Dobrze, miałem jednak nosa i prawidłowo obstawiałem. Przyczyną było nieszczelne Serwo od strony pedału hamulca, padła uszczelka. Serwo jest już naprawione, trzyma ciśnienie. Całość układu zmontowana i zalana płynem. Hamulce nie blokują się już samoczynnie podczas jazdy, autko hamuje tylko po naciśnięciu pedału - żyleta :) Dziękuję wszystkim, zamykam...
Pierdoły opowiadasz i tyle. Między tłokiem serwa a pompą nie ma żadnej uszczelki. Serwo jest tylko uszczelnione z obudową pompy. Serwo sprawne w 80% procentach, ma przedmuchy? Jeszcze nie widziałem, żeby serwo miało "przedmuchy". Tam przeważnie jest podciśnienie.
nie widzę żadnych przecieków na kablach, a zaworka na przewodzie od kolektora do serwa jakoś nie mogę znaleźć ?? Zawór masz na wężu, w gumowej uszczelce wciśnięty w serwo
Proponuję sprawdzić gumową uszczelkę przy serwie i opaski zaciskowe na przewodzie od kolektora dolotowego do serwa.
Dzień dobry. Mam problem z pedałem hamulca. Na postoju pedał twardy jednak po odpaleniu silnika można go wcisnąć do podłogi. Odpowietrzano klasycznie układ pierw od najdalszego koła a potem najbliższego, następnie wymieniono uszczelki serwa (hehe tak w tvn turbo ten mechanik gadał) i po tym zabiegu nie zmieniło sie nic. Następnie odpowietrzono układ...
Witam Odgrzebię temat bo mam podobny problem, a szukając nie znalazłem odpowiedzi. Peugeot 405 1,9tdi, abs. Objaw jest taki, że na zgaszonym silniku pedał hamulca jest w miarę twardy i hamulce jakieś tam są. Po odpaleniu silnika pedał wpada do podłogi i dopiero za drugim przyciśnięciem są jakieś hamulce. Oprócz tego pedał cały czas powoli wpada w podłogę....
Wymieniłem przewody gumowe przód i tył i potem zalaliśmy płynem i zaczeliśmy odpowietrzać. Wszystki płyn zciekł. Odpowietrzaliśmy wszyskie koła, dlatego że z tyłu płyn nie chciał iść po godzinnym odpowietrzaniu to postanowiliśmy odpowietrzyć przód i potem tył. Jak zaczoł lecieć płyn z przodu to zaczeliśmy odpowietrzać z tyłu. Potem by wykluczyć pęcherzyki...
Ręczny trzyma bardzo dobrze. Ciśnienie na kolektorze ssącym ma stałą wartość -0,65 bara. Odtłuściłem dzisiaj tarcze kontaktem u, chociaż weług mnie nie były zatłuszcone i niestety bez polepszenia. Tarcze są lekko pofalowane, a klocki ocierają lekko o nie i równomiernie na całym obrocie. Uważam, że tarcze są proste, chociaż są już pordzewiałe na brzegach...
Właśnie tak sobie to wyobrażałem oglądając w książce rysunek. Jedynie obawiałem sie tulejek pomiedzy serwo , a korpusem nadwozia ( na rysunku sa tulejka, kołnierz , uszczelka , czy wspornik ) No i nie wiem, czy pompa poprzez serwo jest sterowana jakims popychaczem ( pomiedzy pompa , a serwo ) No i pewnie sporo trzeba odchylic pompe z przewodami miedzianymi,...
Aby mocno zahamować, to za pierwszym razem wystarczy nacisnąć do połowy, a za drugim trochę mocniej prawie lub nawet do końca. Dodano po 4 Jeśli tylko raz będę hamować co pewien czas, naciskając raz pedał hamulca, to hamowanie jest w miarę w porządku. Zjawisko takie, jakby do ponownego naciśnięcia potrzebne było napompowanie siły, podciśnienia lub czegoś...
Po zdjęciu tego trójnika króciec od serwa zasysa powietrze, ale natychmiast pojawiają się oba błędy. Sprawdziłem dwa razy, skasowałem błędy, odpaliłem silnik i wkręca się na obroty, zdjąłem wężyk w czasie pracy silnik i od razu wkręca się max 3k obrotów i od razu błędy P2355 i P0401. Powciskałem wężyki do trójnika głębiej i założyłem opaski, no ale......
mam zapytanie czy masz wyczuwalny luz na pedale hamulca w momencie jak zaczynasz go naciskac ,bo to jest bardzo istotne jesli tego luzu nie czujesz to znaczy ze popychacz znajdujacy sie w serwie a naciskajacy tloczek pompy nie ma luzu i jednoczesnie podnosi ci pedal do gory ,na koncu tego popychacza jest wkret regulacyjny do ustawienia luzu (ok.0,5...
Słuchaj ja miałem ten sam objaw w Citroenie. Odpowietrzałem hamulce , wymieniałem płyn hamulcowy i na kilka naciśnięć było okej a potem pedał wpadał i już! Okazło sięże padłą uszczelka wewnątrz pompki. Cena kompletu naprawczego to ok 7zł. i trochę zabawy z przekładaniem
To jak się cieplej zrobi to wymienię ten pasek. Mam jeszcze następujący problem z hamulcami. Mianowicie: Hamuję i nie puszcza prawe koło, jak jadę nacisnę hamulec i puszczę to samochód dalej hamuje, i ściąga w prawo. Jak się dłużej jedzie to hamulec puszcza ale też nie do końca, tak trzyma że jest źle ruszać z miejsca. Zmieniłem klocki z obydwu stron...
Dzięki wszystkim za cenne informacje. Sprawa na razie wygląda tak że wymieniłem elastyczny z metalowym, a dopiero przy wymianie zobaczyłem że dalej jest kolejny elastyczny. Cześć gumowa przeciąłem i były ok ale za to metalowe łamały się w palcach z korozji. Na razie zrobiłem 50km i nic się nie grzeje ALE nie są porządnie odpowietrzone tyły. Czuje na...
Wątpię, czy GSI ma A i B w gnieździe tak samo, jak oplowski GLI. Sprawdź szczelność dolotu (uszczelki kol. ssącego, serwo hamulców).
Seat Ibiza '89 1200 System Porsche, silnik na gaźniku (benzyna i LPG), aparat zapłonowy mechaniczny, przebieg 175K. Walczę z nim od kilku dni, początkowo silnik gasł losowo bez specjalnej przyczyny, ale udawało się go uruchomić. Następnie odpalał tylko na benzynie, ale nie utrzymywał wolnych obrotów, po przełączeniu na gaz pracował równo lecz tylko...
Ja bym zaczął od wykluczenia nieszczelności, "lewego powietrza" na 4 cylindrze, z niego idzie podciśnienie do serwa hamulców, na próbę zaślepić króciec, nastepnie wziąć plaka lub tp spray i pryskać przy pracującym silniku po kolektorze, zwłaszcza miejsce styku z głowicą, tam gdzie jest uszczelka. Kolejny podejrzany to egr, dociąć na próbę zaślepkę pod...
Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu. Powinen być 5 stopni przy ok. 900 obr./min. Może też zasysać lewe powietrze na jednym cylindrze (uszczelka kolektora ssącego, serwo). Proszę o podpowiedź jak sprawdzić szczelność uszczelek kolektora ssącego. Były one wymieniane wraz z uszczelką pod głowicą i tak na oko nie wzbudzają zastrzeżeń. Co do serwa to chyba...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Ale że ci aż hamulce wariują to nie szukałbym w cieniutkich wężykach podciśnienia sterowania elektrozaworów tylko raczej na servo i wąż ten gruby czy nie pęknięty czy ma uszczelki bo cieniutkie węzyki nie są w stanie zbić tak ciśnienia że hamulce bajzlują , szukaj od vacum do serwa hamulców bo tam coś się dzieje .
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
układ pozycjonera przepustnicy uszkodzony gdyż: 1. uszkodzony silnik 2. rozregulowany wkręt pozycji 3. korozja na stykach silniczka lub ecu 4. korozja na styku termostatu od temperatury silnika 5. dzirurawe serwo hamulców 6. dziurawa membrana podcisnieniowego regulatora kąta zapłonu / zależy od wersji wtrysku w 2,2 jest w 3,0 nie ma/ 7. niski stan płynu...
Masz gdzieś nieszczelność między przepustnicą i głowicą. Najczęściej uszkodzeniu ulega gumowy łącznik między korpusem przepustnicy i kolektorem dolotowym. Ale może też być tak, że spadł jakiś wężyk podciśnienia, serwo hamulców jest dziurawe, uszczelka na kolektorze dolotowym się uszkodziła itp...
Poszukaj "lewego powietrza"sprawdz okolice przepustnicy,odmy.Wymien uszczelki kolektora dolotowego.Sprawdz przewód podcisnienia do serwa hamulców.
Silnik to zapewne AKL...Na początek uszczelki kolektora dolotowego do wymiany-wszystkie osiem.Przepustnica do czyszczenia i adaptacji.Sprawdz rurkę podcisnienia do serwa hamulców -lubi pękać.Cewka,kable wn w jakim stanie?
(at)dafti09 Też się skłaniam ku Twojej wypowiedzi że pompa vacum pomuje w takim tempie on do miski. Dodatkowo po większym butowaniu mam wrażenie że pojękuje ona czy też wyje. Mam wrażenie, że tylnie zaciski słabo hamują bo wizualnie tarcze są nie równo dotarte i maja na zawnętrznych rantach wżery a ta pompa zasila też serwo i hamulce o ile się nie mylę...
Kolego. Wężyk, który zaznaczyłeś na zdjęciu, to wężyk paliwowy zasilający. W tym samochodzie wszystkie elementy sterowania w ukł wentylacji/klimatyzacji realizowane są przez nastawniki (czyt.) silniczki elektryczne. Żaden element tego ukł nie wykorzystuje podciśnienia z silnika. Błąd, który masz, tak jak kolega napisał wcześniej, świadczy o nieszczelności...
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
szczelność dolotu to podstawa...sprawdź dokładnie odmę i rurkę podciśnienia idącą do serwa hamulców-lubią pękać.Do tego standardowo czyszczenie i adaptacja przepustnicy.Uszczelki pod kolektorem wymienione?wszystkie osiem?Pytam bo tanie nie są....
szukaj lewego powietrza…odma,rurka podciśnienia idąca do serwa hamulców,membrana w silowniku zmiennej długości kolektora.Uszczelki (wszystkie osiem)w dolocie wymienione?
Serwo 100 % Hamulce (cylinderki zaciski prowadnice) 100 % Nie posiada ABS-u Przewód do serwa ok zawór zwrotny ok Po podpowiedzi kolegi PERO jestem w trakcie wymiany uszczelki pod kolektorem ssącym
Witam, jestem właśnie po wymianie uszczelek pod kolektorem ssącym. Pomogło to w 95%. Silnik pracuje o wiele lepiej, ale nie jest to praca idealna. Pamiętam, że na przeglądzie komputer pokazywał błąd sondy lambda. Czy to może mieć wpływ na pracę silnika czy powoli trzeba szykować się na wymianę? Drugi temat jest bardziej poważny i priorytetowy, ponieważ...
Wymieniłem dziś jeszcze przewód od serwa do kolektora i uszczelkę na wtyczce przy kolektorze. Pojechałem sprawdzić i sytuacja jest taka sama, aczkolwiek może już nie taki twardy ten pedał się robi ale jest twardszy niż jak bym depnął w hample przy 70km/h. Generalnie jeszcze wymienię płyn hamulcowy bo dziś juz nie zdążyłem. I zobaczymy, może faktycznie...
Witam, Zajrzałem dziś pod maskę i cieknie mi ciurkiem olej w miejscu wskazanym na obrazku (a dokładnie na łączeniu elementów tej części, która zaznaczyłem w całości): Jest to taki solidny element (ze złotą naklejką na górze) przykręcany na dwie śruby do głównego bloku silnika. Od niego wychodzi rurka, która idzie do serwa hamulcowego... Po pierwsze...
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To w świecach są jakieś gumki? Sprawdź czy z wierzchu na tej karbowanej...
Sprawdź dolot pod katem szczelności. Jeśli nic nie było ruszane i jest fabryczne to często nieszczelność jest na styku kolektor ssący/ głowica- te pojedyncze uszczelki sa do bani. Lepiej zastosować cala uszczelkę w Favority (ona jest pod oba kolektory). Sprawdź szczelność psikając jakimś plakiem/ zmywaczem do hamulców w okolice : pod przepustnica, gniazda...
a moze silnik jest sprawny tylko uszczelka pod kolektorem ssącym jest wydmuchana skoro z zapchanym dolotem chodzi równo to raczej napewno a jak hamulce słabe to przez serwo moze tak palic i kulec na biegu jałowym wystarczy mała nieszczelność i autko se swiruje
No więc nie wiem dalej co z nim zrobić. Znów mam mało czasu aby przy nim grzebać. Tymczasowo podkręciłem tą magiczną śrubke ze sprężynką przy gaźniku, aby nieco zwiększyć obroty, żeby nie gasł na krzyżówkach - choć nadal mu się zdarzy, ale już rzadziej. Ciągle czuje, że to coś z powietrzem musi być nie tak. Dzisiaj osłuchałem, oglądałem i niczego sie...
DNOSD293 DNOSD274 To zdecydujcie się panowie ;) Ale w sumie gdzieś tu w okolicy podobno zajmują się u mnie wtryskami, więc myślę, że założą te odpowiednie i wyregulują jak trzeba. Jakieś przybliżone koszta takiej usługi panowie znacie ? Wracając jeszcze do góry tematu, dokręciłem lekko pokrywę zaworów, zobaczymy jaki będzie skutek. W najbliższym czasie...