Całkiem możliwe ze łożyska na mechanizmie roznicowym do wymiany. Ewentualnie tulejki które lozyskuja polos w mechanizmie. Trzeba wyjąć półoś i sprawdźic.
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Bardzo ważny jest też oring znajdujący się wewnątrz pierścienia nabijanego na półoś napędową. Trzeba go koniecznie wymienić. A co do uszczelniaczy od strony mostu. Jak kolega Grzegorz_madera radzi warto to zrobić ale uszczelniacz po stronie blokady można wymienić nie odkręcając pochwy. Deklem od blokady da się to zrobić. I jeszcze jedno ważne. Jak będziesz...
juz pisze jak to zrobić. Najlepiej jak bys zainwestowal w sciagacz do sworzni 60zl - oszczędza kilka lat zycia bez tracenia nerwow. Jezeli nie, to musisz odkrecic sworzeń od gornego wachacza i najlepiej od dolnego ale tu juz ściągacz obowiązkowy lub koncowke drazka. Bez wyjmowania zwrotnicy da sie wyciagnac polos ale ciężko idzie. Musisz odkręcić nakrętkę...
Witam ! te uszczelniacze są ciężkie do wymiany , Ja w swojej 3 razy zmieniałem wkładam je dodatkowo na smar lotniczy lekko uszczelniający zła wymiana uszczelniacza. chodzi o ten od strony koła tak one padają najczęściej czyli kierownicy kierowcy. Dodano po 3 nie jaki olej wlali ? u mnie pod warszawą koszt wymiany oleju 350 zł uszczelniacz 45 zł w najgorszym...
Z tego co pamiętam nie trzeba dużo unosić jej. Robiłem to z 6 lat temu. Jeśli odkręcisz mu tył z poduch zawsze podniesiesz kilka do kilkunastu cm. a to już jest dużo więc powinien wyjść.
Witam mam problem z uszczelniaczem skrzyni biegów ponieważ olej zaczął wylatywać i moje pytanie brzmi ponieważ tutaj jest półośka odkręcana Jak zrobić aby wymienić ten uszczelniacz Rozumiem że odkręcam półoś a następnie wyciągam flanszę ze skrzyni czy jak to będzie wyglądało Dodam że robiłem podobne rzeczy wcześniej lecz to było dużo czasu temu i zapomniałem...
trzeba wyjąć półoś z ale właśnie co dalej . trzeba wcześniej olej spuścić i wydłubać uszczelniacz
Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie tematem i pomocne wskazówki. Finalnie obyło się bez konieczności odkręcenia półosi od zwrotnicy. Po odkręceniu półosi od flanszy przy skrzyni na 6 śrub spline i osłony przegubów na skrzyni montowanych na 3 śruby imbusowe półosie można podwiesić wyżej za pomocą trytek z funkcją rozpinania. Wtedy jest możliwość...
Wal-ker czy mógłbyś się zorientować o ten uszczelniacz do db 990 selectamatic na tylną półoś o jego angielskie oznaczenie to 745025b to jest oryginał made in england to może coś ci się uda ustalić. A jak coś ustalisz to za ile udałoby sie to ściągnąć 2szt.
Witam Mam fiata Uno 899cm. 2000r. Wymianiłem sobie w nim uszczelniacz półosi ten przy skzyni z lewej strony. Teraz gdy jadę po nierównościach słyszę takie ciche stukanie przy lewym kole:(.Wadliwe amortyzatory, sprężyny, czy luz na sworzniu wykluczam gdyż wszystko jest nowe. Zastanawiam się czy to może przegub, gdyż przy montażu łożyska uszczelniającego...
zakładasz osłonę na półoś tak jak ma być oryginalnie zamocowana, dosuwasz do łożyska, ostrożnie przekładasz wewnętrzną "wargę" gumowej osłony na łożysko za pomocą płaskiego wkrętaka, 30 sekund i po sprawie
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
Witam ! Mam takie zapytanie : Wycieka mi olej z przedniego mostu przy lewym krzyżaku. Czy aby zlikwidować ten wyciek muszę rozbierać mechanizm różnicowy, czy wystarczy tylko wyciągnąć półoś z obudowy mostu i wymienić uszczelniacz przy krzyżaku czy jest tam jeszcze jeden od strony mechanizmu różnicowego ? Dziękuje za odpowiedzi.
Ok, to wiem. Jak z tą prawą półosią. Wystarczy zdemontować podporę aby ją wysunąć czy prawe koło również musi być w powietrzu ? Część praktyków pisze że nie ma sensu ruszać prawej strony, choć jak patrze tam, to kolejna przeszkoda, szczególnie przy wkładaniu skrzyni. Tak. musi być w powietrzu. Możesz uszkodzić uszczelniacz półosi. Teraz demontuje prawą...
A dlaczego miałby olej wyciekać. Na zdjęciu zaznaczyłem, w którym miejscu jest uszczelniacz a, w które miejsce wchodzi półoś (przegub). W tym typie skrzyni wyciągniesz półośki z przegubami i olej nie wycieknie.
Dla potomnych, jeśli autor poradził sobie z wyciekiem. Ja zrobiłem to tak: 1.kupiłem uszczelniacz corteco i skróciłem sprężynkę o jakiś 1 cm 2.po demontażu półosi wszystko dokładnie wyczyszczone razem z całą półosią 3. w miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz dałem cienką warstwę silikonu (dookoła) 4. po zamontowaniu uszczelniacza, włożyłem delikatnie półoś...
Mam pytanie do osoby, która wymieniała uszczelniacz lub półoś w SAXO 1.1 Mianowicie czy można ją śmiało wyciągnąć czy trzeba na coś uważać np. wałki (igiełki) Poci mi się z pod uszczelniacza i chce to na dniach zrobić a nie narobić się. Za odpowiedz z góry dziękuje.
Sprawdź skąd jest wyciek j,esli to z uszczelniacza półosi , to wykręć 6 śrub od flanszy półosi odsuń półoś , wykręć imbus (w środku centralnie )od flanszy i flansza wyjdzie. Będziesz widział uszczelniacz wtedy. Pozdro .
Witam, czy aby wymienić uszczelniacz podany w temacie trzeba rozbierać skrzynię, czy "kołnierz" do którego przykręca się półoś da się wyjąć bez komplikacji? Może ktoś wie jak to ugryźć.Pozdrawiam.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
w każdym renault możesz szukać, nie tylko laguna.
dzisiaj zauważyłem, że mam wyciek z uszczelniacza skrzyni z lewej strony. Wiem już jak wyjąć półoś z piasty natomiast co muszę zrobić żeby wyciągnąć półoś ze skrzyni żeby wymienić uszczelniacz ?
Uszczelniacz w tym urządzeniu jest wraz z tuleją mosiężną, wprasowuje się to do osłony piasty. Ciekawostka, która może się przydać: uszczelnienie zostało zniszczone przez folię, która nawinęła się na półoś i tak mocno zacisnęła, że weszła pod uszczelniacz rozszczelniając półoś.
Odkręć półoś pod nią w środki jest imbus 6. Odkręcasz go i wyjmujesz wieloklin ze skrzyni. Zmień uszczelniacz i składaj do kupy.
Dzień Dobry Audi A3 8L 1 lift 1.8 benzynka BGU sprzęgnięte z klasycznym 6 biegowym automatem HFS. Do wymiany mam półoś lewą. Kwestia jest taka, że nie jest ona przykręcana do skrzyni na flanszę jak w manualach, tylko ma wieloklin jak po stronie koła. Ona siedzi tylko na wcisk z drucikiem zabezpieczającym? Po jej demontażu wypłynie mi olej z dyferencjału/skrzyni...
ja bym to na początek umył benzyną ekstrakcyjną (taką w spreju) a potem zobaczył z czego się leje bo tak jak napisałeś to masz podejrzenia co do trzech miejsc wycieku, obstawiałbym uszczelniacz półosi ze skrzyni biegów bo to przypadłość "francuzów", ale zacząłbym od umycia całości
Nie sądzę, byś musiał kończyć 2500. To nie musi być lusterko. Oczywiście im gładsze tym lepiej ale bez przesady. Sposób bardzo dobry i prosty. Nie wiem w czym problem?
Jednak jednostronnie zakryte. To stanowi dużą różnicę. Zastanowiłbym się czy w takiej sytuacji uszczelniacze półosi mają osobny odpływ oleju, ew. inny dopływ oleju do smarowania wargi uszczelniacza półosi.
Nic nie spuszczaj tylko wybij półoś , wymień uszczelniacz i dolej olej do krawędzi korka kontrolnego (jest z boku w okolicach mechanizmu różnicowego na klucz 13 ) .... info z tis : Sprawdzanie/sprawdzanie wzrokowe Odkręcić korek kontroli poziomu oleju: W skrzyniach biegów F13/F13+ i F17/F17+ otwór kontrolny znajduje się po lewej stronie z tyłu, patrząc...
Kolego cichy 34 a po co wyjmować półoś jak ja chcę wymienić tylko uszczelniacz od strony wału napędowego. Co do tego mostu to z tyłu ma dekiel przykręcony chyba na dziesięć śrub , według mnie to tylko oddzielić wał napędowy a pużniej to nie wiem czy jest śruba nakrętka żeby wyciągnąć tą część co łączy się z wałem napędowym czy muszę zdjąć tylną pokrywę...
To raczej nie będzie półoś uszkodzona. Też mam yarisa 1.0 2002 rok i też z tym uszczelnieniem walczyłem. Sprawdź czy tam gdzie wchodzi ośka do skrzyni nie masz luzu na łożyskach w skrzyni. Jeśli są luzy to uszczelniacz nie da rady Ci tego uszczelnić. Ja jeździłem z tym uszczelnieniem kilka razy do serwisu. W końcu przesunęli lekko uszczelniacz na półosi...
Witam. Jak w temacie... zdjąłem przegub i nie moge zdjąc tego talerzyka czy jak to zwą. Rozpieprzyłem juz przypadkiem to cos zielone w co wchodzi uszczelniacz i za nic nie moge dojsc do uszczelniacza. Dodam ze centralnej srubki nie było i wszystko było zaklejone silikonem. Wie ktos moze jak to zdjąć.
Dlaczego te uszczelniacze tak szybko się zużywają ?? Co rok musze zmieniać uszczelniacz i łożysko :| Bo robisz coś nie tak, lub półoś i ślizg są uszkodzone.
Będzie trochę zabawy jeśli nie masz sprzętu :D Jeśli nie masz czym i gdzie, to szczerze odradzam Ci :D W nogach kierowcy okręcić krzyżak między kolumną kierownicy a przekładnią. Koła zdjąć, odkręcić śruby od półosi, spuścić olej ze skrzyni (korek z boku skrzyni pod półosią lewą na imbus 12 albo 14), okręcić piasty od amortyzatorów, wysunąć półosie (prawą...
Sprawa zakończona i opiszę w skrócie jak to zakończyłem. A więc pierscien zabezpieczający był za gruby i trzeba było ręcznie szlifowac następnie założyłem nowy uszczelniacz i przechylajac maksymalnie auto na prawą stronę przez otwór na półoś dolałem ok 250ml później złożyłem resztę jest ok autko śmiga od jakiegoś ok 3 tygodni i nic się nie dzieje. Dziekuje...
Osłona przegubu jest jednocześnie uszczelnieniem,do tego dochodzi łożysko na półosi z uszczelniaczem na którym zaciśnięta jest osłona przegubu, to wszystko trzyma olej w skrzyni.
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
Pytanie bo nigdy tego nie robiłem
witam dzięki za podpowiedź pozdr.
Jeżeli skrzynia jest podobna budową do skrzyni z golf 2 to tam jest tylko zaślepka a pod nią pierścień.Musisz go ściągnąć i zabierak powinien zejść.Za nim powinna być sprężyna która podczas składania może sprawiać trochę problemów.
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
stare są ucięte bo były zaspawane całkowicie i nie dało się wyjąć flanszy i uszczelniaczy
Do zdjęcia zwolnica razem z pochwą, wymieniasz uszczelniacz półosi w tylnym moście. Profilaktycznie wymieniasz oringi na dźwigni blokady oraz profilaktycznie odkręć też pochwę od zwolnicy, wymień w niej uszczelniacz półosi i profilową uszczelkę na wieloklinie w bębnie hamulcowym. Wszystkie uszczelniacze i oringi znormalizowane poza uszczelką pokrywy...
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Tak, jeśli mówimy o uszczelniaczu w skrzyni biegów.
Te zabezpieczenia masz w środku jak wybijesz to dopiero je zobaczysz ... na tej samej zasadzie masz zabezpieczenie przegub-półoś tj. rozprężny pierścień
Tam jest uszczelniacz półosi, i jak najbardziej może się z niego lać.
Czyli po zdjęciu wszystkich bebechów ,rozpięciu sworzni zwrotnicy ,ściągam zwrotnicę i zbijam przegub z półosi a półoś zostaje w moście tak ? dobrze to pojmuje.
dzięki wskazówkom kol. romuald-f wymieniłem oring pod dekielkiem, uszczelniacz półosi z lewej strony oraz olej w skrzyni i maszyna śmiga. problem rozwiązany. dzięki romuald-f. pozdrawiam.
wymiana uszczelniacz półoś półoś półoś simson uszczelniacz uszczelniacz
silnik elektryczny toyota prius lexia sterowniki interfejsu wymiana palnika
wysokie spalanie przyczyny antena drona
Termet Silver Pro 20 kW - Zawór trójdrożny i koszty Testowanie wentylatora Skoda Octavia 3-pin