usunięta. Czujnik podciśnienia wymieniony. Dodam dla kolegi co chciał do...
Witam.Zatkana odma lub padła uszczelka pod wtryskiem bardziej obstawiam na to drugie.
Witam, numer katalogowy węża odpowietrzającego jest następujący 051 103 493A - to do silnika o numerze kodowym ABS, podaj coś bliżej na temat uszczelki,,, jest ich sporo, o którą dokładnie Ci chodzi pozdrawiam
Szukam przyczyny. Luzy zaworowe raczej nie bo auto pięknie odpala. Nie ma żadnych błędów. Równa praca silnika. Ciśnienie wsteczne występuje na biegu jałowym. Przy przygazowaniu już normalne podcisnienie. Dmucha już uszczelkami. Odprowadziłem odmę na zewnątrz na okres próby bo nawet pokrywę zaworów rozwaliło.
W tych silnikach jest "odma wewnętrzna", czy zostały przeczyszczone kanały tej odmy przy wymianie uszczelki i pokrywa zaworów? Jeżeli nie to masz odpowiedź.
Nieszczelność konkretnie czego ma sprawdzić? Silnik gdy traci te obroty, ma sie wrażenie jakby się dławił. W czasie jazdy tego nie czuć. Nieszczelność całego silnika. Kolektory, odmy, uszczelki. Jak jedzie to tego nie ma, jednak jak odpuści gaz to pewnie obroty szaleją.
Rurka sprawdzana była, kalosz też cały bo wyciąganą był kolektor, są nowe uszczelki. A jak odma wychodzi później jest coś bodajże silnik krokowy ale nie wiem dokładnie i od tego idzie ta rurka gumowa, może być tego przyczyną??
uszczelka pod pokrywa była winna. kupiłem nowa i ona z porównanie z starą była bardziej grubsza i elastyczna, stara była twarda i mocno juz spłaszczona i to na uszczelce puszczało. wymiana uszczelki pomogła.
Normalka jak mo wygrzejesz to zniknie. Olej temat.
Ta wymiana uszczelek to leczenie umarlego kadzidlem. Turbo do wymiany albo odma pluje.
Skoro płynu nie ubywa nie wyrzuca to 700 ma racje silnk przy krótkich odcinkach przy niedogrzaniu odmą wywala troszkę emulsji (na pewno ma przedmuchy)można na odmie założyć zbiorniczek, który ograniczy ten efekt.Głowicy nie ruszać.
Ile tego oleju wlałeś do silnika? Było coś grzebane w silniku? Na łączeniu, to uszczelka, a z odmy, tu może być kilka przyczyn. Tak jak pisał helena33 , przedmuchy, wysoki poziom oleju, źle założona odma lub zawieszony jej zaworek.
okazalo sie ze odma zamarzała ponieważ uszczelka w przepływomierzu była zagięta i ciągną wilgotne powietrze
Odma wymieniona plus uszczelka pokrywy glowicy. Problem rozwiazany zamykam
Najczęściej Uszczelka pokrywy zaworów, Miejsce gdzie wchodzi odma do węża, Podstawa filtra oleju, Misa olejowa, Zmywacz do hamulców,myjesz wszystko i dopiero wtedy patrzysz.
Tak jak pisałem i koledzy. Skoro rurki i odma czysta to uszczelka kaput.
Olej jest w misce olejowej i tam gdzie odma na 100% nie sięga. Pod podstawą odmy jest gumowa uszczelka musi być olejoodporna. Przy dokręcaniu trzeba z wyczuciem dokręcać aby nie pękła obudowa
Zawsze jest uszczelka. Tutaj dokup jeszcze tubkę Viktor reinz i uważaj na przewody od odmy bo są plastikowe i łatwo pękają.
Wydmuchnięta uszczelka pod głowicą .
Kolego dxi czy etech
Na początku były słowa o lewym powietrzu i szarpaniu Nikt nie napisał o zatykajacym się małym otworze w przepustnicy i uszczelka pod nią. Z18xe ma norme euro 4 i nieco obniżone obroty więc jakieś niedomagania odrazu powodują mocne szarpanie i brak reakcji szczegolnie po odpaleniu z rana po postoju i ruszanie do przodu lub do tylu Jeżeli poświęcił byś...
W jakim stanie jest odma ?
Liczę jeszcze ze coś innego padło A ja myślę, że nic nie padło. D4F nie miały problemu z uszczelkami głowicy, za to z masłem pod korkiem już tak bo mają fabrycznie zje...ną odmę w pokrywie rozrządu. temperaturę silnika też trzeba sprawdzić diagnoskopem
Podaj model silnika . Miałem to samo w seat leon 1.4 16V 75KM . Wykręciłęm odmę wymoczyłem w benzynie wypłukałem całą odmę , węże tak samo . Dałem nowe uszczelki i mam święty spokój.
Odkręć korek oleju i pogmeraj palcem ;) po pokrywce od wewnątrz, jeśli tam też będzie sporo musztardy, to jednak uszczelka. To, że w odmie się nazbierało, to normalka.
Silnik był rozłożony na części pierwsze i wszystko wymienione na nowe co było zużyte, nowy rozrząd, uszczelki itd. jak by to była odma lub turbo to olej by ubywał a stan jest taki sam od wymiany. Jeszcze myślę że to może być ten dodatkowy wtrysk do wypalania DPF. Muszę to sprawdzić. Pytanie co ile fabrycznie powinien się wylać. Może ktoś coś poprzestawiał...
A gdzie ci wypchało uszczelkę?
Wystarczy ze będzie luz na prowadnicach zaworowych zadurzy i tez będzie odpowietrznikiem wywalał dym ..Lub tylko uszczelka pod głowicą..
Znalezione, uszczelka puszczała wszystko zarzygane olejem z odmy. Także jakby ktoś miał podobne akcje, niech zerknie najpierw w to miejsce gdzie rura z filtra łączy się z turbo. Ja dałem silikon do 300 stopni i nawinąłem taśmę teflonową na uszczelkę. https://obrazki.elektroda.pl/1460728200_...
A uszczelka pod pokrywą zaworów nie ruszona.Właśnie widać też jak wyczyszczona.Ropa się może lać z połączeń wtrysk filtr rurka, albo z cewka korpus.A nie z pod podkładki miedzianej ja pierd...Wymienić uszczelkę pokrywy zaworów.Wymienić uszczelki między tuleją wtrysku a górna pokrywą głowicy.Uszczelnić wtryski i tyle . Dodano po 8 A zapomniałem jeszcze...
zaczęło się to dziać po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów i odmy. Źle założona uszczelka będzie powodowała gaśnięcie samochodu,nierówną pracę silnika. Na desce rozdzielczej pojawia się żółta kontrolka "check" od silnika. Byłem z tym u trzech mechaników, ale żaden nie wie co to może być, chociaż samochód był podłączany do komputera. Zmień mechaników.Podjedź...
Mam to samo z odmy i dolotu kapie. Wyczyściłem egr chłodniczkę i kolektor ssący razem jest z porkywa zaworów plus uszczelki .Stawiam na egr niesprawny daje dużo spalin do dolot zmieszanych z olejem odma nie daje rady i puszcza dalej. ale mam teraz problem z zapowietrzeniem i nie moge odalić żeby zobaczyć czy pomogło.
Kup TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2 100ml i wykonaj test, będziesz wiedział czy uszczelka padła.
Witam, Od jakiegoś czasu kultura pracy silnika się pogorszyła, podczas schodzenia z obrotów pojawiło się dziwne klekotanie, na biegu jałowym trochę głośniej chodzi. Przebieg 133 tys km. Olej wymieniany przy przebiegu 120 tys km - poziom oleju w normie. Świece i 3 cewki były wymieniane 5 tys temu. 5 tys temu były wymieniane uszczelki pod kolektorem dolotowym...
Może wywalać odmą, czasem wyłazi olej z otworów na śruby mocujące dekiel ale wtedy trzeba go podnosić i uszczelniać całość.Dekiel wałków to nie głowica, jakby puściła uszczelka pod głowicą to by Ci lało na blok, nie na dekiel
A przewód odmy siedzi dobrze, nie pękł przypadkiem? Te błędy po skasowaniu wracają?
Witam, chciałbym się poradzić w następującej sprawie, otóż ostatnio w moim motorze trochę wzrosło zużycie oleju (ponad 1 litr na 10 000) i chciałem sprawdzić, czy to turbo łyka, czy to przez odmę. W tym celu odłaczyłem odmę i zaślepiłem otwór w rurze fiter-turbo. Po takim zabiegu momentalnie zaczęło mi wyrzucać olej przez uszczelkę pod pokrywą zaworów....
Ja osobiście miałem przypadek że wydmuchało uszczelkę pokrywy zaworów przez zamarznięta odmę w Skodzie Felicji 1,6
Ja stawiam na uszczelkę pod głowicą. Zapewne masz miedzianą (gówno wartą z resztą) uszczelkę i przebiło ci z jednego cylindra na drugiego lub do karteru skoro kopci z odmy. Tak samo miałem w C360-3P. Zapalał bez problemu ale gdy chciałem ruszyć z miejsca to na wysokich obrotach go dusiło i gasnął. Założyłem zwykłą uszczelką za 30 zł i nie mam już w...
Witam problem rozwiązany uwalona uszczelka pod głowicą
360 tys, ma No wiadomo, jak każdy 20-letni TDI w naszym kraju. W układzie dolotowym jest zbyt dużo oleju, i ten olej jest wyduszany przez ciśnienie z dolotu wszystkimi połączeniami. Można wymieniać węże, uszczelki itp. ale to niewiele pomoże. Trzeba usunąć przyczynę nadmiernej ilości oleju. Może turbina przepuszcza, czy może uszkodzona jest odma, ale...
Tutaj nie ma uszczelniaczy. Ciągnie olej przez pierścienie lub wali olejem w odmę.
Już jestem. Otóż olej, który się "palił" i co tak parowało, to ten, którego wywaliło-tak mi się wydaje. Pytałem się mechanika i też mówił mi o tej odmie. Mam dla Was zdjęcie bo jednak jedna rzecz mnie niepokoi. Uszczelka ta pierwsza od zaworów jest sucha-wyczyscilem, przejechalem sie i nic tam nie cieknie, za to ta UPG jest mokra. I nie wiem czy to...
Witam. Przyczyna tkwi zapewne w braku przewietrzania skrzyni korbowej. Przyczyna - zapchana siatka odmy lub zbyt duża uszczelka korka wlewu oleju.
Wymieniłem uszczelkę pokrywy klawiatury oraz wyczyściłem sitko odmy, czekam na rezultaty.
tak jakby problem na rozgrzanym silniku występował dodam, iż ostatnio miałem wrażenie ze traci mi się płyn z chłodzenia , tak po mojemu to głowica do zdjęcia i oby to była tylko dmuchnięta uszczelka pod głowicą. Masz tam gaz ? Jaki jest stan/poziom oleju na zimno rano Przewody odmy wypadałoby przeczyścić i sprawdzić czy całe https://e-opel24.pl/wp-content/uploads/2...
Dzięki za odpowiedź, dopiero ja zauważyłem. Więc tak, w moim agu jest włożone właśnie k03s, z tego co pamiętam koleś musiał dosztukowac szerszy tip. Akurator działa normalnie, trzyma ciśnienie, dolot sprawdzony dymem. Odma też, jedynie spod uszczelki łańcuszka rozrządu lekko wydostaje się dym. Trójnik odmy i zaworek zwrotny trzyma w jedną stronę. Więc...
Kolego , a może przyczyna jest uszkodzona uszczelka pod głowica?
Olej w kielichach świec w tym silniku bierze się z nieszczelności pomiędzy pokrywą zaworów a głowicą. Jeżeli uszczelka jest nie pierwszej młodości, do tego wystąpi większe ciśnienie w komorze korbowej (spowodowane np. przymarzniętą odmą, choć niekoniecznie), to wtedy w tym silniku masz olej na świecach. Sprawdź drożność odmy, wymień uszczelki pod pokrywą...
Witam, mam pytanie dotyczące odmy w omedze B jak w tytule. Mianowicie wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, seperator (filtr oleju odmy) wymyty. 1. czy wystarczy seperator wymyć czy lepiej wymienić nowy. 2. Czy jest jakaś różnica jak założyć seperator ( bo na zdjęciach widziałem odwrotnie założony niż mam Ja) U mnie jest tym filterkiem (taki jak...
Przegrzanie silnika spowodowało skrzywienie głowicy,co przyczyniło się do przepalenia uszczelki.
Wyczyść odmę razem z "puszką". Sprawdź uszczelkę pokrywy i simmering wałka rozrządu.
Witam ponownie. Tak zgadza się że uszczelka jest poniżej korektora i właśnie poniżej korektora wydechowego z pod głowicy delikatnie wycieka olej:cry: Czy na owy wyciekł pomoże wyczyszczenie odmy czy będę musiał jednak wymienić uszczelkę pod głowicą??? Proszę o odpowiedź:-) Pozdrawiam!!!
Ta butelka to raczej zbierała olej z odmy żeby przepustnicy nie zasyfiło. Odnośnie plaka, jest dobry sposób na sprawdzenie nieszczelności, kupić małego i psikać po przewodach i kolektorze. Jeśli obroty wzrosną to w tym miejscu jest nieszczelność. Oczywiście nie psilać w okolice filtra powietrza bo tam jest zasys. A dlatego małego bo łatwiej nim manewrować....
Uszczelka była wydmuchana a turbina była robiona i handlarza ake sprawdzałem czy faktycznie była
biała maź może pojawiac się w odmie. efektem końcowym bedzie remont uszczelki pod głowicą.
No to tak jak napisałem wcześniej, do wymiany tematyczny wąż (sprawdzenie odmy), oraz do wymiany uszczelka pod pokrywą zaworów. Co do obrotów to zupełnie inny temat, setki razy już wałkowany na Elce.
1. Cylinder pomierzony? 2. Rowki na pierścienie zmierzone luz pierścienia w rowku? 3. Nie daje czasem z odmy? Wtedy problem z nieszczelnością cylindra. 4. Odnośnie punktu wyżej uszczelka głowicy często puszcza i spaliny wracają do komory korbowej przez popychacze zaworowe. Dalej mieszają się z mgłą olejową i przez odmę w dolot. Także zaczął bym od odłączenia...
Nie ma sensu się męczyć. podeślij zdjęcie spod maski silnika z airboxem i ze zdjętym airboxem. Zakup nowy wąż odmy i uszczelkę airbox - przepustnica.. Gdzie wywiercić dysze wyjdzie samo jak zdecydujesz się zakupić wtryskiwacze barracuda a ja ci powiem gdzie je montuje jeśli zobaczę zdjęcia.
Czyli plan działania musi wyglądać tak: - wymiana uszczelki pod pokrywą - wymiana egr - wyczyścić odmę - wyczyścić - wymiana filtru powietrza -wymiana wezykow podcisnienia Gdzie je kupić ? - ewentualna wymiana uszczelki wału oszacował by ktoś przybliżony kosztorys u mechanika ? Osobiście niemam czasu, kanału ani garażu Czy coś pominąłem ?
Ja mam 185 tyś w CC 900 i mi oleju nie bierze :) Co do pokrywy zaworów nie bądź pewien, jeśli za mocno dokręciłeś mogłeś zgnieść uszczelkę a wtedy ma prawo ciec, a jeśli za lekko to mogło wypchnąć uszczelkę. Sprawdź też drożność odmy, jak jest zapchana to ciśnienie którędyś musi się wydostać. Chociaż dolewanie 0,5l na 10 000km (bo zapewne co tyle zmieniasz...
Jako, że kolejny raz zrzucałem pokrywę zaworów żeby nie robić druciarstwa zmieniłem uszczelkę owej pokrywy i widzę dużą zmianę na plus . Co prawda nie jest w 100% dobrze ,ale widocznie ciągnęła lewe powietrze na tyle dużo, że jeździła kiepsko a na tyle nie widocznie, że nie mogłem tego wykryć. Do wymiany poleci odma i uszczelki kolektora jako ,że silnik...
Zapytaj tego „mechanika”jak podniósł te obroty biegu jałowego..bo jak podciągnął linke od gazu to to nigdy nie będzie działać.Sprawdź dokładnie dolot razem z odmą…uszczelki(wszystkie osiem)pod kolektorem wymienione?Sprawdz rurkę podciśnienia idącą do serwa hamulcowego-lubi pękać i ciągnie lewe powietrze.Spotkałem się w tym silniku...
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
może być zamarźnięta odma bądż w najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą , spóbuj najpierw go postawic w ciepłym i odmrozić
Niekoniecznie musi cieknąć spod dekla, bardzo często z tej przekombinowanej odmy leci po całym silniku. . Jest takie prawdopodobieństwo że to odma bo z jednej strony jest praktycznie od góry do dołu zalany a odnośnie odmy jeżeli jest zapchana to jest takie prawdopodobieństwo że wydmuchała uszczelkę spod pokrywy ?? Czy np jak wyciągnę odmę i jo przeczyszcze...
W sumie sam nie wiem czy to aby na pewno glowica ... 1. Przy odpalaniu silnika po calej nocy dusi sie trzeba 2 razy przekręcić kluczyk 2. Olej czarny szlam w odmie ( wydaje mi nie ze to plan chłodniczy z woda) 3. Kopci niemiłosiernie na biało/niebiesko na gorącym silniku 4. Ubywa w szybkim tempie plyn chłodniczy. ( po przejechaniu 10km ubyło 1cm płynu)...
Witam, więc z odmy powinna się wydostawać jedynie wilgotna mgiełka (!) i spaliny a krople wody to zła oznaka... jeśli ubywa płynu a silnik się nie gotuje to masz albo głowiczkę w kompresorze do roboty lub problem z głowicą lub jej uszczelka.. Pozdrawiam.
uszczelka czajnik uszczelka przepustnice uszczelka smarować
macierz dyskowa skuter kopci blokada wiadomosci
zagłuszacz sygnału odkurzacz bosch
Programy do komunikacji z TV Philips Robot planetarny Bosch Optimum - maszynka do mielenia nie działa