Uszczelka jest klejona i wymiana nie jest łatwa. Starą trzeba wycinać. Nie wymieniałbym przy uszkodzeniu widocznym na zdjęciu. Są kleje ...
Wygląda na to że nie masz kompresji na trzecim :(. Podejrzewam że podstawienie drugiego wtryskiwacza nie pomoże. Powodem może być; niedomykający się zawór, popękane lub zapieczone pierścienie, pęknięty lub wypalony tłok, uszkodzona uszczelka, pęknięta głowica.
robota nie warta zachód przy takiej budżetowej konstrukcji. Żart jakiś.... Mówił coś, że łożyska nie są wymienne w tym modelu czy jakoś tak. Bzdura, do łożyska jest elegancki i szybki dostęp. Jeśli łożyska szlag jeszcze nie trafił to sam v-ring kosztuje w jednej cyfrze złotówek. Jesli nawet trzeba by zmienić całe łożysko to koszt materiału ok 50 zł....
Jeżeli Masz dobrze odpowietrzony układ chłodzenia a on ciągle wypycha płyn to na sto % uszczelka albo pęknięta głowica.Pozdrawiam.
Albo uszczelka, albo pękł pierścień na tłoku. W obu przypadkach głowica do zdjęcia i będzie od razu widać czy to uszczelka :)
Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Pierwsze stwierdzenie wyklucza 2 następne. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw ten sam. Głowica jest żeliwna, nigdy się z nią nic nie działo. Skoro Po ściągnięciu głowicy uszczelka uciśnięta idealnie na każdym z cylindrów, brak wizualnych objawów uszkodzenia...
Błąd 12 to może być wszystko, elektrozawory, grzałki czujnik cisnienia, uszczelka, pęknięty generator pary u jeszcze trochę problemów. Oddaj do serwisu, na stronie Enbio masz listę lokalnych serwisow
Pęknięta uszczelka, pęknięta głowica, rzadko pęknięty blok.
To może być tak że spaliny dostają się do układu chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo cylinder.
Raczej jakaś nieszczelność, może pęknięty kolektor? albo uszczelka wydmuchana?
Wygląda na pompę wody ale może to być także uszczelka pod głowicą/pęknięta głowica. Ściągnąć osłonę rozrządu szukać gdzie cieknie, warto sprawdzić obecność spalin w płynie chłodniczym. Używanie auta z taką usterką to proszenie się o kłopoty, przegrzejesz uszczelkę głowicy o ile jest sprawna.
Trzeba zacząć od tego, aby upewnić się, czy powodem cieknięcia jest(są) popękane żeberka, czy mróz uszkodził uszczelki pomiędzy poszczególnymi żeberkami. Bez tego nie ma sensu rozkręcanie grzejnika. Dopiero jak będzie to dobrze rozeznane, można przystąpić do rozkręcania grzejnika i wymiany uszczelek, bądź wyeliminowania pękniętego żeberka. Teraz klucz,...
Sprawdź dokładnie gdzie jest wyciek, problem może być z uszczelką, pękniętym wężykiem, zaciętym elektrozaworem...
A jak sprawdzić czy termostat otwiera . I jak sprawdzić czy pompa kręci? Na poziomie takiej wiedzy możesz tylko narobić więcej szkód, przyczyn może być naprawdę wiele, uszczelka głowicy, pęknięty blok, głowica, termostat, nie działający wentylator, zabita chłodnica. Dobra rada pierwszy lepszy mechanik postawi diagnozę w 5min
Witam tylko jeśli wylewa się woda a nie kawa to raczej stawiałbym na uszkodzone kolanko bloku (pęknięte bądź uszkodzone uszczelki) albo pęknięte gniazdo w które to kolanko wchodzi w pozycji pracy zaparzacza.
Uszkodzona uszczelka albo głowica. Zdejmij, zawieź do sprawdzenia, jeśli głowica cała, nie pęknięta, planuj, zakładaj nową uszczelkę i do przodu.
Napisałem ci w poscie . Połącz razem węże od chłodnicy oleju i przepłucz układ . Zrób ze 100-200km i sprawdzaj w zbiorniku wyrównawczym co sie dzieje , jak pojawi się to samo to uszczelka lub pęknięta głowica. Jak będzie czysto to masz mniejszy kłopot tylko chłodnica oleju. Dodano po 2 A koszt naprawy to ci nie podam bo jestem za granicą . U mnie w...
Uszczelka pod którąś z głowic, pęknięta głowica, korki - zaślepki otworów w głowicy przeżarte.
Jak nie ma chłodnicy EGR to uszczelka albo pęknięta głowica.
Prawdopodobnie padnięta jest uszczelka lub pęknięta głowica. Płyn wcale nie musi przedostawać się do oleju. Może do cylindra(najczęstsza usterka), może również do kanału dolotoweg lub wylotowego. Jeśli chodzi o sprawdzenie po zdemontowaniu głowicy to jeżeli nieszczelność powstała w uszczelce każdy mechanik to zauważy. Natomiast jeżeli w głowicy to trzeba...
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
Nieszczelność w dolocie,pęknięta szpilka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora wydechowego.
Zrób diagnostykę, może błędy coś podpowiedzą. Uszczelka nie powoduje gaśnięcia samochodu po dodaniu gazu i długiego odpalania. Raczej byłby to problem z zasilaniem w paliwo. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i szybkie nagrzewanie się (brak odbioru ciepła przy zakłóconym obiegu chłodzenia) z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na uszczelkę albo pękniętą...
Dymi i cyka czyli uszczelka lub pęknięty kolektor wydechowy.
Głowica splanowana, zawieziona była kompletna z wałkami i popychaczami, a po splanowaniu była goła, do skręcenia, i okazało się że są 2 rodzaje popychaczy, głębsze i płytsze, jest ich po równo, w zakładzie w którym był robiony szlif nie wiedzą o co chodzi i nie pamiętają które gdzie były. Spotkał się ktoś z takim problemem?? Dodam że wymiary zewnętrzne...
O ile go nie przegrzałeś to raczej uszczelka , w innym wypadku może być pęknięta głowica do kanału wodnego i też będzie sadzić . Dobrym testerem jest własna nagrzewnica , bo się zapowietrza i nie grzeje . :|
Nidy nie otwieraj korka na gorącym silniku!!! Jeżeli by się pieniło to byś zauważył w zbiorniczku wyrównawczym. Przyczyną ubytku lub pienienia, i przegrzewania się silnika mogła by być pęknięta uszczelka pod głowicą. Ale lepiej żeby nie. Jeżeli się nie pieni to jakie dalsze przyczyny gorącego silnika mogą być ? Poczekajmy może ktoś jeszcze coś na ten...
Płynu nie ubyło ale po 7dniach znowu mi wrzucil wodę zbiorniczkiem.Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!! Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. ps Wymiana chłodnicy w tym modelu jest możliwa po zdemontowaniu zderzaka i lamp.
Opisane objawy wskazują na uszkodzone uszczelki na tłoku prasującym (2 szt).
Czy uszczelka w tym typie nadaje się do wymiany i jak to się robi? (stara uszczelka jest pęknięta i chcę ją wymienić) pozdrawiam
Skoro test na CO2 w płynie wyszedł dodatni, to znaczy że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia - czyli uszczelka pod głowicą, pęknięty cylinder/głowica albo jest tam też przy EGRze chłodnica spalin, to jeszcze może być ona.
Trzeba podoginać wywiniętą blachę drzwi w miejscu gdzie wsuwasz uszczelkę. Najlepiej rozkręcić drzwi na pół odłączając uprzednio zmywarkę od prądu. Wnikliwie sprawdź spryskiwacze, czy nie są pęknięte na zgrzewie, bo to główna przyczyna wycieku zewnętrznego
Uszczelka,pęknięta głowica,chłodnica oleju,turbo jeśli jest chłodzone wodą...
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
Tak jak widać na następnym zdjęciu uszczelka stara była twarda i po odkształceniu nie wracała do dawnego kształtu. Po mocniejszym naciśnięciu pękła. Obok zdeformowanej starej uszczelki na zdjęciu leży nowa ( grubsza i idealnie okrągła). Dodatkowo umieściłem schemat układu dolotowego: 1. Przepustnica 2 .Gruba uszczelka od obudowy filtra 3. Wymieniona...
ak złączka dziurawa to trzeba ją wymienić. Hmm :? Jako część zamienna nie występuje. Trzeba łatać.
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
zazwyczaj jest to komplet - uszczelka pokrywki i oringi gniazd na świece i najlepiej wymienić całość. Ewentualnie jak nie jest nigdzie żadna z uszczelek pęknięta czy skruszała to możesz usmarować je wszystkie Reinzem z obu stron i skręcić i też będzie dobrze. Oczywiście uprzednio myjąc wszystko z oleju i syfu np benzyną
Z opisu Twojego wynika że usterek jest sporo , zatem urządzenie już się wyeksploatowało . Proponował bym zezłomować i nową kupić , bo za parę miesięcy zepsuje się znowu coś i ciągle będziesz naprawiał . :cry:
Jaki przebieg ma auto? Być może pierścienie ale mogła pęknąć także głowica.
Tak! Strzał w 10! Zawór dwubarowy. Przegapiłem ten odcinek wcześniej. Jedna uszczelka była pęknięta, druga rozciągnięta. W zaworze wymieniłem 4 uszczelki przy tłoku zaworu - bardzo łatwy dostęp i wymiana. Ekspres ruszył, pyszna kawa znowu leci :-) Dziękuje za pomoc, jest moc!
Może być uszkodzona chłodnica oleju , uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica .
Tylko trzy możliwości -górna uszczelka się zdeformowała -pękł plastik trzymający szybę -rozwarstwiona linka mechanizmu
Jeszcze raz dobrze sprawdź uszczelkę w nakrętce. Mogło też coś tam pęknąć; wtedy elektrozawór do wymiany.
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Okazało się, że jest pęknięta uszczelka w bajpasie. Na szczęście miałem w zapasie podobną i po wymianie kompresor działa prawidłowo. Dziękuję
Popieram diagnozę kolegów uszczelka do wymiany . I dokładnie sprawdzić głowice może być pęknięta a może wystarczy tylko ją zeszlifować . W każdym bądź razie głowicę musisz ściągać .
Dobra to wina uszczelki albo pękniętej obudowy dzisiaj ewidentnie było widać skąd cieknie tylko gdzie szukać uszczelki do tego parownika zwykły sklep motoryzacyjny ??
(at)pankropa (at)jacdiag (at)jerry1960 rozkręciłem to trochę syfu było ale nie dużo złożyłem i nadal wolno napełnia. Tam jest taka gumowa uszczelka ona pęknięta jest to jest przyczyną? można kupić taką uszczelkę? a taki cały mechanizm to gdzie kupić ? i nie wiem jaki model kupić?
Do wyjęcia takiej szyby lakiernicy używają małych stalowych blaszek, które wkłada się pod uszczelkę od wnętrza samochodu. Starą pękniętą szybę można "butem", tylko trzeba uważać na oparcie fotela-można wyłamać :D
Zlokalizowałem pękniętą uszczelkę. Zamykam temat. Dziękuję za pomoc
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Witaj! Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą były by w zależności uszkodzenia. Uszkodzenie uszczelki z kanałem chłodzącym /wydmucha płyn w chłodnicy/ Uszkodzenie z /olejem/wydmucha olej, na korku biała maź/ Uszkodzenie krawędzi to w koło zalany olejem. Jak tych objawów nie masz to kup odpowiedni płyn do mycia silników,popsikaj i zmyj wodą.Będziesz...
Opisane objawy wskazywałby na uszkodzoną uszczelkę lub pękniętą głowicę.
Zadzwon do serwisu. Czy ci to uznaja zalezy od serwisanta i od polityki firmy candy...
Obejrz też samą uszczelką może jest gdzieś pęknięta. Co do tej listwy to może chodzi ci o pas tylny (to co pod lampami). Bo jeśli tak to górne zgrzewy tego elementu wypadają m.in. dokładnie w miejscu które zaznaczyłaś strzałką. Możliwe jest że został on nieco niedokładnie wstawiony i siła docisku klapy do uszczelki w tym miejscu jest mniejsza. Uszczelka...
z tego co widzę to niedawno w Twoim aucie wymieniana była uszczelka pod głowicą przy wyciąganiu pękniętej świecy. Jak na moje to w 100% jest wydmuchana uszczelka lub pęknięta głowica.
Może być uszczelka lub pęknięta chłodniczka wymiana prosta.
Sprawdz czy wszystko dobrze złożyłeś czy te elementy które trzymają tą uszczelkę nie są pęknięte ? Jedna z firm od ekspresów sprzedaje zestaw blaszek które usztywniają owe miejsce. Co do wymiany tej uszczelki na taką wykonaną w 3d to musisz przetestować i dać info czy jest ok. Jaka cena takiej uszczelki ?
Stara uszczelka jest pęknięta i zamrażarka szroni.
Witam To jest typowy objaw wypalonej uszczelki albo pękniętej głowicy.
Witam! Mam identyczny problem z tym typem lodówki. Uszczelka pękła przy samym pasku magnetycznym. Tymczasowo uszkodzenie załatałem wzmocnioną taśmą naprawczą - ale taka prowizorka nie rozwiązuje problemu - w każdej chwili może pęknąć następny odcinek... Przyłączam się do prośby użytkownika musculus o pomocne informacje odnośnie możliwości zakupu i wymiany...
Taka misa ze złomu grosze kosztuje. Spawanie będzie droższe, bo najpierw dokładne odtłuszczenie, a jeszcze trzeba doliczyć uszczelkę i olej.
Może to być wina uszkodzonej uszczelki tłoka, ewentualnie jest zamontowana odwrotną stroną lub pękniętej "komory" zaparzacza. Musiałbym zobaczyć to na filmie, gdyż ciężko zdalnie diagnozować.
Płyn nie ma innej drogi,uszkodzona uszczelka lub pęknięta głowica. 2 świece mokre?płyn czy ropa?
Użytkownik napisał: Problem rozwiązany przyczyną była pęknięta rurka odprowadzająca spaliny od chłodniczki egr ale także taka przyczyną moze być uszczelka kolektora lob pęknięty kolektor
Wygląda na przegrzany silnik, sprawdź ciśnienie w cylindrach, uszczelka do wymiany, może głowica krzywa lub pęknięta wtedy trzeba spawać i splanować, ale to już naprawa warsztatowa.
Sprawdz płyn chłodniczy, może jednak uszczelka, albo pęknięty blok. W moim scenicu, miałem uszczelkę walniętą i też nie kopcił ani się nie grzał.
Ale jeżeli cieknie w tym miejscu to nie ma szans na inne rozwiązania. Uszczelka do wymiany albo pęknięty zbiornik. Co do sytuacji iż cieknie tylko przy kawie to może zwykle zrzadzenie losu?
Bo zapewne ów czarny plastikowy element na którym jest osadzona uszczelka jest pęknięty. Wyjmij go i się przyjrzyj czy nie widać pęknięć przy uszczelce.
Prawdopodobnie uszkodziła się któraś z uszczelek w module zaparzacza lub pękł wężyk. Należałoby zdemontować obudowę i dokładnie pooglądać gdzie ta kawa cieknie. Dla pewności na zdemontowanej obudowie wykonać kawę i obserwować gdzie cieknie. Tutaj ma kolega kilka porad o tych ekspresach: https://electroexp.com/pl/osnovnye-polom...
Jeśli nie było opadów deszczu i nie naleciało do rury powietrznej to oznacza to tylko i wyłącznie nieszczelny komin. Podwinięta uszczelka lub pęknięta od stojącego kondensatu. Rury mają mieć spadek do kotła.
, z turbiną ten silnik czy nie?? pozdrawiam.. A jakie to ma znaczenie ? Obydwa silniki są mechanicznie identyczne - różnią się tylko osprzętem. Uszczelka, pęknięta głowica, uszkodzony wymiennik ciepła - jest trochę rzeczy do sprawdzenia.
Jak nie uszczelka to pęknięty kadłub silnika. Jeżeli są tam wciskane tuleje cylindrowe to przyczyna może być również w ich uszczelnieniu.
Tak, to kanał powietrzny chłodzący głowicę, z drugiej strony ma dwie szczeliny pionowe po obu stronach wtryskiwacza, tam jest jego gniazdo. Więc albo luźny wtryskiwacz, coś z uszczelką wtryskiwacza (miedziana podkładka), albo niestety pęknięta głowica. Wykręć wtryskiwacz i zobacz jak wygląda uszczelka, czy nie widać okopceń na niej, daj nową podkładkę...
Witam. Zdecydowałem się na propozycję serwisu,czyli wymianę drzwi na nowe .Koszt ok.300zł.Wymianę dokonają w terminie do 30 dni. Szkoda kasy na drzwi ,bo sama wymiana to" pikuś".Pozdrawiam.
De'Longhi Dinamica 23.210.b Popatrz dokładnie skąd wylatuje woda. Możliwe przyczyny: Uszczelka górna tłoka Uszczelka dolna tłoka Pęknięty cylinder tłoka - jest z plastiku, a ostatnio produkują z dodatkiem plastiku z recyklingu.
Najpierw sprawdź, czy śmigła nie mają zatkanych otworów i czy nie są pęknięte.
Może nie uszczelka ale pęknięta głowica po stronie ssącej lub wydechowej.
Przedmuchana uszczelka lub pęknięta głowica.
Uszczelka jest pęknięta na całej długości, więc obawiam się, że będzie trzeba ją wymienić. Tylko dlaczego z całymi drzwiami?:cry:
Uszczelka, albo pęknięta głowica.
Może któraś rurka jest pęknięta lub uszkodzona jest uszczelka w WC. Jeżeli to możliwe to proszę podjechać, sprawdzić czy w sytuacji gdy woda nie jest pobierana, kurki zakręcone i spłuczka nie jest napełniana licznik nie zlicza. W przypadku wykazania wskazań na nim, trzeba by albo poszukać uszkodzeń (można też zamknąć zawory, skoro mieszkanie jest puste),...
Witam.Na pokrętle znajdują się zaślepki,czerwona i niebieska.Pod zaślepkami znajdują się wkręty mocujące pokrętło.Wykręć wkręt i ściągnij gałkę.To nie uszczelka,masz pękniętą baterię przy zaworze.To częsta usterka w DAFI .Przyczyną jest zbyt siłowe zamykanie zaworów wody.Powodzenia.
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Ale że ci aż hamulce wariują to nie szukałbym w cieniutkich wężykach podciśnienia sterowania elektrozaworów tylko raczej na servo i wąż ten gruby czy nie pęknięty czy ma uszczelki bo cieniutkie węzyki nie są w stanie zbić tak ciśnienia że hamulce bajzlują , szukaj od vacum do serwa hamulców bo tam coś się dzieje .
Może uszczelka może wymiennik ciepła może blok pękł . Najwyżej zezłomuje i weźmie te same pieniądze. Podasz jaki silnik czy tajemnica?
Albo źle wymieniona uszczelka albo pęknięta głowica/blok.
Od uszczelniania połączeń w rurach kanalizacyjnych PCV są uszczelki, a nie taśma teflonowa, która jest do połączeń gwintowanych. Jeśli uszczelka nie jest pęknięta albo odkształcona to najlepsze co można zrobić to polepszyć poślizg podczas montażu.
Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
Gotuje się, czy wywala zimną wodę? Takie zachowanie wskazuje na uszkodzoną uszczelkę, lub pękniętą głowicę, ewentualnie cylinder. Zdejmij głowicę, będzie widać...
Jeśli zapowietrza się z powodu uszkodzonej uszczelki lub pękniętej głowicy to muszę się zgodzić ze stalinem2. Węże twarde to też nie wróży nic dobrego ale jest jeszcze szansa.... wymieniałeś korek zbiorniczka? jego zaworki często padają koszt nie wielki a dwu samochodom pomogło.
Wg mnie to wygląda na uszczelkę bądź pękniętą głowicę jeżeli nie widać wycieków. Dość często zdarza się, że uszczelka puszcza mimo iż nie widać objawów o których pisałeś.
W moim przypadku była to pęknięta uszczelka pod filtrem. Płaciłem za naprawę 30zł.
Powodwem może być zubożenie mieszanki przez jakąś nieszczelność miedzy przepustnicą a cylindrami (kolektor, uszczelki, pęknięte wężyki itd.) Może tez się tak dziać jeżeli demontowali Ci czujnik położenia przepustnicy (racze nie musieli tego robic ale w razie gdyby...) i przy montarzu nie zresetowali jego wartości dla biegu jałowego (efekt taki że komp...
Układ nie odpowietrzony, lub dostaje się kompresja do układu chł. Dróg jest wiele: pęknięta tuleja, uszczelka, pęknięta głowica. Uszczelnienie tulei-mniej prawdopodobne. Jeśli masz możliwość zakręcenia korka z króćcem i wężykiem do manometru o małym zakresie, to polecam. Wtedy popracuje z pół godziny na różnych obrotach, czy nawet na jałowych, i zobaczysz...
woda wycieka bo mógł być brud pod uszczelką .jak dokładnie zobaczysz powinny być tam otwory ,to jedno,jeśli ją przechylisz za bardzo do przodu to też będzie lecieć woda ,a drugie zobacz czy nie masz ramion zraszania pękniętych
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Tak by to wyglądało, że jednak uszczelka, czy też pęknięta głowica, czy takie same objawy są na benzynie?
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
pęknięta uszczelka uszczelka lodówki pęknięta pęknięta szklanka
licznik otwarcia drzwi lodówka duże zużycie watomierz bateria
lamina zakończyła naprawa spawarek
Aktualizacja map w nawigacji Navia NV33 Wyznaczanie równania prostej przez punkt - metody i przykłady