Kolego upewnij się czy napewno z pod miski (oby tylko z pod niej), bo jak są ślady od strony rozrządu to może lać z góry na uszczelniaczu pompy olejowej i powoli ścieka na dół.
to w pompie olejowej jest uszczelniacz bo patrzę na schemat pompy i ja go tam nie widzę
Witam,jeżeli wałek i rolki nie opiłkowały dużo to sprawdź starą pompę olejową , jeżeli opiłki nie zrobiły tam bałaganu to bym zostawił. Popychacze wszystkie warto wrzucić przed montażem do pojemnika z olejem silnikowym żeby olej wszędzie się rozprowadził,dyszy bym nie ruszał bo można większy bałagan zrobić przy montażu nowych Przebarwienia są po obróbce...
Mozna to spokojnie zrobic bez demontazu miski olejowej! Wyciagnac termostat odkrecic pokrywe pompy i odkrecic wirnik pompy ( imbus ) i pod nim znajduje sie uszczelniacz ktorynalezy wydlubac i w jego miejsce usytuowac nowy. Odradzam kupowania rzemiosla bo to naprawde badziewie do ktorego szybko sie wraca. A kupowanie miski olejowej wiaze sie z ryzykiem...
Pompa od Władimirca jest strasznie spartańsko obrobiona, nie ma żadnych uszczelniaczy, zaprojektowana tak że może z niej się lać olej. Pracuje w misce olejowej więc pewnie temu. Dekle przeszlifowane by lepiej dolegały do siebie, a gniazda pod simeringi by uszczelnić wałek napędowy pompy. Jak to jej nie uszczelni to wiadro silikonu pomorze .
Na górze wtryskiwacza, masz przewody przelewowe, zdemontuje i wymień te małe oringi. Najprawdopodobniej to jest przyczyną mokrych wtryskiwaczy. Teraz po kolei: W tym silniku, gdy pojawia się nagar (krak) wokół wtrysku, wymienia się uszczelniacze, frezuje się gniazda, dodatkowo ja osobiście zdejmuje miskę olejowa i czyszczę smoka pompy oleju + wymiana...
Na 100 % wymieniasz pasek i rolkę napinacza. Pompę wymienić dobrze bo zazwyczaj niedroga a późniejszy dostęp utrudniony. Stan uszczelniaczy widać jak zdejmiesz pasek i osłony, jak będą ślady "olejowego brudu" to wymień. Kół przy pierwszej zmianie nigdy nie wymieniałem bo nie było potrzeby - nie zużyły się jeszcze. Pozdrawiam
Nie wiem co było dokładnie przyczyną braku smarowania silnika (bo przed rozebraniem nie odpalał, ale miał ciśnienie jak uruchamiałem go na zaciąg) , ale już silnik działa tak jak powinien. Zmieniłem pompę olejową i uszczelniacz przy smoku olejowym. Sprawdziłem od razu panewki (stan idealny, brak rys i przebarwień, tak samo czopy wału) teraz pozostało...
Będą koszty, sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji, pompa oleju do wymiany, uszczelniacze, uszczelka miski olejowej, filtr oleju i olej (10,5L) oraz ogólny przegląd skrzyni. Koszt od 2500 zł. >
Nie podniecał bym się tak tą gwarancją czy ktoś z was przeczytał ją ze zrozumieniem, polecam przeczytać. Gwarancją jakości nie są objęte wady: 1. Części zamienne i wyposażenie, które przy zgodnej z zaleceniami eksploatacji podlegają zużyciu przed upływem gwarancji: sprzęt, zawory (ciśnieniowe, ssawne, sterujące, zwrotne, bezpieczeństwa), uszczelniacze...
na wspólnym wałku od pompy chłodzącej i olejowej jest uszczelniacz, chyba 16x30x7, który też warto wymienić. Reperaturka, którą kupisz może nie pasować do wirnika pompy (włoskiej firmy Cyclone), który ma ceramiczną bieżnię dlatego kup w komplecie wirnik i reperaturkę firmy Morpak. Uszczelka pod miskę nie może być korkowa bo i takie są w sprzedaży.
Jeżeli nie była wcześniej wymieniana, a przebieg przekroczył 600 tyś km Man zaleca wymianę pompy. U nas 70 TGA miało wymienione profilaktycznie, po zatarciu silnika w jednym. Do wymiany zestaw : pompa, o-ring z ośki visko, uszczelniacz, uszczelka metalowa płyty i sama płyta jeżeli pęknie ci przy zdejmowaniu.
Witam Dlaczego w papie olejowej c 330 wyrzuca uszczelniacze? Czy to jest wina zaworu?
Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony...
witam mam problem z myjką wap DX810 a mianowicie wymieniałęm uszczelniacze olejowe i oringi w pompie po złożeniu ciężko miałą zaskoczyć (nabić cisnienia) ale dałą rade, niestety okazało się że przeciekają oringi po ponownym rozebraniu i złożeniu maszyna nie nabija wgl ciśnienia wszystko pracuje ale ciśnienia brak czy to będzie wina zaworków ? miał ktoś...
Jeżeli faktycznie cieknie z tego połączenia, to nie ma tragedii jak już masz tyle rozebrane, do zdjęcia dolna misa olejowa, smok pompy, jakaś rurka i kilka śrub od dołu i kilka od frontu dekla, oczywiście też koło na wale, górnej misy nie trzeba demontować, uszczelki w tym miejscu nie ma. Klimy nie trzeba rozszczelniać. Odkręć najpierw koło na wale...
Jeśli wyciek nastąpił niespodziewanie i przy odgłosach huku w skrzyni ,to najprawdopadobniej wysunął sie sworzeń z mechanizmu różnicowego i rozbił obudowę skrzyni ,(nagminna usterka w Voyagerach do 1999 r).Jeśli wyciek był powolny to może być uszczelniacz szyjki konwertera lub oring uszczelniający korpus pompy olejowej.
Diagnostyka niezbędna do znalezienia przyczyn.Olej został zmieniany zawsze na bieżąco . Przejechane dopiero 3tyś km.Ogólnie tym autem jeżdżę mało bo to dodatkowy drugi samochód i na bieżąco jest zawsze wszystko wymieniane .Dużo rzeczy z osprzętu jest już drugie nowe.A przy okazji z mechanikiem zdejmiemy miskę i sprawdzimy przy okazji panewki i uszczelnię...
Co do pompy to prawda, olej może brać uszczelniaczami ale nie koniecznie. Mogły się pierścienie olejowe zużyć.
Wystarczy zdemontować kolo pasowe na silniku i simmering jest na wierzchu. Sprawdzamy czy koło pasowe nie jest pęknięte na rowku pod klin. Koło pasowe należy dokręcić momentem podanym w instrukcji serwisowej. Koło pasowe ściska koło pompy olejowej. W tym silniku jakbyśmy nie dokręcili koła pasowego to pompa oleju nie będzie się kręcić.
Hehe, taką książeczkę to już każdy ma hehe. I co, hehe, dalej twierdzisz że do miski, hehe? Hehehehehe. P.S. Już jest dwóch chętnych na przynajmniej ostrzeżenie. Jeden pisze totalne bzdury, drugi go broni pisząc kolejne bzdury. Do dzieła:) A może to klony? Najpewniej:D HE HE Dalej twierdze ze do miski bo dawno temy jak mieszkalem w posce mialem 700-tke...
Mam cały wal z tlokami i panewkami jak sie zabrac za wymianę? Trzeba od sunąć silnik od skrzyni? Musisz zdemontować skrzynie biegów, koło zamachowe, obejmę trzymającą uszczelniacz, misę olejową, małe koło od rozrządu, pompę oleju. Po usunięciu tego wszystkiego możesz odkręcać stopki wału i korbowodów. Tutaj zachowaj czujność umysłu aby się nie walnąć...
Uszczelniacze wodne są w tej głowicy z zaworkami po 2 stronie, olejowe są w prowadnicy tłoków. Zawór zdemontuj z pompy i na sucho go sprawdź, możesz go rozebrać, to poznasz jego zasadę działania, pod tym małym elementem z przeźroczystego plastiku jest sprężynka i pod nią zaworek z gumką. Uważaj na wystrzał sprężynki przy demontażu! Dodano po 5 Czasem...
Zużyty uszczelniacz na pompie wtryskowej, przedostanie się ropy do oleju co skutkuje jego rozrzedzeniem, a następnie zaciągnięcie przez uszczelniacze turbiny tego oleju i samozapłon.
...do tego dojdzie nagar ze ścianek bloku itd może to spowodować nawet zablokowanie kanałów olejowych np tych do głowicy i przytarcie lub zatarcie wałka rozrządu ,zablokowanie regulatorów jak hydrauliczne , itd. A ja dotąd myślałem, że olej, zanim trafi z pompy oleju gdziekolwiek, m.in. do kanału olejowego głowicy, jest filtrowany i zostawia zanieczyszczenia...
Jeżeli dymił ci wcześniej na niebiesko przy dodawaniu gazu to pierścienie lub gładz cylindra a jeśli przy momencie w którym spadał z obrotów to uszczelniacze zaworowe.W silnikach wysokoprężnych awaria może leżeć także po stronie pompy olejowej lub też źle ustawionego kąta wtrysku.Daj znać jak złożysz silnik , pozdrawiam.:D
Nowe silniki pracują na współczesnych olejach które mają dodatki myjące i raczej nie potrzebują płukanek. Dwa że nowe silniki z pompami olejowymi ze zmienną wydajnością potrafią się zacierać na normalnym oleju a co dopiero na rozrzedzonym płukanką. Jak dla mnie stawiam je na półce ze wszystkimi ceramizerami , magicznymi uszczelniaczami i motodktorem....
Witam zainteresowanych. Rozebrałem pompę z silnikiem elektrycznym przepompowni rozdrabniacza Sanibo. Jest to silnik elektryczny którego uzwojenia i wirnik pracują w oleju, sam silnik zanurzony jest w wodzie. Przy rozkręcaniu silnika wylał się jasny olej o konsystencji oleju jadalnego w ilości około 100 ml. Olej prawdopodobnie pomieszany był z wodą...
Witam. Borato napisał: Podczas kupowania pompy , pytałem się wielu sprzedawców na alledrogo i dopiero któryś z rzędu wiedział co sprzedaje i że w obiegu przepływa glikol. Ponadto napisał, że różnica polega na wyższej temperaturze cieczy i parametrach glikolu w kolektorach w porównaniu z wodą kotłową. To, że przepływa glikol i jest trochę większa temperatura...
Na pewno cieknie z uszczelniacza? Może to pomoże. Cytat z instrukcji wymiany łańcucha. Po zamontowaniu osłony łańcucha rozrządu należy zamknąć otwory śrub w zewnętrznym kole pompy wtryskowej/pompy wysokiego ciśnienia za pomocą środka uszczelniającego. WSKAZÓWKA: Zawsze wymieniać na nowe mocowania uszczelniających pierścieni olejowych pompy wtryskowej/pompy...
Z wyłącznikiem czy bez tego wyłącznika -to tylko taka różnica że karcher włącza się po naciśnięciu spustu lub pracuje non stop. Na wyjściu wyleciała blaszka za którą jest zaworek z sprężynką: Jaki zaworek, poproszę o zdjęcie tego "zaworka". W moje sytuacji karcher pracuje non stop a włącza się po naciśnięciu spustu. słabe ciśnienie w pompie powoduje...
Żeby było zabawniej zawór jest wkręcony w kanał olejowy w misce oleju. W samej pompie nie ma nic. Ale OK.
Dzięki kolego! Instrukcję obsługi czytałem wielokrotnie i dowiedziałem się ,że silnik ma dwa układy chłodzenia, zamknięty czyli może być a raczej powinien być zalany płynem i układ otwarty który pobierając przy pomocy pompy wodę np. z jeziora chłodzi płyn z układu zamkniętego w wymienniku ciepła/ chłodnicy. Mój znajomy nie zalał układu zamkniętego płynem!...
po roku leżenia zabrałem się za myjkę tłoki chodzą ale... dziś wymieniłem olej zmontowałem włączam silnik wyje pompa nie chodzi rozkręcam a tam w pompie obok oleju sama woda...:( temat do zamknięcia muszę wymienić uszczelniacze olejowe
Kolo sprawdz śrube centralną na kole napędu pompy olejowej mogła sie poluzowac , jest to koło pod pokr. rozrzadu. Może ktoś kiedys zmieniał uszczelniacz i mu sie zapomniało dokrecić.
przepraszam cię bardzo miałem dużo pracy i z tego wynika brak informacji...wstępnie powiem że jest tulejka pod kołem ale nic pewnego... obiecuje że jutro zeskanuje ci tą beemke(a raczej serce) Dodano po 22 jeszcze raz ja.... na zdjęciu nie widać tulejki ani nic podobnego.. widzę tylko fazę na wałku pompy na którym koło powinno się oprzeć ....podany...
Po sąsiedzku w jednej Vectrze C rozsypało się łożysko kulkowe na wałku rozrządu, które robi też za opór wzdłużny i uszkodzony mechanicznie czujnik położenia. Wałki rozrządu w tym silniku są łozyskach igiełkowych. W innej Vectrze C popękał okrągły gumowy uszczelniacz pomiędzy miską olejową ze smokiem oleju a kanałem w bloku do pompy olejowej. Skutek,...
Pisałeś tak, jakbyś to i ty coś w nim grzebał, jak i ktoś tam jeszcze, ale nie szło się połapać co kto robił :) . To że "raczej" nie były to nie znaczy że nie były... Wiesz co by było gdybyś dolewał olej do paliwa i skasował pompkę oleju? Zniszczyłbyś silnik... Wiesz jak? Padłby rozrząd. Skrzynia biegów i sprzęgło są smarowane rozbryzgowo... A tłok...
Witam Panowie i proszę o POMOC !!!!! Bardzo proszę o schemat montażu uszczelniaczy ciśnieniowych i olejowych w k. HD 6/15 Pompę rozebrałem w grudniu i zapomniałem kierunek montażu uszczelniaczy i kolejność składania .
Witam, w Manie możliwe i najczęstsze wycieki to wyciek z przewodu do napełniania oleju silnikowego - najlepiej zdemontować i skrupulatnie przejrzeć, uszczelniacz między kołem napędowym pompy paliwa - odkręcasz śrubę , ściągasz koło - uważaj jest z odlewu nie uderzaj młotkiem, są dwa modele pomp paliwa różnią się małym oringiem w obudowie na łączeniu...
jeżeli jest to 700 tka to na dole w tzw misce olejowej jest mały kwadratowy otwór w tym miejscu jest wewnątrz pompa płynu chłodzącego jeżeli z otworka kapie to znaczy że poleciał uszczelniacz pompy a co do samouszczelnienia to w takie rzeczy bym raczej nie wierzył prawdopodobnie jak odkręcisz korek wlewu na troche to znowu poleci
To ruska pompa i tulejek w niej nie ma a wałki są ułożyskowane w aluminiowej obudowie i absolutnie nie ma możliwości by wytrzymała na dłuższą metę obciążenie jakie wywiera pasek klinowy. Sam kierunek obrotów jest ważny ze względu na kanał olejowy który smaruje ośki pompy. Jest on umieszczony od strony ssącej. Jęśli pompa będzie pracowała w przeciwnym...
Szanowni Koledzy, rozebrałem pompę i nagrałem filmik. Rzućcie proszę okiem. https://youtu.be/SYUFwxwSEi0 Główne pytania: 1. Czy ta pompa nadaje się do regeneracji? Na nowych uszczelkach oczywiście :) 2. Czy te moje wszystkie objawy mogły brać się z tej pompy? Uszczelniacze na pompowtryskiwaczach wymieniałem 2 lata temu i wolałbym (tak na wszelki wypadek),...
Witam, mam problem z myjką Karcher K7 full Control plus W myjące uszkodzone były uszczelniacze pompy i głowicy przez woda przedostawała się do przekładni z olejem a stamtąd olej wydostawał się poprzez uszczelniacz na wirnik silnika. Wirnik i stojan były nasączone olejem. Rozebrałem to, wyczyściłem ile mogłem, wymieniłem wszystkie origni w głowicy, uszczelniacze...
trike3 Teraz masz wszystko ok. Czy ta stara pompa ma otwór przepływowy mniejszy niż 3mm i pochodzi z silnika przed 99rokiem. kiedyś znalazłem opis usterek i przyczyn silników Benz peugeota. "INTERWENCJA PO SPRZEDA¯Y Aż do numeru silnika 0030963 : Wymiana pompy olejowej, ( Symbol części zamiennej nie uległ zmianie, Właściwy zapas części zamiennych)...
Znam przypadek z własnego podwórka Pacjent corsa c 1,0 notoryczne dolewanie płynu, prosiłem zwróć uwagę czy nie masz kałuży pod autem - nie pomagało. Razu pewnego jechali na ranem z imprezy zadymiło się z pod maski wskaźnik wyszedł poza 130 stopni co zauważył pasażer a nie kierowca! Po wystygnięciu silnik już nie odpalił. Diagnoza - lejąca się pompa...
Charlie_six jaki Ty masz przebieg, że X16SZR, jednostka o konstrukcji przewymiarowanej, z pierścieniami dwa razy grubszymi niż w następcy (Z16SE) zaczął Ci tak niemiłosiernie palić olej? I na jakim oleju jeździłeś? Jak wyglądają gniazda zaworowe? Nie masz czasem problemu z brakiem ciśnienia sprężania przez wypalone gniazda? To czysta benzyna czy ma...
Najpierw pomiar ciśnienia. Zawór jest w środku, w magistrali olejowej. Mógł się zaciąć, zatrzeć i się nie zamyka. Panewki? Możliwe. Uszczelniacze nie, nie mają wpływu na ciśnienie. Tylko pompa, zawór i wszystkie łożyska, które są smarowane - jak będą luzy zużyciowe to też nie utrzyma ciśnienia. No, chyba że tam czujnik ciśnienia jest w głowicy to jeszcze...
Jeżeli jest tak jak piszesz to faktycznie mogą byś samoregulatory. Mogą być wypracowane, zuzyte a wymiana oleju jeszcze sprawę pogorszyłeś. Z pewnością są nieszczelne i na wyzszych obrotach ciśnienie oleju jeszcze utrzymuje prawidłowy luz ale na wolnych olej wycieka pompa nie nadąża. A trzeba pamiętać że głowica z samoregulatorami jest najdalej wysuniętym...
U mnie tez wcisnelo uszczelniacz, ale jechalem jeszcze jakies 50km bez paska klinowego slyszalem ze rozrzad moze przeskoczyc o dwa zabki lub przestawic sie na pompie olejowej i teraz czujniki na wale lub na pompie sie nie zgrywaja ? Dodano po 5 Tam od zerwanego paska akcesoriów który wkręca się pod koło pasowe rozrząd się nie przestawia, jedynie uszczelniacz...
Jak niebieskidym to albo , albo;uszczelniacze zaworowe jeśli pojawia się przy spadaniu z obrotów , pierścienie tłokowe lub gładz cylindrów przy zwiększaniu obrotów lub pompa olejowa , może zle ustawiony kąt wtrysku albo problemy z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia w turbinie. Jak czarny to może ; układ odpowiedzialny za proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej...
Miałem trochę czasu, więc spróbuję podsumować stan myjki na dzisiaj - deklarowane ciśnienie robocze przez Karchera 160 barów - odczytywane na wbudowanym manometrze 140 barów - odczytane z dodatkowego podłączonego manometru serwisowego 135 barów: 1. Wymienione w zasadzie wszystkie elementy w pompie: - komplet zaworków, - zawór przelewowy - komplet ze...
niestety nie dysponuję takim młotkiem, mój warsztacik dopiero nabiera rozpędu.. spróbuję to zrobić w takim razie klasycznie Dodano po 4 kosz shell wyszedł... wsadziłem gruby imbus po skosie w te dziurki i od drugiej strony drugi pręt.. puknąłem 2 razy młotkiem i wyskoczyło :) tak jak myślałem łożysko kompletnie przemielone... niestety Romuald-f nie...
Temat to już wykopaliska, ale w sprawie łożysk. Były oryginalne i to w bardzo dobrym stanie. Dokładnie pomierzyłem sam wał i cały dół łącznie z pompą oleju. Korbowodu nie rozbierałem. Kanał olejowy drożny, luz wzdłużny korobwód - wał korbowy jest nominalny. Po wypłukaniu oleju z łożyska igiełkowego, nie budzi zastrzeżeń. Złożony był na oryginalnych...
Nie spotkałem się z zerwaniem mimo, że wymieniałem je przy przebiegach rzędu 380 000 - 400 000 km. Myślę, że te paski ratuje praca ze stałym obciążeniem bez pulsacji. Natomiast są zestawy rozrządu razem z tym paskiem, ale dotyczą one głównie 1.6 TDI, w których i tak trzeba zmieniać rozrząd z powodu awarii przesłony pompy wody lub z powodu wycieków...
Mam nastepujace pytanie dotyczace mojego Opla Vivaro A 2.0 dci x83 (Renault Trafic II). Niedawno na autostradzie zatarly sie linki zmiany biegow. Skrzynia biegow zblokowala sie, linki zatarte, powód: korozja, woda (jak zostałem poinformowany). Nie bylem w stanie zmienic biegu i nie wystartowałem z pasa startowego przy stacji, a skończyło się na trzecim...
Gwint korka oleju jak najlepiej naprawić. Wstępna ocena dostępnych informacji Naprawa gwintu korka oleju to częsty problem, który może wynikać z różnych przyczyn, takich jak nadmierne dokręcanie korka, zużycie materiału lub uszkodzenia mechaniczne. Aby zaproponować najlepsze rozwiązanie, kluczowe jest określenie stopnia uszkodzenia gwintu oraz materiału,...
320 tyś to sporo. wymień pierścienie splanuj głowice wyfrezuj zawory i będzie hulać:) Czego to ludzie nie napiszą...tak...wymiana samych pierścieni...zwłaszcza olejowych, wyfrezowanie zaworów, pwnie bez wymiany uszczelniaczy... Chyba bym nie naprawiał u Kolegi autka. A koledze z problemami radziłbym zerknąć na pompę wody przy okazji, zaś termostat...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Jakie porcelanki? jakie tłoczki? niczego takiego nie ma w Scani! Pompa olejowa to zwykłe żelastwo z 2 trybami. Są 2 uszczelniacze gumowe ( fasonowe oringi) na rurze ssącej smoka i tyle. Po latach twardnieją i przy dotyku potrafią się rozsypać, ale to nie jest porcelanka. Uszczelniacze trzonków zaworów na wydechu nigdy nie spowodują wycieku oleju do...
myślę, że koło 1e-4 Torr się zaczyna zabawa Tylko taki poziom próżni (ok 0,013 Pa) jest nieosiągalny typowymi pompami próżniowymi. Tym bardziej sprężarką od lodówki. Do autora tematu. Pasowało by zrobić to o czym pisałem ja i o czym sam wspominasz: gdyby wlać nieco gęstszy olej, to ten poprawiłby szczelność współpracujących elementów, Tłoki sprężarek...
Może nie na temat, ale miałem uszkodzony przewód od pompy wspomagania niskie cisnienie. Ciągły wyciek. Nic nie pomagało. Odtłusciłem benzyną ekstarkcyjną. Nałozyłem uszczelniacz odporny na olej, owinąłem kawałkiem węża i założyłem zaciski ślimakowe z dwóch stron i na razie mam spokój. Te na razie trwa ponad pół roku. Ale jak Ci cieknie spod miski to...
witam, posiadam ciągnik belarus mtz 820 2008rok, używam go od nowości ma przebieg 950h most stożkowy 18/4 skrzynia i mam taki problem, wydaje mi się że przybyło mi oleju w skrzyni z 3cm ponad poziom max. w silniku jest oki. ubywało oleju hydraulicznego ale tak w normie to dolewałem, a teraz po odpaleniu u np gdy używam chwytaka do bel na turze to takie...
Najpierw pozbywasz się maski, spuszczasz płyn z układu i odpinasz przewody chłodnicze, powietrzne i elektryczne. Podpierasz ciągnik i odjeżdżasz przednim wspornikiem. Spuszczasz olej z miski jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś i możesz odkręcać miskę od bloku i obudowy sprzęgła. Wygodniej dla ponownego montażu miski wraz z uszczelnieniami jest gdy silnik...
Jako serwisant powinieneś wiedzieć że jeżeli coś jest uszkodzone to wymieniasz na nowe nie bawisz się w żadne nitki. Jestem ciekawy czy jak uszczelniacze są do wymiany też ich smarowałeś sylikonem żeby nie puszczały tak sie nie robi , to czytają ludzie i potem wyrabiają sobie opinie na temat serwisów , współczuje twoim klijentom . ForesT91 poprostu...
Pomyśl wiec zanim coś napiszesz ok!!! To Ty jeszcze raz pomyśl. Sądzisz że nie naprawiałem takiego silnika? Stalowa kapa rozrządu przyklejona na twardy sylikon, uszczelniacz wału przekręcany w tej kapie, łańcuch napędza jeden wałek, drugi napędzany zębami od pierwszego, kanały wylotowe przechodzące przez całą głowicę w celu szybkiego nagrzania głowic,....
Od czego zależy zużycie/ubytek oleju? Pierwsza sprawa to należy sprawdzić, czy nie ma ewentualnych wycieków, a najlepiej sprawdzić po dłuższym postoju patrząc na ziemię pod autem. Znam przypadki, kiedy olej uciekał poprzez nieszczelną rurkę miarki poziomu oleju (w miejscu połaczenia z miską olejową) oraz nieszczelną pompę paliwa (silnik starszego typu,...
Przepraszam ale po co od razu straszycie? Też tak miałem że na gorącym silniku kontrolka ciśnienia się zapalała jeszcze wył ten przeklęty brzęczyk i pomyślałem po silniku! Jednak po zdjęciu miski olejowej i odkręceniu stop korbowodów wał okazał się gładki. Wiem to nie jest metoda weryfikacji ale widziałem wiele wałów do szlifu i ten się nie kwalifikował...
Witam A wiec silniczek w Daihatsu Charade mial trzy cylinderki i 993 cmm pojemnosci . Jest on dosc oszczedny bo w wersji G101 z lat 87-93 na trasie przy 100-120 zchodzi do 3,5-4 litrów ON . Ale jest zdecydujesz sie zakupic taki silniczek to zwracaj uwage na przebieg , po 150tys.km silniczek ten zaczyna dopadac choroba zwana przedmuchami i zaczyna dlawic...
W weekend zdjąłem pokrywę - dodatkowo ściągnąłem jeszcze miskę olejową bo nie mogłem ruszyć pokrywy mimo odkręcenia śrub i koło pośrednie napędu paska osprzętu. Faktycznie uszczelka (guma na niej) wyglądała jakbym w układzie chłodzenia miał benzynę a ta stykająca się z olejem dla odmiany była krucha.Tylko teraz nasuwa się taka kwestia - czy można zamiast...
Udało się. Pierwsze co zrobiłem to wyeliminowałem nieszczelność. Wyciąłem z gumy uszczelki pod tłumik i i podstawę gaźnika wycinając w nich tylko otwory na śruby mocujące. Zakładając na miejsce tłumika i gaźnika uszczelki, docisnąłem je blaszkami z otworami. Ściągnąłem sprzęgło, pompę olejową i koło magnesowe aby mieć dobry widok na uszczelniacze itd....
Niebieski dym Jeśli szybko nie zareagujemy równie poważnych szkód możemy obawiać się w momencie kiedy auto zaczyna dymić na błękitno-niebieski kolor. Najczęstszą przyczyną pojawienia się takiego koloru w rurze wydechowej jest spalany w niskiej temperaturze, z małą ilością tlenu olej silnikowy. Częstym objawem pobocznym mogą też być niepokojące odgłosy...
W tym silniku jest wałek wyrównoważający w misce olejowej. Napędzany razem z pompą oleju łańcuchem . Przy przebiegach rzędu 200 tyś km warto wymienić łańcuch i napinacz (rozciąga się i jest nie w przeciw fazie z wałem a napinacz się rozpada). Warto to zrobić przy wymianie rozrządu bo i tak się go zdejmuje (przy okazji uszczelniacz wału od strony osprzętu...
Witam wszystkich w nowym roku. Mam problem następującej treści i piszę tutaj w nadziei, że ktoś się spotkał z czymś podobnym i może udzieli mi jakiejś wskazówki. Otóż miałem ostatnio problemy z silnikiem, przeszedł mały remont, m. in wymianę pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. Nie było to niezbędne ale zauważyłem że powoli zaczął zjadać olej toteż...
A więc poszło bez ściągania głowic. Po opuszczeniu miski olejowej delikatnie dało się ściągnąć pokrywę. Z założeniem też trochę trzeba pomanewrować ale się da. Nawiasem mówiąc dziwna to konstrukcja. Ten oring zescalony jest z rurką, która idzie wzdłuż silnika pod kolektorem ssącym w kanale wodnym. Koszt takiej rurki z uszczelniaczem to chyba jak pamiętam...
Miałeś 100% rację, co do tego zaworu lock up. Po wypolerowaniu go, złożeniu skrzyni i zalaniu olejem skrzynia chodziła jak nowa. (nie domagający wsteczny to inna historia, nie czuje się na razie na siłach, żeby całą skrzynie wybebeszyć.) Niestety po przejechaniu 20km wypluła olej i dalej nie jedzie. Coś przeoczyłem przy składaniu, i nie wiem którędy...
Witam, jestem na etapie naprawy Karchera K620M.Nie nabijał ciśnienia, z lancy był strumień o niewielkim ciśnieniu zasilania, po dłuższym naciśnięciu pistoletu czasami ciśnienie wzrastało, ponadto myjka chodzi cały czas(nie wyłącza się po zwolnieniu przycisku pistoletu). Rozebrałem całość i zacząłem czyścić. 1.Pierwsze spostrzeżenie - uszczelka uszkodzona...
Witam wszystkich serdecznie prosił bym o informację na temat demontażu automatycznej skrzyni biegów, mam drugą i moje pytanie brzmi jak odkręcić konwerter od koła zamachowego , czy trzeba demontować misę olejową . Miejsca tam mało wiem że mocowany jest na cztery ampule do koła. Mam obawy przed montażem skrzyni na przykręcony konwerter ( możliwośc uszkodzenia...
Opisy wstawiania chłodnicy oleju w system smarowania malucha są łatwo dostępne w sieci. I dobrze udokumentowane. I chyba najrozsądniejszym wyjściem jest wstawienie chłodnicy w istniejący system, bo nie ma niepotrzebnych komplikacji z dodatkowymi pompami. Jednak wstawianie w ten obieg termostatu, to jakieś nieporozumienie. Niepotrzebne komplikowanie...
Witam po tygodniu. Naszedł czas na podsumowanie i zamknięcie tematu. Po ubiegło-sobotnich testach na tygodniu wymieniłem jeszcze 2 uszczelniacze 11X26X7 FPM na części wałka pracującego od strony pompy oraz łożysko 6203 2RS C3 po stronie przeciwnej. Łożysko delikatnie szumiało już wcześniej a uszczelniacze wizualnie kwalifikowały się do wymiany. Decyzję...
na moje to trochę mało profesjonalnie, że te koła pasowe osadzasz z tyłu sprężarki a nie na stożku z przodu Początkowo miały koła pasowe być umieszczone własnie od strony koł zębatych- ale w porę zorientowałem się, że nie ma tam simmeringu i najzwyczajniej w świecie olej z wału przedostawał by się na koło pasowe... W silniku Jelcza nie miało to znaczenia,...
Witam. Miesiąc temu kupiłem 406 2.0 hdi rhz z dużym przebiegiem 280tyś mil/450,8tyś km ze świadomością że samochód będzie wymagał nakładu finansowego. Dwa dni jazdy silnik padł. Zawór wydechowy wpadł do cylindra, pękło zabezpieczenie (zamek)sprężyny. Kupiłem używany silnik ten sam kod, po oględzinach wyglądał ok, brak nadmiernego nagaru i złogów olejowych...
jak zdejmiesz obudowe pompy cieczy chlodzacej to zobaczysz wirnik pompy zamocowany na walku pompy cieczy.zeby wirnik zdjac trzeba go odkrecic a do tego potrzebny jest klucz ampulowy czyli taki szesciokatny(jak do regulacji hamulcow w rowerze gorskim)teraz juz kojarzysz o co chodzi?taki zestaw kluczy kosztuje ze 25zl. ogolnie naprawa jest prosta.zrobisz...
Witam Zacznę od początku moją historię z tym samochodem. Parę dni temu do mojego warsztatu pewien chłopak przyprowadził passata świeżo sprowadzonego z niemiec z następującymi objawami: braki w mocy i gdy był zimny to coś pukało w silniku. Podpielismy od komputera był błąd sondy lamby ale gościu zaraz po sprowadzeniu zamonotwał w nim instalacje gazową(...
Ja dorzucę swoje 3grosze do tematu. Dawno temu mieliśmy C-360-3P (1989 rok produkcji) który pracował także z kombajnem podwieszanym. Olej to był Superol CC i był wymieniany co najmniej 2 razy w roku (przy okazji wymieniany był także filtr paliwa). Ciągnik pracował tak z 6-8 lat (jak dobrze pamiętam to maił jakieś 3500 tyś motogodzin) i do momentu jego...
Taaa tylko że sam TBN nie odpowiada za to czy olej wypłuka nagar czy też nie. Np oleje do silników diesla maja większą wartość TBN bo muszą pracować w trudniejszych warunkach. A zresztą popatrz sobie na oleje castrola. Syntetyk ma najmniejsze TBN półsyntetyk nieco większe, a mineralny największe. W sumie to większość syntetyków ma mniejsze TBN od olejów...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Niestety nie wiem jak jest u Ciebie, u mnie jest tak jak widać na dole. Jeśli u Ciebie docelowo koło dociska rozrzutnik to znaczy że masz krótszy frez albo zęby docięte do samego koła rozrządu. No to u mnie jest na pewno trochę inaczej, ale z czego to wynika to może wyjdzie jeśli trafiłaby się okazja jeszcze raz rozbierać przód. Niemniej mam nadzieję,...
Witam .Mam kolejne pytanie nie wiem czy tu akurat powinno być.A więc byłem u drugiego mechanika ten stwierdził wyciek z między miski a rozrządem czyli co ten uszczelniacz od wałka do wymiany?Sprawa ma się tak .Wymiana rozrządu mój typ z tego co czytam na forum ponoć są lepsze Contiech + rolki + pompa skf tak? + jeszcze jak oferuje mi mechanik demontaż...
A wiec przystąpiłem do roboty •Zdemontować kolo prawe •Zdemontować wszelkie osłony, pokrywy silnika, które zasłaniają głowice i rozrząd •Odłączyć akumulator •zdemontować przewody układu chłodzenia z termostatu •Zdemontować przewody poliwowe wraz z przelewowymi •poodpinać wszelkie wtyczki prądowe z termostatu, wtrysku,...
Witam, dzisiaj zakończyłem wymianę kompletu napędu pompy oleju w swoim VW Polo 1.4 TDI, i chciałem się podzielić uwagami i spostrzerzeniami. Na początku trzeba skompletować potrzebne narzędzia: - klucz nasadowy oraz nasadki: 8, 13, 15 (chociaż 16 też pasuje), 16, 19 (ta koniecznie dwunastokątna) - klucz nasadowy 10, np. taki z przyspawanym prętem w...
Panowie pozwolicie, że podepnę sie pod temat, ale w kwestii łańcucha pompy oleju. Problem z łańcuchami nie wynika z powodu wady napinacza, tylko z dość dziwacznej konstrukcji silnika i napędu pompy olejowej oraz wałków balansowych. Stare napinacze Tsubaki posiadały zębatkę która spełniała rolę samoregulatora, ale niestety wałki balansowe są bardzo ciężkie...
Cześć mam problem z podnośnikiem w C-330M. Problem polega na tym, że podnośnik słabo podnosi na wysokich obrotach, a na małych (około 0-1200) to kompletnie nie daje rady nawet mojemu ciężarowi (80kg). 1. Pompa olejowa jest nowa 2. Olej w skrzyni biegów/w podnośniku także nowy (25l hipol) 3. Rozdzielacz raczej dobry (podnośnik nie opadał przy obciążeniu...
Nie obrażam się ale pisać że nie dałem dużo za auto i coś o szrocie nie widząc o nim praktycznie nic jest trochę nie miłe a auto posiadam już dłuższy czas i to w moim posiadaniu tak silnik padł, po kupnie miał na każdym po 13.1-13.2. 1.8t auq. posiada rozrząd z pompą wody na pasku jak i łancuszek z napinaczem. Kompresja 8.5 8.2 8.75 5.9 po olejowej...
Witam wszystkich Z mniejszymi lub większymi trudami udało mi się , -wymienić rozrząd i miskę olejowa , uwaga na miskę bo lubi pękać na rogu od strony rozrządu bliżej kabiny , moment 11nm dla mniej wtajemniczonych żeby wymienić miskę olejowa w mondeo 1.8td mk2 należny , rozebrać pół samochodu najwygodniej ściągnąć oba kola zwrotnice , wyciągnąć belkę...
Witam serdecznie. Czytałem czytałem i nic konkretnego nie znalazłem, wiele podobnych objawów ale żaden nie daje odpowiedzi jakiejś jednoznacznej. Panowie, otóż mam omege 96r. 2.0 16V z gazem. W lutym zerwałem w trasie pasek rozrządu i generalnie w silnik włożyłem 2000zł. Oto rzeczy które między innymi wymieniono: -rolki napinacza i prowadząca paska...
Toyota Hilux Surf 1996 KZN185 import z Japonii. Silnik 3.0TD 1KZ-TE 1. Niebieski dym przy dodaniu gazu (przyśpieszeniu) po pracy na wolnych obrotach. Moje podejrzenie pada na turbinę. Przy wysokim podciśnieniu zasysa olej przez uszczelki a w momencie dodania gazu mgiełka olejowa trafia do komory spalania. Nie zauważyłem wzmożonej konsumpcji oleju jak...
Witam, Mam kilka pytań dotyczących usterek w Oplu Astrze F z 1996 roku, jestem młodym użytkownikiem tego auta i nie znam sie na mechanice moje pierwsze pytanie brzmi Moje auto na wolnych obrotach gasło i miało problem z odpaleniem , po wizycie w warsztacie wymieniono mi czujnik obrotów wału korbowego. w swoim opelku miałem zamontowany oryginalny GM...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Proszę przyjżeć się dokładnie zdjęciom. Mocowanie siłownika do góry nie potrzebne, siłownika nie odgina. Dlaczego? Klin do łupania jest przyspawany do płyty która jest zamontowana do ceówek i się po nich ślizga. A do klina jest zamontowany siłownik. Płyta jest prowadzeniem klina po ceówkach. Siłownik nawet nie ma prawa ruszyć się w nieodpowiednim dla...
uszczelniacz pompy wałek pompy olejowej zawór pompy olejowej
chrysler instrukcje internet zawiesza ibiza uszczelniacz
Jak wysterować przekaźnik napięciem z kierunkowskazu? Schemat mini wieży LG LF-M330 - gdzie znaleźć?