Witam. Mam błąd P2279 w Peugeot 308 1,6 THP 150KM benzyna. Zastanawiam się czy wymiana pokrywy zaworów rozwiąże problem. Wymieniłem czujnik MAP Sensor ale nie naprawił się błąd. Przewody podciśnienia wizualnie są ok. Auto kupiłem miesiąc temu z tym błędem, także nie wiem co poprzedni właściciel robił. Wiem tylko, że pokrywa zaworów jest wklejona na...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
ja już zwalałem pokrywe i nic sucho co najwyżej się poci a tam olej kapie, hmmmm z uszczelniacza wałka rozrządu Dodano po 7 tylko jak by to był uszczelniacz wałka rozrządu to by leciało w okolicach rozrządu? bo leci dosłownie jakby spod kolektora ssącego i dodatkowo robią sie krople kapiące na szpilkach od wydechu nie czaję tego naprawde jutro wszystko...
Odma, pokrywa zaworów itd.
Niestety nie wiem jak jest u Ciebie, u mnie jest tak jak widać na dole. Jeśli u Ciebie docelowo koło dociska rozrzutnik to znaczy że masz krótszy frez albo zęby docięte do samego koła rozrządu. No to u mnie jest na pewno trochę inaczej, ale z czego to wynika to może wyjdzie jeśli trafiłaby się okazja jeszcze raz rozbierać przód. Niemniej mam nadzieję,...
Norma. Temperatura otwarcia termostatu fazowego to 103 stopnie. Oczywiście może się wcześniej otworzyć kiedy zdecyduje o tym sterownik silnika wykrywając większe obciążenie - wtedy podgrzewa wkład termostatu grzałką. Płacimy w ten sposób za czystość spalin w normie Euro5. Mam tak samo w corsie ale mam silnik A14XER . Ludzie przerabiają montując elektronikę...
Nowa pokrywa i zestaw uszczelek opcjonalnie uszczelniacz olejo odporny i dokręcanie śrub pokrywy równomiernie
Nie jest to normalne, świadczy zwykle o problemach: powodem są uszczelniacze zaworów lub pierścienie na cylindrach. Ewentualnie wycieki oleju na uszczelniaczach wału lub elementach łączeń silnika, miska, blok, pokrywa, jeśli jest chłodnica oleju. Ale jak już wspomniano, tego nie ma. W pierwszych przypadkach, jeśli to zalepione pierścienie, może pomóc...
Witam, Mam problem, mianowicie wyciek oleju z każdego możliwego miejsca w silniku. Między innymi wyciek z uszczelniaczy na wale, chłodnica oleju, misa olejowa,pokrywa zaworów. Co może być przyczyną? Kupiłem samochód z takimi usterkami
Musisz dokładnie zlokalizować wyciek oleju, np. pokrywa zaworów, uszczelniacz wału korbowego lub wałka rozrządu, miska olejowa. A co do oleju w obudowie filtra powietrza, to nic nadzwyczajnego. Tam może znajdować się trochę oleju ponieważ jest połączony z pokrywą zaworów.
To szroty te silniki. Szczególnie 5FS. Zle nabite na wariatorach znaki do ustawiania . Lipne teflony i metalowe uszczelniacze na wariatorach. Zawory się wypalają. Zawory do sterowania ciśnienia wariatorów mają awarie. Trzeba zaktualizowac oprogramowanie. Lista długa. Totalny szajs omijać z daleka.Awarie valvetronika. Silnik pod pokrywa zaworów wygląda...
Problem w tym że w Tym silniku pokrywa zaworów trzyma też wałki i nie chcę jej ruszać. Obudowę uszczelniacza wału korbowego też wolał bym zastawić w spokoju. Więc można te simeringi jakoś wydłubać i wbić nowe?
Pewnie z pod górnej uszczelki. Choć nie wykluczone że z tego co pokazujesz. To jest górna obudowa /pokrywa wałka. Jest to uszczelnione silikonem. Jak byś to robił to dobrze by było wymienić od razy uszczelniacze wałków. Tylko wtedy już trzeba popuścić pasek rozrządu i zdjąć kółka z wałków.
Więc podsumowuję: - smarowanie uszczelki pod głowicę czymkolwiek, to błąd, te uszczelki zakłada się na sucho, czysto, sterylnie, na przygotowane wcześniej powierzchnie - wyczyszczone, przeszlifowane, wyrównane i sprawdzone; uszczelki mają pierścień z metalu, który uszczelnia głowicę przy dociąganiu, a często także są pokryte "szlaczkiem" z elastycznego...
Rozebrałem,Ustawiłem koło wału na znak, znak pokrywał się na wałku rozrządu a na kole pompy nie. Taka usługa w serwisie u mnie 150 kosztuje, dlatego sam się zabrałem. Po ustawianiu pompy jak trzeba lampka już sie nie zapalała,moc wrociła, miesiąc puźniej odpadł jeden z zaworów głowicy i po silniku:) Aha i najważniejsze. Znaku na pompie nie ma. Znalazłem...
Cześć wszystkim ja też mam Ponego 1992r przejechane mam 190 tyś. Zgadzam się ze wszystkimi bo u mnie są też identyczne objawy jak pisze Pitulin i wiem że na 100% są to uszczelniacze zaworowe. Tylko nie bardzo jestem pewny czy do wymiany uszczelniaczy nie trzeba przypadkiem zdjąć głowicy czy wystarczy tylko pokrywa zaworów, jak ktoś coś na ten temat...
Panowie odebrałem auto i pan mechanik powiedział że musiał zmienić pasek bo tamten był za mocno na ciągnięty i bał sie ze może przeszkoczyc załozyl mi nowy gates takze gid tyle ze musialem wiecej zaplacic ale trudno przynajmniej wiem jaki mam tamten z przebiegiem 1000 mil byl Unipart jakis no name UK zwierchu juz lekko przytarty od napinacza wszystko...
Pokrywa jest złożona na uszczelką chemiczną polecam orginał z ASO, a jak odkręcisz pokrywę to wyjdzie razem z wałkami rozrządu. Będziesz potrzebował jeszcze uszczelniaczy wałków i zaślepkę na wałek obok czujnika położenia wałka rozrządu i 5 oringów pomiędzy głowicą a pokrywą (przy otworach na świece) Miłej pracy ...
Witam. Problem jak w temacie. Brak zacieków na silniku, płych chłodniczy czysty, miska bez peknięć, korek i okolice czyste, spaliny niewidoczne, silnik bez strat mocy (pracuje cicho i równo), uszczelniacze zaworów, pierścienie i uszczelki (głowica i pokrywa) wymienione jak należy... I na deser pozostaje separator oleju. Ostatni podejrzany. Nowy w serwisie...
Tak wiem. Jak zmieniałem uszczelkę to dokładnie wszytko wymyłem i odtłuściłem. Niestety nie mam klucza dynamometrycznego więc dokręcałem z czuciem gdyż bałem się że zerwę gwint. Dziś po przejechaniu 4 tys km śruby jeszcze dały się trochę dociągnąć. W sumie teraz je okręciłem prawie do oporu ale z rozsądkiem nie przesadzając. Te z tyłu misy miały największy...
Same pierścienie nie są aż tak drogie bo w okolicach 50zł kpl pl produkcji wymieniłem sam. Do tego dochodzą inne części jak uszczelka głowicy i parę innych uszczelek ok 120zł+ uszczelniacze zawodowe które też warto wymienić. Wydaje mi się że siadly Ci pierscie, ale najlepiej gdybyś zmierzył ciśnienie. Gdyby siadly uszczelniacze zaworowe to astra kopcila...
Renault Master 2.5 DCI - wersja bez przepływomierza. W chwili obecnej Master ma totalny brak mocy, nie kopci, zapala idealnie. Silnik praktycznie wyremontowany - przyczyną było zerwanie paska rozrządu. Zapadła decyzja o wyciągnięciu, naprawie. Pierwsze problemy pojawiły się z wtryskami, dwa poszły gładko - dwa były wyrywane na prasie hydraulicznej (po...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
Prawdopodobnie tak. Sterownik został start wraz z wiązka , każdy zawór, czujnik itd są podłączone. Podejrzewam, że silnik został wymieniony wraz ze skrzynią. Kolektor wydechowy pewnie został od starego, cały dolot jest na sztukę poskładany z elementów na pewno nie od tego silnika. Pokrywa zaworów wygląda od silnika BSU i takie oznaczenie jest również...
dopóki klamka dziala jest ok, jak po zimie padnie to wymienie - sprezynka byla cala, tylko dosc zabrudzona U mechaika wymienilem: Uszczelki głowicy, kolektorów, pod pokrywa i uszczelniacze zaworów (nie pierscieni, sry ;p ) Olej zmienilem na mineralny, bo w kilku miejscach mi doradzili, zeby wlac mineralny skoro bierze olej :) dodatkowo, chyba poprzedni...
Co do dymu, to może np. uszczelniacze trzonka zaworów. Hmm, to jakby skądś olej dostawał się do cylindrów. W dolocie nie ma oleju? Najpierw dymy bym wykluczył a póżniej (ewentualnie) zająłbym się obrotami. Co do rozrządu, to coś jest nie tak, bo te otwory, o których piszesz powinny się pokrywać i w nie wkładasz śrubki M8x1.25 i blokujesz koło. A próbowałeś...
Witam, ponieważ dalej walczę z tym samochodem, kolejny update: - turbo wymienione - dpf czyszczony dwukrotnie - raz metodą ultradzwiekową, raz w firmie Advanpure metodą termodynamiczną - wynik: usunięto 55 gram sadzy i ciśnienie zwrotne spadło z 76 mbar do 7 mbar - tutaj poinformowano mnie, ze filtr jest ok, ale nie jest to oryginalny filtr, tylko jakiś...
Co myślicie o takim przypadku: Audi 100 "cygaro" 84' 2.0D bez turbiny 320tyś (albo więcej), pali normalnie, w zimie też. Miałem nieszczelności pod pokrywa zaworów (kolejna beznadziejna uszczelka) i musiałem dolewać olej. Po pewnym razie gdy dolałem olej zaczął kopcić olejem i dziwnie zmieniał obroty na wyższe (tak jakby się szarpał). Oczywiście kopcił....
Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań. Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem: 1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba) 2. Koło zmiennych faz rozrządu 3. Pompa wody 4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu...
Oba silniki mają oznaczenie A16LET na łączeniu ze skrzynią. Czujnik został podmieniony na nowy Bosch, ale bez rezultatu. Podmieniłem również cewkę, ponieważ występował problem z zapłonem na jałowych obrotach. Teraz silnik pracuje równo i nie stuka. Nadal jednak pojawia się błąd P0344 i sonda pierwsza przed kątem ma małą nieszczelność, więc prawdopodobnie...
Toyota Hilux Surf 1996 KZN185 import z Japonii. Silnik 3.0TD 1KZ-TE 1. Niebieski dym przy dodaniu gazu (przyśpieszeniu) po pracy na wolnych obrotach. Moje podejrzenie pada na turbinę. Przy wysokim podciśnieniu zasysa olej przez uszczelki a w momencie dodania gazu mgiełka olejowa trafia do komory spalania. Nie zauważyłem wzmożonej konsumpcji oleju jak...
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Wałek jest typu GT - opis poniżej WAŁKI SPORTOWE "GT" Wałki oznaczone symbolem GT to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”. Dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %. Po zamontowaniu takiego wałka silnik uzyskuje lepsze osiągi,...
No i okazało się że coś już można dostać https://allegro.pl/listing?string=Pokryw... . Na zdjęciu zaznaczyłem ten zawór , ale przy rozbieraniu zdarza się że plastik ze starości pęka . Praca silnika w tym stanie może doprowadzić do zniszczenia...
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Podkłada z pudełka ma mieć odpowiednią twardość. Lepiej zainwestować w frezy do czyszczenia gniazd i wtryskiwaczy tak by powierzchnia styku była idealna przed montażem nowych podkładek.
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
Mam problem z odpaleniem VW T5 po wykonaniu remontu. Silnik miał sporo wycieków, był wyjęty wraz ze skrzynią. Przed robotą palił i jeździł ale szału nie było (odpalał ciężko, tak jakby nie na wszystkie cylindry). Poza wyciekami paliły się kontrolki abs, esp i ta od ręcznego (!). Poprzedni właściciel wymienił głowicę na nową plus inne części - nie wiem...
Witam i pozdrawiam. Temat wielokrotnie poruszany na forum /wczoraj go przerobiłem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc proszę moderatorów o nie usuwanie/. Samochód Audi B4 1Z 1,9TDI rok prod. 1995. Przebieg licznikowy 330.000, sugerowany przez właściciela ok. 450.000. Po sprawdzeniu układu chłodzenia na zawartość CO2 płyn zmienił kolor. Powód...
Dekiel to jednocześnie obudowa (łożyskowanie) wałków rozrządu, musisz zdjąć paski zębate. Nie składaj na silikonie, użyj specjalnego uszczelniacza np. AFD 2000 Elringa
Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
Luz, to 0.20 mm dla obu zaworów. Odkręć pokrywę, ustaw zawory na tak zwanej "mijance", przekręć wałem jeden obrót, zgodnie z kierunkiem pracy silnika i ustaw dokładnie na znaku OT. Znak ten jest na kole zamachowym i będzie widoczny po zdjęciu okrągłej plastikowej zaślepki, która jest na osłonie szarpaka. Uszczelkę pod pokrywę należałoby dać nową, lub...
Z tego schematu raczej nie wywnioskuje. Smarowanie głowicy odbywa się przez 2 szpilki głowicy. To te, które mają w miejscu wkręcenia w blok tulejki mosiężne- uszczelniające. Olej idzie po szpilkach i rozbryzgowo smaruje głowicę z pod podkładek nakrętek głowicy /nacięcia na powierzchni pod podkładką/. Jak sprawdzić, czy jest smarowana- wyjmij czarny...
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Problem spowodowany jest oczywiście brakiem płaskości powierzchni Czasem kiepskiej jakości uszczelką. I tyle co do płaskości głowicy czy pokrywy. W tym miejscu gdzie opisał kolega Daro 122,uszczelka nie występuje.
Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony...
w tym momencie silnik jest podobno rozebrany, ale czy przez odmę może brać 1 l oleju na 700 km? Bo przy wymianie uszczelniaczy była też wymieniona pokrywa z odmą? Bo jak mechanikowi powiedziałem, że po wymianie uszczelniaczy na zaworach i odmy zaczęło brać 50% więcej oleju, to się tłumaczył, że gdy górę uszczelniaczy wymieniano, to zaczęło brać przez...
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Cześć, Kontrolowałbym poziom oleju aby nie zabrakło, oprócz tego posprawdzałbym parę rzeczy, np. to czy po odkręceniu korka nie ma zbyt dużych przedmuchów, czyli czy nie wydostaje się zbyt dużo powietrza(spalin) z komory silnika. Tak z ciekawości czy wyciek nie został spowodowany zbyt dużym ciśnieniem w komorze. Natomiast warto zagadać więcej z mechanikiem,...
astra uszczelniacz zaworów wymiana uszczelniacz zaworów uszczelniacz zaworów renault
otwieranie garaż pilot gaźnik odśnieżarka sprzedam technics uszkodzony
bateria parkside styki generator wodoru
Mercedes Sprinter 903 2.2 CDI – brak sterowania turbosprężarką, diagnostyka N75, VGT, podciśnienie Wydajność sprężarek w autobusach Ikarus: modele i parametry