Podkłada z pudełka ma mieć odpowiednią twardość. Lepiej zainwestować w frezy do czyszczenia gniazd i wtryskiwaczy tak by powierzchnia styku była idealna przed montażem nowych podkładek.
Całe ciśnienie i dym wylatuje rurą odmy ale boję się że gdy ją zatkam to uszkodzi się uszczelniacz wału Wie ktoś jak podłączyć zadymiarke w tym przypadku? https://obrazki.elektroda.pl/6162669900_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Nie należy definitywnie zatykać przewodu odmy podczas testu dymnego, ponieważ może to spowodować...
Witam. Mam błąd P2279 w Peugeot 308 1,6 THP 150KM benzyna. Zastanawiam się czy wymiana pokrywy zaworów rozwiąże problem. Wymieniłem czujnik MAP Sensor ale nie naprawił się błąd. Przewody podciśnienia wizualnie są ok. Auto kupiłem miesiąc temu z tym błędem, także nie wiem co poprzedni właściciel robił. Wiem tylko, że pokrywa zaworów jest wklejona na...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Witaj, Jestem entuzjastą Hondy i właścicielem i serwisantem swojej BB9 2000r F20a4. Nie wiem jak Twoja "Pralka", czy już naprawiona, ale śpieszę z pomocą: Uszczelnienia trzonków zaworów, o które pytasz najlepiej wymieniać w zakładzie, wraz ze sprawdzeniem i planowaniem głowicy. Ubytki oliwy mogą niestety pochodzić z innych miejsc, (pierścienie, uszczelnienia...
Jak masz dostęp do VAGa to w sekcji silnik wchodzisz w kanały 208 i 209 tam masz bloki związane z wałkami rozrządów. Wartości muszą być pomiędzy -8 a 8. Jeśli wychodzi poza zakres to oznacza wyciągnięcie łańcuchów lub zużycie kół zębatych. W kanałach 210 i 211 masz charakterystykę pracy nastawników - tam trzeba zrobić wykres wartości zadanej i faktycznej....
a co do wycieku oleju to padła uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniacz tłoka czy cos takiego.:|
Witam serdecznie, posiadam następujący problem z silnikiem Y17DT. Od jakiegoś czasu zauważyłem że na silniku pojawia się olej. Jednak chciałbym ten wyciek zlokalizować i naprawić. Wymiana rozrządu przy ok 88tyś, aktualnie przejechane ok 142tyś. Dziś z ciekawości wykręciłem śruby mocujące pokrywę paska rozrządu i jedna śruba dłuższa była brudna od oleju......
Zawsze mozna zrobić we własnym zakresie ;) Radził bym wymienić uszczelkę pod głowicą ( nie podoba mi się ten majonez na korku, a teraz już nie jest tak zimno, żeby się tworzył samoczynnie - koszt uszczelki od 40 - 70zł + planowanie głowicy ok 100zł ) Uszczelka pokrywy zaworów - 6zł Wymienic odrazu uszczelniacze - koszt 40zł za 8 sztuk Pewnie pierścienie...
Dobrze jutro na to popatrzę i wyczyszczę tą odmę, mam nadzieję że tylko tym bagnetem mi to wywaliło a nie przez uszczelniacz na wałku rozrządu. A przez uszczelkę pokrywy zaworów też mogło wywalić olej? Bo też tam mam trochę ulane olejem.
Rozrząd w porządku ale ie napisałem wcześniej że coś w silniku piszczało na wolnych obrotach podejrzewałem uszczelniacz na wałku rozrządu bo go wymieniałem i myślałem że się źle ułożył ale po odkręceniu pokrywy od zaworów zauważyłem że nie było smarowania zaworu na pierwszym tłoku od prawej strony. Mógł paść zawór i nie ma kompresji?
Dekiel to jednocześnie obudowa (łożyskowanie) wałków rozrządu, musisz zdjąć paski zębate. Nie składaj na silikonie, użyj specjalnego uszczelniacza np. AFD 2000 Elringa
Uszczelka pod napinacz łańcuch rozrządu tego co spina wałki, i uszczelniacz pokrywy zaworów. Silnik 1.8?
Nowa pokrywa i zestaw uszczelek opcjonalnie uszczelniacz olejo odporny i dokręcanie śrub pokrywy równomiernie
Witam. Jezeli auto chodzi sobie 5min za wolnych obrotach to tego paliwa przy wtryskach na pokrywie zamorów zbiera sie 100ml ~. Dokreciłem nakrętki przewodów wysokiego cisnienia do wtrysków, nic sie nie sączy, nie bąbluje, a paliwo dalej cieknie. Dodam ze te cybanty kątowe, które są na przewodach powrotu paliwa, wchodzace we wtryski słabo są trzymane...
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Witam Otóż należy je dokręcić z siłą odpowiednią. Nawet serwisówka nie podaje momentu dla pokrywy zaworów. Uszczelniacza nigdzie nie dajesz.
Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
Ja mam trzecie Audi - to jeszcze nie kopici, ale poprzednie po wymianie uszczelniaczy, uszczelki pokrywy zaworów, i wszystkich zimeringów i oringów zawsze brały o wiele mniej oleju i przestawały kopcić. Pozdrawiam
Czy po odkręceniu pokrywy zaworów, da się jakość dojrzeć uszczelniacze ? Czy w taki sposób mogę zobaczyć czy są dobrze założone ?
Witam. Problem rozpoczął się od cieknącego oleju z tyłu silnika w Passacie z 2002 roku z silnikiem 2.0 131 koni o symbolu ALT. Okazało się, iż olej leci z pod nastawnika faz rozrządu. Odkręciłem nastawnik, początkowo nie chciał wyjść z wartiatora, po długim siłowaniu wyszedł ale tłok z pierścieniami został w wariatorze. Rozebrałem góre silnika, wyciągnąłem...
, muszę mieć klucz dynamometryczny aby to dokręcic, od środka jest czymś obsmarowane, ale widać pod palcem, że jest tłuste Dodano po 6 Są tam jakieś ograniczniki, w tej części pod uszczelką pokrywy, zaworów, chodzi aby nie wypchnąć uszczelniacza, pod dokręceniem tego elementu, jeszcze tego nie odkręciłem, muszę chyba odkręcić koło zębate od wałka, dajcie...
Dziękuję.Mając już zdjętą pokrywę zaworów,wymieniam oczywiście uszczelkę(na uszczelniacz czy bez) czy należy jeszcze jakieś inne wymienić? W dostępnych częściach najczęściej występuje tylko uszczelka pokrywy. Chodzi mi o oringi,niektórzy sprzedawcy jakieś dodatkowo oferują
Kolego, twój test wskazuje na zdrowe sprzęgło, jeżeli nie czujesz w pojeździe zapachu sprzęgła palonego (specyficzny zapach podobny do zapachu płynu chłodzącego, przy gazowaniu, czy dużych prędkościach, bądź po wyjściu z auta po szybszej, dynamicznej jeździe) to wykluczyłbym je, ale nie możesz traktować mojej wypowiedzi jako wzorcowej, ponieważ rozmawiamy...
Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony...
To znaczy tyle że uszczelka pod pokrywą zaworów przepuszcza olej. W sensie uszczelnienia kanałów swiecy Czyli wymienić uszczelkę pokrywy zaworów czy uszczelki od gniazd świec tam, gdzie się zbiera, czyli na tej jednej świecy?
Wleje półsyntetyk castrola.Mam pytanko do kolegi DJ ANNUS jaki koszt naprawy tej awaria czyli wymiana uszczelniaczy zaworów 4 szt uszczelniacze walków rozrząd 2szt uszczelka pokrywy zaworów 1szt, plus robocizna.Na ile byś to kolego wycenił? Pozdrawiam ps Głowica nie była ściągana.
Kolego tak sobie czytam i czytam, napisałeś że cieknie turbo, a nie cieknie. JEDNA żecz którą nie sprawdziłeś po kilkarrotnym wymianie turba ,odma przewietrzania silnika zapchana, wtedy olej będziesz miał wszędzie w zależności od tego jaką nieszczelność masz( pokrywy zaworów, uszczelniacze zaworowe, itd) . To coś znajduję się koło turbo po środku. pozdrawiam
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jeden koszt, jedna rozbiórka. Pozdro
Jeżeli nie z pod miski , to albo z pod pokrywy zaworów, albo z uszczelniacza wałka rozrządu.
Luz, to 0.20 mm dla obu zaworów. Odkręć pokrywę, ustaw zawory na tak zwanej "mijance", przekręć wałem jeden obrót, zgodnie z kierunkiem pracy silnika i ustaw dokładnie na znaku OT. Znak ten jest na kole zamachowym i będzie widoczny po zdjęciu okrągłej plastikowej zaślepki, która jest na osłonie szarpaka. Uszczelkę pod pokrywę należałoby dać nową, lub...
Witam pacjent polo 6n 1.4 LPG przebieg 334 000km kopci na niebiesko. Kopci przy dłuższym hamowaniu silnikiem i gwałtownym dodaniu gazu jak i w miejscu i zwiększaniu obrotów. Co ciekawe kopci najbardziej jak jest prawidłowy stan oleju, jeśli jest na minimum, dymek nie jest zauważalny Szybka diagnoza-uszczelniacze zaworowe,zleciłem wymianę bez ściągania...
Podejrzewam że regulator się rozpadł. Wymieniasz regulator jak silnik się nie przekręcił to będzie działać po wymianie. Tak wystarcza te bolce. Rolka ma automatyczny napinacz. Uszczelniacze od razu do wymiany. I uszczelka pokrywy zaworów.
A w czym masz problem żeby wymienić w nim uszczelniacze bez zdejmowania czapki? Nawet ford tego nie przewiduje. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy uszczelniacz nie jest twardy czy nawet może popękany. Zanim zaczniesz robić remont, jak Ci proponują wymień uszczelniacze zaworów za mniejsze pieniążki.
Dlaczego nie uszczelniacze, skoro jak silnik pracuje olej jest w pokrywie zaworów, jak nie ma uszczelniaczy przedostaje się do komory spalania i trafia do wydechu. Przy wysokiej prędkości obrotowej ciśnienie oleju wzrasta, więc i więcej dymi. Nie ciśnienie oleju, tylko ciśnienie gazów w skrzyni korbowej. Stąd im większe obciążenie silnika, tym bardziej...
Jest jeszcze inna możliwość: Że ta głowica jest od 125P wyprodukowanym po 1986, kiedy to zaczęli montowanie silników od poloneza. Jaka ona jes,t powinno być łatwo sprawdzić(przy założeniu że ta od silnika 115C faktycznie nie ma uszczelniaczy), wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i zajżeć "wgłąb" sprężyn zaworowych, powinno być widać usczelniacze lub ich...
Wyrzuca olej spod wtrysków Jumper 2.0. Dodano po 3 Motor 2.0 bluehdi. 2017r. Jest założona nowa uszczelka pomiedzy pokrywę zaworów a obudowę wałka rozrządu ( mam na myśli ta która przechodzi przy wtryskiwaczach ). W dalszym ciągu wyrzuca olej do góry. Był generalny robiony wcześniej. Pytanie brzmi czy gdzieś pod pokrywą są jeszcze jakieś uszczelki których...
To że silnik zarzygany to nie znaczy że wywaliło uszczelniacze. Trzeba go umyć i poszukać wtedy wycieków. Np są trzy uszczelniacze w tym silniku. Dwa na wale i jeden na rozrządzie, tzw simeringi . Wymiana jednego wiąże się z wyjęciem skrzyni i sprzęgła ,a dwóch pozostałych z demontażem paska i kół rozrządu.Są i inne miejsca gdzie leje "naturalnie"....
Dzień dobry, Problem to lejący się olej po silniku z połączenia odmy z dolotem. Połączenie jest wciskane, uszczelnione o-ringiem. Osadzenie tworzywo-tworzywo. Może być pewna nieszczelność. Rozłączyłem je a mi cieknie olej silnikowy. Auto ma ok 160 kkm na liczniku. To normalne w tych silnikach czy to świadczy o nieszczelności dołu/uszczelniaczy zaworowych?...
Cześć Mam problem z Citroenem Berlingo 1.6 HDi z 2007 roku. Przebieg 300 tys Auto odpala bez problemu bez względu na pogodę i to ile stoii. Jednak po odpaleniu delikatnie kopci na biało, przy dodawaniu gazu na biegu jałowym lub normalnej jedzie dymi strasznie. Przy czym oczywiście ubywa oleju. Wymieniłem korasa od turbo bo były duże luzy. No ale nie...
Ale to tym bardziej warto zajrzeć pod pokrywy zaworów wtryski cummins pracują na ciśnieniu 17,23 bara
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można wymienić prowadnice zaworowe jak pisał kolega...
Troszkę z opóźnieniem ale podsumowuję usterkę. - założona turbosprężarka po regeneracji, - wymieniona uszczelka pod głowicą, pod kolektorem wydechowym, ssącym, pokrywą zaworów, - uszczelniacze zaworów, - planowanie głowicy (minimalne), - wymieniona kupa innych uszczelek, siemeringów, uszczelniaczy itp, - wymiana oleju, filtra oleju i płynu chłodniczego....
Rozrząd ustawiony na znaki , czujnik położenia wałka rozrządu nowy, auto wczoraj odpaliło i coś stukało w ok. pokrywy zaworów ( głowica po regeneracji). Zawory, uszczelniacze , szklanki , planowanie . Dziś rano kręci ale nie odpala.
To prawda, silnik benzynowy. Przemierzyłem łańcuchy, jak pisał kolega wyżej, i na 10 pinach od łańcucha mam różnicę 0,5 mm (nowy łańcuch o tyle krótszy). Napinacz dobrze napina i łańcuch jest odpowiednio napięty. A mimo wszystko ten łańcuch uderza w pokrywę przy przyspieszaniu (wyżłobienia są tak gdzieś na 1,5 mm pomiędzy kółkami wałków w najwyższym...
Można zrobić na dwa sposoby: demontaz głowicy i "komplet" w zakładzie regeneracji głowic albo demontaz rozrządu, pokrywy zaworów, wałków rozrządu, nastepnie blokada wału, wykręcamy świece, podajemy odpowiednie ciśnienie kompresorem przez specjalną złączke do cylindra, demontujemy ssciskiem zamek zaworu, sprężyne, potem stary uszczelniacz, zakładamy...
Odpowietrzenie idzie pokrywą zaworów do turbiny.
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Może ci wymienili pierscienie a nie uszczelnili głowicy? Dodano po 1 Wymieniono uszczelkę pod pokrywą zaworów, uszczelniacze, uszczelkę pod głowicą, rozrząd + planowanie i usuwanie luzów zaworowych (jakieś płytki?). Któy element odpowiada za wzrost ciśnienia, skoro ma 16 hydropopychadeł?
Tak, były w Palio i w chyba Sienie. Wszystko było z nimi w porządku, mój brał jakieś 1,5l oleju na 10000km, przebieg - nieznany (stan licznika 140 tys. km). Wadą było spore spalanie, no i niespełnienie normy EURO-03. W odmie pokrywy rozrządu powinna być taka "sprężynka", bez niej sporo oleju dostaje się do obudowy filtra i jest zaciągane przez dolot...
Witam. Mam problem z autem: Opel Astra H 2004 rok z silnikiem Isuzu 1,7 o mocy 101 KM. Przyjechał do mnie z pękniętym przewodem wodnym , wymieniłem i nie odpala. Samochód miał podwyższony stan oleju, około 0,8 l, kręcił po nagrzaniu świec około 5 sek i zapalał. Puściły uszczelniacze wtryskiwaczy na pokrywie zaworów. AUTO NIE ODPALA RÓWNIEŻ NA PLAKU...
Oprócz pokrywy zaworów jest jeszcze łączenie na głowicy w miejscu mocowania wałków rozrządu. Jak zdejmiesz pokrywę, to masz tam dużo srob, bodajże torx. Cześć ta jest montowana do głowicy na uszczelniacz. Nie stosuje się tam zadnych uszczelek. Druga ewentuualnosc to rysa na walku rozrządu. Często powstają na skutek niewłaściwego demontażu uszczelniacza....
Po zdjęciu pokrywy sprawdziłem luzy. Kupiłem w sklepie szklanki odpowiednie do pomiarów , uszczelniacze. Po zdjęciu paska i odkręceniu wałka bez problemu wymieniłem i szklanki, i uszczelniacze (bez zdejmowania głowicy). Teraz mam inny problem. Chciałem ustawić rozrząd, niestety na koła znaków nie widać. Są jakieś dziurki,szczelinki, ale ja nic z tego...
uszczelki pod głowicę,kolektory,pokrywę zaworów może uszczelniacz wałka planowanie głowicy 50 zł wymiana koszt co najmniej 250 zł Dodano po 50 ceny uszczelek dowiedz się w sklepie
Witam mam Astrę G z 2003 1.4 16V Z14XE w której słychać cyknie którego intensywność wzrasta wraz z obrotami. Po osłuchaniu stetoskopem wyszło że coś stuka w 3 cylindrze na górze. Myślę że to są kasatory. Mam pytania w w związku z tym: - czy podczas wymiany kasatorów wymienia się wszystkie czy tylko te które są miękkie (czy wszystkie bo niedługo reszt...
Jeżeli uszczelka miski olejowej, uszczelniacze wału korbowego,uszczelka pokrywy zaworów są dobre (nie ma przecieków oleju) a w łożyskach przednim ,tylnym wału korbowego nie ma nadmiernych luzów to nic nie pocieknie. No bo jak?W misce olejowej nie ma znaczącego nadciśnienia (odpowietrzanie) a olej nie rozpuści uszczelek.Chyba że się mylę.Pisząc o rozszczelnieniu...
Witam. Koło kupione jedyne w Polsce prawdopodobnie 🙆mega ciężko dostać,a nowe 960 zł . Teraz pytanie ,uszkodziłem prawdopodobnie uszczelniacz ,a już było złożone wszystko i zaś na nowo robota bo ciek olej z łączenia na uszczelniaczu,jak przekręcić te śruby 10ątki? Najpierw te do około a na końcu te od spodu ? A te od spodu tylko delikatnie złapać?...
Pokrywa jest złożona na uszczelką chemiczną polecam orginał z ASO, a jak odkręcisz pokrywę to wyjdzie razem z wałkami rozrządu. Będziesz potrzebował jeszcze uszczelniaczy wałków i zaślepkę na wałek obok czujnika położenia wałka rozrządu i 5 oringów pomiędzy głowicą a pokrywą (przy otworach na świece) Miłej pracy ...
Już udało mi się znaleźć przyczynę uszczelka pod pokrywą zaworów do wymiany. Niestety jeszcze lekko cieknie koło wtryskiwaczy przy pokrywie ale lictite myślę że załatwi sprawę. Dlatego jak ktoś będzie wymieniał radzę w czasie zdjętej pokrywy posmarować uszczelniaczem :D
Ogólnie to powiem tak, autko stało trochę i się naprawdę samo zepsuło, szyba od strony kierowcy się nie opuszcza itd. jakieś błędy opc itd. wcześniej robiłem 100 km dziennie do pracy i było Oki toki, teraz trza Balbinkę przeprosić i takie cyrki się dzieją. Dodano po 4 No też tak mi się wydaje, że gdzieś to powietrze łapie lewe, bo wcześniej było ok....
Pewnie poci się z pod uszczelki pokrywy zaworów. Dobrej jakości uszczelka i pasta Dirco powinna załatwić problem. No chyba że z uszczelniacza na wałku rozrządu. A dokręcanie głowicy to już nie te czasy. W poldkach się do 200p roku dokręcało. I to nie zawsze.
WITAM Zdjąłem górę tj. pokrywę zaworów i winą wszystkiemu są uszczelniacze. Jak tylko je wyminie, napisze czy były one jedynym winowajcą spalania oleju. Jednakże Widząc co się dzieje w kolektorze wydechowym, Myślę że zamknę temat. Dzięki wszystkim za dobre rady.
odgrzeje troszkę kotleta. mianowicie chodzi mi u uszczelniacze zaworów, chciał bym je wymienić. mam obecnie zdjętą pokrywę silnika bo muszę ja wymienić a co do uszczelniaczy to sie głowice zrywa, ale gdzieś kilka razy słyszałem że w masterze sie głowicy nie zrywa, do wymiany uszczelniaczy, podobno wystarczy odkręcić sprężyna na popychaczach zaworów...
Gdzie są tacy tani mechanicy? Sama robocizna to ok 500 pln Uszczelka głowicy, uszczelki pod kolektory i pokrywę zaworów, planowanie, nowe śruby głowicy, rozrząd, sprawdzenie zaworów i prowadnic, uszczelniacze zaworowe, przy dużym przebiegu za jedna robotą zmieniłbym i pierścienie na tłokach i sprawdził panewki. Nowy olej i filtry + płyn do chłodnicy....
Witam pacjent to Renault Master z 2001 roku z silnikiem 2.2 DTI, silnik jest świeżo wstawiony, komplet uszczelniaczy na wałkach rozrządu oraz na pokrywie rozrządu jest nowy, pod pokrywą zaworów również jest nowa uszczelka niby wszystko ładnie i pięknie ale po odpaleniu pojawia się wyciek...olej wręcz płynie po pasku rozrządu... myślałem że to wina uszczelniaczy...
Witam po raz kolejny. Byłem u dwoch mechaników z moim problemem i każdy podejrzewa, że padły uszczelniacze zaworów. Olej ucieka włąsnie przez wężyk umieszczony na górnej pokrywie tych że zaworów (odmę). Sprawdziłem również ciśnienie na tłoku i pokazało na wszystkich ok 10 atmosfer - czyli pierścienie i tłoki raczej są ok. Jeden z mechaników zaproponował...
Raczej nie jest normalne, by olej tam był. Bez warsztatu się nie obejdzie. Albo uszczelka głowicy lub uszczelniacze zaworów, chyba że poleciał pierscień tłoka Bardzo częsta usterka uszczelki pod pokrywą zaworów. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika....
Witam, W sobotę odebrałem samochód od mechanika. Podobno turbina nie ma żadnych luzów, więc jest ok. Olej w dolocie, jak twierdzi mechanik może pojawiać się z powodu przytkanej odmy (na silniku widać też spore wycieki z okolicy pokrywy zaworów). Turbo raczej wyeliminowane, dalej zostaje zagadka dymienia przy rozruchu, sprawdziłem dziś świece żarowe,...
Witam! Szukam pomocy w podobnej kwestii, kupiłem Lagune I 2.0 16v, z mokrym silnikiem. Uszczelniłem wszystko wymieniłem zimeringi, uszczelniłem pokrywę zaworów, nowy rozrząd, paski, koła , napinacze, nowe KZFR. Po przejechaniu 100 km zauważyłem spocenie z czystego oleju. Rozebrałem rozrząd i cieknie mi spod koła KZFR. Kupiłem nowy uszczelniacz wymieniłem,...
Dzięki kolego za odpowiedź i przypomnienie w ogóle o tym temacie. Z astrą uporałem się całkiem nie dawno, około miesiąc temu. Przyczyną wszystkich dziwnych zachowań było za małe podciśnienie w kolektorze ssącym. Do wyeliminowania tego zjawiska, musiałem wyjąć cały mechanizm twinport, dorobić górne prowadnice klapek twinport i wymienić uszczelniacze,...
Witam problemem okazały się świece. Świece kupiłem po 40 zł za sztukę, które okazały się wielkim g...... wypaliły się po przejechaniu około 2 tys. km. Teraz kupiłem po kilkanaście zł za sztukę i chodzi jak marzenie. Tylko teraz mam problem z braniem oleju. Pije olej jak menel wina proste. Kopci mi na niebiesko podczas ruszania Mam zamiar wymienić uszczelkę...
Sie ma. Przyczyną może być niedrożny układ odpowietrzania komory korbowej (odma jakaś ,lub po prostu wąż odpowietrzający).Nie wiem dokładnie jak w tym silniku to wygląda.To by nie był duży problem. Gorzej jeśli to jakaś nieszczelność w silniku .Do sprawdzenia kompresja , ciśnienie w komorze korbowej tworzy się przez wysypane/zapieczone pierścienie na...
sciąg wężyk zpokrywy zaworów jak bedzie dmuchac powietrzem zpod pokrywy to na 100% odma zapchana ten syfek o kolorze kawy z mlekiem na to wskazuje
Odpalilem silnik z pomocą sąsiada za pomocą K2 do kokpitu.Silniczek pracuje jak nowy[nowa uszczelka pod głowicą,uszczelniacze zaworowe,ustawiony rozrząd,regulacja luzów zaworowych,nowa uszczelka pod pokrywę zaworów],odpala na dotyk.Oby jak najdłużej pracował.
nie no problemu praktycznie żadnego nie ma :) A mam jeszcze jedno pytanie może ktoś już to robił ile mniej wiecem by wyszedł remont tego c20xe chodzi mi o panewki , szlif wału , pierścienie , uszczelka pod głowice i pod miskę i pod pokrywę zaworów oraz uszczelniacze?? niby ten silnik ma przejechane 160tyś i niestety był już wyciągnięty ale nie był bym...
Blokadę rozrządu już zamówiłem https://obrazki.elektroda.pl/5752830700_... wałek rozrządu już pomierzyłem jaka jest odległość na tym dystansie https://obrazki.elektroda.pl/2732623800_... Czyli reasumując po tej całej wymianie : 1. Wał ustawiam na blokadę wkładając ja do bloku 2. Wałek rozrządu jak na obrazku dbając...
Witam zaczynam remontować silnik od Bmw M60B40 i mam parę pytań odnośnie tego ponieważ mam zamiar poganiać tym autem minimum rok kupiłem wszystkie potrzebne graty: -Pierścienie tłokowe x8 GOETZE 112zł sztuka na tłok -Panewki Glyco 390zł komplet -uszczelki pod głowice Elring 400zł komplet -uszczelki misy olejowej dużej i małej Elring 220zł komplet -uszczelniacze...
Wymiana uszczelniaczy bez demontażu głowicy jest możliwa, trochę upierdliwa robota. Przez otwór świecy napompuj 8 atmosfer (jak zawory szczelne to będzie git). Ja bym zdemontował głowicę :) niby lepiej zdemontowac glowice..ale koszt z demontazem glowicy jest znacznie wyzszy niz tylko zdjecie pokrywy zaworow i tamtedy wymienic uszczelniacze..mechanik...
Jak w każdej V od vag leje się z uszczelki pokrywy zaworów i od wymiany tego bym zaczął . Przerabiałem to w 2.4 dokładnie taki sam scenariusz, choć oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić uszczelniacze faz rozrządu
Wracam z tematem, nie było czasu na pisanie i tak się dalej męczę z tym odpalaniem. W między czasie wymieniłem rozrząd, tą małą pompkę wstępną, olej i filtry, uszczelniacz wału, uszczelkę pokrywy zaworów, silnik zrobił się suchy a Iveco jak paliło tak pali. Jak pisałem ciężko odpala jak postoi, ale jak odpali to nie ma z nim problemu, ładnie się wkręca...
Temat uważam za zamknięty zdjąłem pokrywę zaworów w celu regulacji i zobaczyłem 3 luźne uszczelniacze na zaworach wydechowych za łożyłem je i przejechałem 100km i już nie dymi. Tak silnik wcześniej brał olej.
No i 700 pln w plecy:| Jeszcze nie zrobiłem, ale tak licze i nie chce wyjść mniej.:| Wydmuchało uszczelkę między dwoma cylindrami:| Do wymiany idą: - uszczelka pod głowicą - uszczelka pod pokrywę klawiatury zaworów - pasek rozrządu - rolka napinacza paska - szpilki do głowicy - uszczelniacz wałka rozrządu - drugi uszczelniacz - olej :cry: A miałem sobie...
Ja miałem podobny problem z podnośnikiem wymieniłem pompę niby na wzmocnioną i złożyłem wszystko nowy olej i co się okazało nie chce podnosić uznałem że na bank uszczelniacze na tłoku do wymiany więc odkręciłem pokrywę z tłokiem i okazało się że na tulejce która łączy obudowę mostu z pokrywą niema żadnego uszczelniacza po prostu je wypłukało,ale uszczelniłem...
u mnie wskazówka wisi na począttku litery N od napisu NORMAL.a Kiedyś dochodziła jeszcze do połowy to pamietam bo sie jeszcze temu przyglądałem. Dzisiaj postawie go na "kobyłki" odsłonie pasek rozrządu pokrywy zaworów i te sprawy bo nie wiem zy zdąze wszystko rozkręcić. GDzie znajde te uszczelniacze zaworowe? One są w tych prowadnicach zaworów?
Sama wymiana popychaczy nie obliguje do zmiany oleju tym bardziej na niższy. 10w40 to olej półsyntetyczny i jeśli nie ma z silnikiem żadnych problemów poza stukającymi zaworami to nie warto go zmieniać na olej mineralny. Inaczej jeśli silnik zaczyna kopcić ale wtedy najlepiej zrobić miniremont silnika (uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe, panewki)
Witam. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i rozrząd w Bmw e91 318i N46B20B i po odpaleniu silnik drga jak by nie chodził na wszystkie gary. Sprawdziłem na kompie ze jest błąd 2A61 Valvetrinic. Usunąłem stare ustawienia i przeprowadziłem kalibrację na nowo. Komp pokazał ze kalibracja się powiodła i faktycznie jest lepiej ale ma jeszcze delikatne falowanie...
Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Nie miałem na myśli przedmuchów do komory korbowej. Chodzi mi o to czy przez nieszczelne uszczelniacze zaworowe mogą dostawać się spaliny pod pokrywę zaworów. Jeśli tak to to nie daje to pewności ,że pierścienie są do wymiany.Pisze tak bo mam taką sytuację w skodzie felicji z przebiegiem...
Tak wiem. Jak zmieniałem uszczelkę to dokładnie wszytko wymyłem i odtłuściłem. Niestety nie mam klucza dynamometrycznego więc dokręcałem z czuciem gdyż bałem się że zerwę gwint. Dziś po przejechaniu 4 tys km śruby jeszcze dały się trochę dociągnąć. W sumie teraz je okręciłem prawie do oporu ale z rozsądkiem nie przesadzając. Te z tyłu misy miały największy...
Jeśli nie jesteś mechanikiem to sam nie rób nic w tym aucie bo wyjdzie drożej.Do wymiany uszczelki trzeba wymontować rurki wysokiego ciśnienia paliwa,których nie odkręcisz bez odpowiedniego klucza.Oprócz uszczelki pokrywy są tam uszczelniacze wtrysków które też mogą przeciekać.Wycieki mogą być też z pompy vacum,na styku tej pompy z głowicą.Często leci...
Dzięki, ale tak odpowiedziałeś, że dalej nie wiem. Uszczelniacze pomiędzy adapterem a wtryskiwaczem (dostępne dopiero po zdjęciu pokrywy zaworów, zdjęciu rozrządu i wałka oraz odkręceniu jednej śruby mocującej ten adapter wtryskiwacza do głowicy są grube, szerokie i kontaktowe a nie skręcane, więc coś nie wydaje mi się by tam w ogóle można było złożyć...
Niestety ale chyba silnik do remontu.Pewnie zużyte lub popękane pierścienie tłokowe. Do tego jeszcze uszczelniacze trzonków zaworów. Dodano po 1 Wymień uszczelkę pokrywy zaworów. A to co niby da. Napisał, że z góry mu olej nie ścieka.
A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory. Kupiłem ten samochód od znajomego, wypalone zawory odziedziczyłem po nim :D W ramach remontu: - Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów. - Wymiana pierścieni tłokowych - wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego itd. - wymiana simering-ów pokrywy dekla zaworów....
Dzień dobry. Jestem tu nowy i potrzebuję pomocy. Już od kilku dni walczę z agregatem prądotwórczym z silnikiem Honda GC160. Silnik delikatnie falował na obrotach więc zrobiłem mu serwis olejowy, nowa świeca, filtry paliwa i powietrza, czyszczenie gaźnika. Po odpaleniu wszystko było ok silnik pracował poprawnie. Kolejnego dnia zaraz po odpaleniu strasznie...
Demontujesz cewki wraz z przewodami, odkręcasz mocowanie linki gazu, odkręcasz pokrywe zaworów, specjalnymi uchwytami zabezpieczasz hydropopychacze w dźwigienkach, odkręcasz wałki pośrednie, odkładasz na bok na coś czystego, ściagasz zabezpieczenia i układasz hydrauliki w takiej kolejności w jakiej wyciągałeś z dźwigienek, wizualnie ocenisz czy nie...
Patrzysz na samą cenę silnika, znajdź jeszcze kogoś kto ci go włoży do samochodu. Robiłem już 2 małe remonty silnika. Komplet pierścieni 100-150 zł, uszczelka pod głowicą 30-50 zł, uszczelka misy i pokrywy zaworów 50zł, olej i filtr 70 zł i to jest minimum. W zależności od potrzeb może dojść rozrząd 150-200 zł, uszczelniacze zaworów ok 20 zł, płyn chłodniczy...
Diesle z wtryskami pod pokrywą zaworów. To jest prawdziwa wpadka. Nie przesadzaj. Ich zaletą jest to, że nie ulegają "zespawaniu" z głowicą, a wadą trudności lub uniemożliwienie wykonania próby przelewowej. Tylko jak puszczą miedziane uszczelniacze pod wtryskami to ten cały nierozpuszczalny niczym syf spływa wraz z olejem do miski olejowej i zakleja...
Dzień dobry wszystkim. Mam nie mały problem z moją Hondą Cr-v 97 rok. Jakieś 3 miesiące temu oddałem autko do remontu silnika: zawory, uszczelniacze, uszczelki pod głowicą, pod pokrywą zaworów, rozrząd itp. Jeździłem przez 3 miesiące i nic się nie działo. Wybrałem się do Gdańska i po przejechaniu 350 km po autostradzie z prędkością ok 110-140 km zatrzymałem...
Musisz dokładnie zlokalizować wyciek oleju, np. pokrywa zaworów, uszczelniacz wału korbowego lub wałka rozrządu, miska olejowa. A co do oleju w obudowie filtra powietrza, to nic nadzwyczajnego. Tam może znajdować się trochę oleju ponieważ jest połączony z pokrywą zaworów.
renault pokrywy zaworów uszczelki pokrywy zaworów pokrywy zaworów laguna
inwerter monitor schemat czujnik ciśnienia oleju nissan transil dioda zabezpiecza
droga dojazdowa droga dojazdowa
Brak dźwięku przez HDMI-USB-C na Debianie 12 Poszarpane krawędzie liter w druku wielkoformatowym - przyczyny i rozwiązania