Całkiem możliwe ze łożyska na mechanizmie roznicowym do wymiany. Ewentualnie tulejki które lozyskuja polos w mechanizmie. Trzeba wyjąć półoś i sprawdźic.
Z tego co pamiętam nie trzeba dużo unosić jej. Robiłem to z 6 lat temu. Jeśli odkręcisz mu tył z poduch zawsze podniesiesz kilka do kilkunastu cm. a to już jest dużo więc powinien wyjść.
ja bym to na początek umył benzyną ekstrakcyjną (taką w spreju) a potem zobaczył z czego się leje bo tak jak napisałeś to masz podejrzenia co do trzech miejsc wycieku, obstawiałbym uszczelniacz półosi ze skrzyni biegów bo to przypadłość "francuzów", ale zacząłbym od umycia całości
Osłona przegubu jest jednocześnie uszczelnieniem,do tego dochodzi łożysko na półosi z uszczelniaczem na którym zaciśnięta jest osłona przegubu, to wszystko trzyma olej w skrzyni.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
w każdym renault możesz szukać, nie tylko laguna.
Dzień dobry. Jestem na etapie wymiany uszczelniacza półosi lewej w A6 C5 2.4 manual, napęd na przód. Odkręciłem półoś od flanszy wchodzącej do skrzyni. Niestety, aby dostać się do uszczelniacza potrzeba wyjąć tą flanszę. Między odkręconą półosią a tą flanszą jest na tyle mało miejsca, że chyba nie da się wyjąć tej flanszy. Czy orientuje się ktoś z Was...
trzeba wyjąć półoś z ale właśnie co dalej . trzeba wcześniej olej spuścić i wydłubać uszczelniacz
Mam pytanie do osoby, która wymieniała uszczelniacz lub półoś w SAXO 1.1 Mianowicie czy można ją śmiało wyciągnąć czy trzeba na coś uważać np. wałki (igiełki) Poci mi się z pod uszczelniacza i chce to na dniach zrobić a nie narobić się. Za odpowiedz z góry dziękuje.
a co ma do wymiany elektrozaworów wymiana uszczelniacza półosi??? bo nie rozumiem. Przecież uszczelniacz półosi to całkowicie odrębna rzecz. Pomijam fakt że on kosztuje w serwisie małe pieniądze a co dopiero w podróbkach.
Witam. Jak w temacie... zdjąłem przegub i nie moge zdjąc tego talerzyka czy jak to zwą. Rozpieprzyłem juz przypadkiem to cos zielone w co wchodzi uszczelniacz i za nic nie moge dojsc do uszczelniacza. Dodam ze centralnej srubki nie było i wszystko było zaklejone silikonem. Wie ktos moze jak to zdjąć.
Uszczelniacz w tym urządzeniu jest wraz z tuleją mosiężną, wprasowuje się to do osłony piasty. Ciekawostka, która może się przydać: uszczelnienie zostało zniszczone przez folię, która nawinęła się na półoś i tak mocno zacisnęła, że weszła pod uszczelniacz rozszczelniając półoś.
Te zabezpieczenia masz w środku jak wybijesz to dopiero je zobaczysz ... na tej samej zasadzie masz zabezpieczenie przegub-półoś tj. rozprężny pierścień
Nie sądzę, byś musiał kończyć 2500. To nie musi być lusterko. Oczywiście im gładsze tym lepiej ale bez przesady. Sposób bardzo dobry i prosty. Nie wiem w czym problem?
Witam mam problem z uszczelniaczem skrzyni biegów ponieważ olej zaczął wylatywać i moje pytanie brzmi ponieważ tutaj jest półośka odkręcana Jak zrobić aby wymienić ten uszczelniacz Rozumiem że odkręcam półoś a następnie wyciągam flanszę ze skrzyni czy jak to będzie wyglądało Dodam że robiłem podobne rzeczy wcześniej lecz to było dużo czasu temu i zapomniałem...
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
tak w formie zatrzasku potrafi parszywie siedzieć więc dwie breszki napierasz i odskoczy
Witam Mam fiata Uno 899cm. 2000r. Wymianiłem sobie w nim uszczelniacz półosi ten przy skzyni z lewej strony. Teraz gdy jadę po nierównościach słyszę takie ciche stukanie przy lewym kole:(.Wadliwe amortyzatory, sprężyny, czy luz na sworzniu wykluczam gdyż wszystko jest nowe. Zastanawiam się czy to może przegub, gdyż przy montażu łożyska uszczelniającego...
zakładasz osłonę na półoś tak jak ma być oryginalnie zamocowana, dosuwasz do łożyska, ostrożnie przekładasz wewnętrzną "wargę" gumowej osłony na łożysko za pomocą płaskiego wkrętaka, 30 sekund i po sprawie
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
Jeżeli skrzynia jest podobna budową do skrzyni z golf 2 to tam jest tylko zaślepka a pod nią pierścień.Musisz go ściągnąć i zabierak powinien zejść.Za nim powinna być sprężyna która podczas składania może sprawiać trochę problemów.
Czyli po zdjęciu wszystkich bebechów ,rozpięciu sworzni zwrotnicy ,ściągam zwrotnicę i zbijam przegub z półosi a półoś zostaje w moście tak ? dobrze to pojmuje.
Wystarczyło przelecieć trochę półoś papierem ściernym przy uszczelniaczu i wszystko ok.Olej nir leci.
To łożysko, długo nie wytrzyma. Jest zbyt duża odległość łożyska od koła. Oś będzie się uginać, z powodu wyrobienia piasty w obudowie, będzie to powodowało dalsze uszkodzenie piasty i uszczelniacza. Lepszym wyjściem byłoby wciśnięcie cienkościennej tulejki, na uszkodzoną półoś i powiększenie otworu w obudowie, na przykład rozwiertakiem.
dzisiaj zauważyłem, że mam wyciek z uszczelniacza skrzyni z lewej strony. Wiem już jak wyjąć półoś z piasty natomiast co muszę zrobić żeby wyciągnąć półoś ze skrzyni żeby wymienić uszczelniacz ?
Jezeli chodzi o wyciek to ten który zauważyl diagnosta to jest ewidentnie olej silnikowy, z uszczelniacza półosi nic nie wycieka. Czy to zabezpieczenie da sie dokupic osobno czy tylko w zestawie z przegubem?
Sprawdź skąd jest wyciek j,esli to z uszczelniacza półosi , to wykręć 6 śrub od flanszy półosi odsuń półoś , wykręć imbus (w środku centralnie )od flanszy i flansza wyjdzie. Będziesz widział uszczelniacz wtedy. Pozdro .
Sprawny silnik czterosuwowy działa i bez wydechu... jeśli tylko kolektor wydechowy do sondy lambda jest cały to nie ma to wpływu na działanie silnika (chyba, że zawory/gniazda już wypalone). Półoś jest podłączona do skrzyni biegów, zapewne poszedł uszczelniacz, nie ma związku. Jak traci ta moc? Nagle czy stopniowo? Szarpie?
Pytanie bo nigdy tego nie robiłem
witam dzięki za podpowiedź pozdr.
Gdy zluzujemy łącznik do wahacza półoś wychodzi bez problemu.
A dlaczego miałby olej wyciekać. Na zdjęciu zaznaczyłem, w którym miejscu jest uszczelniacz a, w które miejsce wchodzi półoś (przegub). W tym typie skrzyni wyciągniesz półośki z przegubami i olej nie wycieknie.
Bardzo ważny jest też oring znajdujący się wewnątrz pierścienia nabijanego na półoś napędową. Trzeba go koniecznie wymienić. A co do uszczelniaczy od strony mostu. Jak kolega Grzegorz_madera radzi warto to zrobić ale uszczelniacz po stronie blokady można wymienić nie odkręcając pochwy. Deklem od blokady da się to zrobić. I jeszcze jedno ważne. Jak będziesz...
Wal-ker czy mógłbyś się zorientować o ten uszczelniacz do db 990 selectamatic na tylną półoś o jego angielskie oznaczenie to 745025b to jest oryginał made in england to może coś ci się uda ustalić. A jak coś ustalisz to za ile udałoby sie to ściągnąć 2szt.
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Odkręć półoś pod nią w środki jest imbus 6. Odkręcasz go i wyjmujesz wieloklin ze skrzyni. Zmień uszczelniacz i składaj do kupy.
Witam ! Mam takie zapytanie : Wycieka mi olej z przedniego mostu przy lewym krzyżaku. Czy aby zlikwidować ten wyciek muszę rozbierać mechanizm różnicowy, czy wystarczy tylko wyciągnąć półoś z obudowy mostu i wymienić uszczelniacz przy krzyżaku czy jest tam jeszcze jeden od strony mechanizmu różnicowego ? Dziękuje za odpowiedzi.
stare są ucięte bo były zaspawane całkowicie i nie dało się wyjąć flanszy i uszczelniaczy
przemek1110pl9 Witam sprawa jest prosta. Wypadła Ci tuleja, łącząca półoś napędową z obudową mechanizmu różnicowego (tzw.blokada.) Aby ją zalożyć należy odkręcić 4 śruby od górnego dekla. Następnie za pomocą ręki lub druta nakierować tuleje na dzwigienki włączające pedału blokady. Jeżeli uda się to zrobić (a uda się napewno) Przyciskamy pedał blokady...
Do zdjęcia zwolnica razem z pochwą, wymieniasz uszczelniacz półosi w tylnym moście. Profilaktycznie wymieniasz oringi na dźwigni blokady oraz profilaktycznie odkręć też pochwę od zwolnicy, wymień w niej uszczelniacz półosi i profilową uszczelkę na wieloklinie w bębnie hamulcowym. Wszystkie uszczelniacze i oringi znormalizowane poza uszczelką pokrywy...
Tam jest uszczelniacz półosi, i jak najbardziej może się z niego lać.
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
dzięki wskazówkom kol. romuald-f wymieniłem oring pod dekielkiem, uszczelniacz półosi z lewej strony oraz olej w skrzyni i maszyna śmiga. problem rozwiązany. dzięki romuald-f. pozdrawiam.
Pewnie olej wycieka uszczelniaczem półosi.
Witam ponownie, po długiej przerwie. Zabrałem się za zmianę uszczelniaczy półosi i po tym jak pokonałem śrubę mocującą piastę spotkała mnie przykra niespodzianka. Wyjąłem półoś od strony kierowcy i w miejscu gdzie na ośce znajdują się trzy igiełkowe łożyska u mnie zostały tylko dwa :cry: Trzecie rozpadło się i jego elementy swobodnie latają po skrzyni......
Ok, to wiem. Jak z tą prawą półosią. Wystarczy zdemontować podporę aby ją wysunąć czy prawe koło również musi być w powietrzu ? Część praktyków pisze że nie ma sensu ruszać prawej strony, choć jak patrze tam, to kolejna przeszkoda, szczególnie przy wkładaniu skrzyni. Tak. musi być w powietrzu. Możesz uszkodzić uszczelniacz półosi. Teraz demontuje prawą...
Wymieniłeś ten olej chociaż? Czy tak sobie piszesz, żeby pisać? Francuzy często cierpią na wycieki przy wybieraku biegów, jedz gdzieś do mechanika niech chociaż obejrzy co się tam dzieje, bo pisaniem niczego nie naprawisz. Dodatkowo często puszczają olej na uszczelniaczach półosi , ale to trzeba na kanał wjechać i pooglądać zespól napędowy od dołu...
Witajcie, Leci mi olej ze skrzyni przez uszczelniacze półosi. Nie jest to dużo, ale jestem chory na punkcie wycieków i chcę to wymienić. Pytanie brzmi jak? Rozpinam półoś na "rozecie" (w punkcie montażu wyjścia ze skrzyni na przegub), odkładam ją na bok i muszę wysunąć wałek ze skrzyni. Pytania: 1. Jak jest on zabezpieczony w skrzyni, i zarazem jak...
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
Czy wybierak na skrzyni chodzi bez oporu? Sprawdziłeś stan oleju, czy nie ma wycieku np. spod uszczelniacza półosi?
na moją logikę nic tam więcej nie zostaje jak wymiana skrzyni Też tak uważam. U mnie dodatkowo były wycieki oleju z uszczelniaczy półosi. Są warsztaty gdzie możesz oddać starą skrzynię i dostaniesz sprawną regenerowaną na gwarancji.
Mam pytanie o rozmiar i typ uszczelniaczy na półosiach , chwilowo nie mogę rozebrać zawieszenia a chciałbym zamówić na jutro . Chyba nie są takie same.
Standard w Dw10. Można się pokusić o wymianę samego kielicha przegubu wewnętrznego ale nie wiadomo jak wygląda tripod więc osobiście wymienił bym cała kpl. półoś. Czyli mówisz że po wymianie całej półosi z przegubami nie będzie luzu między kielichem i skrzynią biegów? Trochę mnie uspokoiłeś. Auto ma 186 tyś km wiec trochę byłbym zaskoczony jeżeli powodem...
Dzięki za infotmacje, bo kolega miał dobry trop, ale nie do końca, to znaczy, mechanik się przejechał dla testu bo o dziwo znów napęd zaczął działać, a później znów grzechotanie, pobijał samochodem, i znów zaczął działać. Przyczyna? Poszło zabezpieczenie półosi na przegubie od strony silnika ( półoś od strony kierowcy) i przegub kręcił się na uszczelniaczu...
wszystko złożone. poduszka skrzyni odkręciła się bez żadnego problemu. Delikatnie opuszczony silnik i poszło. wymieniłem uszczelniacz wału k. , uszczelniacze półosi , kpl. sprzęgło i wysprzęglik centralny skrzyni. do włożenia potrzebny był pomocnik i gotowe.
Nic nie spuszczaj tylko wybij półoś , wymień uszczelniacz i dolej olej do krawędzi korka kontrolnego (jest z boku w okolicach mechanizmu różnicowego na klucz 13 ) .... info z tis : Sprawdzanie/sprawdzanie wzrokowe Odkręcić korek kontroli poziomu oleju: W skrzyniach biegów F13/F13+ i F17/F17+ otwór kontrolny znajduje się po lewej stronie z tyłu, patrząc...
Robię przegląd tylnego mostu(skrzyni biegów) z powodu głośnej pracy i przy okazji chciałbym wymienić uszczelniacze na półosiach i na wałku skrzyni biegów.Czy zna ktoś dokładne wymiary tych uszczelniaczy?
Możliwości wycieku oleju jest dużo, może to być np. uszczelniacz półosi, może gdzieś jest jakieś pęknięcie na skrzyni, może korkiem spustowym. Jak nie wejdziesz pod samochód nie sprawdzisz którędy leci to trudno powiedzieć.
Dlaczego te uszczelniacze tak szybko się zużywają ?? Co rok musze zmieniać uszczelniacz i łożysko :| Bo robisz coś nie tak, lub półoś i ślizg są uszkodzone.
Zdaje się, że 10.9, ale nie wiem do końca, wrócę z pracy, to podam dokładnie, na łbie jest chyba jakiś napis. Dodano po 9 Obudowa dyferencjału - 4 śruby M12(10.9) i 6 śrub M8 (8.8) Pokrywa uszczelniacz półosi - 4 śruby M8(10.9) Obudowa wałków z bieżniami -15 śrub M8(8.8) i jedna z torx wew. M8(8.8) Wysprzęglik - 3 śruby M6(8.8)
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
Użyć pierścienie uszczelniające oryginalne. Przed montażem wyjąć z nich sprężynkę i delikatnie ją skrócić - zmniejszy się jej średnica i zacznie wargę uszczelniacza lepiej dociskać do powierzchni półosi . A widziałeś naocznie jak wyglądają powierzchnie ślizgowe na pólosiach w miejscach współpracy z uszczelniaczami w twoim aucie. Nie ma rowka?, czy opierasz...
Sprawa wygląda tak:po 1 brak pierścienia zabezpieczającego przed wypadnieciem półosi że skrzyni po 2 rozwalony uszczelniacz półosi po 3 nigdzie nie mają takich pierścieni zabezpieczających dopiero w intercars udało się zamówić ale nawet u nich trzeba czekać kilka dni bo niema ja tego w Polsce. Jak się doczekam na niego to składam a pierscien kosztuje...
Tak, jeśli mówimy o uszczelniaczu w skrzyni biegów.
Witam. Pojawił się dosyć mocny wyciek oleju, skrapla się on na łączeniu skrzyni biegów oraz silnika, dosyć mocno płynie też od strony rozrządu. Wymieniona uszczelka pokrywy wałka rozrządu. Pojawiła się teza o zaślepkach w bloku silnika. Brany pod uwagę jest też uszczelniacz wału od strony koła zamachowego. W diagnozie nie pomaga bardzo mało miejsca...
Kolego cichy 34 a po co wyjmować półoś jak ja chcę wymienić tylko uszczelniacz od strony wału napędowego. Co do tego mostu to z tyłu ma dekiel przykręcony chyba na dziesięć śrub , według mnie to tylko oddzielić wał napędowy a pużniej to nie wiem czy jest śruba nakrętka żeby wyciągnąć tą część co łączy się z wałem napędowym czy muszę zdjąć tylną pokrywę...
Klocki (Tył )pasują od Poloneza Caro. Uszczelniacz półosi LEWEJ (kpl. łożysko + manszeta) od strony skrzyni biegów ( trzeba znać średnicę półośki) pasuje od większości aut francuskich.Najlepiej mieć na wzór stary. Obudowa filtra i filtr kabinowy-Renault Megan .To jest to serduszko z prawej strony pod plastikową osłoną wentylatora. Elektrohydrauliczna...
ten wyciek to najprędzej z uszczelniacza półosi -siedzi w skrzyni i pewnie jest już wytarty(standart) Dodano po 1 ale długo nie ma co jeżdzić od czegoś takiego wysypuje się 5 bo ma za małe smarowanie
Tylko pytanie czy przegub wymienny, czy nie. Ile rowków na kulki posiada przegub, bo jeśli 3 to szkoda szukać zapinek. Półoś w imadło i wymiana osłon zewn. wewn. i uszczelniacza.
Do skrzyni ktoś już lazł. Jest lepiona na czerwony sylikon. jeżeli wymieniono uszczelniacz półosi i dalej się to dzieje Sprawdź -Korek wlewu i spustu oleju -wybierak skrzyni biegów -odpowietrzenie skrzyni biegów. jeżeli nie ma tam wyraźnych znaków wycieku oleju bądź wypłukanej ścieżki to niestety rozszczelniło się łączenie skrzyni biegów sylikon nie...
Oszczędności są nie wskazane, bo jak się wymieni tylko łożysko oporowe, to po jakimś czasie okaże się, że tarcza sprzęgła do wymiany i podwójna robota. Polać mu bo dobrze gada. Dodano po 3 Koszt takiej naprawy? Robota 400-600-zależy od warsztatu+części(kompletne sprzęgło, ewentualnie koszt uszczelniaczy półosi jak mokro). Clio II to niewdzięczne auto...
ta podkładka zabezpiecza łożysko od góry na obudowie ? i przykręca się ją na obudowę ? to stary typ zwolnicy ? z dekielkiem na uszczelniacz od strony półosi ?
Czyli najlepiej skracanie mostu wykonać przez obcięcie półosi od strony koła i frezowanie nowego wieloklinu? Dobrze to rozumiem? W żuku frez na półosi masz tylko od strony mechanizmu różnicowego. Od strony koła jest flansza z szpilkami przytwierdzona na stałe. Wpisz sobie w google grafika półoś żuk i będziesz wiedział o co chodzi. Uparłem się mostu...
jeśli przekładasz ze wszystkim to możesz założyć każdy zespół napędowy jaki występował fabrycznie w tej budzie bez większych przeróbek, tylko musisz sobie wypruć wtedy najlepiej z całą wiążką elektryczną (przynajmniej częścią silnikową), komputerem, immobilajzerem ze stacyjki i kluczykiem, najlepiej też z półośkami, linkami gazu i sprzęgłą, wężami,...
Wypadał by ją skręcić na jakimś uszczelniaczu po tym szlifowaniu łba, bo olej będzie lał się do przegubu wewnętrznego półosi (przegubowi to nie zaszkodzi, ale jak ktoś będzie demontował półoś to się wk.... jak dostanie niespodziewany prysznic ze śmierdzącej przekładniówki)
Masz do wymiany uszczelniacz- simmering półosi. Nie wymaga to demontażu skrzyni. Przy okazji do wymiany olej w skrzyni oraz prawdopodobnie nakrętka półosi.
Całą półoś ciągniesz do siebie delikatnie. Musi wyjść. Po wyjęciu widać uszczelniacz: http://obrazki.elektroda.pl/9793653300_1...
W sumie to racja. Uszczelniona z oby stron uszczelniaczem, łożyska stożkowe trwalsze od kulkowych. Nawet samą półoś da się wykorzystać i na pewno jest mocniejsza od pierwszego lepszego przetoczonego pręta.W rysunku masz straszny bałagan i brak proporcji. Gwint M30 ma na rysunku mniejszą średnicę od walca fi 28 pod koło pasowe i walca zaraz koło gwintu...
Chciałem wymienić uszczelniacz półosi napędowej,ale w żaden sposób nie mogę odkręcić nakrętki piasty koła.Odgiąłem nakrętkę w miejscu gdzie była zaklepana,samochód stoi na kołach,na biegu,dodatkowo podłożyłem klocki pod koła,spryskałem nakrętkę WD 10,kupiłem dobrej marki nasadkę 30,do niej trzpień w kształcie fajki,odkręcałem w lewą stronę posiłkując...
juz się wyjaśniło :). Przyczyna to - brak oleju w skrzyni. Zakupiłem polówkę i co się okazało lało przez uszczelniacze półosi, zostały wymienione i do skrzyni został zalany olej. Skrzynia ładnie chodzi i piątka już nie wyskakuje. Ale jest teraz inny problem. Otóż po zapaleniu silnika słychać metaliczny dźwięk tak jakby luźna blaszka obijała się o metal....
2.0d to dobry silnik. Serwisuje 3 takie. Do przebiegu 300tys. mniej z nim problemów niz innymi dieslami z tego okresu. Przy 200tys moze zacząć ciec uszczelniacz wału czy półosi. Dwumasa wytrzyma śmiało 300tys, choc moze dawac znac o sobie wczesniej. Wymiana rozrzadu po 240tys.... Powiedział bym ze w kategorii "popularnej", po klasyku 1.9jtd fiatowskim,...
1. 10W40 to półsyntetyk, ja jeździłem na Mobil Super S 10W40, "dedykowanym" olejem jest SELENIA K :arrow: http://www.flpoland.pl/images/stories/TA... 2. Są znaki, niestety książkę sprzedałem razem z autem :arrow: http://punto.org.pl/zrobtosam/model176cz... 3. Skąd ktoś może wiedzieć czy sobie poradzisz? Wymień od razu uszczelniacze...
Kolego km 19 Wnioskuje że powodem tego ze rosypał ci sie most było to że jeżdziłeś na sucho bez oleju być może poszedł uszczelniacz na półosi a ty nie zauważyłeś. Ale tak przerażliwe odgłosy jak opisujesz mogą też powstawać przy poluzowanych śrubach mocujących wał napędowy z wałkiem atakującym w moście.
1.4t ma wtrysk bezpośredni już - trzeba mieć na uwadze awaryjność wtryskiwaczy Do tego cewki Skrzynia - ogólnie jest to ryzyko, bo wszystkie M32 mają tą samą wadę (ale nie wszystkie astry chyba miały tą skrzynię - tu nie jestem pewien), więc nie ma co liczyć na wymianę na inną używaną - sprawne są drogie, a tańsze są do naprawy. 1tys zł za naprawę skrzyni...
Nie wiem skąd taka wiedza u ciebie . Owszem opel czy ford już ponad 20 lat temu pisał w materiałach serwisowych że nie przewiduję się wymiany oleju w skrzyni. Ale są przypadki losowe , np. wymiana sprzęgła czy uszczelniacza półosi . Musi być i jest możliwość napełnienia skrzyni olejem. Choćby to że trzeba wlać olej w fabryce jak auto dochodzi do końca...
Umyć dokładnie skrzynie i sprawdzić z kąd leje olej .Jeśli z pod uszczelniacza na półosi to nie ma potrzeby rozbierać skrzyni jeżeli wyciek jest miedzy skrzynią a silnikiem to tak .A w tym Touranie 1.6 FSI jest koło dwumasowe ? Dodano po 5 Sprawdź najpierw gdzie jest wyciek? A później zajmiemy się półośką jak ją wyjąć i zmienić uszczelniacz .
Wymieniał będę cały zestaw sprzęgła czyli tarcze, docisk i łożysko koło zamachowe zostaje bo to zwykłe sprzęgło jest i jeszcze uszczelniacze na półosiach wymienię i na wale. A pytałem czy przypalenie nie zaszkodzi bardziej sprzęgłu?
robokop napisał: Zlituj się, co jej się mogło stać? Uderzone skrzynią nie było, więc jeśli obudowa jest cała, to nic jej nie jest. Nie upieram się ale mógł się uszkodzić uszczelniacz, bieżnia łożyska. W końcu półoś "wbiła" się w skrzynię (w zasadzie w mechanizm różnicowy). A gdzie Ty to wyczytałeś? Nawet jeśli półoś by się cofnęła w kierunku skrzyni,...
Toyota z 2002r to zardzewiały gruz którego ktoś ma już dosyć i zamiast naprawiać woli kasę przeznaczyć na drugie zapewne inne auto albo na duuuużo nowszą toyotę. Trzeba czasem spojrzeć prawdzie w oczy a nie wierzyć w mitologię. Co do renówek, owszem mają sporo dziwactw które dla jednych są wadą a drudzy widzą to jako odmienność. Ja przeszedłem się po...
Niestety jeżeli to ślimak , to bez rozpołowienia skrzyni nie da rady. Skrzynię trzeba rozebrać i do tego wyciągnąć uszczelniacz prawej półosi , zdemontować seger zabezpieczający łożysko i wymontować kosz mechanizmu różnicowego- to na nim siedzi plastikowy ślimak napędu nadajnika prędkości. Sprawdź czy nie masz uszkodzonej wiązki. ja bym spróbował napędzić...
nowe swiece i kable.a ja mam pytanko odnosnie skrzyni biegow passat 1.8t.skrzynia sie poci i jaka jest najczestsza przyczyna?z gory dzieki za posty Uszczelniacze na półosiach. Zależy w której części skrzyni się "poci". Pozdrawiam.
Witam. Musze wymienić uszczelniacz półoosi i stanąłem na jej wyciągnięciu. Odkręcone 4 śruby do skrzyni i 2 od podpory naped licznika wymontowany , a ona się ociąga z wyjściem. Jak ona jest zabezpieczona w skrzyni?
Oj tam, jak na Astrę II to nie ma tragedii, przynajmniej ze zdjęć. Do wymiany jest rama pomocnicza silnika (tzw. "kołyska") i pewnie jakieś uszczelniacze przy skrzyni/półosiach. To nie są jakieś wielkie koszty. Do tego serwis hamulców. Nówki to z tego nie zrobisz, ale za 2000-3000 zł można to doprowadzić do stanu używalności.
To już piszę: Sanki silnika, wydech, drążek zmiany biegów przy skrzyni, kostki ze skrzyni (włącznik światła cofania), półosie, wyciągnięcie sworzni z wahaczy.
Już wiem co jest... od rana siedzę przy tym ale jeszcze nie złożyłem... I przyczyną jest urwana półoś właśnie na tym podtoczeniu... Ale w zwolnicy przy okazji zmieniam łożyska bo ze dwa tygodnie temu mi się rozsypało w lewym kole... Tak że wymieniam wszystkie łożyska uszczelniacze i szczęki..
Do jazdy w górach wszelkie samochody z silnikami poniżej 1,4 moim zdaniem się nie nadają, dodatkowo w połączeniu z LPG. Silnik o mniejszej pojemności w górach zużyje więcej paliwa, bo trzeba będzie go trzymać na wysokich obrotach, żeby pod górkę podjechać. Nissan Micra k11. Dużo rdzy, za słabe silniki, pod górę tylko z kierowcą ledwo jedzie. Ciasny...
wiktorek29 - zdjęcie drugie które zrobiłeś (to pod licznikiem) to widok czujnika prędkościomierza z góry. Odkręć lewe koło i powinieneś ujrzeć ten czujnik po lewej stronie od uszczelniacza półosi. Delikatnie zdejmij wtyczkę, ale uważaj nie ciągnij za przewody i ostrożnie bo łatwo nie wyjdzie. Czujnik ten jak szanowne grono już napisało ma trzy przewody....
Witam, Wymieniamy z kolegą uszczelniacz na przedniej półosi od strony skrzyni biegów automatycznej no i mamy problem z olejem, On wyczytał gdzieś na forum że olej w dyferencjale przednim jest inny niż w skrzyni biegów, czy ktoś pomoże bo stoimy z robotą?
"końcówka drążka stabilizatora"?? albo końcówka drążka kierowniczego, albo co podejrzewam łącznik stabilizatora, który uszkodzony lub urwany powoduje stuki na nierównościach. Jeżeli masz uszkodzony przegub to pewnie stuki przy skręcie, chyba że jest tylko uszkodzona osłona przegubu - to szybko ją wymień z uzupełnieniem smaru, bo padnie przegub, a co...
Warto zwrócić uwagę na gruby osad prochu na skrzyni biegów biegnący od uszczelniacza lewej półosi, olej cieknie następnie osadza się proch z drogi. Wycieków możesz mieć więcej, ale zacznij od tego jaki to olej, silnikowy czy przekładniowy. Można tez sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów. :arrow: A najlepiej podjechać do mechanika Pana Franka i poprosić...
wymiana uszczelniacz półoś półoś półoś simson uszczelniacz uszczelniacz
kiano elegance włączyć telefon huawei czarny ekran podłączenie punktów świetlnych
Jak amatorsko nawinąć toroid - poradnik krok po kroku Automatyczny odpowietrznik przy wodomierzu - czy warto?