Podkłada z pudełka ma mieć odpowiednią twardość. Lepiej zainwestować w frezy do czyszczenia gniazd i wtryskiwaczy tak by powierzchnia styku była idealna przed montażem nowych podkładek.
Uszczelka pod napinacz łańcuch rozrządu tego co spina wałki, i uszczelniacz pokrywy zaworów. Silnik 1.8?
Dekiel to jednocześnie obudowa (łożyskowanie) wałków rozrządu, musisz zdjąć paski zębate. Nie składaj na silikonie, użyj specjalnego uszczelniacza np. AFD 2000 Elringa
Witam. Jezeli auto chodzi sobie 5min za wolnych obrotach to tego paliwa przy wtryskach na pokrywie zamorów zbiera sie 100ml ~. Dokreciłem nakrętki przewodów wysokiego cisnienia do wtrysków, nic sie nie sączy, nie bąbluje, a paliwo dalej cieknie. Dodam ze te cybanty kątowe, które są na przewodach powrotu paliwa, wchodzace we wtryski słabo są trzymane...
Nowa pokrywa i zestaw uszczelek opcjonalnie uszczelniacz olejo odporny i dokręcanie śrub pokrywy równomiernie
Witam Otóż należy je dokręcić z siłą odpowiednią. Nawet serwisówka nie podaje momentu dla pokrywy zaworów. Uszczelniacza nigdzie nie dajesz.
Ja mam trzecie Audi - to jeszcze nie kopici, ale poprzednie po wymianie uszczelniaczy, uszczelki pokrywy zaworów, i wszystkich zimeringów i oringów zawsze brały o wiele mniej oleju i przestawały kopcić. Pozdrawiam
W zasadzie w tym nie, ale 1.4 miał problem z odma, a raczej z zaworem. I tak sobie popiskiwał. Do tego była akcja serwisowa na uszczelniacz na wale. Właśnie z powodu hałasu.
Czy po odkręceniu pokrywy zaworów, da się jakość dojrzeć uszczelniacze ? Czy w taki sposób mogę zobaczyć czy są dobrze założone ?
Kolego, twój test wskazuje na zdrowe sprzęgło, jeżeli nie czujesz w pojeździe zapachu sprzęgła palonego (specyficzny zapach podobny do zapachu płynu chłodzącego, przy gazowaniu, czy dużych prędkościach, bądź po wyjściu z auta po szybszej, dynamicznej jeździe) to wykluczyłbym je, ale nie możesz traktować mojej wypowiedzi jako wzorcowej, ponieważ rozmawiamy...
, muszę mieć klucz dynamometryczny aby to dokręcic, od środka jest czymś obsmarowane, ale widać pod palcem, że jest tłuste Dodano po 6 Są tam jakieś ograniczniki, w tej części pod uszczelką pokrywy, zaworów, chodzi aby nie wypchnąć uszczelniacza, pod dokręceniem tego elementu, jeszcze tego nie odkręciłem, muszę chyba odkręcić koło zębate od wałka, dajcie...
a co do wycieku oleju to padła uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniacz tłoka czy cos takiego.:|
Kolego tak sobie czytam i czytam, napisałeś że cieknie turbo, a nie cieknie. JEDNA żecz którą nie sprawdziłeś po kilkarrotnym wymianie turba ,odma przewietrzania silnika zapchana, wtedy olej będziesz miał wszędzie w zależności od tego jaką nieszczelność masz( pokrywy zaworów, uszczelniacze zaworowe, itd) . To coś znajduję się koło turbo po środku. pozdrawiam
Wleje półsyntetyk castrola.Mam pytanko do kolegi DJ ANNUS jaki koszt naprawy tej awaria czyli wymiana uszczelniaczy zaworów 4 szt uszczelniacze walków rozrząd 2szt uszczelka pokrywy zaworów 1szt, plus robocizna.Na ile byś to kolego wycenił? Pozdrawiam ps Głowica nie była ściągana.
Jeżeli nie z pod miski , to albo z pod pokrywy zaworów, albo z uszczelniacza wałka rozrządu.
Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jeden koszt, jedna rozbiórka. Pozdro
Dlaczego nie uszczelniacze, skoro jak silnik pracuje olej jest w pokrywie zaworów, jak nie ma uszczelniaczy przedostaje się do komory spalania i trafia do wydechu. Przy wysokiej prędkości obrotowej ciśnienie oleju wzrasta, więc i więcej dymi. Nie ciśnienie oleju, tylko ciśnienie gazów w skrzyni korbowej. Stąd im większe obciążenie silnika, tym bardziej...
Dziękuję.Mając już zdjętą pokrywę zaworów,wymieniam oczywiście uszczelkę(na uszczelniacz czy bez) czy należy jeszcze jakieś inne wymienić? W dostępnych częściach najczęściej występuje tylko uszczelka pokrywy. Chodzi mi o oringi,niektórzy sprzedawcy jakieś dodatkowo oferują
Podejrzewam że regulator się rozpadł. Wymieniasz regulator jak silnik się nie przekręcił to będzie działać po wymianie. Tak wystarcza te bolce. Rolka ma automatyczny napinacz. Uszczelniacze od razu do wymiany. I uszczelka pokrywy zaworów.
Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony...
To znaczy tyle że uszczelka pod pokrywą zaworów przepuszcza olej. W sensie uszczelnienia kanałów swiecy Czyli wymienić uszczelkę pokrywy zaworów czy uszczelki od gniazd świec tam, gdzie się zbiera, czyli na tej jednej świecy?
Witam. Problem rozpoczął się od cieknącego oleju z tyłu silnika w Passacie z 2002 roku z silnikiem 2.0 131 koni o symbolu ALT. Okazało się, iż olej leci z pod nastawnika faz rozrządu. Odkręciłem nastawnik, początkowo nie chciał wyjść z wartiatora, po długim siłowaniu wyszedł ale tłok z pierścieniami został w wariatorze. Rozebrałem góre silnika, wyciągnąłem...
Witam. Mam problem z autem: Opel Astra H 2004 rok z silnikiem Isuzu 1,7 o mocy 101 KM. Przyjechał do mnie z pękniętym przewodem wodnym , wymieniłem i nie odpala. Samochód miał podwyższony stan oleju, około 0,8 l, kręcił po nagrzaniu świec około 5 sek i zapalał. Puściły uszczelniacze wtryskiwaczy na pokrywie zaworów. AUTO NIE ODPALA RÓWNIEŻ NA PLAKU...
Witam pacjent polo 6n 1.4 LPG przebieg 334 000km kopci na niebiesko. Kopci przy dłuższym hamowaniu silnikiem i gwałtownym dodaniu gazu jak i w miejscu i zwiększaniu obrotów. Co ciekawe kopci najbardziej jak jest prawidłowy stan oleju, jeśli jest na minimum, dymek nie jest zauważalny Szybka diagnoza-uszczelniacze zaworowe,zleciłem wymianę bez ściągania...
Dzień dobry, Problem to lejący się olej po silniku z połączenia odmy z dolotem. Połączenie jest wciskane, uszczelnione o-ringiem. Osadzenie tworzywo-tworzywo. Może być pewna nieszczelność. Rozłączyłem je a mi cieknie olej silnikowy. Auto ma ok 160 kkm na liczniku. To normalne w tych silnikach czy to świadczy o nieszczelności dołu/uszczelniaczy zaworowych?...
Tak, były w Palio i w chyba Sienie. Wszystko było z nimi w porządku, mój brał jakieś 1,5l oleju na 10000km, przebieg - nieznany (stan licznika 140 tys. km). Wadą było spore spalanie, no i niespełnienie normy EURO-03. W odmie pokrywy rozrządu powinna być taka "sprężynka", bez niej sporo oleju dostaje się do obudowy filtra i jest zaciągane przez dolot...
Do regulacji zaworów potrzebny jest szczelinomierz, śrubokręt i klucz chyba 12mm. Luz dla wszystkich ustawiasz na 0,20mm (szczelinomierz ma chodzić suwliwie) Z przodu masz simmering. Najlepiej załóż jakiś miękki, droższy z podwójny uszczelnieniem. Pewnie tulejka na kole pasowym będzie wytarta więc ją też należy wymienić. Do silnika nie lej superol-u...
Już dawno - ale napiszę co było przyczyną. Uszkodzony był uszczelniacz wału. Przejechane 60tyś od naprawy i nic nie cieknie :)
Jeżeli uszczelka miski olejowej, uszczelniacze wału korbowego,uszczelka pokrywy zaworów są dobre (nie ma przecieków oleju) a w łożyskach przednim ,tylnym wału korbowego nie ma nadmiernych luzów to nic nie pocieknie. No bo jak?W misce olejowej nie ma znaczącego nadciśnienia (odpowietrzanie) a olej nie rozpuści uszczelek.Chyba że się mylę.Pisząc o rozszczelnieniu...
Rozrząd ustawiony na znaki , czujnik położenia wałka rozrządu nowy, auto wczoraj odpaliło i coś stukało w ok. pokrywy zaworów ( głowica po regeneracji). Zawory, uszczelniacze , szklanki , planowanie . Dziś rano kręci ale nie odpala.
Dobrze jutro na to popatrzę i wyczyszczę tą odmę, mam nadzieję że tylko tym bagnetem mi to wywaliło a nie przez uszczelniacz na wałku rozrządu. A przez uszczelkę pokrywy zaworów też mogło wywalić olej? Bo też tam mam trochę ulane olejem.
Ale to tym bardziej warto zajrzeć pod pokrywy zaworów wtryski cummins pracują na ciśnieniu 17,23 bara
To że silnik zarzygany to nie znaczy że wywaliło uszczelniacze. Trzeba go umyć i poszukać wtedy wycieków. Np są trzy uszczelniacze w tym silniku. Dwa na wale i jeden na rozrządzie, tzw simeringi . Wymiana jednego wiąże się z wyjęciem skrzyni i sprzęgła ,a dwóch pozostałych z demontażem paska i kół rozrządu.Są i inne miejsca gdzie leje "naturalnie"....
Witam mam Astrę G z 2003 1.4 16V Z14XE w której słychać cyknie którego intensywność wzrasta wraz z obrotami. Po osłuchaniu stetoskopem wyszło że coś stuka w 3 cylindrze na górze. Myślę że to są kasatory. Mam pytania w w związku z tym: - czy podczas wymiany kasatorów wymienia się wszystkie czy tylko te które są miękkie (czy wszystkie bo niedługo reszt...
Wracam z tematem, nie było czasu na pisanie i tak się dalej męczę z tym odpalaniem. W między czasie wymieniłem rozrząd, tą małą pompkę wstępną, olej i filtry, uszczelniacz wału, uszczelkę pokrywy zaworów, silnik zrobił się suchy a Iveco jak paliło tak pali. Jak pisałem ciężko odpala jak postoi, ale jak odpali to nie ma z nim problemu, ładnie się wkręca...
To jest turbo więc uszczelniacze nie pomogą. Jak żłopie olej mocno to raczej trzeba rozejrzec się za drugim silnikiem
Witam po raz kolejny. Byłem u dwoch mechaników z moim problemem i każdy podejrzewa, że padły uszczelniacze zaworów. Olej ucieka włąsnie przez wężyk umieszczony na górnej pokrywie tych że zaworów (odmę). Sprawdziłem również ciśnienie na tłoku i pokazało na wszystkich ok 10 atmosfer - czyli pierścienie i tłoki raczej są ok. Jeden z mechaników zaproponował...
Pewnie poci się z pod uszczelki pokrywy zaworów. Dobrej jakości uszczelka i pasta Dirco powinna załatwić problem. No chyba że z uszczelniacza na wałku rozrządu. A dokręcanie głowicy to już nie te czasy. W poldkach się do 200p roku dokręcało. I to nie zawsze.
Wyrzuca olej spod wtrysków Jumper 2.0. Dodano po 3 Motor 2.0 bluehdi. 2017r. Jest założona nowa uszczelka pomiedzy pokrywę zaworów a obudowę wałka rozrządu ( mam na myśli ta która przechodzi przy wtryskiwaczach ). W dalszym ciągu wyrzuca olej do góry. Był generalny robiony wcześniej. Pytanie brzmi czy gdzieś pod pokrywą są jeszcze jakieś uszczelki których...
Zawsze mozna zrobić we własnym zakresie ;) Radził bym wymienić uszczelkę pod głowicą ( nie podoba mi się ten majonez na korku, a teraz już nie jest tak zimno, żeby się tworzył samoczynnie - koszt uszczelki od 40 - 70zł + planowanie głowicy ok 100zł ) Uszczelka pokrywy zaworów - 6zł Wymienic odrazu uszczelniacze - koszt 40zł za 8 sztuk Pewnie pierścienie...
Można zrobić na dwa sposoby: demontaz głowicy i "komplet" w zakładzie regeneracji głowic albo demontaz rozrządu, pokrywy zaworów, wałków rozrządu, nastepnie blokada wału, wykręcamy świece, podajemy odpowiednie ciśnienie kompresorem przez specjalną złączke do cylindra, demontujemy ssciskiem zamek zaworu, sprężyne, potem stary uszczelniacz, zakładamy...
Oprócz pokrywy zaworów jest jeszcze łączenie na głowicy w miejscu mocowania wałków rozrządu. Jak zdejmiesz pokrywę, to masz tam dużo srob, bodajże torx. Cześć ta jest montowana do głowicy na uszczelniacz. Nie stosuje się tam zadnych uszczelek. Druga ewentuualnosc to rysa na walku rozrządu. Często powstają na skutek niewłaściwego demontażu uszczelniacza....
To prawda, silnik benzynowy. Przemierzyłem łańcuchy, jak pisał kolega wyżej, i na 10 pinach od łańcucha mam różnicę 0,5 mm (nowy łańcuch o tyle krótszy). Napinacz dobrze napina i łańcuch jest odpowiednio napięty. A mimo wszystko ten łańcuch uderza w pokrywę przy przyspieszaniu (wyżłobienia są tak gdzieś na 1,5 mm pomiędzy kółkami wałków w najwyższym...
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Witam pacjent to Renault Master z 2001 roku z silnikiem 2.2 DTI, silnik jest świeżo wstawiony, komplet uszczelniaczy na wałkach rozrządu oraz na pokrywie rozrządu jest nowy, pod pokrywą zaworów również jest nowa uszczelka niby wszystko ładnie i pięknie ale po odpaleniu pojawia się wyciek...olej wręcz płynie po pasku rozrządu... myślałem że to wina uszczelniaczy...
Dzień dobry. Jestem tu nowy i potrzebuję pomocy. Już od kilku dni walczę z agregatem prądotwórczym z silnikiem Honda GC160. Silnik delikatnie falował na obrotach więc zrobiłem mu serwis olejowy, nowa świeca, filtry paliwa i powietrza, czyszczenie gaźnika. Po odpaleniu wszystko było ok silnik pracował poprawnie. Kolejnego dnia zaraz po odpaleniu strasznie...
Po zdjęciu pokrywy sprawdziłem luzy. Kupiłem w sklepie szklanki odpowiednie do pomiarów , uszczelniacze. Po zdjęciu paska i odkręceniu wałka bez problemu wymieniłem i szklanki, i uszczelniacze (bez zdejmowania głowicy). Teraz mam inny problem. Chciałem ustawić rozrząd, niestety na koła znaków nie widać. Są jakieś dziurki,szczelinki, ale ja nic z tego...
Dzięki, ale tak odpowiedziałeś, że dalej nie wiem. Uszczelniacze pomiędzy adapterem a wtryskiwaczem (dostępne dopiero po zdjęciu pokrywy zaworów, zdjęciu rozrządu i wałka oraz odkręceniu jednej śruby mocującej ten adapter wtryskiwacza do głowicy są grube, szerokie i kontaktowe a nie skręcane, więc coś nie wydaje mi się by tam w ogóle można było złożyć...
Witam. Koło kupione jedyne w Polsce prawdopodobnie 🙆mega ciężko dostać,a nowe 960 zł . Teraz pytanie ,uszkodziłem prawdopodobnie uszczelniacz ,a już było złożone wszystko i zaś na nowo robota bo ciek olej z łączenia na uszczelniaczu,jak przekręcić te śruby 10ątki? Najpierw te do około a na końcu te od spodu ? A te od spodu tylko delikatnie złapać?...
A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory. Kupiłem ten samochód od znajomego, wypalone zawory odziedziczyłem po nim :D W ramach remontu: - Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów. - Wymiana pierścieni tłokowych - wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego itd. - wymiana simering-ów pokrywy dekla zaworów....
Jak w każdej V od vag leje się z uszczelki pokrywy zaworów i od wymiany tego bym zaczął . Przerabiałem to w 2.4 dokładnie taki sam scenariusz, choć oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić uszczelniacze faz rozrządu
Sama wymiana popychaczy nie obliguje do zmiany oleju tym bardziej na niższy. 10w40 to olej półsyntetyczny i jeśli nie ma z silnikiem żadnych problemów poza stukającymi zaworami to nie warto go zmieniać na olej mineralny. Inaczej jeśli silnik zaczyna kopcić ale wtedy najlepiej zrobić miniremont silnika (uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe, panewki)
Dzięki kolego za odpowiedź i przypomnienie w ogóle o tym temacie. Z astrą uporałem się całkiem nie dawno, około miesiąc temu. Przyczyną wszystkich dziwnych zachowań było za małe podciśnienie w kolektorze ssącym. Do wyeliminowania tego zjawiska, musiałem wyjąć cały mechanizm twinport, dorobić górne prowadnice klapek twinport i wymienić uszczelniacze,...
Na pewno chodzi o uszczelniacze od rozrządu bo od skrzyni mam sucho i tu jest ten przy pokrywie zaworów górny tak i ten na dole 2 i teraz ile dodatkowo za tą robotę może mi powiedzieć?Oprócz w/w robót?Dziękuję za odpowiedzi które pomogą zapłacić mi jak i innym za usługę a nie za ściemę.
Może ci wymienili pierscienie a nie uszczelnili głowicy? na ich polecenie u znajomego w sklepie z częściami kupiłem: uszczelka pod ssący i wydechowy - elring uszczelka pokrywy zaworów - elring uszczelka pod głowicę - elring uszczelniacze zaworów ssących - 8 szt i wydechowych 8 szt chyba firmy yato ? mniejsza o to miały być dobre nie koniecznie tanie,...
Rozrząd w porządku ale ie napisałem wcześniej że coś w silniku piszczało na wolnych obrotach podejrzewałem uszczelniacz na wałku rozrządu bo go wymieniałem i myślałem że się źle ułożył ale po odkręceniu pokrywy od zaworów zauważyłem że nie było smarowania zaworu na pierwszym tłoku od prawej strony. Mógł paść zawór i nie ma kompresji?
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Już udało mi się znaleźć przyczynę uszczelka pod pokrywą zaworów do wymiany. Niestety jeszcze lekko cieknie koło wtryskiwaczy przy pokrywie ale lictite myślę że załatwi sprawę. Dlatego jak ktoś będzie wymieniał radzę w czasie zdjętej pokrywy posmarować uszczelniaczem :D
Witam zaczynam remontować silnik od Bmw M60B40 i mam parę pytań odnośnie tego ponieważ mam zamiar poganiać tym autem minimum rok kupiłem wszystkie potrzebne graty: -Pierścienie tłokowe x8 GOETZE 112zł sztuka na tłok -Panewki Glyco 390zł komplet -uszczelki pod głowice Elring 400zł komplet -uszczelki misy olejowej dużej i małej Elring 220zł komplet -uszczelniacze...
Witam. Mam błąd P2279 w Peugeot 308 1,6 THP 150KM benzyna. Zastanawiam się czy wymiana pokrywy zaworów rozwiąże problem. Wymieniłem czujnik MAP Sensor ale nie naprawił się błąd. Przewody podciśnienia wizualnie są ok. Auto kupiłem miesiąc temu z tym błędem, także nie wiem co poprzedni właściciel robił. Wiem tylko, że pokrywa zaworów jest wklejona na...
u mnie wskazówka wisi na począttku litery N od napisu NORMAL.a Kiedyś dochodziła jeszcze do połowy to pamietam bo sie jeszcze temu przyglądałem. Dzisiaj postawie go na "kobyłki" odsłonie pasek rozrządu pokrywy zaworów i te sprawy bo nie wiem zy zdąze wszystko rozkręcić. GDzie znajde te uszczelniacze zaworowe? One są w tych prowadnicach zaworów?
No własnie na początku nalałem za dużo troszkę ponad max ale zaraz zlałem około 150ml ..............po tym poziom był ponad minimum. Czy uszczelniacz trzpienia zaworu wymienia się w miarę łatwo?? tj po zdjęciu pokrywy głowicy? Dodano po 9 Po numerach rozszyfrowałem rok produkcji........... http://obrazki.elektroda.pl/7768519900_1...
Demontujesz cewki wraz z przewodami, odkręcasz mocowanie linki gazu, odkręcasz pokrywe zaworów, specjalnymi uchwytami zabezpieczasz hydropopychacze w dźwigienkach, odkręcasz wałki pośrednie, odkładasz na bok na coś czystego, ściagasz zabezpieczenia i układasz hydrauliki w takiej kolejności w jakiej wyciągałeś z dźwigienek, wizualnie ocenisz czy nie...
Pokrywa jest złożona na uszczelką chemiczną polecam orginał z ASO, a jak odkręcisz pokrywę to wyjdzie razem z wałkami rozrządu. Będziesz potrzebował jeszcze uszczelniaczy wałków i zaślepkę na wałek obok czujnika położenia wałka rozrządu i 5 oringów pomiędzy głowicą a pokrywą (przy otworach na świece) Miłej pracy ...
sciąg wężyk zpokrywy zaworów jak bedzie dmuchac powietrzem zpod pokrywy to na 100% odma zapchana ten syfek o kolorze kawy z mlekiem na to wskazuje
Niestety ale chyba silnik do remontu.Pewnie zużyte lub popękane pierścienie tłokowe. Do tego jeszcze uszczelniacze trzonków zaworów. Dodano po 1 Wymień uszczelkę pokrywy zaworów. A to co niby da. Napisał, że z góry mu olej nie ścieka.
Witam, W sobotę odebrałem samochód od mechanika. Podobno turbina nie ma żadnych luzów, więc jest ok. Olej w dolocie, jak twierdzi mechanik może pojawiać się z powodu przytkanej odmy (na silniku widać też spore wycieki z okolicy pokrywy zaworów). Turbo raczej wyeliminowane, dalej zostaje zagadka dymienia przy rozruchu, sprawdziłem dziś świece żarowe,...
jasne że napisze ale nigdy nie przekroczę 300zł (no nie licząc kluczy ) No i jak sie uda jaka satysfakcja (C.O też sam sobie zrobiłem a chcieli 12000 wyszło 4800 a jestem informatykiem z zawodu) Gratuluję wobec tego, tym niemniej podliczmy raz jeszcze: - uszczelka głowicy, - pasek rozrządu, - rolka napinacza, - uszczelka pokrywy zaworów, - uszczelka...
Witaj, Jestem entuzjastą Hondy i właścicielem i serwisantem swojej BB9 2000r F20a4. Nie wiem jak Twoja "Pralka", czy już naprawiona, ale śpieszę z pomocą: Uszczelnienia trzonków zaworów, o które pytasz najlepiej wymieniać w zakładzie, wraz ze sprawdzeniem i planowaniem głowicy. Ubytki oliwy mogą niestety pochodzić z innych miejsc, (pierścienie, uszczelnienia...
Całe ciśnienie i dym wylatuje rurą odmy ale boję się że gdy ją zatkam to uszkodzi się uszczelniacz wału Wie ktoś jak podłączyć zadymiarke w tym przypadku? https://obrazki.elektroda.pl/6162669900_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Nie należy definitywnie zatykać przewodu odmy podczas testu dymnego, ponieważ może to spowodować...
Patrzysz na samą cenę silnika, znajdź jeszcze kogoś kto ci go włoży do samochodu. Robiłem już 2 małe remonty silnika. Komplet pierścieni 100-150 zł, uszczelka pod głowicą 30-50 zł, uszczelka misy i pokrywy zaworów 50zł, olej i filtr 70 zł i to jest minimum. W zależności od potrzeb może dojść rozrząd 150-200 zł, uszczelniacze zaworów ok 20 zł, płyn chłodniczy...
Wymiana uszczelniaczy bez demontażu głowicy jest możliwa, trochę upierdliwa robota. Przez otwór świecy napompuj 8 atmosfer (jak zawory szczelne to będzie git). Ja bym zdemontował głowicę :) niby lepiej zdemontowac glowice..ale koszt z demontazem glowicy jest znacznie wyzszy niz tylko zdjecie pokrywy zaworow i tamtedy wymienic uszczelniacze..mechanik...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Tak wiem. Jak zmieniałem uszczelkę to dokładnie wszytko wymyłem i odtłuściłem. Niestety nie mam klucza dynamometrycznego więc dokręcałem z czuciem gdyż bałem się że zerwę gwint. Dziś po przejechaniu 4 tys km śruby jeszcze dały się trochę dociągnąć. W sumie teraz je okręciłem prawie do oporu ale z rozsądkiem nie przesadzając. Te z tyłu misy miały największy...
Jest jeszcze inna możliwość: Że ta głowica jest od 125P wyprodukowanym po 1986, kiedy to zaczęli montowanie silników od poloneza. Jaka ona jes,t powinno być łatwo sprawdzić(przy założeniu że ta od silnika 115C faktycznie nie ma uszczelniaczy), wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i zajżeć "wgłąb" sprężyn zaworowych, powinno być widać usczelniacze lub ich...
Jeśli nie jesteś mechanikiem to sam nie rób nic w tym aucie bo wyjdzie drożej.Do wymiany uszczelki trzeba wymontować rurki wysokiego ciśnienia paliwa,których nie odkręcisz bez odpowiedniego klucza.Oprócz uszczelki pokrywy są tam uszczelniacze wtrysków które też mogą przeciekać.Wycieki mogą być też z pompy vacum,na styku tej pompy z głowicą.Często leci...
Dolewam około 100-200mll, silnik jest 26mth po remoncie, uszczelka pod głowicą poszła, tłok selekcja b planowanie głowicy, zawory sprawdzałem są szczelne, nie wymieniłem uszczelniaczy zaworowych, może to przez to? Warto dodać że olej jest w ramie, wczoraj chciałem sprawdzić, na bagnecie było delikatnie widać że jest, kopnąłem motor 5 razy i było ponad...
Szykuje mi się wymiana UPG w e39 z silnikiem m54b25 - tester wykazał obecność spalin w układzie chłodzenia. Auto bardzo opornie przyspiesza (w pamięci był błąd z czujnikiem położenia wałka rozrządu), po krótkim czasie wywala płyn ze zbiornika wyrównawczego i się przegrzewa, choć wskazówka temperatury trzyma pion. Za wszystkie głupoty/bzdury z góry przepraszam,...
A w czym masz problem żeby wymienić w nim uszczelniacze bez zdejmowania czapki? Nawet ford tego nie przewiduje. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy uszczelniacz nie jest twardy czy nawet może popękany. Zanim zaczniesz robić remont, jak Ci proponują wymień uszczelniacze zaworów za mniejsze pieniążki.
Charlie_six jaki Ty masz przebieg, że X16SZR, jednostka o konstrukcji przewymiarowanej, z pierścieniami dwa razy grubszymi niż w następcy (Z16SE) zaczął Ci tak niemiłosiernie palić olej? I na jakim oleju jeździłeś? Jak wyglądają gniazda zaworowe? Nie masz czasem problemu z brakiem ciśnienia sprężania przez wypalone gniazda? To czysta benzyna czy ma...
Wymieniłem niedawno silnik w Stilo 1.4, bo żarł litr oleju na tysiąc km i ostatecznie wypalił się zawór. Drugi silnik z pewną historią, 120 tys przebiegu bierze "tylko" pół litra na tys km. Prawdopodobnie uszczelniacze są do zrobienia, bo rano potrafi zrobić zasłonę dymną. Myślę nad tymczasowym rozwiązaniem, polegającym na podłączeniu pełnego podciśnienia...
Raczej nie jest normalne, by olej tam był. Bez warsztatu się nie obejdzie. Albo uszczelka głowicy lub uszczelniacze zaworów, chyba że poleciał pierscień tłoka Marzy mi się taka sytuacja, że kiedyś samoloty rozsypią taki proszek, po którym zdechną wszystkie lamery, głupki i dupolejcy. Olej kidra się spod pokrywy klawiatury.
Sprawdz czy dekiel nie jest pekniety . Nie dawaj zadnego silikonu . Zerknij tu http://e-kleje.pl/uszczelniacze-silikono... Troche inicjatywy kolego http://autokacik.pl/showflat.php?Number=...
domex32 - nie Niema to jak krótka i szczera odpowiedz ;-) Zależy w jaki sposób wymieniałeś te uszczelniacze... Możliwe że nie ściągałeś głowicy tylko wtłoczyłeś do cylindrów powietrze i nie byłeś w stanie sprawdzić czy zawory mają luzy ... Może była mocno zabrudzona odma /te kanaliki które są na pokrywie zaworów/ i przed rozebraniem brał mało oleju...
Na kole wałka rozrządu jest wycięcie od strony silnika ma znak pokryć się z znakiem znajdującym się głowicy koło obudowy pokrywy zaworów,następnie pompa blokowana jest trzpieniem.GMP blokowany trzpieniem na kole zamachowym od strony skrzyni biegów chyba że Iveco jest po 2000 roku to cesja znajduje się na małym kole rozrządu wału korby znak ma się pokryć...
Mogłeś uszkodzić pompę jak było bez zaworu bezpieczeństwa, napisałem odpowiedź to jeszcze uwagę dostałem. W tej pompie co pokazałeś obroty się zmnienia się przez odwrócenie pokrywy z tyłu, i takie załozenie pompy żeby olej przenosiła po obwodzie kół zębatych. Druga rzecz to uszczelniacz jest połączony ze stroną ssącą to trzeba spawdzić drożność kanałów...
Mocno uogólniając można powiedzieć że oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają silniejsze właściwości dyspergujące i myjące. W silnikach starych konstrukcji o dużym przebiegu (w stosunku do ich żywotności) stosowanie olejów o wysokiej liczbie zasadowej i jednocześnie dobrych właściwościach dyspergująco-myjących niesie ryzyko rozpuszczenia laków i osadów....
Dokładnie tak jest napisane na pokrywie. Ale ustawiłem mniejsze bo troszke klepały, ale po na grzaniu silnika nie ma objawów nie szczelnych zaworów. mam nadzieje ze sie nie wypala. zobaczymy, w kazdym razie na mniejszych luzach silnik jakby zwawszy.
Witam, Jak w temacie, Espero 1.5 16V 97r. wywala olej przez czujnik ciśnienia oleju. Historia: Podczas jazdy silnik coraz głośniej pracował aż zawory się mocno odezwały. Zdiagnozowano wyciek oleju przez czujnik, wywaliło jakieś 2-2,5L (nie pokazało na desce braku ciśnienia bo wypchało wtyczkę z czujnika). Dolano olej mineralny :/ (hydrauliczne popychacze,...
Kupiłem auto i okazało się, że jest problem z dużym spalaniem oleju (1l/1000km). Zalełem go mineralnym Lotosem i tak trochę jeździłem. Przedtem prawdopodobnie też śmigał na mineralnym, bo tyle nagaru na pokrywie zaworów to widziałem wcześniej w Polonezie co jeździł na Selektolu. Przejechałem około 2000km i olej wyglądał jak smoła. Aby przestał brać...
Ja bym tego mechanika najpierw pogonił starym paskiem klinowym wokół jego warsztatu, potem zaś zapytał o jego widzimisię na temat remontu silnika. Jeżeli do tej pory nie zrobił pomiaru kompresji cylindrów, to jakim cudem po oparach oleju znad klawiatury od razu wie o konieczności zmiany pierścieni itd? Jakbyś miał zjedzone pierścienie, to nie nadążałbyś...
uszczelki pod głowicę,kolektory,pokrywę zaworów może uszczelniacz wałka planowanie głowicy 50 zł wymiana koszt co najmniej 250 zł Dodano po 50 ceny uszczelek dowiedz się w sklepie
Ponieważ zaczynam przygodę na tym forum, witam wszystkich serdecznie. Opiszę co mnie boli Miesiąc temu z kolegą naprawialiśmy 2 jednakowe silniki N46B20A Valvetronic 143km,w obu wymiana uszczelniaczy zaworowych, odmy, rozrząd, uszczelnianie czyszczenie vacum pompy, filtra oleju, chłodniczki oleju, koła pasowego wału korbowego, elektrozaworów vanosów,...
Do jazdy w górach wszelkie samochody z silnikami poniżej 1,4 moim zdaniem się nie nadają, dodatkowo w połączeniu z LPG. Silnik o mniejszej pojemności w górach zużyje więcej paliwa, bo trzeba będzie go trzymać na wysokich obrotach, żeby pod górkę podjechać. Nissan Micra k11. Dużo rdzy, za słabe silniki, pod górę tylko z kierowcą ledwo jedzie. Ciasny...
Bez ściągania głowicy 150, ze zdjęciem głowicy 300. Oczywiście robocizna. Za mniej bym się nie podjął. Do 150 dolicz uszczelniacze za 20 i uszczelkę pod pokrywę zaworów za 10. Do 300 dodatkowo uszczelkę pod głowicę za 70 i szlif głowicy za 50. Pierwszy przypadek oszczędniejszy drugi dokładniejszy, można wymienić prowadnice zaworowe jak pisał kolega...
Troszkę z opóźnieniem ale podsumowuję usterkę. - założona turbosprężarka po regeneracji, - wymieniona uszczelka pod głowicą, pod kolektorem wydechowym, ssącym, pokrywą zaworów, - uszczelniacze zaworów, - planowanie głowicy (minimalne), - wymieniona kupa innych uszczelek, siemeringów, uszczelniaczy itp, - wymiana oleju, filtra oleju i płynu chłodniczego....
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
WITAM Od niedawna jestem posiadaczem Maitza rocznik 1999, przebieg 180 kkm. Dwie rzeczy mnie niepokoją. Około tydzień temu zapaliła sie kontrolka hamulców, okazało się, że poziom płynu hamulcowego jest za niski. Dolałem do górnej kreski, wczoraj sprawdzałem - jest ok 0,5 cm poniżej MAX. Przez ten tydzień pokonałem ok.500-600 km i wkrótce zamierzam zrobić...
Prawdopodobnie tak. Sterownik został start wraz z wiązka , każdy zawór, czujnik itd są podłączone. Podejrzewam, że silnik został wymieniony wraz ze skrzynią. Kolektor wydechowy pewnie został od starego, cały dolot jest na sztukę poskładany z elementów na pewno nie od tego silnika. Pokrywa zaworów wygląda od silnika BSU i takie oznaczenie jest również...
Witam, W zeszłym roku uratowałem od rozłożenia na części motocykl jak w temacie. Rocznik '86, kompletny, ale po kilkuletnim postoju, ledwie odpalał. Wyczyściłem, wymieniłem uszczelki w zbiorniku paliwa, wszystkie w gaźnikach, sprawdziłem poziomy paliwa, wyregulowałem zawory, wymieniłem świece, olej, filtry, itp., wsio zgodnie z serwisówką. Na liczniku...
pokrywy zaworów laguna demontaż pokrywy zaworów oringi pokrywy zaworów
ładowanie chińskiego skutera ustawienie rozrządu deutz schemat elektryczny forda mondeo
aquasan black uszkodzony rezystor dmuchawy
Oscylator 26 MHz w pilocie HATO: jaki typ? Optymalizacja pieca Termet Silver Pro: zasilanie i powrót