Witam. Mam błąd P2279 w Peugeot 308 1,6 THP 150KM benzyna. Zastanawiam się czy wymiana pokrywy zaworów rozwiąże problem. Wymieniłem czujnik MAP Sensor ale nie naprawił się błąd. Przewody podciśnienia wizualnie są ok. Auto kupiłem miesiąc temu z tym błędem, także nie wiem co poprzedni właściciel robił. Wiem tylko, że pokrywa zaworów jest wklejona na...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
ja już zwalałem pokrywe i nic sucho co najwyżej się poci a tam olej kapie, hmmmm z uszczelniacza wałka rozrządu Dodano po 7 tylko jak by to był uszczelniacz wałka rozrządu to by leciało w okolicach rozrządu? bo leci dosłownie jakby spod kolektora ssącego i dodatkowo robią sie krople kapiące na szpilkach od wydechu nie czaję tego naprawde jutro wszystko...
Odma, pokrywa zaworów itd.
Niestety nie wiem jak jest u Ciebie, u mnie jest tak jak widać na dole. Jeśli u Ciebie docelowo koło dociska rozrzutnik to znaczy że masz krótszy frez albo zęby docięte do samego koła rozrządu. No to u mnie jest na pewno trochę inaczej, ale z czego to wynika to może wyjdzie jeśli trafiłaby się okazja jeszcze raz rozbierać przód. Niemniej mam nadzieję,...
Norma. Temperatura otwarcia termostatu fazowego to 103 stopnie. Oczywiście może się wcześniej otworzyć kiedy zdecyduje o tym sterownik silnika wykrywając większe obciążenie - wtedy podgrzewa wkład termostatu grzałką. Płacimy w ten sposób za czystość spalin w normie Euro5. Mam tak samo w corsie ale mam silnik A14XER . Ludzie przerabiają montując elektronikę...
Nowa pokrywa i zestaw uszczelek opcjonalnie uszczelniacz olejo odporny i dokręcanie śrub pokrywy równomiernie
Nie jest to normalne, świadczy zwykle o problemach: powodem są uszczelniacze zaworów lub pierścienie na cylindrach. Ewentualnie wycieki oleju na uszczelniaczach wału lub elementach łączeń silnika, miska, blok, pokrywa, jeśli jest chłodnica oleju. Ale jak już wspomniano, tego nie ma. W pierwszych przypadkach, jeśli to zalepione pierścienie, może pomóc...
Witam, Mam problem, mianowicie wyciek oleju z każdego możliwego miejsca w silniku. Między innymi wyciek z uszczelniaczy na wale, chłodnica oleju, misa olejowa,pokrywa zaworów. Co może być przyczyną? Kupiłem samochód z takimi usterkami
Musisz dokładnie zlokalizować wyciek oleju, np. pokrywa zaworów, uszczelniacz wału korbowego lub wałka rozrządu, miska olejowa. A co do oleju w obudowie filtra powietrza, to nic nadzwyczajnego. Tam może znajdować się trochę oleju ponieważ jest połączony z pokrywą zaworów.
To szroty te silniki. Szczególnie 5FS. Zle nabite na wariatorach znaki do ustawiania . Lipne teflony i metalowe uszczelniacze na wariatorach. Zawory się wypalają. Zawory do sterowania ciśnienia wariatorów mają awarie. Trzeba zaktualizowac oprogramowanie. Lista długa. Totalny szajs omijać z daleka.Awarie valvetronika. Silnik pod pokrywa zaworów wygląda...
Pewnie z pod górnej uszczelki. Choć nie wykluczone że z tego co pokazujesz. To jest górna obudowa /pokrywa wałka. Jest to uszczelnione silikonem. Jak byś to robił to dobrze by było wymienić od razy uszczelniacze wałków. Tylko wtedy już trzeba popuścić pasek rozrządu i zdjąć kółka z wałków.
Problem w tym że w Tym silniku pokrywa zaworów trzyma też wałki i nie chcę jej ruszać. Obudowę uszczelniacza wału korbowego też wolał bym zastawić w spokoju. Więc można te simeringi jakoś wydłubać i wbić nowe?
Więc podsumowuję: - smarowanie uszczelki pod głowicę czymkolwiek, to błąd, te uszczelki zakłada się na sucho, czysto, sterylnie, na przygotowane wcześniej powierzchnie - wyczyszczone, przeszlifowane, wyrównane i sprawdzone; uszczelki mają pierścień z metalu, który uszczelnia głowicę przy dociąganiu, a często także są pokryte "szlaczkiem" z elastycznego...
Rozebrałem,Ustawiłem koło wału na znak, znak pokrywał się na wałku rozrządu a na kole pompy nie. Taka usługa w serwisie u mnie 150 kosztuje, dlatego sam się zabrałem. Po ustawianiu pompy jak trzeba lampka już sie nie zapalała,moc wrociła, miesiąc puźniej odpadł jeden z zaworów głowicy i po silniku:) Aha i najważniejsze. Znaku na pompie nie ma. Znalazłem...
Cześć wszystkim ja też mam Ponego 1992r przejechane mam 190 tyś. Zgadzam się ze wszystkimi bo u mnie są też identyczne objawy jak pisze Pitulin i wiem że na 100% są to uszczelniacze zaworowe. Tylko nie bardzo jestem pewny czy do wymiany uszczelniaczy nie trzeba przypadkiem zdjąć głowicy czy wystarczy tylko pokrywa zaworów, jak ktoś coś na ten temat...
Panowie odebrałem auto i pan mechanik powiedział że musiał zmienić pasek bo tamten był za mocno na ciągnięty i bał sie ze może przeszkoczyc załozyl mi nowy gates takze gid tyle ze musialem wiecej zaplacic ale trudno przynajmniej wiem jaki mam tamten z przebiegiem 1000 mil byl Unipart jakis no name UK zwierchu juz lekko przytarty od napinacza wszystko...
Pokrywa jest złożona na uszczelką chemiczną polecam orginał z ASO, a jak odkręcisz pokrywę to wyjdzie razem z wałkami rozrządu. Będziesz potrzebował jeszcze uszczelniaczy wałków i zaślepkę na wałek obok czujnika położenia wałka rozrządu i 5 oringów pomiędzy głowicą a pokrywą (przy otworach na świece) Miłej pracy ...
Witam. Problem jak w temacie. Brak zacieków na silniku, płych chłodniczy czysty, miska bez peknięć, korek i okolice czyste, spaliny niewidoczne, silnik bez strat mocy (pracuje cicho i równo), uszczelniacze zaworów, pierścienie i uszczelki (głowica i pokrywa) wymienione jak należy... I na deser pozostaje separator oleju. Ostatni podejrzany. Nowy w serwisie...
Tak wiem. Jak zmieniałem uszczelkę to dokładnie wszytko wymyłem i odtłuściłem. Niestety nie mam klucza dynamometrycznego więc dokręcałem z czuciem gdyż bałem się że zerwę gwint. Dziś po przejechaniu 4 tys km śruby jeszcze dały się trochę dociągnąć. W sumie teraz je okręciłem prawie do oporu ale z rozsądkiem nie przesadzając. Te z tyłu misy miały największy...
Same pierścienie nie są aż tak drogie bo w okolicach 50zł kpl pl produkcji wymieniłem sam. Do tego dochodzą inne części jak uszczelka głowicy i parę innych uszczelek ok 120zł+ uszczelniacze zawodowe które też warto wymienić. Wydaje mi się że siadly Ci pierscie, ale najlepiej gdybyś zmierzył ciśnienie. Gdyby siadly uszczelniacze zaworowe to astra kopcila...
Renault Master 2.5 DCI - wersja bez przepływomierza. W chwili obecnej Master ma totalny brak mocy, nie kopci, zapala idealnie. Silnik praktycznie wyremontowany - przyczyną było zerwanie paska rozrządu. Zapadła decyzja o wyciągnięciu, naprawie. Pierwsze problemy pojawiły się z wtryskami, dwa poszły gładko - dwa były wyrywane na prasie hydraulicznej (po...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
Prawdopodobnie tak. Sterownik został start wraz z wiązka , każdy zawór, czujnik itd są podłączone. Podejrzewam, że silnik został wymieniony wraz ze skrzynią. Kolektor wydechowy pewnie został od starego, cały dolot jest na sztukę poskładany z elementów na pewno nie od tego silnika. Pokrywa zaworów wygląda od silnika BSU i takie oznaczenie jest również...
dopóki klamka dziala jest ok, jak po zimie padnie to wymienie - sprezynka byla cala, tylko dosc zabrudzona U mechaika wymienilem: Uszczelki głowicy, kolektorów, pod pokrywa i uszczelniacze zaworów (nie pierscieni, sry ;p ) Olej zmienilem na mineralny, bo w kilku miejscach mi doradzili, zeby wlac mineralny skoro bierze olej :) dodatkowo, chyba poprzedni...
Witam, ponieważ dalej walczę z tym samochodem, kolejny update: - turbo wymienione - dpf czyszczony dwukrotnie - raz metodą ultradzwiekową, raz w firmie Advanpure metodą termodynamiczną - wynik: usunięto 55 gram sadzy i ciśnienie zwrotne spadło z 76 mbar do 7 mbar - tutaj poinformowano mnie, ze filtr jest ok, ale nie jest to oryginalny filtr, tylko jakiś...
Co do dymu, to może np. uszczelniacze trzonka zaworów. Hmm, to jakby skądś olej dostawał się do cylindrów. W dolocie nie ma oleju? Najpierw dymy bym wykluczył a póżniej (ewentualnie) zająłbym się obrotami. Co do rozrządu, to coś jest nie tak, bo te otwory, o których piszesz powinny się pokrywać i w nie wkładasz śrubki M8x1.25 i blokujesz koło. A próbowałeś...
Co myślicie o takim przypadku: Audi 100 "cygaro" 84' 2.0D bez turbiny 320tyś (albo więcej), pali normalnie, w zimie też. Miałem nieszczelności pod pokrywa zaworów (kolejna beznadziejna uszczelka) i musiałem dolewać olej. Po pewnym razie gdy dolałem olej zaczął kopcić olejem i dziwnie zmieniał obroty na wyższe (tak jakby się szarpał). Oczywiście kopcił....
Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań. Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem: 1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba) 2. Koło zmiennych faz rozrządu 3. Pompa wody 4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu...
Oba silniki mają oznaczenie A16LET na łączeniu ze skrzynią. Czujnik został podmieniony na nowy Bosch, ale bez rezultatu. Podmieniłem również cewkę, ponieważ występował problem z zapłonem na jałowych obrotach. Teraz silnik pracuje równo i nie stuka. Nadal jednak pojawia się błąd P0344 i sonda pierwsza przed kątem ma małą nieszczelność, więc prawdopodobnie...
Toyota Hilux Surf 1996 KZN185 import z Japonii. Silnik 3.0TD 1KZ-TE 1. Niebieski dym przy dodaniu gazu (przyśpieszeniu) po pracy na wolnych obrotach. Moje podejrzenie pada na turbinę. Przy wysokim podciśnieniu zasysa olej przez uszczelki a w momencie dodania gazu mgiełka olejowa trafia do komory spalania. Nie zauważyłem wzmożonej konsumpcji oleju jak...
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wałek jest typu GT - opis poniżej WAŁKI SPORTOWE "GT" Wałki oznaczone symbolem GT to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”. Dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %. Po zamontowaniu takiego wałka silnik uzyskuje lepsze osiągi,...
No i okazało się że coś już można dostać https://allegro.pl/listing?string=Pokryw... . Na zdjęciu zaznaczyłem ten zawór , ale przy rozbieraniu zdarza się że plastik ze starości pęka . Praca silnika w tym stanie może doprowadzić do zniszczenia...
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Podkłada z pudełka ma mieć odpowiednią twardość. Lepiej zainwestować w frezy do czyszczenia gniazd i wtryskiwaczy tak by powierzchnia styku była idealna przed montażem nowych podkładek.
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
Mam problem z odpaleniem VW T5 po wykonaniu remontu. Silnik miał sporo wycieków, był wyjęty wraz ze skrzynią. Przed robotą palił i jeździł ale szału nie było (odpalał ciężko, tak jakby nie na wszystkie cylindry). Poza wyciekami paliły się kontrolki abs, esp i ta od ręcznego (!). Poprzedni właściciel wymienił głowicę na nową plus inne części - nie wiem...
Witam i pozdrawiam. Temat wielokrotnie poruszany na forum /wczoraj go przerobiłem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc proszę moderatorów o nie usuwanie/. Samochód Audi B4 1Z 1,9TDI rok prod. 1995. Przebieg licznikowy 330.000, sugerowany przez właściciela ok. 450.000. Po sprawdzeniu układu chłodzenia na zawartość CO2 płyn zmienił kolor. Powód...
Dekiel to jednocześnie obudowa (łożyskowanie) wałków rozrządu, musisz zdjąć paski zębate. Nie składaj na silikonie, użyj specjalnego uszczelniacza np. AFD 2000 Elringa
Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
Luz, to 0.20 mm dla obu zaworów. Odkręć pokrywę, ustaw zawory na tak zwanej "mijance", przekręć wałem jeden obrót, zgodnie z kierunkiem pracy silnika i ustaw dokładnie na znaku OT. Znak ten jest na kole zamachowym i będzie widoczny po zdjęciu okrągłej plastikowej zaślepki, która jest na osłonie szarpaka. Uszczelkę pod pokrywę należałoby dać nową, lub...
Z tego schematu raczej nie wywnioskuje. Smarowanie głowicy odbywa się przez 2 szpilki głowicy. To te, które mają w miejscu wkręcenia w blok tulejki mosiężne- uszczelniające. Olej idzie po szpilkach i rozbryzgowo smaruje głowicę z pod podkładek nakrętek głowicy /nacięcia na powierzchni pod podkładką/. Jak sprawdzić, czy jest smarowana- wyjmij czarny...
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Problem spowodowany jest oczywiście brakiem płaskości powierzchni Czasem kiepskiej jakości uszczelką. I tyle co do płaskości głowicy czy pokrywy. W tym miejscu gdzie opisał kolega Daro 122,uszczelka nie występuje.
Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony...
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Cześć, Kontrolowałbym poziom oleju aby nie zabrakło, oprócz tego posprawdzałbym parę rzeczy, np. to czy po odkręceniu korka nie ma zbyt dużych przedmuchów, czyli czy nie wydostaje się zbyt dużo powietrza(spalin) z komory silnika. Tak z ciekawości czy wyciek nie został spowodowany zbyt dużym ciśnieniem w komorze. Natomiast warto zagadać więcej z mechanikiem,...
w tym momencie silnik jest podobno rozebrany, ale czy przez odmę może brać 1 l oleju na 700 km? Bo przy wymianie uszczelniaczy była też wymieniona pokrywa z odmą? Bo jak mechanikowi powiedziałem, że po wymianie uszczelniaczy na zaworach i odmy zaczęło brać 50% więcej oleju, to się tłumaczył, że gdy górę uszczelniaczy wymieniano, to zaczęło brać przez...
Witam. Wyciek oleju spod pokrywy (pokrywa zaworów razem z wałkami), chciałem to uszczelnić przy wymianie rozrządu. Czy jest tam zastosowana jakaś uszczelka? Czy jest to składane na masie uszczelniającej? Drugie pytanie czy potrzebuje blokady do tego silnika? I jeśli ktoś posiada to momenty dokręcania rozrządu i tej pokrywy zaworów. Z góry dzięki.
Witam. Koło kupione jedyne w Polsce prawdopodobnie 🙆mega ciężko dostać,a nowe 960 zł . Teraz pytanie ,uszkodziłem prawdopodobnie uszczelniacz ,a już było złożone wszystko i zaś na nowo robota bo ciek olej z łączenia na uszczelniaczu,jak przekręcić te śruby 10ątki? Najpierw te do około a na końcu te od spodu ? A te od spodu tylko delikatnie złapać?...
Wyrzuca olej spod wtrysków Jumper 2.0. Dodano po 3 Motor 2.0 bluehdi. 2017r. Jest założona nowa uszczelka pomiedzy pokrywę zaworów a obudowę wałka rozrządu ( mam na myśli ta która przechodzi przy wtryskiwaczach ). W dalszym ciągu wyrzuca olej do góry. Był generalny robiony wcześniej. Pytanie brzmi czy gdzieś pod pokrywą są jeszcze jakieś uszczelki których...
Witam. Jezeli auto chodzi sobie 5min za wolnych obrotach to tego paliwa przy wtryskach na pokrywie zamorów zbiera sie 100ml ~. Dokreciłem nakrętki przewodów wysokiego cisnienia do wtrysków, nic sie nie sączy, nie bąbluje, a paliwo dalej cieknie. Dodam ze te cybanty kątowe, które są na przewodach powrotu paliwa, wchodzace we wtryski słabo są trzymane...
Dziękuję.Mając już zdjętą pokrywę zaworów,wymieniam oczywiście uszczelkę(na uszczelniacz czy bez) czy należy jeszcze jakieś inne wymienić? W dostępnych częściach najczęściej występuje tylko uszczelka pokrywy. Chodzi mi o oringi,niektórzy sprzedawcy jakieś dodatkowo oferują
Czy po odkręceniu pokrywy zaworów, da się jakość dojrzeć uszczelniacze ? Czy w taki sposób mogę zobaczyć czy są dobrze założone ?
Witam! Szukam pomocy w podobnej kwestii, kupiłem Lagune I 2.0 16v, z mokrym silnikiem. Uszczelniłem wszystko wymieniłem zimeringi, uszczelniłem pokrywę zaworów, nowy rozrząd, paski, koła , napinacze, nowe KZFR. Po przejechaniu 100 km zauważyłem spocenie z czystego oleju. Rozebrałem rozrząd i cieknie mi spod koła KZFR. Kupiłem nowy uszczelniacz wymieniłem,...
Całe ciśnienie i dym wylatuje rurą odmy ale boję się że gdy ją zatkam to uszkodzi się uszczelniacz wału Wie ktoś jak podłączyć zadymiarke w tym przypadku? https://obrazki.elektroda.pl/6162669900_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Nie należy definitywnie zatykać przewodu odmy podczas testu dymnego, ponieważ może to spowodować...
Z silikonem jest taki problem że niektórzy "ładują ile wlezie" a niektórzy go nienawidzą. Ja nie mam nic przeciwko. Gdzie trzeba tam daję,to znaczy na powierzchnie gdzie można go potem go łatwo wyczyścić. Bo np napchanie silikonu w rowek pokrywy zaworów i danie starej uszczelki to głupota .
powinna wystarczyc zwykla standardowa uszczelka pod dekiel i dwie nie wiem z jakiego materialu sa(cos jak tektura)pod nakretki.ale tego nie skreca sie az tak mocno ze dekiel peka.kolega za mocno skrecil i uszczelki pekly
Kolego, twój test wskazuje na zdrowe sprzęgło, jeżeli nie czujesz w pojeździe zapachu sprzęgła palonego (specyficzny zapach podobny do zapachu płynu chłodzącego, przy gazowaniu, czy dużych prędkościach, bądź po wyjściu z auta po szybszej, dynamicznej jeździe) to wykluczyłbym je, ale nie możesz traktować mojej wypowiedzi jako wzorcowej, ponieważ rozmawiamy...
To prawda, silnik benzynowy. Przemierzyłem łańcuchy, jak pisał kolega wyżej, i na 10 pinach od łańcucha mam różnicę 0,5 mm (nowy łańcuch o tyle krótszy). Napinacz dobrze napina i łańcuch jest odpowiednio napięty. A mimo wszystko ten łańcuch uderza w pokrywę przy przyspieszaniu (wyżłobienia są tak gdzieś na 1,5 mm pomiędzy kółkami wałków w najwyższym...
To znaczy tyle że uszczelka pod pokrywą zaworów przepuszcza olej. W sensie uszczelnienia kanałów swiecy
Ja stawiam na marny stan silnika. Zużyte / pęknięte pierścienie lub prowadnice i uszczelnienia zaworów. Ni euszczelnisz pokrywy kiedy w komorze ciśnienei podobne do wnętrza cylindra.
Problem rozwiązany - uszkodzona pokrywa zaworów, olej leciał bezpośrednio do dolotu.. Sprawdziłem to tak że uszczelniłem tymczasowo cały odpowietrznik masą uszczelniającą i poskładałem to w całość. Auto nie dymi, nowa pokrywa zamówiona. Obawiam się że jakbym pojechał do warsztatu to mogli by mnie naciągnąć na remont silnika.
Witam Otóż należy je dokręcić z siłą odpowiednią. Nawet serwisówka nie podaje momentu dla pokrywy zaworów. Uszczelniacza nigdzie nie dajesz.
Dolewam około 100-200mll, silnik jest 26mth po remoncie, uszczelka pod głowicą poszła, tłok selekcja b planowanie głowicy, zawory sprawdzałem są szczelne, nie wymieniłem uszczelniaczy zaworowych, może to przez to? Warto dodać że olej jest w ramie, wczoraj chciałem sprawdzić, na bagnecie było delikatnie widać że jest, kopnąłem motor 5 razy i było ponad...
Blokadę rozrządu już zamówiłem wałek rozrządu już pomierzyłem jaka jest odległość na tym dystansie Czyli reasumując po tej całej wymianie : 1. Wał ustawiam na blokadę wkładając ja do bloku 2. Wałek rozrządu jak na obrazku dbając o to odległości (po połowie tyle ile wyszło jak na jednej stronie) 3. Luźne koło z wałka rozrządu do znacznika z obudową...
Dzięki kolego za odpowiedź i przypomnienie w ogóle o tym temacie. Z astrą uporałem się całkiem nie dawno, około miesiąc temu. Przyczyną wszystkich dziwnych zachowań było za małe podciśnienie w kolektorze ssącym. Do wyeliminowania tego zjawiska, musiałem wyjąć cały mechanizm twinport, dorobić górne prowadnice klapek twinport i wymienić uszczelniacze,...
Ogólnie to powiem tak, autko stało trochę i się naprawdę samo zepsuło, szyba od strony kierowcy się nie opuszcza itd. jakieś błędy opc itd. wcześniej robiłem 100 km dziennie do pracy i było Oki toki, teraz trza Balbinkę przeprosić i takie cyrki się dzieją. Dodano po 4 No też tak mi się wydaje, że gdzieś to powietrze łapie lewe, bo wcześniej było ok....
Odpowietrzenie idzie pokrywą zaworów do turbiny.
Witam, W sobotę odebrałem samochód od mechanika. Podobno turbina nie ma żadnych luzów, więc jest ok. Olej w dolocie, jak twierdzi mechanik może pojawiać się z powodu przytkanej odmy (na silniku widać też spore wycieki z okolicy pokrywy zaworów). Turbo raczej wyeliminowane, dalej zostaje zagadka dymienia przy rozruchu, sprawdziłem dziś świece żarowe,...
Rozrząd ustawiony na znaki , czujnik położenia wałka rozrządu nowy, auto wczoraj odpaliło i coś stukało w ok. pokrywy zaworów ( głowica po regeneracji). Zawory, uszczelniacze , szklanki , planowanie . Dziś rano kręci ale nie odpala.
Wyciągnięte szpilki i nie można dociągnąć pokrywy Ja uszczelniam na silikonie Victor Reinz najlepiej mi się sprawdza w porównaniu do innych Trzeba końcówki szpilek spiłować ok 2-3mm no i dekiel dokręcać w takiej samej kolejności jak szpilki głowicy w tedy pewność że wszystko dobrze siedzi i nie cieknie.
odgrzeje troszkę kotleta. mianowicie chodzi mi u uszczelniacze zaworów, chciał bym je wymienić. mam obecnie zdjętą pokrywę silnika bo muszę ja wymienić a co do uszczelniaczy to sie głowice zrywa, ale gdzieś kilka razy słyszałem że w masterze sie głowicy nie zrywa, do wymiany uszczelniaczy, podobno wystarczy odkręcić sprężyna na popychaczach zaworów...
Oprócz pokrywy zaworów jest jeszcze łączenie na głowicy w miejscu mocowania wałków rozrządu. Jak zdejmiesz pokrywę, to masz tam dużo srob, bodajże torx. Cześć ta jest montowana do głowicy na uszczelniacz. Nie stosuje się tam zadnych uszczelek. Druga ewentuualnosc to rysa na walku rozrządu. Często powstają na skutek niewłaściwego demontażu uszczelniacza....
Uszczelka pod napinacz łańcuch rozrządu tego co spina wałki, i uszczelniacz pokrywy zaworów. Silnik 1.8?
Niestety nie mam ksiazki przy sobie ale opowiem z pamieci. Odkrecasz zderzak przedni, jesli masz nadkola plastikowe to najpierw je musisz odkrecic zeby dostac sie do srub zderzaka. nastepni luzujesz alternator i odkrecasz srube kola pasowego, zablokujesz ja wlaczajac 4 bieg(najwyzszy) potem podstawiasz jakies naczynie pod pokrywe, bo pocieknie niewielka...
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można wymienić prowadnice zaworowe jak pisał kolega...
Panowie, myśle zrobić w ten sposób , że reinzosil dam tylko na półkolach, a na płaskim nie będe nic dawał( mity o wyślizganiu uszczelki). Jak źle to poprawcie. ogólnie z uszczelniania silnika moźna doktorat napisać. Pokrywę zaworów też polecają na reinza składać w 9-setce.
(at)jarysss odkrecic ta srube na dole co idzie olej z turbo do silnika i wywal ta odme z tej rurki takie male metalowe sitko Coś chyba pomieszałeś. Odma to odpowietrzenie komory silnika i zaworów. To , o czym piszesz to magistrala olejowa smarująca oś turbiny i tam jest to sitko. Tam jest jedynie odpływ oleju - chociaż do tej samej przestrzeni:) Mi...
To że silnik zarzygany to nie znaczy że wywaliło uszczelniacze. Trzeba go umyć i poszukać wtedy wycieków. Np są trzy uszczelniacze w tym silniku. Dwa na wale i jeden na rozrządzie, tzw simeringi . Wymiana jednego wiąże się z wyjęciem skrzyni i sprzęgła ,a dwóch pozostałych z demontażem paska i kół rozrządu.Są i inne miejsca gdzie leje "naturalnie"....
Witaj, Jestem entuzjastą Hondy i właścicielem i serwisantem swojej BB9 2000r F20a4. Nie wiem jak Twoja "Pralka", czy już naprawiona, ale śpieszę z pomocą: Uszczelnienia trzonków zaworów, o które pytasz najlepiej wymieniać w zakładzie, wraz ze sprawdzeniem i planowaniem głowicy. Ubytki oliwy mogą niestety pochodzić z innych miejsc, (pierścienie, uszczelnienia...
Ja miałem podobny problem z podnośnikiem wymieniłem pompę niby na wzmocnioną i złożyłem wszystko nowy olej i co się okazało nie chce podnosić uznałem że na bank uszczelniacze na tłoku do wymiany więc odkręciłem pokrywę z tłokiem i okazało się że na tulejce która łączy obudowę mostu z pokrywą niema żadnego uszczelniacza po prostu je wypłukało,ale uszczelniłem...
Witam. Jestem od 2014r. posiadaczem Peugeota 3008 z silnikiem 1.6 THP który jest okrzyknięty średnią opinią i posiada parę słabych punktów. Postanowiłem w tym temacie opisać sposób w jaki sobie poradziłem z odmą / separatorem w tym silniku. Przy przebiegu 180 tyś. postanowiłem zrobić przegląd silnika ponieważ miałem znaczny spadek mocy i delikatne szarpanie...
Cześć Mam problem z Citroenem Berlingo 1.6 HDi z 2007 roku. Przebieg 300 tys Auto odpala bez problemu bez względu na pogodę i to ile stoii. Jednak po odpaleniu delikatnie kopci na biało, przy dodawaniu gazu na biegu jałowym lub normalnej jedzie dymi strasznie. Przy czym oczywiście ubywa oleju. Wymieniłem korasa od turbo bo były duże luzy. No ale nie...
Diesle z wtryskami pod pokrywą zaworów. To jest prawdziwa wpadka. Nie przesadzaj. Ich zaletą jest to, że nie ulegają "zespawaniu" z głowicą, a wadą trudności lub uniemożliwienie wykonania próby przelewowej. Tylko jak puszczą miedziane uszczelniacze pod wtryskami to ten cały nierozpuszczalny niczym syf spływa wraz z olejem do miski olejowej i zakleja...
Mała dygresja na temat padniętych uszczelniaczy zaworów. Przy padniętych uszczelniaczach zaworów ssących olej jest zasysany do kanałów ssących w czasie pracy silnika, a szczególnie intensywnie na wolnych obrotach, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe (stąd błękitny dymek przy zmianie biegów). Przy zaworach wydechowych raczej spaliny...
A w czym masz problem żeby wymienić w nim uszczelniacze bez zdejmowania czapki? Nawet ford tego nie przewiduje. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy uszczelniacz nie jest twardy czy nawet może popękany. Zanim zaczniesz robić remont, jak Ci proponują wymień uszczelniacze zaworów za mniejsze pieniążki.
Dzień dobry. Jestem tu nowy i potrzebuję pomocy. Już od kilku dni walczę z agregatem prądotwórczym z silnikiem Honda GC160. Silnik delikatnie falował na obrotach więc zrobiłem mu serwis olejowy, nowa świeca, filtry paliwa i powietrza, czyszczenie gaźnika. Po odpaleniu wszystko było ok silnik pracował poprawnie. Kolejnego dnia zaraz po odpaleniu strasznie...
Gdzie są tacy tani mechanicy? Sama robocizna to ok 500 pln Uszczelka głowicy, uszczelki pod kolektory i pokrywę zaworów, planowanie, nowe śruby głowicy, rozrząd, sprawdzenie zaworów i prowadnic, uszczelniacze zaworowe, przy dużym przebiegu za jedna robotą zmieniłbym i pierścienie na tłokach i sprawdził panewki. Nowy olej i filtry + płyn do chłodnicy....
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
Witam pacjent to Renault Master z 2001 roku z silnikiem 2.2 DTI, silnik jest świeżo wstawiony, komplet uszczelniaczy na wałkach rozrządu oraz na pokrywie rozrządu jest nowy, pod pokrywą zaworów również jest nowa uszczelka niby wszystko ładnie i pięknie ale po odpaleniu pojawia się wyciek...olej wręcz płynie po pasku rozrządu... myślałem że to wina uszczelniaczy...
Patrzysz na samą cenę silnika, znajdź jeszcze kogoś kto ci go włoży do samochodu. Robiłem już 2 małe remonty silnika. Komplet pierścieni 100-150 zł, uszczelka pod głowicą 30-50 zł, uszczelka misy i pokrywy zaworów 50zł, olej i filtr 70 zł i to jest minimum. W zależności od potrzeb może dojść rozrząd 150-200 zł, uszczelniacze zaworów ok 20 zł, płyn chłodniczy...
Witam. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i rozrząd w Bmw e91 318i N46B20B i po odpaleniu silnik drga jak by nie chodził na wszystkie gary. Sprawdziłem na kompie ze jest błąd 2A61 Valvetrinic. Usunąłem stare ustawienia i przeprowadziłem kalibrację na nowo. Komp pokazał ze kalibracja się powiodła i faktycznie jest lepiej ale ma jeszcze delikatne falowanie...
Ale to tym bardziej warto zajrzeć pod pokrywy zaworów wtryski cummins pracują na ciśnieniu 17,23 bara
Tu masz kleje do uszczelniania misek olejowych, pokryw zaworów i innych elementów, które wymagają klejenia. Widzisz kolego, wszystko co podałeś to są masy uszczelniające. Napisałeś Misek olejowych nie składa się na silikon, do tego jest specjalny klej. Kleje są do łączenia powierzchni na stałe, masy uszczelniające do uszczelnienia. A to jest kolosalna...
Temat uważam za zamknięty zdjąłem pokrywę zaworów w celu regulacji i zobaczyłem 3 luźne uszczelniacze na zaworach wydechowych za łożyłem je i przejechałem 100km i już nie dymi. Tak silnik wcześniej brał olej.
Przede wszystkim zmienić/poprawić tematyczny wężyk, sprawdzić drożność odmy. Byłem u dwoch mechaników z moim problemem i każdy podejrzewa, że padły uszczelniacze zaworów. Olej ucieka włąsnie przez wężyk umieszczony na górnej pokrywie tych że zaworów (odmę). Trochę nie rozumiem. Taki wężyk (rozumiem część odmy) zwykle jest połączony z innymi, więc jak...
Wleje półsyntetyk castrola.Mam pytanko do kolegi DJ ANNUS jaki koszt naprawy tej awaria czyli wymiana uszczelniaczy zaworów 4 szt uszczelniacze walków rozrząd 2szt uszczelka pokrywy zaworów 1szt, plus robocizna.Na ile byś to kolego wycenił? Pozdrawiam ps Głowica nie była ściągana.
astra uszczelniacz zaworów uszczelniacz zaworów renault uszczelniacz zaworów aster
programowanie sharp laguna temperatura renault schematy megan
agregat wyciek oleju izopropanol termopasty
Logitech Z906 brak dźwięku przez kabel optyczny z telewizora LG – ustawienia PCM, Dolby Digital Wpływ switcha na ping latency w sieci